• Відкриті торги з публікацією англійською мовою
  • Безлотова
  • КЕП

ГБН Г.1-218-182:2011. Послуги з поточного середнього ремонту автомобільної дороги Т-10-22 Миронівка - Богуслав - /Р-04/ км 0+000 - км 5+180 (окремими ділянками) (45233142-6 Ремонт доріг)

Завершена

81 103 384.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 405 517.00 UAH
Період оскарження: 06.08.2018 12:15 - 01.09.2018 00:00
Вимога
Відхилено

Про усунення дискримінаційних умов

Номер: fdea7e2ea9c444f2942d49dfe3a47c63
Ідентифікатор запиту: UA-2018-08-06-000841-b.c1
Назва: Про усунення дискримінаційних умов
Вимога:
Умовами тендерної документації встановлено, що для документального підтвердження досвіду виконання аналогічного договору Учасники надають довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (договорів), що були укладені в період 2015 – 2017 років (Додаток № 3 до цієї тендерної документації). Сума вартості договору (договорів) за один з років вказаного періоду, повинна бути не менше 50% від очікуваної вартості закупівлі. В даному випадку Учасник зобов’язаний надати довідку про наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (договорів) на суму не менше 40552000,00 грн. Наше підприємство має великий досвід виконання робіт та надання послуг: будівництво, реконструкція, капітальний ремонт, поточний середній ремонт автомобільних доріг загального користування, але, обсяги робіт є меншими так, як служба доріг постійно встановлює описані дискримінаційні вимоги та не допускає до участі в закупівлях підприємств, які розвиваються. В той же час, звертаємо увагу, що спроможність виконання описаних робіт нашим підприємством підтверджується достатньою кількістю необхідної техніки, що складає близько 50 одиниць, працівники близько 100 чоловік та близьким географічним розташуванням до об’єкта. Такі умови тендерної документації грубо порушують принципи недискримінації, максимальної економії та ефективності, запобігання корупційним діям і зловживанням, оскільки Замовник необґрунтовано звузив поняття аналогічного договору обсягами виконаних робіт/наданих послуг. Для підтвердження відповідності зазначеній кваліфікаційній вимозі, відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», достатньо підтвердити наявність досвіду виконання аналогічних договорів (аналогічних до предмету закупівлі), а не ОБСЯГІВ їх виконання. Вказана вимога Замовника призводить до неможливості брати участь в процедурі закупівлі тих підприємств, які виконували аналогічні договори в менших ОБСЯГАХ, ніж зазначено в тендерній документації. Враховуючи відсутність визначення в Законі України «Про публічні закупівлі» поняття «аналогічний договір» та беручи до уваги зміст принципів здійснення закупівель, Замовник жодним чином не повинен обмежувати та звужувати поняття «аналогічний договір» за обсягами виконаних робіт. Такі умови у тендерній документації Замовника порушують один з принципів здійснення закупівель - недискримінація учасників та вимоги частини четвертої статті 22 Закону, згідно з якою тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Виходячи з вищевикладеного, керуючись положеннями Закону України «Про публічні закупівлі», вимагаємо внести зміни до тендерної документації, виключивши вищезазначені дискримінаційні умови, в інакшому випадку ми будемо змушені звернутись до Органу оскарження в порядку, визначеному ст. 18 Закону України "Про публічні закупівлі".
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: У відповідь на Вашу вимогу, повідомляємо наступне: згідно п. 2 с.16 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі – Закон) Замовник встановив п.5.2.1 розділу ІІІ тендерної документації одним із кваліфікаційних критеріїв наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору (ів), а саме була встановлена вимога щодо суми вартості договору (ів) за один з років вказаного періоду (Додаток № 3), повинна бути не менше 50% від очікуваної вартості закупівлі. Вищезазначена умова не є дискримінаційною для стабільно працюючих виконавців та не обмежує конкуренцію, а є кваліфікаційною вимогою, яка дає Замовнику захист від недобросовісних учасників, що в подальшому вплине на якість наданих послуг. При встановленні такої вимоги було враховано і міжнародний досвід попередньої кваліфікації учасників торгів, що використовується при залученні коштів ЄБРР, Світового банку щодо виконання будівельних контрактів із вказівкою їх вартісних меж, а також досвід виконання відповідних обсягів основних видів робіт. Відсутність такого критерію в подальшому вплине на якість та терміни надання послуг, або ж взагалі унеможливить їх надання Учасником із-за відсутності відповідного досвіду. Як наслідок невиконання державного замовлення та неефективне використання бюджетних коштів. Частиною другою статті 16 Закону передбачено, що замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв, зокрема наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору. При цьому Закон не містить визначення терміну “аналогічний договір”, тому перелік документів, якими учасник повинен підтвердити свою відповідність зазначеному кваліфікаційному критерію, визначається Замовником самостійно, виходячи зі специфіки предмета закупівлі, з урахуванням частини третьої статті 5 Закону та дотриманням принципів, закріплених у статті 3 Закону. Крім того, надаємо інформацію, що така вимога Тендерної документації оскаржувалась одним із Учасників, але за рішенням Антимонопольного комітету України від 05.07.2017 року № 4414-р/пк-пз у задоволенні Скарги на аналогічну вимогу Учаснику було відмовлено, таким чином підтверджено, що дії Замовника в частині встановлення наведеної вище вимоги у Тендерній документації не порушують права та законні інтереси Учасників.
Статус вимоги: Відхилено