• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 (CPV): 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація. Капітальний ремонт підвальних приміщень для використання під найпростіші укриття житлового будинку за адресою: вулиця Остафія Дашкевича, 15 у Дніпровському районі міста Києва

Завершена

2 738 354.38 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 27 383.54 UAH
Період оскарження: 09.06.2025 17:48 - 21.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА Щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон 922), з урахуванням положень розділу «Порядок оскарження відритих торгів» Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості))

Номер: 96c9f5a5fdfe4f919d523d9fd021594c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-09-011582-a.b1
Назва: СКАРГА Щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель (в порядку ст. 18 Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі – Закон 922), з урахуванням положень розділу «Порядок оскарження відритих торгів» Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості))
Скарга:
09.06.2025 Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району м. Києва» (далі – Замовник) оголосило процедуру закупівлі відкриті торги (з врахуванням Особливостей) в електронній системі закупівель за предметом закупівлі: ДК 021:2015 (CPV) : 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація. Капітальний ремонт підвальних приміщень для використання під найпростіші укриття житлового будинку за адресою: вулиця Остафія Дашкевича, 15 у Дніпровському районі міста Києва, (далі – Процедура закупівлі). Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 09.06.2025 № 117 (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією. Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП КЕПІТАЛ» (далі – Скаржник), у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду виконання робіт, що відповідають предмету закупівлі, взяло участь в Процедури закупівлі та подало тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Дата розгляду скарги: 17.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.07.2025 15:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 22.07.2025 15:16
Дата виконання рішення Замовником: 31.07.2025 16:25
Коментар замовника щодо усунення порушень: Протоколом № 232 від 31.07.2025 року Уповноважена особа ВИРІШИЛА: Скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "ТЕП КЕПІТАЛ" (код ЄДРПОУ: 45795996) за процедурою закупівлі — "ДК 021:2015 (CPV): 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація. Капітальний ремонт підвальних приміщень для використання під найпростіші укриття житлового будинку за адресою: вулиця Остафія Дашкевича, 15 у Дніпровському районі міста Києва", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-06-09-011582-a за рішенням постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 11225-р/пк-пз від 17.07.2025. та провести повторну оцінку.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕП КЕПІТАЛ», Володимир Лихіцький 380937281882 tender.tepkepital@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: aeb9e2e57e034201825cbe88f21278d3
Заголовок пункту скарги: Скаржник вважає Рішення про відхилення безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 09.06.2025 Комунальне підприємство «Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Дніпровського району м. Києва» (далі – Замовник) оголосило процедуру закупівлі відкриті торги (з врахуванням Особливостей) в електронній системі закупівель за предметом закупівлі: ДК 021:2015 (CPV) : 45453000-7 Капітальний ремонт і реставрація. Капітальний ремонт підвальних приміщень для використання під найпростіші укриття житлового будинку за адресою: вулиця Остафія Дашкевича, 15 у Дніпровському районі міста Києва, (далі – Процедура закупівлі).
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 09.06.2025 № 117 (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП КЕПІТАЛ» (далі – Скаржник), у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду виконання робіт, що відповідають предмету закупівлі, взяло участь в Процедури закупівлі та подало тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.
Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються).
Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону.
Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 20.06.2025.
Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 2 учасника, а саме:
- Скаржник з остаточною ціновою пропозицією 2 563 390,38 грн.;
- Товариство з обмеженою відповідальністю «ВЕЛКОМБУД» з остаточною ціновою пропозицією 2 628 984,83 грн.
За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей.
Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію Скаржника. Рішенням уповноваженої особи Замовника, висвітленого зокрема в протоколі уповноваженої особи від 01.07.2025, (далі – Рішення про відхилення), що оприлюднено 02.07.2025 тендерну пропозицію Скаржника відхилено.
Скаржник вважає Рішення про відхилення безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.

Відповідно до пункту 1 розділу 3 Тендерної документації тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону 922, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону 922.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
- інформації та документів, які підтверджують відповідність технічним, якісним та кількісним характеристики предмета закупівлі відповідно до вимог встановлених у Додатку 2 до тендерної документації.
Згідно з пунктом 6 розділу 3 Тендерної документації вимоги до предмета закупівлі: технічні, якісні та кількісні характеристики (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку 2 до Тендерної документації.
Учасник надає цінову пропозицію (договірну ціну) у відповідності до технічного завдання (ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ) Замовника, відомості обсягів робіт. Ціна пропозиції Учасника означає суму, за яку він передбачає виконати роботи, згідно з технічним завданням Замовника, на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для виконання робіт на об’єкті та поточних цін на них, з урахуванням робіт, що виконуються субпідрядними організаціями (у разі їх залучення). Ціна пропозиції повинна бути чітко визначена без будь-яких посилань обмежень або застережень.
За підпунктом 1 пункту 7 Додатку 2 до Тендерної документації підрядник виконує усі види робіт згідно дефектного акту та відповідно до вимог законодавства в галузі будівництва. Розрахунок вартості робіт виконується до вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» (далі – Настанова) та «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації на будівництво», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві» від 01.11.2021 № 281.
Підпунктом «д» пункту 2 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації передбачено, що на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі учасником надаються кошторисні розрахунки вартості робіт по об’єкту з урахуванням вимог щодо проектно-кошторисної документації, пп.14 пункту 3 Розділу ІІІ. Перелік інших документів та/або інформації, які вимагаються від Учасників .
Підпунктом 14 пункту 3 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації визначено перелік документів та вимог щодо проектно-кошторисної документації:
Кошторисні розрахунки виконати згідно Настанови. Кошторисна документація має бути розроблена в програмному комплексі АВК-5 останньої версії, або іншого повністю сумісного з ним програмним комплексом останньої версії. Додатково надати файли в електронному вигляді у форматі ims aбo imd (якщо учасник не зможе викласти на майданчик файли зазначеного формату, то їх необхідно архівувати та після цього розмістити на майданчику) та у сканованому варіанті роздрукованих документів, які повинні бути перед скануванням пропечатані та підписані організацією учасником і містити підписи та печатку сертифікованого інженера- проектувальника у складі:
‒ розрахунок договірної ціни пропозиції, пояснювальна записка (визначається без урахуванням витрат на виготовлення проектно-кошторисної документації, вартості експертизи проектно-кошторисної документації, витрат на технічний нагляд та витрат на утримання служби замовника ) та розрахунок розміру середньомісячної кошторисної заробітної плати, яка враховується при визначенні вартості будівництва;
‒ зведений кошторисний розрахунок вартості капітального ремонту (визначається з урахуванням витрат на виготовлення проектно-кошторисної документації (42720,00 грн в т.ч. ПДВ), вартості експертизи проектно-кошторисної документації (6408,00 грн в т.ч. ПД), витрат на технічний нагляд -1,5 % та витрат на утримання служби замовника - 0,8 %. Сума зведеного кошторисного розрахунку повинна бути не вище очікуваної вартості закупівлі;
‒ локальні кошториси;
‒ дефектний акт;
‒ підсумкова відомість ресурсів;
‒ перелік основних матеріальних ресурсів.
При складанні розрахунків кошторисних витрат приймати такі нарахування:
а. Усереднений показник для визначення розміру кошторисного прибутку відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва.
б. Усереднений показник для визначення розміру адміністративних витрат відповідно до Настанови з визначення вартості будівництва.
г. Не враховувати в кошторисній документації:
- витрати на авторський нагляд;
- витрати на здійснення процедури закупівлі.
4. Учасник надає цінову пропозицію (договірну ціну) у відповідності до технічного завдання (ТЕХНІЧНОЇ СПЕЦІФІКАЦІЇ) Замовника. Ціна пропозиції Учасника означає суму, за яку він передбачає виконати роботи, згідно з технічним завданням Замовника, на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для виконання робіт на об’єкті та поточних цін на них, з урахуванням робіт, що виконуються субпідрядними організаціями (у разі їх залучення). Ціна пропозиції повинна бути чітко визначена без будь-яких посилань обмежень або застережень.
Примітка: Визначення розміру кошторисної заробітної плати при складанні ціни пропозиції учасника (підрядника) конкурсних торгів (договірної ціни) здійснюється учасником виходячи із середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку учасник планує отримувати на об'єкті будівництва, але не більше у розмірі 26514,56 гривень, встановленим Рішенням Київської міської ради від 30 січня 2025 року № 5/10472.
У складі пропозиції Скаржника наявна проектно-кошторисна документація, в тому числі і розрахунок договірної ціни, що вимагається за підпунктом 14 пункту 3 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації.
В Рішенні про відхилення Замовник зазначив:
«Відповідно до Додатку № 18 до Настанови (пункти 4.15, 4.17) «ПОКАЗНИКИ для визначення в інвесторській кошторисній документації трудовитрат працівників, заробітна плата яких враховується у загальновиробничих витратах, та коштів на покриття решти статей загальновиробничих витрат в розрахунку на 1 люд.год нормативно-розрахункової кошторисної трудомісткості будівельних робіт, які передбачаються у прямих витратах» для Загальнобудівельних робіт застосовуються Коефіцієнт переходу від нормативно розрахункової кошторисної трудомісткості робіт, які передбачаються у прямих витратах, до трудовитрат працівників, заробітна плата яких враховується у загальновиробничих витратах - 0,120 та Показник для визначення коштів на покриття решти статей загальновиробничих витрат, (грн/люд.год) - 7,48.
При перевірці наданої в складі тендерної пропозиції Учасника кошторисної документації виявлено, що Учасником були застосовані показники Н35 – 0,125, що перевищує нормативний та Н36-2,19, що не відповідає нормативним.».
За переконанням Замовника згідно через це тендерна пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Скаржник не заперечує, що при розрахунку договірної ціни Скаржником застосовані наступні показники:
- Коефіцієнт переходу від нормативно розрахункової кошторисної трудомісткості робіт, які передбачаються у прямих витратах, до трудовитрат працівників, заробітна плата яких враховується у загальновиробничих витратах – 0,125;
- Показник для визначення коштів на покриття решти статей загальновиробничих витрат, (грн/люд.год) – 2,19.
Проте інші твердження Замовника є абсурдними і не відповідають дійсності.
Замовник наголошує на порушенні приписів пунктів 4.15 і 4.17 підрозділу «Загальновиробничі витрати» розділу ІV «Визначення окремих складових вартості об’єкта будівництва на етапі складання інвесторської кошторисної документації» Настанови, за якими коефіцієнт переходу від нормативно-розрахункової кошторисної трудомісткості робіт, які передбачаються в прямих витратах, до трудовитрат працівників, зазначених в пункті 1.1 додатку 10 Настанови, приймається за додатками 18 та 19 Настанови, а при здійсненні будівництва господарським способом до показників, що наведено у додатках 18 та 19 Настанови для підрядного способу будівництва, застосовується знижувальний коефіцієнт 0,6.
Варто наголосити, що приписи пунктів 4.15 і 4.17 підрозділу «Загальновиробничі витрати» розділу ІV «Визначення окремих складових вартості об’єкта будівництва на етапі складання інвесторської кошторисної документації» Настанови, виходячи як зі змісту, так і з назви розділу, розділ ІV Настанови стосується визначення окремих складових вартості об’єкта будівництва на етапі складання саме інвесторської кошторисної документації.
Відповідно до пункту 1.2. розділу І Настанови інвесторська кошторисна документація –сукупність кошторисів, кошторисних розрахунків, відомостей кошторисної вартості пускових комплексів, зведених кошторисних розрахунків вартості об’єкта будівництва або його черг, зведень витрат, пояснювальних записок та відомостей ресурсів, складених на стадії розроблення проектної документації.
Умовно кажучи це та документація, на підставі якої Замовник оголосив Процедуру закупівлі.
Водночас проектно-кошторисна документація, що вимагається за вимогами підпункту 14 пункту 3 розділу 3 Додатку 1 до Тендерної документації, не є інвесторською.
Настановою ж виділено розділ V «Загальні положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни)», що і визначає положення зі складання ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни).
Так згідно з пунктами 5.13.-5.15. розділу V Настанови загальновиробничі витрати в складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) обчислюються виходячи зі структури цих витрат, яка склалася в підрядній організації за попередній період з урахуванням положень Методичних рекомендацій з формування собівартості будівельно-монтажних робіт, затверджених наказом Мінрегіону від 31.12.2010 No 573, і переліку загальновиробничих витрат, наведених в додатку 10 Настанови.
При визначенні загальновиробничих витрат, у складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) учасники процедури закупівлі (підрядні організації) визначають розрахунково-аналітичним методомкошти на:
1)заробітну плату працівників, зазначених у пункті 1.1 додатку 10 Настанови, з урахуванням структурного складу організації та рівня заробітної плати, що планується отримувати на об’єкті замовлення;
2)покриття решти статей загальновиробничих витрат, виходячи з витрат попереднього звітного періоду за цими статтями, з урахуванням потужності організації та обсягу робіт, що пропонуються до виконання.
До ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) також включаються відрахування за встановленими законодавством нормами на єдиний внесок на загальнообов’язкове державне соціальне страхування від заробітної плати робітників, зайнятих на будівельних роботах і на керуванні та обслуговуванні будівельних машин та механізмів, і працівників, кошти на заробітну плату яких враховуються в загальновиробничих витратах.
У складі ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) загальновиробничі витрати обчислюються за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу (зокрема у відсотках від прямих витрат), або за показниками, наведеними в Додатках 18 та 19 Настанови.
Тобто за нормою пункту 5.15. розділу V Настанови загальновиробничі витрати не обчислюються саме за показниками, наведеними в Додатках 18 та 19 Настанови в обов’язковому порядку.
Крім того тендерна документація не містила вимог, що загальновиробничі витрати повинні бути обчислені саме за показниками, наведеними в Додатках 18 та 19 Настанови чи саме з врахуванням пунктів 4.15. і 4.17. розділу ІV Настанови.
Так в проектно-кошторисній документації Скаржника загальновиробничі витрати обчислені саме за показниками, визначеними розрахунково-аналітичним методом на підставі аналізу цих витрат за попередній звітний період за даними бухгалтерського обліку з використанням самостійно обраної підприємством бази розподілу.
Тим самим кошторисні розрахунки (проектно-кошторисна документація) Скаржника виконана за приписами Настанови з врахуванням усіх вимог Замовника, в тому числі передбачених Додатком 1 і Додатком 2 до Тендерної документації.
Таким чином тендерна пропозиція Скаржника повністю відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі Тендерної документації.
Враховуючи викладене тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведених у Рішенні про відхилення підстав.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки пропозицію Скаржника неправомірно відхилено Рішення про відхилення порушує право та законні інтереси Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель, в тому числі недискримінації та рівного ставлення до учасників; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції учасників Процедури закупівлі; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене Рішення про відхилення підлягає скасуванню, оскільки прийняте з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав та законних інтересів Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.

Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.

Керуючись статтями 5, 18, 28, 29 Закону 922 та пунктами 39, 41 і 55-67 Особливостей -
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника