-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт приміщення навчального корпусу головного (аудиторія №53) ТНПУ ім. В. Гнатюка по вул. М. Кривоноса, 2 в м. Тернополі
Завершена
448 340.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 241.70 UAH
мін. крок: 0.5% або 2 241.70 UAH
Період оскарження:
02.06.2025 12:15 - 07.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА НА РІШЕННЯ ПРО ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ ТОВ "БЕСТ КАВА"
Номер:
e9d81773a67e4561bb972f89b3f7a1a7
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-06-02-005003-a.c1
Назва:
СКАРГА НА РІШЕННЯ ПРО ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ ТОВ "БЕСТ КАВА"
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга АМКУ Бест Кава 22.06.25.doc 22.06.2025 23:44
- Скарга АМКУ Бест Кава 22.06.25.pdf 22.06.2025 23:44
- Скарга АМКУ Бест Кава 22.06.25.pdf.asice.zip 22.06.2025 23:45
- sign.p7s 22.06.2025 23:46
- рішення від 24.06.2025 № 9985.pdf 24.06.2025 16:29
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.06.2025 №10307.pdf 01.07.2025 16:28
- рішення від 30.06.2025 №10307.pdf 03.07.2025 12:32
- Відповідь на Скаргу ТНПУ 02125544.pdf 26.06.2025 12:47
- Відповідь на Скаргу ТНПУ 02125544.doc 26.06.2025 12:47
- Відповідь на Скаргу ТНПУ 02125544.pdf.p7s 26.06.2025 12:47
- Витяг з Кошторисних норм України.pdf 26.06.2025 12:47
- Витяг з Кошторисних норм України.docx 26.06.2025 12:47
- Витяг з Кошторисних норм України.pdf.p7s 26.06.2025 12:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
22.06.2025 23:51
Дата розгляду скарги:
30.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
24.06.2025 16:29
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
03.07.2025 12:32
Дата виконання рішення Замовником:
03.07.2025 14:23
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення АМКУ виконано.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
74b1780921bf4c45aebd29918926a310
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА НА РІШЕННЯ ПРО ВІДХИЛЕННЯ ПРОПОЗИЦІЇ ТОВ "БЕСТ КАВА"
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Підставою для відхилення тендерної пропозиції Замовник вважав її невідповідність вимогам «Настанови з визначення вартості будівництва», а саме невідповідність інформації, зазначеній в рядку 17 поданого у складі пропозиції Учасника локального кошторису Кошторисним нормам України, що полягає в застосуванні невірної норми витрат для однієї із робіт, яка входить в предмет закупівлі.
Проте Замовник зобов’язаний був розмістити повідомлення з вимогою про усунення Учасником невідповідностей, згідно вимог, передбачених пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022р. № 1178 (надалі по тексту - Особливості).
У відповідності до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Аналіз наведених положень Особливостей дає підстави вважати, що не підлягають усуненню у визначеному порядку лише невідповідності, що полягають у повній відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, тобто взагалі ненаданні учасником інформації (та/або документів). Натомість подання учасником інформації (та/або документів), проте з допущеними у них неточностями (помилками, тощо), що присутнє у поданих Учасником (ТОВ «БЕСТ КАВА») документах, є невідповідністю, що підлягає усуненню у встановленому порядку.
Більше того, у наведених положеннях Особливостей акцентується увага на тому, що не підлягають усуненню лише помилки, виправлення яких призводить до зміни предмета закупівлі.
В оскаржуваному рішенні Замовника про відхилення тендерної пропозиції жодним чином не обґрунтовано, яким чином допущені Учасником (ТОВ «БЕСТ КАВА») помилки призвели до зміни предмета закупівлі. Виправлення допущеної Учасником в локальному кошторисі помилки жодним чином не призвела б до зміни предмета закупівлі, оскільки суть цієї помилки полягає лише у невірному зазначенні норми витрат стосовно однієї із робіт, яка входить в предмет закупівлі.
Правовий висновок щодо застосування пункту 43 Особливостей в частині віднесення такого роду невідповідностей тендерної пропозиції до тих, що підлягають усуненню учасниками у визначеному порядку, викладений у рішенні Київського окружного адміністративного суду (суд, до якого оскаржуються рішення АМКУ у сфері публічних закупівель) від 10.11.2023р. у справі № 320/18336/23.
Таким чином Замовником позбавлено Учасника права на усунення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції, передбаченого п. 43 Особливостей.
Отже, тендерна пропозиція Учасника безпідставно та незаконно відхилена Замовником. За таких умов рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БЕСТ КАВА» прийняте без дотримання процедури закупівлі, визначеної Тендерною документацією, Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022р. № 1178, що порушує права та охоронювані законом інтереси ТОВ «БЕСТ КАВА», як учасника процедури закупівлі, оскільки перешкоджає визнанню його переможцем торгів, подальшому укладанню із Замовником договору про закупівлю та отриманню прибутку внаслідок виконання такого договору, на що ТОВ «БЕСТ КАВА» правомірно розраховувало.
Проте Замовник зобов’язаний був розмістити повідомлення з вимогою про усунення Учасником невідповідностей, згідно вимог, передбачених пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022р. № 1178 (надалі по тексту - Особливості).
У відповідності до п. 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель. Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Аналіз наведених положень Особливостей дає підстави вважати, що не підлягають усуненню у визначеному порядку лише невідповідності, що полягають у повній відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, тобто взагалі ненаданні учасником інформації (та/або документів). Натомість подання учасником інформації (та/або документів), проте з допущеними у них неточностями (помилками, тощо), що присутнє у поданих Учасником (ТОВ «БЕСТ КАВА») документах, є невідповідністю, що підлягає усуненню у встановленому порядку.
Більше того, у наведених положеннях Особливостей акцентується увага на тому, що не підлягають усуненню лише помилки, виправлення яких призводить до зміни предмета закупівлі.
В оскаржуваному рішенні Замовника про відхилення тендерної пропозиції жодним чином не обґрунтовано, яким чином допущені Учасником (ТОВ «БЕСТ КАВА») помилки призвели до зміни предмета закупівлі. Виправлення допущеної Учасником в локальному кошторисі помилки жодним чином не призвела б до зміни предмета закупівлі, оскільки суть цієї помилки полягає лише у невірному зазначенні норми витрат стосовно однієї із робіт, яка входить в предмет закупівлі.
Правовий висновок щодо застосування пункту 43 Особливостей в частині віднесення такого роду невідповідностей тендерної пропозиції до тих, що підлягають усуненню учасниками у визначеному порядку, викладений у рішенні Київського окружного адміністративного суду (суд, до якого оскаржуються рішення АМКУ у сфері публічних закупівель) від 10.11.2023р. у справі № 320/18336/23.
Таким чином Замовником позбавлено Учасника права на усунення невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції, передбаченого п. 43 Особливостей.
Отже, тендерна пропозиція Учасника безпідставно та незаконно відхилена Замовником. За таких умов рішення Замовника про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БЕСТ КАВА» прийняте без дотримання процедури закупівлі, визначеної Тендерною документацією, Законом України «Про публічні закупівлі» та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022р. № 1178, що порушує права та охоронювані законом інтереси ТОВ «БЕСТ КАВА», як учасника процедури закупівлі, оскільки перешкоджає визнанню його переможцем торгів, подальшому укладанню із Замовником договору про закупівлю та отриманню прибутку внаслідок виконання такого договору, на що ТОВ «БЕСТ КАВА» правомірно розраховувало.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти дану скаргу до розгляду та задовольнити її. 2. Зобов’язати Замовника скасувати своє рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «БЕСТ КАВА» по закупівлі UA-2025-06-02-005003-a.