-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
ДК 021:2015 35740000-3 Симулятори бойових дій (35740000-3 комплект «Лазертаг») придбання для забезпечення викладання предмета «Захист України»
ДК 021:2015 35740000-3 Симулятори бойових дій (35740000-3 комплект «Лазертаг») придбання для забезпечення викладання предмета «Захист України» згідно документації. Персональний комп’ютер форм-фактора планшетний ПК Персональний комп’ютер форм-фактора планшетний ПК (учасник вказує конкретне найменування): процесор (учасник вказує конкретне найменування): кількість фізичних обчислювальних ядер процесора - не менше ніж 8, максимальна частота процесора - не менше 2.0 ГГц; корпус: форм-фактор - планшетний ПК; протиударний чохол («бампер») відповідно до розмірів планшетного ПК; стилус: у комплекті з планшетним ПК; оперативна пам’ять: об’єм пам’яті – не менше ніж 6 ГБ; вбудована внутрішня пам’ять: об’єм - не менше ніж 128 ГБ; дисплей: інтегрований у корпус, сенсорний; розмір діагоналі не менше ніж 8,0" («"» - дюйм); роздільна здатність не менше ніж 1920 х 1200; кольоровий дисплей на активній матриці; тип матриці – TFT або IPS або LTPS; частота оновлення – не менше ніж 120 Гц; звуковий адаптер: інтегрований; інтегровані динаміки та мікрофон; веб-камера: основна, з роздільною здатністю матриці не менше ніж 13 МП, з автоматичним фокусуванням та спалахом; фронтальна, з роздільною здатністю матриці не менше ніж 5 МП; мережеві адаптери: бездротовий Wi-Fi 6, з підтримкою стандарту не гірше IEEE 802.11ax 2.4ГГц + 5ГГц; підтримка стандарту Wi-Fi Direct; наявність Bluetooth версії не нижче ніж 5.X (де X – цифра від 3); технологія визначення місцеположення: щонайменше GPS та Galileo; зовнішні інтерфейси: не менше ніж 1 порт USB Type C; не менше ніж 1 порт для підключення гарнітури (роз'єм під штекер TRS 3.5 мм); вбудовані датчики: датчик повертання екрана (акселерометр), сканер відбитків пальців, гіроскоп, датчик Холла, датчик світла, датчик наближення; батарея: ємність не менше ніж 5000 mAh; операційна система: попередньо встановлена ОС Android. освітнє програмне забезпечення «Мінна безпека» гарантія: не менше ніж 12 місяців. Тагер для гри в лазертаг Тагер для гри в лазертаг (учасник вказує конкретне найменування): Тагер для гри в лазертаг (автомат) з інфрачервоним (ІЧ) випромінювачем: дальність прицільної стрільби не менше ніж 120 м, автономна робота не менше ніж 6 годин, вбудований динамік потужністю не менше ніж 2 Вт. Керування здійснюється шляхом бездротового зв’язку Wi-Fi та Bluetooth. Наявність кнопки перезарядки та електронного курка; Наявність не менше 1 (одного) вбудованого у корпус тагера інфрачервоного (ІЧ) датчика фіксації ураження. гарантія: не менше ніж 12 місяців. Пов’язка на голову гравця Пов’язка на голову гравця (учасник вказує конкретне найменування): Пов’язка на голову гравця з не менше ніж 4 інфрачервоними (ІЧ) датчиками ураження, світловою індикацією та вібромотором; Матеріал пов’язки – «Оксворд»; Автономна робота не менше ніж 6 годин. гарантія: не менше ніж 12 місяців. База команди База команди (учасник вказує конкретне найменування): База команди - це універсальна ігрова точка, яка служить ключовим елементом для організації командних ігор у лазертаг. Виконує функцію стартової точки для кожної команди, а також використовується як контрольний пункт для виконання різних ігрових завдань. Кількість режимів: не менше ніж 5; Корпус має бути виконаний з пластика; Автономна робота не менше ніж 6 годин. Контрольна точка Контрольна точка (учасник вказує конкретне найменування): Контрольна точка команди - це інтерактивний елемент гри в лазертаг, який використовується для визначення захоплення або захисту території. Цей пристрій має бути оснащений інфрачервоними (ІЧ) сенсорами, що дозволяють фіксувати підходи гравців та їх дії. Корпус має бути виконаний з пластика; Автономна робота не менше ніж 6 годин. гарантія: не менше ніж 12 місяців. Зарядний пристрій Використовується для заряджання пов’язки на голову гравця, тагеру та інших електронних пристроїв, що використовуються у грі в лазертаг. Функції захисту: захист від короткого замикання, захист від перевантаження. гарантія: не менше ніж 12 місяців. Wi-Fi роутер Wi-Fi роутер з елементом автономного живлення призначений для забезпечення стабільного бездротового зв’язку на ігровому майданчику. Роутер має бути оснащено акумулятором Частота роботи Wi-Fi - 2.4ГГц + 5ГГц; (дводіапазонний). гарантія: не менше ніж 12 місяців.
мін. крок: 0.5% або 5 448.88 UAH
Скарга Надмірно деталізовані вимоги до технічних характеристик предмету закупівлі.
- Скарга.pdf 27.06.2025 22:18
- Додаток 1 ТВ (зі змінами №2).docx 27.06.2025 22:18
- Протокол внесення змін 2 (1).pdf 27.06.2025 22:18
- Додаток 1 ТВ (зі змінами №2).pdf 27.06.2025 22:18
- Додаток 2 (кваліфікаційні критерії, вимоги) (зі змінами №2).docx 27.06.2025 22:18
- Додаток 2 (кваліфікаційні критерії, вимоги) (зі зміна.pdf 27.06.2025 22:18
- рішення від 17.06.2025 № 9673.pdf 27.06.2025 22:18
- Скарга.docx 27.06.2025 22:18
- sign.p7s 27.06.2025 22:22
- рішення від 01.07.2025 №10330.pdf 01.07.2025 17:36
- інформація про резолютивну частину рішення від 08.07.2025 №10718.pdf 09.07.2025 14:57
- рішення від 08.07.2025 №10718.pdf 10.07.2025 17:38
- Протокол відповіді на запит АМКУ (2).pdf 03.07.2025 16:25
- Пояснення на запит АМКУ 2.docx 03.07.2025 16:25
- 1. Додаток 1 (технічний документ SAMSUNG Galaxy Tab Active5) (1).PDF 03.07.2025 16:26
- 4. Додаток 4 (Лист Розумники).PDF 03.07.2025 16:26
- 6. Додаток 6 (підтвердження статусу дистриб'ютора Mozaik).pdf 03.07.2025 16:26
- 5. Додаток 5 (Лист ЕДПРО ДИСТРИБЮШН).PDF 03.07.2025 16:26
- 3. Додаток 3 (Лист ТОВ «АРТПРАЙЗ»).pdf 03.07.2025 16:26
- 2. Додаток 2 (технічний документ IMPRESSION 111ES V2).PDF 03.07.2025 16:26
Пункт скарги
Детальний аналіз змін, внесених до Додатку 2, свідчить про застосування Замовником стратегії «формального виконання». Замовник усунув найбільш очевидні дискримінаційні положення, на які прямо вказав АМКУ, проте залишив або навіть посилив інші, не менш обмежувальні вимоги.
Цей підхід Замовника до виконання рішення АМКУ свідчить про недобросовісне відношення до винесеного рішення, та є тактичним маневром для досягнення тієї ж мети (закупівлю визначеного товару у визначеного продавця) іншими засобами, що є прямим порушенням принципів добросовісної конкуренції та вимог, передбачених у статтях 5 та 22 Закону.
Порівняльний аналіз специфікацій планшетного ПК (початкова та змінена редакції)
Характеристика Початкова вимога Змінена вимога Юридичний аналіз змін
Процесор «кількість фізичних обчислювальних ядер ARM Cortex A78 не менше ніж 4... ARM Cortex A55 - не менше ніж 4» «кількість фізичних обчислювальних ядер процесора - не менше ніж 8, максимальна частота процесора - не менше 2.0 ГГц» Формальне виконання: Пряму згадку про конкретні ядра ARM, що було ключовим пунктом у рішенні АМКУ, видалено. Проте нова вимога все ще є специфічною і має аналізуватися в сукупності з іншими.
Батарея «тип батареї змінна» Вимогу видалено. Формальне виконання: Вимогу щодо змінної батареї, яка є характерною ознакою підозрюваної моделі Samsung, видалено відповідно до висновку АМКУ.
Зовнішні інтерфейси «не менше ніж 1 роз’єм POGO» «не менше ніж 1 роз’єм POGO» Невиконання/Нове порушення: Ця вкрай специфічна вимога, яка була частиною початкового дискримінаційного набору, була збережена. Більше того, додано нову вимогу «можливість роботи без батареї, за допомогою підключення зарядної докстанції через роз’єм POGO», що посилює цей дискримінаційний пункт.
Датчики «геомагнетичний датчик, датчик Холла, датчик світла, датчик наближення» «датчик Холла, датчик світла, датчик наближення» (Геомагнітний датчик видалено). Часткове виконання: Незначна зміна, але комбінація решти датчиків все ще є дуже специфічною.
Таким чином, Замовник не виконав рішення АМКУ по суті. Внесені зміни є формальними.
Замовник проігнорував зауваження Колегії щодо комплексного характеру порушення та зберіг інші специфічні вимоги, які досягають тієї ж мети - обмеження конкуренції, а саме.
Пункт 5.2 Додатку 2 до тендерної документації та відповідна позиція (Персональний комп’ютер форм-фактора планшетний ПК) таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації вимагає, щоб планшетний ПК мав «не менше ніж 1 роз’єм POGO» та «можливість роботи без батареї, за допомогою підключення зарядної докстанції через роз’єм POGO».
Роз'єм POGO є нішевою характеристикою, яка переважно зустрічається на захищених, корпоративних або специфічних моделях планшетів, призначених для використання з пропрієтарними (на яке зберігаються як немайнові, так і майнові авторські права) аксесуарами.
Це не є стандартною функцією для переважної більшості споживчих або навіть професійних планшетів.
Звертаю увагу, що модель Samsung «Galaxy Tab Active5», яка була предметом розгляду порередньої скарги до АМКУ, оснащена саме цим роз'ємом.
Разом з цим, Замовник не наводить жодного обґрунтування, чому для освітніх цілей (викладання предмету «Захист України») є критично необхідним саме цей тип роз'єму.
Ця вимога, особливо в сукупності з іншими, звужує коло потенційних продуктів до одиничних моделей, зокрема до тієї ж лінійки Samsung (Galaxy Tab Active), яка була предметом розгляду попередньої скарги.
Слід зазначити, що Скаржником як потенційним учасником цього тендеру було проведено детальний пошук та аналіз обладнання, що представлені на ринку, але не так і не виявлено інших планшетів (ПК), які б точно відповідали усім наведеним в Тендерній документації характеристикам у сукупності. І це на мою думку є достатньо обґрунтованим свідченням того, що вимоги тендерної документації складені саме з мотивом придбати конкретно визначене комп’ютерне обладнання тих виробників, що згадані у цій скарзі, що в свою чергу нівелює можливість інших учасників для участі у цьому тендері на умовах об’єктивності, справедливості, рівного доступу та недискримінації.
Пункт 5.2 Додатку 2 до тендерної документації та відповідна позиція (Електронний освітній ресурс таблиці 1 Додатку 1 до тендерної документації вимагає, щоб планшет постачався з попередньо встановленим «Електронним освітнім ресурсом (ЕОР)» освітнє програмне забезпечення (учасник вказує конкретне найменування програмного забезпечення та його правовласника):
«Електронний освітній ресурс (далі ЕОР), з терміном дії ліцензії не менше 1-го року. ЕОР – являє собою мультимедійний застосунок з он-лайн доступом до посібника «Мінна безпека» для 10-11 класів закладів загальної середньої освіти, що має містити навчальні матеріали про найбільш поширені в Україні види вибухонебезпечних предметів, їх тактико-технічні ознаки й відмінності, а також характеристики їхніх загроз. Посібник ознайомлює з попереджувальними знаками про вибухонебезпечні предмети та алгоритмом дій цивільного населення при виявленні вибухонебезпечних предметів. Для кращого сприйняття інформації на сторінках посібника мають бути вміщені світлини, відеофайли та 3Д-моделі. Посібник має бути розроблено на основі «Довідника ідентифікатора вибухонебезпечних предметів» від Міжрегіонального центру гуманітарного розмінування та швидкого реагування ДСНС України. Зміст навчального матеріалу, підібраного у підручнику, має сприяти підготовці учнів до захисту життя та свого здоров’я, а також здоров’я інших під час надзвичайних ситуацій, зменшенню загроз від вибухонебезпечних предметів на території України. Гарантія: не менше ніж 12 місяців.»
Ця вимога є дискримінаційною, оскільки:
По-перше, не існує доказів, що такий ЕОР є комерційно доступним продуктом, який будь-який учасник може вільно ліцензувати та встановити. Опис вказує на унікальний, ймовірно, захищений авторським правом продукт, розроблений для конкретного постачальника.
По-друге, поєднання специфічної апаратної вимоги (POGO-роз'єм) з унікальною програмною вимогою робить участь у закупівлі неможливою для будь-кого, крім постачальника, який володіє обома компонентами. Це є грубим порушенням принципів добросовісної конкуренції.
