• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуги з очистки ливневих мереж в місті Нововолинськ Волинської області. Код ДК 021:2015:90430000-0 - Послуги з відведення стічних вод

Категорія замовника: Юридична особа, яка забезпечує потреби держави або територіальної громади. Інформація про технічні та якісні характеристики: детальна інформація стосовно предмету закупівлі та інші вимоги зазначено в тендерній документації. Закупівля здійснюється відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» з урахуванням положень постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» зі змінами та доповненнями

Завершена

494 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 470.00 UAH
Період оскарження: 05.06.2025 16:00 - 27.06.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: c15833baa30f4860b36fddeed7ab0c2e
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-05-011307-a.b1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Дата розгляду скарги: 01.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.06.2025 16:31
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 04.07.2025 12:58
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 04.07.2025 12:58
Автор: ТОВ "ЮГГІДРОСЕРВІС", Евгений Попа +380934242525 yggidroservis@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a400f036c7704821ad8c6e849ae1d031
Заголовок пункту скарги: Щодо вимоги Тендерної документації про максимально допустиму масу транспортних засобів.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до останнього абзацу підпункту 2.1.2 пункту 2.1 Додатку 4 до Тендерної документації та останнього речення пункту 4.2. Додатку 6 до Тендерної документації повна маса кожного транспортного засобу (відповідно до свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів) не повинна перевищувати 24 тонни, враховуючи Правила дорожнього руху та особливості дорожнього покриття й стану інженерних мереж міста..

За умовами технічного завдання за Додатком №2 до Тендерної документації послуги за предметом закупівлі передбачають очищення ливневих мереж від дощових вод, мулу, осаду в системі каналізаційної мережі на території Нововолинської територіальної громади від вулиці В.Липинського через перехрестя з вулиці Сергія Байдовського та перехід на вулицю Євгена Коновальця, 5-й мікрорайон.

Поряд з цим локальними нормативно-правовими актами не визначається, що автомобільні дороги за цими вулицями визначаються як автомобільні дороги місцевого значення.
Варто зазначити, що:
- повна маса вантажного транспортного засобу MAN TGA 26.363 спеціалізованої вантажної цистерни каналопромивочної, обладнаної каналізаційних систем згідно Свідоцтва СТО №333419 становить 26 000 кг., тобто 26 т.;
- повна маса спеціалізованої вантажної – цистерни асенізаційна-С (Мулососу MAN TGS 26.440) згідно Свідоцтва CXE 001641 становить 26 000 кг, тобто 26 т.;
- повна маса вантажного транспортного засобу SCANIA p420 спеціалізованої вантажної цистерни асенізаційної згідно Свідоцтва СТР №405654 становить 29 500 кг, тобто 29,5 т.
Як вже наголошено вище Скаржник має можливість надати послуги за предметом закупівлі із застосуванням Мулососа MAN TGA 26.363, Мулососу MAN TGS 26.440, та Мулососа SCANIA p420, з встановленою на них гідроочисною технікою, а саме насосів KROLL та Pratissoli.
Проте повна маса вищезазначених транспортних засобів з спеціальним обладнанням перевищує 24 т.
Відповідно Скаржник не зможе виконати наведену вимогу останнього абзацу підпункту 2.1.2 пункту 2.1 Додатку 4 до Тендерної документації та останнього речення пункту 4.2. Додатку 6 до Тендерної документації в частині наявності транспортних засобів, повна маса яких не перевищує 24 тонни.
Тобто наведена вимога є такою, що обмежує конкуренцію та призводить до дискримінації учасників, оскільки виконати її зможуть лише учасники, які мають в наявності транспортні засоби повна маса яких не перевищує 24 тонни.

Додатково наголошуємо що дане питання неодноразово було розглянуте органами АМКУ, а вимога що маси автомобіля визнаною неправомірною, наприклад у рішеннях Комісіїї АМКУ № 9103-р/пк-пз від 26.04.2021 р., від 05.11.2024 № 17935-р/пк-пз, № 3233-р/пк-пз від 03.03.2025 та інших.
Доцільно наголосити, що враховуючи те, що переміщення техніки під час виконання робіт не є одноразовим проїздом транспортного засобу, а передбачає постійне переміщення вулицями населених пунктів, використання великовагової спецтехніки у ході з прочищення зливоприймальних мереж та колодязів повинно здійснюватися відповідно до п.22 та п.22.5 Б «Правил дорожнього руху».
Дозвіл на участь у дорожньому русі транспортних засобів, вагові або габаритні параметри яких перевищують нормативні видається з метою проїзду за встановленим маршрутом, та у жодному разі не стосується для виконання робіт (послуг) протягом певного часу.
Прочищення зливоприймальних мереж та колодязів протягом дії договору не може тлумачитись як участь у дорожньому русі.

Встановлення такого обмеження для транспортних засобів Учасників не має технічного чи економічного обґрунтування, оскільки роботи у даній закупівлі передбачають використання і важкої техніки, яка може мати саме повну масу, що перевищує 24 тони. Окремо слід зазначити, що техніка, яка має повну масу більш ніж 24 тони, зокрема є комбінованою і має можливість одночасно проводити очищення каналізації та відкачування вимитих відходів, у такої важкої техніки набагато потужніші та габаритні насоси та велика кількість води у баках.
Наше підприємство орендує саме важкі комбіновані спец. автомобілі, що не є порушенням при виконанні робіт, які встановлені предметом закупівлі, жодні нормативно-правові акти не встановлюють обмеження щодо ваги саме повної маси спец. автомобілів та обладнання, що застосовуються для очищення каналізаційних мереж, колодязів та колекторів.
Слід зазначити, що повна маса автомобіля (повна вага) – це максимально допустима вага транспортного засобу разом із водієм, пасажирами, паливом, багажем та будь-яким додатковим вантажем. Повна маса визначає граничну вагу автомобіля, яку авто може мати під час експлуатації без перенавантаження та автомобіль. Тож повна маса це не є фактична маса автомобіля. Маючи у користуванні спец. автомобілі, повна маса, яких складає більш ніж 24 тони та пересуваючись на них автомобільними дорогами ми не порушуємо Правила дорожнього руху.
Слід зазначити, що оскільки важка техніка має потужні насоси це дозволяє проводити роботи на відстані від розташування відстійників та трубопроводів, тому якщо у Замовника є хвилювання щодо пошкодження асфальтних покриттів, на території де будуть виконуватись роботи, то важка техніка може експлуатуватись на чималій відстані від місцезнаходження відстійників та трубопроводів.
Предмет закупівлі та роботи визначені технічним завданням самі по собі передбачають застосування і важкої спец. техніки у тому числі, оскільки потужні насосні агрегати та ємності для води і ємності для заповнення відходами встановлені на спец. автомобілях є важкими, за рахунок цього і є потужними.
Тож вимога, щодо наявності транспортних засобів у Учасників, що має не перевищувати повну масу автомобіля більш ніж на 24 тони створює штучні обмеження для Учасників закупівлі та приводить до зменшення кількості потенційних Учасників, разом з тим вимоги Замовника протирічать одне одному, мати надпотужне обладнання але не мати важких автомобілів. Встановлення такого обмеження створює дискримінаційні умови, оскільки воно не підкріплено жодним нормативно-правовим актом.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації