-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Виготовлення містобудівної документації: розроблення із застосуванням геоінформаційних технологій комплексного плану просторового розвитку території Гречаноподівської сільської територіальної громади з подальшою можливістю розміщення (імпорту) матеріалів у геоінформаційній системі (код за ДК 021:2015 – 71410000-5 Послуги у сфері містобудування)
Торги не відбулися
10 000 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 50 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 50 000.00 UAH
Період оскарження:
06.06.2025 14:27 - 13.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022
Номер:
6f68adf2941c4eb59fd1e96188bb86b6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-06-007917-a.a1
Назва:
СКАРГА
в порядку статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі», з урахуванням Особливостей, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаткові_пояснення_Гречані_поди_UA_2025_06_06_007917_a_page-0001.pdf 27.06.2025 23:36
- Додаток 7 запит субпідрядник.pdf 20.06.2025 16:40
- Додаткові_пояснення_Гречані_поди_UA_2025_06_06_007917_a.docx 27.06.2025 23:36
- Додаток 4 Лист ДСР НПУ.pdf 20.06.2025 16:40
- Додаток_5_Гарантія_472389_UA_2025_06_06_007917_a.rar 20.06.2025 16:40
- Додаток 8 знімок екрану.pdf 20.06.2025 16:40
- Додаток 1 Протокол про відміну відкритих торгів у разі неможливісті усунення порушення.pdf 20.06.2025 16:40
- Скарга_Гречані_Поди_відміна_торгів_.docx 20.06.2025 16:40
- Додаток 3 Оголошення про торги.pdf 20.06.2025 16:40
- sign.p7s 20.06.2025 16:41
- Додаток 2 - протокол відміни (ЕСЗ).pdf 20.06.2025 16:40
- Скарга_Гречані_Поди_відміна_торгів_.pdf 20.06.2025 16:40
- Додаток 6 Kvytantsiia_13062025_41307694_9000.00UAH.pdf 20.06.2025 16:40
- Скарга_Гречані_Поди_відміна_торгів_.docx.asice.zip 20.06.2025 16:40
- Додаток 6 - Kvytantsiia_13062025_41307694_9000.00UAH.pdf 20.06.2025 16:40
- Пояснення Замовника про відміну.docx 26.06.2025 09:21
- Пояснення Замовника про відміну.pdf 26.06.2025 09:21
- Протокол про відміну прийнятого рішення.pdf 28.07.2025 10:04
- рішення від 01.07.2025 № 10392.pdf 03.07.2025 17:48
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.07.2025 № 10392.pdf 02.07.2025 12:34
- рішення від 24.06.2025 № 9960.pdf 24.06.2025 15:46
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.06.2025 17:11
Дата розгляду скарги:
01.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.06.2025 15:46
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.07.2025 17:49
Дата виконання рішення Замовником:
28.07.2025 10:04
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконавчим комітетом Гречаноподівської сільської ради Криворізького району Дніпропетровської області скасовано рішення № 165 від 28.07.2025 щодо відміни процедури закупівлі Виготовлення містобудівної документації: розроблення із застосуванням геоінформаційних технологій комплексного плану просторового розвитку території Гречаноподівської сільської територіальної громади з подальшою можливістю розміщення (імпорту) матеріалів у геоінформаційній системі (код за ДК 021:2015 – 71410000-5 Послуги у сфері містобудування) на підставі підпункту 2 пункту 50 Особливостей
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
c730516562ca406181538a246fc079c9
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне рішення Замовника про відміну торгів по причині неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути.
Оскаржуване рішення Замовника не відповідає вимогам Закону України
«Про публічні закупівлі» та Постанові КМУ від 12.10.2022 за № 1178
Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товар
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Виконавчий комітет Гречаноподівської сільської ради (далі – Замовник торгів) проводить процедуру закупівлі «Відкриті торги з особливостями», згідно Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, які затверджені Постановою КМУ 1178 від 12.10.2022 (далі – Особливості) - Виготовлення містобудівної документації: розроблення із застосуванням геоінформаційних технологій комплексного плану просторового розвитку території Гречаноподівської сільської територіальної громади з подальшою можливістю розміщення (імпорту) матеріалів у геоінформаційній системі (код за ДК 021:2015 – 71410000-5 Послуги у сфері містобудування).
13 червня 2025 року Замовником оприлюднено інформацію в електронній системі закупівель про відміну торгів та Протокольне рішення (Протокол) № 165 від 13.06.2025 року відповідно до якого Уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про відміну відкритих торгів на Закупівлю відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
У електронній системі закупівель зазначено наступну причину відміни: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель» та відповідний коментар щодо відміни: «У зв’язку з отриманням листа від Національної поліції України Департамент стратегічних розслідувань Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області № 68153/103-2025 від 12.06.2025 року (додається), щодо порушень чинного законодавства, а саме ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», встановлено, що частина вимог є дискримінаційними. Для того, щоб уникнути порушення законодавства Замовник вирішив скасувати закупівлю. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправи».
Аналогічна інформація міститься у Протоколі відміни закупівлі/лоту або визнання таким, що не відбувся UA-2025-06-06-007917-a, який сформовано 13.06.2025 року електронною системо закупівель.
ПІДСТАВОЮ ПОДАННЯ СКАРГИ Є:
Неправомірне рішення Замовника про відміну торгів по причині неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути.
Оскаржуване рішення Замовника не відповідає вимогам Закону України
«Про публічні закупівлі» та Постанові КМУ від 12.10.2022 за № 1178
Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
ТОВ «АРХІЗЕМ ГЕО», як потенційний учасник закупівлі, має право розраховувати на те, що Замовник діятиме і прийматиме рішення виключно в рамках Закону. Проте, фактичні дії та рішення Замовника вказують на протилежне.
Виходячи зі змісту інформації від 13.06.2025 року про відміну відкритих торгів та оприлюдненого Протоколу, вважаємо, що рішення Замовника торгів від 13.06.2025 року про відміну закупівлі не містить належного обґрунтування та підтвердження обставин, а тому є протиправним, незаконним, таким, що порушує права Скаржника та підлягає скасуванню з огляду на наступне.
ЩОДО ПРАВОВОЇ ПІДСТАВИ ВІДМІНИ ЗАКУПІВЛІ:
Відповідно до пункту 50 Особливостей:
Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Тобто, у разі відміни відкритих торгів замовник зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення та опис таких порушень.
Як те вже вказувалося вище, підставою прийняття рішення про відміну торгів слугувало «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель» та вказано описом таких порушень: «У зв’язку з отриманням листа від Національної поліції України Департамент стратегічних розслідувань Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області № 68153/103-2025 від 12.06.2025 року (додається), щодо порушень чинного законодавства, а саме ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», встановлено, що частина вимог є дискримінаційними. Для того, щоб уникнути порушення законодавства Замовник вирішив скасувати закупівлю. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправи».
До Протокольного рішення (Протокол) № 165 від 13.06.2025 року Замовником торгів було додано лист від Національної поліції України Департамент стратегічних розслідувань Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області № 68153/103-2025 від 12.06.2025 року у якому зазначено, що при вивченні інформації, яка міститься на сайті авторизованого електронного майданчику, за вказаною процедурою закупівлі Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області, встановлено, що частина вимог замовника є дискримінаційними.
У листі № 68153/103-2025 Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області вказується, що дискримінаційні вимоги встановлені у підпунктах 2.1, 2.2 та 2.4 додатку 3 до тендерної документації, зокрема в частині вимог до кваліфікаційних критеріїв «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» та наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю».
Скаржник вважає, що Замовником при прийнятті рішення про відміну відкритих торгів та його оприлюдненні порушено положення пункту 50 Особливостей, оскільки не зазначено причини неможливості усунення порушень, а також не надано опису таких порушень законодавства, що виникли через порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути.
Більше того, підставою для відміни торгів, згідно інформації яка розміщена в електронній системі закупівель, є інформація яка вказана у листі Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України.
Згідно статті 19 Конституції України, Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно частини 4 статті 7 «Державне регулювання, контроль у сфері закупівель та громадський контроль» Закону України «Про публічні закупівлі», Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Підпунктом 3 пункту 4 Положення про Державну аудиторську службу України, що затверджене Постановою КМУ від 3 лютого 2016 р. № 43, Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань реалізує державний фінансовий контроль, зокрема через здійснення перевірки закупівель та моніторингу закупівель
Абзацом восьмим підпункту 4 пункту 4 Положення про Державну аудиторську службу України передбачено, що Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань здійснює контроль за дотриманням законодавства про закупівлі
Однак, в Україні наявні суб’єкти владних повноважень, до компетенції яких входить здійснення контролю за дотриманням законодавства про закупівлі, а саме Рахункова палата, Антимонопольний комітет України чи центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю (Держаудитслужба).
У свою чергу Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України не наділене повноваженням здійснювати контроль у сфері закупівель, а тим більше визначати умови тендерної документації такими, що є дискримінаційними
Також Замовником у рішенні № 165 від 13.06.2025 року вказано, що ним відмінено закупівлю «Для того, щоб уникнути порушення законодавства Замовник вирішив скасувати закупівлю», але при цьому ж не наведено жодного посилання на законодавство про закупівлі або ж інше законодавство, уникнути порушення якого Замовник намагається шляхом скасування закупівлі.
Окрім того, за нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» процедура закупівлі має здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
За ч. 6 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважена особа замовника під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об'єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.
У свою чергу, дії замовника є неприпустимими і повністю дискредитують добросовісність процедури торгів та вказують на зневагу до прагнень держави запровадити прозору та відкриту процедуру закупівлі.
Безпідставна відміна процедури закупівлі позбавляє Скаржника можливості безперешкодної участі в закупівлі, та у подальшому укладенні договору про закупівлю, перешкоджає його законній господарській діяльності.
На думку Скаржника, Замовник торгів умисно вказав «наявність порушень», хоча вказані «порушення» жодним чином не стосуються чинного законодавства у сфері публічних закупівель, та неправомірно здійснив заходи щодо відміни даної процедури закупівлі.
Окрім того, згідно ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2025-06-06-007917-a, кінцевим строком подання тендерних пропозицій було встановлено до 16 червня 2025 року - 00:00 год.
З метою участі у закупівлі UA-2025-06-06-007917-a, Скаржником у відповідності до ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2025-06-06-007917-a та умов тендерної документації, було отримано усі необхідні документи для участі у такій закупівлі, зокрема оформлено забезпечення пропозицій учасників у формі «Електронна гарантія» у розмірі 300 000,00 UAH - СТРАХОВА ГАРАНТІЯ В№ 472389 від 12.06.2025 року та внесено грошове покриття за такою гарантією, що підтверджується платiжна_інструкція_№_258.
Відмінивши процедуру закупівлі, Замовник порушив права та законні інтереси Скаржника, які можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну закупівлі.
ТОВ «АРХІЗЕМ ГЕО» вважає, що рішення замовника про відміну процедури закупівлі № UA-2025-06-06-007917-a є необґрунтованим, передчасним, порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливості, зокрема:
1. Прийняття Замовником Рішення про відміну Закупівлі:
• порушує вимоги пункту 50 Особливостей;
• не містить опис порушень, які неможливо усунути
• не містить посилання на виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути;
• не містить належного обґрунтування необхідності скасування Закупівлі;
• не містить документального підтвердження реальних негативних наслідків для процедури Закупівлі, що виникли внаслідок обставин які наводить Замовник;
• є дискримінаційним стосовно учасників конкретної Закупівлі, свідчить про те, що Замовник прийняв рішення про відміну закупівлі необґрунтовано.
2. Замовник не надав чіткої правової аргументації, у чому саме полягає неможливість усунення виявлених порушень — адже відповідно до законодавства про публічні закупівлі, зокрема, пунктом 54 Особливостей - внесення змін може здійснюватися з ініціативи замовника, у разі усунення порушень законодавства, за результатами звернень учасників або на підставі рішення органу оскарження. Замовник має право внести зміни в тендерну документацію до закінчення строку подання пропозицій.
3. Лист поліції не є документом обов’язкового характеру, який прямо зобов’язує Замовника скасовувати закупівлю — його можна було використати як підставу для внесення змін, а не для повного скасування процедури. Також Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України не наділене повноваженням здійснювати контроль у сфері закупівель, а тим більше визначати умови тендерної документації такими, що є дискримінаційними
4. Замовник ухилився від обов’язку забезпечити добросовісну конкуренцію та ефективне використання бюджетних коштів.
Разом з тим, ТОВ «Архізем Гео» подало тендерну пропозицію у межах встановленого строку відповідно до вимог оголошеної процедури закупівлі, а саме до 16 червня 2025 00:00 (знімок екрану додається до скарги, зазначаємо, що цінова пропозиція прихована з міркувань конфіденційності до моменту розкриття, щоб уникнути ознайомлення з нею іншими учасниками). Скаржник мав намір взяти участь в електронному аукціоні, укласти договір за результатами процедури, належним чином виконати всі зобов’язання перед Замовником та отримати дохід від його виконання.
Додатково зазначаємо, що у межах виконання майбутнього договору ТОВ «Архізем Гео» планувало залучити субпідрядника в обсязі менш як 20% від вартості закупівлі, а саме — ТОВ «Архізем» (ЄДРПОУ: 40219780, адреса: 65026, Україна, м. Одеса, вул. Грецька, 44, офіс 304). Залучення передбачало надання доступу до ліцензійного програмного забезпечення та участь профільних фахівців — архітектора та інженера-геоінформатика (відповідний запит додається).
Для цього було попередньо зарезервовано відповідні ресурси та персонал, що створило зобов’язання в межах господарської діяльності. Тому передчасне припинення процедури без достатніх підстав негативно впливає на ділову репутацію Скаржника, створює ризики втрати партнерських відносин із субпідрядною організацією та порушує внутрішні виробничі плани.
Зокрема, для участі Скаржником було взято забезпечення тендерної пропозиції, а саме «Страхова гарантія В№ 472389 від 12.06.2025 р.» (ПЛАТIЖНА_ІНСТРУКЦІЯ_№_258 від 13/06/2025 р. додається), що підтверджує серйозність намірів та спричинило відповідне фінансове навантаження.
Скасування процедури закупівлі до завершення строку подання пропозицій, без розкриття змісту або характеру «виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель», позбавило Скаржника можливості повноцінної участі в конкурентній процедурі, укладення договору та повернення понесених витрат. Такі дії суперечать принципам відкритості, добросовісної конкуренції, прозорості та недискримінації учасників.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну закупівлі.
Отже, звертаємо увагу та наголошуємо, що жодних документальних та/або істотних підтверджень «аргументам» про неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель і про те, що описані підстави для відміни процедури закупівлі є «порушеннями законодавства у сфері публічних закупівель» Замовником НЕ надано ані у Протоколі, ані в електронній системі закупівель.
Рішення Замовника про відміну відкритих торгів по закупівлі є безпідставним і необґрунтованим, оскільки Замовник не довів та документально не підтвердив наявність порушень законодавства у сфері публічних закупівель , що стали підставою для прийняття рішення про відміну відкритих торгів.
Враховуючи інформацію, наведену у Скарзі та розміщену в електронній системі закупівель, Замовник неправомірно відмінив відкриті торги з особливостями з підстав, наведених у інформації від 13.06.2025 року про відміну відкритих торгів та оприлюдненого Протокольне рішення (Протокол) № 165 від 13.06.2025 року.
Неправомірно відмінивши відкриті торги з особливостями, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей, принципи публічних закупівель, права та законні інтереси Скаржника.
Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та ст.18 Закону
13 червня 2025 року Замовником оприлюднено інформацію в електронній системі закупівель про відміну торгів та Протокольне рішення (Протокол) № 165 від 13.06.2025 року відповідно до якого Уповноваженою особою Замовника прийнято рішення про відміну відкритих торгів на Закупівлю відповідно до підпункту 2 пункту 50 Особливостей.
У електронній системі закупівель зазначено наступну причину відміни: «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель» та відповідний коментар щодо відміни: «У зв’язку з отриманням листа від Національної поліції України Департамент стратегічних розслідувань Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області № 68153/103-2025 від 12.06.2025 року (додається), щодо порушень чинного законодавства, а саме ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», встановлено, що частина вимог є дискримінаційними. Для того, щоб уникнути порушення законодавства Замовник вирішив скасувати закупівлю. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправи».
Аналогічна інформація міститься у Протоколі відміни закупівлі/лоту або визнання таким, що не відбувся UA-2025-06-06-007917-a, який сформовано 13.06.2025 року електронною системо закупівель.
ПІДСТАВОЮ ПОДАННЯ СКАРГИ Є:
Неправомірне рішення Замовника про відміну торгів по причині неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути.
Оскаржуване рішення Замовника не відповідає вимогам Закону України
«Про публічні закупівлі» та Постанові КМУ від 12.10.2022 за № 1178
Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування. Метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
ТОВ «АРХІЗЕМ ГЕО», як потенційний учасник закупівлі, має право розраховувати на те, що Замовник діятиме і прийматиме рішення виключно в рамках Закону. Проте, фактичні дії та рішення Замовника вказують на протилежне.
Виходячи зі змісту інформації від 13.06.2025 року про відміну відкритих торгів та оприлюдненого Протоколу, вважаємо, що рішення Замовника торгів від 13.06.2025 року про відміну закупівлі не містить належного обґрунтування та підтвердження обставин, а тому є протиправним, незаконним, таким, що порушує права Скаржника та підлягає скасуванню з огляду на наступне.
ЩОДО ПРАВОВОЇ ПІДСТАВИ ВІДМІНИ ЗАКУПІВЛІ:
Відповідно до пункту 50 Особливостей:
Замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
5) подання для участі у відкритих торгах, передбачених абзацом другим пункту 25 цих особливостей, менше двох тендерних пропозицій.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Тобто, у разі відміни відкритих торгів замовник зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення та опис таких порушень.
Як те вже вказувалося вище, підставою прийняття рішення про відміну торгів слугувало «неможливість усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель» та вказано описом таких порушень: «У зв’язку з отриманням листа від Національної поліції України Департамент стратегічних розслідувань Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області № 68153/103-2025 від 12.06.2025 року (додається), щодо порушень чинного законодавства, а саме ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», встановлено, що частина вимог є дискримінаційними. Для того, щоб уникнути порушення законодавства Замовник вирішив скасувати закупівлю. Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправи».
До Протокольного рішення (Протокол) № 165 від 13.06.2025 року Замовником торгів було додано лист від Національної поліції України Департамент стратегічних розслідувань Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області № 68153/103-2025 від 12.06.2025 року у якому зазначено, що при вивченні інформації, яка міститься на сайті авторизованого електронного майданчику, за вказаною процедурою закупівлі Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області, встановлено, що частина вимог замовника є дискримінаційними.
У листі № 68153/103-2025 Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області вказується, що дискримінаційні вимоги встановлені у підпунктах 2.1, 2.2 та 2.4 додатку 3 до тендерної документації, зокрема в частині вимог до кваліфікаційних критеріїв «наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій», «наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» та наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю».
Скаржник вважає, що Замовником при прийнятті рішення про відміну відкритих торгів та його оприлюдненні порушено положення пункту 50 Особливостей, оскільки не зазначено причини неможливості усунення порушень, а також не надано опису таких порушень законодавства, що виникли через порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути.
Більше того, підставою для відміни торгів, згідно інформації яка розміщена в електронній системі закупівель, є інформація яка вказана у листі Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України.
Згідно статті 19 Конституції України, Органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно частини 4 статті 7 «Державне регулювання, контроль у сфері закупівель та громадський контроль» Закону України «Про публічні закупівлі», Рахункова палата, Антимонопольний комітет України, центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, здійснюють контроль у сфері публічних закупівель у межах своїх повноважень, визначених Конституцією та законами України.
Підпунктом 3 пункту 4 Положення про Державну аудиторську службу України, що затверджене Постановою КМУ від 3 лютого 2016 р. № 43, Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань реалізує державний фінансовий контроль, зокрема через здійснення перевірки закупівель та моніторингу закупівель
Абзацом восьмим підпункту 4 пункту 4 Положення про Державну аудиторську службу України передбачено, що Держаудитслужба відповідно до покладених на неї завдань здійснює контроль за дотриманням законодавства про закупівлі
Однак, в Україні наявні суб’єкти владних повноважень, до компетенції яких входить здійснення контролю за дотриманням законодавства про закупівлі, а саме Рахункова палата, Антимонопольний комітет України чи центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю (Держаудитслужба).
У свою чергу Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України не наділене повноваженням здійснювати контроль у сфері закупівель, а тим більше визначати умови тендерної документації такими, що є дискримінаційними
Також Замовником у рішенні № 165 від 13.06.2025 року вказано, що ним відмінено закупівлю «Для того, щоб уникнути порушення законодавства Замовник вирішив скасувати закупівлю», але при цьому ж не наведено жодного посилання на законодавство про закупівлі або ж інше законодавство, уникнути порушення якого Замовник намагається шляхом скасування закупівлі.
Окрім того, за нормами ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі» процедура закупівлі має здійснюватися за принципами добросовісної конкуренції серед учасників; максимальної економії, ефективності та пропорційності; відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; недискримінації учасників та рівне ставлення до них; об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
За ч. 6 ст. 11 Закону України «Про публічні закупівлі» уповноважена особа замовника під час організації та проведення процедури закупівлі/спрощеної закупівлі повинна забезпечити об'єктивність та неупередженість процесу організації та проведення процедур закупівель/спрощених закупівель в інтересах замовника.
У свою чергу, дії замовника є неприпустимими і повністю дискредитують добросовісність процедури торгів та вказують на зневагу до прагнень держави запровадити прозору та відкриту процедуру закупівлі.
Безпідставна відміна процедури закупівлі позбавляє Скаржника можливості безперешкодної участі в закупівлі, та у подальшому укладенні договору про закупівлю, перешкоджає його законній господарській діяльності.
На думку Скаржника, Замовник торгів умисно вказав «наявність порушень», хоча вказані «порушення» жодним чином не стосуються чинного законодавства у сфері публічних закупівель, та неправомірно здійснив заходи щодо відміни даної процедури закупівлі.
Окрім того, згідно ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2025-06-06-007917-a, кінцевим строком подання тендерних пропозицій було встановлено до 16 червня 2025 року - 00:00 год.
З метою участі у закупівлі UA-2025-06-06-007917-a, Скаржником у відповідності до ОГОЛОШЕННЯ про проведення відкритих торгів UA-2025-06-06-007917-a та умов тендерної документації, було отримано усі необхідні документи для участі у такій закупівлі, зокрема оформлено забезпечення пропозицій учасників у формі «Електронна гарантія» у розмірі 300 000,00 UAH - СТРАХОВА ГАРАНТІЯ В№ 472389 від 12.06.2025 року та внесено грошове покриття за такою гарантією, що підтверджується платiжна_інструкція_№_258.
Відмінивши процедуру закупівлі, Замовник порушив права та законні інтереси Скаржника, які можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну закупівлі.
ТОВ «АРХІЗЕМ ГЕО» вважає, що рішення замовника про відміну процедури закупівлі № UA-2025-06-06-007917-a є необґрунтованим, передчасним, порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі» та Особливості, зокрема:
1. Прийняття Замовником Рішення про відміну Закупівлі:
• порушує вимоги пункту 50 Особливостей;
• не містить опис порушень, які неможливо усунути
• не містить посилання на виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, які неможливо усунути;
• не містить належного обґрунтування необхідності скасування Закупівлі;
• не містить документального підтвердження реальних негативних наслідків для процедури Закупівлі, що виникли внаслідок обставин які наводить Замовник;
• є дискримінаційним стосовно учасників конкретної Закупівлі, свідчить про те, що Замовник прийняв рішення про відміну закупівлі необґрунтовано.
2. Замовник не надав чіткої правової аргументації, у чому саме полягає неможливість усунення виявлених порушень — адже відповідно до законодавства про публічні закупівлі, зокрема, пунктом 54 Особливостей - внесення змін може здійснюватися з ініціативи замовника, у разі усунення порушень законодавства, за результатами звернень учасників або на підставі рішення органу оскарження. Замовник має право внести зміни в тендерну документацію до закінчення строку подання пропозицій.
3. Лист поліції не є документом обов’язкового характеру, який прямо зобов’язує Замовника скасовувати закупівлю — його можна було використати як підставу для внесення змін, а не для повного скасування процедури. Також Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України не наділене повноваженням здійснювати контроль у сфері закупівель, а тим більше визначати умови тендерної документації такими, що є дискримінаційними
4. Замовник ухилився від обов’язку забезпечити добросовісну конкуренцію та ефективне використання бюджетних коштів.
Разом з тим, ТОВ «Архізем Гео» подало тендерну пропозицію у межах встановленого строку відповідно до вимог оголошеної процедури закупівлі, а саме до 16 червня 2025 00:00 (знімок екрану додається до скарги, зазначаємо, що цінова пропозиція прихована з міркувань конфіденційності до моменту розкриття, щоб уникнути ознайомлення з нею іншими учасниками). Скаржник мав намір взяти участь в електронному аукціоні, укласти договір за результатами процедури, належним чином виконати всі зобов’язання перед Замовником та отримати дохід від його виконання.
Додатково зазначаємо, що у межах виконання майбутнього договору ТОВ «Архізем Гео» планувало залучити субпідрядника в обсязі менш як 20% від вартості закупівлі, а саме — ТОВ «Архізем» (ЄДРПОУ: 40219780, адреса: 65026, Україна, м. Одеса, вул. Грецька, 44, офіс 304). Залучення передбачало надання доступу до ліцензійного програмного забезпечення та участь профільних фахівців — архітектора та інженера-геоінформатика (відповідний запит додається).
Для цього було попередньо зарезервовано відповідні ресурси та персонал, що створило зобов’язання в межах господарської діяльності. Тому передчасне припинення процедури без достатніх підстав негативно впливає на ділову репутацію Скаржника, створює ризики втрати партнерських відносин із субпідрядною організацією та порушує внутрішні виробничі плани.
Зокрема, для участі Скаржником було взято забезпечення тендерної пропозиції, а саме «Страхова гарантія В№ 472389 від 12.06.2025 р.» (ПЛАТIЖНА_ІНСТРУКЦІЯ_№_258 від 13/06/2025 р. додається), що підтверджує серйозність намірів та спричинило відповідне фінансове навантаження.
Скасування процедури закупівлі до завершення строку подання пропозицій, без розкриття змісту або характеру «виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель», позбавило Скаржника можливості повноцінної участі в конкурентній процедурі, укладення договору та повернення понесених витрат. Такі дії суперечать принципам відкритості, добросовісної конкуренції, прозорості та недискримінації учасників.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника скасувати рішення про відміну закупівлі.
Отже, звертаємо увагу та наголошуємо, що жодних документальних та/або істотних підтверджень «аргументам» про неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель і про те, що описані підстави для відміни процедури закупівлі є «порушеннями законодавства у сфері публічних закупівель» Замовником НЕ надано ані у Протоколі, ані в електронній системі закупівель.
Рішення Замовника про відміну відкритих торгів по закупівлі є безпідставним і необґрунтованим, оскільки Замовник не довів та документально не підтвердив наявність порушень законодавства у сфері публічних закупівель , що стали підставою для прийняття рішення про відміну відкритих торгів.
Враховуючи інформацію, наведену у Скарзі та розміщену в електронній системі закупівель, Замовник неправомірно відмінив відкриті торги з особливостями з підстав, наведених у інформації від 13.06.2025 року про відміну відкритих торгів та оприлюдненого Протокольне рішення (Протокол) № 165 від 13.06.2025 року.
Неправомірно відмінивши відкриті торги з особливостями, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей, принципи публічних закупівель, права та законні інтереси Скаржника.
Враховуючи вищевказане, керуючись Особливостями та ст.18 Закону
×
-
Назва доказу:
Додаток 8 – знімок екрану
-
Повʼязаний документ:
Додаток 8 знімок екрану.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 7 – запит до потенційного субпідрядника ТОВ «Архізем» від № 128 08.06.2025 р.;
-
Повʼязаний документ:
Додаток 7 запит субпідрядник.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 6 – ПЛАТIЖНА_ІНСТРУКЦІЯ_№_258 від 13/06/2025 р.;
-
Повʼязаний документ:
Додаток 6 - Kvytantsiia_13062025_41307694_9000.00UAH.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 5 – СТРАХОВА ГАРАНТІЯ В№ 472389 від 12.06.2025 року
-
Повʼязаний документ:
Додаток_5_Гарантія_472389_UA_2025_06_06_007917_a.rar
-
-
Назва доказу:
Додаток 4 - лист від Національної поліції України Департамент стратегічних розслідувань Управління стратегічних розслідувань в Дніпропетровській області № 68153/103-2025 від 12.06.2025 року;
-
Повʼязаний документ:
Додаток 4 Лист ДСР НПУ.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 3 - Оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-06-06-007917-a
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 Оголошення про торги.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 2 – ПРОТОКОЛ відміни закупівлі/лоту або визнання таким, що не відбувся UA-2025-06-06-007917-a
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 - протокол відміни (ЕСЗ).pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 - Протокольне рішення (Протокол) № 165 UA-2025-06-06-007917-a від 13.06.2025 року;
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 Протокол про відміну відкритих торгів у разі неможливісті усунення порушення.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти Скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відміну відкритих торгів з особливостями, оформлене Протокольне рішення (Протокол) № 165 від 13.06.2025 року по процедурі UA-2025-06-06-007917-a.