• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Поточний ремонт коридорів першого поверху та харчоблоку у Львівському художньому ліцей при ЛНАМ, що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Хотинська, 6

Завершена

1 999 809.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 999.05 UAH
Період оскарження: 05.06.2025 18:23 - 10.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі

Номер: e48e11101dd944eb955acbefc894d12e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-05-013566-a.a1
Назва: Скарга на неправомірну відміну замовником процедури закупівлі
Скарга:
Дата розгляду скарги: 04.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 27.06.2025 16:11
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 09.07.2025 14:44
Дата виконання рішення Замовником: 11.07.2025 17:48
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 04 липня 2025 року №10589-р/пк-пз рішення про відміну процедури закупівлі № UA-2025-06-05-013566-a від 20 червня 2025 року №20/06 скасоване.
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "Еталон-Ком", Лобай Роман Романович 380986935841 lobay.lviv@gmail.com http://www.etalon-kom.in.ua/ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: caa3dd60d8a74cd5abfdc03f77190b4a
Заголовок пункту скарги: рішення Уповноваженої особи про відміну відкритих торгів з особливостями
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: 05 червня 2025 року, Замовником було оголошено відкриті торги з особливостями на закупівлю Поточний ремонт коридорів першого поверху та харчоблоку у Львівському художньому ліцей при ЛНАМ, що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Хотинська, 6 (ДК 021:2015:45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи).
За результатами аукціону, що відбувся 16 червня 2025 року, до участі в торгах було подано дві тендерні пропозиції:
Дата і час розкриття: 16 червня 2025 14:59
Учасник Первинна пропозиція Остаточна пропозиція Відповідність критеріям Документи
Товариство з обмеженою відповідальністю "Еталон-Ком" 1 797 050,93
UAH з ПДВ 1 797 050,93
UAH з ПДВ Відповіді учасника
Документи

ФОП Кулікова Світлана Михайлівна 1 996 225,00
UAH з ПДВ 1 996 225,00
UAH з ПДВ Відповіді учасника
Документи


Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій, тендерна пропозиція ТОВ « Еталон-Ком» є найбільш економічно вигідною.
20 червня 2025 року Замовником прийнято рішення про відміну торгів у зв’язку з неможливістю усунення виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель.
Вважаємо, що рішення Замовника по відміні торгів прийнято з порушенням норм чинного законодавства.
Відповідно до протоколу Замовника № 20/06 від 20.06.2025 року відміна торгів здійснена виходячи з наступного (витяг):
На підставі підпункту 2 пункту 47 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель , з описом таких порушень.
Замовник виявив у Закупівлі порушення законодавства з питань публічних закупівель. Опис порушення (порушень):
1. В Додатку 1 до Тендерної документації «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» містяться наступні пункти:
п. 3.4. Учасник у складі пропозиції надає кошторисні розрахунки, що підтверджують відповідність пропозиції Учасника технічним , якісним , кількісним та іншим вимогам замовника, у відповідності розділу 5 Настанови з визначення вартості будівництва : - розрахунок договірної ціни відповідно до кошторисних норм України у будівництві; - договірну ціну ; - пояснювальну записку:- локальний кошторис (мають бути складені відповідно до технічного завдання з урахуванням технологічного процесу):
- зведений кошторисний розрахунок;
- підсумкову відомість ресурсів :
- розрахунок загальновиробничих витрат ;
- дефектний акт.
п. 3.5. В разі застосування різних версій програмного комплексу для розрахунку вартості послуг, в якому не передбачено шифри, які зазначені у технічній специфікації, для обʼєктивного розгляду учасники в складі тендерної пропозиції надають лист розʼяснення щодо використання шифрів, які є аналогічними до передбачених у Технічному завданні.
Договірна ціна та розрахунки до договірної ціни, повинні бути підписані інженером- проектувальником із проставленням печатки інженера-проектувальника. Для документального підтвердження наявності в учасника інженера-проектувальника подається оригінал кваліфікаційного сертифікату, який підтверджує можливість виконання роботи в частині інженерно-будівельного проектування в частині кошторисної документації.
Відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 Nº 281 " Про затвердження кошторисних норм України у будівництві" затвердити кошторисні норми України у будівництві, що додаються.
Кошторисні норми України у будівництві:
1. Настанова з визначення вартості будівництва;
2. Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних
робіт та експертизи проектної документації на будівництво.
Відповідно до пункту 1.1 Настанови з визначення вартості будівництва, ця Настанова визначає основні правила застосування кошторисних норм та нормативів з ціноутворення у будівництві для визначення вартості нового будівництва, реконструкції, капітального ремонту будинків, будівель і споруд будь-якого призначення, їх комплексів та частин , лінійних обʼєктів інженерно-транспортної інфраструктури, а також реставрації памʼяток архітектури та містобудування. Відповідно до п . І ч . 1 ст. 1 Закону України « Про регулювання містобудівної діяльності » будівництво - нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт обʼєкта будівництва. Відтак слід зазначити, що Наказ Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 Nº 281 « Про затвердження кошторисних норм України у будівництві " не поширюється на надання послуг, в тому числі , поточний ремонт приміщень », адже будівництво в розумінні Закону України « Про регулювання містобудівної діяльності» включає саме нове будівництво, реконструкцію, реставрацію, капітальний ремонт обʼєкта будівництва.
Враховуючи вищенаведені норми чинного законодавства України, можна дійти висновку, що вимога Замовника, що містяться у тендерній документації про надання кошторисних розрахунків, що мають бути підписані інженером-проектувальником із проставленням печатки інженера- проектувальника та доданим оригіналом кваліфікаційного сертифікату цього інженера- проектувальника є необгрунтована та безпідставна, адже такі не передбачені Законом для проведення поточного ремонту.
Враховуючи те, що на етапі «Кваліфікації переможця» електронна система не передбачає можливості та механізму усунення таких порушень є всі підстави для прийняття рішення про відміну відкритих торгів.
Як зазначає підпункт 2 пункту 47 Особливостей замовник відміняє відкриті торги, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-06-05-013566-а , у звʼязку з неможливістю усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Заперечення на відміну:
Відповідно до пункту 50 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (надалі Особливості), замовник відміняє відкриті торги у разі:
1) відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
2) неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
3) скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
4) коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
Як вбачається з протоколу підставою для відміни тендеру стало неможливість усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень.
Замовником не наведено опис порушень вимог саме законодавства у сфері публічних закупівель.
Зазначене у протоколі (вимога Замовника, що містяться у тендерні документації про надання кошторисних розрахунків, що мають бути підписані інженером-проектувальником із проставленням печатки інженера- проектувальника та доданим оригіналом кваліфікаційного сертифікату цього інженера- проектувальника) не є порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.
Відміна процедури закупівлі відбулася виключно з вини Замовника, який самостійно:
- складав тендерну документацію;
- затверджував її умови;
- перевіряв її на відповідність законодавству;
- оприлюднював її в електронній системі закупівель;
- мав можливість внести зміни до документації до моменту закінчення строку подання тендерних пропозицій, але цього не зробив.
Крім того, на момент прийняття рішення про відміну процедури закупівлі, учасник вже перебував на етапі кваліфікації, а отже, конкурентна частина закупівлі (подання пропозицій, аукціон) вже була завершена. Скасування відкритих торгів після розкриття тендерних пропозицій, а тим більше — після проведення аукціону та під час розгляду пропозицій учасників (кваліфікації), є допустимим виключно у разі документально доведених, об’єктивних і невиправних порушень, які не виникли з вини самого Замовника. Більше того, Замовник мав можливість усунути такі порушення до завершення строку подання пропозицій, однак такої можливості не використав.
Таким чином, наявні в ТД порушення виникли не внаслідок незалежних обставин, а внаслідок дій/бездіяльності самого Замовника. Згідно з практикою органу оскарження, така обставина не може бути підставою для правомірного скасування процедури закупівлі відповідно до підпункту 2 пункту 47 Особливостей.
Відповідно до рішень АМКУ (зокрема, №14826-р/пк-пз від 04.09.2024 та № 9746-р/пк-пз від 18.06.2025), скасування торгів із посиланням на порушення в ТД, що були допущені самим замовником, вважається безпідставним.
Вважаємо, що підстава відміни торгів, зазначена Замовником в протоколі, не відповідає умовам законодавства про публічні закупівлі, а, отже, і відміна торгів здійснена з порушенням законодавства про публічні закупівлі.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати рішення про відміну торгів.
Орган оскарження розглядає скаргу та приймає рішення на її підставі в межах одержаної за скаргою інформації та інформації, розміщеної в електронній системі закупівель, виходячи з положень частини шістнадцятої статті 18 Закону.
Відмінивши відкриті торги, Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», чим порушено права та інтереси Скаржника.
Порушення прав та інтересів Скаржника полягає також в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства, Замовник повинен був укласти договір з ним, за результатами якого Скаржник мав би змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
Враховуючи викладене вище, на підставі статей 5 та 18 Закону України «Про публічні закупівлі», «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування»,
Просимо:
1. Прийняти цю скаргу до розгляду.
2. Прийняти рішення, яким зобов’язати Львівський художній ліцей при ЛНАМ скасувати рішення про відміну процедури закупівлі відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Поточний ремонт коридорів першого поверху та харчоблоку у Львівському художньому ліцей при ЛНАМ, що знаходиться за адресою: м. Львів, вул. Хотинська, 6 (ДК 021:2015:45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи), оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за UA-2025-06-05-013566-a.
Всі необхідні документи для розгляду скарги наявні в електронній системі закупівель по цій процедурі.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)