-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Комп'ютерне обладнання
Завершена
2 200 858.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 11 004.29 UAH
мін. крок: 0.5% або 11 004.29 UAH
Період оскарження:
06.06.2025 11:45 - 11.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Номер:
459a6c28b862403d8e42922ca286dd16
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-06-004601-a.b1
Назва:
Скарга щодо неправомірного відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- ТД Комп'ютернеобладнання.doc 25.06.2025 12:43
- Лист від Philips.pdf 25.06.2025 12:43
- 14 Авторизаційний лист Монітор.pdf 25.06.2025 12:43
- 216 від 20.06.2025 Протокол відхилення (1).doc 25.06.2025 12:43
- скарга.docx 25.06.2025 12:44
- sign.p7s 25.06.2025 12:52
- Рішення від 27.06.2025 № 10207.pdf 27.06.2025 15:51
- Інформація про резолютивну частину рішення від 04.07.2025 № 10580.pdf 07.07.2025 12:53
- рішення від 04.07.2025 № 10580.pdf 09.07.2025 12:40
- Лист щодо скарги ТОВ Торговий дім Партнер Ай Ті.pdf 30.06.2025 18:16
- Лист щодо скарги ТОВ Торговий дім Партнер Ай ТІ.doc 30.06.2025 18:16
- Скріншоти.pdf 30.06.2025 18:16
Дата прийняття скарги до розгляду:
25.06.2025 13:53
Дата розгляду скарги:
04.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
27.06.2025 15:55
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
09.07.2025 12:41
Дата виконання рішення Замовником:
11.07.2025 19:31
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель стосовно скарги товариства з обмеженою відповідальністю “ТОРГОВИЙ ДІМ “ПАРТНЕР АЙ ТІ” (код ЄДРПОУ: 41263186) повідомляємо, що рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю “ТОРГОВИЙ ДІМ “ПАРТНЕР АЙ ТІ” за процедурою закупівлі – “Комп’ютерне обладнання”, оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за №UA-2025-06-06-004601-a, скасоване.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3b71ae7bb20e49b28db62ceed07289e4
Заголовок пункту скарги:
Оскарження рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
16 травня 2025 року, Військова частина Р9025 СБ України (далі – Замовник) на виконання вимог Закону України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 № 922-VIII (далі - Закон) та «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості), оголосив процедуру закупівлі відкриті торги з урахуванням Особливостей за предметом закупівлі Код ДК 021:2015: 30230000-0 — Комп’ютерне обладнання, за ідентифікатором закупівлі UA-2025-06-06-004601-a.
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПАРТНЕР АЙ ТІ» (далі – ТОВ «ТД «ПАРТНЕР АЙ ТІ») виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та відповідно до вимог тендерної документації подало свою тендерну пропозицію.
16 червня 2025 року відбулося розкриття тендерних пропозицій у відкритих торгах з особливостями. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли 5 учасників.
Так, тендерна пропозиція ТОВ «ТД «ПАРТНЕР АЙ ТІ» визнано як найбільш економічну вигідну пропозицію.
Пунктом 3.16. додатку 1 до тендерної документації встановлено, що Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції авторизаційний лист від виробника продукції або його офіційного представника на території України, що підтверджує безпосередні партнерські відносини на момент проведення відкритих торгів із зазначенням найменування даної закупівлі, із зазначенням номера оголошення та дати оприлюднення в електронній системі закупівель ProZorro, та підтвердження гарантійних зобов’язань на товар, що пропонується
або надати підтвердження Учасником статусу офіційного партнера виробника продукції, що пропонується Учасником, шляхом надання довідки довільного змісту з указанням (наданням) посилання на офіційний сайт виробника запропонованого Учасником товару, де наявна інформація щодо такого партнерства
або партнерський договір Учасника з виробником запропонованого Учасником товару.
ТОВ «ТД «ПАРТНЕР АЙ ТІ» на зазначену вимогу, у складі тендерної пропозиції надав документ 14 Авторизаційний лист Монітор від офіційного дистриб’ютора ТОВ «ТЕХНІКА ДЛЯ БІЗНЕСУ», в якому підтверджується партнерські відносини з офіційним дистриб’ютором, а також підтверджує гарантійні зобов’язання і сервісні зобов’язання.
Однак, Уповноважена особа Замовника 20.06.2025 року опублікувало Протокол №216 уповноваженої особи Військової частини Р9025 СБ України відповідно до якого тендерна пропозиція ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПАРТНЕР Аі Ті» була відхилена.
20.06.2025 року на електронному майданчику було опубліковано Протокол №216 уповноваженої особи Військової частини Р9025 СБ України від 20.06.2025 року.
Вважаємо, що Замовником, при прийнятті рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника, порушено норми чинного законодавства, і вимоги тендерної документації, що є підставою для визначення дій Замовника неправомірними і скасування зазначеного рішення. Таке твердження ґрунтується на наступному.
Чинна редакція Закону та Особливостей містить вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника і переможця процедури закупівлі, які передбачені статтею 31 Закону та пунктом 44 Осоюливостей.
Так, відповідно до вищезазначених нормативно правових-актів:
«1. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації…».
Відповідно до Протоколу єдиною підставою для відхилення пропозиції Скаржника стала нібито «…запропонований Учасником вищезазначений товар надається не 36 місяців, а 24 місяці без можливості продовження гарантії виробником.»
У тендерній документації вимагалося «…авторизаційний лист від виробника продукції або його офіційного представника на території України, що підтверджує безпосередні партнерські відносини на момент проведення відкритих торгів із зазначенням найменування даної закупівлі, із зазначенням номера оголошення та дати оприлюднення в електронній системі закупівель ProZorro, та підтвердження гарантійних зобов’язань на товар, що пропонується».
ТОВ ТД «ПАРТНЕР АЙ ТІ» надав такий документ 14 Авторизаційний лист Монітор.
Також, ТОВ ТД «ПАРТНЕР АЙ ТІ» звернулася до MMD Monitors & Display Nederland BV, які офіційно володіють ліцензією на бренд Philips (Koninklijke Philips N.V.) у сфері моніторів.
MMD Monitors & Display Nederland BV отримали глобальну ліцензію від Koninklijke Philips N.V. на розробку, виробництво та продаж моніторів і дисплеїв під брендом Philips.
На звернення MMD Monitors & Display Nederland BV надало відповідь, що ТОВ «ТД «ПАРТНЕР АЙ ТІ» є офіційним партнером та має право на продаж та технічну підтримку їх продукції на території України. І підтвердило дійсність гарантійних зобов’язань протягом 36 місяців та наявність сервісної підтримки продукції на території України.
Цим листом підтверджується гарантійне обслуговування від виробника протягом 36 місяців від виробника.
Враховуючи вищезазначене, в діях Замовника наявні ознаки, що свідчать про:
1. Порушення законних інтересів ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПАРТНЕР АЙ ТІ" як суб’єкта господарювання пов’язаних з досягненням економічних результатів та одержанням прибутку. В результаті неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПАРТНЕР АЙ ТІ" останнє позбавляється можливості одержати прибуток від виконання договору, що може бути укладений за результатом Тендера.
2. Порушення принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них і принципу об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції визначено Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Відповідно до статті 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Пунктом 37 Прикінцевих і перехідних положень Закону передбачено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Відповідно до пункту 1 та пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Відповідно до частини 2 статті 20 господарського кодексу України кожний суб’єкт господарювання має право на захист своїх прав і законних інтересів.
Пунктом 55 Особливостей встановлено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 59 Особливостей, скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Враховуючи викладене вище, беручи до уваги принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
Товариство з обмеженою відповідальністю «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПАРТНЕР АЙ ТІ» (далі – ТОВ «ТД «ПАРТНЕР АЙ ТІ») виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та відповідно до вимог тендерної документації подало свою тендерну пропозицію.
16 червня 2025 року відбулося розкриття тендерних пропозицій у відкритих торгах з особливостями. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь у закупівлі взяли 5 учасників.
Так, тендерна пропозиція ТОВ «ТД «ПАРТНЕР АЙ ТІ» визнано як найбільш економічну вигідну пропозицію.
Пунктом 3.16. додатку 1 до тендерної документації встановлено, що Учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції авторизаційний лист від виробника продукції або його офіційного представника на території України, що підтверджує безпосередні партнерські відносини на момент проведення відкритих торгів із зазначенням найменування даної закупівлі, із зазначенням номера оголошення та дати оприлюднення в електронній системі закупівель ProZorro, та підтвердження гарантійних зобов’язань на товар, що пропонується
або надати підтвердження Учасником статусу офіційного партнера виробника продукції, що пропонується Учасником, шляхом надання довідки довільного змісту з указанням (наданням) посилання на офіційний сайт виробника запропонованого Учасником товару, де наявна інформація щодо такого партнерства
або партнерський договір Учасника з виробником запропонованого Учасником товару.
ТОВ «ТД «ПАРТНЕР АЙ ТІ» на зазначену вимогу, у складі тендерної пропозиції надав документ 14 Авторизаційний лист Монітор від офіційного дистриб’ютора ТОВ «ТЕХНІКА ДЛЯ БІЗНЕСУ», в якому підтверджується партнерські відносини з офіційним дистриб’ютором, а також підтверджує гарантійні зобов’язання і сервісні зобов’язання.
Однак, Уповноважена особа Замовника 20.06.2025 року опублікувало Протокол №216 уповноваженої особи Військової частини Р9025 СБ України відповідно до якого тендерна пропозиція ТОВ «ТОРГОВИЙ ДІМ «ПАРТНЕР Аі Ті» була відхилена.
20.06.2025 року на електронному майданчику було опубліковано Протокол №216 уповноваженої особи Військової частини Р9025 СБ України від 20.06.2025 року.
Вважаємо, що Замовником, при прийнятті рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника, порушено норми чинного законодавства, і вимоги тендерної документації, що є підставою для визначення дій Замовника неправомірними і скасування зазначеного рішення. Таке твердження ґрунтується на наступному.
Чинна редакція Закону та Особливостей містить вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції учасника і переможця процедури закупівлі, які передбачені статтею 31 Закону та пунктом 44 Осоюливостей.
Так, відповідно до вищезазначених нормативно правових-актів:
«1. Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо:
2) тендерна пропозиція учасника:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації…».
Відповідно до Протоколу єдиною підставою для відхилення пропозиції Скаржника стала нібито «…запропонований Учасником вищезазначений товар надається не 36 місяців, а 24 місяці без можливості продовження гарантії виробником.»
У тендерній документації вимагалося «…авторизаційний лист від виробника продукції або його офіційного представника на території України, що підтверджує безпосередні партнерські відносини на момент проведення відкритих торгів із зазначенням найменування даної закупівлі, із зазначенням номера оголошення та дати оприлюднення в електронній системі закупівель ProZorro, та підтвердження гарантійних зобов’язань на товар, що пропонується».
ТОВ ТД «ПАРТНЕР АЙ ТІ» надав такий документ 14 Авторизаційний лист Монітор.
Також, ТОВ ТД «ПАРТНЕР АЙ ТІ» звернулася до MMD Monitors & Display Nederland BV, які офіційно володіють ліцензією на бренд Philips (Koninklijke Philips N.V.) у сфері моніторів.
MMD Monitors & Display Nederland BV отримали глобальну ліцензію від Koninklijke Philips N.V. на розробку, виробництво та продаж моніторів і дисплеїв під брендом Philips.
На звернення MMD Monitors & Display Nederland BV надало відповідь, що ТОВ «ТД «ПАРТНЕР АЙ ТІ» є офіційним партнером та має право на продаж та технічну підтримку їх продукції на території України. І підтвердило дійсність гарантійних зобов’язань протягом 36 місяців та наявність сервісної підтримки продукції на території України.
Цим листом підтверджується гарантійне обслуговування від виробника протягом 36 місяців від виробника.
Враховуючи вищезазначене, в діях Замовника наявні ознаки, що свідчать про:
1. Порушення законних інтересів ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПАРТНЕР АЙ ТІ" як суб’єкта господарювання пов’язаних з досягненням економічних результатів та одержанням прибутку. В результаті неправомірного відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ПАРТНЕР АЙ ТІ" останнє позбавляється можливості одержати прибуток від виконання договору, що може бути укладений за результатом Тендера.
2. Порушення принципу недискримінації учасників та рівного ставлення до них і принципу об'єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад, забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції визначено Законом України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон).
Відповідно до статті 5 Закону, закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники, учасники процедур закупівлі, суб’єкт оскарження, а також їхні представники повинні добросовісно користуватися своїми правами, визначеними цим Законом. Пунктом 37 Прикінцевих і перехідних положень Закону передбачено, що на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування особливості здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених цим Законом, визначаються Кабінетом Міністрів України із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз.
Відповідно до пункту 1 та пункту 3 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості), ці особливості встановлюють порядок та умови здійснення публічних закупівель (далі - закупівлі) товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом (далі - замовники), із забезпеченням захищеності таких замовників від воєнних загроз на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування.
Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до підпункту 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Відповідно до частини 2 статті 20 господарського кодексу України кожний суб’єкт господарювання має право на захист своїх прав і законних інтересів.
Пунктом 55 Особливостей встановлено, що оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей. Скарга до органу оскарження подається суб’єктом оскарження у формі електронного документа через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 59 Особливостей, скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав унаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
Враховуючи викладене вище, беручи до уваги принципи здійснення публічних закупівель та недискримінації учасників, відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі».
×
-
Назва доказу:
Лист від MMD Monitors
-
Повʼязаний документ:
Лист від Philips.pdf
-
-
Назва доказу:
Авторизаційний лист на монітори
-
Повʼязаний документ:
14 Авторизаційний лист Монітор.pdf
-
-
Назва доказу:
тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТД Комп'ютернеобладнання.doc
-
-
Назва доказу:
протокол відхилення
-
Повʼязаний документ:
216 від 20.06.2025 Протокол відхилення (1).doc
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, і визнання переможцем наступного учасника (при прийнятті такого рішення Замовником), та повторно провести оцінку тендерної пропозиції Скаржника.