• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи. Капітальний ремонт автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївської гімназії №35 Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м. Миколаїв, вул. Морехідна, 10а

Завершена

2 134 645.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 21 346.45 UAH
Період оскарження: 02.06.2025 13:23 - 29.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на переможця

Номер: f5750e1eea264364a2ed2a25496b654c
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-02-006164-a.c3
Назва: Скарга на переможця
Скарга:
Дата розгляду скарги: 14.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 05.08.2025 16:08
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 19.08.2025 10:43
Дата виконання рішення Замовником: 20.08.2025 13:54
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 14.08.2025 № 12571-р/пк-пз рішення про визначання ТОВ "ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА № 1" переможцем процедури закупівлі ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи. Капітальний ремонт автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївської гімназії №35 Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м. Миколаїв, вул. Морехідна, 10а, унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів UA-2025-06-02-006164-a скасоване. Закупівлю відновлено на етапі розгляду тендерних пропозицій учасників процедури закупівлі.
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d044a7a0b5f74b899cf8656fe0bdf0be
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 2.2 додатку 1 до тендерної документації встановлено документи та/або інформація, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пункту 2.2 додатку 1 до тендерної документації встановлено документи та/або інформація, які підтверджують відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям, зокрема:
скан-копія з оригіналу або з належним чином засвідченої копії виконаного учасником договору/ договорів предметом яких є виконання робіт/надання послуг: На підтвердження виконання аналогічного договору надаються договір/договори предметом яких є виконання робіт: з монтажу/капітального ремонту/ реконструкції систем пожежної сигналізації будівель.
- скан-копія з оригіналу або з належним чином засвідченої копії документу(-ів), який(-і) підтверджує(-ють) виконання робіт за наданим договором (акт приймання виконаних будівельних робіт за формою № КБ-2в тощо).
Довідка згідно форми 1
Форма 1
№ Найменування контрагента (Замовника) аналогічних робіт, його адреса, контактний телефон, код ЄДРПОУ, ПІБ керівника Предмет договору (назва об’єкту) Строк (термін) дії договору Дата та номер
договору,
вартість
виконаних робіт
1 2 3 4 5

В складі пропозиції учасника міститься довідка №09-Б від 30.06.2025 (файл: 2.2. Довідка аналогічний досвід) та договір №12/2024 від 01.04.2024 (файл: 2.2. Договір монтаж) інформація в яких не узгоджується між собою. Зокрема, відповідно до відомостей довідки строк (термін) дії договору з 01.04.2024 по 03.06.2024, хоча відповідно до пункту 3.1. договору строк надання послуг до 31.12.2024, відповідно до пункту 9.1. строк дії договору до 31.12.2024 року.
Крім того, відповідно до пункту 1.2. договору вказано, що найменування, ціна та кількісні характеристики послуг за цим Договором наведені у Додатку до договору, який є невід’ємною частиною цього Договору, проте жодного додатку до наведеного договору не було надано та пункту 3.2. Виконавець надає послуги згідно з Додатком до цього договору.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА № 1" містить невідповідності передбачені пунктом 43 Особливостей.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол № 42/07/25-ВТ від 28.07.2025.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ "ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА № 1", не звернув увагу на відсутність необхідних документів та в супереч власних вимог визначив переможцем ТОВ "ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА № 1", хоча мав відхилити таку пропозицію відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі», але не зробивши цього порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможцем ТОВ "ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА № 1", що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на оскарження результатів кваліфікації

Номер: 96a5642ee984419d90649effd0e6e029
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-02-006164-a.b2
Назва: Скарга на оскарження результатів кваліфікації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 22.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.07.2025 17:02
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.07.2025 17:21
Дата виконання рішення Замовником: 28.07.2025 15:17
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 22.07.2025 року № 11436-р/пк-пз Замовником скасовано рішення від 09.07.2025 року № 37/07/25ВТ, про відхилення тендерної пропозиції Учасника ТОВ «Пожежна безпека № 1» за процедурою закупівлі 45310000-3 Електромонтажні роботи. Капітальний ремонт автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївської гімназії №35 Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м. Миколаїв, вул. Морехідна, 10а.
Автор: ТОВ "ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА № 1", Сергій Конінський +380966158616 samospasatel.puls@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 56d865e6c31149f2989d58012e896fa3
Заголовок пункту скарги: СКАРГА Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-06-02-006164-a, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА №1" (надалі за текстом – Підприємство) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно тендерної документації подало свою тендерну пропозицію. Предметом закупівлі було
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
Замовником було розпочато тендерну процедуру (відкриті торги з особливостями) ідентифікатор закупівлі: UA-2025-06-02-006164-a, ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА №1" (надалі за текстом – Підприємство) виявило бажання взяти участь у відповідному тендері та згідно тендерної документації подало свою тендерну пропозицію.
Предметом закупівлі було - ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи. Капітальний ремонт автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївської гімназії №35 Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м. Миколаїв, вул. Морехідна, 10а

За результатами розгляду, пропозиція Підприємства була відхилена. Підставами для відхилення зазначено наступне –
« у зв’язку з наявністю підстав для відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції ТОВ "ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА № 1", поданої на участь у відкритих торгах з особливостями згідно з предметом закупівлі - ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи. Капітальний ремонт автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївської гімназії №35 Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м. Миколаїв, вул. Морехідна, 10а (Ідентифікатор закупівлі UA-2025-06-02-006164-a), а саме:
Пiд час розгляду тендерноi• пропозицii" Учасника виявлено невiдповiдностi в документах Учасника, поданих у складi тендерноi" пропозицii", щодо Закупiвлi. Частково учас11ик виправив декiлька 11евiдповiдностей, проте,

в Гарантiйиому листi щодо надання забезпечення виконаюння договору в разi визнання учасника Переможцем закупiвлi вих.№ 30-б вiд 30.06.2025 в якому учасник не вiрно зазначив свою назву, а саме замiсть правильного наймеиування юридичноi• особи «ТОВ «ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА №1» зазначено: «ПОЖЖНА БЕЗПЕКА №1».
Проте на виконання усунення виявлених невiдповiдностей учасник заванmажuв
гарантiйний лист, я кий знову мiстить помилку: «ПОЖЕНА БЕЗПЕКА №1» вих. 53-Б
вiд 07.07.2025р.
Таким чином, помилка у найменуваннi юридичиої особи у документi, 􀀹цо гарантує надання забезпечення виконання договору, унеможсливлює однозначну iдентифiкацiю
суб'єкта, який бере на себе зобов'язання. Це створюе ризик: неможлuвостi належного оформлення банкiвської гapaumії• юридичних ускладнень при укладеннi та виконаннi
договору; оспорення вiдповiдальностi сторони у разi невиконання зобов'язань.

Помилка не була виправлена у встановлений строк, учасник не усунув
невiдповiднiсть належним чином, ця невiдповiднiсть має суттєвий вплив на змiст i юридичну силу документа.
Вiдповiдно до абзацу 1 пункту 43 Особливостей, якщо замовником пiд час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупiвлi виявлено невiдповiдностi в інформації та/або документах, що поданi учасником процедури закупiвлi у тендернiй пропозції та/або подання яких передбачалося тендерною документацiєю, вiн розмiщує у строк, який не може бути меншим, нiж два робочi днi до закiнчення строку розгляду тендерних пропозиuiй, повiдомлення з вимогою про усунення таких невiдповiдностей в електроннiй системi закупiвель.
Замовник у встановлений строк розмiстив в електроннiй системi закупiвель повiдомлення з вимогою про усунення невiдповiдностей Учаспику.
Згiдно з частиною 9 статтi 26 Закону України «Про публiчнi закупiвлi» учасник процедури закупiвлi виправляс невiдповiдностi в iнформацiї та/або документах, що поданi ним у своїй тендернiй пропозицїi, виявленi замовником пiсля розкриття тендерних пропозицiй, шляхом завантаження через електронну систему закупiвель уточнених або нових документiв в електроннiй системi закупiвель протягом 24 годин з моменту розмiщення замовником в електроннiй системi закупiвель повiдомлення з вимоrою про усунення таких невiдповiдностей.
Учасник не виправив виявленi замовником пiсля розкритrя тендерних пропозицiй невiдповiдностi, що поданi ним у своїй тендернiй пропозиції, що були зазначенi в повiдомленнi, протягом 24 годин з моменту розмiщення вiдповiдноrо повiдомлення.
Вiдповiдно до пiдпункту 1 пункту 44 Особливостей замовник вiдхиляс тендерну
пропозицiю iз зазначенням аргументаuiiї в електроннiй системi закупiвель у разi, коли учасник процедури закупiвлi не виправив виявленi замовником пiсля розкритя тендерних пропозицiй невiдповiдностi в iнформацїi та/або документах, що поданi ним у складi своєї тендерної пропозицiї, та/або змiнив предмет закупiвлi (йога найменування, марку, модель тощо) пiд час виправлення виявлених замовником невiдповiдностей, протягом 24 годин з моменту розмiщення замовником в електроннiй системi закупiвель повiдомлення з вимогою про усунення таких невiдповiдностей.
Враховуючи викладене, тендерна пропозицiя Учасника пiдлягає вiдхиленню на пiдставi зазначеної норми.

ВИРІШИЛА:
1. Вiдхилити тендерну пропозицiю Учасника. «ТОВ «ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА №1»
2. Оприлюднити iнформацiю про вiдхилення тендерної пропозиції Учасника «ТОВ «ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА №1» в електроннiй системi закупiвель.

Протокол, щодо прийняття рішення уповноваженою особою Управління Капітального Будівництво Миколаївської Міської Ради від 09.07.2025 року №37/07/25-ВТ.

Товариство з обмеженою відповідальністю «ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА №1» (далі – Скаржник) категорично не погоджується з даним рішенням Замовника щодо відхилення пропозиції Скаржника та вважає його таким, що порушує права Скаржника з таких підстав.

Стосовно підстав відхилення зазначаємо наступне:
По-перше:
Згідно Наказу від 15.04.2020року № 710 Міністерства розвитку Економіки, Торгівлі та Сільського господарства «Про затвердження переліку формальних помилок», Зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 29 липня 2020р. № 715/34998, відповідно до абз. 12 п. 11 ч.1 ст. Закону України «Про публічні закупівлі» (до Скарги додається)

Вказаним Наказом затверджений перелік (далі-Перелік) формальних помилок де серед інших затверджених формальних помилок в п. 2 вказаного «Переліку» зазначено наступні формальні помилки:
« 2. Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа/унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та/або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та/або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.»
В пункті 19 частині 2 (відомості що зазначаються у тендерній документації) статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначено наступне
«19) опис та приклади формальних (несуттєвих) помилок, допущення яких учасниками не призведе до відхилення їх тендерних пропозицій. Формальними (несуттєвими) вважаються помилки, що пов’язані з оформленням тендерної пропозиції та не впливають на зміст тендерної пропозиції, а саме - технічні помилки та описки.»

В Розділі 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації, зазначено Опис формальних помилок:, де серед інших під пунктом 2 зазначено наступне:
«Помилка, зроблена учасником процедури закупівлі під час оформлення тексту документа / унесення інформації в окремі поля електронної форми тендерної пропозиції (у тому числі комп'ютерна коректура, заміна літери (літер) та / або цифри (цифр), переставлення літер (цифр) місцями, пропуск літер (цифр), повторення слів, немає пропуску між словами, заокруглення числа), що не впливає на ціну тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі та не призводить до її спотворення та / або не стосується характеристики предмета закупівлі, кваліфікаційних критеріїв до учасника процедури закупівлі.»

відповідно до частини 16 статті 29 Закону України «Про публічні закупівлі»
«16. Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником у тендерній пропозиції та/або подання яких вимагалось тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Замовник розміщує повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах:
1) що підтверджують відповідність учасника процедури закупівлі кваліфікаційним критеріям відповідно до статті 16 цього Закону;
2) на підтвердження права підпису тендерної пропозиції та/або договору про закупівлю.»

Таким чинном Законодавчо визначено, що Замовник може розміщувати вимогу про усунення невідповідностей інформації та/або документах, лише у випадках зазначених в п.1 та п. 2. частини 16 статут 29 ЗУ «Про публічні закупівлі». Вказаний факт підтверджує Міністерство Економіки України в своєму листі «Відповідь на запит 800/2020» (до скарги додається.)

В частині 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі» зазначений вичерпний перелік кваліфікаційних критеріїв процедури закупівлі, а саме:

«2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.

Виходячи з вказаних правових норм відповідно до ч. 2 статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» можна зробити висновок, що не зазначення букви в назві учасника або вказання неправельної букви в назві учасника в тексті документу «Гарантiйний лист щодо укладення забезпечення виконання договору (банківської гарантії) в разi визнання учасника Переможцем» не являється кваліфікаційним критерієм процедури закупівлі, та у відповідності до п. 43 не являється забезпечення тендерної пропозиції, та документом який містить інформацію про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі «Положення» Затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022року № 1178 (далі-Положення), а отже дана формальна помилка не являється невідповідністю в інформації та/або документах та на виправлення вказаної помилки не поширюється положення частини 16 статті 29 ЗУ «Про публічні закупівлі».



По-друге:

Зазначивши як аргументацію відхилення що « помилка у найменуваннi юридичиої особи у документi, 􀀹цо гарантує надання забезпечення виконання договору, унеможсливлює однозначну iдентифiкацiю суб'єкта, який бере на себе зобов'язання. Це створюе ризик: неможлuвостi належного оформлення банкiвської гapaumії• юридичних ускладнень при укладеннi та виконаннi договору; оспорення вiдповiдальностi сторони у разi невиконання зобов'язань.»
1) «помилка у найменуваннi юридичиої особи у документi, 􀀹цо гарантує надання забезпечення виконання договору, унеможсливлює однозначну iдентифiкацiю суб'єкта, який бере на себе зобов'язання»

Вказане твердження також не відповідає нормам чинного законодавства, оскільки документ «Гарантійний-лист» передбачений п. 6.19 Тендерної документації, надавався Скаржником на фірмовому бланку підприємства, з відбитком печатки де зазначено повне найменування Скаржника Товариство з обмеженою відповідальністю «ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА №1» ідент. код 43262734 та підписана директором, окрім того на вказаний документ накладено кваліфікований електронний підпис (КЕП) Скаржника .

2) Щодо «юридичних ускладнень при укладеннi та виконаннi договору; оспорення вiдповiдальностi сторони у разi невиконання зобов'язань»
Вказана аргументація не відповідає дійсності з наступних причин у відповідності до Розділу 6. «Результати торгів та укладання договору про закупівлю» Тендерної документації п. 5 «Забезпечення виконання договору про закупівлю» Замовником передбачено: «Під час здійснення цієї закупівлі відповідно до Особливостей застосовуються положення статті 27 Закону з урахуванням положень пункту 21 Особливостей.
Переможець процедури закупівлі не пізніше дати укладення Договору про закупівлю надає забезпечення виконання договору (оригінал банківської гарантії)»
Таким чином у випадку визнання ТОВ «ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА №1» переможцем процедури закупівлі після підписання Договору про закупівлю (не пізніше вказаної дати) повинен був надати банківську гарантію, щодо виконання умов Договору, таким чином жодних юридичних ускладнень з цього боку не виникає, оскільки учасник повинен залучити «Гаранта» виконання Договору.

Відповідно до підпункту 3 п. 3. Відхилення тендерних пропозицій Розділ 5. «Оцінка тендерної пропозиції» Тендерної документації У випадку ненадання забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником в даній закупівлі банківської гарантії щодо виконання умов Договору (а не гарантії учасника) Замовник відхиляє вказану пропозицію.

Враховуючи, що будь які зобов’язання наступають лише після підписання Договору про закупівлю, то будь-яких юридичних ускладнень не може виникнути, оскільки Переможець повинен надати Банківську гарантію щодо умов Виконання договору, без надання вказаної гарантії, відповідно до пп.3 п. 3 Розділу 5 Тендерної документації пропозиція учасника відхиляється з зазначенням в системі закупівель.

Виходячи з вищезазначеного можна зробити висновок, що зазначена Замовнико аргументація :
«помилка у найменуваннi юридичиої особи у документi, 􀀹цо гарантує надання забезпечення виконання договору, унеможсливлює однозначну iдентифiкацiю суб'єкта, який бере на себе зобов'язання. Це створюе ризик: неможлuвостi належного оформлення банкiвської гapaumії• юридичних ускладнень при укладеннi та виконаннi договору; оспорення вiдповiдальностi сторони у разi невиконання зобов'язань».

Не відповідає нормам чинного законодавства та власне самим умовам Тендерної документації затвердженої Замовником.

Отже, Тендерна пропозиція Підприємства була передчасно та неправомірно відхилена за зазначеною підставою.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол 37/07/25-ВТ від 09.07.2025 року.
Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник не об’єктивно та упереджено оцінив та розглянув нашу пропозицію та порушив наше право на добросовісну конкуренцію, адже наша пропозиція відповідає вимогам Замовника, що підтверджується поданими документами.
Всі вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного відхилення нашої пропозиції, що в свою чергу призвело до порушення наших майнових прав, чия пропозиція повністю відповідає вимогам тендерної документації. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що ми є Учасником відповідної процедури та реально претендуємо на визнання нашої пропозиції як найкращої, та укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того ми є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами у складі нашої пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови

Номер: f47a14624786402da6119505f50f63d6
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-02-006164-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження Замовник
Дата розгляду скарги: 23.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 16.06.2025 15:31
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.06.2025 11:35
Дата виконання рішення Замовником: 27.06.2025 10:37
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання РІШЕННЯ № 9917-р/пк-пз від 23.06.2025 Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, повідомляємо, що Замовником УПРАВЛІННЯ КАПІТАЛЬНОГО БУДІВНИЦТВА МИКОЛАЇВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (Код ЄДРПОУ: 41271134) внесено зміни до тендерної документації за процедурою закупівлі - "ДК 021:2015: 45310000-3 Електромонтажні роботи. Капітальний ремонт автоматичної пожежної сигналізації та оповіщення про пожежу Миколаївської гімназії No35 Миколаївської міської ради Миколаївської області за адресою: м. Миколаїв, вул. Морехідна, 10а", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за No UA-2025-06-02-006164-a, з метою усунення порушень, зазначених у мотивувальній частині цього рішення.
Автор: ТОВ "ПОЖЕЖНА БЕЗПЕКА № 1", Сергій Конінський +380966158616 samospasatel.puls@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 60e1e314e7e14b45b61fcd27e5d10c02
Заголовок пункту скарги: .У Додатку № 1 п. 2.1. Тендерній документації від учасників вимагаються наступні вимоги, а саме: «Також, учаснику необхідно надати витяги з протоколів або протоколи, також посвідчення (кольорові копії) працівників (виконавців робіт) з перевірки знань: • з загального курсу з охорони праці; з електробезпеки (Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів (НПАОП 40.1-1.21-98)» Вказана
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: .У Додатку № 1 п. 2.1. Тендерній документації від учасників вимагаються наступні вимоги, а саме:
«Також, учаснику необхідно надати витяги з протоколів або протоколи, також посвідчення (кольорові копії) працівників (виконавців робіт) з перевірки знань: • з загального курсу з охорони праці; з електробезпеки (Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів (НПАОП 40.1-1.21-98)»

Вказана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має відповідних документів що вказані в даному розділі, вказана вимога створює штучні перешкоди та обмежує коло учасників проведення процедури закупівлі в тому числі права Скаржника.
В п. 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено право встановлення Замовником наступних кваліфікаційних критеріїв для учасників закупівлі, а саме :
Таким чином вимога «учаснику необхідно надати витяги з протоколів або протоколи, також посвідчення (кольорові копії) працівників (виконавців робіт) з перевірки знань: • з загального курсу з охорони праці; з електробезпеки (Правил безпечної експлуатації електроустановок споживачів (НПАОП 40.1-1.21-98)» не може відноситись до кваліфікаційних критеріїв учасника.
Данна вимога є дискримінаційною (оскільки розрахована на учасників в яких є відповідні витяги, протоколи та посвідчення) та надмірною, не відповідає предмету та характеру закупівлі, оскільки у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 (надалі- Ліцензійні умови), в яких
в пункті 1 зазначено, що «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
- Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
в статті 7 зазначено, що орган ліцензування - державний орган, уповноважений законом або Кабінетом Міністрів України на здійснення ліцензування господарської діяльності;
- відповідно до п. 43 положення Про державну службу з надзвичайних ситуацій затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №1052 від 16.12.2015
пункт 43) (Положення) здійснює відповідно до закону ліцензування господарської діяльності з надання послуг і проведення робіт протипожежного призначення;
Таким чином Факт наявності Ліцензії на зайняття вказаною діяльністю і є підтвердженням наявності відповідних кваліфікаційних критеріїв встановлених Замовником, оскільки Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», прямо встановлено, що надання підтвердження вказаних вимог здійснюється суб’єктом господарювання під час отримання ліцензії в уповноваженого на це Органом центральної влади, даному випадку Державною Службою України з Надзвичайних ситуацій.
Виходячи з зазначеного, Замовником здійснено зловживання своїми правами, при встановлені кваліфікаційних критеріїв які є дискримінаційними відносно Скаржника та інших учасників, та штучно звужують коло учасників процедури закупівлі, що являється порушення принципів статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: d39b509d018643e590f1d3d3ba57aa1a
Заголовок пункту скарги: 2. У Додатку № 1 п. 2.1 Тендерній документації від учасників вимагаються наступні вимоги: Також, учаснику необхідно надати витяги з протоколів або протоколи, також посвідчення (кольорові копії) працівників (виконавців робіт) з перевірки знань з питань пожежної безпеки або пожежно – технічного мінімуму; Вказана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має відповідних
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
2. У Додатку № 1 п. 2.1 Тендерній документації від учасників вимагаються наступні вимоги:
Також, учаснику необхідно надати витяги з протоколів або протоколи, також посвідчення (кольорові копії) працівників (виконавців робіт) з перевірки знань з питань пожежної безпеки або пожежно – технічного мінімуму;

Вказана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має відповідних документів що вказані в даному розділі, вказана вимога створює штучні перешкоди та обмежує коло учасників проведення процедури закупівлі в тому числі права Скаржника.
В п. 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено право встановлення Замовником наступних кваліфікаційних критеріїв для учасників закупівлі, а саме :
Таким чином вимога «учаснику необхідно надати витяги з протоколів або протоколи, також посвідчення (кольорові копії) працівників (виконавців робіт) з перевірки знань з питань пожежної безпеки або пожежно – технічного мінімуму;» не може відноситись до кваліфікаційних критеріїв учасника.
Данна вимога є дискримінаційною (оскільки розрахована на учасників в яких є відповідні витяги, протоколи та посвідчення) та надмірною, не відповідає предмету та характеру закупівлі, оскільки у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 (надалі- Ліцензійні умови), в яких
в пункті 1 зазначено, що «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
- Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
в статті 7 зазначено, що орган ліцензування - державний орган, уповноважений законом або Кабінетом Міністрів України на здійснення ліцензування господарської діяльності;
- відповідно до п. 43 положення Про державну службу з надзвичайних ситуацій затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №1052 від 16.12.2015
пункт 43) (Положення) здійснює відповідно до закону ліцензування господарської діяльності з надання послуг і проведення робіт протипожежного призначення;
Таким чином Факт наявності Ліцензії на зайняття вказаною діяльністю і є підтвердженням наявності відповідних кваліфікаційних критеріїв встановлених Замовником, оскільки Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», прямо встановлено, що надання підтвердження вказаних вимог здійснюється суб’єктом господарювання під час отримання ліцензії в уповноваженого на це Органом центральної влади, даному випадку Державною Службою України з Надзвичайних ситуацій.
Виходячи з зазначеного, Замовником здійснено зловживання своїми правами, при встановлені кваліфікаційних критеріїв які є дискримінаційними відносно Скаржника та інших учасників, та штучно звужують коло учасників процедури закупівлі, що являється порушення принципів статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 3
Номер: 9e3843450ba34742813106065b4c4800
Заголовок пункту скарги: 3. У Додатку № 1 п. 2.1 Тендерній документації від учасників вимагаються наступне: Також, учаснику необхідно надати витяги з протоколів або протоколи, також посвідчення (кольорові копії) працівників (виконавців робіт) з перевірки знань з НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» та НПАОП 0.00-1.71-13 «Правила охорони праці під час роботи з інструментом т
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Інші умови тендерної документації
Тип порушення: Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги: 3. У Додатку № 1 п. 2.1 Тендерній документації від учасників вимагаються наступне:
Також, учаснику необхідно надати витяги з протоколів або протоколи, також посвідчення (кольорові копії) працівників (виконавців робіт) з перевірки знань з НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» та НПАОП 0.00-1.71-13 «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями, посвідчення про допуск до роботи в електроустановках з напругою до 1000 В (з результатами перевірки знань з охорони праці, з технології робіт (правил експлуатації).

Вказана вимога є дискримінаційною відносно Скаржника, оскільки скаржник не має відповідних документів що вказані в даному розділі, вказана вимога створює штучні перешкоди та обмежує коло учасників проведення процедури закупівлі в тому числі права Скаржника.
В п. 2 статті 16 Закону України «Про публічні закупівлі», визначено право встановлення Замовником наступних кваліфікаційних критеріїв для учасників закупівлі, а саме :
Таким чином вимога «учаснику необхідно надати витяги з протоколів або протоколи, також посвідчення (кольорові копії) працівників (виконавців робіт) з перевірки знань з НПАОП 0.00-1.15-07 «Правила охорони праці під час виконання робіт на висоті» та НПАОП 0.00-1.71-13 «Правила охорони праці під час роботи з інструментом та пристроями, посвідчення про допуск до роботи в електроустановках з напругою до 1000 В (з результатами перевірки знань з охорони праці, з технології робіт (правил експлуатації).» не може відноситись до кваліфікаційних критеріїв учасника.
Данна вимога є дискримінаційною (оскільки розрахована на учасників в яких є відповідні витяги, протоколи та посвідчення) та надмірною, не відповідає предмету та характеру закупівлі, оскільки у відповідності до Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення затверджених Постановою Кабінету Міністрів від 23.11.2016року № 852 (надалі- Ліцензійні умови), в яких
в пункті 1 зазначено, що «Ці Ліцензійні умови визначають вичерпний перелік вимог, обов’язкових для виконання ліцензіатом, та вичерпний перелік підтвердних документів, що додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з надання послуг і виконання робіт протипожежного призначення (далі - ліцензія)»
- Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності»
в статті 7 зазначено, що орган ліцензування - державний орган, уповноважений законом або Кабінетом Міністрів України на здійснення ліцензування господарської діяльності;
- відповідно до п. 43 положення Про державну службу з надзвичайних ситуацій затвердженого Постановою Кабінету міністрів України №1052 від 16.12.2015
пункт 43) (Положення) здійснює відповідно до закону ліцензування господарської діяльності з надання послуг і проведення робіт протипожежного призначення;
Таким чином Факт наявності Ліцензії на зайняття вказаною діяльністю і є підтвердженням наявності відповідних кваліфікаційних критеріїв встановлених Замовником, оскільки Законом України «Про ліцензування видів господарської діяльності», прямо встановлено, що надання підтвердження вказаних вимог здійснюється суб’єктом господарювання під час отримання ліцензії в уповноваженого на це Органом центральної влади, даному випадку Державною Службою України з Надзвичайних ситуацій.
Виходячи з зазначеного, Замовником здійснено зловживання своїми правами, при встановлені кваліфікаційних критеріїв які є дискримінаційними відносно Скаржника та інших учасників, та штучно звужують коло учасників процедури закупівлі, що являється порушення принципів статтею 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації