-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Поточний ремонт дорожнього покриття на вул. Війтівська Гора (в районі житлового будинку №203) в м. Дрогобич Львівської області
Торги не відбулися
196 588.80
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 982.94 UAH
мін. крок: 0.5% або 982.94 UAH
Період оскарження:
03.06.2025 16:09 - 20.06.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП
Скарга на умови закупівлі
Номер:
84ef687f3ec64e3798bc2febde1a687d
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-03-011916-a.c1
Назва:
Скарга на умови закупівлі
Скарга:
Замовником були порушені принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників, а саме недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Пов'язані документи:
Учасник
- 2.Сертифікат ТОВ ККНК Технобуд на щеб.гранітий.pdf 06.06.2025 12:12
- 7. рішення від 02.07.2024 № 11475.pdf 06.06.2025 12:12
- UA-2025-06-03-011916-a.docx 06.06.2025 12:12
- UA-2025-06-03-011916-a.pdf 06.06.2025 12:12
- sign.p7s 06.06.2025 12:12
- Протокол_№79.PDF 09.06.2025 11:05
- 625.PDF 11.06.2025 21:53
- Відповідь запит АМКУ віаком Війтівська (за Особливостями).docx 11.06.2025 21:53
- рішення від 09.06.2025 №9111.pdf 09.06.2025 15:35
- Інформація про резолютивну частину рішення від 17.06.2025 №9653.pdf 18.06.2025 14:58
- рішення від 17.06.2025 №9653.pdf 20.06.2025 11:24
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.06.2025 13:45
Дата розгляду скарги:
17.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.06.2025 15:36
Причина:
Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
20.06.2025 11:24
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги:
20.06.2025 11:24
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
84bc0663f3fa474f9d32a1f282299345
Заголовок пункту скарги:
тендерну документацію та додатки до неї, у складі яких є дискримінаційні вимоги.
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Щодо дискримінаційних вимог :
1. Тендерна документація розробляється та оприлюднюється в електронній системі закупівель з урахуванням чинного законодавства, а саме Закону України (надалі - Закону) «Про публічні закупівлі» та постановою Кабінетів Міністрів України про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (надалі – особливості), а саме ст. 22-23 Закону України, а також п.28-29 Особливостей.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Рішенням уповноваженої особи Замовника Рішенням уповноваженої особи протокол № 72 від «03» червня 2025 було затверджено тендерну документацію на закупівлю послуг «Поточний ремонт дорожнього покриття на вул. Війтівська Гора (в районі житлового будинку №203) в м. Дрогобич Львівської області»
(ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
1. Щодо вимоги відвідати та оглянути об’єкт, де передбачається виконання обсягів робіт
Рішенням уповноваженої особи Замовника протокол № 72 від «03» червня 2025 було затверджено тендерну документацію та додатки до неї, на закупівлю робіт «Поточний ремонт дорожнього покриття на вул. Війтівська Гора (в районі житлового будинку №203) в м. Дрогобич Львівської області»
(ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), у складі яких є дискримінаційні вимоги, що суттєво звужують конкуренцію, а саме:
У п. 12 Розділу 3 Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників: Додатку 1 до тендерної документації сказано, що:
«Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинні в період звернення за роз’ясненнями відвідати об’єкт виконання робіт, та скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника. Даний акт обстеження необхідно надати в складі тендерної пропозиції. Витрати на відвідування об’єкту несе учасник із власних коштів і вони не можуть бути предметом оскарження чи відшкодування, надати відповідний гарантійний лист.»
Дана умова Документації є дискримінаційною для Скаржника та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників процедури закупівлі.
Замовник умисно встановив додаткові бар'єри для участі у процедурі закупівлі та фактично обмежив коло учасників.
Проте слід звернути увагу, що Документація не містить опису механізму і процедури проведення обстеження, а також порядку доступу до об'єкту, при цьому визначено обмежені строки для відвідування – лише у період уточнення (звернень за роз’ясненнями), а також не визначено в чому і яка суть обстеження і ознайомлення, що має бути відображено у акті.
При цьому, у Документації відсутні будь-які запобіжники від зловживань зі сторони Замовника. Замовник може проігнорувати телефонний дзвінок для домовленості про здійснення огляду об’єкту, не організувати обстеження об'єкта.
Скаржник не має жодного впливу на невизначену особу Замовника, між Скаржником та Замовником немає жодних договірних відносин та якихось обов'язків щодо огляду об’єкту.
По суті, Замовник у такий спосіб забезпечує наявність у нього інструменту, який ставить Учасника у залежність від прийняття ним рішень, та може бути використаний для відхилення Пропозицій учасників, які з об'єктивних причин не зможуть надати акт обстеження об'єкта де передбачається виконання робіт.
Це також дає можливість Замовнику зловживати своїм правом, а саме забезпечити чи не забезпечити учаснику доступ до об’єкту.
При цьому, слід зазначити, що ознайомитись з видами та об'ємами робіт учасник може з Технічної специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) та інших частин Документації, що надаються у складі Документації. Більш того, простий огляд об’єкту не призведе до ознайомлення з об’ємом, умовами та документацією виконання робіт їх вивчення та аналізу. Для належного огляду необхідно створювати комісію, яка повинна здійснити перевірку всіх видів і обсягів робіт, що не може бути здійсненим при поверхневому огляді який фактично і бажає провести Замовник. Враховуючи, що весняно-літній сезон це період активного виконання робіт в учасника відсутні вільні працівники, які зможуть відвідати об’єкт. Крім того, відвідування об’єкту зумовлює для Скаржника додаткові витрати, які учасник несе за власні кошти.
Пунктом 5.1. Настанови з визначення вартості будівництва визначено, для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягу робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Таким чином на законодавчому рівні визначено, що для складання тендерної пропозиції достатньо надання в складі Документації відомості обсягу робіт та відомості ресурсів до неї без цін. В складі Документації визначено перелік і обсяг робіт та матеріалів.
Скаржник, як потенційний учасник процедури закупівлі, має значний досвід в будівництві і наявність в тендерній документації технічної специфікації є цілком достатнім для коректного розуміння потенційними учасниками обсягів робіт та ситуації на об’єкті.
Просте відвідання об’єкту жодним чином не вплине на більш ефективну підготовку тендерної пропозиції, оскільки тендерна пропозиція готується на підставі Документації, а не акту огляду обстеження об’єкту.
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них та запобігання корупційним діям і зловживанням, оскільки відповідна вимога несе у собі корупційні ризики.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть здійснити обстеження об'єкта з подальшим наданням в складі пропозиції акту огляду, що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника зважаючи на можливість Замовника здійснювати допуск на огляд одних учасників та недопущення для такого огляду інших учасників, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації та прибрати вищевказану вимогу з Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника.
Аналогічна позиція була висвітлена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме у п.5 рішення № 11475-р/пк-пз від 02.07.2024.
Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
2. Щодо вимоги підтвердження якості щебня
Рішенням уповноваженої особи Замовника протокол протокол № 72 від «03» червня 2025було затверджено тендерну документацію та додатки до неї, на закупівлю робіт «Поточний ремонт дорожнього покриття на вул. Війтівська Гора (в районі житлового будинку №203) в м. Дрогобич Львівської області»
(ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) (далі - Документація), у складі яких є дискримінаційні вимоги, що суттєво звужують конкуренцію, а саме:
У п. 11 Розділу 3 Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників: Додатку 1 до тендерної документації сказано, що:
Учасник повинен документально підтвердити якість та спроможність поставки необхідних матеріалів:
-якість щебню підтверджується копією спеціального дозволу виробника на користування надрами (чинного на момент подання тендерної пропозиції) для видобування гранітів та гнейсів, придатних для виробництва щебню будівельного та умови користування надрами затверджені Державною службою геології та надр України.
Дана умова Документації є дискримінаційною для Скаржника та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників процедури закупівлі.
