• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

«Нафта і дистиляти» за кодом ДК 021:2015 - 09130000-9 (Дизельне паливо-код 09134200-9)

Завершена

761 600.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 3 808.00 UAH
Період оскарження: 02.06.2025 15:08 - 21.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

СКАРГА на умови ТД

Номер: d80ae2b302ab49948a4daa6acea7c028
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-02-008913-a.a1
Назва: СКАРГА на умови ТД
Скарга:
Дата розгляду скарги: 16.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 09.06.2025 14:51
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 18.06.2025 18:14
Дата виконання рішення Замовником: 19.06.2025 09:35
Коментар замовника щодо усунення порушень: Про виконання рішення КП «Тернопільміськсвітло», керуючись частиною 17 статті 18 Закону України “Про публічні закупівлі” та пунктом 67 постанови Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 No 1178 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», повідомляє, що на виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 16.06.2025 № № 9560-р/пк-пз (скарга від товариства з обмеженою ідповідальністю "ТОРГОВИЙ ДІМ "ДЕВОН-ІНВЕСТ" (код ЄДРПОУ: 45880693) від 05 червня 2025р.) щодо закупівлі "Нафта і дистиляти" за кодом ДК 021:2015 - 09130000-9 (Дизельне паливо-код 09134200-9)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу (www.prozorro.gov.ua) за № UA-2025-06-02-008913-a, уповноважена особа КП «Тернопільміськсвітло» 19.06.2025р. прийняла рішення внести зміни до тендерної документації. Зазначені зміни та тендерну документацію в новій редакції оприлюднено в електронній системі закупівель (www.prozorro.gov.ua).
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ТОРГОВИЙ ДІМ "ДЕВОН-ІНВЕСТ", Фінченко Андрій Олександрович +380970701136 45880693devoninvest@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 6cb263f889e8440fb372e638a2ad7a99
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: АЗС саме не менше 2 шт. в межах 5 км від місця розташування Покупця (м.Тернопіль, вул. Острозького Василя Костянтина,32).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:

№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
1 Додаток 2 Тендерної документації 3. Відпуск товару здійснюється на умовах EXW. Учасник повинен здійснювати відпуск нафтопродуктів через стаціонарну мережу автозаправних станцій (АЗС) (не менше 2 шт) в межах 5 км від місця розташування Покупця (м.Тернопіль, вул. Острозького Василя Костянтина,32) цілодобово, враховуючи також вихідні і святкові дні, відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами» від 20.12.97 № 1442 (із змінами) та інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої Наказами палива та енергетики України, Міністерства економіки України, Міністерства транспорту та зв’язку України, державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 20.05.08р. № 281/171/578/155.

Замовник визначає дискримінаційну обмежувальну умову щодо наявності: АЗС саме не менше 2 шт. в межах 5 км від місця розташування Покупця (м.Тернопіль, вул. Острозького Василя Костянтина,32).


Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
Мережа АЗС БРСМ-Нафта може задовільнити потребу Замовника в отриманні Товару протягом 2025 року та відповідно до умов, зазначених в Проєкті Договорі (Додаток 7 до тендерної документації) через стаціонарну мережу автозаправних станцій, АЛЕ, ПРИ ЦЬОМУ саме у кількості не менше 2 шт. в межах 5 км від місця розташування Покупця (м.Тернопіль, вул. Острозького Василя Костянтина,32), - зазначена мереж АЗС не має у розпорядженні.
ДЕТАЛЬНІШЕ:
Адреса НАЙБЛИЖЧОЇ АЗС мережі БРСМ-Нафта до місця розташування Покупця (м.Тернопіль, вул. Острозького Василя Костянтина,32):
АЗК БРСМ Нафта - Turbota Pro, місто, вулиця Митрополита Шептицького, 32, Тернопіль, Тернопільська область, 46000 – знаходиться на відстані 1,4 км до місця розташування Покупця/Замовника (м. Тернопіль, вул. Острозького Василя Костянтина,32).
Дискримінаційна умова полягає у факті того, що в межах 5 км від місця розташування Покупця (за адресою: м. Тернопіль, вул. Острозького Василя Костянтина,32), - Суб’єкт оскарження може запропонувати 1 (ОДНУ) АЗС, а не 2 (ДВІ) АЗС, як встановлено Замовником у Додатку 2 до ТД.
Зазначена мережа АЗС БРСМ-Нафта, не має АЗС у кількості САМЕ ДВОХ АЗС з місцерозташуванням в межах 5 км від місця розташування Покупця (м. Тернопіль, вул. Острозького Василя Костянтина,32), але має АЗС на відстані 1,4 км, а отже в безпосередній близькості до підприємства Замовника, при цьому у кількості 1 (ОДНА) АЗС.
Замовник значно обмежує коло учасників, які можуть прийняти участь в закупівлі, оскільки встановивши вимогу щодо місцезнаходження АЗС в окремо визначеному місцерозташуванню саме у кількості не менше 2 шт. в межах 5 км від місця розташування Покупця (м.Тернопіль, вул. Острозького Василя Костянтина,32), - Замовник фактично встановлює умови, за якими прийняти участь у закупівлі зможе ВИКЛЮЧНО 1 МЕРЕЖА АЗС, а отже виконати таку умову зможе один ПОСТАЧАЛЬНИК. Такі умови дискримінують Суб’єкта оскарження та нівелюють принципи проведення публічних закупівель закріплених в ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме: добросовісна конкуренція серед учасників; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.
Відповідно до п. 28 Особливостей, тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі» (далі - Закон) з урахуванням Особливостей. ч. 4 ст. 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Також, оскільки відпуск палива за талонами, емітованими мережею БРСМ-Нафта (Додаток № 2 до Скарги), здійснюється по всій території України, - можемо запропонувати Замовнику здійснення заправки у всій мережі АЗС БРСМ-нафта по всій території України (Карта розташування АЗС БРСМ-Нафта зображення на офіційному сайті мережі за посиланням https://brsm-nafta.com/map).
Суб’єкт оскарження може забезпечити Замовника заправкою автомобілів паливом, з урахуванням норм поставки Товару, встановлених законодавством та умовами тендерної документації, на підставі укладеного партнерського договору з мережею АЗС БРСМ-Нафта.
З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- АЗС саме у кількості не менше 2 шт. в межах 5 км від місця розташування Покупця (м. Тернопіль, вул. Острозького Василя Костянтина,32).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: aea1d4577c664283b7191b110daa9115
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: терміну дії талонів на паливо: 12 місяців з дати отримання талонів та з можливістю продовження терміну дії.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
2 Додаток 2 до тендерної документації 4. Термін дії талонів на паливо: 12 місяців з дати отримання талонів та з можливістю продовження терміну дії.
Додаток 7 Тендерної документації 1.4. Термін дії талонів на паливо: 12 місяців з дати отримання та з можливістю продовження терміну дії.

Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності: терміну дії талонів на паливо: 12 місяців з дати отримання талонів та з можливістю продовження терміну дії.

Така умова тендерної документації Замовника щодо терміну дії талонів та строку поставки товару не узгоджуються між собою, в тому числі як і строк дії Договору.
Проєкт договору (згідно Додатку № 7 до ТД) містить наступні умови:
1.1. Постачальник зобов'язується у 2025 році поставити Замовнику товар для поточного ремонту і утримання електромереж зовнішнього освітлення та засобів регулювання дорожнього руху, зазначений в п.1.2 цього Договору, а Замовник прийняти і оплатити такий товар.
8.1. Даний Договір набирає чинності з моменту підписання та скріплення печатками Сторін і діє до 31.12.2025 року, а в частині своєчасно не виконаних зобов’язань за даним Договором — до повного їх виконання..

п. 4.4. Розділу І тендерної документації передбачає строк поставки товарів: до 31 грудня 2025 року включно.

Форма оголошення Замовника передбачає строк поставки товарів: Строк поставки товарів, виконання робіт чи надання послуг: до 31.12.2025 року.

При цьому, умовами процедури передбачено термін дії талонів – терміну дії талонів на паливо: 12 місяців з дати отримання талонів та з можливістю продовження терміну дії.
Закупівлі оголошена Замовником та опублікована в електронній системі закупівель 02.06.2025 року, строк прийому пропозицій визначено до 10.06.2025 року, а з урахуванням строків підписання договору (згідно п. 49 Особливостей), отримання талонів на отримання (придбання) нафтопродуктів Замовником можливе не раніше кінця червня 2025 року.
ТОБТО, з урахуванням вимоги Замовника в частині терміну дії талонів (терміну дії талонів на паливо: 12 місяців з дати отримання талонів та з можливістю продовження терміну дії), термін дії останніх повинен закінчуватись НЕ РАНІШЕ ЧЕРВНЯ 2026 РОКУ.
Умовами тендерної документації щодо терміну дії талонів не узгоджуються з Проєктом договору (в частині строку його дії – до 31.12.2025 року, строку поставки Товару – до 31 грудня 2025 року) та строку дії талонів (з урахуванням вищезазначеного розрахунку – ДО ЧЕРВНЯ 2026 року).

Додатково варто зауважити, що згідно з Інструкцією про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом від 20.05.2008 за № 281/171/578/155 (далі - Інструкція) – строк дії талонів – не передбачений як обов’язковий реквізит, встановлених емітентом на талоні.
Згідно з розділом І Інструкції ця Інструкція встановлює єдиний порядок організації та виконання робіт, пов'язаних з прийманням, транспортуванням, зберіганням, відпуском та обліком товарної нафти (далі - нафта) і нафтопродуктів.
Згідно пункту 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.

Інструкція передбачає визначення Талон та норми здійснення відпуску за ним:
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому.
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами:
10.3.3.1 Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.
10.3.3.2 Заправлення за талонами відображається у змінному звіті АЗС за формою N 17-НП.
Оскільки законодавством встановлено виключну інструкцію, яка є нормативно-правовою базою для господарської діяльності АЗС, застосування норм відповідної інструкції є обов’язком автозаправної станції.
Інструкція не визначає НОРМУ СТРОКУ ДІЇ ТАЛОНІВ для емітента таких талонів/мережі АЗС, не встановлює обмежень щодо термін дії облікових документів на відпуск нафтопродуктів. Мережа АЗС, яку може запропонувати Суб’єкт оскарження – не має талонів строком дії 12 місяців, що визначає факт наявності дискримінаційної умови для Суб’єкта оскарження.
Замовник забезпечує свої права на отримання палива протягом строку дії Договору про закупівлі, який згідно Проєкту договору - закінчується 31.12.2025 року. Як і визначає обов’язок Постачальника поставити таке паливо до 31.12.2025 року.
Але, визначаючи термін дії талонів який є набагато більшим, ніж строк дії Проєкту договору та строк постачання Товару за ним (та згідно умов тендерної документації), Замовник встановлює умови, що не узгоджуються між собою. Більш того, порушують права учасників з огляду на встановлення обов’язку постачання палива ПІСЛЯ закінчення строку дії договору.
При тому, що згідно плану закупівлі, така відбувається відповідно до поточних бюджетних призначень на 2025 рік, а отже наявність права на отримання Товару у червні 2026 року (з урахуванням проведення закупівлі згідно поточного бюджетного призначення на 2025 рік) – не може передбачатись для Замовника згідно чинного Бюджетного кодексу України.

Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).

З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
- терміну дії талонів на паливо: 12 місяців з дати отримання талонів та з можливістю продовження терміну дії.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 178d19c9b0f645d5b0557948aefc8996
Заголовок пункту скарги: ВИКЛЮЧИТИ Умову в частині наявності: талонів бренду САМЕ Продавця (Учасника) та талонів, які містять логотип бренду САМЕ Продавця (вважати - Учасника).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Відомості тендерної документації, які містять дискримінаційні вимоги:
3 Додаток 2 до тендерної документації - стосовно АЗС, які використовуються на договірних умовах -- копію угоди на здійснення відпуску нафтопродуктів по талонам Учасника та копію гарантійного(их) листа(ів) від власника(ів) АЗС, наданих Учаснику, з підтвердженням забезпечення учасника нафтою і дистилятами для потреб замовника із зазначенням номеру закупівлі.
Поставка товару (продаж та відпуск палива) здійснюється за талонами номіналом 10 і 20 літрів.
Талони мають відповідати бренду Продавця. Талон має містити: вид палива, номінал в кількості літрів та логотип бренду продавця (надати зразки талонів).

Замовник визначає дискримінаційну умову щодо наявності талонів бренду САМЕ Продавця (Учасника) та талонів, які містять логотип бренду САМЕ Продавця (вважати - Учасника).

Замовник у тендерній документації визначає умову, що Талони мають містити логотип бренду САМЕ Продавця та відповідати бренду Продавця.
Продавець - це особа, що безпосередньо контактує з покупцями і здійснює продаж товару.
Тобто, зміст поняття «продавець» при здійсненні публічних закупівель передбачає, що такою особою буде учасник, який буде визначений Переможцем за результатом проведеної процедури закупівлі та за результатами проведення якої Замовником буде укладено договір.
Тобто, зміст такої вимоги Замовника передбачає наявність талонів бренду Учасника та талонів, які містять логотип бренду САМЕ Учасника, що вважається фактом наявності підстав для оскарження з боку Суб’єкта оскарження, який НЕ Є емітентом талонів та може запропонувати поставку талонів, які НЕ МІСТЯТЬ логотип бренду САМЕ Суб’єкта оскарження, а містять логотип бренду партнера Суб’єкта оскарження.
Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта» (Договір з партнерською мережею АЗС у Додатку № 1 до Скарги). Зазначена мережа АЗС має впроваджену форму здійснення відпуску ПММ (паливно-мастильних матеріалів) за талонами (Зразки талонів у Додатку № 2 до Скарги).
пункт 10.3. "Порядок відпуску нафтопродуктів" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 встановлює види порядку відпуску нафтопродуктів:
10.3.1 Відпуск нафтопродуктів за готівку
10.3.2 Відпуск нафтопродуктів за відомостями
10.3.3 Відпуск нафтопродуктів за талонами
10.3.4 Відпуск нафтопродуктів за платіжними картками.

Тобто, вимогами Інструкції визначені чотири форми відпуску нафтопродуктів, серед яких крім платіжної карти, встановлена можливість автозаправної станції здійснювати відпуск за готівку, відомостями та талонами.
Талон (скретч-карта) - спеціальний талон, придбаний за умовами та відпускною ціною обумовленого номіналу, що підтверджує право його власника на отримання на АЗС фіксованої кількості нафтопродукту певного найменування і марки, які позначені на ньому
пункт 10.3.3 "Відпуск нафтопродуктів за талонами" Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України 20.05.2008 N 281/171/578/155 визначає наступне:
Форму, зміст та ступінь захисту бланків талонів установлює емітент талона. При цьому необхідними елементами змісту талона є його серійний та порядковий номери.

ОСКІЛЬКИ Суб’єкт оскарження планує запропонувати Замовнику отримувати Товар на АЗС «БРСМ-Нафта, звертаємо увагу, що САМЕ мережа АЗС БРСМ-нафта встановлює форму та зміст талонів, як емітент таких талонів.
Встановивши вимогу щодо здійснення відпуску ВИКЛЮЧНО за талонів бренду САМЕ Продавця (Учасника) та талонів, які містять логотип бренду САМЕ Продавця (вважати - Учасника), - Замовник обмежує Суб’єкта оскарження у праві взяти участь у процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу, що Суб’єкт оскарження не емітент талонів, зокрема не здійснює емісію паливних карток/талонів/скретч-карток/бланків дозволів власної торгової марки, а отже позбавлений законодавчих підстав встановлення в мережі АЗС БРСМ-нафта талонів власного зразку та які б містили логотип бренду САМЕ Учасника.
В партнерській мереж АЗС БРСМ-Нафта встановлено зразок талонів, емітентом яких є власник мережі АЗС. Суб’єкт оскарження співпрацює з партнерською мережею АЗС, але при цьому – не є емітентом талонів, введених в обіг у відповідній мережі автозаправних станцій.
Звертаємо увагу, що постачання палива за талонами, емітентом яких є партнер Суб’єкта оскарження - не перешкоджає здійснювати відпуск на АЗС за талонами емітованими мережею АЗС, не впливає на постачання Товару, яке здійснюється згідно ПРАВИЛ роздрібної торгівлі нафтопродуктами, ЗАТВЕРДЖЕНОЇ постановою Кабінету Міністрів України від 20 грудня 1997 р. N 1442.

З ОГЛЯДУ НА ВИЩЕЗАЗНАЧЕНЕ, СКАРЖНИК ВИМАГАЄ ВИКЛЮЧИТИ НАСТУПНУ УМОВУ ТЕНДЕРНОЇ ДОКУМЕНТАЦІЇ:
1) талонів бренду САМЕ Продавця (вважати - Учасника) та талонів, які містять логотип бренду САМЕ Продавця (вважати - Учасника).
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації