• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

33160000-9 Устаткування для операційних блоків

Завершена

153 237.50 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 532.38 UAH
Період оскарження: 04.06.2025 11:14 - 09.06.2025 00:00
Вимога
Є відповідь

ЗАПЕРЕЧЕННЯ на скаргу ТОВ «Віола Медтехніка» від 20.06.2025 року щодо рішення про визначення переможця процедури закупівлі згідно з Протоколом № 3110.22/В-2025/6 від 19.06.2025 року

Номер: 762e1e853db345c5ba0addc4f8c95468
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-04-003821-a.c2
Назва: ЗАПЕРЕЧЕННЯ на скаргу ТОВ «Віола Медтехніка» від 20.06.2025 року щодо рішення про визначення переможця процедури закупівлі згідно з Протоколом № 3110.22/В-2025/6 від 19.06.2025 року
Вимога:
Відповідно до положень Закону України "Про публічні закупівлі", керуючись принципами добросовісної конкуренції та недискримінації учасників, ФОП Іванов Володимир Вадимович заявляє наступне заперечення на скаргу ТОВ «Віола Медтехніка» та просить залишити її без задоволення з наступних підстав: I. ЩОДО ПРАВОВОЇ ПРИРОДИ СПІРНИХ ПРАВОВІДНОСИН ТА КОМПЕТЕНЦІЇ ЗАМОВНИКА Відповідно до статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник зобов'язаний забезпечити рівні умови для всіх учасників та об'єктивну оцінку тендерних пропозицій. При цьому, замовник не наділений контрольно-наглядовими функціями щодо перевірки правомірності видачі документів про відповідність органами з оцінки відповідності. Компетенція замовника обмежується виключно перевіркою наявності та формальної відповідності поданих учасниками документів вимогам тендерної документації. Замовник не уповноважений здійснювати функції органів ринкового нагляду та встановлювати факти порушення вимог технічних регламентів. Твердження скаржника про необхідність перевірки замовником наявності інших сертифікатів відповідності учасників ринку не ґрунтується на жодній нормі законодавства про публічні закупівлі та суперечить принципу законності. II. ЩОДО ДОТРИМАННЯ ПРОЦЕДУРИ РОЗГЛЯДУ ТЕНДЕРНИХ ПРОПОЗИЦІЙ Згідно з частиною 1 статті 29 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник розглядає тендерні пропозиції на відповідність технічним вимогам, визначеним у тендерній документації. Розгляд пропозицій здійснюється виключно у порядку від найнижчої ціни до найвищої. Відповідно до абзацу 3 частини 5 статті 29 Закону, замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі її невідповідності умовам тендерної документації. За відсутності підстав для відхилення пропозиції з найнижчою ціною, замовник не має права розглядати документи інших учасників. Оскільки тендерна пропозиція ФОП Іванов Володимир Вадимович мала найнижчу ціну та повністю відповідала вимогам тендерної документації, замовник діяв у суворій відповідності до вимог законодавства, визначивши її переможцем без розгляду документів інших учасників. III. ЩОДО ПРАВОМІРНОСТІ ТА ЧИННОСТІ ДОКУМЕНТІВ ПРО ВІДПОВІДНІСТЬ ФОП Іванов Володимир Вадимович надав у складі тендерної пропозиції: •Декларацію про відповідність № 02 (версія 2) від 10.03.2025 року; •Сертифікат відповідності № UA.TR.118.010.24.02 від 10.03.2025 року. Зазначені документи видані акредитованим органом з оцінки відповідності – ДП «НАУКОВИЙ ТОКСИКОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР ІМЕНІ АКАДЕМІКА Л. І. МЕДВЕДЯ МОЗ УКРАЇНИ», що підтверджується даними Реєстру призначених органів з оцінки відповідності. Жодних рішень компетентних органів про скасування, визнання недійсними або призупинення дії зазначених документів скаржником не надано. Твердження про їх недійсність є голослівними та юридично необґрунтованими. Відповідно до Сертифікату відповідності, уповноваженим представником виробника WUHU RUIJIN MEDICAL INSTRUMENT & DEVICE CO., LTD в Україні є ТОВ «ФАСТ ТРАНС 2022», яке листом №12 від 20.06.2025 року підтвердило правомірність своїх повноважень та чинність виданих документів про відповідність (копія листа додається). IV. ЩОДО ПИТАНЬ ТЕХНІЧНОГО РЕГУЛЮВАННЯ Питання призначення, зміни або припинення повноважень уповноваженого представника виробника регулюються виключно нормами Технічного регламенту щодо медичних виробів та не входять до предмету регулювання законодавства про публічні закупівлі. Відповідно до пункту 24 Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2013 року № 753, нагляд за дотриманням вимог технічних регламентів здійснюють органи ринкового нагляду, а не замовники в процедурах публічних закупівель. У разі наявності підстав вважати, що мало місце порушення вимог технічного регулювання, скаржник має право звернутися до відповідних органів. V. ЩОДО ЗЛОВЖИВАННЯ ПРОЦЕСУАЛЬНИМИ ПРАВАМИ Скарга ТОВ «Віола Медтехніка» містить ознаки зловживання правом на оскарження з метою усунення конкурента з торгів, оскільки: • не містить доказів порушення замовником вимог законодавства про публічні закупівлі; • базується на припущеннях щодо питань, які не входять до компетенції замовника; • спрямована на затягування процедури закупівлі. Використання механізму оскарження для вирішення приватноправових спорів між суб'єктами господарювання суперечить меті та призначенню інституту оскарження в публічних закупівлях. VI. ЗАПЕРЕЧЕННЯ ЩОДО ВИМОГ СКАРЖНИКА Вимога скасувати рішення про визначення переможця є безпідставною та не ґрунтується на нормах права, оскільки замовник діяв у повній відповідності до вимог законодавства. Задоволення скарги призведе до порушення принципів ефективності та економності використання державних коштів, закріплених у статті 5 Закону України "Про публічні закупівлі". На підставі викладеного, керуючись статтями 5, 18, 29 Закону України "Про публічні закупівлі", прошу: 1. Відмовити у задоволенні скарги ТОВ «Віола Медтехніка» у повному обсязі як необґрунтованої та такої, що не містить підстав для скасування рішення замовника. 2. Продовжити процедуру закупівлі у встановленому законодавством порядку. Додатки: 1. Копія листа ТОВ «ФАСТ ТРАНС 2022» №12 від 20.06.2025 року
Пов'язані документи: Учасник Замовник
Вирішення: Шановний Учаснику! Замовником опрацьовано вимогу (скаргу) ТОВ «Віола Медтехніка» і з урахуванням інформації, викладеної Вами у запереченні на скаргу повідомляємо таке. Прийнято рішення відмовити у задоволенні скарги ТОВ «Віола Медтехніка» у повному обсязі як такої, що не містить підстав для скасування рішення Замовника.
Статус вимоги: Задоволено
Вимога
Є відповідь

Скарга на рішення щодо визначення переможця

Номер: 61be0253e1674015a66d457ba3a879d4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-04-003821-a.c1
Назва: Скарга на рішення щодо визначення переможця
Вимога:
СКАРГА на рішення згідно Протоколу № 3110.22/В-2025/6 від 19.06.2025 року щодо визначення переможця процедури торгів 04 червня 2025 року ВІЙСЬКОВО-МЕДИЧНИМ УПРАВЛІННЯМ СЛУЖБИ БЕЗПЕКИ УКРАЇНИ було оголошено відкриті торги в порядку, визначеному Особливостями на закупівлю: UA-2025-06-04-003821-a, за предметом закупівлі: ДК 021:2015 "Єдиний закупівельний словник" – 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків (НК 024:2023 – 44491 - Багатофункційний дриль/пилка хірургічна, що живиться від електромережі). 19 червня 2025 року у відповідності до Протоколу № 3110.22/В-2025/6 від 19.06.2025 року уповноваженою особою Замовника було прийнято рішення щодо визначення ФОП Іванов Володимир Вадимович переможцем процедури закупівлі та прийнято рішення про намір укласти з ним договір про закупівлю. Учасник процедури закупівлі ТОВ «Віола Медтехніка» вважає, що дане рішення повинно бути скасоване з огляду на наступні підстави: Учасник ФОП Іванов Володимир Вадимович надав в складі тендерної документації Декларацію про відповідність № 02 (версія 2) від 10,03,2025 року та Сертифікат відповідності № UA.TR.118.010.24.02 від 10,03,2025 року. Згідно інформації з Сертифікату відповідності та Декларації про відповідність: Виробник: WUHU RUIJIN MEDICAL INSTRUMENT & DEVICE CO., LTD. Виробничі дільниці: No.33, East Wanchun Road, Jiujiang District, Wuhu City, Anhui, China Уповноважений представник на території Україні: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ФАСТ ТРАНС 2022». Орган з оцінки відповідності: ДП «НАУКОВИЙ ТО¬КСИ¬КО¬ЛО¬ГІ¬ЧНИЙ ЦЕНТР ІМЕНІ АКАДЕМІКА Л. І. МЕДВЕДЯ МОЗ УКРАЇНИ» Перша версія Сертифікату відповідності та Декларації про відповідність були видані 14 лютого 2024 року. Копія Сертифікату відповідності та Декларації про відповідність додається. Нашою компанією в складі тендерної документації надані Декларація про відповідність №ДВ-143 від 29 січня 2024 року та Сертифікат відповідності № R6M 156 220 B1 від 29 січня 2024 року. Згідно інформації з Сертифікату відповідності та Декларації про відповідність: Виробник: «Wuhu Ruijin Medical Instrument & Device Со., Ltd.» Місце виробництва: No.33, Wanchun Road, Economic and Technological Development Zone, 241 000, Wuhu City, Anhui Province, PEOPLE'S REPUBLIC OF СНІNА Уповноважений представник на території Україні: Товариство з обмеженою відповідальністю «Віола Медтехніка». Орган з оцінки відповідності: ТОВ "Український Інститут Стандартів". Тобто ми та інший Учасник в складі тендерної документації дали пропозицію на товар від одного й того ж виробника, а саме «Wuhu Ruijin Medical Instrument & Device Со., Ltd.». Згідно з вимогами Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №753 від 02.10.2013 (із змінами), виробник, який не має місцезнаходження в Україні, повинен призначити лише одного уповноваженого представника на території України. Пункт 13 Технічного регламенту чітко вказує: «Виробник, який не має місцезнаходження в Україні, повинен призначити одного уповноваженого представника, який несе відповідальність за виконання обов’язків, установлених цим Технічним регламентом». Якщо виробник хоче змінити уповноваженого представника, попередній представник має припинити свою діяльність, і новий — офіційно прийняти повноваження, з чітким визначенням обсягу відповідальності. Хочемо повідомити, що виробник не повідомляв нам, що хоче змінити уповноваженого представника і наша компанія не припиняла свою діяльність, як уповноважений представник. Наша компанія має діюче Доручення від виробника та Договір на делегування повноважень від виробника. Копії вище вказаних документів додаються. Також згідно з Технічним регламентом щодо медичних виробів, затвердженим Постановою Кабінету Міністрів України від 2 жовтня 2013 року № 753, виробник може призначити лише одного уповноваженого представника для кожного окремого медичного виробу. Це означає, що один медичний виріб не може мати кількох уповноважених представників одночасно. Згідно з пропозицією Учасника ФОП Іванов Володимир Вадимович товар, що пропонується до закупівлі: Медична електрична багатофункціональна дриль пила в комплекті RJ-MP/ Безщітковий міні багатофункціональний інструмент EM300. Згідно з нашою пропозицією, товар, що пропонується до закупівлі: Пилка-дриль електрична медична RJ-MP, модель EM-300. Тобто згідно назви та моделі обидва Учасники пропонують один той самий товар до закупівлі. Також хочемо зазначити, що згідно медико-технічних вимог характеристики обох запропонованих товарів на 100% співпадають. Не має жодної різниці в запропонованих товарах. Тобто можна зробити висновок, що обидва Учасника пропонують до закупівлі однаковий товар. В зв’язку з вище зазначеним повідомляємо Вам, що Сертифікат про відповідність та Декларація про відповідність, що надав у складі тендерної документації Учасник ФОП Іванов Володимир Вадимович не можуть бути чинними, тому що ці документи не відповідають чинному законодавству України. Орган з оцінки відповідності, а саме ДП «НАУКОВИЙ ТОКСИКОЛОГІЧНИЙ ЦЕНТР ІМЕНІ АКАДЕМІКА Л. І. МЕДВЕДЯ МОЗ УКРАЇНИ» не мав права видавати Сертифікат відповідності для виробника «Wuhu Ruijin Medical Instrument & Device Со., Ltd.» в зв’язку з тим, що Сертифікат відповідності виданий Органом з оцінки відповідності: ТОВ "Український Інститут Стандартів" був виданий раніше. Це є прямим порушенням вимог Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №753 від 02.10.2013 (із змінами) та чинного законодавства України. В свою чергу ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «ФАСТ ТРАНС 2022» теж порушили вимоги Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України №753 від 02.10.2013 (із змінами) видавши першу версію Декларації про відповідність №01 від 14 лютого 2024 року. У зв’язку із вищевикладеним, вважаємо, що наявні підстави для скасування рішення про визначення переможцем даної закупівлі ФОП Іванов Володимир Вадимович. Вимагаємо скасування рішення згідно Протоколу № 3110.22/В-2025/6 від 19.06.2025 року уповноваженої особи Замовника щодо визначення ФОП Іванов Володимир Вадимович переможцем процедури закупівлі та рішення про намір укласти с ним договір про закупівлю. Якщо наші аргументи та пояснення не будуть розглянуті Замовником, то ми змушені будемо звернутися з відповідною скаргою в Антимонопольний комітет України.
Вирішення: Шановний Учаснику! Інформація, викладена у поданій ТОВ «Віола Медтехніка» вимозі (скарзі) щодо визначення переможцем ФОП Іванов Володимир Вадимович розглянута та повідомляється таке. Замовник не наділений функціями щодо перевірки правомірності видачі документів про відповідність органами з оцінки відповідності. Компетенція Замовника обмежується перевіркою наявності та відповідності поданих учасниками документів вимогам тендерної документації. З огляду на вищевикладене, прийнято рішення відмовити у задоволенні скарги ТОВ «Віола Медтехніка» у повному обсязі як такої, що не містить підстав для скасування рішення Замовника.
Статус вимоги: Відхилено
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: e376f8cdb0fe4c8b879104a5a52d2c43
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-04-003821-a.b3
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 10.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.07.2025 15:28
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 15.07.2025 10:40
Дата виконання рішення Замовником: 07.08.2025 14:32
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель щодо порушення замовником порядку проведення процедури закупівлі за кодом "ДК 021:2015 33160000-9 - Устаткування для операційних блоків", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-06-04-003821-a, Військово-медичне управління Служби безпеки України повідомляє про скасування рішення про відміну зазначеної процедури закупівлі.
Автор: ФОП "Іванов Володимир Вадимович", Володимир Іванов +380961272420 ivanovtender1983@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 19481a7ed00a4e0399ec3d2f4a9ba3ca
Заголовок пункту скарги: Неправомірне скасування заупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: 19 червня 2025 року відповідно до протоколу №3110.22/В-2025/6 (Доказ-1 додається) Замовником було прийнято рішення про визначення ФОП Іванов Володимир Вадимович переможцем процедури відкритих торгів із закупівлі медичного обладнання. Пропозиція Скаржника була визнана такою, що відповідає всім вимогам тендерної документації та є найбільш економічно вигідною з ціною 127 900,00 грн. з ПДВ.
24 червня 2025 року Замовник розглянув вимогу ТОВ "Віола Медтехніка" щодо визначення переможця. У протоколі № 3110.22/В-2025/8 (Доказ-2 додається) Замовник чітко зазначив: "Замовник не наділений функціями щодо перевірки правомірності видачі документів про відповідність органами з оцінки відповідності. Компетенція Замовника обмежується перевіркою наявності та відповідності поданих учасниками документів вимогам тендерної документації." На цій підставі Замовник відмовив у задоволенні скарги ТОВ "Віола Медтехніка".
Однак вже наступного дня, 25 червня 2025 року, Замовник прийняв рішення про скасування зазначеної процедури закупівлі (протокол № 3110.22/В-2025/12) (Доказ-3 додається), посилаючись на пп.4 п.50 Особливостей здійснення публічних закупівель № 1178, а саме на "обставини непереборної сили", мотивуючи це наявністю двох декларацій відповідності від різних уповноважених представників.
З метою спростування безпідставних тверджень Замовника, Скаржник звернувся до уповноваженого представника виробника в Україні - ТОВ "ФАСТ ТРАНС 2022" за роз'ясненнями щодо правомірності отриманих документів. ТОВ "ФАСТ ТРАНС 2022" направило офіційний запит безпосередньо виробнику медичного обладнання - компанії WUHU RUIJIN MEDICAL INSTRUMENT & DEVICE CO., LTD. (Китайська Народна Республіка).
У відповідь виробник надав офіційне підтвердження правомірності співпраці з ТОВ "ФАСТ ТРАНС 2022" як уповноваженим представником в Україні та підтвердив дійсність виданих документів про відповідність (Копія листа з перекладом – Доказ-4 додається). Лист виробника однозначно спростовує будь-які сумніви щодо легітимності документації, поданої Скаржником у складі тендерної пропозиції.
Таким чином, Скаржник не лише подав всі необхідні документи відповідно до вимог тендерної документації, але й додатково отримав пряме підтвердження від виробника щодо їх дійсності та правомірності.

Вважаю рішення Замовника про скасування процедури закупівлі неправомірним та таким, що порушує вимоги законодавства про публічні закупівлі з наступних підстав:

По-перше, дії Замовника є вочевидь суперечливими та непослідовними. 24 червня 2025 року Замовник офіційно визнав відсутність у нього повноважень перевіряти правомірність видачі документів про відповідність, а вже 25 червня 2025 року скасував закупівлю саме на підставі власних висновків щодо неправомірності наявності двох декларацій відповідності. Така кардинальна зміна позиції протягом одного дня свідчить про упередженість та необ'єктивність Замовника.
По-друге, Замовник неправильно застосував норми права. Підставою для скасування вказано "обставини непереборної сили", якими згідно з усталеною правовою доктриною та судовою практикою є надзвичайні та невідворотні обставини, що об'єктивно унеможливлюють виконання зобов'язань. Наявність декларацій про відповідність від різних уповноважених представників не може кваліфікуватися як форс-мажорна обставина.
Зокрема, відповідно абз. 2 пункту 50 Особливостей, у разі відміни відкритих торгів замовник протягом одного робочого дня з дати прийняття відповідного рішення зазначає в електронній системі закупівель підстави прийняття такого рішення.
Відповідно до чинних норм, процедура скасування повинна базуватися на реальних фактичних обставинах і не використовуватися як зловживання правом.
Замовник жодним чином не обґрунтував своє рішення про скасування закупівлі.
По-третє, Замовник перевищив свої повноваження, взявши на себе функції органу ринкового нагляду. Відповідно до власного ж визнання у протоколі від 24.06.2025, Замовник не наділений компетенцією оцінювати правомірність видачі декларацій про відповідність медичних виробів або робити висновки щодо порушення вимог Технічного регламенту щодо медичних виробів, затвердженого постановою КМУ №753 від 02.10.2013. У разі виникнення сумнівів щодо достовірності поданих документів, Замовник мав звернутися із запитом до відповідного органу оцінки відповідності або Держлікслужби України.
По-четверте, рішення прийнято з порушенням процедури. Замовник зробив висновок про "однаковість" товару двох учасників без фактичного розгляду пропозиції другого учасника ТОВ "Віола Медтехніка". Таким чином, твердження про подання обома учасниками пропозицій на один і той самий товар є необґрунтованим припущенням.
По-п'яте, відсутні докази недостовірності інформації, поданої Скаржником. Вся інформація та документи, надані у складі тендерної пропозиції, є достовірними та відповідають дійсності. Замовник не надав жодних доказів протилежного.

Внаслідок неправомірних дій Замовника порушено законні права та інтереси Скаржника, а саме: право на укладення договору про закупівлю як переможця процедури закупівлі. Скаржнику завдано матеріальної шкоди у вигляді витрат на підготовку тендерної пропозиції та упущеної вигоди від неукладення договору.
Дії Замовника також порушують основні принципи здійснення публічних закупівель: добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, недискримінації учасників та об'єктивної оцінки тендерних пропозицій.

На підставі викладеного, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі", прошу:
1. Визнати рішення Військово-медичного управління Служби безпеки України про скасування процедури закупівлі UA-2025-06-04-003821-a від 25.06.2025 року неправомірним.
2. Зобов'язати Замовника відмінити рішення про скасування процедури закупівлі та забезпечити продовження процедури закупівлі з дотриманням вимог законодавства.

Докази:
1. Копія протоколу прийняття рішення про визначення переможця від 19.06.2025 № 3110.22/В-2025/6;
2. Копія протоколу щодо опрацювання вимоги від 24.06.2025 № 3110.22/В-2025/8;
3. Копія протоколу прийняття рішення про скасування процедури від 25.06.2025 № 3110.22/В-2025/12;
4. Копія листа з перекладом від виробника WUHU RUIJIN MEDICAL INSTRUMENT & DEVICE CO., LTD. щодо підтвердження правомірності співпраці з ТОВ "ФАСТ ТРАНС 2022".
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати інші рішення