• Відкриті торги з особливостями
  • Мультилотова
  • КЕП

44440000-6 - Вальниці (Підшипники)

Підшипники (44440000-6 - Вальниці) для ЗмТЕС,ТпТЕС, Лот1-1764шт (87найменувань); Лот2 – 1315 шт (112 найменувань)

Завершена

11 433 975.25 UAH без ПДВ
мін. крок: 0.5% або 55 251.55 UAH
Період оскарження: 05.06.2025 11:35 - 18.06.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель з особливостями та необхідності внесення змін до тендерної документації

Номер: a806979075cf43c7a657c554662de142
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-05-004636-a.a1
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель з особливостями та необхідності внесення змін до тендерної документації
Скарга:
вих.№2896/6 від 12.06.2025 Найменування замовника: ПУБЛІЧНЕ АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО «ЦЕНТРЕНЕРГО» Найменування учасника, який подає скаргу: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТД ІРБІС»; місцезнаходження: провулок Микитинський, будинок 24, місто Харків, Харківська область, 61001; ідентифікаційний код юридичної особи в Єдиному державному реєстрі підприємств і організацій України 31559190; тел./факс (057) 714-09-09; офіційна електронна адреса: www.irbis.ua; адреса електронної пошти: lawyers@cloud.irbis.ua подається в рамках закупівлі: Номер у Prozorro UA-2025-06-05-004636-a щодо умов тендерної документації по ЛОТУ №1 Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель з особливостями та необхідності внесення змін до тендерної документації Замовником ПУБЛІЧНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ЦЕНТРЕНЕРГО» (далі – Замовник) було оголошено закупівлю №28136815, у формі проведення відкритих торгів з особливостями, Підшипники (44440000-6 - Вальниці) для ЗмТЕС,ТпТЕС, Лот1-1764шт (87найменувань); Лот2 – 1315 шт (112 найменувань), номер у Prozorro: UA-2025-06-05-004636-a Потенційний учасник – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНО ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТД ІРБІС», код ЄДРПОУ 31559190, має намір взяти участь у відкритих торгах з особливостями, оголошених Замовником. Проте тендерна документація, в частини вимог по ЛОТУ №1, містить умови, які, на нашу думку, порушують принципи добросовісної конкуренції, рівності учасників та відкритості процедур закупівлі. ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТД ІРБІС», код ЄДРПОУ 31559190, виявлені наступні вимоги тендерної документації по Лоту №1, які порушують законодавство у сфері публічних закупівель з особливостями: 1. Зокрема, у пункті 9 додатку №3 тендерної документації передбачено: У разі пропозиції еквіваленту товару, визначеного в пункті 1 технічних вимог (найменування товару, нормативний документ, за яким його виготовлено, тощо), у комерційній (ціновій) пропозиції необхідно зазначити нормативний документ, за яким виготовлено товар, і який є чинним на території України. Також учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції скановані, завірені учасником копії таких документів із перекладом державною мовою, що дають змогу визначити в повному обсязі всі необхідні технічні та якісні характеристики запропонованого товару. Необхідно надати довідку в довільній формі із зазначеними посиланнями на електронні каталоги виробника для кожної позиції підшипників, запропонованих як еквівалент. Вказані дані мають підтверджувати відповідність запропонованого товару технічним вимогам предмета закупівлі. Еквівалентом вважатиметься товар, всі технічні та якісні характеристики якого повинні бути рівнозначними та рівноцінними. Разом із тим у пункті 13 додатку №3 тендерної документації Замовник зазначає, що умовами технічної специфікації передбачені бажані торгові марки товарів, вибір яких заснований на вимогах до найдійності механізмів. Закупівля підшипників заводів виробників, вказаних у технічних вимогах, здійснюється з метою повної взаємозамінності підшипників на обладнанні Замовника і забезпечення аналогічного рівня надійності й тривалості роботи та уникнення аварійних зупинок. Товари наступних торгових марок вимагається до постачання: - ЛОТ 1 – SKF, FAG, INA, TIMKEN - ЛОТ 2 – ISB, NKE, NTE, FAG, ART, KINEX, SWC, IBC, SKF, ZVL. 1.1. Обґрунтування виявлених порушень щодо позицій товару 11,12 по ЛОТУ №1: 1.1.1. Зауважуємо, що на офіційних сайтах виробників продукції: - SKF (https://www.skf.com/ua), - FAG та INA (https://medias.schaeffler.de/en), - TIMKEN (https://www.timkenonline.com/home) Відсутні такі типи підшипників, зазначені в лоті №1: - Позиція 11 – 2314К, - Позиція 12 – 2317К. Таким чином, учасники не мають доступу до даних, які дозволяють здійснити порівняння та підтвердити рівноцінність та рівнозначність товару. 1.1.2. Окрім того, повідомляємо: У каталозі SKF (https://www.irbis.ua/production/podshipniki-optom/skf): - Підшипник 2314К відсутній із конічною посадкою, є лише варіант із циліндричною. - Підшипник 2317К присутній у каталозі під позначенням 2317КМ, який має латунний сепаратор. У каталозі FAG та INA (https://www.irbis.ua/production/podshipniki-optom/ina-fag): - 2314К відсутній із конічною посадкою, є лише варіант із циліндричною. - 2317К присутній у каталозі під позначенням 2317-К-М, який має латунний сепаратор (інформація про продукцію: https://medias.schaeffler.de/en/product/rotary/rolling-and-plain-bearings/ball-bearings/self-aligning-ball-bearings/2317-k-m/p/1364007?text=2317-K-M) У каталозі TIMKEN (https://www.irbis.ua/production/podshipniki-optom/ina-fag) : - Взагалі відсутні типи 2314К та 2317К. Додатково надаємо на підтвердження лист від ТОВ «ШЕФФЛЕР УКРАЇНА» про те, що в програмі Шеффлер відсутні підшипники 2314К та 2317К. Таким чином, відсутні дані, які дозволяють здійснити порівняння та підтвердити рівноцінність та рівнозначність товару, у зв’язку з відсутністю даних типів підшипників під торговельною маркою SKF, FAG, INA, TIMKEN. 1.1.3. При комплексному аналізі даних вимог слід зауважити наступне: Замовник застосовує формальну допустимість вимог щодо еквіваленту, що порушує частину четверту статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретну марку чи виробника, за винятком випадків, коли: - таке посилання обґрунтоване (наприклад, для забезпечення сумісності з наявним обладнанням) і обов’язково містить вираз «або еквівалент». 1.1.4. Потенційна дискримінація полягає через неможливість порівняння підшипників (позиції 11, 12 ЛОТУ №1) 2314К та 2317К від SKF, FAG, INA, TIMKEN з еквівалентом, оскільки потенційні учасники не можуть отримати технічні характеристики бажаних торговельних марок. Отже вимога про «еквівалент» щодо позицій 11,12 по ЛОТУ №1 стає формальною, що створює нереалізовану можливість подання еквіваленту. Це суперечить принципу добросовісної конкуренції, що передбачений статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». 1.1.5. Яскравим прикладом, що Замовник нехтує принципами здійснення публічних закупівель є відповідь на наше звернення, яке міститься на майданчику в розділі «Звернення»: «щодо змін ТД Загальне звернення по закупівлі 10.06.2025 15:06 Шановний Замовнику, наша компанія є дилером виробників SKF FAG INA TIMKEN, тому з повною відповідальністю заявляємо, що у жодного з перерахованих виробників немає в планах на виробництво підшипників вказаних у ЛОТ №1 поз. 11 Підшипник 111614(2314К) та поз 12 Підшипник 111617(2317К). У зв`язку з цим просимо перенести ці позиції у ЛОТ2, ми запропонуємо виробника згідно переліку брендів ЛОТ №2. Відповідь Організатора: 11.06.2025 43 Шановний потенційний учасник, у відповідності до умов технічної специфікації (п.13 Додатку №3 до Тендерної документації), передбачені торгові марки підшипників, вибір яких заснований на вимогах надійності механізмів, продукція інших виробників розглядатись не буде. Враховуючи зазначене, зміни до тендерної документації вноситись не будуть». Висновок: Таким чином, тендерна документація потребує змін з метою усунення дискримінаційних умов і забезпечення реалізації принципів добросовісної конкуренції, відкритості та рівності учасників. 2. Відповідно до пункту 3 додатку №2 тендерної документації для можливості закупівлі підшипників заводів-виробників, вказаних у технічних вимогах, учаснику необхідно надати документ, що підтверджує наявність договірних відносин (намірів) з уповноваженими представниками виробника (дилерами) або з виробником (-ами) продукції, що є предметом закупівлі (оригінал/копія дилерського договору або оригінал/копія гарантійного листа виробника (-ів) або оригінал/копія свідоцтва дилера, або оригінал/копія сертифікат дистриб’ютора заводу-виробника тощо). 2.1. Обґрунтування порушень щодо кваліфікаційних критеріїв: 2.1.1. Замовник даною вимогою наділяє певного юридичного значення взаємовідносинам з уповноваженим представником виробника (дилером) або виробником, хоча можливі у потенційного учасника договірні взаємовідносини з дистриб’ютором. 2.1.2. За обсягом та повноваженнями дистриб’ютор має більше повноважень, ніж дилер, оскільки саме дистриб’ютор має ексклюзивні права від виробника щодо продажу певної продукції, закуповує продукцію у виробника з метою її подальшого продажу іншим посередникам (зокрема, дилерам) або кінцевим споживачам. 2.1.3. Потенційні ризики дискримінації проявляються у визначенні уповноваженого представника виробника, розкриваючи зміст лише через поняття «дилер», що зазначено в дужках, як уточнювальна інформація. для уточнення інформації. 2.1.4. Згідно зі статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація повинна містити вичерпний перелік документів, які підтверджують відповідність учасника встановленим вимогам. Водночас, відповідно до ст. 5 Закону, закупівлі мають здійснюватися з дотриманням принципів: - недискримінації учасників; - добросовісної конкуренції; - пропорційності вимог. Висновок: Таким чином, дана вимога звужує потенційне коло учасників та дозволяє Замовнику створювати ризик вибіркового або суб’єктивного тлумачення під час оцінки тендерної пропозиції. На підставі вищевикладеного та керуючись статтями 5, 18, 22, 23, 24 Закону України «Про публічні закупівлі» з врахуванням Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022, - ПРОСИМО: 1. Визнати умови встановлені тендерною документацією відповідно до викладеної скарги, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 2. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації, на підставах визначених в обґрунтуваннях даної скарги. Перелік документів, що додаються до скарги: 1. Сплата за подання скарги здійснюється через електронну систему. 2. Виписка ТОВ «ТД ІРБІС» з ЄДРПОУ щодо підписання уповноваженою особою. 3. ТЕНДЕРНА ДОКУМЕНТАЦІЯ. 4. Витяг з каталогу SKF. 5. Витяг з каталогу з Schaeffler Group, представленої марками INA і FAG. 6. Лист від ТОВ «ШЕФФЛЕР УКРАЇНА» про те, що в програмі Шеффлер відсутні підшипники 2314К та 2317К. 7. Скріншот поданого звернення та відповіді Замовника. 12.06.2025 Генеральний директор ТОВ «ТД ІРБІС» Тарас СЕМЕРИК
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 16.06.2025 16:26
Автор: ТОВ "ТД ІРБІС", Бухолдіна Марина Валеріївна 380504618407 bukholdina@cloud.irbis.ua https://www.irbis.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 74defd87e648453f8d49c7bd40e4e463
Заголовок пункту скарги: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель з особливостями та необхідності внесення змін до тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на лот
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовником ПУБЛІЧНИМ АКЦІОНЕРНИМ ТОВАРИСТВОМ «ЦЕНТРЕНЕРГО» (далі – Замовник) було оголошено закупівлю №28136815, у формі проведення відкритих торгів з особливостями, Підшипники (44440000-6 - Вальниці) для ЗмТЕС,ТпТЕС, Лот1-1764шт (87найменувань); Лот2 – 1315 шт (112 найменувань), номер у Prozorro: UA-2025-06-05-004636-a
Потенційний учасник – ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНО ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТД ІРБІС», код ЄДРПОУ 31559190, має намір взяти участь у відкритих торгах з особливостями, оголошених Замовником. Проте тендерна документація, в частини вимог по ЛОТУ №1, містить умови, які, на нашу думку, порушують принципи добросовісної конкуренції, рівності учасників та відкритості процедур закупівлі.
ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТД ІРБІС», код ЄДРПОУ 31559190, виявлені наступні вимоги тендерної документації по Лоту №1, які порушують законодавство у сфері публічних закупівель з особливостями:

1. Зокрема, у пункті 9 додатку №3 тендерної документації передбачено:
У разі пропозиції еквіваленту товару, визначеного в пункті 1 технічних вимог (найменування товару, нормативний документ, за яким його виготовлено, тощо), у комерційній (ціновій) пропозиції необхідно зазначити нормативний документ, за яким виготовлено товар, і який є чинним на території України. Також учасник повинен надати у складі тендерної пропозиції скановані, завірені учасником копії таких документів із перекладом державною мовою, що дають змогу визначити в повному обсязі всі необхідні технічні та якісні характеристики запропонованого товару.
Необхідно надати довідку в довільній формі із зазначеними посиланнями на електронні каталоги виробника для кожної позиції підшипників, запропонованих як еквівалент. Вказані дані мають підтверджувати відповідність запропонованого товару технічним вимогам предмета закупівлі. Еквівалентом вважатиметься товар, всі технічні та якісні характеристики якого повинні бути рівнозначними та рівноцінними.
Разом із тим у пункті 13 додатку №3 тендерної документації Замовник зазначає, що умовами технічної специфікації передбачені бажані торгові марки товарів, вибір яких заснований на вимогах до найдійності механізмів. Закупівля підшипників заводів виробників, вказаних у технічних вимогах, здійснюється з метою повної взаємозамінності підшипників на обладнанні Замовника і забезпечення аналогічного рівня надійності й тривалості роботи та уникнення аварійних зупинок. Товари наступних торгових марок вимагається до постачання:
- ЛОТ 1 – SKF, FAG, INA, TIMKEN
- ЛОТ 2 – ISB, NKE, NTE, FAG, ART, KINEX, SWC, IBC, SKF, ZVL.

1.1. Обґрунтування виявлених порушень щодо позицій товару 11,12 по ЛОТУ №1:
1.1.1. Зауважуємо, що на офіційних сайтах виробників продукції:
- SKF (https://www.skf.com/ua),
- FAG та INA (https://medias.schaeffler.de/en),
- TIMKEN (https://www.timkenonline.com/home)
Відсутні такі типи підшипників, зазначені в лоті №1:
- Позиція 11 – 2314К,
- Позиція 12 – 2317К.
Таким чином, учасники не мають доступу до даних, які дозволяють здійснити порівняння та підтвердити рівноцінність та рівнозначність товару.
1.1.2. Окрім того, повідомляємо:
У каталозі SKF (https://www.irbis.ua/production/podshipniki-optom/skf):
- Підшипник 2314К відсутній із конічною посадкою, є лише варіант із циліндричною.
- Підшипник 2317К присутній у каталозі під позначенням 2317КМ, який має латунний сепаратор.
У каталозі FAG та INA (https://www.irbis.ua/production/podshipniki-optom/ina-fag):
- 2314К відсутній із конічною посадкою, є лише варіант із циліндричною.
- 2317К присутній у каталозі під позначенням 2317-К-М, який має латунний сепаратор (інформація про продукцію: https://medias.schaeffler.de/en/product/rotary/rolling-and-plain-bearings/ball-bearings/self-aligning-ball-bearings/2317-k-m/p/1364007?text=2317-K-M)
У каталозі TIMKEN (https://www.irbis.ua/production/podshipniki-optom/ina-fag) :
- Взагалі відсутні типи 2314К та 2317К.
Додатково надаємо на підтвердження лист від ТОВ «ШЕФФЛЕР УКРАЇНА» про те, що в програмі Шеффлер відсутні підшипники 2314К та 2317К.
Таким чином, відсутні дані, які дозволяють здійснити порівняння та підтвердити рівноцінність та рівнозначність товару, у зв’язку з відсутністю даних типів підшипників під торговельною маркою SKF, FAG, INA, TIMKEN.
1.1.3. При комплексному аналізі даних вимог слід зауважити наступне:
Замовник застосовує формальну допустимість вимог щодо еквіваленту, що порушує частину четверту статті 23 Закону України «Про публічні закупівлі», технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретну марку чи виробника, за винятком випадків, коли:
- таке посилання обґрунтоване (наприклад, для забезпечення сумісності з наявним обладнанням) і обов’язково містить вираз «або еквівалент».
1.1.4. Потенційна дискримінація полягає через неможливість порівняння підшипників (позиції 11, 12 ЛОТУ №1) 2314К та 2317К від SKF, FAG, INA, TIMKEN з еквівалентом, оскільки потенційні учасники не можуть отримати технічні характеристики бажаних торговельних марок.
Отже вимога про «еквівалент» щодо позицій 11,12 по ЛОТУ №1 стає формальною, що створює нереалізовану можливість подання еквіваленту.
Це суперечить принципу добросовісної конкуренції, що передбачений статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
1.1.5. Яскравим прикладом, що Замовник нехтує принципами здійснення публічних закупівель є відповідь на наше звернення, яке міститься на майданчику в розділі «Звернення»:
«щодо змін ТД
Загальне звернення по закупівлі
10.06.2025 15:06
Шановний Замовнику, наша компанія є дилером виробників SKF FAG INA TIMKEN, тому з повною відповідальністю заявляємо, що у жодного з перерахованих виробників немає в планах на виробництво підшипників вказаних у ЛОТ №1 поз. 11 Підшипник 111614(2314К) та поз 12 Підшипник 111617(2317К). У зв`язку з цим просимо перенести ці позиції у ЛОТ2, ми запропонуємо виробника згідно переліку брендів ЛОТ №2.
Відповідь Організатора:
11.06.2025 43
Шановний потенційний учасник, у відповідності до умов технічної специфікації (п.13 Додатку №3 до Тендерної документації), передбачені торгові марки підшипників, вибір яких заснований на вимогах надійності механізмів, продукція інших виробників розглядатись не буде. Враховуючи зазначене, зміни до тендерної документації вноситись не будуть».
Висновок:
Таким чином, тендерна документація потребує змін з метою усунення дискримінаційних умов і забезпечення реалізації принципів добросовісної конкуренції, відкритості та рівності учасників.

2. Відповідно до пункту 3 додатку №2 тендерної документації для можливості закупівлі підшипників заводів-виробників, вказаних у технічних вимогах, учаснику необхідно надати документ, що підтверджує наявність договірних відносин (намірів) з уповноваженими представниками виробника (дилерами) або з виробником (-ами) продукції, що є предметом закупівлі (оригінал/копія дилерського договору або оригінал/копія гарантійного листа виробника (-ів) або оригінал/копія свідоцтва дилера, або оригінал/копія сертифікат дистриб’ютора заводу-виробника тощо).
2.1. Обґрунтування порушень щодо кваліфікаційних критеріїв:
2.1.1. Замовник даною вимогою наділяє певного юридичного значення взаємовідносинам з уповноваженим представником виробника (дилером) або виробником, хоча можливі у потенційного учасника договірні взаємовідносини з дистриб’ютором.
2.1.2. За обсягом та повноваженнями дистриб’ютор має більше повноважень, ніж дилер, оскільки саме дистриб’ютор має ексклюзивні права від виробника щодо продажу певної продукції, закуповує продукцію у виробника з метою її подальшого продажу іншим посередникам (зокрема, дилерам) або кінцевим споживачам.
2.1.3. Потенційні ризики дискримінації проявляються у визначенні уповноваженого представника виробника, розкриваючи зміст лише через поняття «дилер», що зазначено в дужках, як уточнювальна інформація.
для уточнення інформації.
2.1.4. Згідно зі статтею 22 Закону України «Про публічні закупівлі», тендерна документація повинна містити вичерпний перелік документів, які підтверджують відповідність учасника встановленим вимогам. Водночас, відповідно до ст. 5 Закону, закупівлі мають здійснюватися з дотриманням принципів:
- недискримінації учасників;
- добросовісної конкуренції;
- пропорційності вимог.
Висновок:
Таким чином, дана вимога звужує потенційне коло учасників та дозволяє Замовнику створювати ризик вибіркового або суб’єктивного тлумачення під час оцінки тендерної пропозиції.
На підставі вищевикладеного та керуючись статтями 5, 18, 22, 23, 24 Закону України «Про публічні закупівлі» з врахуванням Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022, -
ПРОСИМО:
1. Визнати умови встановлені тендерною документацією відповідно до викладеної скарги, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель.
2. Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації, на підставах визначених в обґрунтуваннях даної скарги.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації