• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Дрова твердолистяні

Торги відмінено

178 500.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 892.50 UAH
Період оскарження: 02.06.2025 13:17 - 05.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей

Номер: df3060db65c6473395cc521afa4a47aa
Ідентифікатор запиту: UA-2025-06-02-004522-a.a1
Назва: Скарга на умови тендерної документації, у порядку та строки, визначених статтею 18 Закону та пунктом 59 Особливостей
Скарга:
Відділом освіти, охорони здоров’я, культури, сім’ї, молоді та спорту Іршавської міської ради було розпочато процедуру закупівлі (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-06-02-004522-a. ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Іван Іванович має намір прийняти участь у даній процедурі закупівлі. Відповідно до абзацу 1 п. 59 Особливостей скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації. ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Іван Іванович вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне. Фактичні обставини Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом. Відповідно до частини 4 статті 5 Закону, Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. Разом з тим, тендерна документація, що ЗАТВЕРДЖЕНА Рішенням Уповноваженої особи від 02.06.2025 р. містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі. Звертаю увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно пункту 63 Особливостей – відсутні. Вважаю, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням». Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей. Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації. Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним. 1. Відповідно до Додатку №2 тендерної документації Замовником встановлено вимогу: 1.1.) Кількість 85 куб. м., діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см., довжина від 0.25 см. до 0.7 м. 1.2.) Вимоги до предмету закупівлі: 1.Відповідність технічним та якісним характеристикам: «Дрова паливні Вимоги щодо якості: Деревина : твердолистяні (дуб, бук, береза) у вигляді відрізків колод, полін: 85 куб. м., діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см., довжина від 0.25 см. до 0.7 м.. Вологість не більше 30%, якість яких відповідає ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги)…». Вважаємо дискримінаційною саме умову щодо найменування параметру та вказаних розмірів, а саме: «діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см., довжина від 0.25 см. до 0.7 м..» у зв’язку з наступним: Таким чином ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги) для деревини дров’яної непромислового використання хвойних та листових порід передбачає наступні технічні характеристики та розміри: Параметри Розміри Градація Граничні відхили (1) - довжина, м 0,25 - >1,0 1,0- 1,9 0,01 ±0,02 ±0,05 - товщина, см від 2 см і більше 1,0 Примітки. (1) Для деревини дров’яної непромислового використання довжинами до 1,0 м граничні відхилення встановлюють у межах ±0,02 м, довжинами від 1,0 м до 1,9 м - у межах ±0,05 м. Таким чином стандарт дозволяє значно ширший діапазон довжин - до 1,9 м і мінімальну товщину від 2 см. Отже, вимога діаметра/найвужчої частини відрізку не менш ніж 15 см штучно виключає із конкуренції постачальників, які виробляють або мають у наявності дрова тонші (від 2 см), що відповідає ТУУ. Також, звертаємо увагу, що ТУУ не містить такого параметру, як «ДІАМЕТРА/НАЙВУЖЧОЇ ЧАСТИНИ ВІДРІЗКУ», а містить параметр «ТОВЩИНА». Встановлення максимальної довжини 0,7 м суперечить нормативу, який передбачає довжину до 1,9 м, і обмежує можливості учасників пропонувати продукцію стандартних розмірів. Жодного обґрунтування (технічного, технологічного чи логістичного) необхідності саме таких параметрів у документації не наведено. Отже, зазначені розміри є безпідставними, дискримінаційними та такими, що порушують принцип добросовісної конкуренції. ПРОСИМО: Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, переглянувши технічні характеристики предмета закупівлі та викласти вимогу в наступній редакції: Таблиця 3 Вимоги Замовника Пропозиція Учасника Кількість 85 куб. м., діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см., довжина від 0.25 см. до 0.7 м. Кількість 85 куб. м., - довжина: від 0,25 м. до 1,0 м. або від 1,0 м. до 1,9 м; Для деревини дров’яної непромислового використання довжинами до 1,0 м граничні відхилення встановлюють у межах ±0,02 м, довжинами від 1,0 м до 1,9 м - у межах ±0,05 м. - товщина: від 2 см і більше 1.Відповідність технічним та якісним характеристикам: «Дрова паливні Вимоги щодо якості: Деревина : твердолистяні (дуб, бук, береза) у вигляді відрізків колод, полін: 85 куб. м., діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см., довжина від 0.25 см. до 0.7 м.. Вологість не більше 30%, якість яких відповідає ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги)», 1.Відповідність технічним та якісним характеристикам: «Дрова паливні Вимоги щодо якості: Деревина : твердолистяні (дуб, бук, береза) у вигляді відрізків колод, полін: 85 куб. м., - довжина: від 0,25 м. до 1,0 м. або від 1,0 м. до 1,9 м; Для деревини дров’яної непромислового використання довжинами до 1,0 м граничні відхилення встановлюють у межах ±0,02 м, довжинами від 1,0 м до 1,9 м - у межах ±0,05 м. - товщина: від 2 см і більше Вологість не більше 30%, якість яких відповідає ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги)». Отже, просимо орган оскарження зобов’язати Замовника викласти зміни до тендерної документації відповідно до Таблиці 3 (Пропозиція Учасника) згідно з технічними параметрами передбаченими ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги). Для виконання вимог ч. 2 та ч. 5 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, для підтвердження зазначеного в п. 1 Скарги надаємо наступні документальні підтвердження/докази: 1. Тендерна документація, що затверджена Рішенням уповноваженої особи від 02.06.2025 року; 2. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) 3. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text ). 4. ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги). Інформуємо орган оскарження про те, що, наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник - ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Іван Іванович бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому. Проте, через дискримінаційні та необґрунтовані вимоги Замовника ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ Бабурнич Іван Іванович не може прийняти участь у закупівлі. Скаржник є активним учасником процедур закупівель та в повному обсязі належним чином виконував та виконує умови договорів про закупівлю, які було укладено з ним за результатами проведених торгів, в якості їх переможця. Оскаржуваними дискримінаційними умовами Замовник позбавляє можливості не лише Скаржника взяти участь у даній закупівлі, а й інших Учасників, які спроможні забезпечити поставку товару у строки і спосіб передбачений Замовником та належним чином виконати умови договору. Закон України «Про публічні закупівлі» установлює правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади. Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Одним із принципів здійснення публічних закупівель є принцип недискримінації учасників, встановлений в п. 4 ч. 1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі». Дотримання даного принципу означає, що Замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Крім цього, згідно ч. 4 ст. 22 Закону тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. На підставі вищевикладеного керуючись п. 55-59 Особливостей, вважаємо, що тендерна документація Замовника містить дискримінаційні вимоги та вимоги, які порушують чинні норми Особливостей та Закону, а саме статтю 5 Закону «Принципи здійснення публічних закупівель та недискримінація учасників» та частину 4 статті 22 «Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників», Постанова КМУ № 1178 від 12.10.2022 року. Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua). Перелік документів (доказів): 1. Тендерна документація, що затверджена Рішенням уповноваженої особи від 02.06.2025 року; 2. Закон України “Про публічні закупівлі” (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/922-19#Text) 3. Особливості здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1178-2022-%D0%BF#Text ). 4. ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги). Документи зазначені для виконання вимог ч. 5 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей, а також додаються до скарги як документальне підтвердження/докази у відповідності з ч. 2 ст. 18 Закону та п. 56 Особливостей. ФОП Бабурнич Іван Іванович просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду; 2) Встановити органом оскарження порушень законодавства з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі Дрова твердолистяні: ДК 021:2015- 03410000-7 Деревина, ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-06-02-004522-a. 3) Зобов’язати Замовника – Відділ освіти, охорони здоров"я,культури, сім"ї, молоді та спорту Іршавської міської ради – привести тендерну документацію у відповідність нормам чинного законодавства шляхом внесення відповідних зміни до тендерної документації. Обґрунтуванням вищевказаних вимог є все, зазначене вище, у тому числі, обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів суб'єкта оскарження, зокрема, на його право отримання вигоди, пов'язаної з перемогою у Процедурі закупівлі, тощо.
Дата розгляду скарги: 18.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.06.2025 15:40
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 23.06.2025 14:39
Дата виконання рішення Замовником: 01.07.2025 10:50
Коментар замовника щодо усунення порушень: Порушення усунуто в повному обсязі
Автор: ФІЗИЧНА ОСОБА-ПІДПРИЄМЕЦЬ БАБУРНИЧ ІВАН ІВАНОВИЧ, Іван Бабурнич 380675573132 baburnich01@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: e60fc9adbf2a4bfa9cfe07d35aaedbc4
Заголовок пункту скарги: Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Згідно пункту 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Уважно вивчивши Тендерну документацію, Скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
1. Відповідно до Додатку №2 тендерної документації Замовником встановлено вимогу: 1.1.)
Кількість 85 куб. м., діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см., довжина від 0.25 см. до 0.7 м.
1.2.) Вимоги до предмету закупівлі:
1.Відповідність технічним та якісним характеристикам:
«Дрова паливні
Вимоги щодо якості:
Деревина : твердолистяні (дуб, бук, береза) у вигляді відрізків колод, полін:
85 куб. м.,
діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см.,
довжина від 0.25 см. до 0.7 м..
Вологість не більше 30%, якість яких відповідає ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги)…».
Вважаємо дискримінаційною саме умову щодо найменування параметру та вказаних розмірів, а саме:
«діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см.,
довжина від 0.25 см. до 0.7 м..»
у зв’язку з наступним:
даний товар має ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги) відповідно до якого виготовляється товар.
ЗВЕРТАЄМО УВАГУ, що відповідно до Розділу 6: ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги) зазначено наступну інформацію:
Таким чином ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги) для деревини дров’яної непромислового використання хвойних та листових порід передбачає наступні технічні характеристики та розміри: Параметри
Розміри
Градація
Граничні відхили (1)
- довжина, м
0,25 - >1,0 1,0- 1,9
0,01
±0,02
±0,05
- товщина, см
від 2 см і більше
1,0
Примітки.
(1) Для деревини дров’яної непромислового використання довжинами до 1,0 м граничні відхилення встановлюють у межах ±0,02 м, довжинами від 1,0 м до 1,9 м - у межах ±0,05 м.
Таким чином стандарт дозволяє значно ширший діапазон довжин - до 1,9 м і мінімальну товщину від 2 см.
Отже, вимога діаметра/найвужчої частини відрізку не менш ніж 15 см штучно виключає із конкуренції постачальників, які виробляють або мають у наявності дрова тонші (від 2 см), що відповідає ТУУ.
Також, звертаємо увагу, що ТУУ не містить такого параметру, як «ДІАМЕТРА/НАЙВУЖЧОЇ ЧАСТИНИ ВІДРІЗКУ», а містить параметр «ТОВЩИНА».
Встановлення максимальної довжини 0,7 м суперечить нормативу, який передбачає довжину до 1,9 м, і обмежує можливості учасників пропонувати продукцію стандартних розмірів.
Жодного обґрунтування (технічного, технологічного чи логістичного) необхідності саме таких параметрів у документації не наведено. Отже, зазначені розміри є безпідставними, дискримінаційними та такими, що порушують принцип добросовісної конкуренції.
ПРОСИМО:
Зобов’язати Замовника внести зміни до тендерної документації, переглянувши технічні характеристики предмета закупівлі та викласти вимогу в наступній редакції:
Таблиця 3
Вимоги Замовника
Пропозиція Учасника
Кількість
85 куб. м.,
діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см.,
довжина від 0.25 см. до 0.7 м.
Кількість
85 куб. м.,
- довжина: від 0,25 м. до 1,0 м. або від 1,0 м. до 1,9 м;
Для деревини дров’яної непромислового використання довжинами до 1,0 м граничні відхилення встановлюють у межах ±0,02 м, довжинами від 1,0 м до 1,9 м - у межах ±0,05 м.
- товщина: від 2 см і більше
1.Відповідність технічним та якісним характеристикам:
«Дрова паливні
Вимоги щодо якості:
Деревина : твердолистяні (дуб, бук, береза) у вигляді відрізків колод, полін:
85 куб. м.,
діаметром/найвужча частина відрізку – від 15 см.,
довжина від 0.25 см. до 0.7 м..
Вологість не більше 30%, якість яких відповідає ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги)»,
1.Відповідність технічним та якісним характеристикам:
«Дрова паливні
Вимоги щодо якості:
Деревина : твердолистяні (дуб, бук, береза) у вигляді відрізків колод, полін:
85 куб. м.,
- довжина: від 0,25 м. до 1,0 м. або від 1,0 м. до 1,9 м;
Для деревини дров’яної непромислового використання довжинами до 1,0 м граничні відхилення встановлюють у межах ±0,02 м, довжинами від 1,0 м до 1,9 м - у межах ±0,05 м.
- товщина: від 2 см і більше
Вологість не більше 30%, якість яких відповідає ТУУ -00994207-005:2018 (Деревина дров’яна. Класифікація, облік, технічні вимоги)».
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації