-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 – 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт (послуги з поточного ремонту приміщень корпусу ІЛК (інв. номер 1146) головного офісу ПрАТ «АК «Київводоканал» за адресою: м. Київ, вул. Лейпцизька, 1а)
Закупівля здійснюється за рахунок власних коштів ПрАТ «АК «Київводоканал». Категорія: Юридичні особи та/або суб’єкти господарювання, які здійснюють діяльність в окремих сферах господарювання, зазначені у пункті 4 частини першої статті 2 Закону України «Про публічні закупівлі». Математична формула для розрахунку приведеної ціни (у разі її застосування). Єдиним критерієм оцінки тендерних пропозицій є ціна з ПДВ. Питома вага цінового критерію – 100 відсотків. Мова (мови), якою (якими) повинні готуватися тендерні пропозиції: українська.
Торги не відбулися
3 746 545.34
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 37 465.45 UAH
мін. крок: 1% або 37 465.45 UAH
Період оскарження:
09.06.2025 16:37 - 11.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА Щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Номер:
4810f20b0fa3412da0f2c5074f1740dc
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-09-010819-a.c1
Назва:
СКАРГА Щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Пов'язані документи:
Учасник
- Виписка з ЄДР.pdf 13.06.2025 16:44
- Витяг з ЄДР.pdf 13.06.2025 16:44
- Рішення 50.pdf 13.06.2025 16:44
- Рішення 13000.pdf 13.06.2025 16:44
- Скарга (UA-2025-06-09-010819-a).docx.p7s 13.06.2025 16:44
- Скарга (UA-2025-06-09-010819-a).docx 13.06.2025 16:44
- Тендерна_документація.zip 13.06.2025 16:44
- sign.p7s 13.06.2025 16:46
- рішення від 17.06.2025 №9599.pdf 17.06.2025 16:38
- інформація про резолютивн частину рішення від 24.06.2025 №10025.pdf 25.06.2025 14:14
- рішення від 24.06.2025 №10025.pdf 26.06.2025 16:13
- Пояснення на скаргу.docx 19.06.2025 16:46
- Пояснення на скаргу.pdf 19.06.2025 16:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
13.06.2025 17:08
Дата розгляду скарги:
24.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.06.2025 16:38
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.06.2025 16:14
Дата виконання рішення Замовником:
08.07.2025 13:43
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Замовником виконано рішення органу оскарження.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e7ba9e62f4274860b9a2fb8d840be478
Заголовок пункту скарги:
1 дискримінаційність щодо фінансової спроможності
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
09.06.2025 Приватне акціонерне товариство «Акціонерна компанія «КИЇВВОДОКАНАЛ» (далі – Замовник) оголосило процедуру закупівлі відкриті торги (з врахуванням Особливостей) в електронній системі закупівель за предметом закупівлі: ДК 021:2015 – 45000000-7 Будівельні роботи та поточний ремонт (послуги з поточного ремонту приміщень корпусу ІЛК (інв. номер 1146) головного офісу ПрАТ «АК «Київводоканал» за адресою: м. Київ, вул. Лейпцизька, 1а), (далі – Процедура закупівлі).
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 09.06.2025 (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Пунктом 3⁷ «Прикінцевих та перехідних положень» Закону 922 установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених Законом 922, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених пунктом 3⁸ цього розділу.
Відповідно до абзацу 1 пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону 922, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом 922.
Згідно абзаців 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону 922 з урахуванням Особливостей.
За абзацом 1 частини 3 та частини 4 статті 22 Закону 922 тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI (далі – Закон 2939) та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП КЕПІТАЛ» (далі – Скаржник) вважає умови Процедури закупівлі, викладені в Тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в тому числі Закону 922 та Особливостей, та такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, з огляду на наступне.
Згідно з пунктом 1 розділу ІІІ Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, в яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення Замовником) та завантаження файлів з:
- ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ЮРИДИЧНИЙ СТАТУС УЧАСНИКА, ТА ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ згідно з Додатком 2 тендерної документації;
- ДОКУМЕНТИ, ЩО ПОДАЮТЬСЯ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКІВ УСТАНОВЛЕНИМ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ згідно з Додатком 3 тендерної документації;
- ДОКУМЕНТИ, ЩО ПОДАЮТЬСЯ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ УЧАСНИКОМ ВІДСУТНОСТІ ПІДСТАВ ДЛЯ ВІДМОВИ В УЧАСТІ У ПРОЦЕДУРІ ЗАКУПІВЛІ згідно з Додатком 4 тендерної документації;
- решти документів та матеріалів, які повинні бути оформлені та подані учасниками згідно з цією тендерною документацією та додатками до неї.
1. За пунктом 6 розділу ІІІ Тендерної документації відповідно до статті 16 Закону 922 Замовник установлює кваліфікаційний(-і) критерій(-ї) згідно з Додатком 3 тендерної документації.
У відповідності до пункту 4 Додатку 3 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію – наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Так згідно з абзацами 1 і 2 пункту 4 Додатку 3 до Тендерної документації учасник у складі своєї пропозиції повинен надати баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів за останній звітний період (2023 рік або 2024 рік) з обсягом річного доходу (виручки) у розмірі очікуваної вартості предмета закупівлі, а також довідку з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, яка видана не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій.
Суб’єкти господарювання, яким згідно з законодавством надано право складати скорочену за показниками фінансову звітність у складі балансу та звіту про фінансові результати, подають відповідні документи за останній звітний період (2023 рік або 2024 рік) з обсягом річного доходу (виручки) у розмірі очікуваної вартості закупівлі предмета закупівлі, а також довідку з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, яка видана не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій.
Вимоги передбачені абзацами 1 і 2 пункту 4 Додатку 3 до Тендерної документації є такими що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, оскільки виконати їх можуть лише учасники які нададуть усі документи, що передбачені абзацом 1 або абзацом 2 пункту 4 Додатку 3 до Тендерної документації. Крім того ці вимоги не узгоджуються із чинним законодавством, в тому числі Законом 922.
По-перше: відповідно до статті 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV (далі – Закон 996) фінансова звітність - звітність, що містить інформацію про фінансовий стан та результати діяльності підприємства.
Згідно з частинами 1 і 2 статті 13 Закону 966 звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев’яти місяців. Крім того, відповідно до облікової політики підприємства фінансова звітність може складатися за інші періоди.
Перший звітний період новоствореного підприємства може бути менш як 12 місяців, але не більш як 15 місяців.
Скаржник є новоствореним підприємством, що зареєстровано 27.03.2025.
Наведений факт підтверджується відомостями є Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), зокрема витягом з ЄДР та випискою з ЄДР, що додаються.
Своєю чергою Скаржник не подавав і не міг подавати фінансову звітність ні за 2023 рік, ні за 2024 рік.
Враховуючи припис частини 2 статті 13 Закону 966 для Скаржника звітним періодом є період менше 12 місяців, а саме не повний 2025 рік. Тобто для підтвердження своєї фінансової спроможності Скаржник може надати фінансову звітність подану саме протягом 2025 року.
Водночас поточна редакція абзаців 1 і 2 пункту 4 Додатку 3 до Тендерної документації обмежують можливість Скаржника взяти участь в Процедурі закупівлі, адже Скаржник не може надати фінансову звітність ні за 2023 рік, ні за 2024 рік.
По-друге: відповідно до пункту 38 Особливостей дата і час розкриття тендерних пропозицій, дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично в день оприлюднення замовником оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель.
Водночас в електронній системі закупівель відсутня інформація про дату і час розкриття тендерних пропозицій, а лише визначена інформація про дату і час проведення електронного аукціону.
Виходячи зі змісту абзаців 1 і 2 пункту 4 Додатку 3 до Тендерної документації учасники у складі своєї пропозиції повинні надати довідки з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, яка видана не раніше 30 днів саме до дати розкриття тендерних пропозицій.
Оскільки наведена дата невідома учасники належним чином не можуть підготувати свою пропозицію, що є дискримінаційним по відношенню до них, в тому числі до Скаржника.
По-третє: відповідно до пункту 4 частини 2 статті 16 Закону 922 замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, в тому числі наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Законом 966 не передбачається фінансвовою звітністю чи її частиною довідки з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами.
Тобто вимога згідно з абзацами 1 і 2 пункту 4 Додатку 3 до Тендерної документації в частині витребування на підтвердження наявності в учасника фінансової спроможності довідки з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, яка видана не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій, не узгоджується з наведеними приписами.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також що неузгоджуються із чинним законодавством, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити з пункту 4 Додатку 3 до Тендерної документації абзаци 1 і 2.
Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 09.06.2025 (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією.
Пунктом 3⁷ «Прикінцевих та перехідних положень» Закону 922 установлено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні, введеного Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 64/2022, затвердженим Законом України "Про затвердження Указу Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24 лютого 2022 року № 2102-IX, та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт та послуг для замовників, передбачених Законом 922, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз та з дотриманням вимог, встановлених пунктом 3⁸ цього розділу.
Відповідно до абзацу 1 пункту 3 Особливостей замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону 922, проводять закупівлі з урахуванням Особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом 922.
Згідно абзаців 1 пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону 922 з урахуванням Особливостей.
За абзацом 1 частини 3 та частини 4 статті 22 Закону 922 тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» від 13.01.2011 № 2939-VI (далі – Закон 2939) та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП КЕПІТАЛ» (далі – Скаржник) вважає умови Процедури закупівлі, викладені в Тендерній документації, такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в тому числі Закону 922 та Особливостей, та такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, з огляду на наступне.
Згідно з пунктом 1 розділу ІІІ Тендерної документації тендерна пропозиція подається в електронному вигляді. Документ з тендерною пропозицією подається в електронному вигляді шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, в яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення Замовником) та завантаження файлів з:
- ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЩО ПІДТВЕРДЖУЮТЬ ЮРИДИЧНИЙ СТАТУС УЧАСНИКА, ТА ЯКІ ПОДАЮТЬСЯ УЧАСНИКОМ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ У СКЛАДІ ТЕНДЕРНОЇ ПРОПОЗИЦІЇ згідно з Додатком 2 тендерної документації;
- ДОКУМЕНТИ, ЩО ПОДАЮТЬСЯ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ УЧАСНИКІВ УСТАНОВЛЕНИМ КВАЛІФІКАЦІЙНИМ КРИТЕРІЯМ згідно з Додатком 3 тендерної документації;
- ДОКУМЕНТИ, ЩО ПОДАЮТЬСЯ НА ПІДТВЕРДЖЕННЯ УЧАСНИКОМ ВІДСУТНОСТІ ПІДСТАВ ДЛЯ ВІДМОВИ В УЧАСТІ У ПРОЦЕДУРІ ЗАКУПІВЛІ згідно з Додатком 4 тендерної документації;
- решти документів та матеріалів, які повинні бути оформлені та подані учасниками згідно з цією тендерною документацією та додатками до неї.
1. За пунктом 6 розділу ІІІ Тендерної документації відповідно до статті 16 Закону 922 Замовник установлює кваліфікаційний(-і) критерій(-ї) згідно з Додатком 3 тендерної документації.
У відповідності до пункту 4 Додатку 3 до Тендерної документації учасник повинен підтвердити свою відповідність кваліфікаційному критерію – наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Так згідно з абзацами 1 і 2 пункту 4 Додатку 3 до Тендерної документації учасник у складі своєї пропозиції повинен надати баланс, звіт про фінансові результати, звіт про рух грошових коштів за останній звітний період (2023 рік або 2024 рік) з обсягом річного доходу (виручки) у розмірі очікуваної вартості предмета закупівлі, а також довідку з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, яка видана не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій.
Суб’єкти господарювання, яким згідно з законодавством надано право складати скорочену за показниками фінансову звітність у складі балансу та звіту про фінансові результати, подають відповідні документи за останній звітний період (2023 рік або 2024 рік) з обсягом річного доходу (виручки) у розмірі очікуваної вартості закупівлі предмета закупівлі, а також довідку з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, яка видана не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій.
Вимоги передбачені абзацами 1 і 2 пункту 4 Додатку 3 до Тендерної документації є такими що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, оскільки виконати їх можуть лише учасники які нададуть усі документи, що передбачені абзацом 1 або абзацом 2 пункту 4 Додатку 3 до Тендерної документації. Крім того ці вимоги не узгоджуються із чинним законодавством, в тому числі Законом 922.
По-перше: відповідно до статті 1 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» від 16.07.1999 № 996-XIV (далі – Закон 996) фінансова звітність - звітність, що містить інформацію про фінансовий стан та результати діяльності підприємства.
Згідно з частинами 1 і 2 статті 13 Закону 966 звітним періодом для складання фінансової звітності є календарний рік. Проміжна фінансова звітність складається за результатами першого кварталу, першого півріччя, дев’яти місяців. Крім того, відповідно до облікової політики підприємства фінансова звітність може складатися за інші періоди.
Перший звітний період новоствореного підприємства може бути менш як 12 місяців, але не більш як 15 місяців.
Скаржник є новоствореним підприємством, що зареєстровано 27.03.2025.
Наведений факт підтверджується відомостями є Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб – підприємців та громадських формувань (далі – ЄДР), зокрема витягом з ЄДР та випискою з ЄДР, що додаються.
Своєю чергою Скаржник не подавав і не міг подавати фінансову звітність ні за 2023 рік, ні за 2024 рік.
Враховуючи припис частини 2 статті 13 Закону 966 для Скаржника звітним періодом є період менше 12 місяців, а саме не повний 2025 рік. Тобто для підтвердження своєї фінансової спроможності Скаржник може надати фінансову звітність подану саме протягом 2025 року.
Водночас поточна редакція абзаців 1 і 2 пункту 4 Додатку 3 до Тендерної документації обмежують можливість Скаржника взяти участь в Процедурі закупівлі, адже Скаржник не може надати фінансову звітність ні за 2023 рік, ні за 2024 рік.
По-друге: відповідно до пункту 38 Особливостей дата і час розкриття тендерних пропозицій, дата і час проведення електронного аукціону визначаються електронною системою закупівель автоматично в день оприлюднення замовником оголошення про проведення відкритих торгів в електронній системі закупівель.
Водночас в електронній системі закупівель відсутня інформація про дату і час розкриття тендерних пропозицій, а лише визначена інформація про дату і час проведення електронного аукціону.
Виходячи зі змісту абзаців 1 і 2 пункту 4 Додатку 3 до Тендерної документації учасники у складі своєї пропозиції повинні надати довідки з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, яка видана не раніше 30 днів саме до дати розкриття тендерних пропозицій.
Оскільки наведена дата невідома учасники належним чином не можуть підготувати свою пропозицію, що є дискримінаційним по відношенню до них, в тому числі до Скаржника.
По-третє: відповідно до пункту 4 частини 2 статті 16 Закону 922 замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, в тому числі наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
Законом 966 не передбачається фінансвовою звітністю чи її частиною довідки з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами.
Тобто вимога згідно з абзацами 1 і 2 пункту 4 Додатку 3 до Тендерної документації в частині витребування на підтвердження наявності в учасника фінансової спроможності довідки з обслуговуючого банку про відсутність (наявність) заборгованості за кредитами, яка видана не раніше 30 днів до дати розкриття тендерних пропозицій, не узгоджується з наведеними приписами.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також що неузгоджуються із чинним законодавством, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме виключити з пункту 4 Додатку 3 до Тендерної документації абзаци 1 і 2.
×
-
Назва доказу:
дискримінаційні вимоги тд
-
Повʼязаний документ:
Тендерна_документація.zip
-
-
Назва доказу:
витяг з ЄДР
-
Повʼязаний документ:
Витяг з ЄДР.pdf
-
-
Назва доказу:
виписка ЄДР
-
Повʼязаний документ:
Виписка з ЄДР.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОШУ 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації на підставах наведених в описовій частині цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
663a5f2d8216477a8a4112db91c351a2
Заголовок пункту скарги:
2 Наведені умови закупівлі є такими, що не узгоджують з приписами чинного законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема Особливостей
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
2. Відповідно до вимог пункту 5 розділу ІІІ Тендерної документації для підтвердження Учасником відсутності підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених статтею 17 Закону 922 та пунктом 47 Особливостей, Учасник у складі тендерної пропозиції надає інформацію, зазначену у Додатку 4 до Тендерної документації.
Тендерна пропозиція, що не містить документів про відповідність учасника встановленим кваліфікаційним критеріям, а також документів, що підтверджують відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених статтею 17 Закону 922 та пунктом 47 Особливостей, є такою, що не відповідає умовам Тендерної документації.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених 47 Особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Учасник-переможець надає документально підтверджену інформацію щодо відсутності підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей та статті 17 Закону 922 згідно з Додатком 1 до Тендерної документації.
У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 Закону 922 та пунктом 47 Особливостей здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації.
Додатком 4 до Тендерної документації визначено форму Інформації про відсутність підстав для відмови Учаснику в участі у процедурі закупівлі, установлених статтею 17 Закону 922 та пунктом 47 Особливостей, надається в довільній формі.
Наведені умови закупівлі є такими, що не узгоджують з приписами чинного законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема Особливостей.
Згідно з положеннями абзаців 15-17 пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу 16 цього пункту.
По-перше: наведені умови пункту 5 розділу ІІІ Тендерної документації в частині витребування інформації чи документів, що підтверджують відсутність підстав для відмови учаснику в участі в Процедурі закупівлі, передбачених статтею 17 Закону 922, не узгоджуються з приписами пункту 3⁷ «Прикінцевих та перехідних положень» Закону 922 та з абзацами 5-8 пункту 28 Особливостей.
Наведеними приписами в період правового режиму воєнного стану умовно зупинено застосування статті 17 Закону 922. Тобто замість нього застосовуються приписи пункту 47 Особливостей.
Крім того абзацом 15 пункту 47 Особливостей передбачено вимоги до документів переможця, які надаються на підтвердження відсутності підстав, передбачених саме у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. Стаття 17 Закону 922 за Особливостями в цій частині також не може застосовуватись.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 02.01.2025 № 50-р/пк-пз (далі – Рішення 50).
По-друге: Тендерна документація не містить умов, щодо підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктом 47 Особливостей, шляхом самостійного декларування. Натомість Додатком 4 до Тендерної документації визначено форму інформації, яку учасник може надати лише в письмовій формі. Таким чином вимоги пункту 5 розділу ІІІ Тендерної документації та Додатку 4 до Тендерної документації не узгоджуються з абзацами 16 і 17 пункту 47 Особливостей.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що неузгоджуються із чинним законодавством у сфері публічних закупівель, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме:
- В Тендерній документації та додатках до неї виключити умови щодо підтвердження відсутності підстав, передбачених статтею 17 Закону 922.
- Виключити Додаток 4 до Тендерної документації.
- Визначити умови згідно з абзацами 16 і 17 пункту 47 Особливостей.
Тендерна пропозиція, що не містить документів про відповідність учасника встановленим кваліфікаційним критеріям, а також документів, що підтверджують відсутність підстав для відмови в участі у процедурі закупівлі, визначених статтею 17 Закону 922 та пунктом 47 Особливостей, є такою, що не відповідає умовам Тендерної документації.
У разі отримання достовірної інформації про невідповідність учасника процедури закупівлі вимогам кваліфікаційних критеріїв, наявність підстав, визначених 47 Особливостей, або факту зазначення у тендерній пропозиції будь-якої недостовірної інформації, що є суттєвою під час визначення результатів відкритих торгів, замовник відхиляє тендерну пропозицію такого учасника процедури закупівлі.
Учасник-переможець надає документально підтверджену інформацію щодо відсутності підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей та статті 17 Закону 922 згідно з Додатком 1 до Тендерної документації.
У разі участі об’єднання учасників підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям та підставам, встановленим статтею 17 Закону 922 та пунктом 47 Особливостей здійснюється з урахуванням узагальнених об’єднаних показників кожного учасника такого об’єднання на підставі наданої об’єднанням інформації.
Додатком 4 до Тендерної документації визначено форму Інформації про відсутність підстав для відмови Учаснику в участі у процедурі закупівлі, установлених статтею 17 Закону 922 та пунктом 47 Особливостей, надається в довільній формі.
Наведені умови закупівлі є такими, що не узгоджують з приписами чинного законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема Особливостей.
Згідно з положеннями абзаців 15-17 пункту 47 Особливостей переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей.
Учасник процедури закупівлі підтверджує відсутність підстав, зазначених в цьому пункті (крім підпунктів 1 і 7 цього пункту), шляхом самостійного декларування відсутності таких підстав в електронній системі закупівель під час подання тендерної пропозиції.
Замовник не вимагає від учасника процедури закупівлі під час подання тендерної пропозиції в електронній системі закупівель будь-яких документів, що підтверджують відсутність підстав, визначених у цьому пункті, крім самостійного декларування відсутності таких підстав учасником процедури закупівлі відповідно до абзацу 16 цього пункту.
По-перше: наведені умови пункту 5 розділу ІІІ Тендерної документації в частині витребування інформації чи документів, що підтверджують відсутність підстав для відмови учаснику в участі в Процедурі закупівлі, передбачених статтею 17 Закону 922, не узгоджуються з приписами пункту 3⁷ «Прикінцевих та перехідних положень» Закону 922 та з абзацами 5-8 пункту 28 Особливостей.
Наведеними приписами в період правового режиму воєнного стану умовно зупинено застосування статті 17 Закону 922. Тобто замість нього застосовуються приписи пункту 47 Особливостей.
Крім того абзацом 15 пункту 47 Особливостей передбачено вимоги до документів переможця, які надаються на підтвердження відсутності підстав, передбачених саме у підпунктах 3, 5, 6 і 12 пункту 47 Особливостей. Стаття 17 Закону 922 за Особливостями в цій частині також не може застосовуватись.
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 02.01.2025 № 50-р/пк-пз (далі – Рішення 50).
По-друге: Тендерна документація не містить умов, щодо підтвердження відсутності підстав, передбачених пунктом 47 Особливостей, шляхом самостійного декларування. Натомість Додатком 4 до Тендерної документації визначено форму інформації, яку учасник може надати лише в письмовій формі. Таким чином вимоги пункту 5 розділу ІІІ Тендерної документації та Додатку 4 до Тендерної документації не узгоджуються з абзацами 16 і 17 пункту 47 Особливостей.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що неузгоджуються із чинним законодавством у сфері публічних закупівель, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації, а саме:
- В Тендерній документації та додатках до неї виключити умови щодо підтвердження відсутності підстав, передбачених статтею 17 Закону 922.
- Виключити Додаток 4 до Тендерної документації.
- Визначити умови згідно з абзацами 16 і 17 пункту 47 Особливостей.
×
-
Назва доказу:
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі – Комісія) від 02.01.2025 № 50-р/пк-пз (далі – Рішення 50).
-
Повʼязаний документ:
Рішення 50.pdf
-
-
Назва доказу:
Наведені умови закупівлі є такими, що не узгоджують з приписами чинного законодавства у сфері публічних закупівель, зокрема Особливостей
-
Повʼязаний документ:
Тендерна_документація.zip
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОШУ 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації на підставах наведених в описовій частині цієї скарги.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
c338b7c1fcb74ca1b79554ecbf01a068
Заголовок пункту скарги:
3 наведені вимоги неузгоджуються із чинним законодавством у сфері публічних закупівель, зокрема суперечать частині 4 статті 22 Закону 922.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
3. Відповідно до Додатку 2 до Тендерної документації учасник у складі своєї пропозиції повинен надати:
- оригінал або копія свідоцтва платника ПДВ, або витяг з реєстру платників податку на додану вартість (якщо Учасник є платником ПДВ) (за наявності);
- оригінал або копія свідоцтва платника єдиного податку суб’єктом малого підприємництва, або витяг з реєстру платників єдиного податку (для учасників – суб'єктів малого підприємництва платників єдиного податку, учасників-резидентів) (за наявності).
Інформація, яка визначається наведеними документами міститься в відритих державних реєстрах, а саме реєстрі платників податку на додану вартість та реєстрі платників єдиного податку за наступними посиланнями:
https://cabinet.tax.gov.ua/registers/edpod
https://cabinet.tax.gov.ua/registers/pdv
Таким чином наведені вимоги неузгоджуються із чинним законодавством у сфері публічних закупівель, зокрема суперечать частині 4 статті 22 Закону 922.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що неузгоджуються із чинним законодавством у сфері публічних закупівель, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації шляхом виключення з Додатку 2 до Тендерної документації абзаців:
«- оригінал або копія свідоцтва платника ПДВ, або витяг з реєстру платників податку на додану вартість (якщо Учасник є платником ПДВ) (за наявності);
- оригінал або копія свідоцтва платника єдиного податку суб’єктом малого підприємництва, або витяг з реєстру платників єдиного податку (для учасників – суб'єктів малого підприємництва платників єдиного податку, учасників-резидентів) (за наявності).».
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 30.07.2025 № 13000-р/пк-пз (далі – Рішення 13000).
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скаржник у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду надання послуг, що відповідає предмету закупівлі, має на меті взяти участь в Процедурі закупівлі. Оскаржувані умови Тендерної документації обмежують можливість участі, як Скаржника, так і інших учасників, в Процедурі закупівлі, а також обмежують право Скаржника в участі в прозорих та чесних торгах, які здійснюються з дотриманням принципів здійснення закупівель, оскільки умови Процедури закупівлі викладені в Тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в тому числі Закону 922, Особливостям та іншим нормативно-правовим актам, зазначеним вище, що унеможливлює належну підготовку тендерної пропозиції Скаржника, та в свою чергу є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, порушують принципи здійснення закупівель, як описано вище. Захист прав та законних інтересів Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у Скаржника порушених прав та охоронюваних законом інтересів, що пов’язані з його участю в Процедурі закупівлі, які відповідно є додатками до цієї скарги:
- Витяг з ЄДР;
- Виписка з ЄДР;
- Рішення 50;
- Рішення 13000.
Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону 2939, у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.
Тим самим інші документи, а саме Тендерна документація і додатки до неї, на які робить посилання Скаржник, наявні у відкритому доступі в електронній системі закупівель.
Керуючись статтями 5, 18, 22 Закону 922 та пунктами 28, 54 і 55-67 Особливостей -
- оригінал або копія свідоцтва платника ПДВ, або витяг з реєстру платників податку на додану вартість (якщо Учасник є платником ПДВ) (за наявності);
- оригінал або копія свідоцтва платника єдиного податку суб’єктом малого підприємництва, або витяг з реєстру платників єдиного податку (для учасників – суб'єктів малого підприємництва платників єдиного податку, учасників-резидентів) (за наявності).
Інформація, яка визначається наведеними документами міститься в відритих державних реєстрах, а саме реєстрі платників податку на додану вартість та реєстрі платників єдиного податку за наступними посиланнями:
https://cabinet.tax.gov.ua/registers/edpod
https://cabinet.tax.gov.ua/registers/pdv
Таким чином наведені вимоги неузгоджуються із чинним законодавством у сфері публічних закупівель, зокрема суперечать частині 4 статті 22 Закону 922.
Враховуючи викладене, з метою усунення вимог, що неузгоджуються із чинним законодавством у сфері публічних закупівель, замовник повинен внести зміни до Тендерної документації шляхом виключення з Додатку 2 до Тендерної документації абзаців:
«- оригінал або копія свідоцтва платника ПДВ, або витяг з реєстру платників податку на додану вартість (якщо Учасник є платником ПДВ) (за наявності);
- оригінал або копія свідоцтва платника єдиного податку суб’єктом малого підприємництва, або витяг з реєстру платників єдиного податку (для учасників – суб'єктів малого підприємництва платників єдиного податку, учасників-резидентів) (за наявності).».
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 30.07.2025 № 13000-р/пк-пз (далі – Рішення 13000).
Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Скаржник у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду надання послуг, що відповідає предмету закупівлі, має на меті взяти участь в Процедурі закупівлі. Оскаржувані умови Тендерної документації обмежують можливість участі, як Скаржника, так і інших учасників, в Процедурі закупівлі, а також обмежують право Скаржника в участі в прозорих та чесних торгах, які здійснюються з дотриманням принципів здійснення закупівель, оскільки умови Процедури закупівлі викладені в Тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в тому числі Закону 922, Особливостям та іншим нормативно-правовим актам, зазначеним вище, що унеможливлює належну підготовку тендерної пропозиції Скаржника, та в свою чергу є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, порушують принципи здійснення закупівель, як описано вище. Захист прав та законних інтересів Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у Скаржника порушених прав та охоронюваних законом інтересів, що пов’язані з його участю в Процедурі закупівлі, які відповідно є додатками до цієї скарги:
- Витяг з ЄДР;
- Виписка з ЄДР;
- Рішення 50;
- Рішення 13000.
Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону 2939, у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.
Тим самим інші документи, а саме Тендерна документація і додатки до неї, на які робить посилання Скаржник, наявні у відкритому доступі в електронній системі закупівель.
Керуючись статтями 5, 18, 22 Закону 922 та пунктами 28, 54 і 55-67 Особливостей -
×
-
Назва доказу:
наведені вимоги неузгоджуються із чинним законодавством у сфері публічних закупівель, зокрема суперечать частині 4 статті 22 Закону 922.
-
Повʼязаний документ:
Тендерна_документація.zip
-
-
Назва доказу:
Схожа позиція викладена в рішенні Комісії від 30.07.2025 № 13000-р/пк-пз (далі – Рішення 13000).
-
Повʼязаний документ:
Рішення 13000.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОШУ 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства у сфері публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації на підставах наведених в описовій частині цієї скарги.