Ця вимога штучно звужує коло потенційних учасників лише до безпосередніх виробників щебеню, які володіють дозволами на видобування гранітів та гнейсів. Вона виключає з участі:
Торговельні компанії (постачальники/дилери): Які є законними учасниками ринку, закуповують щебінь у виробників (в тому числі й у тих, хто має дозвіл на видобуток) і постачають його споживачам. Ці компанії можуть пропонувати конкурентні ціни та оптимальні умови поставки.
Виробників, що не мають власних кар'єрів: Можуть існувати підприємства, які займаються переробкою видобутих гірських порід у щебінь, але не мають власних дозволів на користування надрами, оскільки закуповують сировину у інших суб'єктів господарювання.
Невідповідність способу підтвердження якості: Дозвіл на користування надрами підтверджує право на видобуток, а не якість кінцевого продукту – будівельного щебеню. Якість щебеню зазвичай підтверджується такими документами, як:
Сертифікати відповідності.
Паспорти якості.
Протоколи лабораторних випробувань, що підтверджують відповідність щебеню державним стандартам (ДСТУ).
Декларації про відповідність будівельних виробів Технічному регламенту будівельних виробів. Вимагання дозволу на надрокористування від виробника є непрямим, надмірним та нелогічним способом підтвердження якості готового матеріалу, який не передбачений нормативними документами, що регламентують якість будівельних матеріалів.
Ця вимога порушує ключові принципи та норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників:
Частина 1, пункт 1: "добросовісна конкуренція серед учасників". Вимога обмежує конкуренцію, надаючи перевагу вузькому колу учасників.
Частина 1, пункт 4: "недискримінація учасників та рівне ставлення до них". Встановлення такої вимоги призводить до дискримінації тих учасників, які не є безпосередніми власниками дозволу на надрокористування, але можуть забезпечити постачання щебеню відповідної якості.
Частина 4: "Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників." Вимога є прямою дискримінаційною, оскільки створює перешкоди для більшості потенційних постачальників щебеню.
Замовник, встановлюючи таку вимогу, порушив основоположні принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що полягають у забезпеченні добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Ця вимога є надмірною, необґрунтованою та не пов'язаною безпосередньо з якісними характеристиками предмета закупівлі, що може бути підтверджено іншими, загальноприйнятими документами.
Спеціальний дозвіл на користування надрами підтверджує лише право на видобуток корисних копалин, а не є документом, що підтверджує якість кінцевого продукту – будівельного щебеню. Якість будівельного щебеню підтверджується відповідними документами, що регламентуються чинними будівельними нормами та стандартами.
"Враховуючи вищевикладене, та з метою забезпечення дотримання принципів публічних закупівель, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", вимагаємо зобов'язати Замовника виключити дискримінаційну вимогу щодо надання копії спеціального дозволу виробника на користування надрами для підтвердження якості щебеню.
Натомість, вимагаємо зобов'язати Замовника привести умови тендерної документації у відповідність до норм чинного законодавства, встановивши вимогу щодо підтвердження якості щебеню будівельного документами, що безпосередньо підтверджують його відповідність стандартам якості для будівельних матеріалів, а саме:
Копією сертифіката відповідності або іншого документа, що підтверджує відповідність будівельного виробу Державному стандарту.
Для підтвердження цього пункту оскарження надаємо доказом 2.Сертифікат ТОВ ККНК Технобуд на щеб.гранітий
1. Тендерна документація розробляється та оприлюднюється в електронній системі закупівель з урахуванням чинного законодавства, а саме Закону України (надалі - Закону) «Про публічні закупівлі» та постановою Кабінетів Міністрів України про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування (надалі – особливості), а саме ст. 22-23 Закону України, а також п.28-29 Особливостей.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Рішенням уповноваженої особи Замовника Рішенням уповноваженої особи протокол № 72 від «03» червня 2025 було затверджено тендерну документацію на закупівлю послуг «Поточний ремонт дорожнього покриття на вул. Війтівська Гора (в районі житлового будинку №203) в м. Дрогобич Львівської області»
(ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)
1. Щодо вимоги відвідати та оглянути об’єкт, де передбачається виконання обсягів робіт
Рішенням уповноваженої особи Замовника протокол № 72 від «03» червня 2025 було затверджено тендерну документацію та додатки до неї, на закупівлю робіт «Поточний ремонт дорожнього покриття на вул. Війтівська Гора (в районі житлового будинку №203) в м. Дрогобич Львівської області»
(ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь), у складі яких є дискримінаційні вимоги, що суттєво звужують конкуренцію, а саме:
У п. 12 Розділу 3 Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників: Додатку 1 до тендерної документації сказано, що:
«Учасники для більш ефективної підготовки тендерної пропозиції повинні в період звернення за роз’ясненнями відвідати об’єкт виконання робіт, та скласти акт обстеження об’єкту, завірений представником Замовника та представником від Учасника. Даний акт обстеження необхідно надати в складі тендерної пропозиції. Витрати на відвідування об’єкту несе учасник із власних коштів і вони не можуть бути предметом оскарження чи відшкодування, надати відповідний гарантійний лист.»
Дана умова Документації є дискримінаційною для Скаржника та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників процедури закупівлі.
Замовник умисно встановив додаткові бар'єри для участі у процедурі закупівлі та фактично обмежив коло учасників.
Проте слід звернути увагу, що Документація не містить опису механізму і процедури проведення обстеження, а також порядку доступу до об'єкту, при цьому визначено обмежені строки для відвідування – лише у період уточнення (звернень за роз’ясненнями), а також не визначено в чому і яка суть обстеження і ознайомлення, що має бути відображено у акті.
При цьому, у Документації відсутні будь-які запобіжники від зловживань зі сторони Замовника. Замовник може проігнорувати телефонний дзвінок для домовленості про здійснення огляду об’єкту, не організувати обстеження об'єкта.
Скаржник не має жодного впливу на невизначену особу Замовника, між Скаржником та Замовником немає жодних договірних відносин та якихось обов'язків щодо огляду об’єкту.
По суті, Замовник у такий спосіб забезпечує наявність у нього інструменту, який ставить Учасника у залежність від прийняття ним рішень, та може бути використаний для відхилення Пропозицій учасників, які з об'єктивних причин не зможуть надати акт обстеження об'єкта де передбачається виконання робіт.
Це також дає можливість Замовнику зловживати своїм правом, а саме забезпечити чи не забезпечити учаснику доступ до об’єкту.
При цьому, слід зазначити, що ознайомитись з видами та об'ємами робіт учасник може з Технічної специфікації (Додаток 2 до тендерної документації) та інших частин Документації, що надаються у складі Документації. Більш того, простий огляд об’єкту не призведе до ознайомлення з об’ємом, умовами та документацією виконання робіт їх вивчення та аналізу. Для належного огляду необхідно створювати комісію, яка повинна здійснити перевірку всіх видів і обсягів робіт, що не може бути здійсненим при поверхневому огляді який фактично і бажає провести Замовник. Враховуючи, що весняно-літній сезон це період активного виконання робіт в учасника відсутні вільні працівники, які зможуть відвідати об’єкт. Крім того, відвідування об’єкту зумовлює для Скаржника додаткові витрати, які учасник несе за власні кошти.
Пунктом 5.1. Настанови з визначення вартості будівництва визначено, для розрахунку ціни пропозиції учасника процедури закупівлі (договірної ціни) замовник надає відомість обсягу робіт, відомість ресурсів до неї без цін або затверджену проектну документацію.
Таким чином на законодавчому рівні визначено, що для складання тендерної пропозиції достатньо надання в складі Документації відомості обсягу робіт та відомості ресурсів до неї без цін. В складі Документації визначено перелік і обсяг робіт та матеріалів.
Скаржник, як потенційний учасник процедури закупівлі, має значний досвід в будівництві і наявність в тендерній документації технічної специфікації є цілком достатнім для коректного розуміння потенційними учасниками обсягів робіт та ситуації на об’єкті.
Просте відвідання об’єкту жодним чином не вплине на більш ефективну підготовку тендерної пропозиції, оскільки тендерна пропозиція готується на підставі Документації, а не акту огляду обстеження об’єкту.
Встановлюючи відповідні вимоги, Замовник порушує право учасника на недискримінацію учасників та рівне ставлення до них та запобігання корупційним діям і зловживанням, оскільки відповідна вимога несе у собі корупційні ризики.
За таких умов, прийняти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які зможуть здійснити обстеження об'єкта з подальшим наданням в складі пропозиції акту огляду, що є дискримінацією по відношенню до інших суб'єктів господарювання, у тому числі, Скаржника зважаючи на можливість Замовника здійснювати допуск на огляд одних учасників та недопущення для такого огляду інших учасників, що в подальшому може стати підставою для відхилення Пропозиції такого учасника, що є дискримінаційним по відношенню до таких суб'єктів господарювання, у тому числі Скаржника.
Частиною першою статті 5 Закону визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до абзацу першого пункту 28 Особливостей тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Враховуючи викладене, права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до Документації та прибрати вищевказану вимогу з Документації з метою усунення порушень, викладених в скарзі.
Замовником було порушено принципи здійснення закупівлі, закріплені в статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», а саме принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель чим порушено права та інтереси Скаржника.
Аналогічна позиція була висвітлена у рішенні Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, а саме у п.5 рішення № 11475-р/пк-пз від 02.07.2024.
Порушення прав та інтересів Скаржника також полягає в тому, що за умови дотримання вимог чинного законодавства Замовником, він матиме змогу прийняти участь в процедурі закупівлі, та у випадку визнання переможцем процедури закупівлі, Замовник повинен буде укласти договір про закупівлю, за результатами виконання якого Скаржник матиме змогу отримати дохід та виконати свої зобов’язання за договором.
2. Щодо вимоги підтвердження якості щебня
Рішенням уповноваженої особи Замовника протокол протокол № 72 від «03» червня 2025було затверджено тендерну документацію та додатки до неї, на закупівлю робіт «Поточний ремонт дорожнього покриття на вул. Війтівська Гора (в районі житлового будинку №203) в м. Дрогобич Львівської області»
(ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь) (далі - Документація), у складі яких є дискримінаційні вимоги, що суттєво звужують конкуренцію, а саме:
У п. 11 Розділу 3 Перелік інших документів та/або інформації, які встановлено відповідно до законодавства для Учасників: Додатку 1 до тендерної документації сказано, що:
Учасник повинен документально підтвердити якість та спроможність поставки необхідних матеріалів:
-якість щебню підтверджується копією спеціального дозволу виробника на користування надрами (чинного на момент подання тендерної пропозиції) для видобування гранітів та гнейсів, придатних для виробництва щебню будівельного та умови користування надрами затверджені Державною службою геології та надр України.
Дана умова Документації є дискримінаційною для Скаржника та такою, що значно обмежує кількість потенційних учасників процедури закупівлі.
Ця вимога штучно звужує коло потенційних учасників лише до безпосередніх виробників щебеню, які володіють дозволами на видобування гранітів та гнейсів. Вона виключає з участі:
Торговельні компанії (постачальники/дилери): Які є законними учасниками ринку, закуповують щебінь у виробників (в тому числі й у тих, хто має дозвіл на видобуток) і постачають його споживачам. Ці компанії можуть пропонувати конкурентні ціни та оптимальні умови поставки.
Виробників, що не мають власних кар'єрів: Можуть існувати підприємства, які займаються переробкою видобутих гірських порід у щебінь, але не мають власних дозволів на користування надрами, оскільки закуповують сировину у інших суб'єктів господарювання.
Невідповідність способу підтвердження якості: Дозвіл на користування надрами підтверджує право на видобуток, а не якість кінцевого продукту – будівельного щебеню. Якість щебеню зазвичай підтверджується такими документами, як:
Сертифікати відповідності.
Паспорти якості.
Протоколи лабораторних випробувань, що підтверджують відповідність щебеню державним стандартам (ДСТУ).
Декларації про відповідність будівельних виробів Технічному регламенту будівельних виробів. Вимагання дозволу на надрокористування від виробника є непрямим, надмірним та нелогічним способом підтвердження якості готового матеріалу, який не передбачений нормативними документами, що регламентують якість будівельних матеріалів.
Ця вимога порушує ключові принципи та норми Закону України «Про публічні закупівлі», а саме:
Стаття 5. Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників:
Частина 1, пункт 1: "добросовісна конкуренція серед учасників". Вимога обмежує конкуренцію, надаючи перевагу вузькому колу учасників.
Частина 1, пункт 4: "недискримінація учасників та рівне ставлення до них". Встановлення такої вимоги призводить до дискримінації тих учасників, які не є безпосередніми власниками дозволу на надрокористування, але можуть забезпечити постачання щебеню відповідної якості.
Частина 4: "Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників." Вимога є прямою дискримінаційною, оскільки створює перешкоди для більшості потенційних постачальників щебеню.
Замовник, встановлюючи таку вимогу, порушив основоположні принципи здійснення публічних закупівель, передбачені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі», що полягають у забезпеченні добросовісної конкуренції та недискримінації учасників. Ця вимога є надмірною, необґрунтованою та не пов'язаною безпосередньо з якісними характеристиками предмета закупівлі, що може бути підтверджено іншими, загальноприйнятими документами.
Спеціальний дозвіл на користування надрами підтверджує лише право на видобуток корисних копалин, а не є документом, що підтверджує якість кінцевого продукту – будівельного щебеню. Якість будівельного щебеню підтверджується відповідними документами, що регламентуються чинними будівельними нормами та стандартами.
"Враховуючи вищевикладене, та з метою забезпечення дотримання принципів публічних закупівель, передбачених Законом України "Про публічні закупівлі", вимагаємо зобов'язати Замовника виключити дискримінаційну вимогу щодо надання копії спеціального дозволу виробника на користування надрами для підтвердження якості щебеню.
Натомість, вимагаємо зобов'язати Замовника привести умови тендерної документації у відповідність до норм чинного законодавства, встановивши вимогу щодо підтвердження якості щебеню будівельного документами, що безпосередньо підтверджують його відповідність стандартам якості для будівельних матеріалів, а саме:
Копією сертифіката відповідності або іншого документа, що підтверджує відповідність будівельного виробу Державному стандарту.
Для підтвердження цього пункту оскарження надаємо доказом 2.Сертифікат ТОВ ККНК Технобуд на щеб.гранітий
×
-
Назва доказу:
скарга на умови
-
Повʼязаний документ:
UA-2025-06-03-011916-a.pdf
-
-
Назва доказу:
скарга на умови
-
Повʼязаний документ:
UA-2025-06-03-011916-a.docx
-
-
Назва доказу:
4. Рішення від 02.07.2024 № 11475
-
Повʼязаний документ:
7. рішення від 02.07.2024 № 11475.pdf
-
-
Назва доказу:
3. Сертифікат ТОВ ККНК Технобуд на щеб.гранітий
-
Повʼязаний документ:
2.Сертифікат ТОВ ККНК Технобуд на щеб.гранітий.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ БУДІВЕЛЬНА КОМПАНІЯ ВІАКОМ просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 1) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі «Поточний ремонт дорожнього покриття на вул. Війтівська Гора (в районі житлового будинку №203) в м. Дрогобич Львівської області»(ДК 021:2015: 45230000-8 — Будівництво трубопроводів, ліній зв’язку та електропередач, шосе, доріг, аеродромів і залізничних доріг; вирівнювання поверхонь)ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-06-03-011916-a 2) Зобов’язати Замовника – Департамент міського господарства Дрогобицької міської ради – внести зміни до тендерної документації та оприлюднити нову редакцію тендерної закупівлі Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.