• Відкриті торги
  • Безлотова
  • КЕП

Звукове обладнання

Звукове обладнання для зали ЦК "Святошин"

Завершена

2 000 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.3% або 5 000.00 UAH
Період оскарження: 11.09.2018 13:44 - 23.09.2018 00:00
Скарга
Відхилено

СКАРГА ЩОДО УМОВ ЗАКУПIВЛI

Номер: a1bfd39586504c8a90ac8ddcf78fbfac
Ідентифікатор запиту: UA-2018-09-11-001599-c.a1
Назва: СКАРГА ЩОДО УМОВ ЗАКУПIВЛI
Скарга:
Відповідно до інформації розміщеної в системі електронних закупівель «ProZorro», Культурно – просвітній заклад «Центр культури «Святошин»» (далі за текстом Замовник) було оголошено закупівлю ID: UA – 018-09-11-001599-c щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю ДК 021:2015 Код 32340000-8 «Мікрофони та гучномовці» (далі за текстом Торги, Закупівлі). Детально проаналізувавши тендерну документацію Торгів, було встановлено наявність дискримінаційних положень, які суперечать чинному законодавству у сфері публічних закупівель, та порушують право Скаржника брати участь у даних Торгах згідно встановленого законом порядку. По – перше, згідно технічним вимогам тендерної документації «інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики» (додаток № 2) передбачені параметри, які, незважаючи на наявність формального виразу «або еквівалент», суттєво обмежують коло потенційних учасників закупівлі, а саме Замовник конкретно вказує торгову марку, конкретного виробника та конкретний регіон виготовлення предмету Закупівлі, без будь – якого обґрунтування, а фраза «або еквівалент» взагалі в специфікації не міститься. Замість цього, Додаток № 2 містить тільки таблицю, яка містить тільки опис предмету Торгів, і жодним чином не згадує та не посилається на можливий «еквівалент», як того вимагає закон України «Про публічні закупівлі» від 27.01.18р. № 922-VIII (далі за текстом Закон № 922). Відповідно п. 3 ч. 2 ст. 22 Закону № 922, технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент". При цьому, поняття «еквівалент» використовується Замовником не по відношенню до технічних, якісних та інших критеріїв оцінки предмету Закупівлі, а пов’язано із джерелом походження та придбання товару. Таким чином дана вимога суттєво обмежує можливість взяти участь у Торгах представників бізнесу, у яких є в наявності товар, що є еквівалентом предмету Торгів, або ж тих представників бізнесу, які планують придбати даний товар в інших регіонах або в інших країнах. По – друге, у Додатку № 2 Замовником вказано, що «все звукове обладнання повинно бути придбано через офіційного імпортера (дистриб’ютора) обладнання в Україну, з відповідними підтверджуючими документами». Ця вимога є дискримінаційною, оскільки, виходячи з її змісту, приймати участь у Закупівлі можуть лише ті учасники, які або: - безпосередньо співпрацюють із виробниками, тобто є імпортерами товару що є предметом Торгів, і не просто з імпортерами, а імпортерами, якім офіційно надано виробником право щодо реалізації даного товару на території України. Це переважно великі компанії – дистриб’ютори, оскільки компанії – виробники зазвичай не співпрацюють із малими суб’єктами господарювання. - які знаходяться в господарських відносинах безпосередньо з імпортером – офіційним дистриб’ютором. В той же час для того щоб підтвердити статус офіційного дистриб’ютора, учасник повинен отримати від нього чимало підтверджуючих документів, в числі яких повинен бути офіційний зовнішньоекономічний дистриб’юторський контракт безпосередньо з виробником та офіційний лист від виробника, який підтверджує статус імпортера, як офіційного дистриб’ютора даного товару на території України. Більш того, теза «з відповідними підтверджуючими документами» створює невизначеність для учасника і носить суб'єктивний характер щодо документів, які, на думку Замовника, можуть підтвердити статус імпортера, як офіційного дистриб’ютора, або статус придбаного товару у такого імпортера – офіційного дистриб’ютора. Такими чином, тендерна документація містить умови, що обмежують участь суб’єктів малого та середнього бізнесу в Закупівлі, тим самим порушуючи принципи «недискримінації учасників» та «добросовісна конкуренція серед учасників», визначених ст. 3 Закону № 922 та порушує права Скаржника, як потенційного учасника даних Торгів. По – третє, додатковими вимогами Додатку № 2 визначено, що учасник, у складі тендерної пропозиції повинен надати «оригінал документу (гарантійний лист, договір, декларація, тощо) від виробника, про те, що Учасник може здійснювати гарантійні сервісні послуги». Встановлення Замовником в тендерній документації вимоги щодо необхідності надання учасником гарантійного листа саме від виробника товару, що є предметом Торгів є дискримінаційною по відношенню до учасників Закупівлі, які можуть запропонувати даний товар та роботи (послуги). Але з незалежних від них обставин не мають змоги отримати вищевказаний гарантійний лист від виробника до моменту до моменту визнання таких учасників переможцем Закупівлі. При цьому умови Додатку № 2 не передбачають та не дають можливість надання вищевказаного гарантійного листа від дилера або дистриб’ютора або іншого представника виробника та/або можливості надання такого листа безпосередньо від переможця Закупівлі. Крім цього Замовник не довів та не обґрунтував необхідності встановлення у тендерній документації вищевказаної вимоги, як того вимагає Закон № 922. Дії Замовника в частині встановлення у тендерній документації наведеної вимоги порушують вимоги ч. 1 ст. 3, ч. 3 ст. 5 та ч. 3 ст. 22 Закону № 922, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у Закупівлі, та принципи відкритості та прозорості на всіх стадіях Закупівлі, визначені ст. 3 Закону № 922. Окрім того, тендерна документація передбачає застереження про те, що тендерна пропозиція, яка не містить визначеного документа, та/або не відповідає вимогам, передбаченим Додатком № 2, вважається такою, що не відповідає умовам тендерної документації. З урахуванням вищевикладеного, тендерна документація Закупівлі значно обмежує коло осіб, що можуть прийняти участь у Торгах, тобто – містить дискримінаційні умови, що обмежують конкуренцію між учасниками Закупівлі. Зазначене є порушенням вимог ст. 22 Закону № 922, що в свою чергу є підставою приведення цієї тендерної документації у відповідність до вимог діючого законодавства шляхом усунення дискримінаційних умов та внесення відповідних змін у тендерну документацію Торгів. Відповідно ч. 9 ст. 18 Закону № 922, за результатами розгляду скарги орган оскарження має право прийняти рішення про встановлення або відсутність порушень процедури закупівлі (у тому числі порушення порядку оприлюднення або неоприлюднення інформації про закупівлі, передбаченої цим Законом) та про заходи, що повинні вживатися для їх усунення, зокрема зобов’язати замовника повністю або частково скасувати свої рішення, надати необхідні документи, роз’яснення, усунути будь-які дискримінаційні умови (у тому числі ті, що зазначені в технічній специфікації, яка є складовою частиною тендерної документації), привести тендерну документацію у відповідність із вимогами законодавства, або за неможливості виправити допущені порушення відмінити процедуру закупівлі. Виходячи з вищевикладеного, ПРОШУ: 1. Зобов’язати Культурно – просвітній заклад «Центр культури «Святошин»» внести зміни до тендерної документації закупівлі закупівлю ID UA- 2018-09-11-001599-c щодо проведення процедури відкритих торгів на закупівлю ДК 021:2015 Код 32340000-8 «Мікрофони та гучномовці» з метою усунення дискримінаційних порушень зазначених у цій скарзі, а у разі неможливості усунення – відмінити закупівлю ID UA- 2018-09-11-001599-c.
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 16.10.2018 18:58
Автор: ТОВ "Смарт Інжінірінг", Волох Евген 380675443616 smart02092012@ukr.net