• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дефібрилятор. НК 024:2023 37806 «Ручний зовнішній дефібрилятор», (Код номенклатурної позиції ДК 021:2015 33182100-0 «Дефібрилятори»)

Завершена

360 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 800.00 UAH
Період оскарження: 02.06.2025 14:28 - 04.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на тендерну документацію, у порядку визначеному статтею 18 Закону з урахуванням Особливостей Комунальним підприємством «Регіональний медичний центр родинного здоров’я» Дніпропетровської обласної ради» (далі – Замовник) в електронній системі закупівель було розпочато проведення процедури відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю по предмету ДК 021:2015 33180000-5 «Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму». Дефібрилятор. НК 024:2023 37806 «Ручний зовнішній дефібрилятор», (Код номенклатурної позиції ДК 021:2015 33182100-0 «Дефібрилятори»), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-06-02-007776-a та оприлюднено тендерну документацію по вказаному предмету (далі – тендерна документація). Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей, скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до абзацу 1 пункту 60 Особливостей, Якщо до тендерної документації замовником вносилися зміни, після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим пункту 59 цих особливостей, положення тендерної документації, до яких зміни не вносилися, не підлягають оскарженню. Товариство з обмеженою відповідальністю «Лоретто» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних до потенційних учасників процедури закупівлі та обмеження участі в процедурі закупівлі. Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.» Ознайомившись зі змістом тендерної документації, що затверджена Протоколом уповноваженої особи від 2 червня 2025 року № 446, встановлено, що в цілому та вимогами, які встановлені до учасників торгів ми дійшли до висновку що ТОВ «Лоретто», не має можливості взяти участь у зазначеній закупівлі у зв’язку з наявністю в тендерній документації незаконних вимог, які штучно обмежують конкуренцію та мають дискримінаційний характер. Вважаємо, що такими прийнятими діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст.5 Закону «Про публічні закупівлі». «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.» Уважно вивчивши тендерну документацію вважаємо що вона містить вимоги та положення які є протиправними і дискримінаційними та суперечать нормам чинного законодавства, а саме: 1. Відповідно до пункту 3.5 Додатку 2 до тендерної документації, Заповнений Додаток № 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації разом із зазначеними документами у цьому додатку щодо підтвердження технічних характеристик запропонованого Учасником товару. Відповідність технічних характеристик, запропонованого Учасником товару, встановленим медико-технічним вимогам (опис предмета закупівлі), викладеним у даному додатку до Тендерної документації, повинна бути обов’язково підтверджена заповненою таблицею відповідності з посиланням на відповідний(і) розділ(и), та/або сторінку(и) технічного документу виробника (експлуатаційної документації: настанови (інструкції) з експлуатації (застосування), або технічного опису чи технічних умов, або ін. документів українською мовою) в якому міститься ця інформація разом з додаванням сканованих документів. Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації, наявна інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме дефібрилятору, та сукупні вимоги до нього. Слід зазначити, що враховуючи саме сукупні вимоги до позиції Дефібрилятор, відсутні щонайменше два виробники, дефібриляторів які відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації. Звертаємо особливу увагу на те, що, оскільки закупівля щодо предмета закупівлі здійснюється Замовником в цілому (без поділу на лоти), то безпосередньо потенційний учасник (виробник) повинен запропонувати дефібрилятор, який повинен відповідати всім сукупним вимогам ТД. Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 1) дискримінаційними є наступні вимоги: 1. Згідно пункту 5 медико технічних параметрів Форма імпульсу – біфазний імпульс зі стабілізацією сили струму, повинен мати функцію або значення параметру: Наявність. Формулювання у тендерній документації відповідає технічному опису моделі PRIMEDIC™ Defi-Monitor XD1 та повністю копіює його , що призводить до необґрунтованого звуження кола потенційних учасників. Зазначене формулювання не є загальнотехнічним, а фактично дублює специфікацію конкретного виробника. Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме: «Форма імпульсу — біфазний імпульс.» Це формулювання відповідає сучасним міжнародним стандартам у сфері дефібриляції та дозволяє допуск до участі у процедурі закупівлі більш широкого кола виробників. Зазначена характеристика дефібрилятора, що пропонує скаржник міститься в інструкції із застосування медичного виробу та декларації про відповідність, що додаються до скарги як докази. 2. Згідно пункту 7 медико технічних параметрів Автоматичне вимірювання рівня імпедансу пацієнта, повинен мати функцію або значення параметру: Наявність. Рівень імпедансу пацієнта не є необхідним для користувача-лікаря параметром, проте його компенсація важлива для якісної доставки розряду до серця пацієнта. Для уникнення непорозумінь і штучного обмеження кола потенційних учасників пропонуємо викласти даний пункт в наступній редакції: «Наявність компенсації імпедансу» Зазначена характеристика дефібрилятора, що пропонує скаржник міститься в інструкції із застосування медичного виробу та декларації про відповідність, що додаються до скарги як докази. 3. Згідно пункту 8 медико технічних параметрів Ручний вибір рівня енергії для дефібриляції 2, 5, 7, 10, 20, 30, 50, 70, 100, 150, 200, 250, 300, 360 Дж в залежності від категорії пацієнта та зберігання набраного заряду протягом 15 сек, повинен мати функцію або значення параметру: Наявність. При біфазному імпульсу 200 Дж має таку ж ефективність, як і 360 Дж. Також провідним фактором ефективності дефібриляції є сила струму, а не кількість енергії, тому немає необхідності мати 360 Дж. Сучасні дефібрилятори для уникнення нанесення шкоди пацієнту мають за верхню межу 200 Дж. Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме: «Ручний вибір рівня енергії для дефібриляції 2, 5, 7, 10, 20, 30, 50, 70, 100, 150, 200 Дж» Це формулювання відповідає сучасним міжнародним стандартам у сфері дефібриляції та дозволяє допуск до участі у процедурі закупівлі більш широкого кола виробників. Зазначена характеристика дефібрилятора, що пропонує скаржник міститься в інструкції із застосування медичного виробу та декларації про відповідність, що додаються до скарги як докази. 4. Згідно пункту 9 медико технічних параметрів Функція автоматичного скидання накопиченої енергії, якщо протягом 15 сек не проводилась дефібриляція, повинен мати функцію або значення параметру: Наявність. Автоматичне скидання заряду лише через 15 секунд несе ризик виникнення ситуації, де лікар не встигає вчасно подати розряд, що призводить до додаткових витрат часу на перезаряджання, що неприпустимо при реанімаційних діях. Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме: «Функція автоматичного скидання накопиченої енергії, якщо протягом 20 сек не проводилась дефібриляція» Це формулювання відповідає сучасним міжнародним стандартам у сфері дефібриляції та дозволяє допуск до участі у процедурі закупівлі більш широкого кола виробників, а також підвищує якість обладнання, що закуповується та уникає ризику збільшення ціни закупівлі. Зазначена характеристика дефібрилятора, що пропонує скаржник міститься в інструкції із застосування медичного виробу та декларації про відповідність, що додаються до скарги як докази. 5. Згідно пункту 10 медико технічних параметрів Діапазон вимірювання ЕКГ, повинен мати функцію або значення параметру: не гірше 30-300 уд/хв, з похибкою не більше ± 10% або ± 5 уд/хв. Даний пункт сформульовано некоректно, оскільки ЕКГ – це графічне зображення електричної активності серця. В ударах на хвилину ж вимірюється ЧСС. Даний показник дійсно вимірюється при записі ЕКГ, проте вимога має бути сформульована відповідно до загальноприйнятих та відомих визначень, для уникнення дискримінації учасників. Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме: «Діапазон вимірювання ЧСС, не гірше 30-300 уд/хв, з похибкою не більше ± 10% або ± 5 уд/хв». Це формулювання відповідає сучасним міжнародним стандартам у сфері дефібриляції та дозволяє допуск до участі у процедурі закупівлі більш широкого кола виробників. Зазначена характеристика дефібрилятора, що пропонує скаржник міститься в інструкції із застосування медичного виробу та декларації про відповідність, що додаються до скарги як докази. 6. Згідно пункту 11 медико технічних параметрів Діапазон імпедансу пацієнта – 23 200 Ом, повинен мати функцію або значення параметру: Наявність. Діапазон імпедансу пацієнта, зазначений у тендерній документації, є необґрунтованим та таким, що вказує на конкретну модель — Defi-Monitor XD1

Номер: 5cc8e391be684d619ad714c7e2a4526c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-02-007776-a.c1
Назва: Скарга на тендерну документацію, у порядку визначеному статтею 18 Закону з урахуванням Особливостей Комунальним підприємством «Регіональний медичний центр родинного здоров’я» Дніпропетровської обласної ради» (далі – Замовник) в електронній системі закупівель було розпочато проведення процедури відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю по предмету ДК 021:2015 33180000-5 «Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму». Дефібрилятор. НК 024:2023 37806 «Ручний зовнішній дефібрилятор», (Код номенклатурної позиції ДК 021:2015 33182100-0 «Дефібрилятори»), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-06-02-007776-a та оприлюднено тендерну документацію по вказаному предмету (далі – тендерна документація). Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей, скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій. Відповідно до абзацу 1 пункту 60 Особливостей, Якщо до тендерної документації замовником вносилися зміни, після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим пункту 59 цих особливостей, положення тендерної документації, до яких зміни не вносилися, не підлягають оскарженню. Товариство з обмеженою відповідальністю «Лоретто» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних до потенційних учасників процедури закупівлі та обмеження участі в процедурі закупівлі. Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.» Ознайомившись зі змістом тендерної документації, що затверджена Протоколом уповноваженої особи від 2 червня 2025 року № 446, встановлено, що в цілому та вимогами, які встановлені до учасників торгів ми дійшли до висновку що ТОВ «Лоретто», не має можливості взяти участь у зазначеній закупівлі у зв’язку з наявністю в тендерній документації незаконних вимог, які штучно обмежують конкуренцію та мають дискримінаційний характер. Вважаємо, що такими прийнятими діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст.5 Закону «Про публічні закупівлі». «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.» Уважно вивчивши тендерну документацію вважаємо що вона містить вимоги та положення які є протиправними і дискримінаційними та суперечать нормам чинного законодавства, а саме: 1. Відповідно до пункту 3.5 Додатку 2 до тендерної документації, Заповнений Додаток № 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації разом із зазначеними документами у цьому додатку щодо підтвердження технічних характеристик запропонованого Учасником товару. Відповідність технічних характеристик, запропонованого Учасником товару, встановленим медико-технічним вимогам (опис предмета закупівлі), викладеним у даному додатку до Тендерної документації, повинна бути обов’язково підтверджена заповненою таблицею відповідності з посиланням на відповідний(і) розділ(и), та/або сторінку(и) технічного документу виробника (експлуатаційної документації: настанови (інструкції) з експлуатації (застосування), або технічного опису чи технічних умов, або ін. документів українською мовою) в якому міститься ця інформація разом з додаванням сканованих документів. Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації, наявна інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме дефібрилятору, та сукупні вимоги до нього. Слід зазначити, що враховуючи саме сукупні вимоги до позиції Дефібрилятор, відсутні щонайменше два виробники, дефібриляторів які відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації. Звертаємо особливу увагу на те, що, оскільки закупівля щодо предмета закупівлі здійснюється Замовником в цілому (без поділу на лоти), то безпосередньо потенційний учасник (виробник) повинен запропонувати дефібрилятор, який повинен відповідати всім сукупним вимогам ТД. Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 1) дискримінаційними є наступні вимоги: 1. Згідно пункту 5 медико технічних параметрів Форма імпульсу – біфазний імпульс зі стабілізацією сили струму, повинен мати функцію або значення параметру: Наявність. Формулювання у тендерній документації відповідає технічному опису моделі PRIMEDIC™ Defi-Monitor XD1 та повністю копіює його , що призводить до необґрунтованого звуження кола потенційних учасників. Зазначене формулювання не є загальнотехнічним, а фактично дублює специфікацію конкретного виробника. Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме: «Форма імпульсу — біфазний імпульс.» Це формулювання відповідає сучасним міжнародним стандартам у сфері дефібриляції та дозволяє допуск до участі у процедурі закупівлі більш широкого кола виробників. Зазначена характеристика дефібрилятора, що пропонує скаржник міститься в інструкції із застосування медичного виробу та декларації про відповідність, що додаються до скарги як докази. 2. Згідно пункту 7 медико технічних параметрів Автоматичне вимірювання рівня імпедансу пацієнта, повинен мати функцію або значення параметру: Наявність. Рівень імпедансу пацієнта не є необхідним для користувача-лікаря параметром, проте його компенсація важлива для якісної доставки розряду до серця пацієнта. Для уникнення непорозумінь і штучного обмеження кола потенційних учасників пропонуємо викласти даний пункт в наступній редакції: «Наявність компенсації імпедансу» Зазначена характеристика дефібрилятора, що пропонує скаржник міститься в інструкції із застосування медичного виробу та декларації про відповідність, що додаються до скарги як докази. 3. Згідно пункту 8 медико технічних параметрів Ручний вибір рівня енергії для дефібриляції 2, 5, 7, 10, 20, 30, 50, 70, 100, 150, 200, 250, 300, 360 Дж в залежності від категорії пацієнта та зберігання набраного заряду протягом 15 сек, повинен мати функцію або значення параметру: Наявність. При біфазному імпульсу 200 Дж має таку ж ефективність, як і 360 Дж. Також провідним фактором ефективності дефібриляції є сила струму, а не кількість енергії, тому немає необхідності мати 360 Дж. Сучасні дефібрилятори для уникнення нанесення шкоди пацієнту мають за верхню межу 200 Дж. Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме: «Ручний вибір рівня енергії для дефібриляції 2, 5, 7, 10, 20, 30, 50, 70, 100, 150, 200 Дж» Це формулювання відповідає сучасним міжнародним стандартам у сфері дефібриляції та дозволяє допуск до участі у процедурі закупівлі більш широкого кола виробників. Зазначена характеристика дефібрилятора, що пропонує скаржник міститься в інструкції із застосування медичного виробу та декларації про відповідність, що додаються до скарги як докази. 4. Згідно пункту 9 медико технічних параметрів Функція автоматичного скидання накопиченої енергії, якщо протягом 15 сек не проводилась дефібриляція, повинен мати функцію або значення параметру: Наявність. Автоматичне скидання заряду лише через 15 секунд несе ризик виникнення ситуації, де лікар не встигає вчасно подати розряд, що призводить до додаткових витрат часу на перезаряджання, що неприпустимо при реанімаційних діях. Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме: «Функція автоматичного скидання накопиченої енергії, якщо протягом 20 сек не проводилась дефібриляція» Це формулювання відповідає сучасним міжнародним стандартам у сфері дефібриляції та дозволяє допуск до участі у процедурі закупівлі більш широкого кола виробників, а також підвищує якість обладнання, що закуповується та уникає ризику збільшення ціни закупівлі. Зазначена характеристика дефібрилятора, що пропонує скаржник міститься в інструкції із застосування медичного виробу та декларації про відповідність, що додаються до скарги як докази. 5. Згідно пункту 10 медико технічних параметрів Діапазон вимірювання ЕКГ, повинен мати функцію або значення параметру: не гірше 30-300 уд/хв, з похибкою не більше ± 10% або ± 5 уд/хв. Даний пункт сформульовано некоректно, оскільки ЕКГ – це графічне зображення електричної активності серця. В ударах на хвилину ж вимірюється ЧСС. Даний показник дійсно вимірюється при записі ЕКГ, проте вимога має бути сформульована відповідно до загальноприйнятих та відомих визначень, для уникнення дискримінації учасників. Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме: «Діапазон вимірювання ЧСС, не гірше 30-300 уд/хв, з похибкою не більше ± 10% або ± 5 уд/хв». Це формулювання відповідає сучасним міжнародним стандартам у сфері дефібриляції та дозволяє допуск до участі у процедурі закупівлі більш широкого кола виробників. Зазначена характеристика дефібрилятора, що пропонує скаржник міститься в інструкції із застосування медичного виробу та декларації про відповідність, що додаються до скарги як докази. 6. Згідно пункту 11 медико технічних параметрів Діапазон імпедансу пацієнта – 23 200 Ом, повинен мати функцію або значення параметру: Наявність. Діапазон імпедансу пацієнта, зазначений у тендерній документації, є необґрунтованим та таким, що вказує на конкретну модель — Defi-Monitor XD1
Скарга:
Дата розгляду скарги: 18.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.06.2025 15:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.06.2025 14:04
Дата виконання рішення Замовником: 01.07.2025 13:44
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 18.06.2025 року № 9751-р/пк-пз, уповноваженою особою КП «Регіональний медичний центр родинного здоров’я» ДОР» прийнято рішення про виконання поставлених перед нею зобов’язань, а саме: внести зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі – Дефібрилятор. НК 024:2023 37806 «Ручний зовнішній дефібрилятор», (Код номенклатурної позиції ДК 021:2015 33182100-0 «Дефібрилятори». унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів, присвоєний електронною системою закупівель: UA-2025-06-02-007776-a.
Автор: ТОВ "ЛОРЕТТО", Олександр Колос +380680607580 lorettomedical@gmail.com http://www.lorettomedical.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 52465312a630451fb6fb520faec9c7d2
Заголовок пункту скарги: Скарга на тендерну документацію, у порядку визначеному статтею 18 Закону з урахуванням Особливостей Комунальним підприємством «Регіональний медичний центр родинного здоров’я» Дніпропетровської обласної ради» (далі – Замовник) в електронній системі закупівель було розпочато проведення процедури відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю по предмету ДК 021:2015 33180000-5 «Апаратура для підтр
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Комунальним підприємством «Регіональний медичний центр родинного здоров’я» Дніпропетровської обласної ради» (далі – Замовник) в електронній системі закупівель було розпочато проведення процедури відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю по предмету ДК 021:2015 33180000-5 «Апаратура для підтримування фізіологічних функцій організму». Дефібрилятор. НК 024:2023 37806 «Ручний зовнішній дефібрилятор», (Код номенклатурної позиції ДК 021:2015 33182100-0 «Дефібрилятори»), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-06-02-007776-a та оприлюднено тендерну документацію по вказаному предмету (далі – тендерна документація).

Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей, скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій.

Відповідно до абзацу 1 пункту 60 Особливостей, Якщо до тендерної документації замовником вносилися зміни, після закінчення встановленого для подання скарг строку, передбаченого абзацом першим пункту 59 цих особливостей, положення тендерної документації, до яких зміни не вносилися, не підлягають оскарженню.
Товариство з обмеженою відповідальністю «Лоретто» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних до потенційних учасників процедури закупівлі та обмеження участі в процедурі закупівлі.

Відповідно до ч. 4 ст. 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.»

Ознайомившись зі змістом тендерної документації, що затверджена Протоколом уповноваженої особи від 2 червня 2025 року № 446, встановлено, що в цілому та вимогами, які встановлені до учасників торгів ми дійшли до висновку що ТОВ «Лоретто», не має можливості взяти участь у зазначеній закупівлі у зв’язку з наявністю в тендерній документації незаконних вимог, які штучно обмежують конкуренцію та мають дискримінаційний характер.

Вважаємо, що такими прийнятими діями та бездіяльністю замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, а саме вимог ст.5 Закону «Про публічні закупівлі».

«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія, ефективність та пропорційність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням.»

Уважно вивчивши тендерну документацію вважаємо що вона містить вимоги та положення які є протиправними і дискримінаційними та суперечать нормам чинного законодавства, а саме:
1. Відповідно до пункту 3.5 Додатку 2 до тендерної документації, Заповнений Додаток № 1 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» до тендерної документації разом із зазначеними документами у цьому додатку щодо підтвердження технічних характеристик запропонованого Учасником товару.
Відповідність технічних характеристик, запропонованого Учасником товару, встановленим медико-технічним вимогам (опис предмета закупівлі), викладеним у даному додатку до Тендерної документації, повинна бути обов’язково підтверджена заповненою таблицею відповідності з посиланням на відповідний(і) розділ(и), та/або сторінку(и) технічного документу виробника (експлуатаційної документації: настанови (інструкції) з експлуатації (застосування), або технічного опису чи технічних умов, або ін. документів українською мовою) в якому міститься ця інформація разом з додаванням сканованих документів.

Відповідно до Додатку 1 до тендерної документації, наявна інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а саме дефібрилятору, та сукупні вимоги до нього.
Слід зазначити, що враховуючи саме сукупні вимоги до позиції Дефібрилятор, відсутні щонайменше два виробники, дефібриляторів які відповідають усім в сукупності вимогам тендерної документації.
Звертаємо особливу увагу на те, що, оскільки закупівля щодо предмета закупівлі здійснюється Замовником в цілому (без поділу на лоти), то безпосередньо потенційний учасник (виробник) повинен запропонувати дефібрилятор, який повинен відповідати всім сукупним вимогам ТД.

Зокрема, у сукупності з іншими умовами ТД (Додаток 1) дискримінаційними є наступні вимоги:
1. Згідно пункту 5 медико технічних параметрів Форма імпульсу – біфазний імпульс зі стабілізацією сили струму, повинен мати функцію або значення параметру: Наявність.
Формулювання у тендерній документації відповідає технічному опису моделі PRIMEDIC™ Defi-Monitor XD1 та повністю копіює його , що призводить до необґрунтованого звуження кола потенційних учасників.
Зазначене формулювання не є загальнотехнічним, а фактично дублює специфікацію конкретного виробника.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
«Форма імпульсу — біфазний імпульс.»
Це формулювання відповідає сучасним міжнародним стандартам у сфері дефібриляції та дозволяє допуск до участі у процедурі закупівлі більш широкого кола виробників.
Зазначена характеристика дефібрилятора, що пропонує скаржник міститься в інструкції із застосування медичного виробу та декларації про відповідність, що додаються до скарги як докази.
2. Згідно пункту 7 медико технічних параметрів Автоматичне вимірювання рівня імпедансу пацієнта, повинен мати функцію або значення параметру: Наявність.
Рівень імпедансу пацієнта не є необхідним для користувача-лікаря параметром, проте його компенсація важлива для якісної доставки розряду до серця пацієнта.
Для уникнення непорозумінь і штучного обмеження кола потенційних учасників пропонуємо викласти даний пункт в наступній редакції:
«Наявність компенсації імпедансу»
Зазначена характеристика дефібрилятора, що пропонує скаржник міститься в інструкції із застосування медичного виробу та декларації про відповідність, що додаються до скарги як докази.
3. Згідно пункту 8 медико технічних параметрів Ручний вибір рівня енергії для дефібриляції 2, 5, 7, 10, 20, 30, 50, 70, 100, 150, 200, 250, 300, 360 Дж в залежності від категорії пацієнта та зберігання набраного заряду протягом 15 сек, повинен мати функцію або значення параметру: Наявність.
При біфазному імпульсу 200 Дж має таку ж ефективність, як і 360 Дж. Також провідним фактором ефективності дефібриляції є сила струму, а не кількість енергії, тому немає необхідності мати 360 Дж.
Сучасні дефібрилятори для уникнення нанесення шкоди пацієнту мають за верхню межу 200 Дж.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
«Ручний вибір рівня енергії для дефібриляції 2, 5, 7, 10, 20, 30, 50, 70, 100, 150, 200 Дж»
Це формулювання відповідає сучасним міжнародним стандартам у сфері дефібриляції та дозволяє допуск до участі у процедурі закупівлі більш широкого кола виробників.
Зазначена характеристика дефібрилятора, що пропонує скаржник міститься в інструкції із застосування медичного виробу та декларації про відповідність, що додаються до скарги як докази.
4. Згідно пункту 9 медико технічних параметрів Функція автоматичного скидання накопиченої енергії, якщо протягом 15 сек не проводилась дефібриляція, повинен мати функцію або значення параметру: Наявність.
Автоматичне скидання заряду лише через 15 секунд несе ризик виникнення ситуації, де лікар не встигає вчасно подати розряд, що призводить до додаткових витрат часу на перезаряджання, що неприпустимо при реанімаційних діях.

Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
«Функція автоматичного скидання накопиченої енергії, якщо протягом 20 сек не проводилась дефібриляція»
Це формулювання відповідає сучасним міжнародним стандартам у сфері дефібриляції та дозволяє допуск до участі у процедурі закупівлі більш широкого кола виробників, а також підвищує якість обладнання, що закуповується та уникає ризику збільшення ціни закупівлі.
Зазначена характеристика дефібрилятора, що пропонує скаржник міститься в інструкції із застосування медичного виробу та декларації про відповідність, що додаються до скарги як докази.
5. Згідно пункту 10 медико технічних параметрів Діапазон вимірювання ЕКГ, повинен мати функцію або значення параметру: не гірше 30-300 уд/хв, з похибкою не більше ± 10% або ± 5 уд/хв.
Даний пункт сформульовано некоректно, оскільки ЕКГ – це графічне зображення електричної активності серця. В ударах на хвилину ж вимірюється ЧСС. Даний показник дійсно вимірюється при записі ЕКГ, проте вимога має бути сформульована відповідно до загальноприйнятих та відомих визначень, для уникнення дискримінації учасників.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
«Діапазон вимірювання ЧСС, не гірше 30-300 уд/хв, з похибкою не більше ± 10% або ± 5 уд/хв».
Це формулювання відповідає сучасним міжнародним стандартам у сфері дефібриляції та дозволяє допуск до участі у процедурі закупівлі більш широкого кола виробників.
Зазначена характеристика дефібрилятора, що пропонує скаржник міститься в інструкції із застосування медичного виробу та декларації про відповідність, що додаються до скарги як докази.

6. Згідно пункту 11 медико технічних параметрів Діапазон імпедансу пацієнта – 23 200 Ом, повинен мати функцію або значення параметру: Наявність.
Діапазон імпедансу пацієнта, зазначений у тендерній документації, є необґрунтованим та таким, що вказує на конкретну модель — Defi-Monitor XD1 виробництва PRIMEDIC™. Зазначена вимога є необ’єктивною та невиправдано обмежує коло потенційних учасників процедури закупівлі. Вона прямо орієнтована на технічні характеристики однієї конкретної моделі, що суперечить принципу добросовісної конкуренції.
Просимо внести зміни до тендерної документації, а саме:
«Діапазон імпедансу пацієнта — не менше 30–200 Ом.».
Це формулювання відповідає сучасним міжнародним стандартам у сфері дефібриляції та дозволяє допуск до участі у процедурі закупівлі більш широкого кола виробників.
Зазначена характеристика дефібрилятора, що пропонує скаржник міститься в інструкції із застосування медичного виробу та декларації про відповідність, що додаються до скарги як докази.

7. Згідно пункту 14 медико технічних параметрів Одночасний друк від 1 до 6 каналів
ЕКГ, повинен мати функцію або значення параметру: Наявність.
6 канальний принтер, який дозволяє одночасний друк 6 каналів значно збільшує розміри та вагу апарату, а також його вартість. Проте при меншій кількості каналів принтера можуть бути надруковані 6 одночасно знятих каналів ЕКГ. У разі, якщо апарат підтримує одночасний запис 6 каналів ЕКГ.
Для уникнення непорозумінь пов’язаних з цією вимогою, а також збільшення вартості закупівлі пропонуємо викласти медико технічний параметр у наступній редакції:

«Одночасний запис до 6 каналів ЕКГ».

Це формулювання дозволяє допуск до участі у процедурі закупівлі більш широкого кола виробників.
Зазначена характеристика дефібрилятора, що пропонує скаржник міститься в інструкції із застосування медичного виробу та декларації про відповідність, що додаються до скарги як докази.

8. Згідно пункту 15 медико технічних параметрів Ширина паперу не менше 57 мм, повинен мати функцію або значення параметру: Наявність.
Ширина паперу не є важливою для терапії чи моніторингу характеристикою дефібрилятора-монітора і не впливає на ефективність його роботи.
Для уникнення дискримінації потенційних учасників пропонуємо видалити даний пункт.
Це призведе до допуску до участі у процедурі закупівлі більш широкого кола виробників, без погіршення предмета закупівлі.

9. Згідно пункту 16 медико технічних параметрів Запам'ятовування даних на карту пам'яті, повинен мати функцію або значення параметру: Наявність.
Більшість сучасних дефібриляторів-моніторів має внутрішню пам’ять для записування даних моніторингу, терапії, подій тощо. Що також обумовлено безпекою даних пацієнта (картку пам’яті легко вилучити заволодівши даними пацієнта).
За потреби ж лікар може вивантажити дані, у електронну систему обліку пацієнтів за допомогою USB носія чи через мережу (що потребує наявності додаткових доступів і тим самим обмежує доступ до даних пацієнта). Діюча вимога є надмірно деталізованою та потенційно дискримінаційною, оскільки необґрунтовано обмежує способи зберігання та передачі даних.
Пропонуємо видалити дану вимогу або викласти у вигляді:
«Збереження даних не менше: дані моніторингу, подій»
Запропоноване формулювання є технологічно нейтральним і забезпечує конкуренцію між виробниками з різними технічними рішеннями.
Повідомляємо, що наразі існують інші виробники, які мають свої уповноважених представників в Україні, включаючи ТОВ «Лоретто», та мають можливість запропонувати згаданий вище дефібрилятор, однак з іншими технічними характеристиками, який відповідає загальновстановленим стандартам.
Зокрема, перелік технічних характеристик до дефібрилятора, які пропонує Скаржник наведений у скарзі та інструкції із застосування медичного виробу та декларації про відповідність. Даним виробником є «Shenzhen Mindray Bio-Medical Electronics Co., Ltd.» (уповноваженим представником якого є компанія – ТОВ «ХАРВІНД»)
Таким чином, наявність встановлених Замовником дискримінаційних сукупних вимог до предмету закупівлі у чинній редакції (так як відсутні Виробники, які можуть запропонувати дефібрилятор саме з такими сукупними вимогами) позбавляє потенційного учасника ТОВ «Лоретто» можливості прийняти участь у закупівлі, що є дискримінацією та порушенням його прав як учасника. Оскільки ТОВ «Лоретто» має можливість поставити дефібрилятор згідно переліку предмета закупівлі, який відповідає встановленим вимогам (з іншими технічними характеристиками), однак лише за умови внесення змін до тендерної документації (усунення дискримінаційних вимог).
За таких умов, взяти участь у процедурі закупівлі зможуть лише ті учасники, які запропонують продукцію конкретного виробника, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Відповідно до абзацу 1 пункту 28 Особливостей, Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Отже, замовник порушив вимоги статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі».
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі, у випадку, якщо скарги стосуються тендерної документації та/або стосуються прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулись до закінчення строку, встановленого для подання тендерних пропозицій:
Декларація про відповідність UA.TR.001 від 19.06.2024;
Інструкція із застосування медичного виробу (BeneHeart D3/BeneHeart D2);
Інструкція з експлуатації DefiMonitor XD;
Закон України «Про публічні закупівлі»;
Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (із змінами й доповненнями).


Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації