• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Бензин А-95 (в талонах), дизельне паливо (в талонах)

Завершена

613 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 065.00 UAH
Період оскарження: 10.06.2025 14:20 - 04.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірні умови тендерної документації

Номер: a7637e1a441247bbbfce6b6d56d5e4b5
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-10-007223-a.a1
Назва: Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-06-10-007223-a, затвердженій Протокольним рішенням уповноваженої особи замовника (Спеціалізованого комунального підприємства Яготинської міської ради «РИТУАЛ») від 10.06.2025 № 1 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»). В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 24.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.06.2025 18:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 27.06.2025 11:58
Дата виконання рішення Замовником: 02.07.2025 07:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: Внесено зміни до Тендерної документації
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УКРНАФТА-ПОСТАЧ", Дудник Євген 380978546494 fat-32-2@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 3616d8692c7c46af9dd1f7224f9b70f5
Заголовок пункту скарги: Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-06-10-007223-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-06-10-007223-a, оголошеній Спеціалізованим комунальним підприємством Яготинської міської ради «РИТУАЛ») (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-06-10-007223-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено додаткові та надмірні вимоги, які не передбачені законодавством.

Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».

З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо додаткових вимог.
1.1. Відповідно до умов пункту 1 Розділу ІІІ до Тендерної документації, учасники мають надати у складі тендерної пропозиції, зокрема, «кольорові оригінали сертифікатів відповідності вимогам ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги», ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосування», ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці, ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування», виданих на ім‘я учасника закупівлі у відповідності до міжнародних норм та вимог Національної агенції з акредитації України, та чинного на момент подання пропозиції».
При цьому, «Учасники також повинні мати в штаті підприємства сертифікованого аудитора з систем менеджменту. У якості підтвердження, надати у складі пропозиції сертифікат внутрішнього аудитора навченого по програмі «ДСТУ ISO 19011:2019 «Внутрішній аудитор системи управління якістю у відповідності стандарту ДСТУ EN ISO 9001:2018 «Системи управління якістю. Вимоги».(EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT); ДСТУ EN ISO 14001:2022 «Системи управління навколишнім середовищем. Вимоги та посібник із застосування (EN ISO 14001:2015, IDT; ISO 14001:2015, IDT); ДСТУ ISO 45001:2019 Системи управління охороною здоров’я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 45001:2018, IDT); ДСТУ ISO 37001:2018 Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування (ISO 37001:2016, IDT)».

З цього приводу слід зауважити, що наведені вище умови Тендерної документації, які зобов'язують учасника долучати до складу пропозиції разом із переліченими сертифікатами додатково долучати свідоцтво внутрішнього аудитора, - є дискримінаційними вимогами, такими, що обмежують конкуренцію між потенційними учасниками, а також такими, що не стосуються (не відносяться) до предмету закупівлі.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має, зокрема:
- Сертифікат № UA.MQ.230605.01-23 на систему управління якістю згідно з ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги»;
- Сертифікат № UA.ES.230605.03-23 на систему екологічного управління згідно з ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування»;
- Сертифікат № UA.CУ.37001.230605.06-23 на систему управління щодо протидії корупції згідно з ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування»;
- Сертифікат № UА.ОН.240308.02-24 на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно з ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».
Отже, беручи до уваги наявність у Скаржника зазначених чинних сертифікатів, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» відповідає вимогам, встановленим зазначеними ДСТУ, та свідчать про його відповідність умовам Тендерної документації в цій частині.
Замовником не зазначено обґрунтованої необхідності долучення до тендерних пропозицій учасників свідоцтва внутрішнього аудитора, у тому числі не зазначено, яку законну мету Замовник переслідує, вимагаючи відповідні документи.
Поруч з цим, наявність/відсутність в учасника або ж подання/неподання учасниками свідоцтва внутрішнього аудитора, - не створює для Замовника жодних юридичних наслідків та у будь-якому випадку не має на меті доведення можливості належного постачання товарів, які є предметом Закупівлі.
При цьому участь у закупівлі зможуть взяти лише учасники, які матимуть можливість надати відповідні свідоцтва внутрішнього аудитора.
З огляду на зазначене, Скаржник вважає оскаржувані умови Тендерної документації надмірними, такими, що не мають легітимної мети, та направлені на обмеження конкуренції під час здійснення закупівлі.

1.2. Відповідно до умов пункту 4 Додатку № 3 до Тендерної документації, «Здійснення заправки за наданими талонами (пластиковими чи паперовими) або паливними скретч-картками здійснюється цілодобово за місцем знаходження власних автозаправних станцій (далі - АЗС) Учасника (в радіусі 10 кілометрів від місцезнаходження Замовника) або на АЗС партнерів Учасника на території м. Яготин».
Тобто, Замовник допускає можливість пропонування не лише власних, а і партнерських АЗС.
Разом з цим, згідно з пунктом 6 Додатку № 3 до Тендерної документації, Замовник безальтернативно вимагає «Надати ДОКУМЕНТИ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ПРАВО ВЛАСНОСТІ на АЗС/АЗК та зразок копії (або оригіналів) талонів, за якими буде здійснюватися заправлення автотранспорту Замовника».

З цього приводу слід зазначити, що ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не власником АЗС, а завжди пропонує лише партнерські АЗС. Як наслідок, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не має ДОКУМЕНТІВ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ПРАВО ВЛАСНОСТІ на АЗС/АЗК.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» залучає АЗС на підставі партнерських договорів, зокрема, договору від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25, укладеного з ПАТ «УКРНАФТА».
Умови зазначеного договору НЕ ПЕРЕДБАЧАЮТЬ обов’язку ПАТ «УКРНАФТА» надавати ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» документи, що підтверджують право власності на АЗС/АЗК, зазначені у вказаному партнерському договорі.
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» не має юридичних підстав вимагати від ПАТ «УКРНАФТА» надання таких документів.
За таких умов, тендерна пропозиція, буде подана ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», буде відхилена Замовником як така, що не відповідає умовам Тендерної документації

Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-06-10-007223-a.
2. Сертифікат № UA.MQ.230605.01-23 на систему управління якістю згідно з ДСТУ EN ISO 9001:2018 (EN ISO 9001:2015, IDT; ISO 9001:2015, IDT) «Системи управління якістю. Вимоги».
3. Сертифікат № UA.ES.230605.03-23 на систему екологічного управління згідно з ДСТУ ISO 14001:2015 (ISO 14001:2015, IDT) «Системи екологічного управління. Вимоги та настанови щодо застосовування».
4. Сертифікат № UA.CУ.37001.230605.06-23 на систему управління щодо протидії корупції згідно з ДСТУ ISO 37001:2018 (ISO 37001:2016, IDT) «Системи управління щодо протидії корупції. Вимоги та настанови щодо застосування».
5. Сертифікат № UА.ОН.240308.02-24 на систему управління охороною здоров’я та безпекою праці згідно з ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT) «Системи управління охороною здоров'я та безпекою праці. Вимоги та настанови щодо застосування».
6. Договір з ПАТ «УКРНАФТА».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації