-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (Поточний ремонт внутрішніх приміщень в ліцеї №32 за адресою: вул. Федорова, 2 у Печерському районі міста Києва)
ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (Поточний ремонт внутрішніх приміщень в ліцеї №32 за адресою: вул. Федорова, 2 у Печерському районі міста Києва) згідно документації. Необхідність в проведенні поточного ремонту сходових клітин м. Київ, ЗЗСО №32, вул. Федорова, 2, виникла у зв’язку фізичним зносом , підлоги, пошкодженням оздоблення стін та стелі, системи електропостачання та електричних щитів. З метою забезпечення безперебійного функціонування закладу освіти Печерського району, підготовки до нового навчального 2025-2026 року, існує нагальна потреба у поточному ремонті.
Завершена
2 500 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 12 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 12 500.00 UAH
Період оскарження:
04.06.2025 15:33 - 09.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне рішення Замовника про відміну процедури закупівлі номер оголошення UA-2025-06-04-01043 l-a
Номер:
fb0205b8836046439f2595930d14a7a0
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-04-010431-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне рішення Замовника про відміну процедури закупівлі номер оголошення UA-2025-06-04-01043 l-a
Скарга:
Скарга на неправомірне рішення Замовника про відміну процедури закупівлі номер оголошення UA-2025-06-04-01043 l-a
Пов'язані документи:
Замовник
- Пояснення на запит АМКУ.docx 09.07.2025 12:10
- Пояснення на запит АМКУ.pdf 09.07.2025 12:10
- Лист № 3323-04_76642-07 від 28.10.2024.pdf 09.07.2025 12:07
- sign.p7s 02.07.2025 16:32
- Рішення від 14.07.2025 №10989.pdf 16.07.2025 13:51
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.07.2025 №10989.pdf 15.07.2025 12:52
- Рішення від 07.07.2025 №10599.pdf 07.07.2025 16:04
Дата прийняття скарги до розгляду:
03.07.2025 13:38
Дата розгляду скарги:
14.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
07.07.2025 16:05
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
16.07.2025 13:51
Дата виконання рішення Замовником:
17.07.2025 10:00
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Виконано Замовником.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
3d014a3a5fc6484a8f5f1de634c064f4
Заголовок пункту скарги:
скарга
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на відміну
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Відміна процедури закупівлі
Тип порушення:
Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити.
Відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.
ТОВ «ГРІН ТРЕЙДІНГ» (далі – Скаржник або Суб’єкт оскарження) не погоджується з рішенням Замовника щодо відміни відкритих торгів з особливостями, з огляду на факти, що викладені нижче.
При цьому, оскаржуване рішення Замовника порушує право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій, а також на справедливий розгляд тендерних пропозицій та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Така позиція Скаржника обґрунтовується наступним:
1. Згідно п.1.1 п. 1 Розділу «результати торгів та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації: «1 Замовник відміняє тендер у разі:
- відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
- неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
- скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
- коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення..
Відповідно до протоколу Уповноваженої особи замовника б\н від 1 липня 2025 року, підставою для відміни тендеру є – «В складі Пропозиції Учасника-Переможця надано Інформацію про ціни, яка не відповідає нормам чинного законодавства та умовам Тендерної документації.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити..
Щодо вищезазначеного обґрунтування замовника повідомляємо, Відповідно до додатку 1 та пункту 5.2 Додатку 2 до тендерної документації, Розрахункові кошторисні документи (зведений, локальний кошторис, договірну ціну, дефектний акт, відомість ресурсів) необхідно підготувати відповідно до технічного завдання. Кошторисна документація має бути розроблена з врахуванням вимог Настанови з визначення вартості будівництва відповідно до Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві»), у складі:
- Договірна ціна (з врахування вартості проходження експертизи кошторисної документації та без витрат на технічний нагляд);
- Зведений кошторисний розрахунок (з пояснювальною запискою)(з врахування вартості проходження експертизи кошторисної документації та без витрат на технічний нагляд);
- Дефектний Акт;
- Локальні кошториси;
- Відомість ресурсів.
-Інформація про ціни на матеріальні ресурси.
Розрахунок ціни тендерної пропозиції має бути розроблений у програмному комплексі АВК або іншому програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін, та складений у відповідності до чинної Настанови.
Усі кошторисні розрахунки повинні бути надані у пропозиції у форматі .pdf та у форматі imd.
Структура договірної ціни є твердою і визначається у відповідності до Настанови з урахуванням змін та доповнень.
На виконання вказаних вимог, у складі тендерної пропозиції Скаржника було надано всі розрахунки у порядку та на умовах, що визначені умовами тендерної документації. Ці та інші документи задовольняли вимоги Замовника, у зв’язку з чим Замовником було прийнято рішення про визначення Скаржника переможцем.
Разом з тим, твердження Замовника що інформація про ціни в складі тендерної пропозиції не відповідають нормам чинного законодавства та умовам тендерної документації, не є невідповідністю. Оскільки, в тендерній документації, відсутні вимоги щодо такої інформації про ціни. В тендерній документації є лише вимоги щодо :
- Кошторисна документація має бути розроблена з врахуванням вимог Настанови з визначення вартості будівництва відповідно до Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві»)
- Розрахунок ціни тендерної пропозиції має бути розроблений у програмному комплексі АВК або іншому програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін, та складений у відповідності до чинної Настанови.
- Усі кошторисні розрахунки повинні бути надані у пропозиції у форматі .pdf та у форматі imd.
Також звертаємо увагу що тендерна документація не містить вимог щодо відповідності кошторисної документації до листа-роз’яснення Міністерства економіки України від 28.10.2024 № 3323-04/76642-07 щодо внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі”.
Окремо слід зазначити, що відповідно до пункту 18.5 проекту договору (Додаток 4 до тендерної документації), невід’ємною частиною цього Договору є Інформація про ціни на матеріальні ресурси — Додаток 5. Той же таки Додаток 5 до проекту договору містить в собі форму (зразок) інформації про ціни на матеріальні ресурси, який буде заповнюватися сторонами при його укладенні.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ГРІН ТРЕЙДІНГ», надано перелік основних матеріальних ресурсів, в якому міститься інформація про ціни на матеріальні ресурси.
Отже, Замовник неправомірно прийняв рішення про відміну процедури закупівлі.
Окрім цього, відповідно до протоколу б/н від 1 липня 2025 року, можна дійти висновку, що замовник самостійно встановив наявність порушення, яке неможливо усунути, в той самий час, відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178, та Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не має повноважень виявляти наявність або відсутність порушення процедури закупівлі.
Відповідно до частини 4 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» - У висновку обов’язково зазначаються опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі, що в свою чергу здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю)
Відповідно до п.1 ч. 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» - За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом)
Отже, виявляти порушення у процедурі закупівлі мають повноваження Орган оскарження та Органи державного фінансового контролю.
Враховуючи вищенаведене, рішення щодо відміни тендеру є неправомірним
Тому, з огляду на все викладене вище, а саме рішення відмінити відкриті торги з особливостями на закупівлю по предмету ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (Поточний ремонт внутрішніх приміщень в ліцеї №32 за адресою: вул. Федорова, 2 у Печерському районі міста Києва), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-06-04-010431-a, з причини неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Вказані обставини призвели до порушення прав Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій. Окрім того, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав та законних інтересів Скаржника.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури закупівлі, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції. Неправомірне рішення про відміну закупівлі, позбавляє ТОВ «ГРІН ТРЕЙДІНГ» можливості отримати прибуток за рахунок укладення договору про закупівлю.
Відповідно підпункту 2 пункту 50 Особливостей замовник відміняє відкриті торги у разі неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
Враховуючи викладене, Закупівля підлягає відміні.
ТОВ «ГРІН ТРЕЙДІНГ» (далі – Скаржник або Суб’єкт оскарження) не погоджується з рішенням Замовника щодо відміни відкритих торгів з особливостями, з огляду на факти, що викладені нижче.
При цьому, оскаржуване рішення Замовника порушує право Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій, а також на справедливий розгляд тендерних пропозицій та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Така позиція Скаржника обґрунтовується наступним:
1. Згідно п.1.1 п. 1 Розділу «результати торгів та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації: «1 Замовник відміняє тендер у разі:
- відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг;
- неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель, з описом таких порушень;
- скорочення обсягу видатків на здійснення закупівлі товарів, робіт чи послуг;
- коли здійснення закупівлі стало неможливим внаслідок дії обставин непереборної сили.
У разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення..
Відповідно до протоколу Уповноваженої особи замовника б\н від 1 липня 2025 року, підставою для відміни тендеру є – «В складі Пропозиції Учасника-Переможця надано Інформацію про ціни, яка не відповідає нормам чинного законодавства та умовам Тендерної документації.
Зазначені порушення на цьому етапі Закупівлі неможливо усунути чи виправити..
Щодо вищезазначеного обґрунтування замовника повідомляємо, Відповідно до додатку 1 та пункту 5.2 Додатку 2 до тендерної документації, Розрахункові кошторисні документи (зведений, локальний кошторис, договірну ціну, дефектний акт, відомість ресурсів) необхідно підготувати відповідно до технічного завдання. Кошторисна документація має бути розроблена з врахуванням вимог Настанови з визначення вартості будівництва відповідно до Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві»), у складі:
- Договірна ціна (з врахування вартості проходження експертизи кошторисної документації та без витрат на технічний нагляд);
- Зведений кошторисний розрахунок (з пояснювальною запискою)(з врахування вартості проходження експертизи кошторисної документації та без витрат на технічний нагляд);
- Дефектний Акт;
- Локальні кошториси;
- Відомість ресурсів.
-Інформація про ціни на матеріальні ресурси.
Розрахунок ціни тендерної пропозиції має бути розроблений у програмному комплексі АВК або іншому програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін, та складений у відповідності до чинної Настанови.
Усі кошторисні розрахунки повинні бути надані у пропозиції у форматі .pdf та у форматі imd.
Структура договірної ціни є твердою і визначається у відповідності до Настанови з урахуванням змін та доповнень.
На виконання вказаних вимог, у складі тендерної пропозиції Скаржника було надано всі розрахунки у порядку та на умовах, що визначені умовами тендерної документації. Ці та інші документи задовольняли вимоги Замовника, у зв’язку з чим Замовником було прийнято рішення про визначення Скаржника переможцем.
Разом з тим, твердження Замовника що інформація про ціни в складі тендерної пропозиції не відповідають нормам чинного законодавства та умовам тендерної документації, не є невідповідністю. Оскільки, в тендерній документації, відсутні вимоги щодо такої інформації про ціни. В тендерній документації є лише вимоги щодо :
- Кошторисна документація має бути розроблена з врахуванням вимог Настанови з визначення вартості будівництва відповідно до Наказу Мінрегіону від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві»)
- Розрахунок ціни тендерної пропозиції має бути розроблений у програмному комплексі АВК або іншому програмному комплексі, який взаємодіє з ним в частині передачі кошторисної документації та розрахунків договірних цін, та складений у відповідності до чинної Настанови.
- Усі кошторисні розрахунки повинні бути надані у пропозиції у форматі .pdf та у форматі imd.
Також звертаємо увагу що тендерна документація не містить вимог щодо відповідності кошторисної документації до листа-роз’яснення Міністерства економіки України від 28.10.2024 № 3323-04/76642-07 щодо внесення змін до Закону України “Про публічні закупівлі”.
Окремо слід зазначити, що відповідно до пункту 18.5 проекту договору (Додаток 4 до тендерної документації), невід’ємною частиною цього Договору є Інформація про ціни на матеріальні ресурси — Додаток 5. Той же таки Додаток 5 до проекту договору містить в собі форму (зразок) інформації про ціни на матеріальні ресурси, який буде заповнюватися сторонами при його укладенні.
У складі тендерної пропозиції ТОВ «ГРІН ТРЕЙДІНГ», надано перелік основних матеріальних ресурсів, в якому міститься інформація про ціни на матеріальні ресурси.
Отже, Замовник неправомірно прийняв рішення про відміну процедури закупівлі.
Окрім цього, відповідно до протоколу б/н від 1 липня 2025 року, можна дійти висновку, що замовник самостійно встановив наявність порушення, яке неможливо усунути, в той самий час, відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. № 1178, та Закону України «Про публічні закупівлі». Замовник не має повноважень виявляти наявність або відсутність порушення процедури закупівлі.
Відповідно до частини 4 статті 8 Закону України «Про публічні закупівлі» - У висновку обов’язково зазначаються опис порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель, виявленого за результатами моніторингу процедури закупівлі, що в свою чергу здійснюють центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері державного фінансового контролю, та його міжрегіональні територіальні органи (далі - органи державного фінансового контролю)
Відповідно до п.1 ч. 18 статті 18 Закону України «Про публічні закупівлі» - За результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення:
1) про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про процедури закупівлі, передбаченої цим Законом)
Отже, виявляти порушення у процедурі закупівлі мають повноваження Орган оскарження та Органи державного фінансового контролю.
Враховуючи вищенаведене, рішення щодо відміни тендеру є неправомірним
Тому, з огляду на все викладене вище, а саме рішення відмінити відкриті торги з особливостями на закупівлю по предмету ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (Поточний ремонт внутрішніх приміщень в ліцеї №32 за адресою: вул. Федорова, 2 у Печерському районі міста Києва), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-06-04-010431-a, з причини неможливості усунення порушень, що виникли через виявлені порушення законодавства у сфері публічних закупівель, є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Вказані обставини призвели до порушення прав Скаржника на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій. Окрім того, Замовник порушив принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме: недискримінація учасників та рівне ставлення до них та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, що у свою чергу, призводить до порушення прав та законних інтересів Скаржника.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури закупівлі, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції. Неправомірне рішення про відміну закупівлі, позбавляє ТОВ «ГРІН ТРЕЙДІНГ» можливості отримати прибуток за рахунок укладення договору про закупівлю.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти дану скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень, допущених Замовником – Управлінням освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації під час проведення процедури відкритих торгів з особливостями на закупівлю за предметом ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (Поточний ремонт внутрішніх приміщень в ліцеї №32 за адресою: вул. Федорова, 2 у Печерському районі міста Києва)., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-06-04-010431-a. 3. Зобов’язати Управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації скасувати рішення про відміну процедури відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю по предмету ДК 021:2015 45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи (Поточний ремонт внутрішніх приміщень в ліцеї №32 за адресою: вул. Федорова, 2 у Печерському районі міста Києва)., номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-06-04-010431-a.