-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Дрова твердолистяні
Торги відмінено
178 500.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 892.50 UAH
мін. крок: 0.5% або 892.50 UAH
Період оскарження:
02.06.2025 13:17 - 05.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Номер:
df3060db65c6473395cc521afa4a47aa
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-02-004522-a.a1
Назва:
Скарга на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Скарга:
Відділом освіти, охорони здоров’я, культури, сім’ї, молоді та спорту Іршавської міської ради було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-06-02-004522-a.
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Іван Іванович має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі.
Відповідно до абзацу 1 п. 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Іван Іванович вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Фактичні обставини
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, тендерна документація, що ЗАТВЕРДЖЕНА Рішенням Уповноваженої особи від 02.06.2025 р. містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Звертаю увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні.
Вважаю, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
1. Відповідно до Додатку №2 тендерної документації Замовником встановлено вимогу: 1.1.)
Кількість 85 куб. м., діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см., довжина від 0.25 см. до 0.7 м.
1.2.) Вимоги до предмету закупівлі:
1.Відповідність технічним та якісним характеристикам:
«Дрова паливні
Вимоги щодо якості:
Деревина : твердолистяні (дуб, бук, береза) у вигляді відрізків колод, полін:
85 куб. м.,
діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см.,
довжина від 0.25 см. до 0.7 м..
Вологість не більше 30%, якість яких відповідає ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги)…».
Вважаємо дискримінаційною саме умову щодо найменування параметру та вказаних розмірів, а саме:
«діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см.,
довжина від 0.25 см. до 0.7 м..»
у зв’язку з наступним:
Таким чином ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги) для деревини дров’яної непромислового використання хвойних та листових порід передбачає наступні технічні характеристики та розміри: Параметри
Розміри
Градація
Граничні відхили (1)
- довжина, м
0,25 - >1,0 1,0- 1,9
0,01
±0,02
±0,05
- товщина, см
від 2 см і більше
1,0
Примітки.
(1) Для деревини дров’яної непромислового використання довжинами до 1,0 м граничні відхилення встановлюють у межах ±0,02 м, довжинами від 1,0 м до 1,9 м - у межах ±0,05 м.
Таким чином стандарт дозволяє значно ширший діапазон довжин - до 1,9 м і мінімальну товщину від 2 см.
Отже, вимога діаметра/найвужчої частини відрізку не менш ніж 15 см штучно виключає із конкуренції постачальників, які виробляють або мають у наявності дрова тонші (від 2 см), що відповідає ТУУ.
Також, звертаємо увагу, що ТУУ не містить такого параметру, як «ДІАМЕТРА/НАЙВУЖЧОЇ ЧАСТИНИ ВІДРІЗКУ», а містить параметр «ТОВЩИНА».
Встановлення максимальної довжини 0,7 м суперечить нормативу, який передбачає довжину до 1,9 м, і обмежує можливості учасників пропонувати продукцію стандартних розмірів.
Жодного обґрунтування (технічного, технологічного чи логістичного) необхідності саме таких параметрів у документації не наведено. Отже, зазначені розміри є безпідставними, дискримінаційними та такими, що порушують принцип добросовісної конкуренції.
ПРОСИМО:
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, переглянувши технічні характеристики предмета закупівлі та викласти вимогу в наступній редакції:
Таблиця 3
Вимоги Замовника
Пропозиція Учасника
Кількість
85 куб. м.,
діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см.,
довжина від 0.25 см. до 0.7 м.
Кількість
85 куб. м.,
- довжина: від 0,25 м. до 1,0 м. або від 1,0 м. до 1,9 м;
Для деревини дров’яної непромислового використання довжинами до 1,0 м граничні відхилення встановлюють у межах ±0,02 м, довжинами від 1,0 м до 1,9 м - у межах ±0,05 м.
- товщина: від 2 см і більше
1.Відповідність технічним та якісним характеристикам:
«Дрова паливні
Вимоги щодо якості:
Деревина : твердолистяні (дуб, бук, береза) у вигляді відрізків колод, полін:
85 куб. м.,
діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см.,
довжина від 0.25 см. до 0.7 м..
Вологість не більше 30%, якість яких відповідає ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги)»,
1.Відповідність технічним та якісним характеристикам:
«Дрова паливні
Вимоги щодо якості:
Деревина : твердолистяні (дуб, бук, береза) у вигляді відрізків колод, полін:
85 куб. м.,
- довжина: від 0,25 м. до 1,0 м. або від 1,0 м. до 1,9 м;
Для деревини дров’яної непромислового використання довжинами до 1,0 м граничні відхилення встановлюють у межах ±0,02 м, довжинами від 1,0 м до 1,9 м - у межах ±0,05 м.
- товщина: від 2 см і більше
Вологість не більше 30%, якість яких відповідає ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги)».
Отже, просимо орган оскарження зобов’язати Замовника викласти зміни до тендерної документації відповідно до Таблиці 3 (Пропозиція Учасника) згідно з технічними параметрами передбаченими ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги).
Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, для підтвердження зазначеного в п. 1 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази:
1. Тендерна документація, що затверджена Рішенням уповноваженої особи від 02.06.2025 року;
2. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text)
3. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text ).
4. ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги).
Інформуємо орган оскарження про те, що, наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник - ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Іван Іванович бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Іван Іванович не може прийняти участь у закупівлі.
Скаржник є активним учасником процедур закупівель та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про закупівлю, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку товару у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору.
Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», Постанова КМУ № 1178 від 12.10.2022 року.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua).
Перелік документів (доказів):
1. Тендерна документація, що затверджена Рішенням уповноваженої особи від 02.06.2025 року;
2. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text)
3. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text ).
4. ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги).
Документи зазначені для виконання вимог ч. 5 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, а також додаються до скарги як документальне підтвердження/докази у відповідності з ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей.
ФОП Бабурнич Іван Іванович просить:
1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі Дрова твердолистяні: ДК 021:2015- 03410000-7 Деревина, ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-06-02-004522-a. 3) Зобов’язати Замовника – Відділ освіти, охорони здоров"я,культури, сім"ї, молоді та спорту Іршавської міської ради – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації.
Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Тендерна_документація.zip 06.06.2025 18:13
- 2. ЗУ Про публічні закупівлі.pdf 06.06.2025 18:13
- 3. Постанова КМУ 1178.pdf 06.06.2025 18:13
- Скарга на умови_ UA-2025-06-02-004522-a.pdf 06.06.2025 18:13
- 4. ТУУ -00994207-0052018.pdf 06.06.2025 18:13
- sign.p7s 06.06.2025 18:14
- рішення від 10.06.2025 № 9227.pdf 10.06.2025 15:40
- інформація про резолютивну частину рішення від 18.06.2025 № 9749.pdf 19.06.2025 14:10
- рішення від 18.06.2025 № 9749.pdf 23.06.2025 14:38
- пояснення по суті скарги дрова.doc.pdf 13.06.2025 11:37
- пояснення по суті скарги дрова.doc 13.06.2025 11:37
Дата прийняття скарги до розгляду:
06.06.2025 18:15
Дата розгляду скарги:
18.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
10.06.2025 15:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
23.06.2025 14:39
Дата виконання рішення Замовником:
01.07.2025 10:50
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Порушення усунуто в повному обсязі
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
e60fc9adbf2a4bfa9cfe07d35aaedbc4
Заголовок пункту скарги:
Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
1. Відповідно до Додатку №2 тендерної документації Замовником встановлено вимогу: 1.1.)
Кількість 85 куб. м., діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см., довжина від 0.25 см. до 0.7 м.
1.2.) Вимоги до предмету закупівлі:
1.Відповідність технічним та якісним характеристикам:
«Дрова паливні
Вимоги щодо якості:
Деревина : твердолистяні (дуб, бук, береза) у вигляді відрізків колод, полін:
85 куб. м.,
діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см.,
довжина від 0.25 см. до 0.7 м..
Вологість не більше 30%, якість яких відповідає ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги)…».
Вважаємо дискримінаційною саме умову щодо найменування параметру та вказаних розмірів, а саме:
«діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см.,
довжина від 0.25 см. до 0.7 м..»
у зв’язку з наступним:
даний товар має ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги) відповідно до якого виготовляється товар.
ЗВЕРТАЄМО УВАГУ, що відповідно до Розділу 6: ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги) зазначено наступну інформацію:
Таким чином ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги) для деревини дров’яної непромислового використання хвойних та листових порід передбачає наступні технічні характеристики та розміри: Параметри
Розміри
Градація
Граничні відхили (1)
- довжина, м
0,25 - >1,0 1,0- 1,9
0,01
±0,02
±0,05
- товщина, см
від 2 см і більше
1,0
Примітки.
(1) Для деревини дров’яної непромислового використання довжинами до 1,0 м граничні відхилення встановлюють у межах ±0,02 м, довжинами від 1,0 м до 1,9 м - у межах ±0,05 м.
Таким чином стандарт дозволяє значно ширший діапазон довжин - до 1,9 м і мінімальну товщину від 2 см.
Отже, вимога діаметра/найвужчої частини відрізку не менш ніж 15 см штучно виключає із конкуренції постачальників, які виробляють або мають у наявності дрова тонші (від 2 см), що відповідає ТУУ.
Також, звертаємо увагу, що ТУУ не містить такого параметру, як «ДІАМЕТРА/НАЙВУЖЧОЇ ЧАСТИНИ ВІДРІЗКУ», а містить параметр «ТОВЩИНА».
Встановлення максимальної довжини 0,7 м суперечить нормативу, який передбачає довжину до 1,9 м, і обмежує можливості учасників пропонувати продукцію стандартних розмірів.
Жодного обґрунтування (технічного, технологічного чи логістичного) необхідності саме таких параметрів у документації не наведено. Отже, зазначені розміри є безпідставними, дискримінаційними та такими, що порушують принцип добросовісної конкуренції.
ПРОСИМО:
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, переглянувши технічні характеристики предмета закупівлі та викласти вимогу в наступній редакції:
Таблиця 3
Вимоги Замовника
Пропозиція Учасника
Кількість
85 куб. м.,
діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см.,
довжина від 0.25 см. до 0.7 м.
Кількість
85 куб. м.,
- довжина: від 0,25 м. до 1,0 м. або від 1,0 м. до 1,9 м;
Для деревини дров’яної непромислового використання довжинами до 1,0 м граничні відхилення встановлюють у межах ±0,02 м, довжинами від 1,0 м до 1,9 м - у межах ±0,05 м.
- товщина: від 2 см і більше
1.Відповідність технічним та якісним характеристикам:
«Дрова паливні
Вимоги щодо якості:
Деревина : твердолистяні (дуб, бук, береза) у вигляді відрізків колод, полін:
85 куб. м.,
діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см.,
довжина від 0.25 см. до 0.7 м..
Вологість не більше 30%, якість яких відповідає ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги)»,
1.Відповідність технічним та якісним характеристикам:
«Дрова паливні
Вимоги щодо якості:
Деревина : твердолистяні (дуб, бук, береза) у вигляді відрізків колод, полін:
85 куб. м.,
- довжина: від 0,25 м. до 1,0 м. або від 1,0 м. до 1,9 м;
Для деревини дров’яної непромислового використання довжинами до 1,0 м граничні відхилення встановлюють у межах ±0,02 м, довжинами від 1,0 м до 1,9 м - у межах ±0,05 м.
- товщина: від 2 см і більше
Вологість не більше 30%, якість яких відповідає ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги)».
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
1. Відповідно до Додатку №2 тендерної документації Замовником встановлено вимогу: 1.1.)
Кількість 85 куб. м., діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см., довжина від 0.25 см. до 0.7 м.
1.2.) Вимоги до предмету закупівлі:
1.Відповідність технічним та якісним характеристикам:
«Дрова паливні
Вимоги щодо якості:
Деревина : твердолистяні (дуб, бук, береза) у вигляді відрізків колод, полін:
85 куб. м.,
діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см.,
довжина від 0.25 см. до 0.7 м..
Вологість не більше 30%, якість яких відповідає ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги)…».
Вважаємо дискримінаційною саме умову щодо найменування параметру та вказаних розмірів, а саме:
«діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см.,
довжина від 0.25 см. до 0.7 м..»
у зв’язку з наступним:
даний товар має ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги) відповідно до якого виготовляється товар.
ЗВЕРТАЄМО УВАГУ, що відповідно до Розділу 6: ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги) зазначено наступну інформацію:
Таким чином ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги) для деревини дров’яної непромислового використання хвойних та листових порід передбачає наступні технічні характеристики та розміри: Параметри
Розміри
Градація
Граничні відхили (1)
- довжина, м
0,25 - >1,0 1,0- 1,9
0,01
±0,02
±0,05
- товщина, см
від 2 см і більше
1,0
Примітки.
(1) Для деревини дров’яної непромислового використання довжинами до 1,0 м граничні відхилення встановлюють у межах ±0,02 м, довжинами від 1,0 м до 1,9 м - у межах ±0,05 м.
Таким чином стандарт дозволяє значно ширший діапазон довжин - до 1,9 м і мінімальну товщину від 2 см.
Отже, вимога діаметра/найвужчої частини відрізку не менш ніж 15 см штучно виключає із конкуренції постачальників, які виробляють або мають у наявності дрова тонші (від 2 см), що відповідає ТУУ.
Також, звертаємо увагу, що ТУУ не містить такого параметру, як «ДІАМЕТРА/НАЙВУЖЧОЇ ЧАСТИНИ ВІДРІЗКУ», а містить параметр «ТОВЩИНА».
Встановлення максимальної довжини 0,7 м суперечить нормативу, який передбачає довжину до 1,9 м, і обмежує можливості учасників пропонувати продукцію стандартних розмірів.
Жодного обґрунтування (технічного, технологічного чи логістичного) необхідності саме таких параметрів у документації не наведено. Отже, зазначені розміри є безпідставними, дискримінаційними та такими, що порушують принцип добросовісної конкуренції.
ПРОСИМО:
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, переглянувши технічні характеристики предмета закупівлі та викласти вимогу в наступній редакції:
Таблиця 3
Вимоги Замовника
Пропозиція Учасника
Кількість
85 куб. м.,
діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см.,
довжина від 0.25 см. до 0.7 м.
Кількість
85 куб. м.,
- довжина: від 0,25 м. до 1,0 м. або від 1,0 м. до 1,9 м;
Для деревини дров’яної непромислового використання довжинами до 1,0 м граничні відхилення встановлюють у межах ±0,02 м, довжинами від 1,0 м до 1,9 м - у межах ±0,05 м.
- товщина: від 2 см і більше
1.Відповідність технічним та якісним характеристикам:
«Дрова паливні
Вимоги щодо якості:
Деревина : твердолистяні (дуб, бук, береза) у вигляді відрізків колод, полін:
85 куб. м.,
діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см.,
довжина від 0.25 см. до 0.7 м..
Вологість не більше 30%, якість яких відповідає ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги)»,
1.Відповідність технічним та якісним характеристикам:
«Дрова паливні
Вимоги щодо якості:
Деревина : твердолистяні (дуб, бук, береза) у вигляді відрізків колод, полін:
85 куб. м.,
- довжина: від 0,25 м. до 1,0 м. або від 1,0 м. до 1,9 м;
Для деревини дров’яної непромислового використання довжинами до 1,0 м граничні відхилення встановлюють у межах ±0,02 м, довжинами від 1,0 м до 1,9 м - у межах ±0,05 м.
- товщина: від 2 см і більше
Вологість не більше 30%, якість яких відповідає ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги)».
×
-
Назва доказу:
Скарга на умови
-
Повʼязаний документ:
Скарга на умови_ UA-2025-06-02-004522-a.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Просимо орган оскарження зобов’язати Замовника викласти зміни до тендерної документації відповідно до Таблиці 3 (Пропозиція Учасника) згідно з технічними параметрами передбаченими ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги). Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, для підтвердження зазначеного в п. 1 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази: 1. Тендерна документація, що затверджена Рішенням уповноваженої особи від 02.06.2025 року; 2. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) 3. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text ). 4. ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги). Інформуємо орган оскарження про те, що, наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник - ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Іван Іванович бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Іван Іванович не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про закупівлю, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку товару у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору. Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», Постанова КМУ № 1178 від 12.10.2022 року.