• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи «Капітальний ремонт фасаду Ліцею №80, бульв. Миколи Міхновського, 12-Б (підготовка об’єктів до опалювального сезону та заходи з енергозбереження)»

ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи «Капітальний ремонт фасаду Ліцею №80, бульв. Миколи Міхновського, 12-Б (підготовка об’єктів до опалювального сезону та заходи з енергозбереження)» згідно документації. Обгрунтування: необхідність в проведенні капітального ремонту в покрівлі у зв’язку фізичним зносом. При проведенні капітальних ремонтних робіт Підрядник повинен виконувати заходи, що забезпечують дотримання правил техніки безпеки у відповідності із Законом України «Про охорону праці», інших чинних нормативних документів та актів з охорони праці. Забезпечити обов‘язкове виконання вимог чинного законодавства України по охороні навколишнього середовища, пожежній безпеці та додержуватись вимог державних будівельних норм і державних стандартів України, гігієнічних нормативів, санітарних правил і норм тощо. Будівельні матеріали та вироби, які будуть використані виконавцем під час надання послуг з поточного ремонту мають відповідати основним вимогам, визначеним національним стандартам ДСТУ і будівельним нормам та повинні бути промарковані національним знаком відповідності. З метою гарантування якісної підготовки цінової пропозиції Учасник може здійснити огляд об'єкту з представником інженерно-господарського відділу Замовника 253-73-75. Огляд об’єкту здійснюється виключно протягом періоду уточнень, за присутності представника Замовника. Дана вимога дозволяє Учаснику на місці оглянути умови, з якими він може зіткнутися при виконані робіт (можливості підключення до існуючих мереж, обставини, що обмежують доступ до об’єкту тощо) та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому безпідставного корегування вартості її робіт, що відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в п.2 ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі». Строк виконання робіт: 180 календарних днів з дня укладання договору, 2025 року. Учасник підтверджує відповідність своєї пропозиції технічним, якісним, кількісним, функціональним характеристикам до предмета закупівлі, у тому числі технічній специфікації (у разі потреби — планам, кресленням, малюнкам чи опису предмета закупівлі) та іншим вимогам до предмета закупівлі, що містяться в тендерній документації та цьому додатку, а також можливість надання послуг відповідно до вимог, визначених згідно з умовами тендерної документації, в порядку, встановленому цією тендерною документацією. У місцях, де технічна специфікація містить посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва, вважати вираз «або еквівалент». У місцях, де технічна специфікація містить посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами, біля кожного такого посилання вважати вираз «або еквівалент». Таким чином, вважається, що до кожного посилання додається вираз «або еквівалент». Примітка: кошторисну документацію підготувати згідно обсягів робіт та у відповідності з Кошторисними нормами України у будівництві, Державними Стандартами України. У разі, якщо технічна специфікація замовника містить посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника, учасник може надати саме такі матеріали, як вимагається замовником, або еквівалент, не гірший за якістю. * Якість запропонованого еквіваленту товару/послуги тощо має відповідати якості, що заявлена у технічній специфікації Замовника (підтверджується порівняльної таблицею технічних характеристик товару/послуги тощо, заявлених Замовником і запропонованим Учасником їх еквіваленту). Учасник визначає вартість робіт/послуг, які він пропонує виконати за Договором, у відповідності з Кошторисними нормами України у будівництві, Державними Стандартами України та Державними будівельними нормами на підставі нормативної потреби в трудових і матеріально-технічних ресурсах, необхідних для здійснення проектних рішень по об’єкту поточного ремонту (будівля, що експлуатується) згідно умов їх виконання, які він пропонує виконати з урахуванням усіх своїх витрат, податків і зборів, що сплачуються або мають бути сплачені, вартості матеріалів (приймаються за відповідними обґрунтованими цінами та посиланнями на постачальника), вартості експлуатації будівельних машин та механізмів (визначається згідно Державних Стандартів України), інших витрат підтверджених обґрунтованими розрахунками, коштами на покриття ризиків, пов’язаних з виконанням робіт/наданням послуг, коштами на покриття додаткових витрат, пов'язаних з інфляційними процесами. Необґрунтована і неврахована Учасником вартість матеріалів, витрат, тощо не сплачується Замовником окремо, а витрати на їх покриття вважаються врахованими у загальній ціні його пропозиції. Додатково Учасником надається копія договору на виконання дослідницьких робіт з підприємством, вимірювальні можливості якої підтверджені чинним сертифікатом визнання вимірювальних можливостей. На Учасника покладається обов’язок з проведення експертної оцінки/експертизи щодо розгляду кошторисної частини проектної документації із залученням незалежної експертної установи/організації (за погодженням з замовником). Вартість робіт/послуг, які Учасник пропонує виконати за Договором, включає в себе витрати Учасника на проведення такої оцінки. Розрахункові кошторисні документи (зведений, локальний кошторис, договірну ціну, дефектний акт, відомість ресурсів) відповідно до технічного завдання. Кошторисна документація має бути розроблена в програмному комплексі АВК-5 (або аналог) версія 3.9.0 (не нижче, з врахуванням вимог Настанова з визначення вартості будівництва відповідно до Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві»), скріплена печаткою та підписана організацією-Учасником, а також підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника, у складі: - Договірна ціна; - Зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту з пояснювальною запискою (визначається з урахуванням витрат на технічний нагляд); - Локальні кошториси; - Дефектний акт; - Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку; Усі кошторисні розрахунки повинні бути надані у пропозиції у форматі .pdf та у форматі .imd. Структура договірної ціни є твердою і визначається у відповідності до Настанови з урахуванням змін та доповнень. Вартість тендерної пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені. При складанні пояснювальної записки з розділу «Договірна ціна» учасник повинен враховувати Показник середньомісячної норми тривалості робочого часу з урахуванням Закону України «Про правовий режим воєнного стану» № 389-VIII, Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» 64/2022, в редакціях що стосуються періоду (даті) у який здійснює Учасник розрахунок Договірної ціни. Будівництво розташоване на території м. Києва. Розрахунок ціни тендерної пропозиції має бути розроблений у програмному комплексі АВК або іншому програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін та складений у відповідності до чинної Настанови. Якщо пропозиція закупівлі учасника містить не весь перелік робіт або зміну обсягів та складу робіт (та/або не розцінені всі пункти технічного завдання) згідно з документацією закупівлі або відсутня взагалі, ця пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам документації закупівлі, та відхиляється Замовником. З метою гарантування якісної підготовки цінової пропозиції Учасник може здійснити огляд об'єкту з представником інженерно-господарського відділу Замовника 253-73-75. Огляд об’єкту здійснюється виключно протягом періоду уточнень, за присутності представника Замовника. Дана вимога дозволяє Учаснику на місці оглянути умови, з якими він може зіткнутися при виконані робіт (можливості підключення до існуючих мереж, обставини, що обмежують доступ до об’єкту тощо) та відповідно мати можливість максимально точно скласти свою цінову пропозицію і не допустити в подальшому безпідставного корегування вартості її робіт, що відповідає принципу максимальної економії та ефективності, закріпленому в п.2 ч.1 ст.5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Торги відмінено

17 403 842.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 87 019.21 UAH
Період оскарження: 04.06.2025 17:24 - 16.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скаржник вважає Рішення про відхилення безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.их порушень законодавства у сфері публічних закупівель

Номер: 7c03f5e07f96491bb6c928ca355ff735
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-04-013330-a.c1
Назва: Скаржник вважає Рішення про відхилення безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.их порушень законодавства у сфері публічних закупівель
Скарга:
04.06.2025 Управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації (далі – Замовник) оголосило процедуру закупівлі відкриті торги (з врахуванням Особливостей) в електронній системі закупівель за предметом закупівлі: ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи «Капітальний ремонт фасаду Ліцею №80, бульв. Миколи Міхновського, 12-Б (підготовка об’єктів до опалювального сезону та заходи з енергозбереження)», (далі – Процедура закупівлі). Процедура закупівлі здійснюється відповідно до тендерної документації, затвердженої рішенням уповноваженої особи Замовника від 22.05.2025 № ВТО/12 (далі – Тендерна документація), Закону 922, Особливостей та інших нормативно правових актів, передбачених Тендерною документацією. Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕП КЕПІТАЛ» (далі – Скаржник), у відповідності до виду своєї діяльності та досвіду виконання робіт, що відповідають предмету закупівлі, взяло участь в Процедури закупівлі та подало тендерну пропозицію через електронну систему закупівель до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до пункту 39 Особливостей розкриття тендерних пропозицій здійснюється відповідно до статті 28 Закону 922 (положення абзацу 3 частини 1 та абзацу 2 частини 2 статті 28 Закону 922 не застосовуються). Згідно абзацу 2 частини 1 статті 28 Закону 922 розкриття тендерних пропозицій/пропозицій з інформацією та документами, що підтверджують відповідність учасника кваліфікаційним критеріям/умовам, визначеним в оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, та вимогам до предмета закупівлі, а також з інформацією та документами, що містять технічний опис предмета закупівлі, здійснюється автоматично електронною системою закупівель одразу після завершення електронного аукціону. Розкриття тендерних пропозицій учасників відбулось 20.06.2025. Згідно з реєстром отриманих тендерних пропозицій участь в закупівлі взяло 2 учасника, а саме: - Скаржник з остаточною ціновою пропозицією 15 900 027,89 грн.; - Товариство з обмеженою відповідальністю «ІНТЕГРАЛ БУД-СТАНДАРТ» (далі – Переможець) з остаточною ціновою пропозицією 16 091 782,91 грн. За пунктом 41 Особливостей розгляд та оцінка тендерних пропозицій здійснюються відповідно до статті 29 Закону 922 (положення частин 2, 12, 16, абзаців 2 і 3 частини 15 статті 29 Закону 922 не застосовуються) з урахуванням положень пункту 43 Особливостей. Частиною 1 статті 29 Закону 922 визначено, що оцінка тендерних пропозицій/пропозицій проводиться автоматично електронною системою закупівель на основі критеріїв і методики оцінки, зазначених замовником у тендерній документації/оголошенні про проведення спрощеної закупівлі, шляхом застосування електронного аукціону.
Дата розгляду скарги: 11.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 04.07.2025 14:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.07.2025 18:06
Дата виконання рішення Замовником: 23.07.2025 16:34
Коментар замовника щодо усунення порушень: Виконано Замовником.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ТЕП КЕПІТАЛ», Володимир Лихіцький 380937281882 tender.tepkepital@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 981a23ad9fac438e882111c79cee5ffc
Заголовок пункту скарги: щодо рішення про відхидення пропозиції Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 1. Найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію Скаржника. Рішенням уповноваженої особи Замовника, висвітленого зокрема в протоколі уповноваженої особи від 27.06.2025, (далі – Рішення про відхилення), що оприлюднено 27.06.2025 тендерну пропозицію Скаржника відхилено.
Скаржник вважає Рішення про відхилення безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.
Відповідно до пункту 1 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону 922, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону 922.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення), наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації:
- іншою інформацією та документами, відповідно до вимог цієї тендерної документації та додатків до неї.
Згідно з пунктом 6 розділу «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації учасники процедури закупівлі повинні надати у складі тендерних пропозицій інформацію та документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, установленим замовником:
-підтвердження відповідності послуг, що пропонуються учасником, технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі з урахуванням вимог, що зазначені у Додатку 1 до тендерної документації (підтвердження складається учасником в довільній формі);
-інші документи, передбачені відповідними розділами та додатками тендерної документації (для юридичних осіб та фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців).
Вимоги до предмета закупівлі (технічні специфікації, маркування, сертифікати та інші документи підтвердження відповідності), згідно статті 23 Закону, зазначено в Додатку 1 до цієї тендерної документації.
Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі повинні відповідати встановленим/зареєстрованим діючим нормативним актам діючого законодавства (державним стандартам (технічним умовам)), які передбачають застосування заходів із захисту довкілля.
Додатком 1 до Тендерної документації передбачено технічне завдання з об’ємом робіт предмета закупівлі та перелік основних матеріальних ресурсів.
Зокрема виділено наступний об’єм робіт за розділом 13:


п/п Найменування робіт та витрат Одиниця
виміру Кількість
1 2 3 4
Локальний кошторис 02-01-01 на Фасад

Роздiл 13. Різні роботи

36 Нанесення клейової суміші по сітці м2 95,62
37 Декоративне опорядження м2 95,62


А також переліком основних матеріальних ресурсів перелічено наступні матеріальні ресурси:


п/п Найменування матеріальних ресурсів Одиниця
виміру
1 2 3

25 Штукатурка декоративна Сеrеsіt СT174 кг
26 Штукатурка декоративна Сеrеsіt СT174 кг

28 Суміш МВ (для приклеювання та захисту плит) Сеrеsіt СТ 190 кг

30 Суміш МВ (для приклеювання та захисту плит) Сеrеsіt СТ 190 кг


За пунктом 5.8. Додатку 2 до Тендерної документації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі учасник надає розрахункові кошторисні документи (зведений, локальний кошторис, договірну ціну, дефектний акт, відомість ресурсів) відповідно до технічного завдання. Кошторисна документація має бути розроблена в програмному комплексі АВК-5 (або аналог) версія 3.9.0 (не нижче, з врахуванням вимог Настанова з визначення вартості будівництва відповідно до Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві») (далі – Настанова), скріплена печаткою та підписана організацією-Учасником, а також підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника, у складі:
- Договірна ціна;
- Зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту з пояснювальною запискою (визначається без урахуванням витрат на технічний нагляд та авторський нагляд) ;
- Дефектний Акт;
- Локальні кошториси;
- Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку.
- Інформація про ціни на матеріальні ресурси
Усі кошторисні розрахунки повинні бути надані у пропозиції у форматі .pdf та у форматі .imd.
Додатком 1 до Тендерної документації також визначена наведена вимога.
На виконання умов пунктом 5.8. Додатку 2 до Тендерної документації Скаржник у складі своєї тендерної пропозиції надав:
- Локальний кошторис на будівельні роботи № 02-01-01 на фасад (далі – Кошторис);
- Відомість ресурсів до зведеного кошторисного розрахунку вартості об’єкта будівництва (далі – Відомість);
- Підсумкову відомість ресурсів (далі – Підсумкова відомість);
- Інформацію про ціни на матеріальні ресурси (далі – Інформація).

Кошторисом визначено наступні найменування робіт і витрат за розділом 13:


п/п Найменування робіт і витрат Одиниця
виміру Кількість
1 3 4 5
Локальний кошторис 02-01-01 на Фасад

Роздiл 13. Різні роботи
100 Декоративне опорядження 100 м2 0,9562

102 Штукатурка декоративна Сеrеsіt СT174 кг 267,736


Розділом ІІІ Відомості визначено наступні будівельні матеріали з цінами:


п/п Найменування Одиниця
виміру Кількість Поточна ціна за одиницю
грн. у тому числі:
відпускна ціна грн.
1 3 4 5 6

ІІІ. Будівельні матеріали, вироби і комплекти

75 Суміш МВ (для приклеювання та захисту плит) Сеrеsіt СТ 190 кг 39101,52 18,13 17,50
76 Суміш МВ (для приклеювання та захисту плит) Сеrеsіt СТ 190 кг 430,29 35,47 34,50

87 Штукатурка декоративна Сеrеsіt СT174 кг 8797,842 141,82 138,50
88 Штукатурка декоративна Сеrеsіt СT174 кг 267,736 157,57 154,00


Розділом ІІІ Підсумкової відомості визначено наступні будівельні матеріали з цінами:


п/п Найменування Одиниця
виміру Кількість Поточна ціна за одиницю
грн. у тому числі:
відпускна ціна грн.
всього грн. всього грн.
1 3 4 5 6

ІІІ. Будівельні матеріали, вироби і комплекти

75 Суміш МВ (для приклеювання та захисту плит) Сеrеsіt СТ 190 кг 39101,52 18,13
708910,56 17,50
684276,60
76 Суміш МВ (для приклеювання та захисту плит) Сеrеsіt СТ 190 кг 430,29 35,47
15262,39 34,50
14845,01

87 Штукатурка декоративна Сеrеsіt СT174 кг 8797,842 141,82
1237709,95 138,50
1218501,12
88 Штукатурка декоративна Сеrеsіt СT174 кг 267,736 157,57
42187,16 154,00
41231,34


В Інформації визначено наступні будівельні матеріали з цінами:


п/п Найменування Одиниця
виміру Кількість Відпускна ціна грн.

1 3 4 5 6

49 Суміш МВ (для приклеювання та захисту плит) Сеrеsіt СТ 190 кг 39101,52 17,50
50 Суміш МВ (для приклеювання та захисту плит) Сеrеsіt СТ 190 кг 430,29 34,50

61 Штукатурка декоративна Сеrеsіt СT174 кг 8797,842 138,50
62 Штукатурка декоративна Сеrеsіt СT174 кг 267,736 154,00


