• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

Послуги зі страхування єдиного (цілісного) майнового комплексу по виробництву, транспортуванню тепла та електричної енергії у місті Суми

Торги не відбулися

385 000.00 UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 3 850.00 UAH
Період оскарження: 09.06.2025 14:02 - 18.06.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Дискримінаційні вимоги ТД

Номер: a1ff6a5bdbbc472fa77fbb9fb51169b3
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-09-006673-a.a1
Назва: Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Дата розгляду скарги: 23.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.06.2025 16:54
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 26.06.2025 10:49
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 26.06.2025 10:49
Автор: ПрАТ "Страхова Компанія "УЛЬТРА АЛЬЯНС", Андрій Горельцев +380674033980 ag1105@ukr.net http://ultra-insure.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 85b001bf0dd443aaba2e499f975ebb7a
Заголовок пункту скарги: Пунктом 3 розділу 1 додатку 1.1 та пунктом 4.2. розділу 4 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, а саме: учасник повинен надати довідку у довільній формі щодо наявності представництва за місцем знаходження, а саме в місті Суми, Страхувальника та майна, яке страхується, з метою оперативного врегулювання питань між Страховиком та Страхувальником.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Пунктом 3 розділу 1 додатку 1.1 та пунктом 4.2. розділу 4 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові вимоги, а саме: учасник повинен надати довідку у довільній формі щодо наявності представництва за місцем знаходження, а саме в місті Суми, Страхувальника та майна, яке страхується, з метою оперативного врегулювання питань між Страховиком та Страхувальником.

1. Щодо наявності представництва (п. 3 розд. 1 дод. 1.1, п. 4.2. розд. 4 дод. № 2 до ТД)
Прийняти участь у закупівлі може виключно той учасник, який має представництво у м. Суми.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають представництва у м. Суми, але можуть надавати страхові послуги на всій території України (крім тимчасово окупованих територій) із залученням субпідрядних організацій, у відповідності до чинного законодавства України.
Зауважимо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати відокремлені підрозділи, філії, відділення, управління, представництва, тощо в тих чи інших регіонах України і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори-доручення, агентські угоди тощо).
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Скаржник не має представництва в м. Суми, тому не може надати про це відповідну довідку, а відтак,- і не може прийняти участь в даній закупівлі.
Враховуючи те, що Скаржник не має представництва в м. Суми, то дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
Скаржник має відповідний договір-доручення, згідно якого ТОВ «УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ» забезпечує надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій будь-якого роду, оперативний виїзд на місце події з його оглядом та документальною фіксацією, надання інших асистанських послуг та послуг з врегулювання страхових подій тощо, на всій території України, крім тимчасово окупованих територій, у тому числі й в м. Суми (копія договору № 01/ТА-202401/UAas від 18.01.2024 р. додається).
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова вимога Тендерної документації є дискримінаційною і такою, що не відповідає діючому законодавству та порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, а тому, має бути видалена Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 9dd13c9400ae4ecaaa5b18991e1399cc
Заголовок пункту скарги: Пунктом 4.3 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником регламентовано обов’язок учасника надати довідку НБУ про відсутність заборгованості Страховика до фондів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: Пунктом 4.3 додатку № 2 до Тендерної документації Замовником регламентовано обов’язок учасника надати довідку НБУ про відсутність заборгованості Страховика до фондів.

1. Щодо наявності представництва (п. 3 розд. 1 дод. 1.1, п. 4.2. розд. 4 дод. № 2 до ТД)
Прийняти участь у закупівлі може виключно той учасник, який має представництво у м. Суми.
Дана вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників, які не мають представництва у м. Суми, але можуть надавати страхові послуги на всій території України (крім тимчасово окупованих територій) із залученням субпідрядних організацій, у відповідності до чинного законодавства України.
Зауважимо, що діюче законодавство не зобов’язує страхові компанії мати відокремлені підрозділи, філії, відділення, управління, представництва, тощо в тих чи інших регіонах України і дає можливість страховикам надавати послуги в інший спосіб (договори-доручення, агентські угоди тощо).
Згідно абз. 2 ч. 3 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі», якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.
Скаржник не має представництва в м. Суми, тому не може надати про це відповідну довідку, а відтак,- і не може прийняти участь в даній закупівлі.
Враховуючи те, що Скаржник не має представництва в м. Суми, то дана вимога є дискримінаційною і по відношенню до Скаржника.
Скаржник має відповідний договір-доручення, згідно якого ТОВ «УЛЬТРА АЛЬЯНС АСІСТ» забезпечує надання послуг Скаржнику, зокрема: отримання документів від страхувальників, потерпілих та застрахованих осіб, надання їм консультацій будь-якого роду, оперативний виїзд на місце події з його оглядом та документальною фіксацією, надання інших асистанських послуг та послуг з врегулювання страхових подій тощо, на всій території України, крім тимчасово окупованих територій, у тому числі й в м. Суми (копія договору № 01/ТА-202401/UAas від 18.01.2024 р. додається).
Отже, Скаржник вважає, що зазначена вище обов’язкова вимога Тендерної документації є дискримінаційною і такою, що не відповідає діючому законодавству та порушує права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників, пов’язаних з участю у процедурі закупівлі, а тому, має бути видалена Замовником.

2. Щодо заборгованості перед фондами НБУ (п. 4.3 дод. 2 до ТД)
Отже, прийняти участь у даній закупівлі може виключно той Учасник, який у складі своєї тендерної пропозиції надасть довідку НБУ (Національний банк України) про відсутність заборгованості Страховика до фондів.
Скаржник зазначає, що НБУ є регулятором фінансового ринку, виконує повноваження, делеговані державою та не має жодних фондів, а тому, учасник фактично і не може надати довідку НБУ про відсутність заборгованості перед «невідомими» фондами.
Ймовірно і вірогідно те, що Замовник мав на увазі відсутність у страховика заборгованості перед фондами МТСБУ (Моторне (транспортне) страхове бюро України).
Скаржник не може надати довідку МТСБУ та, відповідно,- прийняти участь у даній закупівлі.
Відповідно до абз. 1 ст. 50 Закону України «Про обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів» (далі – Закон України «Про ОСЦПВВНТЗ»), страховики можуть входити до складу МТСБУ як асоційовані та повні його члени.
Згідно абз. 1 ч. 1 ст. 53 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», страховик після отримання ліцензії на здійснення діяльності із страхування за відповідними ризиками в межах класу страхування 10 відповідно до Закону України «Про страхування» для отримання права на здійснення діяльності з обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності звертається до МТСБУ із заявою про набуття статусу асоційованого члена МТСБУ.
Згідно абз. 1 ч. 2 ст. 53 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», Страховик - асоційований член МТСБУ має право звернутися до МТСБУ із заявою про надання йому статусу повного члена МТСБУ.
Відповідно до абз. 1 ч. 1 ст. 40 Закону України «Про ОСЦПВВНТЗ», МТСБУ є єдиним обов’язковим об’єднанням страховиків, які здійснюють обов’язкове страхування цивільно-правової відповідальності. Участь страховиків у МТСБУ є умовою здійснення діяльності щодо обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності.
Отже, членство страховика у МТСБУ є необхідною умовою, виключно, для здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами. На здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, - страховику видається окрема ліцензія на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Між тим, на підставі ліцензії на здійснення обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами, страховик не може надавати послуги з інших видів страхування, зокрема,- на здійснення страхування майна від вогню та небезпечного впливу природних явищ - страхування майна від вогню та небезпечного впливу природних явищ та страхування майна від шкоди, заподіяної градом, морозом, іншими подіями (включаючи крадіжку, розбій, грабіж, умисне пошкодження/знищення майна) за Класами 8, 9, що є предметом даної закупівлі.
Скаржник не здійснює діяльність у сфері обов’язкового страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів. Тому, не має ліцензію з ОСЦПВВНТЗ, не є членом МТСБУ, не сплачує внески до фондів МТСБУ та відповідно не може надати довідку про наявність та/або відсутність заборгованості перед фондами МТСБУ.
В той же час, Скаржник має ліцензії на здійснення страхування майна за Класами страхування № 8, 9, відповідно і має безумовне ліцензоване право та можливість укласти договір страхування із Замовником з подальшим його належним виконанням.
Отже, встановлені Замовником обов’язкові вимоги щодо надання довідки про відсутність заборгованостей перед фондами НБУ (яких не існує), а ймовірніше МТСБУ є вимогами, які можуть бути встановлені Замовником ВИКЛЮЧНО по закупівлі послуг з ОБОВ'ЯЗКОВОГО виду страхування цивільно-правової відповідальності власників наземних транспортних засобів перед третіми особами та, відповідно – є дискримінаційними умовами відносно таких класів страхування як страхування майна (Класи страхування № 8, 9), на здійснення якого видається інша (окрема) ліцензія!
Для здійснення страхування майна (Класи страхування № 8, 9) чинним законодавством не передбачене членство страховика в МТСБУ та відсутність тих чи інших заборгованостей до фондів МТСБУ та як вказано Замовником - НБУ. Тому, Учасник не повинен і не зобов’язаний відповідати наведеним вище вимогам.
Скаржник вважає, що вищенаведені оскаржувані вимоги є дискримінаційними, такими, що штучно суттєво обмежують коло учасників закупівлі та не відповідають діючому законодавству, чим порушують права і законні інтереси Скаржника та інших потенційних учасників процедури закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації