-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри)
Завершена
1 056 227.50
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 10 562.28 UAH
мін. крок: 1% або 10 562.28 UAH
Період оскарження:
05.06.2025 15:29 - 11.06.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, що стосуються прийнятих рішень визнання переможця
Номер:
e1f5b01ebf7941148d9ab223e959b15d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-05-010523-a.b1
Назва:
СКАРГА щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель, що стосуються прийнятих рішень визнання переможця
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга ТОВ СЕЛТОН.pdf 20.06.2025 15:08
- Протокол №251 від 16.06.2025 року.pdf 20.06.2025 15:09
- 2. Технічна специфікація Додаток 2.pdf 20.06.2025 15:09
- 2.3. Паспорта на фільтри.pdf 20.06.2025 15:09
- sign.p7s 20.06.2025 15:11
- Рішення від 24.06.2025 № 9970.pdf 24.06.2025 15:42
- Інформація про резолютивну частину рішення від 01.07.2025 №10398.pdf 02.07.2025 15:03
- Рішення від 01.07.2025 №10398.pdf 03.07.2025 18:06
- Відповідь на скаргу СЕЛТОН.PDF 26.06.2025 09:45
- Відповідь на скаргу СЕЛТОН.doc 26.06.2025 09:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
20.06.2025 16:02
Дата розгляду скарги:
01.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.06.2025 15:42
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
03.07.2025 18:07
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
81f1fe668f4845d98799075398199dff
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА ЩОДО ВИЯВЛЕНИХ ПОРУШЕНЬ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ПУБЛІЧНИХ ЗАКУПІВЕЛЬ
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
ТОВ «СЕЛТОН» (надалі – Скаржник) звертається до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель у зв'язку з порушенням своїх прав та охоронюваних інтересів ДУ «НАУКОВО-ПРАКТИЧНИЙ МЕДИЧНИЙ ЦЕНТР ДИТЯЧОЇ КАРДІОЛОГІЇ ТА КАРДІОХІРУРГІЇ МІНІСТЕРСТВА ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ» (надалі – Замовник) під час проведення процедури закупівлі Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри) за ідентифікатором UA-2025-06-05-010523-a.
16.06.2025 Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу було розміщено протокол № 251 Уповноваженої особи Замовника (далі - Протокол), яким за результатами розгляду на відповідність вимогам тендерної документації тендерної пропозиції прийняти рішення про відповідність тендерної пропозиції учасника встановленим вимогам в закупівлі Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри), (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-06-05-010523-a) та прийняти рішення про намір укласти договір з ФОП "НОСАЧ РОМАН МИКОЛАЙОВИЧ" (Код ЄДРПОУ 2960011054) на загальну суму - 495 222,07 грн без ПДВ.
16.06.2025 Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу було розміщено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2025-06-05-010523-a.
Скаржник не погоджується з вищевказаним рішенням Замовника та вважає його протиправним та таким, що порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), виходячи з наступного.
1. Щодо відсутності технічної специфікації у складі тендерної пропозиції
В п. 2 Додатка 5 до тендерної документації Замовником встановлена вимога до Учасників надати в складі тендерної пропозиції інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію, підготовлену у відповідності з вимогами п.6 розділу 3 тендерної документації та Додатку 2 до тендерної документації.
Серед документів, наданих ФОП Носач Р. М. в складі тендерної пропозиції, відсутня технічна специфікація, підготовлена у відповідності з вимогами п.6 розділу 3 тендерної документації та Додатку 2 до тендерної документації.
Наданий в складі тендерної пропозиції ФОП Носач Р. М. документ «2. Технічна специфікація Додаток 2.pdf» є скопійованим та підписаним Додатком 2 до тендерної документації і не містить інформації про запропонований Учасником до закупівлі товар, його найменування, технічні та якісні характеристики тощо.
Відповідно до вимог Додатка 2 до тендерної документації, Учасник мав підготувати і надати в складі тендерної пропозиції технічну специфікацію саме до запропонованого ним товару.
Відповідно Додатка 2 до тендерної документації, «Тендерна пропозиція, що не містить передбачених документів, вважається такою, що не відповідає умовам цієї документації».
2. Щодо невідповідності паспортів на фільтри умовам тендерної документації
В п. 8 Додатка 5 до тендерної документації Замовником встановлена вимога до Учасників:
«Учасник має надати гарантійний лист, відповідно з яким погоджується з технічними та якісними характеристиками предмета закупівлі розроблені відповідно до наявної потреби Замовника у зв’язку з необхідністю проведення обслуговування вентиляційного обладнання, а саме:
…
- НЕРА фільтри повинні бути герметично упаковані».
Надані в складі тендерної пропозиції ФОП Носач Р. М. паспорти на HEPA фільтри (файл: 2.3. Паспорта на фільтри.pdf, стор. 18-20, 53-56) містять наступну інформацію про пакування HEPA фільтрів: «Вид пакування – стрейтч плівка або гофро-картон». Жоден з вказаних видів пакування в паспортах на HEPA фільтри не забезпечує герметичність упаковки, і таким чином Учасник не може гарантувати дотримання вимог тендерної документації.
Пропозиція ФОП Носач Р.М. не відповідає умовам технічної специфікації тендерної документації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації у закупівлі UA-2025-06-05-010523-a.
Відповідно до п.2 ч.1 ст. 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи наведене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції ФОП Носач Р.М., визначені абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Враховуючи вищевикладені Скаржником обставини тендерна пропозиція ФОП Носач Р.М. мала бути відхилена на підставі вимог пункту 44 Особливостей.
Не відхиливши Пропозицію ФОП Носач Р.М., Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовником при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника було порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178, а тому рішення Замовника є таким, що підлягає скасуванню.
16.06.2025 Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу було розміщено протокол № 251 Уповноваженої особи Замовника (далі - Протокол), яким за результатами розгляду на відповідність вимогам тендерної документації тендерної пропозиції прийняти рішення про відповідність тендерної пропозиції учасника встановленим вимогам в закупівлі Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри), (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-06-05-010523-a) та прийняти рішення про намір укласти договір з ФОП "НОСАЧ РОМАН МИКОЛАЙОВИЧ" (Код ЄДРПОУ 2960011054) на загальну суму - 495 222,07 грн без ПДВ.
16.06.2025 Замовником на веб-порталі Уповноваженого органу було розміщено повідомлення про намір укласти договір про закупівлю UA-2025-06-05-010523-a.
Скаржник не погоджується з вищевказаним рішенням Замовника та вважає його протиправним та таким, що порушує норми Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості), виходячи з наступного.
1. Щодо відсутності технічної специфікації у складі тендерної пропозиції
В п. 2 Додатка 5 до тендерної документації Замовником встановлена вимога до Учасників надати в складі тендерної пропозиції інформацію про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також відповідну технічну специфікацію, підготовлену у відповідності з вимогами п.6 розділу 3 тендерної документації та Додатку 2 до тендерної документації.
Серед документів, наданих ФОП Носач Р. М. в складі тендерної пропозиції, відсутня технічна специфікація, підготовлена у відповідності з вимогами п.6 розділу 3 тендерної документації та Додатку 2 до тендерної документації.
Наданий в складі тендерної пропозиції ФОП Носач Р. М. документ «2. Технічна специфікація Додаток 2.pdf» є скопійованим та підписаним Додатком 2 до тендерної документації і не містить інформації про запропонований Учасником до закупівлі товар, його найменування, технічні та якісні характеристики тощо.
Відповідно до вимог Додатка 2 до тендерної документації, Учасник мав підготувати і надати в складі тендерної пропозиції технічну специфікацію саме до запропонованого ним товару.
Відповідно Додатка 2 до тендерної документації, «Тендерна пропозиція, що не містить передбачених документів, вважається такою, що не відповідає умовам цієї документації».
2. Щодо невідповідності паспортів на фільтри умовам тендерної документації
В п. 8 Додатка 5 до тендерної документації Замовником встановлена вимога до Учасників:
«Учасник має надати гарантійний лист, відповідно з яким погоджується з технічними та якісними характеристиками предмета закупівлі розроблені відповідно до наявної потреби Замовника у зв’язку з необхідністю проведення обслуговування вентиляційного обладнання, а саме:
…
- НЕРА фільтри повинні бути герметично упаковані».
Надані в складі тендерної пропозиції ФОП Носач Р. М. паспорти на HEPA фільтри (файл: 2.3. Паспорта на фільтри.pdf, стор. 18-20, 53-56) містять наступну інформацію про пакування HEPA фільтрів: «Вид пакування – стрейтч плівка або гофро-картон». Жоден з вказаних видів пакування в паспортах на HEPA фільтри не забезпечує герметичність упаковки, і таким чином Учасник не може гарантувати дотримання вимог тендерної документації.
Пропозиція ФОП Носач Р.М. не відповідає умовам технічної специфікації тендерної документації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації у закупівлі UA-2025-06-05-010523-a.
Відповідно до п.2 ч.1 ст. 31 Закону Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, якщо тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до ст. 5 Закону закупівлі здійснюються за такими принципами:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
- об’єктивна та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/ спрощеної закупівлі;
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
Крім того, відповідно до частини вісімнадцятої статті 18 Закону за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом);
2) про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі.
Враховуючи наведене, у Замовника наявні підстави для відхилення Пропозиції ФОП Носач Р.М., визначені абзацом другим підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Враховуючи вищевикладені Скаржником обставини тендерна пропозиція ФОП Носач Р.М. мала бути відхилена на підставі вимог пункту 44 Особливостей.
Не відхиливши Пропозицію ФОП Носач Р.М., Замовник порушив вимоги пункту 44 Особливостей, згідно з якими замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, зокрема, якщо тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Відповідно до пункту 55 Особливостей оскарження відкритих торгів відбувається відповідно до статті 18 Закону з урахуванням цих особливостей.
З огляду на вищевикладене вбачається, що Замовником при прийнятті рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника було порушено вимоги Закону України «Про публічні закупівлі» та постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178, а тому рішення Замовника є таким, що підлягає скасуванню.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
На підставі наведеного вище, керуючись нормами статей 5, 16, 18, 23 Закону України «Про публічні закупівлі», - ПРОШУ: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Визнати рішення Замовника у закупівлі UA-2025-06-05-010523-a неправомірним, тобто прийнятими з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про визнання ФОП Носач Р.М. переможцем закупівлі Код ДК 021:2015 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої (ДК 021:2015 42514310-8 - Повітряні фільтри) за ідентифікатором UA-2025-06-05-010523-a.