-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Шкільні меблі для учнів та вчителів: столи, парти, стільці, шафи, комплектуючі (з урахуванням ростових груп та регулювання) ( ДК 021:2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі)
Торги відмінено
835 800.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 358.00 UAH
мін. крок: 1% або 8 358.00 UAH
Період оскарження:
10.06.2025 14:06 - 16.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Номер:
4e0ca84e5763479680003e4699686f24
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-10-006970-a.a1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції Скаржника
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга на рішення замовника.pdf 27.06.2025 18:45
- Додаток 2_Тендерна документація.docx 27.06.2025 18:45
- Додаток 1_Протокол відхилення.pdf 27.06.2025 18:45
- Скарга на рішення замовника.docx 27.06.2025 18:45
- sign.p7s 27.06.2025 18:52
- рішення від 01.07.2025 № 10335.pdf 01.07.2025 18:01
- Інформація про резолютивну частину рішення від 08.07.2025 № 10721.pdf 09.07.2025 11:32
- рішення від 08.07.2025 № 10721.pdf 10.07.2025 17:14
- Пояснення по суті скарги 03.07.2025 14:00
- Пояснення по суті скарги 03.07.2025 14:00
- Протокол 16.07.2025 15:54
Дата прийняття скарги до розгляду:
27.06.2025 18:57
Дата розгляду скарги:
08.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
01.07.2025 18:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
10.07.2025 17:15
Дата виконання рішення Замовником:
16.07.2025 15:55
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішенням Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 08.07.2025 №10721-р/пк-пз зобов’язано Полтавський навчально-виховний комплекс (ЗНЗ-ДНЗ) № 16 Полтавської міської ради Полтавської області скасувати Рішення.ВИРІШИЛА:
1. Скасувати Рішення від 23.06.2025 №41
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
65bb20c768134e88b3a4ae7578d6274c
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення Замовником тендерної пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
10 червня 2025р. Замовником було оприлюднено закупівлю ID UA-2025-06-10-006970-a, предмет закупівлі: Шкільні меблі для учнів та вчителів: столи, парти, стільці, шафи, комплектуючі (з урахуванням ростових груп та регулювання) (ДК 021:2015 – 39160000-1 – Шкільні меблі).
В результаті електронного аукціону пропозиції учасників було визначено у наступному порядку:
ТОВ "ЛИХАЧОВСЬКА МЕБЛЕВА ФАБРИКА" 640 980 грн Дискваліфіковано
ТОВ "КІСПРІ УКРАЇНА" 708 900 грн Очікує рішення
ФОП СУКАЧ СЕРГІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ 709 000 грн Очікує розгляду
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
23.06.2025р. Замовником був опублікований Протокол №41 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.06.2025р., відповідно до якого тендерна пропозиція ТОВ "ЛИХАЧОВСЬКА МЕБЛЕВА ФАБРИКА" була відхилена із зазначенням наступної аргументації:
« Додатком 2 до тендерної документації визначено, що учасник повинен надати Сертифікат відповідності на наступний товар:
• Стілець шкільний нерегульований;
• Парта нерегульована;
• Стілець нерегульований.
Учасник ТОВ «ЛИХАЧОВСЬКА МЕБЛЕВА ФАБРИКА» у своїй тендерній пропозиції не надав Сертифікати відповідності.
Таким чином технічна специфікація учасника містить невідповідність.
Вказана невідповідність не може бути усунена Учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Згідно з абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми»
Скаржник не погоджується з вищезазначеним рішенням Замовника на підставі того, що Додаток 2 тендерної документації замовника не містить сформульованої імперативної вимоги про надання учасником такого документу, як:
Сертифікат відповідності на Стілець шкільний нерегульований;
Сертифікат відповідності на Парту нерегульовану;
Сертифікат відповідності Стілець нерегульований.
Пунктом 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022р. №1178 (із змінами) встановлено, що:
«Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.»
Але сформований Замовником Додаток 6 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі», також не містить вимоги щодо надання Учасниками закупівлі таких документів, як:
Сертифікат відповідності на Стілець шкільний нерегульований;
Сертифікат відповідності на Парту нерегульовану;
Сертифікат відповідності Стілець нерегульований.
Звертаємо Вашу увагу, що Замовником в пункті 3 розділу II «ВИМОГИ ДО ІНФОРМАЦІЇ, ЩО ВІДНОСИТЬСЯ ДО СКЛАДУ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТА ПІДЛЯГАЄ ЗАВАНТАЖЕННЮ В ЕСЗ У ВИГЛЯДІ ФАЙЛІВ» тендерної документації зазначено, що:
«3. Перелік документів, які вимагаються замовником в тендерній документації від учасника в складі його тендерної пропозиції, є вичерпним.
Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.»
У зв’язку з вищевикладеним вважаємо, що тендерна пропозиція ТОВ «ЛИХАЧОВСЬКА МЕБЛЕВА ФАБРИКА» відповідає критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації Замовника, підстави для її відхилення відсутні.
Прийняття Замовником рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛИХАЧОВСЬКА МЕБЛЕВА ФАБРИКА» порушує положення Закону України «Про публічні закупівлі», Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, основні принципи здійснення закупівель, порушує законні права та інтереси ТОВ «ЛИХАЧОВСЬКА МЕБЛЕВА ФАБРИКА» щодо участі у закупівлі та можливості реалізовувати власну господарську діяльність.
В результаті електронного аукціону пропозиції учасників було визначено у наступному порядку:
ТОВ "ЛИХАЧОВСЬКА МЕБЛЕВА ФАБРИКА" 640 980 грн Дискваліфіковано
ТОВ "КІСПРІ УКРАЇНА" 708 900 грн Очікує рішення
ФОП СУКАЧ СЕРГІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ 709 000 грн Очікує розгляду
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
23.06.2025р. Замовником був опублікований Протокол №41 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.06.2025р., відповідно до якого тендерна пропозиція ТОВ "ЛИХАЧОВСЬКА МЕБЛЕВА ФАБРИКА" була відхилена із зазначенням наступної аргументації:
« Додатком 2 до тендерної документації визначено, що учасник повинен надати Сертифікат відповідності на наступний товар:
• Стілець шкільний нерегульований;
• Парта нерегульована;
• Стілець нерегульований.
Учасник ТОВ «ЛИХАЧОВСЬКА МЕБЛЕВА ФАБРИКА» у своїй тендерній пропозиції не надав Сертифікати відповідності.
Таким чином технічна специфікація учасника містить невідповідність.
Вказана невідповідність не може бути усунена Учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Згідно з абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми»
Скаржник не погоджується з вищезазначеним рішенням Замовника на підставі того, що Додаток 2 тендерної документації замовника не містить сформульованої імперативної вимоги про надання учасником такого документу, як:
Сертифікат відповідності на Стілець шкільний нерегульований;
Сертифікат відповідності на Парту нерегульовану;
Сертифікат відповідності Стілець нерегульований.
Пунктом 28 Постанови Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022р. №1178 (із змінами) встановлено, що:
«Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.»
Але сформований Замовником Додаток 6 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі», також не містить вимоги щодо надання Учасниками закупівлі таких документів, як:
Сертифікат відповідності на Стілець шкільний нерегульований;
Сертифікат відповідності на Парту нерегульовану;
Сертифікат відповідності Стілець нерегульований.
Звертаємо Вашу увагу, що Замовником в пункті 3 розділу II «ВИМОГИ ДО ІНФОРМАЦІЇ, ЩО ВІДНОСИТЬСЯ ДО СКЛАДУ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ ТА ПІДЛЯГАЄ ЗАВАНТАЖЕННЮ В ЕСЗ У ВИГЛЯДІ ФАЙЛІВ» тендерної документації зазначено, що:
«3. Перелік документів, які вимагаються замовником в тендерній документації від учасника в складі його тендерної пропозиції, є вичерпним.
Документи, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції.
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.»
У зв’язку з вищевикладеним вважаємо, що тендерна пропозиція ТОВ «ЛИХАЧОВСЬКА МЕБЛЕВА ФАБРИКА» відповідає критеріям та умовам, що визначені у тендерній документації Замовника, підстави для її відхилення відсутні.
Прийняття Замовником рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «ЛИХАЧОВСЬКА МЕБЛЕВА ФАБРИКА» порушує положення Закону України «Про публічні закупівлі», Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, основні принципи здійснення закупівель, порушує законні права та інтереси ТОВ «ЛИХАЧОВСЬКА МЕБЛЕВА ФАБРИКА» щодо участі у закупівлі та можливості реалізовувати власну господарську діяльність.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація Замовника
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2_Тендерна документація.docx
-
-
Назва доказу:
Протокол №41 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.06.2025р
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1_Протокол відхилення.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення, відповідно до якого відхилена тендерна пропозиція Скаржника (Протокол №41 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.06.2025р.).
Скарга
Скасована
КЕП
Оскарження скасування закупівлі
Номер:
fbe473f1b2d64d84b9fdee823c930c29
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-10-006970-a.b2
Назва:
Оскарження скасування закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- sign.p7s 27.07.2025 23:58
- Оскарження скасування закупівлі.docx 27.07.2025 23:55
- Річний план.pdf 27.07.2025 23:55
- Оскарження скасування закупівлі.pdf 27.07.2025 23:55
- Протокол 47.pdf 27.07.2025 23:55
- Електронний протокол скасування закупівлі_лота.pdf 27.07.2025 23:55
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
28.07.2025 00:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
8d686d1f5486425390e75c662d49e7f3
Заголовок пункту скарги:
Оскарження скасування закупівлі
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-06-10-006970-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛИХАЧОВСЬКА МЕБЛЕВА ФАБРИКА» (надалі за текстом – Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно з вимогами тендерної документації подало свою тендерну пропозицію.
Для участі у торгах було подано пропозиції трьох учасників. По результату електронного аукціону пропозиції учасників було визначено у наступному порядку:
ТОВ "ЛИХАЧОВСЬКА МЕБЛЕВА ФАБРИКА" 640 980 грн Дискваліфіковано
ТОВ "КІСПРІ УКРАЇНА" 708 900 грн Очікує рішення
ФОП СУКАЧ СЕРГІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ 709 000 грн Очікує розгляду
19.06.2025р. відбулося розкриття тендерних пропозицій.
23.06.2025р. Замовником був опублікований Протокол №41 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.06.2025р. відповідно до якого тендерна пропозиція ТОВ "ЛИХАЧОВСЬКА МЕБЛЕВА ФАБРИКА" була безпідставно відхилена.
Скаржник не погодився з неправомірним рішенням Замовника, та 27.06.2025року подав до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), Скаргу щодо оскарження результатів кваліфікації (Ідентифікатор UA-2025-06-10-006970-a.a1).
Рішенням Комісії № 10721-р/пк-пз від 08.07.2025 Замовника було зобов’язано скасувати рішення про відхилення Пропозиції Скаржника.
16.07.2025р. Замовником був опублікований Протокол №46 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, відповідно до якого було скасовано рішення про відхилення Пропозиції Скаржника.
Пропозиція Скаржника знову повернулась на кваліфікацію, в статус “Очикує рішення”.
Втім для ухилення від укладання зі Скаржником договору, Замовником було прийнято безпідставне рішення про відміну тендеру.
Скаржник не погоджується з вищезазначеним рішенням Замовника, вважає, що дії Замовника порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі», Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, законні права та інтереси Скаржника, виходячи з наступного:
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
1. 17.07.2025р. Замовником був опублікований Протокол №47 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, відповідно до якого Замовник почав скасування закупівлі із зазначенням наступної аргументації:
Проте у вищезазначеному протоколі Замовник жодним чином не пояснює, якими саме обставинами він керувався в прийнятті рішення про відміну відкритих торгів, та документально не підтверджує відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
В електронній системі закупівель також відсутні обгрунтування щодо відміни закупівлі, які підтверджують відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів.
Крім того, ні повідомлення про відміну Процедури закупівлі, опубліковане в електронній системі закупівель, ні Протокол №47 не містять посилання на нормативні внутрішні документи Замовника щодо затвердження змін до річного плану закупівель на 2025 рік, згідно з яким уповноважена особа повинна розглядати питання про відміну торгів.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону, планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
В той же час, відповідно до частини п’ятої статті 5 Закону, Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
У разі необхідності відміни процедури закупівлі, Замовник повинен керуватись річним планом або змінами до нього.
Змін до річного плану закупівель Замовника за предметом закупівлі Шкільні меблі для учнів та вчителів: столи, парти,стільці, шафи, комплектуючі (з урахуванням ростових груп та регулювання) ( ДК 021:2015 – 39160000-1 –Шкільні меблі) не вносилось.
Станом на 27.07.2025 року дана закупівля відображена у річному плані Замовника за посиланням: https://prozorro.gov.ua/uk/plan/UA-P-2025-06-10-007730-a і має статус «Оголошено закупівлю». Даний рядок річного плану закупівель Замовника є активним, його не було скасовано, щодо нього не вносились зміни. Отже, даний рядок Річного плану закупівель Замовника є його актуальною невід'ємною частиною, що підтверджує наявність потреби у здійсненні Процедури закупівлі та наявність бюджетного призначення для її проведення.
Скаржник вважає, що відміна тендеру Замовником у зв’язку з відсутністю потреби в закупівлі без додавання до протоколу підтверджуючих документів, внесення змін до плану закупівлі, а також без зазначення відповідних законодавчих підстав для відміни тендеру, є неправомірною та необґрунтованою підставою для відміни процедури закупівлі, що підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у рішенні №26282-р/пк-пз від 24.11.2021 року, №20834-р/пк-пз від 10.11.2020 року, № 27911-р/пк-пз від 17.12.2021 року та багатьох інших, що свідчить про сталу практику Органу оскарження з цього питання.
Приймаючи до уваги те, що вищевикладені порушення встановленого порядку проведення Процедури закупівлі та неправомірна та необґрунтована відміна Процедури закупівлі, суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, впливають на об’єктивність визначення переможця Процедури закупівлі, позбавляють Скаржника можливості у чесний і конкурентний спосіб перемогти у Процедурі закупівлі та у подальшому укласти договір про закупівлю, призводять до порушення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника як учасника і потенційного переможця Закупівлі, керуючись ст. 40 та ст.55 Конституції України, ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», –
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень порядку проведення Процедури закупівлі;
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну Процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2025-06-10-006970-a (Протокол №47 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.07.2025р.).
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
Додаток 1. Протокол №47 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.07.2025р.
Додаток 2. Електронний протокол скасування закупівлі_лота.
Додаток 3. ПРОТОКОЛ затвердження річного плану закупівель
UA-P-2025-06-10-007730-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ЛИХАЧОВСЬКА МЕБЛЕВА ФАБРИКА» (надалі за текстом – Скаржник) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно з вимогами тендерної документації подало свою тендерну пропозицію.
Для участі у торгах було подано пропозиції трьох учасників. По результату електронного аукціону пропозиції учасників було визначено у наступному порядку:
ТОВ "ЛИХАЧОВСЬКА МЕБЛЕВА ФАБРИКА" 640 980 грн Дискваліфіковано
ТОВ "КІСПРІ УКРАЇНА" 708 900 грн Очікує рішення
ФОП СУКАЧ СЕРГІЙ АНАТОЛІЙОВИЧ 709 000 грн Очікує розгляду
19.06.2025р. відбулося розкриття тендерних пропозицій.
23.06.2025р. Замовником був опублікований Протокол №41 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 23.06.2025р. відповідно до якого тендерна пропозиція ТОВ "ЛИХАЧОВСЬКА МЕБЛЕВА ФАБРИКА" була безпідставно відхилена.
Скаржник не погодився з неправомірним рішенням Замовника, та 27.06.2025року подав до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (надалі – Комісія), Скаргу щодо оскарження результатів кваліфікації (Ідентифікатор UA-2025-06-10-006970-a.a1).
Рішенням Комісії № 10721-р/пк-пз від 08.07.2025 Замовника було зобов’язано скасувати рішення про відхилення Пропозиції Скаржника.
16.07.2025р. Замовником був опублікований Протокол №46 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, відповідно до якого було скасовано рішення про відхилення Пропозиції Скаржника.
Пропозиція Скаржника знову повернулась на кваліфікацію, в статус “Очикує рішення”.
Втім для ухилення від укладання зі Скаржником договору, Замовником було прийнято безпідставне рішення про відміну тендеру.
Скаржник не погоджується з вищезазначеним рішенням Замовника, вважає, що дії Замовника порушують положення Закону України «Про публічні закупівлі», Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, законні права та інтереси Скаржника, виходячи з наступного:
Підстави подання скарги, посилання на порушення процедури закупівлі, обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
1. 17.07.2025р. Замовником був опублікований Протокол №47 щодо прийняття рішення уповноваженою особою, відповідно до якого Замовник почав скасування закупівлі із зазначенням наступної аргументації:
Проте у вищезазначеному протоколі Замовник жодним чином не пояснює, якими саме обставинами він керувався в прийнятті рішення про відміну відкритих торгів, та документально не підтверджує відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
В електронній системі закупівель також відсутні обгрунтування щодо відміни закупівлі, які підтверджують відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів.
Крім того, ні повідомлення про відміну Процедури закупівлі, опубліковане в електронній системі закупівель, ні Протокол №47 не містять посилання на нормативні внутрішні документи Замовника щодо затвердження змін до річного плану закупівель на 2025 рік, згідно з яким уповноважена особа повинна розглядати питання про відміну торгів.
Відповідно до частини першої статті 4 Закону, планування закупівель здійснюється на підставі наявної потреби у закупівлі товарів, робіт і послуг. Заплановані закупівлі включаються до річного плану закупівель (далі - річний план). Річний план та зміни до нього безоплатно оприлюднюються замовником в електронній системі закупівель протягом п’яти робочих днів з дня затвердження річного плану та змін до нього. Закупівля здійснюється відповідно до річного плану.
В той же час, відповідно до частини п’ятої статті 5 Закону, Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом.
У разі необхідності відміни процедури закупівлі, Замовник повинен керуватись річним планом або змінами до нього.
Змін до річного плану закупівель Замовника за предметом закупівлі Шкільні меблі для учнів та вчителів: столи, парти,стільці, шафи, комплектуючі (з урахуванням ростових груп та регулювання) ( ДК 021:2015 – 39160000-1 –Шкільні меблі) не вносилось.
Станом на 27.07.2025 року дана закупівля відображена у річному плані Замовника за посиланням: https://prozorro.gov.ua/uk/plan/UA-P-2025-06-10-007730-a і має статус «Оголошено закупівлю». Даний рядок річного плану закупівель Замовника є активним, його не було скасовано, щодо нього не вносились зміни. Отже, даний рядок Річного плану закупівель Замовника є його актуальною невід'ємною частиною, що підтверджує наявність потреби у здійсненні Процедури закупівлі та наявність бюджетного призначення для її проведення.
Скаржник вважає, що відміна тендеру Замовником у зв’язку з відсутністю потреби в закупівлі без додавання до протоколу підтверджуючих документів, внесення змін до плану закупівлі, а також без зазначення відповідних законодавчих підстав для відміни тендеру, є неправомірною та необґрунтованою підставою для відміни процедури закупівлі, що підтверджується рішеннями Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема у рішенні №26282-р/пк-пз від 24.11.2021 року, №20834-р/пк-пз від 10.11.2020 року, № 27911-р/пк-пз від 17.12.2021 року та багатьох інших, що свідчить про сталу практику Органу оскарження з цього питання.
Приймаючи до уваги те, що вищевикладені порушення встановленого порядку проведення Процедури закупівлі та неправомірна та необґрунтована відміна Процедури закупівлі, суперечать законодавству у сфері публічних закупівель, впливають на об’єктивність визначення переможця Процедури закупівлі, позбавляють Скаржника можливості у чесний і конкурентний спосіб перемогти у Процедурі закупівлі та у подальшому укласти договір про закупівлю, призводять до порушення прав та охоронюваних законом інтересів Скаржника як учасника і потенційного переможця Закупівлі, керуючись ст. 40 та ст.55 Конституції України, ст.18 Закону України «Про публічні закупівлі», –
ПРОСИМО:
1. Прийняти Скаргу до розгляду;
2. Прийняти рішення про встановлення порушень порядку проведення Процедури закупівлі;
3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну Процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2025-06-10-006970-a (Протокол №47 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.07.2025р.).
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів:
Додаток 1. Протокол №47 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.07.2025р.
Додаток 2. Електронний протокол скасування закупівлі_лота.
Додаток 3. ПРОТОКОЛ затвердження річного плану закупівель
UA-P-2025-06-10-007730-a.
×
-
Назва доказу:
Протокол про скасування торгів
-
Повʼязаний документ:
Протокол 47.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну Процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2025-06-10-006970-a (Протокол №47 щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 17.07.2025р.).