-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої, Кондиціонер згідно технічних вимог з монтажем; Кондиціонер згідно технічних вимог з монтажем; Кондиціонер згідно технічних вимог з монтажем; Кондиціонер згідно технічних вимог з монтажем; Кондиціонер згідно технічних вимог з монтажем.
Закупівля здійснюється відповідно до пункту 37 розділу Х “Прикінцеві та перехідні положення” Закону України “Про публічні закупівлі” з урахуванням особливостей затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 №1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» в редакції постанови Кабінету Міністрів України №471 від 12.05.2023 – із змінами
Торги відмінено
3 496 739.67
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 17 484.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 17 484.00 UAH
Період оскарження:
04.06.2025 16:37 - 26.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Усунення дискримінаційних вимог
Номер:
eb0b7bb6c6f84b62a5c1470812adf970
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-04-012625-a.a1
Назва:
Усунення дискримінаційних вимог
Скарга:
Внесення змін то технічної специфікації
Пов'язані документи:
Учасник
- Запропонований зі змінами Додаток 2.doc 08.06.2025 18:07
- Скарга до АМКУ .docx 08.06.2025 18:07
- Скарга до АМКУ .pdf 08.06.2025 18:07
- Паспорт Nexora 08.06.2025 18:07
- sign.p7s 08.06.2025 18:08
- рішення від 10.06.2025 №9223.pdf 10.06.2025 17:17
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.06.2025 №9652.pdf 18.06.2025 15:01
- рішення від 17.06.2025 №9652.pdf 20.06.2025 11:38
- ПОСТІЙНО ДІЮЧА АДМІНІСТРАТИВНА КОЛЕГІ1 №4.docx 12.06.2025 17:09
- ПОСТІЙНО ДІЮЧА АДМІНІСТРАТИВНА КОЛЕГІ1 №4.pdf 12.06.2025 17:09
Дата прийняття скарги до розгляду:
08.06.2025 20:54
Дата розгляду скарги:
17.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.06.2025 17:17
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
20.06.2025 11:38
Дата виконання рішення Замовником:
24.06.2025 14:39
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Коментар замовника щодо усунення порушення: На підставі рішення постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №9652-р/пк-пз від 17.06.2025..Замовником усунено порушення шляхом внесення змін до тендерної документації до предмету закупівлі: 42510000-4 Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої, Кондиціонер згідно технічних вимог з монтажем; Кондиціонер згідно технічних вимог з монтажем; Кондиціонер згідно технічних вимог з монтажем; Кондиціонер згідно технічних вимог з монтажем; Кондиціонер згідно технічних вимог з монтажем. за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
07fb71d99cf245db87bababd777d2180
Заголовок пункту скарги:
Внесення змін то технічної специфікації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Усунення дискримінаційних вимог щодо збільшення потенційного кола учасників в державній закупівлі
×
-
Назва доказу:
ПАСПОРТ NEXORA
-
Повʼязаний документ:
Паспорт Nexora
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
Скарга
Скасована
КЕП
скарга на незаконне рішення замовника про відміну процедури закупівлі
Номер:
b4e5bdd9b8364c7d8ef60be4e1bc8c15
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-04-012625-a.a2
Назва:
скарга на незаконне рішення замовника про відміну процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- sign.p7s 24.07.2025 16:52
- скарга АМКУ Мечнікова (1).pdf 24.07.2025 16:51
- пр 5 відміна торгів 14.07.2025 (1).docx 24.07.2025 16:51
- скарга АМКУ Мечнікова.docx 24.07.2025 16:51
- скарга АМКУ Мечнікова (1).pdf.asice 24.07.2025 16:51
- Снимок экрана 2025-07-24 163932.png 24.07.2025 16:51
- вимога ДОКЛ (1).pdf 24.07.2025 16:51
- ПР визначення переможця.docx 24.07.2025 16:51
- скарга АМКУ Мечнікова.pdf 24.07.2025 16:51
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
25.07.2025 00:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
1891e9a328c642c6aaefde4b747cb003
Заголовок пункту скарги:
1. Обставини справи
ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ" брало участь у процедурі закупівлі за кодом ДК 021:2015 42510000-4 (Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої), зареєстрованої 04.06.2025 під ідентифікатором UA-2025-06-04-012625-a. За результатами аукціону, проведеного 03.07.2025, наша пропозиція в розмірі 2 343 024,00 грн. була визнана найбільш економічно вигідно
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
1. Обставини справи
ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ" брало участь у процедурі закупівлі за кодом ДК 021:2015 42510000-4 (Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої), зареєстрованої 04.06.2025 під ідентифікатором UA-2025-06-04-012625-a. За результатами аукціону, проведеного 03.07.2025, наша пропозиція в розмірі 2 343 024,00 грн. була визнана найбільш економічно вигідною, і 07.07.2025 ми були офіційно визначені переможцем.
14.07.2025 замовник оприлюднив рішення про відміну процедури закупівлі на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022, посилаючись на відсутність подальшої потреби через часткове встановлення кондиціонерів благодійниками.
2. Суть скарги
ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ" вважає рішення про відміну процедури закупівлі таким, що грубо порушує наші права та законні інтереси, з огляду на наступне:
2.1. Зловживання правом та уникнення обов’язку укладення договору
Рішення про відміну процедури закупівлі ухвалене після завершення аукціону та визначення переможця, що є винятковим випадком, який вимагає особливої ретельності та бездоганної доказовості з боку замовника. Відповідно до прецедентних рішень АМКУ відміна закупівлі після визначення переможця без належного та переконливого обґрунтування вважається зловживанням правом і прямою підставою для задоволення скарги. При цьому залучення сторонніх осіб (благодійників) із можливим цільовим наданням аналогічних товарів виглядає як свідома та цинічна спроба уникнути публічного договору, що становить фактичне обходження законодавства про публічні закупівлі, спрямоване на дискредитацію конкурентного процесу.
2.2. Відсутність належного, повного та своєчасного обґрунтування
Станом на момент скасування закупівлі (14.07.2025) та подання скарги (24.07.2025) замовник:
• Не надав жодного підтвердження (актів приймання, технічної документації, договорів із благодійниками), що унеможливлює верифікацію заяви про відсутність потреби.
• Не відповів на офіційний запит ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ", надісланий 17.07.2025, чим грубо порушив статтю 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації" (5 робочих днів на відповідь, строк сплив 24.07.2025). Постфактум надані документи не можуть бути враховані як належне обґрунтування, адже:
o Замовник зобов’язаний обґрунтовувати рішення на момент його прийняття (пункт 50 Особливостей №1178).
o Недопустимо виправдовувати неправомірне рішення через подальше формування доказової бази 'заднім числом', що суперечить усталеність практиці АМКУ щодо відхилення постфактум обґрунтувань і підриває саму суть прозорого процесу закупівель.
2.3. Порушення принципів Закону України "Про публічні закупівлі"
Рішення про відміну прямо суперечить ключовим принципам:
• Прозорості: Замовник не оприлюднив жодних обґрунтованих доказів, що робить процес непрозорим і підозрілим.
• Добросовісної конкуренції: Учасників змусили витратити значні зусилля на підготовку та участь, а потім анулювали результат аукціону без вагомих причин, що руйнує довіру до системи.
• Ефективного та раціонального використання бюджетних коштів: Переможцем було запропоновано найбільш вигідну ціну (2 343 024,00 грн), що відповідало інтересам держави, а відміна цього результату може призвести до невиправдених витрат.
2.4. Штучність та непослідовність дій замовника
Хронологія подій піддає сумніву об’єктивність рішення:
• Аукціон завершено 03.07.2025.
• Переможця визначено 07.07.2025.
• Скасування відбулося лише 14.07.2025, без жодних супровідних документів.
Ця затримка та відсутність обґрунтування свідчать про відсутність об’єктивної та передбачуваної потреби у відміні, що є явною маніпуляцією процедурою закупівлі з єдиною метою — недопущення укладення договору з переможцем, що є неприпустимим у правовій державі.
2.5. Імовірність змови або упереджених дій на користь третіх осіб
ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ" має обґрунтовані підозри (ненадання відповіді на наш офіційний запит, непослідовна хронологія подій, відсутність належного обґрунтування відміни закупівлі)., що замовник навмисно ініціював залучення благодійної допомоги в процесі або вже після проведення аукціону з метою передачі товару в спосіб, не передбачений законом. Це потенційно свідчить про ознаки змови з третіми особами або упереджених дій, спрямованих на унеможливлення виконання обов’язку перед законним переможцем. Такі дії вимагають негайного та ретельного розслідування з боку АМКУ для захисту інтересів держави та учасників ринку.
2.6. Неприпустимість постфактум обґрунтування як підстава для відхилення права переможця
Навіть за умови надання замовником документів від благодійників після подання скарги, такі докази не можуть вважатися належним обґрунтуванням, оскільки рішення про відміну (14.07.2025) мало базуватися на фактах, відомих на момент його прийняття. Залучення благодійної допомоги під час процедури (04.06.2025–14.07.2025) і відміна після визначення переможця (07.07.2025) свідчать про навмисне ігнорування обов’язку укласти договір із ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ". Це прямо суперечить практиці АМКУ, де постфактум докази не виправдовують порушення процесу. Відсутність прозорого інформування про зміну обставин до аукціону руйнує принцип добросовісності та завдає непоправної шкоди учасникам.
2.7. Дискримінація переможця та підрив конкуренції
Відміна закупівлі після визначення переможця, навіть за наявності документів, дискримінує ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ", оскільки процедура аукціону та розгляду пропозиції була завершена, а договір мав бути укладений. Відміна на даному етапі створює небезпечний прецедент для всієї системи публічних закупівель. Вона дозволяє замовникам штучно маніпулювати процесом: оголошувати закупівлі, проводити аукціони, визначати переможців, а потім, за зручним для них сценарієм (наприклад, залучення благодійників під час процедури), відміняти процедуру, уникаючи укладення договорів із тими, хто переміг у чесній конкуренції. Такий підхід підриває саму суть публічних закупівель, яка полягає в забезпеченні прозорого, конкурентного та ефективного розподілу державних коштів. Це також демотивує учасників ринку брати участь у тендерах, порушуючи принцип добросовісної конкуренції, оскільки вони ризикують витрачати ресурси на процедури, які можуть бути скасовані за суб’єктивним рішенням замовника.
ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ" брало участь у процедурі закупівлі за кодом ДК 021:2015 42510000-4 (Теплообмінники, кондиціонери повітря, холодильне обладнання та фільтрувальні пристрої), зареєстрованої 04.06.2025 під ідентифікатором UA-2025-06-04-012625-a. За результатами аукціону, проведеного 03.07.2025, наша пропозиція в розмірі 2 343 024,00 грн. була визнана найбільш економічно вигідною, і 07.07.2025 ми були офіційно визначені переможцем.
14.07.2025 замовник оприлюднив рішення про відміну процедури закупівлі на підставі підпункту 1 пункту 50 Особливостей, затверджених постановою КМУ №1178 від 12.10.2022, посилаючись на відсутність подальшої потреби через часткове встановлення кондиціонерів благодійниками.
2. Суть скарги
ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ" вважає рішення про відміну процедури закупівлі таким, що грубо порушує наші права та законні інтереси, з огляду на наступне:
2.1. Зловживання правом та уникнення обов’язку укладення договору
Рішення про відміну процедури закупівлі ухвалене після завершення аукціону та визначення переможця, що є винятковим випадком, який вимагає особливої ретельності та бездоганної доказовості з боку замовника. Відповідно до прецедентних рішень АМКУ відміна закупівлі після визначення переможця без належного та переконливого обґрунтування вважається зловживанням правом і прямою підставою для задоволення скарги. При цьому залучення сторонніх осіб (благодійників) із можливим цільовим наданням аналогічних товарів виглядає як свідома та цинічна спроба уникнути публічного договору, що становить фактичне обходження законодавства про публічні закупівлі, спрямоване на дискредитацію конкурентного процесу.
2.2. Відсутність належного, повного та своєчасного обґрунтування
Станом на момент скасування закупівлі (14.07.2025) та подання скарги (24.07.2025) замовник:
• Не надав жодного підтвердження (актів приймання, технічної документації, договорів із благодійниками), що унеможливлює верифікацію заяви про відсутність потреби.
• Не відповів на офіційний запит ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ", надісланий 17.07.2025, чим грубо порушив статтю 20 Закону України "Про доступ до публічної інформації" (5 робочих днів на відповідь, строк сплив 24.07.2025). Постфактум надані документи не можуть бути враховані як належне обґрунтування, адже:
o Замовник зобов’язаний обґрунтовувати рішення на момент його прийняття (пункт 50 Особливостей №1178).
o Недопустимо виправдовувати неправомірне рішення через подальше формування доказової бази 'заднім числом', що суперечить усталеність практиці АМКУ щодо відхилення постфактум обґрунтувань і підриває саму суть прозорого процесу закупівель.
2.3. Порушення принципів Закону України "Про публічні закупівлі"
Рішення про відміну прямо суперечить ключовим принципам:
• Прозорості: Замовник не оприлюднив жодних обґрунтованих доказів, що робить процес непрозорим і підозрілим.
• Добросовісної конкуренції: Учасників змусили витратити значні зусилля на підготовку та участь, а потім анулювали результат аукціону без вагомих причин, що руйнує довіру до системи.
• Ефективного та раціонального використання бюджетних коштів: Переможцем було запропоновано найбільш вигідну ціну (2 343 024,00 грн), що відповідало інтересам держави, а відміна цього результату може призвести до невиправдених витрат.
2.4. Штучність та непослідовність дій замовника
Хронологія подій піддає сумніву об’єктивність рішення:
• Аукціон завершено 03.07.2025.
• Переможця визначено 07.07.2025.
• Скасування відбулося лише 14.07.2025, без жодних супровідних документів.
Ця затримка та відсутність обґрунтування свідчать про відсутність об’єктивної та передбачуваної потреби у відміні, що є явною маніпуляцією процедурою закупівлі з єдиною метою — недопущення укладення договору з переможцем, що є неприпустимим у правовій державі.
2.5. Імовірність змови або упереджених дій на користь третіх осіб
ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ" має обґрунтовані підозри (ненадання відповіді на наш офіційний запит, непослідовна хронологія подій, відсутність належного обґрунтування відміни закупівлі)., що замовник навмисно ініціював залучення благодійної допомоги в процесі або вже після проведення аукціону з метою передачі товару в спосіб, не передбачений законом. Це потенційно свідчить про ознаки змови з третіми особами або упереджених дій, спрямованих на унеможливлення виконання обов’язку перед законним переможцем. Такі дії вимагають негайного та ретельного розслідування з боку АМКУ для захисту інтересів держави та учасників ринку.
2.6. Неприпустимість постфактум обґрунтування як підстава для відхилення права переможця
Навіть за умови надання замовником документів від благодійників після подання скарги, такі докази не можуть вважатися належним обґрунтуванням, оскільки рішення про відміну (14.07.2025) мало базуватися на фактах, відомих на момент його прийняття. Залучення благодійної допомоги під час процедури (04.06.2025–14.07.2025) і відміна після визначення переможця (07.07.2025) свідчать про навмисне ігнорування обов’язку укласти договір із ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ". Це прямо суперечить практиці АМКУ, де постфактум докази не виправдовують порушення процесу. Відсутність прозорого інформування про зміну обставин до аукціону руйнує принцип добросовісності та завдає непоправної шкоди учасникам.
2.7. Дискримінація переможця та підрив конкуренції
Відміна закупівлі після визначення переможця, навіть за наявності документів, дискримінує ТОВ "УКРВЕНТКЛІМАТ", оскільки процедура аукціону та розгляду пропозиції була завершена, а договір мав бути укладений. Відміна на даному етапі створює небезпечний прецедент для всієї системи публічних закупівель. Вона дозволяє замовникам штучно маніпулювати процесом: оголошувати закупівлі, проводити аукціони, визначати переможців, а потім, за зручним для них сценарієм (наприклад, залучення благодійників під час процедури), відміняти процедуру, уникаючи укладення договорів із тими, хто переміг у чесній конкуренції. Такий підхід підриває саму суть публічних закупівель, яка полягає в забезпеченні прозорого, конкурентного та ефективного розподілу державних коштів. Це також демотивує учасників ринку брати участь у тендерах, порушуючи принцип добросовісної конкуренції, оскільки вони ризикують витрачати ресурси на процедури, які можуть бути скасовані за суб’єктивним рішенням замовника.
×
-
Назва доказу:
скарга АМКУ Мечнікова
-
Повʼязаний документ:
скарга АМКУ Мечнікова (1).pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю)