• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 33190000-8 Медичні обладнання та вироби медичного призначення різні (Сумка невідкладної допомоги, рюкзак парамедика)

Завершена

415 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 075.00 UAH
Період оскарження: 04.06.2025 15:08 - 09.06.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного відхилення пропозиції ФОП «БОКАЛ О.В.»

Номер: a9bcbddb6ba140db8d371fcc4e7c30de
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-04-009806-a.b1
Назва: на порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо неправомірного відхилення пропозиції ФОП «БОКАЛ О.В.»
Скарга:
Дата розгляду скарги: 01.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 24.06.2025 16:42
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 03.07.2025 18:08
Автор: ФОП Бокал Олексiй Володимирович, Бокал Олексiй Володимирович 380991407101 d.aptechki@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 07677b6354d94629bd84e322ed0d138b
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне відхилення пропозиції ФОП Бокал О.В.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 04.06.2025 року Замовник оголосив відкриті торги з особливостями та опублікував Тендерну документацію (далі - ТД). Процедура закупівлі закінчилась наступними результатами:
Учасник ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ОЛАМЕД" 409 915,93 UAH
ФОП «БОКАЛ О.В.» 325 042,00 UAH (Вигідніше на 84 873,93 UAH)

Протоколом відхилення від 19.06.2025 року Замовник відхилив пропозицію Скаржника (далі – Протокол).
Скаржник вважає, що прийнятим Замовником рішенням здійснено порушення прав та законних інтересів Скаржника, а також, Замовником порушено принципи, задекларовані ч. 1 статті 5 Закону України “Про публічні закупівлі” (далі - Закон): відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель; об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі.

Обґрунтування.
У Протоколі відхилення зазначена причина відхилення: «ФОП Бокал Олексій Володимирович, як виробник товару, не надав документів на підтвердження відповідності заявленого товару «Сумка невідкладної допомоги» та «Рюкзак парамедика» вимогам ДСТУ або встановленим до нього загальнообов’язковими на території України нормами і правилами (п.1 «Вимоги до предмету закупівлі» Додатку 4…та п.п.2 п.5 Додатку 7 «Перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції»)

Скаржник не погоджується з таким формулюванням причини відхилення, з огляду на наступне.

Вимоги Тендерної документації п.1 Додатку 4 наступні:
Учасник у складі пропозиції має підтвердити відповідність товару, як товару медичного призначення, вимогам ДСТУ або встановленим до нього загальнообов’язковими на території України нормами і правилами, якщо це передбачено законодавством та надати сертифікат (декларацію) відповідності/якості виробника, або посвідчення про якість, або висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або протоколи випробувань або технічний паспорт, тощо.

Вимоги Тендерної документації, п.п2 п.5 Додатку 7 наступні:
«2. підтвердити відповідність товару вимогам ДСТУ або встановленим до нього загальнообов’язковими на території України нормами і правилами, якщо це передбачено законодавством та надати сертифікат (декларацію) відповідності/якості виробника або посвідчення про якість або висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи або протоколи випробувань або технічний паспорт, тощо»

Скаржник надав Сертифікати якості виробника на запропонований товар (файл 1.4. Технічні вимоги). Окрім цього надана Інформаційна довідка про повну відповідність товару вимогам Замовника. Обидва пункти з тендерної документації, через які здійснене відхилення зводяться до однієї вимоги: надати певні документи: сертифікат (декларацію) відповідності/якості виробника, або посвідчення про якість, або висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи, або протоколи випробувань або технічний паспорт, тощо. І відповідний документ був наданий.

Також, в тендерній документації Замовником не зазначено, яким вимогам ДСТУ має відповідати сумки та, яким нормам та правилам. Окрім цього Замовник додає формулювання «якщо це передбачено законодавством», то ж вочевидь, Замовник не знає, чи існують обов’язкові норми та правила на «сумки», чи ні, і які ці норми. До того ж, виробники не зобов’язані дотримуватись наприклад якогось «ДСТУ» щодо сумок – це добровільний стандарт, а не обов’язковий. Тому, може і не має обов’язків для виробників дотримуватись вимог правил та стандартів, або регламентів на предмет закупівлі. Відповідно, Замовником і надається перелік документів на вибір, які має надати учасник, щоб підтвердити відповідність правилам, якщо вони передбачені законодавством.

На виконання зазначеного пункту п.1 Додатку 4 та п.п.2 п.5 Додатку 7 - Скаржник надав Сертифікати якості, із зазначенням технічних характеристик виробів. Вони містили інформацію про технічні характеристики, які повністю відповідають вимогам Замовника. То ж, відхиляти пропозицію з причин, що «не надано документів на підтвердження відповідності …вимогам ДСТУ або …загальнообов’язковим нормам і правилам» - не законно. Адже Замовник у протоколі відхилення навіть не дописує, що сам зазначив далі; «…якщо це передбачено законодавством».

То ж, вочевидь зрозуміло, що:
1. учасник нічого не порушує, подаючи сертифікат якості виробника, як того і вимагає тендерна документація. Цим документом підтверджується вся технічна відповідність товару;
2. немає загальнообов’язкових норм чи правил на сумки, навіть ДСТУ – є не обов’язковим стандартом, хоча не відомо взагалі про який саме ДСТУ веде мову Замовник.

Ніяких вимог до оформлення сертифікатів якості Замовником встановлено не було. Ніяких доказів того, що Скаржник не виконав вимоги чинного законодавства по оформленню власних сертифікатів якості – не надано. Власне, оформлення супровідних документів здійснюється за технічною документацією виробника і Замовник не може втручатись в правила її складання, а тим більше бездоказово оспорювати. Відповідно, подання Сертифікатів якості виробника з повною відповідністю технічним вимогам до предмета закупівлі – автоматично не може бути причиною для відхилення пропозиції Скаржника. Замовник не довів та документально не підтвердив, що товари, які пропонувались Скаржником – не відповідають вимогам закупівлі.

Тендерна документація не тільки не містить посилань на конкретні ДСТУ, на загальнообов’язкові норми та правила. Натомість в ній зазначено: підтверджувати відповідність ДСТУ, загальнообов’язковим нормам чи правилам треба «якщо це передбачено законодавством». То ж, якщо таке підтвердження НЕ передбачено законодавством, то відповідність чому саме має підтверджувати учасник? Яким ДСТУ, яким нормам та правилам? Навіть в протоколі відхилення – немає ніякої інформації, якій нормі наша пропозиція не відповідає. І, якщо вони «передбачені чинним законодавством» – чому про ці норми Замовник нічого не зазначає в тендерній документації?

Скаржник вважає, що запропоновані товари є відповідними вимогам чинного законодавства і тим більше, вимогам Замовника. Скаржник стверджує, що відхилення по причині, яка зазначена в протоколі від 19.06.2025 р. - є необґрунтованим та безпідставним, а також таким, що порушує інтереси Скаржника та унеможливлює укладання договору і отримання прибутку. Тим більше, що економія коштів з державного бюджету, у разі укладання з нами договору, складе 84 873,93 грн.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника