• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Шини для вантажних транспортних засобів

З метою забезпечення рівних умов участі в закупівлі та оцінки тендерних пропозицій незалежно від податкового статусу учасника, закупівля буде оголошена без урахування ПДВ. Учасник, незалежно від його форми оподаткування, при подачі тендерної пропозиції вносить в електронну систему закупівель інформацію про ціну пропозиції без урахування ПДВ. При укладанні договору про закупівлю з учасником, який зареєстрований в Україні як платник податку на додану вартість, сума ПДВ, розрахована згідно вимог законодавства України, буде нараховуватись на суму пропозиції переможця процедури закупівлі та зазначатись в договорі про закупівлю.

Пропозиції розглянуті

період кваліфікації завершився 16 днів назад

10 567 280.22 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 52 836.40 UAH
Період оскарження: 06.06.2025 14:03 - 12.06.2025 00:00
Скарга
Прийнята до розгляду
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможця

Номер: eb6d1de799914805a872fc2d1b5b2e52
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-06-007624-a.b4
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» є учасником процедури закупівлі відкриті торги з особливостями, оголошеної замовником торгів Державне спеціалізоване господарське підприємство «ЛІСИ УКРАЇНИ» Філія «Центральний лісовий офіс», далі по тексту «Замовник», предметом закупівлі є «Шини для вантажних транспортних засобів ДК 021:2015 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності», з ідентифікатором закупівлі UA-2025-06-06-007624-a. Згідно протоколу уповноваженої особи Замовника №987 від 01.09.2025 пропозицію ТОВ«ТЕХНОТОРГ-ДОН» визначено переможцем закупівлі. Однак, документи даного учасника не відповідають вимогам тендерної документації та технічного завдання, у зв’язку з чим пропозиція має бути відхилена.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 25.09.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.09.2025 14:49
Автор: ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА", Антоненко Оксана Петрівна +380674600418 office@viking-ak.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: fd1c3e23c137476a85142cea5c2bd865
Заголовок пункту скарги: 1.НЕВІДПОВІДНІСТЬ ТОВАРУ ВИМОГАМ ТЕХНІЧНОГО ЗАВДАННЯ ТА НЕДОСТОВІРНА ІНФОРМАЦІЯ.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно п.3.1.2 розділу ІІІ додатку №2 до Тендерної документації учасник повинен надати Порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника із зазначенням інформації про торгову марку, модель, виробника (учасником зазначається найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо)) та країну походження запропонованого товару, технічні, кількісні та якісні характеристики запропонованого товару, що дадуть змогу встановити відповідність запропонованого учасником товару вимогам, визначених Розділом 1 цього Додатку.

По позиції товару № 1 учасник ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» у Порівняльній таблиці, що знаходиться у файлі «Таблиця відповідності.pdf» запропонував:

В графі «Найменування товару» учасником ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» вказано, що шина має діагональну конструкцію шини, оскільки знак «-» в познаці типорозміру означає діагональну конструкцію шини, а вже у графі таблиці «Типорозмір (посадковий діаметр)» учасник визначив цю ж саму шину як радіальної конструкції, оскільки знак «R» в познаці типорозміру означає радіальну конструкцію шини.
НАКАЗОМ МІНІСТЕРСТВА ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ ВІД 26.07.2013 №549 затверджені Правила технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі встановлені норми, згідно яких шини кваліфікують також за конструкцією каркаса і брекера та відповідно шини поділяються на радіальні, діагональні та оперезані діагональні. Технічний опис конструкцій шин наведено в додатку 2 до цих Правил. Згідно з пунктом 5 Показники типу конструкції шини, Розділу ІІ Пояснення до маркування шин Додатку 4 НАКАЗУ №549 вбачається наступні пояснення щодо радіальних та діагональних конструкцій автомобільних шин: Діагональної маркують літерою "D" або знаком "-" (поз. 3 рис. 3 цього додатка), включеним у познаку розміру шини; Радіальної маркують літерою "R" у складі познаки розміру шини (поз. 4 рис. 1 та 2 цього додатка) та необов’язково словом "Radial", яке можуть наносити окремо від познаки розміру шини (поз. 5 рис. 1 та 2 цього додатка).
Тож, Учасником ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» по позиції товару № 1 запропоновано шини з зазначенням їх конструкції як радіальної, про що свідчить наявний знак «R» в познаці типорозміру запропонованої шини.
Однак шина, що запропонована учасником ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» по позиції № 1, а саме «Шина 14.00-20 (370-508) ОИ-25 10 сл 145G (Росава) виробник ТОВ "Преміорі", Україна», виготовляється тільки у діагональній конструкції та має типорозмір (посадковий діаметр) 14.00-20, що підтверджується:
- інформацією з офіційного сайту виробника даної моделі шини ТОВ «Преміорі» https://rosava.com/image/catalog/media/promo/Katalog_ROSAVA_2025.pdf,


- листом-підтвердженням виробника ТОВ «Преміорі» від 20.06.2025 №19-192.
- сертифікатом якості ТОВ «Преміорі» № 3854 від 27.09.2024 р., який виданий на підставі нормативного документу: Правила технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі:


Таким чином, учасник ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» зазначив неправдиву інформацію про технічні характеристики запропонованого товару, саме щодо конструкції шини по позиції товару №1.
Документи, що підтверджують факт зазначення недостовірної інформації переможцем додаємо в якості доказів на розгляд колегії АМКУ.
Варто відзначити, що у цій же закупівлі UA-2025-06-06-007624-a колегія АМКУ розглядала таку ж ситуацію та таку ж вимогу скаржника по цій же позиції товару №1 щодо того ж товару шини моделі ОИ-25 щодо неправомірного визначення переможцем ТОВ «ТД «УКРТЕХПРОМ», та АМКУ визнано наявність порушення замовником в цій частині та зобов’язано скасувати рішення про визначення переможцем учасника ТОВ «ТД «УКРТЕХПРОМ» (п.2 Рішення колегії АМКУ №10878-р/пк-пз від 10.07.2025 в рамках скарги за ідентифікатором UA-2025-06-06-007624-a.b1):
Суть справи: Скаржник зазначає щодо позиції 1, що Наказом Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 №549 затверджені Правила технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі встановлені норми, згідно з якими шини кваліфікують також за конструкцією каркаса і брекера та відповідно шини поділяються на радіальні, діагональні та оперезані діагональні. Технічний опис конструкцій шин наведено в додатку 2 до цих Правил. Згідно з пунктом 5 Показники типу конструкції шини, Розділу ІІ Пояснення до маркування шин Додатку 4 Наказу Міністерства інфраструктури України від 26.07.2013 №549 вбачається наступні пояснення щодо радіальних та діагональних конструкцій автомобільних шин: Діагональної маркують літерою "D" або знаком "-" (поз. 3 рис. 3 цього додатка), включеним у познаку розміру шини; Радіальної маркують літерою "R" у складі познаки розміру шини (поз. 4 рис. 1 та 2 цього додатка) та необов’язково словом "Radial", яке можуть наносити окремо від познаки розміру шини (поз. 5 рис. 1 та 2 цього додатка).
Переможцем у Порівняльній таблиці, що у файлі "Додаток 2 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі", пропонує товар "Шина 14.00-20 (370-508) ОИ-25 10 сл 145G (БцШЗ)" виробник ТОВ "Преміорі", Україна, м. Біла Церква, (ROSAVA, БцШЗ) та в технічних характеристиках в колонці Типорозмір (посадковий діаметр) зазначає "14.00 R20", що означає що учасником було запропоновано шину радіальної конструкції, оскільки у складі познаки розміру шини наявна літера "R".
Підсумовуючи вищевикладене, технічна специфікація даного учасника містить інформацію щодо типорозміру (посадкового діаметру) шини 14.00-20 (370-508) ОИ-25 10 сл 145 G (БцШЗ), а саме - 14.00R20, що свідчить про те, що учасником за позицією товару №1 запропоновано шину радіальної конструкції, в той же час дана модель шини виготовляється лише у діагональній конструкції, та має типорозмір (посадковий діаметр) 14.00-20, що підтверджується:
- інформацією з офіційного сайту виробника даної моделі шини ТОВ "Преміорі" https://rosava.com/image/catalog/media/promo/Katalog_ROSAVA_2025.pdf,
- листом-підтвердженням виробника ТОВ "Преміорі" від 20.06.2025 №19-192.
- сертифікатом якості ТОВ "Преміорі" № 3854 від 27.09.2024 р., який виданий на підставі нормативного документу: Правила технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі.
Таким чином, учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" зазначив неправдиву інформацію про технічні характеристики запропонованого товару, саме щодо конструкції шини по позиції товару №1.
Позиція АМКУ: Враховуючи наведене, зокрема, надані Скаржником на розгляд Комісії документи, Переможець зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, зокрема, щодо характеристики "Типорозмір шини". Відповідно до вимог абзацу третього підпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли учасник процедури закупівлі зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів відкритих торгів, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей. Враховуючи викладене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції Переможця, визначені підпунктом 1 пункту 44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: b049b2ac53e341998ed4fd48ee82749a
Заголовок пункту скарги: 2.ЗАЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ НЕВІРНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ПРО НАЙМЕНУВАННЯ МОДЕЛІ ТОВАРУ.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Переможцем ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» по позиції товару № 1 у Порівняльній таблиці, що знаходиться у файлі «Таблиця відповідності.pdf» запропоновано «Шина 14.00-20 (370-508) ОИ-25 10 сл 145G (Росава) виробник ТОВ "Преміорі", Україна», однак дана модель шини насправді має інше правильне найменування моделі товару, а саме «ОИ-25АМ».
На підтвердження вище вказаного надаємо лист виробника даної моделі шини ТОВ «Преміорі» від 20.06.2025 №19-192, лист додається.
Також підтвердженням неправильності зазначення учасником ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» найменування запропонованої моделі шини є сертифікат якості виданий виробником ТОВ «Преміорі» № 3854 від 27.09.2024 р., прин-скрин якого надано до пункту 1 цієї скарги.
Також вищезазначене підтверджується інформацією з офіційного сайту виробника даної моделі шини ТОВ "Преміорі" https://rosava.com/image/catalog/media/promo/Katalog_ROSAVA_2025.pdf,

Таким чином, учасник ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» вказав невірне найменування моделі шини по позиції товару № 1, що свідчить про зазначення недостовірної інформації, яка не підлягає виправленню згідно п.43 Особливостей, що не було виявлено Замовником торгів.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 9934824740864da1985d261f1baf19bc
Заголовок пункту скарги: 3.ЗАЗНАЧЕННЯ ПЕРЕМОЖЦЕМ НЕВІРНОЇ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ТОРГОВУ МАРКУ ТОВАРУ.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно п.3.1.2 розділу ІІІ додатку №2 до Тендерної документації учасник повинен надати Порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника із зазначенням інформації, зокрема про торгову марку товару, що дає змогу встановити відповідність запропонованого учасником товару вимогам, визначених Розділом 1 цього Додатку.
Учасник ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» у Порівняльній таблиці, що знаходиться у файлі «Таблиця відповідності.pdf» по позиції товару № 1,2,3,7,10,13,14 зазначив інформацію про торгову марку запропонованого товару «Росава».
Однак, торгова марка даного товару виробництва українського виробника шин ТОВ «Преміорі» насправді має найменування «ROSAVA».
На підтвердження чого надаємо лист виробника ТОВ «Преміорі» від 30.06.2025 №19-197, лист додається.
Крім того, по позиції товару №3 ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» вказав інформацію про торгову марку товару, а саме «БцШЗ UTP Росава», однак такої торгової марки не існує «БцШЗ UTP Росава» в реєстрі прав інтелектуальної власності, на підтвердження чого надаємо витяг з реєстру https://sis.nipo.gov.ua/uk/search/simple/?form-TOTAL_FORMS=1&form-INITIAL_FORMS=1&form-MAX_NUM_FORMS=&form-0-param_type=9&form-0-value=%D0%91%D1%86%D0%A8%D0%97+UTP+%D0%A0%D0%BE%D1%81%D0%B0%D0%B2%D0%B0

В якості доказу про неможливість застосування торгової марки «БцШЗ UTP Росава» щодо товару виготовленого конкретним виробником ТОВ «Преміорі», надаємо підтверджувальний лист від ТОВ «Преміорі» № 19-214 від 18.07.2025, в якому вказано, що торговою маркою є «UkrTechProm», а не «БцШЗ UTP Росава» як вказано учасником.
Таким чином, учасник ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» вказав невірну торгову марку шини по позиціях товару № 1,2,3,7,10,13,14, що свідчить про зазначення недостовірної інформації, яка не підлягає виправленню згідно п.43 Особливостей, що не було виявлено Замовником торгів.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 4
Номер: 7cc30cf46c9d4346bf0cac9f0ef50873
Заголовок пункту скарги: 4.НЕДОСТОВІРНА ІНФОРМАЦІЯ ПРО ВИРОБНИКА ТОВАРУ ТА ТОРГОВУ МАРКУ.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно п.3.1.2 розділу ІІІ додатку №2 до Тендерної документації учасник повинен надати Порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника із зазначенням інформації, зокрема про виробника (учасником зазначається найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо)) та країну походження запропонованого товару, що дадуть змогу встановити відповідність запропонованого учасником товару вимогам, визначених Розділом 1 цього Додатку.
По позиції товару №5 учасник ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» у Порівняльній таблиці, що знаходиться у файлі «Таблиця відповідності.pdf» вказав виробником шин ТОВ «Дніпрошина», аналогічно по позиції № 8, 9, 12:





Однак виробником шин по позиціях № 5, 8, 9, 12 є ТОВ «Преміорі», що підтверджується листом виробника ТОВ «Преміорі» № 19-214 ВІД 18.07.2025, де зазначено, що виробником даних шин є ТОВ «Преміорі», а не ТОВ «Дніпрошина».
«ДШЗ» не є торговою маркою і не є виробником, на підтвердження додаємо дані з офіційного реєстру Державної системи правової охорони інтелектуальної власності, що можливо перевірити на сайті https://ukrpatent.org/uk/articles/apply-ip в графі «Заявникам» далі «здійснити пошук», де в реєстрі https://sis.nipo.gov.ua/ за ПОШУКОВИМ ЗАПИТОМ «ДШЗ» НЕ ЗНАЙДЕНО ЖОДНОГО ОБ’ЄКТА ПРАВА ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОЇ ВЛАСНОСТІ, В ТОМУ ЧИСЛІ ТОРГОВОЇ МАРКИ, витяг додаємо:

«ДШЗ» як скорочення «Дніпропетровського шинного заводу» не спростовує той факт, що учасником ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» вказано невірно виробника товару, оскільки «Дніпропетровський шинний завод» не є виробником товару та не є власником права власності на торгову марку «ДШЗ».
ВИРОБНИКОМ ШИН ЗА ПОЗИЦІЯМИ № 5, 8, 9, 12 Є ТОВ «ПРЕМІОРІ», ЩО І САМ ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» ПІДТВЕРДЖУЄ У НАДАНОМУ НИМ У ДОДАТКУ ДО ЙОГО СКАРГИ ЗА ІДЕНТИФІКАТОРОМ UA-2025-06-06-007624-a.a3 В РАМКАХ ЦІЄЇ Ж ЗАКУПІВЛІ У ЛИСТІ ВІД ТОВ «ПРЕМІОРІ» № 19-214 ВІД 18.07.2025, лист додається.
Таким чином, учасник ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» вказав неправильно виробника та торгову марку шин по позиціях товару № 5, 8, 9, 12, що свідчить про зазначення недостовірної інформації, яка не підлягає виправленню згідно п.43 Особливостей, що не було виявлено Замовником торгів.

Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 5
Номер: 9df52f3aee9842159a34ae40821f7789
Заголовок пункту скарги: 5.ВІДСУТНІСТЬ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ВИРОБНИКА ТА ЙОГО ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВУ ФОРМУ.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно п.3.1.2 розділу ІІІ додатку №2 до Тендерної документації учасник повинен надати Порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника із зазначенням інформації, зокрема про виробника (учасником зазначається найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо)) та країну походження запропонованого товару, що дадуть змогу встановити відповідність запропонованого учасником товару вимогам, визначених Розділом 1 цього Додатку.
По позиції товару № 4 учасник ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» у Порівняльній таблиці, що знаходиться у файлі «Таблиця відповідності.pdf» зазначив торгову марку шини замість виробника, тобто фактично не вказав виробника товару та не вказав організаційно-правову форму виробника товару всупереч умові п.3.1.2 розділу ІІІ додатку №2 до Тендерної документації.


Аналогічно по позиції товару № 6,11.




Підтвердженням відсутності інформації про виробника товару та організаційно-правової форми виробника по позиціях товару № 4,6,11 є документ сертифікат типу, що міститься на сторінці 26 у файлі «Технічні характеристики.pdf» тендерної пропозиції переможця ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН», згідно якого «TORQUE» не є виробником товару, як і «TORQUE» не містить інформації про організаційно-правову форму виробника, витяг з документа додається:

Варто відзначити, що у іншій закупівлі UA-2025-05-19-010869-a, у якій також предметом оскарження було не зазначення цим же учасником ТОВ «Техноторг-Дон» інформації про організаційно-правову форму виробника всупереч умовам тендерної документації, колегія АМКУ задовольнила скаргу та визначила порушенням визначення переможцем ТОВ «Техноторг-Дон».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 6
Номер: b55f2bda44de4ed8a67ec22c826d284d
Заголовок пункту скарги: 6.ВІДСУТНІСТЬ ІНФОРМАЦІЇ ПРО ВИРОБНИКА ТА ЙОГО ОРГАНІЗАЦІЙНО-ПРАВОВУ ФОРМУ, НЕВІРНА ІНФОРМАЦІЯ ПРО КРАЇНУ ПОХОДЖЕННЯ ТОВАРУ.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно п.3.1.2 розділу ІІІ додатку №2 до Тендерної документації учасник повинен надати Порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника із зазначенням інформації, зокрема про виробника (учасником зазначається найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо)) та країну походження запропонованого товару, що дадуть змогу встановити відповідність запропонованого учасником товару вимогам, визначених Розділом 1 цього Додатку.
По позиції 15 учасник ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» у Порівняльній таблиці, що знаходиться у файлі «Таблиця відповідності.pdf» запропонував шину 315/80R22.5 Conti Cross Trac HD3 20 сл 156/150L M+S (Continental) ведуча, виробник Continental (Польща).

Також учасник ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» у складі документів тендерної пропозиції надав сертифікат типу №063089, що міститься у файлі «Технічні характеристики.pdf» на сторінці 8-9, у сертифікаті вказано, що країна виробництва даного товару Німеччина, а не Польща, як вказав ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН», при цьому у сертифікаті типу немає жодної згадки про Польщу.
Таким чином, учасник ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» вказав недостовірну інформацію про країну походження товару у Порівняльній таблиці, що є підставою для відхилення замовником пропозиції учасника згідно пп.1 п.44 Особливостей у разі коли учасник зазначив у тендерній пропозиції недостовірну інформацію.
Організаційно-правова форма господарювання – це форма здійснювання господарської (зокрема підприємницької) діяльності з відповідною правовою основою, яка визначає: характер відносин між засновниками (учасниками), режим майнової відповідальності по зобов'язаннях підприємства (організації), порядок: створення, реорганізації, ліквідації, управління, розподілу одержаних прибутків, можливі джерела фінансування діяльності тощо. В Україні організаційно-правова форма разом з назвою є частиною найменування юридичної особи, який в розумінні вимог тендерної документації Замовника є Виробником товару.
ТОВ «ТЕХНОТОРГ-ДОН» не вказав організаційно-правову форму виробника товару всупереч умові п.3.1.2 розділу ІІІ додатку №2 до Тендерної документації.
Аналогічної правової позиції дотримується колегія АМКУ у рішення №7483-р/пк-пз від 26.04.2024 у закупівлі UA-2024-03-27-011022-a, згідно якого АМКУ за результатом розгляду матеріалів справи встановлено, що у складі Пропозиції Скаржника в технічній специфікації відсутня (зокрема, за позиціями 6-7) інформація про найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо), тож враховуючи викладене, колегія АМКУ дійшла висновку, що пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. А отже Пропозиція Скаржника була правомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави, у зв’язку з чим відсутні підстави для задоволення Скарги в цій частині.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Запити Органу оскарження


Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі UA-2025-06-06-007624-a

Номер: 83982a2cdafe4d17850519a469058d7e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-06-007624-a.a3
Назва: Скарга щодо порушення Замовником порядку проведення Процедури закупівлі UA-2025-06-06-007624-a
Скарга:
Дата розгляду скарги: 27.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 19.08.2025 16:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 29.08.2025 10:55
Дата виконання рішення Замовником: 29.08.2025 13:27
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії АМКУ від 27.08.2025 № 13190-р/пк-пз, в електронній системі закупівель замовник розміщує підтвердження такого змісту: «Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 27.08.2025 № 13190-р/пк-пз рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю ТОРГОВАКОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» переможцем процедури закупівлі UA-2025-06-06-007624-a скасоване. Закупівлю відновлено на етапі розгляду тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі».
Автор: ТОВ "ТЕХНОТОРГ-ДОН", Анна Кошкадамян +380675116683 zp_tender@technotorg.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 197365bec5e642c5be34c83cf26d99f7
Заголовок пункту скарги: Надання Замовником 24 годин для виправлення невідповідностей ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА" суперечить пункту 43 Особливостей, оскільки виявлені недоліки є такими, що не можуть бути усунені шляхом подання додаткових документів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення: Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 43 Особливостей якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/абодокументах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерній пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Слід зазначити, що вказані Замовником документи не відносяться до документів, визначених пунктом 43 Особливостей.
Враховуючи наведену вище інформацію, Замовник не мав права звертатись до зазначеного учасника на підставі вимог пункту 43 Особливостей щодо наведених вище документів.
Крім того, відповідно до листа ТОВ «ПРЕМІОРІ» № 19-214 від 18.07.2025 ТОВ «Техноторг-Дон» повідомлено про те, що шини марки «DNEPROSHINA» та шини марки «ROSAVA» є різними торговими марками шин. В той же час, ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» вказала у своїй тендерній пропозиції, що ці марки шин є однією маркою шин, що не відповідає об'єктивній дійсності.
Так як позиції 5,8,12 запропоновані ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» це еквівалент товару, який вимагає Замовник (згідно до листа-роз'яснення ТОВ "ПРЕМІОРІ" від № 19-214 від 18.07.2025), то Замовником вимагалося надати сканкопію (ї) із каталогу виробника або посилання на сайт виробника продукції (товару), де будуть зазначені технічні та якісні характеристики запропонованого товару, що дадуть змогу встановити відповідність запропонованого учасником товару технічним вимогам замовника, а цю інформацію ТОВ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» не надає, що згідно чинного законодавста є підставою для відхилення пропозиції учасника, а ніяк не усунення невідповідностей.
Крім того, Антимонопольний комітет України у своїй узагальненій практиці зазначив, що замовник не може надати 24 години для усунення учасником невідповідностей в інформації та/або документах в разі виявлення невідповідності в таких документах (або, відповідно, відсутності таких документів), зокрема, щодо надання документів на підтвердження технічних, якісних, кількісних характеристик предмета закупівлі (відсутність документів; надання документів інших, ніж вимагались тендерною документацією; надання документів, якими не підтверджена вся інформація про необхідні характеристики предмета закупівлі, тощо). Приклади рішень Комісії: № 17719-р/пк-пз (UA-2024-09-11-013627-a); № 13379-р/пк-пз (UA-2024-07-10-004914-a); № 14677-р/пк-пз (UA-2024-07-05-006418-a); № 16630-р/пк-пз (UA-2024-09-11-003688-a).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірне визначення переможця

Номер: e4cca32dc5ba45f1b09a9751504e8409
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-06-007624-a.b1
Назва: Скарга на неправомірне визначення переможця
Скарга:
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» є учасником процедури закупівлі відкриті торги з особливостями, оголошеної замовником торгів Державне спеціалізоване господарське підприємство «ЛІСИ УКРАЇНИ» Філія «Центральний лісовий офіс», далі по тексту «Замовник», предметом закупівлі є «Шини для вантажних транспортних засобів ДК 021:2015 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності», з ідентифікатором закупівлі UA-2025-06-06-007624-a. Згідно протоколу уповноваженої особи Замовника №725 від 18.06.2025 пропозицію ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «УКРТЕХПРОМ» визначено переможцем закупівлі. Однак, документи даного учасника не відповідають вимогам тендерної документації та технічного завдання, у зв’язку з чим пропозиція має бути відхилена.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 02.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 25.06.2025 15:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.07.2025 10:16
Дата виконання рішення Замовником: 15.07.2025 14:24
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 10.07.2025 № 108-р/пк-пз рішення про визначення Товариства з обмеженою відповідальністю «УКРТЕХПРОМ» переможцем процедури закупівлі UA-2025-06-06-007624-a скасоване
Автор: ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА", Антоненко Оксана Петрівна +380674600418 office@viking-ak.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7481cac98c8043dca4affb29893c8dfa
Заголовок пункту скарги: 1
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1.НЕПІДТВЕРДЖЕННЯ УЧАСНИКОМ ТЕХНІЧНИХ ХАРАКТЕРИСТИК ТОВАРУ КАТАЛОГОМ ВИРОБНИКА ТА ЗАЗНАЧЕННЯ НЕДОСТОВІРНОЇ ІНФОРМАЦІЇ.

По позиції товару №11
У додатку №2 до ТД замовник вимагав:


Учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" у порівняльній таблиці, що міститься у файлі «Додаток 2 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.pdf» по позиції товару №11 запропоновано:



В наданій учасником Декларації постачальника, що міститься у файлі «Додаток 2 Декларация постачальника про відповідність 1.pdf» зазначено:


Учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" по позиції товару №11 було запропоновано товар іншої торгової марки (ONYX), ніж той, що вимагав Замовник у розумінні п. 3.1.2 та п.3.3 розділу ІІІ додатку №2 тендерної документації, а саме еквівалент: шину 260R508 (9.00R20) TQ616 16 сл 144/142К (ONYX) Виробника: SHANDONG CHANGFENG TYRES CO.,LTD, КНР (Китай).
Відповідно до умов п.3.1 розділу ІІІ додатку №2 до ТД на підтвердження відповідності запропонованого товару технічним, якісним та кількісним характеристикам предмета закупівлі учасник у складі своєї пропозиції повинен надати:
3.1.2. Порівняльну таблицю відповідності запропонованого товару технічним вимогам Замовника із зазначенням інформації про торгову марку, модель, виробника (учасником зазначається найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо)) та країну походження запропонованого товару, технічні, кількісні та якісні характеристики запропонованого товару, що дадуть змогу встановити відповідність запропонованого учасником товару вимогам, визначених Розділом 1 цього Додатку.
3.1.3. Копії паспортів якості та/або сертифікатів якості (відповідності) виробника та/або реєстраційних посвідчень та/або висновку державної санітарно-епідеміологічної експертизи та/або декларації постачальна про відповідність, складеної у відповідності до ДСТУ ISO/IEC 17050-1:2006, тощо, що підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам до розміру та технічних характеристик, інших вимог, визначених у Розділом 1 цього Додатку.
3.1.4. У разі, якщо учасник торгів пропонує еквівалент товару, технічні вимоги до якого зазначені в цьому Додатку, у складі тендерної пропозиції надається скан-копія(ї) із каталогу виробника або посилання на сайт виробника продукції (товару)) де будуть зазначені технічні та якісні характеристики запропонованого товару, що дадуть змогу встановити відповідність запропонованого учасником товару технічним вимогам замовника. Зазначена інформація надається лише щодо еквіваленту товару запропонованого учасником.

В той же час надана учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" копія каталогу виробника торгової марки ONYX не містить модель «TQ616» запропонованої шини.
На підтвердження технічних характеристик товару учасник зазначає модель товару «TQ616» та торгову марку (ONYX) в Порівняльній таблиці та також у всіх супровідних документах, як то Тендерна пропозиція (Цінова), Декларація постачальника.
Також учасником у порівняльній таблиці по позиції №11 було зазначено «шарність» шини PR16, що каталогом виробника ONYX не підтверджується. Шарність шини 260R508 (9.00R20) 144/142К ONYX HO616 в каталозі виробника, який був наданий учасником, зазначена як PR18:

Вищевказане свідчить про:
- не підтвердження учасником технічних характеристик еквівалентного товару по позиції №11 всупереч умовам технічного завдання шляхом надання каталогу виробника, де будуть зазначені технічні та якісні характеристики запропонованого товару, що дадуть змогу встановити відповідність запропонованого учасником товару технічним вимогам замовника,
- зазначення учасником недостовірної інформації у технічних характеристиках товару в частині зазначення невірного показника «шарність» та не підтвердження цього показника «шарність» каталогом виробника щодо запропонованої учасником моделі еквівалентної шини «TQ616» торгової марки (ONYX).
До того ж офіційним імпортером шин торгової марки ONYX ТОВ «ТАЙРС» надано лист про відсутність шини «260R508 (9.00R20) 144/142К TQ616 PR16» в актуальному виробничому каталозі (лист додаємо).
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: bf6e2076e308428e8e0d770daa261475
Заголовок пункту скарги: 2
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2.НЕВІДПОВІДНІСТЬ ТОВАРУ ВИМОГАМ ТЕХНІЧНОГО ЗАВДАННЯ.
По позиції товару №1
НАКАЗОМ МІНІСТЕРСТВА ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ ВІД 26.07.2013 №549 затверджені Правила технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі встановлені норми, згідно яких шини кваліфікують також за конструкцією каркаса і брекера та відповідно шини поділяються на радіальні, діагональні та оперезані діагональні. Технічний опис конструкцій шин наведено в додатку 2 до цих Правил.
Згідно з пунктом 5 Показники типу конструкції шини, Розділу ІІ Пояснення до маркування шин Додатку 4 НАКАЗУ МІНІСТЕРСТВА ІНФРАСТРУКТУРИ УКРАЇНИ ВІД 26.07.2013 №549 вбачається наступні пояснення щодо радіальних та діагональних конструкцій автомобільних шин:
Діагональної маркують літерою "D" або знаком "-" (поз. 3 рис. 3 цього додатка), включеним у познаку розміру шини;
Радіальної маркують літерою "R" у складі познаки розміру шини (поз. 4 рис. 1 та 2 цього додатка) та необов’язково словом "Radial", яке можуть наносити окремо від познаки розміру шини (поз. 5 рис. 1 та 2 цього додатка).


Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" у Порівняльній таблиці, що у файлі «Додаток 2 Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі», пропонує товар «Шина 14.00-20 (370-508) ОИ-25 10 сл 145G (БцШЗ)» виробник ТОВ «Преміорі», Україна, м. Біла Церква, (ROSAVA, БцШЗ) та в технічних характеристиках в колонці Типорозмір (посадковий діаметр) зазначає «14.00 R20», що означає що учасником було запропоновано шину радіальної конструкції, оскільки у складі познаки розміру шини наявна літера «R».

Підсумовуючи вищевикладене, технічна специфікація даного учасника містить інформацію щодо типорозміру (посадкового діаметру) шини 14.00-20 (370-508) ОИ-25 10 сл 145 G (БцШЗ), а саме: 14.00R20, що свідчить про те, що учасником по позиції товару №1 запропоновано шину радіальної конструкції, в той же час дана модель шини виготовляється лише у діагональній конструкції, та має типорозмір (посадковий діаметр) 14.00-20, що підтверджується:
- інформацією з офіційного сайту виробника даної моделі шини ТОВ «Преміорі» https://rosava.com/image/catalog/media/promo/Katalog_ROSAVA_2025.pdf,
- листом-підтвердженням виробника ТОВ «Преміорі» від 20.06.2025 №19-192.
- сертифікатом якості ТОВ «Преміорі» № 3854 від 27.09.2024 р., який виданий на підставі нормативного документу: Правила технічної експлуатації коліс та пневматичних шин колісних транспортних засобів категорій L, M, N, O та спеціальних машин, виконаних на їх шасі:


Таким чином, учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" зазначив неправдиву інформацію про технічні характеристики запропонованого товару, саме щодо конструкції шини по позиції товару №1.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 3fbbf891e90548ada9e7789f5ea511fb
Заголовок пункту скарги: 3
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 3.ВІДСУТНІСТЬ НАЛЕЖНОГО ПІДТВЕРДЖЕННЯ СЕЗОННОСТІ ТА КОМЛЕКТНОСТІ ШИН.

По позиції товару №3
Замовник вимагав по позиції №3 згідно технічного завдання, що є додатком №2 до ТД:

Найменування товару, що є предметом закупівлі Типорозмір
(посадковий
діаметр) Сезонність
Технічні характеристики Кількість
3 Шина 12.00R18 (320R457) UTP21 135K TT (БцШЗ UTP) або еквівалент 12.00 R18 Всесезонні Тип авто: для вантажні авто ГАЗ 66 Сезонність: всесезонні шини
Індекс навантаження: 135
Індекс швидкості К/або вище
Наявність камери: без камери 6

Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" запропонував «Шина 12.00R18 (320R457) UTP21 140K TT (БцШЗ UTP)» виробник ТОВ «Преміорі», Україна, з кращим технічним параметром по індексу навантаження, що являється еквівалентним товаром в розумінні умов тендерної документації Замовника.

Пропозиція учасника


В додатку №2 в розділі ІІІ тендерної документації була встановлена вимога, яка викладена у пункті 3.1.4: про надання каталогу виробника в разі якщо учасник запропонував еквівалент товару.


В п. 3.4. розділу ІІІ, додатку № 3 до тендерної документації Замовником встановлені вимоги щодо товарів-еквівалентів.

При цьому учасником надано каталог виробника з метою підтвердження технічних і якісних характеристик товару-еквіваленту.


В каталозі відсутні відомості по наступним технічним характеристикам, які визначені Замовником у його вимогах: «тип авто», «сезонність».
Таким чином, учасник не підтвердив інформацію про технічні характеристики запропонованого товару (аналогу по позиції №3), а саме: щодо типу авто, сезонності шини, чим не виконав вимогу п.3.1.4 розділу ІІІ додатку №2 до ТД.

По позиції товару №4
Згідно додатку 2 розділу 1 до тендерної документації, Замовником встановлена вимога щодо постачання Шини 320R508 (12.00R20) TQ701 20 сл 153/156K (TORQUE) або еквівалент.


В цьому же додатку в розділі 3 була встановлена вимога, яка викладена у пункті 3.1.4. розділу 3 додатку №2 до ТД про надання каталогу виробника або посилання на сайт виробника продукції (товару)), де будуть зазначені технічні та якісні характеристики запропонованого товару, що дадуть змогу встановити відповідність запропонованого учасником товару технічним вимогам замовника в разі якщо учасник запропонував еквівалент товару.
Учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" було надано еквівалент, а саме шину виробника: SHANDONG CHANGFENG TYRES CO.,LTD, КНР (Китай), Шина 320R508 (12.00R20) PR20 HO313 156/153K (ONYX):


Та надано копію каталогу цього виробника, в якому зазначені не всі технічні характеристики які визначені замовником в Додатку 2 розділом 1.


Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" в своїй пропозиції всупереч п.3.1.4. розділу 3 додатку №2 до ТД не підтвердив каталогом параметр «сезонність», «тип транспортного засобу» та «комплектність» (наявність камери), як це вимагалось замовником.

По позиції товару №6

Вимоги замовника:

Пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ":


Учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" було надано еквівалент, та копію каталогу, в якому не підтверджується вимога замовника щодо «Типу транспортного засобу», «Сезонність» та «Наявність камери» всупереч п.3.1.4. розділу 3 додатку №2 до ТД:



По позиції товару №14:




Учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" було запропоновано шину-еквівалент по позиції 14, при цьому учасником надано копію каталогу в якому не підтверджується вимога замовника щодо «Типу транспорту», «Сезонність» та «Вісь встановлення» всупереч п. 3.1.4. розділу 3 додатку №2 до ТД:



З урахуванням тієї обставини, що товар, який запропоновано учасником ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "УКРТЕХПРОМ" не відповідає технічному завданню Замовника, тендерна пропозиція учасника містить недостовірну інформацію а технічні параметри запропонованого товару непідтверджені належним чином згідно вимог ТД та містять недоліки, які не підлягають виправленню згідно пункту 43 Особливостей, тому тендерна пропозиція учасника підлягає відхиленню відповідно до п.44 Особливостей.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірну відміну Замовником процедури закупівлі

Номер: 7595f48fc67d46ed89fcab4899b31ed9
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-06-007624-a.a2
Назва: Скарга на неправомірну відміну Замовником процедури закупівлі
Скарга:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» є учасником процедури закупівлі відкриті торги з особливостями, оголошеної замовником торгів Державне спеціалізоване господарське підприємство «ЛІСИ УКРАЇНИ» Філія «Центральний лісовий офіс», далі по тексту «Замовник», предметом закупівлі є «Шини для вантажних транспортних засобів ДК 021:2015 34350000-5 Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності», з ідентифікатором закупівлі UA-2025-06-06-007624-a.
Пов'язані документи: Замовник Орган оскарження Учасник
Дата розгляду скарги: 07.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 31.07.2025 13:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 11.08.2025 15:19
Дата виконання рішення Замовником: 13.08.2025 12:02
Коментар замовника щодо усунення порушень: «Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 07.08.2025 № 12222-р/пк-пз рішення провідміну торгів за предметом закупівлі Шини для вантажних транспортних засобів скасоване.Закупівлю відновлено на етапі розгляду тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі
Автор: ТОВ "ТОРГОВА КОМПАНІЯ "ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА", Антоненко Оксана Петрівна +380674600418 office@viking-ak.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 7efa496789044352af0f0c4e203911fb
Заголовок пункту скарги: 1
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Стислий виклад хронології подій.
06.06.2025 оголошена процедура закупівлі.
18.06.2025 згідно протоколу уповноваженої особи Замовника №725 від 18.06.2025 пропозицію учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «УКРТЕХПРОМ» визначено переможцем закупівлі.
23.06.2025 будучи незгодними з рішенням замовника ми оскаржили рішення до АМКУ.
10.07.2025 АМКУ постановив рішення №10878-р/пк-пз, яким зобов'язано замовника скасувати рішення про визначення ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «УКРТЕХПРОМ» переможцем процедури закупівлі.
15.07.2025 замовник виконав рішення АМКУ та скасував перемогу учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТОРГОВИЙ ДІМ «УКРТЕХПРОМ».
16.07.2025 замовник звернувся до нас з вимогою про усунення невідповідностей протягом 24 годин (надати каталог виробника або посилання на сайт виробника), варто зауважити, що сама вимога замовника є безпідставною з огляду на ту обставину, що нами не пропонувався еквівалент товару щодо позиції товару 5,8,12, а було запропоновано той же товар, що закуповував замовник, у зв’язку з чим, ми не зобов’язані надавати будь-які додаткові документи щодо такого товару, оскільки додаткові документи вимагаються від учасників тільки в разі якщо пропонується еквівалент згідно умов ТД, а саме з урахуванням пункту 3.1.4 Додатку 2 (Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) Тендерної документації Замовника, якщо учасник торгів пропонує еквівалент товару, технічні вимоги до якого зазначені в цьому Додатку, у складі тендерної пропозиції надається скан-копія(ї) із каталогу виробника або посилання на сайт виробника продукції (товару)) де будуть зазначені технічні та якісні характеристики запропонованого товару, що дадуть змогу встановити відповідність запропонованого учасником товару технічним вимогам замовника. Зазначена інформація надається лише щодо еквіваленту товару запропонованого учасником.
17.07.2025 нами було звернено до замовника супровідний лист, у якому ми пояснили, що не зобов’язані надавати додаткові документи згідно умов ТД на товар, який не є еквівалентним, а є таким же як закуповує замовник, та додатково надано каталог виробника. Однак наголошуємо, що ми не повинні були його надавати та замовник не повинен був у нас його вимагати.
22.07.2025 Замовником прийнято рішення скасувати (відмінити) закупівлю згідно протокольного рішення № 810 від 22.07.2025.
Підстава відміни торгів: відсутність подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт і послуг.
Пояснення замовника: За рішенням уповноваженої особи від 06 червня 2025 № 679 оголошено проведення відкритих торгів з урахуванням положень Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою КМУ від 12 жовтня 2022 року № 1178 (далі — Особливості), за предметом Шини для вантажних транспортних засобів за кодом ДК 021:2015: 34350000-5 «Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності» (далі — Закупівля). Згідно з підпунктом 1 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. За результатами додаткового аналізу та уточнення реальної потреби, прийнято рішення про скасування процедури Закупівлі. Підставами для цього рішення стали такі об’єктивні чинники: 1. Зміна кількісної потреби. Після перегляду фактичного використання товару та поточного забезпечення підрозділів, було виявлено, що попередньо визначена кількість є недостатньою, потребує коригування. 2. Необхідність оновлення технічно-якісних вимог. У процесі підготовки до закупівлі та за результатами консультацій з працівниками, що безпосередньо працюють із відповідним товаром, виявлено, що попередньо визначені технічні параметри не враховують особливості експлуатації. Враховуючи довготривалість проведення Закупівлі та вищезазначені підстави, раніше заявлені об’єми станом на 21.07.2025 року є неактуальними, відповідно відсутня подальша потреба у даній закупівлі. З метою забезпечення ефективного використання коштів, дотримання принципів якості, доцільності та безпеки, прийнято рішення скасувати дану Закупівлю. Підстава скасування закупівлі службова записка №2561/36.3-5-СЗ від 22.07.2025. Таким чином враховуючи вищевикладене доцільно скасувати дану закупівлю за предметом: Шини для вантажних транспортних засобів (код ДК 021:2015: 34350000-5 «Шини для транспортних засобів великої та малої тоннажності») унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-06-06-007624-a на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей.
Вважаємо рішення про відміну закупівлі незаконним, виходячи з наступного.
Відсутність подальшої потреби у закупівлі - це підстава для відміни тендеру, передбачена підпунктом 1 пункту 50 Особливостей здійснення публічних закупівель. Відсутність подальшої потреби у закупівлі означає, що у Замовника відпала потреба у закупівлі предмету закупівлі, в такому разі Замовник має право відмінити тендер, якщо більше не потребує товарів, робіт чи послуг, які були предметом закупівлі. При цьому, відміна повинна бути обґрунтованою, у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Відповідно до Проєкту договору згідно Додатку №4 до тендерної документації, опублікованого Замовником, істотними умовами проекту договору передбачено зміну істотних умов, серед яких кількість згідно п.9.7 Проєкту Договору, а отже у Замовника наявна можливість зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника. У разі збільшення обсягу закупівлі Замовник має право провести додаткову процедуру закупівлі. Тобто, у Замовника була наявна можливість закінчити відповідну процедуру закупівлі та придбати товар у меншій кількості, ніж оголошено у процедурі відкритих торгів за ідентифікатором № UA-2025-06-06-007624-a або оголосити додаткову закупівлю, у разі, якщо його потреба є більшою, ніж закуповується в цій закупівлі.
Якщо відміна торгів відбулася на підставі «відсутність подальшої потреби в закупівлі» то Замовник вже не зможе протягом бюджетного року придбати такий предмет закупівлі. Дана ситуація була предметом розгляду судової справи № 640/23977/21, де Верховний Суд розглядаючи правомірність відміни закупівлі замовником, через не з’ясування судами попередніх інстанцій чи вносились замовником зміни до річного плану та чи оприлюднювалися такі зміни замовником в електронній системі закупівель, відправив справу на новий розгляд.
В нашій ситуації Замовник відміняє закупівлю та обґрунтовує це необхідністю не зменшити, а збільшити обсяг закупівлі, що явно вказує на наявність у замовника потреби у закупівлі товару, а не її відсутність.
Власне потребу визнає і сам Замовник в обґрунтуванні для відміни процедури:
«…За результатами додаткового аналізу та уточнення реальної потреби, прийнято рішення про скасування процедури Закупівлі….
…. Підставами для цього рішення стали такі об’єктивні чинники: 1. Зміна кількісної потреби. Після перегляду фактичного використання товару та поточного забезпечення підрозділів, було виявлено, що попередньо визначена кількість є недостатньою, потребує коригування…..».
Такі дії замовника не можуть слугувати підставою для відміни процедури закупівлі.
Крім того, оновити технічно-якісні вимоги без належної аргументації та без підкріплення аргументації замовника фактичними доказами правомірності такої відміни є підставою для визнання АМКУ рішення Замовника про відміну торгів неправомірною.
Згідно пункту 2 Протоколу про відміну закупівлі замовник вказує про «необхідність оновлення технічно-якісних вимог, та що у процесі підготовки до закупівлі та за результатами консультацій з працівниками, що безпосередньо працюють із відповідним товаром, виявлено, що попередньо визначені технічні параметри не враховують особливості експлуатації. Враховуючи довготривалість проведення Закупівлі та вищезазначені підстави, раніше заявлені об’єми станом на 21.07.2025 року є неактуальними, відповідно відсутня подальша потреба у даній закупівлі», однак Замовником в протоколі не вказано відносно якого предмету закупівлі виникла необхідність у оновленні технічно-якісних вимог – того, що був предметом закупівлі у вже оголошеній закупівлі UA-2025-06-06-007624-a чи того, що планується додатково докупити.
У Протоколі про відміну торгів замовника відсутня належна достатня чітка аргументація відміни, що вказує про незаконність відміни торгів.
АНАЛОГІЧНОЇ ПРАВОВОЇ ПОЗИЦІЇ ДОТРИМУЄТЬСЯ АМКУ У РІШЕННЯХ:
Рішення Комісії АМКУ №15077-р/пк-пз від 10.09.2024 у закупівлі UA-2024-08-06-003610-a підтверджує необхідність доведення замовниками факту коригування технічних та якісних характеристик. АМКУ було зобов'язано замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Суть справи: Скаржник зазначає, що Замовник відмінив торги, використовуючи підставу відповідно до пп.1 п. 50 Особливостей: Замовник відміняє відкриті торги на підставі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Протоколом визначено лише, що технічна документація, яка була викладена Замовником в закупівлі, потребує доопрацювання і це, на його думку, відсутність подальшої потреби у закупівлі. Це твердження є хибним, оскільки сам Замовник не заперечує необхідність проведення закупівлі, а лише планує зміну технічних характеристик, тобто сама потреба в закупівлі існує, що не відповідає пп.1 п. 50 Особливостей.
Враховуючи зазначене, Скаржник вважає, що дії Замовника є такими, що порушують право Учасника на законних підставах укласти договір про закупівлю.
Замовник зазначає, що у ході проведення Закупівлі від підрозділу ініціатора Закупівлі надійшов Рапорт 19.08.2024 № 22/1406-24 з проханням про відміну закупівлі у зв’язку з необхідністю доопрацювання технічної специфікації (технічних вимог та завдання). Оскільки для закупівлі товару, який буде найбільше відповідати потребам Замовника, необхідно уточнити і відкоригувати технічні та якісні характеристики. Враховуючи викладене, подальша Закупівля з вказаними у Документації характеристиками відпала.
На підставі рапорту від 19.08.2024 № 22/1406-24 та відповідно до п.п. 1 п. 50 Особливостей Замовник відмінив відкриті торги у разі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Позиція АМКУ: Замовник не довів правомірність відміни Процедури закупівлі через наведену вищу підставу. Враховуючи інформацію, наведену в мотивувальній частині рішення, Замовник неправомірно відмінив тендер з наведених підстав. Неправомірно відмінивши тендер, Замовник порушив вимоги пункту 50 Особливостей.

В рішенні Комісії АМКУ №14997-р/пк-пз від 09.09.2024 у закупівлі UA-2024-07-22-007558-a, органом оскарження встановлено, що за результатами аукціону електронною системою пропозиція Скаржника автоматично була визначена найбільш економічно вигідною. Будь-яких вимог від Замовника під час розгляду пропозиції Скаржника не надходило. Тобто вся інформація, викладена в Пропозиції Скаржника, відповідала вимогам Замовника. Замовником було прийнято рішення щодо визначення переможцем закупівлі Скаржника, що підтверджується протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 09.08.2024. Надані Скаржником документи як переможця закупівлі також відповідали всім вимогам Замовника, і тим самим Скаржник без сумніву був готовий укласти договір за результатами закупівлі. Однак, Замовник протоколом від 21.08.2024 відмінив торги, використовуючи підставу відповідно до пп.1 п. 50 Особливостей, а саме — Замовник відміняє відкриті торги на підставі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг.
Скаржник зазначає, що ця підстава жодним чином не підтверджена ані протоколом щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 21.08.2024, ані будь якими додатковими документами. Протоколом визначено лише, що «технічна документація, яка була викладена Замовником в закупівлі потребує доопрацювання» і це, на його думку, відсутність подальшої потреби у закупівлі. На думку Скаржника, таке твердження є хибним, оскільки сам Замовник не заперечує необхідність проведення закупівлі, а лише планує зміну технічних характеристик, тобто сама потреба в закупівлі існує, що не відповідає пп.1 п. 50 Особливостей. Скаржник вважає, що дії Замовника, коли було оголошено закупівлю, визначено переможця закупівлі, оприлюднено повідомлення про намір укласти договір, а згодом відмінено закупівлю, суперечать його попереднім діям і є недобросовісними, а також такими, що порушують право учасника на законних підставах укласти договір про закупівлю.
Замовник зазначає, що в ході проведення закупівлі від підрозділу ініціатора закупівлі надійшов рапорт від 20.08.2024 з проханням про відміну закупівлі у зв’язку з необхідністю доопрацювання технічної специфікації (технічних вимог та завдання), оскільки для закупівлі товару, який буде найбільше відповідати потребам Замовника необхідно уточнити і відкоригувати технічні та якісні характеристики.
Комісією АМКУ з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель встановлено, що замовником не доведено та документально не підтверджено правомірність відміни процедури закупівлі з наведених вище підстав, у тому числі, наявність підстав для відміни процедури закупівлі у зв'язку з відсутністю подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг, у тому числі, станом на 21.08.2024 та зобов'язано замовника скасувати рішення про відміну процедури закупівлі.
Своєю чергою наголошуємо, що рішення Замовника про відміну закупівлі є незаконним, відмінивши закупівлю замовник порушив наше право на участь у вказаній закупівлі, таким чином дискримінував нас, адже наша тендерна пропозиція наразі знаходиться на розгляді, і саме лише небажання замовника розглянути нашу тендерну пропозицію без наявності аргументованих підстав для неможливості здійснити такий розгляд тендерної пропозиції є доказом того, що відміна закупівлі є безпідставною, незаконною.
Пункт 3 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 встановлює, що замовники зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Фактична підстава зазначена Замовником при відміні торгів не узгоджується з чинним законодавством України, адже насправді у Замовника залишилася потреба у закупівлі предмету закупівлі.
Виходячи з Протоколу відміни закупівлі, Замовник не долучив жодного доказу (документів та інформації), які б свідчили про неможливість подальшого проведення закупівлі. Більш того, дії Уповноваженої особи Замовника суперечать обґрунтуванню прийнятого рішення, яке оскаржується у відповідній Скарзі, оскільки суперечать підставам відміни процедури закупівлі згідно п. 50 Особливостей. Згідно п. 50 Особливостей, у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення та описом таких порушень.
Отже, Замовник не довів та документально не підтвердив наявність підстав для відміни процедури відкритих торгів з підстави відсутності подальшої потреби у закупівлі.
Протиправні дії Замовника, що полягають у відміні торгів, призвели до неможливості Скаржника стати переможцем процедури закупівлі, чим порушені його законні права та інтереси.
З огляду на вищевказане, права та законні інтереси Товариства з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВА КОМПАНІЯ «ВІКІНГ ОЙЛ УКРАЇНА» можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну тендеру.
Всі документи, на які є посилання в даній заяві є у системі Prozorro, зазначена інформація є загальнодоступною, згідно ч.2 ст. 101 ЗУ «Про доступ до публічної інформації».
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)