Дослідивши вимоги встановлено, що потенційний Учасник закупівлі повинен не тільки знайти планшет з нішевим апаратним забезпеченням (роз'єм POGO), але й забезпечити його постачання з цим дуже специфічним, нестандартним програмним забезпеченням. Програмне забезпечення описано не як простий додаток, який можна завантажити з Google Play, а як попередньо встановлений компонент поставки. Хоча ДСНС, ЮНІСЕФ та інші організації створюють різноманітні матеріали з мінної безпеки, немає жодних доказів існування єдиного комерційно ліцензованого «ЕОР», що точно відповідає цьому опису та доступний для всіх постачальників обладнання.
Це створює високу ймовірність того, що необхідне програмне забезпечення є пропрієтарним для одного системного інтегратора або постачальника обладнання, який розробив його власними силами. Об'єднуючи це унікальне програмне забезпечення з конкретними апаратними вимогами, Замовник робить практично неможливим для будь-якого іншого постачальника, крім визначеного заздалегідь, участь у торгах, оскільки вони не можуть отримати один із ключових компонентів.
Предметом закупівлі є Симулятор бойових дій (35740000-3 комплект «Лазертаг»), що логічно передбачає програмне забезпечення, яке забезпечує його діяльність.
Виробники предмету закупівлі, наприклад ТОВ «АРТПРАЙЗ» (офіційний виробник НАВЧАЛЬНО-ТРЕНУВАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ «Лазертаг» (ТМ «FALCON») та ФОП Середа (Ігровий набір для командної гри «Лазертаг») оснащують його власним програмним забезпеченням, яке дає можливість безперебійної роботи товару, для прикладу:
Навчально-тренувальний комплекс
"Лазертаг" (бездротовий комплект
"FALCON" для гри в лазертаг) ТОВ «АРТПРАЙЗ» Ігровий набір для командної гри "Лазертаг"
ФОП Середа С. О.
Комплектується власною програмою LASERTAG OPERATOR, яка знаходиться у вільному доступі на Play Market. Мобільний додаток Lasertag Operator використовується для налаштування обладнання, керування грою та отримання статистики. Мобільний додаток дозволяє поєднати всі ігрові комплекти та сценарні пристрої в одну екосистему та проводити гру з любого
куточка майданчика. Дає можливість індивідуально налаштовувати все обладнання, створювати свої унікальні сценарії та отримувати онлайн статистику гри. Додаток вже містить безліч готових сценаріїв які можна адаптувати під потрібну цільову аудиторію, є можливість створити та зберегти свої унікальні сценарії та налаштування обладнання.
Ніяке інше програмне забезпечення чи програмні комплекси для використання навчально-тренувального комплексу "Лазертаг" (бездротовий комплект "FALCON" для гри в лазертаг) не потрібні та не можуть поліпшити чи модернізувати гру. Набір ігровий для командної тактичної
гри "Лазертаг" комплектується власною програмою G4B_Base, яка надається у вигляді архівного файлу для встановлення. Програма G4B_Base призначена для налаштування комплектів лазертагу (ТТХ зброї), запуску/зупинки гри та збору статистики гри у реальному часі.
Програма G4B_Base поєднує все
ігрове обладнання для проведення
гри, налаштування обладнання,
створення сценаріїв та отримання статистики
гри.
Іншого програмного забезпечення для роботи
не потрібно
Я, як постачальник продукції сертифікований «Комплект лазертаг» який має в наявності вказаний Замовником предмет закупівлі, що повністю відповідає технічним характеристикам тендеру, позбавлений можливості взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки Замовник висуває вимогу, яка не ґрунтується на законодавчих чи технічних нормах.
Окрім цього, підпунктом 5.4. Додатку 2 до тендерної документації встановлено, що Учасники повинні надати: «лист від правовласника освітнього програмного забезпечення або від його офіційного постачальника (дистриб’ютора/дилера/посередника) в Україні, в якому міститься підтвердження терміну дії ліцензії на таке освітнє програмне забезпечення, унікальний номер оголошення про проведення процедури закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, у форматі UA-XXXX-XX-XX-XXXXXX-X , а також найменування учасника процедури закупівлі. У разі надання такого листа від офіційного постачальника (дистриб’ютора/дилера/посередника) в Україні - учасник у складі пропозиції надає документальне підтвердження від правовласника статусу такого офіційного постачальника (дистриб’ютора/дилера/посередника) в Україні».
Ця вимога є незаконною та прямо суперечить практиці АМКУ. Вона не пов'язана із забезпеченням автентичності продукту (що можна перевірити іншими способами) і повністю спрямована на контроль ринку.
Вона прямо виключає паралельних імпортерів, незалежних реселерів та системних інтеграторів, які можуть постачати оригінальну продукцію з гарантією, але не є частиною ексклюзивного та часто дорожчого «офіційного» каналу виробника. Замовник обмежує коло учасників лише тими, хто має прямі договірні відносини з виробником, що є незаконним обмеженням конкуренції.
Підпунктом 5.6 Додатку 2 до тендерної документації зазначено, що Учасник процедури закупівлі повинен надати «Декларацію про відповідність запропонованого персонального комп’ютера форм-фактора планшетний ПК вимогам «Технічного регламенту радіообладнання», затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 24.05.2017р. № 355, з відповідним сертифікатом експертизи типу (останній має бути виданий акредитованим НААУ органом сертифікації)».
Хоча вимога щодо відповідності технічним регламентам є законною, вимога надати конкретний документ без можливості надання еквівалентів (наприклад, міжнародних сертифікатів з подальшим визнанням) є надмірною та дискримінаційною. Це створює додаткові часові та фінансові бар'єри для постачальників продукції, яка вже сертифікована за визнаними міжнародними стандартами.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 3 Особливостей встановлено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону публічні закупівлі в Україні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
У результаті встановлення Замовником вищезазначених дискримінаційних вимог, моє право на участь у процедурі закупівлі, гарантоване Законом, фактично заблоковане. Як учасник ринку, я володію досвідом постачання освітнього обладнання та програмного забезпечення, маю належний рівень технічної компетенції та потенціал для виконання цього тендеру. Натомість, встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як Скаржнику, так і іншим учасників, в Процедурі закупівлі.
Керуючись статтями 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі» Рішенням Колегії АМКУ № 9673-р/пк-пз від 17.06.2025,
-
Назва доказу:
Додаток 2 (кваліфікаційні критерії, вимоги) (зі зміна.
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 (кваліфікаційні критерії, вимоги) (зі зміна.pdf
-
-
Назва доказу:
Додаток 1 ТВ (зі змінами №2)
-
Повʼязаний документ:
Додаток 1 ТВ (зі змінами №2).pdf
-
-
Назва доказу:
рішення від 17.06.2025 № 9673
-
Повʼязаний документ:
рішення від 17.06.2025 № 9673.pdf
-
-
Назва доказу:
Протокол внесення змін 2
-
Повʼязаний документ:
Протокол внесення змін 2 (1).pdf
-
-
Назва доказу:
Скарга
-
Повʼязаний документ:
Скарга.pdf
-
1. Визнати дії Замовника щодо встановлення у тендерній документації закупівлі UA-2025-06-04-000948-a наведених вище дискримінаційних вимог такими, що порушують законодавство у сфері публічних закупівель. 2. Зобов'язати Замовника - Управління освіти та інноваційного розвитку Печерської районної в місті Києві державної адміністрації - внести зміни до тендерної документації з метою усунення порушень, а саме: • Видалити з технічних вимог до планшетного ПК (п. 5.2 Додатку 2 та відповідна позиція таблиці 1 Додатку 1) вимогу щодо наявності «роз’єму POGO» та «можливості роботи без батареї, за допомогою підключення зарядної докстанції через роз’єм POGO». • Видалити з технічних вимог (п. 5.2 Додатку 2 та відповідна позиція таблиці 1 Додатку 1) вимогу щодо комплектації планшета специфічним «Електронним освітнім ресурсом (ЕОР) з мінної безпеки» або змінити її таким чином, щоб дозволити використання будь-якого аналогічного програмного забезпечення, що відповідає освітній меті. • Видалити з Додатку 2 (п. 5.4) вимогу про надання листа від правовласника освітнього програмного забезпечення або від його офіційного постачальника (дистриб’ютора/дилера/посередника), замінивши її на вимогу надати гарантійний лист від самого учасника або інші докази та гарантійні зобов'язання, що не обмежують конкуренцію. • Внести зміни до п. 5.6 Додатку 2, передбачивши можливість надання еквівалентних документів, що підтверджують відповідність продукції технічним регламентам.
Надмірно деталізовані вимоги до технічних характеристик предмету закупівлі.
- Порівняльна таблиця.docx 08.06.2025 22:45
- Декларація ФОП Середа.pdf 08.06.2025 22:45
- скарга дискримінаційні умови по ПК.pdf 08.06.2025 22:45
- Лист ФОП Середа.pdf 08.06.2025 22:45
- Порівняльна таблиця.pdf 08.06.2025 22:45
- Декларація Фалкон.pdf 08.06.2025 22:45
- Інструкція ПК.pdf 08.06.2025 22:45
- скарга дискримінаційні умови по ПК.docx 08.06.2025 22:45
- Інструкція ПК.docx 08.06.2025 22:45
- Лист ТОВ «АРТПРАЙЗ».pdf 08.06.2025 22:45
- sign.p7s 08.06.2025 22:47
- рішення від 10.06.2025 № 9182.pdf 10.06.2025 16:06
- інформація про резолютивну частину рішення від 17.06.2025 № 9673.pdf 18.06.2025 12:35
- рішення від 17.06.2025 № 9673.pdf 19.06.2025 16:18
- Протокол відповіді на запит АМКУ.pdf 12.06.2025 14:09
- Пояснення на запит АМКУ.docx 12.06.2025 14:10
- 1. Додаток 1 (технічний документ SAMSUNG Galaxy Tab Active5).PDF 12.06.2025 14:11
- c5a634db-695a-472a-8bb7-d34ab22e8202.pdf 12.06.2025 14:11
- Додаток 2 (технічний документ IMPRESSION 111ES V2).pdf 12.06.2025 14:12
Пункт скарги
ФОП "КРАМАРЕНКО ОЛЕКСІЙ СЕРГІЙОВИЧ" (далі – Скаржник) вважає умови процедури закупівлі викладені в тендерній документації такими, що суперечать нормам законодавства України у сфері публічних закупівель, в т.ч. Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), а також Особливостям здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, що затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (Далі - Особливості), з огляду на наступне.
1. Технічною специфікацією, яка міститься в Додатку 1 до Тендерної документації «ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ (СПЕЦИФІКАЦІЯ)», Замовником встановлені вимоги до технічних, якісних характеристик Товару. Аналіз цього додатку свідчить, що Замовником встановлено надмірно деталізовані вимоги до однієї з позицій предмету закупівлі, а саме:
«Персональний комп’ютер форм-фактора планшетний ПК (учасник вказує конкретне найменування): процесор (учасник вказує конкретне найменування): кількість фізичних обчислювальних ядер ARM Cortex A78 - не менше ніж 4, з частотою не менше ніж 2.4 ГГц; кількість фізичних обчислювальних ядер ARM Cortex A55 - не менше ніж 4, з частотою не менше ніж 2.0 ГГц; корпус: форм-фактор - планшетний ПК; протиударний чохол («бампер») відповідно до розмірів планшетного ПК; стилус: у комплекті з планшетним ПК, із захистом від вологи та пилу (клас захисту не нижче ніж IP68); оперативна пам’ять: об’єм пам’яті – не менше ніж 6 ГБ; вбудована внутрішня пам’ять: об’єм - не менше ніж 128 ГБ; підтримка накопичувачів (карт пам’яті) об’ємом не менше ніж 1 ТБ; дисплей: інтегрований у корпус, сенсорний; розмір діагоналі не менше ніж 8,0" («"» - дюйм); роздільна здатність не менше ніж 1920 х 1200; кольоровий дисплей на активній матриці; тип матриці – TFT або IPS; частота оновлення – не менше ніж 120 Гц; звуковий адаптер: інтегрований; інтегровані динаміки та мікрофон; веб-камера: основна, з роздільною здатністю матриці не менше ніж 13 МП, з автоматичним фокусуванням та спалахом, роздільна здатність запису відео не менше ніж 3840 х 2160 з частотою кадрів не менше ніж 30 кадрів/сек; фронтальна, з роздільною здатністю матриці не менше ніж 5 МП; мережеві адаптери: бездротовий Wi-Fi 6, з підтримкою стандарту не гірше IEEE 802.11ax 2.4ГГц + 5ГГц; підтримка стандарту Wi-Fi Direct; наявність Bluetooth версії не нижче ніж 5.X (де X – цифра від 3); технологія визначення місцеположення: щонайменше GPS та Galileo; зовнішні інтерфейси: не менше ніж 1 порт USB Type C; не менше ніж 1 порт для підключення гарнітури (роз'єм під штекер TRS 3.5 мм); не менше ніж 1 роз’єм POGO; вбудовані датчики: датчик повертання екрана, сканер відбитків пальців, гіроскоп, геомагнетичний датчик, датчик Холла, датчик світла, датчик наближення; батарея: ємність не менше ніж 5000 mAh; тип батареї – змінна; можливість роботи без батареї, за допомогою підключення зовнішнього джерела живлення; операційна система: попередньо встановлена ОС Android.
Більшість цих характеристик сформульовані без діапазонів чи допусків (через застосування формулювань “не менше”/“не більше” із значеннями, що збігаються з конкретними показниками конкретного товару). Як наслідок, вимоги мають індивідуальний характер та фактично прив’язані до характеристики єдиної існуючої моделі, що суттєво звужує коло потенційних постачальників. Скаржником встановлено, що технічні параметри цієї позиції практично дослівно відтворюють характеристики окремого відомого комерційного продукту, а саме - Планшет Samsung Galaxy Tab Active 5 WiFi 128Gb (SM-X300NZGAEUC) Green (посилання: https://www.samsung.com/ua/)
До цієї скарги додаю порівняльну таблицю всіх технічних характеристик товару, що наведені Замовником в Тендерній документації зі згаданими вище планшетом.
Слід зазначити, що Скаржником як потенційним учасником цього тендеру було проведено детальний пошук та аналіз обладнання, що представлені на ринку, але не так і не виявлено інших планшетів (ПК), які б точно відповідали усім наведеним в Тендерній документації характеристикам у сукупності. І це на мою думку є достатньо обґрунтованим свідченням того, що вимоги тендерної документації складені саме з мотивом придбати конкретно визначене комп’ютерне обладнання тих виробників, що згадані у цій скарзі, що в свою чергу нівелює можливість інших учасників для участі у цьому тендері на умовах об’єктивності, справедливості, рівного доступу та недискримінації.
Предметом закупівлі є Симулятор бойових дій (35740000-3 комплект «Лазертаг»), що логічно передбачає програмне забезпечення, яке забезпечує його діяльність.
Виробники предмету закупівлі, наприклад ТОВ «АРТПРАЙЗ» (офіційний виробник НАВЧАЛЬНО-ТРЕНУВАЛЬНОГО КОМПЛЕКСУ «Лазертаг» (ТМ «FALCON»), враховуючи роботу спеціального програмного забезпечення Lazertag Operator рекомендує використовувати планшетний ПК з наступними технічними характеристиками: операційна система Android; версія операційної системи - не менше 14; дисплей – не менше 8.8"; тип матриці – LTPS (або не гірше); пікселей на дюйм - не менше 500ppi; роздільна здатність, пікс - не менше 2560x1600; частота оновлення екрану не менше 165 Гц; процесор + відеочип - Qualcomm Snapdragon 8 Gen 3 + Adreno 750 (або не гірше); максимальна частота процесора - не менше 3.3ГГц; кількість ядер процесора – не менше 8; оперативна пам'ять - не менше 12 Гб; вбудована пам’ять - не менше 256 Гб; ємність акумулятора – не менше 6550мАг. Досвід підбора різних планшетів показав, що максимально коректно працюють з програмним забезпеченням Lazertag Operator (без конфліктів та збою в роботі) працює планшетний ПК Lenovo Legion Tab (3rd Gen) 12/256 Eclipse Black + Case&Film.
В свою чергу, офіційний виробник Лазертагу в Україні ФОП Середа повідомив, що для роботи планшета для гри в Лазертаг необхідно мати такі параметри: операційна система Android; версія операційної системи - не менше 13; дисплей – не менше 8.8"; процесор MediaTek Helio G88 (2.0 ГГц + 1.8 ГГц) (або не гірше); кількість ядер процесора – не менше 8; оперативна пам'ять - не менше 4 Гб; вбудована пам’ять - не менше 128 Гб; ємність акумулятора – не менше 6550мАг. Всі інші параметри, які не указані в листі не важливі для використання гри лазертаг. Більш високі параметри лише збільшуюсь вартість закупівлі.
Я, як постачальник продукції сертифікований «Комплект лазертаг» який має в наявності вказаний Замовником предмет закупівлі, що повністю відповідає технічним характеристикам тендеру, позбавлений можливості взяти участь у процедурі закупівлі, оскільки Замовник висуває вимогу, яка не ґрунтується на законодавчих чи технічних нормах.
Такий підхід грубо порушує:
- принцип пропорційності, оскільки встановлено вимоги, які не відповідають меті закупівлі;
- принцип доцільності, оскільки йдеться про невиправдане навантаження предмета закупівлі;
- принцип економії, оскільки вказаний у тендерній документації ПК значно дорожчий від тих моделей на яких рекомендовано виробниками встановлювати програмне забезпечення для гри в лазертаг і не має жодного прикладного значення в межах курсу «Захист України».
Таким чином, встановлені Замовником технічні параметри закупівлі підібрані під конкретну модель конкретного виробника і не містять жодної реальної альтернативи. Вимоги прописані настільки вузько, що учасник не має можливості запропонувати рівноцінний за функціоналом товар іншого бренду – навіть якщо такий товар задовольнить потреби Замовника, але не буде співпадати за другорядними числовими показниками (розмірами, вагами, тощо). По суті, від учасників вимагається постачання продукції конкретної торговельної марки, хоча прямо назву цієї марки в документації не зазначено.
Такий підхід є прихованим зазначенням конкретної торгової марки (моделі) без фрази «або еквівалент», що порушує частину 4 статті 22 Закону (заборона вказувати конкретні моделі в технічних вимогах без дозволу еквіваленту). Крім того, він порушує базові принципи здійснення закупівель, закріплені в статті 5 Закону – принцип недискримінації учасників та добросовісної конкуренції.
В результаті, права та законні інтереси Скаржника як потенційного учасника було порушено, адже через дискримінаційні умови я позбавлений можливості подати пропозицію з будь-яким іншим товаром. Аналогічно, участь у торгах стає неможливою для більшості інших добросовісних постачальників на ринку, які не пропонують саме ті моделі, під які виписано тендер.
Це звужує коло учасників до одного-двох суб’єктів, що прямо суперечить принципам відкритості та рівності, а також вимогам пункту 3 частини 2 статті 22 Закону (щодо неприпустимості встановлення дискримінаційних вимог до учасників).
Варто зауважити, що встановлення дискримінаційних технічних вимог без належного обґрунтування неодноразово визнавалося порушенням законодавства у рішеннях Колегії АМК України. Згідно з усталеною практикою, викладеною в узагальненнях Антимонопольного комітету, вимоги до предмета закупівлі, які можуть бути виконані лише обмеженим колом постачальників, є порушенням принципів добросовісної конкуренції та недискримінації.
В даному випадку тендерна документація сформована таким чином, що орієнтована на постачання обладнання винятково конкретного виробника (компанії Samsung Electronics Co., Ltd.), що є явною ознакою дискримінаційного підходу.
Подібні дії Замовника спотворюють конкурентне середовище та позбавляють його можливості отримати найкращий товар за оптимальною ціною в умовах відкритої конкуренції. Це також порушує принцип максимальної економії та ефективності закупівель (стаття 5 Закону), оскільки усунення конкуренції не стимулює учасників знижувати ціну.
Відповідно до пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Пунктом 3 Особливостей встановлено, що Замовники, які зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини першої статті 5 Закону публічні закупівлі в Україні здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Відповідно до частини четвертої статті 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Надмірно деталізовані технічні вимоги, прописані під конкретний товар без можливості запропонувати еквівалент, встановлення непропорційних до предмету закупівлі кваліфікаційних вимог є неправомірними та повинні бути усунені. Чинні дискримінаційні умови фактично унеможливлюють участь у процедурі закупівлі як для Скаржника, так і для інших потенційних учасників, що порушує наші права та принципи, закріплені законодавством.
У результаті встановлення Замовником вищезазначених дискримінаційних вимог, моє право на участь у процедурі закупівлі, гарантоване Законом, фактично заблоковане. Як учасник ринку, я володію досвідом постачання освітнього обладнання та програмного забезпечення, маю належний рівень технічної компетенції та потенціал для виконання цього тендеру. Натомість, встановлені поточною редакцією Тендерної документації умови обмежують можливість участі, як Скаржнику, так і іншим учасників, в Процедурі закупівлі.
Керуючись статтями 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі» -
-
Назва доказу:
Інструкція ПК
-
Повʼязаний документ:
Інструкція ПК.pdf
-
-
Назва доказу:
Декларація Фалкон
-
Повʼязаний документ:
Декларація Фалкон.pdf
-
-
Назва доказу:
Лист ТОВ «АРТПРАЙЗ»
-
Повʼязаний документ:
Лист ТОВ «АРТПРАЙЗ».pdf
-
-
Назва доказу:
Декларація ФОП Середа
-
Повʼязаний документ:
Декларація ФОП Середа.pdf
-
-
Назва доказу:
Лист ФОП Середа
-
Повʼязаний документ:
Лист ФОП Середа.pdf
-
-
Назва доказу:
Порівняльна таблиця
-
Повʼязаний документ:
Порівняльна таблиця.pdf
-
1.Визнати умови встановлені Тендерною документацією Процедури закупівлі, такими, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель. 2.Зобов’язати Замовника, з метою усунення порушень законодавства з питань публічних закупівель, внести зміни до Тендерної документації, з підстав наведених в описовій частині цієї скарги.