-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Транспортний лінолеум, код 44110000-4 за ДК 021:2015 «Конструкційні матеріали»
Завершена
4 141 095.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 20 705.48 UAH
мін. крок: 0.5% або 20 705.48 UAH
Період оскарження:
09.06.2025 15:31 - 24.06.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Номер:
610a1aea419143f18950d5d556e20efa
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-09-009161-a.a1
Назва:
скарга щодо дискримінаційних умов тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга UA-2025-06-09-009161-a.docx 13.06.2025 21:14
- Докази 1.pdf 13.06.2025 21:14
- рішення від 16.04.2024 №6766.pdf 13.06.2025 21:14
- Докази 2.pdf 13.06.2025 21:14
- ТД Покриття для підлоги.docx 13.06.2025 21:14
- Докази 3.pdf 13.06.2025 21:14
- Скарга UA-2025-06-09-009161-a.docx.asice.zip 14.06.2025 18:54
- sign.p7s 14.06.2025 19:35
- рішення від 17.06.2025 № 9600.pdf 17.06.2025 16:58
- Інформація про резолютивну частину рішення від 24.06.2025 № 10026.pdf 25.06.2025 11:17
- рішення від 24.06.2025 № 10026.pdf 26.06.2025 16:05
- 222 Зміни1.pdf 18.06.2025 15:03
- Лист АМКУ.pdf 18.06.2025 15:03
- ЗТД Покриття для підлоги.pdf 18.06.2025 15:03
- 222 Зміни1.docx 18.06.2025 15:03
- ЗТД Покриття для підлоги.docx 18.06.2025 15:03
- Лист АМКУ.doc 18.06.2025 15:03
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.06.2025 19:42
Дата розгляду скарги:
24.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
17.06.2025 16:59
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
26.06.2025 16:06
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
26.06.2025 16:06
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f0349f0e6c8d457996a5bd9bfa4456fb
Заголовок пункту скарги:
Дисркимінаційна вимога про включення ПДВ для неплатників податку
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Відповідно до пункту 1 розділу ІІІ «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації
Відповідно до розділу V. Оцінка тендерної пропозиції -критерії та методика оцінки визначаються відповідно до статті 29 Закону. Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є «Ціна». Питома вага критерію – 100%.
Ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі зазначену в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі.
До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією тендерної документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг та з урахуванням вимог цієї тендерної документації
Разом з тим в розділі V. Оцінка тендерної пропозиції тендерній документації вказано наступне:
ЗВЕРНУТИ УВАГУ!
У разі якщо очікувана вартість закупівлі зазначена з урахуванням ПДВ, для участі у процедурі закупівлі учасник – неплатник ПДВ повинен привести свою цінову пропозицію до рівних умов з іншими учасниками процедури закупівлі – платниками ПДВ, а саме: цінова пропозиція повинна бути з урахуванням ПДВ (20%).
У зв’язку з вищевказаним, цінова пропозиція (ціна, що зазначається учасником в електронній системі закупівель) для таких учасників повинна включати в себе як базову ціну тендерної пропозиції (без урахування ПДВ) так і вартість з ПДВ (20%):
1. при поданні тендерної пропозиції, учасник зазначає вартість цінової пропозиції в електронній системі закупівель з урахуванням ПДВ.
2. переможець процедури закупівлі завантажує в електронну систему закупівель свою цінову пропозицію (при закупівлі товару та послуг) без ПДВ. У формі цінової пропозиції в додатку №7 до тендерної документації зазначається в п. 6 ціна з ПДВ 20% та в п. 6.1. ціна без ПДВ 20%.
3. ціною договору вважається ціна тендерної пропозиції учасника без ПДВ (п. 6.1. форми цінової пропозиції в додатку № 7 до тендерної документації).
Недотримання зазначених вимог при підписанні договору вважається відмовою від підписання договору та є підставою для відхилення згідно вимог Закону з урахуванням абз.2 пп. 3 пункту 44 Особливостей.
Викладені умови тендерної документації є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, з огляду на нижчевикладене.
Скаржник є платником єдиного податку 3-ї групи з 5% ставкою у відсотках до доходу, що підтверджується наданням витягу з реєстру платників єдиного податку №22420. У разі виконання зазначеної вимоги Замовника, Скаржник для участі в закупівлі повинен нарахувати на ціну пропозиції неіснуючий додатковий податок, який він не сплачує та не зобов’язаний сплачувати. Окрім цього, Скаржник зобов’язаний сплатити 5% єдиного податку із доходу, отриманого від поставки товару, який є предметом закупівлі. Таким чином, запропонована ціна Скаржника повинна включати в себе 25% податків (20% ПДВ + 5% єдиного податку), замість 20%, які сплачують платники ПДВ.
Також, зауважуємо, що ані Законом, ані Особливостями, ані податковий кодексом України не передбачено нарахування будь-яких податків чи зборів, які не зобов’язаний сплачувати учасник або платник податків. Тендерна документація Замовника містить вимогу про те, що загальна вартість пропозиції включає в себе ПДВ, тільки у разі якщо учасник є платником такого податку. Як наслідок, для того щоб конкурувати з учасниками-платниками ПДВ, Скаржник змушений давати вищу ціну, через додаткове податкове навантаження.
Крім того, скаржник взагалі не повинен додавати до ціни пропозиції ПДВ, оскільки він не є його платником. Така вимога замовника ставить в нерівне становище учасників платників ПДВ, та учасників не платників ПДВ. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі серед неплатників ПДВ зможуть лише ті учасники, які врахують в ціну Пропозиції ПДВ (20%), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Вказані умови ставлять виключно учасників-платників ПДВ у вигідне становище по відношенню до неплатників ПДВ, а не вирівнюють становище платників ПДВ та неплатників ПДВ.
Одним із принципів проведення публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників та максимальна економія, ефективність та пропорційність. Вищенаведені умови тендерної документації порушують вказані принципи проведення публічних закупівель. Частиною 2 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Крім того, численна практика комісії АМКУ з розгляду аналогічного питання також підтверджує дискримінаційність такої вимоги Замовника. Зокрема, рішення від 05.09.2023 № 14115-р/пк-пз, від 27.07.2023 № 11575-р/пк-пз , від 16.04.2024 року № 6766-р/пк-пз додаються до скарги в якості додаткових доказів.
Враховуючи вищезазначене, законні права Скаржника можуть бути поновлені шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме виключення дискримінаційної умови про обов’язок додавання ПДВ для учасників, які не є його платниками.
Відповідно до розділу V. Оцінка тендерної пропозиції -критерії та методика оцінки визначаються відповідно до статті 29 Закону. Єдиним критерієм оцінки згідно даної процедури відкритих торгів є «Ціна». Питома вага критерію – 100%.
Ціна тендерної пропозиції не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі зазначену в оголошенні про проведення конкурентної процедури закупівлі.
До оцінки тендерних пропозицій приймається сума, що становить загальну вартість тендерної пропозиції кожного окремого учасника, розрахована з урахуванням вимог щодо технічних, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі, визначених цією тендерної документацією, в тому числі з урахуванням включення до ціни податку на додану вартість (ПДВ), якщо учасник є платником ПДВ, інших податків та зборів, що передбачені чинним законодавством, та мають бути включені таким учасником до вартості товарів, робіт або послуг та з урахуванням вимог цієї тендерної документації
Разом з тим в розділі V. Оцінка тендерної пропозиції тендерній документації вказано наступне:
ЗВЕРНУТИ УВАГУ!
У разі якщо очікувана вартість закупівлі зазначена з урахуванням ПДВ, для участі у процедурі закупівлі учасник – неплатник ПДВ повинен привести свою цінову пропозицію до рівних умов з іншими учасниками процедури закупівлі – платниками ПДВ, а саме: цінова пропозиція повинна бути з урахуванням ПДВ (20%).
У зв’язку з вищевказаним, цінова пропозиція (ціна, що зазначається учасником в електронній системі закупівель) для таких учасників повинна включати в себе як базову ціну тендерної пропозиції (без урахування ПДВ) так і вартість з ПДВ (20%):
1. при поданні тендерної пропозиції, учасник зазначає вартість цінової пропозиції в електронній системі закупівель з урахуванням ПДВ.
2. переможець процедури закупівлі завантажує в електронну систему закупівель свою цінову пропозицію (при закупівлі товару та послуг) без ПДВ. У формі цінової пропозиції в додатку №7 до тендерної документації зазначається в п. 6 ціна з ПДВ 20% та в п. 6.1. ціна без ПДВ 20%.
3. ціною договору вважається ціна тендерної пропозиції учасника без ПДВ (п. 6.1. форми цінової пропозиції в додатку № 7 до тендерної документації).
Недотримання зазначених вимог при підписанні договору вважається відмовою від підписання договору та є підставою для відхилення згідно вимог Закону з урахуванням абз.2 пп. 3 пункту 44 Особливостей.
Викладені умови тендерної документації є такими, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, з огляду на нижчевикладене.
Скаржник є платником єдиного податку 3-ї групи з 5% ставкою у відсотках до доходу, що підтверджується наданням витягу з реєстру платників єдиного податку №22420. У разі виконання зазначеної вимоги Замовника, Скаржник для участі в закупівлі повинен нарахувати на ціну пропозиції неіснуючий додатковий податок, який він не сплачує та не зобов’язаний сплачувати. Окрім цього, Скаржник зобов’язаний сплатити 5% єдиного податку із доходу, отриманого від поставки товару, який є предметом закупівлі. Таким чином, запропонована ціна Скаржника повинна включати в себе 25% податків (20% ПДВ + 5% єдиного податку), замість 20%, які сплачують платники ПДВ.
Також, зауважуємо, що ані Законом, ані Особливостями, ані податковий кодексом України не передбачено нарахування будь-яких податків чи зборів, які не зобов’язаний сплачувати учасник або платник податків. Тендерна документація Замовника містить вимогу про те, що загальна вартість пропозиції включає в себе ПДВ, тільки у разі якщо учасник є платником такого податку. Як наслідок, для того щоб конкурувати з учасниками-платниками ПДВ, Скаржник змушений давати вищу ціну, через додаткове податкове навантаження.
Крім того, скаржник взагалі не повинен додавати до ціни пропозиції ПДВ, оскільки він не є його платником. Така вимога замовника ставить в нерівне становище учасників платників ПДВ, та учасників не платників ПДВ. За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі серед неплатників ПДВ зможуть лише ті учасники, які врахують в ціну Пропозиції ПДВ (20%), що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Вказані умови ставлять виключно учасників-платників ПДВ у вигідне становище по відношенню до неплатників ПДВ, а не вирівнюють становище платників ПДВ та неплатників ПДВ.
Одним із принципів проведення публічних закупівель є добросовісна конкуренція серед учасників та максимальна економія, ефективність та пропорційність. Вищенаведені умови тендерної документації порушують вказані принципи проведення публічних закупівель. Частиною 2 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що учасники (резиденти та нерезиденти) всіх форм власності та організаційно-правових форм беруть участь у процедурах закупівель/спрощених закупівлях на рівних умовах.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, зокрема, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників
Крім того, численна практика комісії АМКУ з розгляду аналогічного питання також підтверджує дискримінаційність такої вимоги Замовника. Зокрема, рішення від 05.09.2023 № 14115-р/пк-пз, від 27.07.2023 № 11575-р/пк-пз , від 16.04.2024 року № 6766-р/пк-пз додаються до скарги в якості додаткових доказів.
Враховуючи вищезазначене, законні права Скаржника можуть бути поновлені шляхом внесення змін до тендерної документації, а саме виключення дискримінаційної умови про обов’язок додавання ПДВ для учасників, які не є його платниками.
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду; 2. Зобов'язати Комунальне підприємство «Київпастранс» внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі: Транспортний лінолеум, код 44110000-4 за ДК 021:2015 «Конструкційні матеріали, оприлюднену на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-06-09-009161-a, у відповідності до обставин скарги та вимог законодавства.