В Рішенні про відхилення Замовник зазначив:
1) Невідповідність в Кошторисі, а саме щодо позиції 102 розділу 13 Кошторису. На думку Замовника на офіційному сайті Сеrеsіt в технічному описі на штукатурну суміш декоративну Сеrеsіt СT174 передбачаються витрати в розмірі 2,5 кг/м², а Скаржником передбачено використання 2,8 кг/м², що завищують норму витрат матеріалів.
2) Невідповідність в Підсумковій відомості, а саме в позиціях 87 і 88 (щодо «Штукатурка декоративна Сеrеsіt СT174»), 75 і 76 (щодо «Суміш МВ (для приклеювання та захисту плит) Сеrеsіt СТ 190») розділу ІІІ Підсумкової відомості. За переконанням Замовника у Підсумковій позиції щодо наведених позицій застосовано різні вартісні показники стосовно одного і того ж матеріалу, як наведено вище.
У підсумку Замовник дійшов висновку, що пропозиція Скаржника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Тим самим згідно Рішення про відхилення Замовник відхилив пропозицію Скаржника з підстави абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Наведені твердження Замовника є абсурдними і визначають неправомірність прийнятого Рішення про відхилення.
По-перше: Скаржник не заперечує, що виходячи з обсягу частини роботи «Декоративне опорядження» враховуючи об’єм матеріалу «Штукатурка декоративна Сеrеsіt СT174» випливає витрата такого матеріалу в розмірі 2,8 кг/м².
Водночас умовами Тендерної документації, в тому числі Додатком 1 до Тендерної документації, не передбачено умов щодо обсягу витрат на матеріали чи лише на штукатурну суміш декоративну Сеrеsіt СT174, а саме в розмірі 2,5 кг/м². Крім того не визначалось, що такий обсяг витрат повинен співпадати з відомостями сайту виробника матеріалу.
По-друге: на сайті виробника, зокрема за посиланням:
https://www.ceresit.ua/catalog/uteplennja-fasadiv/polimerni-stukaturky/produkti.html/ceresit-ct-174/SAP_0201IDC014F2.html
не розміщено інформації про обсяг витрат.
Водночас сайт містить буклет щодо штукатурки декоративної Сеrеsіt СT174, що визначає витрату такої суміші ПРИБЛИЗНО 2,5 кг/м². Тобто виробник не визначив точного обсягу такої витрати, а також не визначив величину можливої похибки.
Варто також зазначити, що імпортери/дилери/постачальники штукатурки декоративної Сеrеsіt СT174 передбачають діапазон можливої витрати від 2,5 кг/м² до 2,8 кг/м².
Так наприклад це передбачено на сайті постачальника будівельних матеріалів Wikibud:
https://wikibud.com.ua/ua/smesy-dlya-sten-y-polov/dekoratyvnue-shtukaturky/ceresit-ct-174-25-kg-kameshkovaya-ceresit-ct-174
По-третє: переліком основних матеріальних ресурсів перелічено наступні матеріальні ресурси Додатку 1 до Тендерної документації передбачено «Штукатурка декоративна Сеrеsіt СT174» за позиціями 25 і 26 та «Суміш МВ (для приклеювання та захисту плит) Сеrеsіt СТ 190» за позиціями 28 і 30 з одиницею виміру «кг» без визначення конкретної кількості. Тобто наведені матеріали викладено двічі.
Як вже також згадано вище у Підсумковій відомості (позиції 75, 76, 87 і 88), Відомості (позиції 75, 76, 87 і 88) та Інформації (позиції 49, 50, 61 і 62) як і в переліку основних матеріальних ресурсів наведені матеріали також перелічено подвійно.
Скаржник не заперечує, що до одного і того ж матеріалу в різних позиціях застосовано різні відпускні та поточні ціни.
Своєю чергою Тендерна документації, в тому числі Додаток 1 до Тендерної документації, не містили умов, наприклад щодо граничних цін на такі матеріали та щодо зазначення саме однакових цін до кожної з позицій матеріалу, який повторюється в переліку основних матеріальних ресурсів Додатку 1 до Тендерної документації та в подальшому в проектно-кошторисній документації учасників, яка надається у складі пропозиції.
Тобто Тендерна документація не містила обмеження щодо подання пропозиції наведеним чином.
По-четверте: різниця в розцінках зумовлюється також тим, що частина матеріалу наявна на складі Скаржника, а відсутня частина буде придбана по нових розцінках, що також не заборонено згідно вимог Тендерної документації. Тобто різні терміни поставки і оплати впливають на розцінки за матеріали.
По-п’яте: в Рішенні про відхилення Замовник наголошує саме на невідповідності в документі «Підсумкова відомість ресурсів». Проте такий документ не вимагався за умовами Тендерної документації, зокрема за пунктом 5.8. Додатку 2 до Тендерної документації.
Враховуючи викладене тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з наведених у Рішенні про відхилення підстав.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: a7bda8b2784d44379b6dbaadfe74d1ba
Заголовок пункту скарги: щодо рішення про обрання Переможця
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 2. Після відхилення тендерної пропозиції Скаржника наступною найбільш економічно вигідною пропозицією визначено тендерну пропозицію Переможця. Рішенням уповноваженої особи Замовника від 01.07.2025, висвітленого зокрема протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 01.07.2025, (далі – Рішення Переможця) Переможця визначено переможцем процедури закупівлі та оприлюднено повідомлення про намір укласти договір з Переможцем.
Скаржник вважає Рішення Переможця також безпідставним, неправомірним та прийнятим з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель з огляду на наступні фактори.
Як згадувалось вище відповідно до Додатку 1 до Тендерної документації та пункту 5.8. Додатку 2 до Тендерної документації Розрахункові кошторисні документи (зведений, локальний кошторис, договірну ціну, дефектний акт, відомість ресурсів) відповідно до технічного завдання. Кошторисна документація має бути розроблена в програмному комплексі АВК-5 (або аналог) версія 3.9.0 (не нижче, з врахуванням вимог Настанова, скріплена печаткою та підписана організацією-Учасником, а також підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника, у складі зокрема договірної ціни.
У складі пропозиції Переможця наявна Договірна ціна. Проте наведений документ не містить посилання на нормативний документ, на підставі якого визначена договірна ціна. Тобто не передбачено, що договірна ціна визначена згідно саме Настанови.
Так, відповідно до Постанови КМУ «Про затвердження Загальних умов укладення та виконання договорів підряд в капітальному будівництві від 01.08.2005 Р. №558 кошторисна документація - кошториси та інші документи, пов'язані із складанням (розрахунки, обґрунтування, пояснення, відомості про ресурси тощо), і необхідні для визначення кошторисної вартості будівництва та договірної ціни;
В складі Тендерної пропозиції Переможця надано кошторисну документацію, яка не відповідає умовам Тендерної документації :
Аналіз наданої кошторисної документації свідчить, що вона складена не у відповідності до вимог кошторисних норм України в будівництві “Настанова з визначення вартості будівництва” затвердженою Міністерством розвитку громад та території України від 01.11.2021 № 281.
Відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 №281 затвердити кошторисні норми України у будівництві, що додаються.
Кошторисні норми України у будівництві:
1. Настанова з визначення вартості будівництва;
Додатком 30 до Настанови (пункт 5.2) передбачено, зокрема:
ФОРМА договірної ціни
Замовник _______________
Підрядник________________
Вид договірної ціни ________
Визначена згідно з.
Надана у складі Пропозиції Переможця договірна ціна не містить інформації про:
- Визначено згідно з______
Таким чином надана у складі кошторисна документація не виконана та не складена згідно кошторисних норм України в будівництві “Настанова з визначення вартості будівництва” затвердженою Міністерством розвитку громад та території України від 01.11.2021 № 281, на підставі чого Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію Переможця.
Скаржник має досвід по розгляду скарг з подібного питання у зв’язку з чим його пропозиція була відхилена в процедурі закупівлі UA-2024-01-31-006812-a. Аналогічної думки Орган оскарження дотримувався і при розгляді скарги в процедурі закупівлі UA-2024-03-11-002392-a.
Таким чином пропозиція Переможця не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей передбачено, що замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Враховуючи викладене тендерна пропозиція Переможця підлягає відхиленню з наведеної підстави.

Відповідно до частини 1 статті 5 Закону 922 закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.
Оскільки Переможця неправомірно визначено переможцем Процедури закупівлі, а пропозицію Скаржника неправомірно відхилено, Рішення про відхилення та Рішення Переможця порушують право Скаржника на: участь в торгах, зокрема чесних та прозорих, здійснених за принципами закупівель, в тому числі недискримінації та рівного ставлення до учасників; об’єктивний та неупереджений розгляд тендерної пропозиції учасників Процедури закупівлі; добросовісну конкуренцію; правомірне ведення своєї діяльності; перемогу в Процедурі закупівлі.
Враховуючи викладене Рішення про відхилення та Рішення Переможця підлягають скасуванню, оскільки прийняті з порушенням законодавства у сфері публічних закупівель, в тому числі принципу об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Захист прав Скаржника можливий за допомогою подання цієї скарги до органу оскарження.

Згідно з частини 6 статті 10 Закону 922 доступ до інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель, є безоплатним та вільним. Інформація про закупівлю, визначена цим Законом, розміщується в електронній системі закупівель безоплатно через авторизовані електронні майданчики. Інформація про закупівлі, зазначена у частині першій цієї статті, оприлюднюється відповідно до вимог Закону України "Про доступ до публічної інформації", у тому числі у формі відкритих даних. В електронній системі закупівлі, крім інформації, зазначеної у частині першій цієї статті, може оприлюднюватися інша інформація.

Керуючись статтями 5, 18, 28, 29 Закону 922 та пунктами 39, 41 і 55-67 Особливостей -
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір