-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Рукавиці робочі ДК 021:2015:18140000-9: Аксесуари до робочого одягу
Завершена
218 125.60
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 181.26 UAH
мін. крок: 1% або 2 181.26 UAH
Період оскарження:
03.06.2025 11:38 - 09.06.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга
Номер:
b3a35878c2c941d188f9698077368798
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-03-004759-a.b1
Назва:
Скарга
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- 5.2. Порівняльна таблиця.pdf 01.07.2025 12:26
- Скарга.pdf 01.07.2025 12:26
- 25-~1.DOC 01.07.2025 12:26
- 5.1. Технічна специфікація.pdf 01.07.2025 12:26
- sign.p7s 01.07.2025 12:28
- рішення від 03.07.2025 №10504.pdf 03.07.2025 14:55
- Інформація про резолютивну частину рішення від 14.07.2025 №10978.pdf 15.07.2025 14:59
- рішення від 14.07.2025 № 10978.pdf 16.07.2025 14:04
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.07.2025 13:52
Дата розгляду скарги:
14.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.07.2025 14:55
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
16.07.2025 14:05
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
9c2f06b290c44981803ed807b9e3890f
Заголовок пункту скарги:
Щодо відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Пропозиція Скаржника, ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД», була відхилена із зазначенням наступного обґрунтування:
«Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено недоліки.
Учасник у складі тендерної пропозиції не надав такі документи:
1. Учасник має надати документи відповідно до Додатку 2 до тендерної документації, а саме:
У випадку подання «еквіваленту» Учасник додатково надає в складі пропозиції таблицю в якій вказує порівняння запропонованого товару (з обов’язковим зазначенням торгової марки, артикулів, виробника та країни походження товару) та товару який зазначений в Таблиці 1 Додатку 2 Технічна специфікація до тендерної документації. На підтвердження даних поданих в порівняльній таблиці надати копію паспорту якості або копію сертифіката якості на товар або іншого документа, що підтверджує якість товару, який виданий виробником товару, із зазначенням усіх технічних характеристик, додатково надати протоколи лабораторних випробувань (виданих лабораторією, що пройшла відповідну акредитацію в Національному агенстві акредитації України (НААУ)), які підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника стосовно всіх технічних характеристик товару.
Інформацію надано не в повному обсязі, а саме: відсутній протокол лабораторних випробувань (виданих лабораторією, що пройшла відповідну акредитацію в Національному агенстві акредитації України (НААУ)), які підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника стосовно всіх технічних характеристик товару.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.»
У електронній системі закупівель зазначена наступна аргументація:
«Тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей
Інформацію надано не в повному обсязі, а саме: відсутній протокол лабораторних випробувань (виданих лабораторією, що пройшла відповідну акредитацію в Національному агенстві акредитації України (НААУ)), які підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника стосовно всіх технічних характеристик товару.»
Вважаємо вищезазначене рішення Замовника, такими, що порушує права та законні інтереси Скаржника, а також суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) з наступних підстав:
Відповідно до п. 31 Особливостей, тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно до п. 32 ст. 1 Закону тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 45 Особливостей, інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 44 Особливостей, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Водночас абзацом десятим пункту 28 Особливостей передбачено Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Замовником було оформлено на виконання абзацу десятого пункту 28 Особливостей ДОДАТОК 1 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та ДОДАТОК 4 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються Переможцем процедури закупівлі.
Проте у аргументація оприлюдненій у електронній системі закупівель відсутні посилання на умови тендерної документації, а саме ДОДАТОК 1 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції якому не відповідає тендерна пропозиції учасника.
При цьому саме ДОДАТКОМ 1 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі, не передбачено надання документа який зазначений у підставі для відхилення. Натомість передбачено:
5. Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (цей пункт зазначається у разі, якщо вимагаються документи та/або інформація для підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі; наприклад, як наведено нижче):
5.1. Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції надає технічну специфікацію, складену учасником згідно з Таблицею 1:
Таблиця 1
№ з/п Найменування товару Од. виміру Кількість Технічні характеристики товару Виробник товару* Країна походження товару**
* Зазначається учасником найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо).
** Країною походження товару вважається країна, у якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених Митним кодексом України.
5.2. Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі тендерної пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільній формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником, до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквівалента товару має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника. Таблиця повинна містити точну назву товару, яка пропонується учасником. У випадку, якщо учасником буде зазначено назву товару, яка буде містити словосполучення «або еквівалент» (наприклад, автомобіль Renault Duster, або еквівалент), тендерна пропозиція такого учасника вважається як така, що не відповідає умовам технічної специфікації.
На виконання вимог п. 5.1. ДОДАТКУ 1 Скаржником будо надано документ 5.1. Технічна специфікація (Додаток 2), на виконання п. 5.2. надано документ 5.2. Порівняльна таблиця (Додаток 3), які повністю відповідають вимогам Замовника передбачених умовами тендерної документації з урахуванням Особливостей, та підтверджують технічні характеристики запропонованого товару.
Водночас ДОДАТКОМ 2 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі, передбачено:
«У випадку подання «еквіваленту» Учасник додатково надає в складі пропозиції таблицю в якій вказує порівняння запропонованого товару (з обов’язковим зазначенням торгової марки, артикулів, виробника та країни походження товару) та товару який зазначений в Таблиці 1 Додатку 2 Технічна специфікація до тендерної документації. На підтвердження даних поданих в порівняльній таблиці надати копію паспорту якості або копію сертифіката якості на товар або іншого документа, що підтверджує якість товару, який виданий виробником товару, із зазначенням усіх технічних характеристик, додатково надати протоколи лабораторних випробувань (виданих лабораторією, що пройшла відповідну акредитацію в Національному агенстві акредитації України (НААУ)), які підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника стосовно всіх технічних характеристик товару.
Отже, інформація зазначена у Додатку 1 відрізняється від інформації зазначеної у Додатку 2, а з огляду на те що відповідно до пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до пункту 44 Особливостей, у Замовника відсутні правові підстави для відхилення пропозиції Скаржника на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Тому, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з підстав, зазначених в Протоколі №35 від 30.06.2025 р., а рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Також слід вказати, що застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерних пропозицій учасників, а саме відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД» з надуманих підстав Замовник порушив право Скаржника па об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного ст. 5 Закону, а саме - недискримінація учасників та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
«Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника було виявлено недоліки.
Учасник у складі тендерної пропозиції не надав такі документи:
1. Учасник має надати документи відповідно до Додатку 2 до тендерної документації, а саме:
У випадку подання «еквіваленту» Учасник додатково надає в складі пропозиції таблицю в якій вказує порівняння запропонованого товару (з обов’язковим зазначенням торгової марки, артикулів, виробника та країни походження товару) та товару який зазначений в Таблиці 1 Додатку 2 Технічна специфікація до тендерної документації. На підтвердження даних поданих в порівняльній таблиці надати копію паспорту якості або копію сертифіката якості на товар або іншого документа, що підтверджує якість товару, який виданий виробником товару, із зазначенням усіх технічних характеристик, додатково надати протоколи лабораторних випробувань (виданих лабораторією, що пройшла відповідну акредитацію в Національному агенстві акредитації України (НААУ)), які підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника стосовно всіх технічних характеристик товару.
Інформацію надано не в повному обсязі, а саме: відсутній протокол лабораторних випробувань (виданих лабораторією, що пройшла відповідну акредитацію в Національному агенстві акредитації України (НААУ)), які підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника стосовно всіх технічних характеристик товару.
Таким чином, тендерна пропозиція Учасника підлягає відхиленню на підставі зазначеної норми.»
У електронній системі закупівель зазначена наступна аргументація:
«Тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей
Інформацію надано не в повному обсязі, а саме: відсутній протокол лабораторних випробувань (виданих лабораторією, що пройшла відповідну акредитацію в Національному агенстві акредитації України (НААУ)), які підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника стосовно всіх технічних характеристик товару.»
Вважаємо вищезазначене рішення Замовника, такими, що порушує права та законні інтереси Скаржника, а також суперечать вимогам Закону України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) та Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (далі – Особливості) з наступних підстав:
Відповідно до п. 31 Особливостей, тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин першої, четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Відповідно до п. 32 ст. 1 Закону тендерна пропозиція - пропозиція щодо предмета закупівлі або його частини (лота), яку учасник процедури закупівлі подає замовнику відповідно до вимог тендерної документації.
Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Відповідно до пункту 45 Особливостей, інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні положення особливостей та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дати ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель та автоматично надсилається учаснику процедури закупівлі/переможцю процедури закупівлі, тендерна пропозиція якого відхилена, через електронну систему закупівель.
Відповідно до пункту 44 Особливостей, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Водночас абзацом десятим пункту 28 Особливостей передбачено Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Замовником було оформлено на виконання абзацу десятого пункту 28 Особливостей ДОДАТОК 1 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та ДОДАТОК 4 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються Переможцем процедури закупівлі.
Проте у аргументація оприлюдненій у електронній системі закупівель відсутні посилання на умови тендерної документації, а саме ДОДАТОК 1 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції якому не відповідає тендерна пропозиції учасника.
При цьому саме ДОДАТКОМ 1 до тендерної документації Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі, не передбачено надання документа який зазначений у підставі для відхилення. Натомість передбачено:
5. Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (цей пункт зазначається у разі, якщо вимагаються документи та/або інформація для підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі; наприклад, як наведено нижче):
5.1. Для підтвердження відповідності тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам щодо предмета закупівлі, встановлених в Додатку 2 до тендерної документації, учасник у складі тендерної пропозиції надає технічну специфікацію, складену учасником згідно з Таблицею 1:
Таблиця 1
№ з/п Найменування товару Од. виміру Кількість Технічні характеристики товару Виробник товару* Країна походження товару**
* Зазначається учасником найменування виробника із зазначенням організаційно-правової форми (товариство з обмеженою відповідальністю, приватне підприємство тощо).
** Країною походження товару вважається країна, у якій товар був повністю вироблений або підданий достатній переробці відповідно до критеріїв, встановлених Митним кодексом України.
5.2. Якщо Учасником пропонується еквівалент товару до того, що вимагається Замовником, додатково у складі тендерної пропозиції Учасник надає таблицю, складену в довільній формі, яка у порівняльному вигляді містить відомості щодо основних технічних та якісних характеристик товару, що вимагається Замовником, до основних технічних та якісних характеристик еквівалентного товару, що пропонується Учасником. При цьому якість запропонованого еквівалента товару має відповідати якості, що заявлена в технічній специфікації Замовника. Таблиця повинна містити точну назву товару, яка пропонується учасником. У випадку, якщо учасником буде зазначено назву товару, яка буде містити словосполучення «або еквівалент» (наприклад, автомобіль Renault Duster, або еквівалент), тендерна пропозиція такого учасника вважається як така, що не відповідає умовам технічної специфікації.
На виконання вимог п. 5.1. ДОДАТКУ 1 Скаржником будо надано документ 5.1. Технічна специфікація (Додаток 2), на виконання п. 5.2. надано документ 5.2. Порівняльна таблиця (Додаток 3), які повністю відповідають вимогам Замовника передбачених умовами тендерної документації з урахуванням Особливостей, та підтверджують технічні характеристики запропонованого товару.
Водночас ДОДАТКОМ 2 до тендерної документації Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі, передбачено:
«У випадку подання «еквіваленту» Учасник додатково надає в складі пропозиції таблицю в якій вказує порівняння запропонованого товару (з обов’язковим зазначенням торгової марки, артикулів, виробника та країни походження товару) та товару який зазначений в Таблиці 1 Додатку 2 Технічна специфікація до тендерної документації. На підтвердження даних поданих в порівняльній таблиці надати копію паспорту якості або копію сертифіката якості на товар або іншого документа, що підтверджує якість товару, який виданий виробником товару, із зазначенням усіх технічних характеристик, додатково надати протоколи лабораторних випробувань (виданих лабораторією, що пройшла відповідну акредитацію в Національному агенстві акредитації України (НААУ)), які підтверджують відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника стосовно всіх технічних характеристик товару.
Отже, інформація зазначена у Додатку 1 відрізняється від інформації зазначеної у Додатку 2, а з огляду на те що відповідно до пункту 44 Особливостей відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до пункту 44 Особливостей, у Замовника відсутні правові підстави для відхилення пропозиції Скаржника на підставі підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Тому, тендерна пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена з підстав, зазначених в Протоколі №35 від 30.06.2025 р., а рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Скаржника є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
Також слід вказати, що застосувавши дискримінаційний підхід під час розгляду тендерних пропозицій учасників, а саме відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД» з надуманих підстав Замовник порушив право Скаржника па об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням одного з основних принципів здійснення закупівель, визначеного ст. 5 Закону, а саме - недискримінація учасників та об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
×
-
Назва доказу:
5.2. Порівняльна таблиця.pdf
-
Повʼязаний документ:
5.2. Порівняльна таблиця.pdf
-
-
Назва доказу:
5.1. Технічна специфікація.pdf
-
Повʼязаний документ:
5.1. Технічна специфікація.pdf
-
-
Назва доказу:
25 Протокол відхилення не відповідає умовам технічної специфікації ТОВ ВІВА-ТРЕЙД
-
Повʼязаний документ:
25-~1.DOC
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Визнати протиправними дії та скасувати рішення Уповноваженої особи КП "Керуюча компанія з обслуговування житлового фонду Голосіївського району міста Києва", оформлене Протоколом №35 від 30.06.2025 р. яким відхилена тендерна пропозиція учасника відкритих торгів ТОВ «ВІВА-ТРЕЙД».