Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі, розміру бюджетного призначення, очікуваної вартості предмета закупівлі відповідно до постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 "Про ефективне використання державних коштів": інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі зазначені у Додатку 2 до тендерної документації; очікувана вартість предмету закупівлі відповідає кошторисним призначенням на 2025 рік та визначена на підставі моніторингу цін проведеного методом порівняння ринкових цін. Закупівля проводиться відповідно до Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII (зі змінами) та з урахуванням Постанови КМУ №1178 від 12.10.2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (зі змінами). Забезпечення тендерної пропозиції не вимагається. Забезпечення виконання договору про закупівлю не встановлюється. Відповідальний за закупівлю Литвінов Олександр Вікторович тел.0664219589.
Торги не відбулися
126 000.00UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 1 260.00 UAH
Період оскарження:30.05.2025 16:51 - 04.06.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Неправомірне рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Товариство з обмеженою відповідальністю «Баско»
Номер:384432b69cdb446a83a5f3418102fa6d
Пов'язана кваліфікація:ТОВ "БАСКО", UA-EDR 20971740
Ідентифікатор запиту:UA-2025-05-30-008938-a.c1
Назва:Неправомірне рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Товариство з обмеженою відповідальністю «Баско»
Вимога:
Відповідно до протоколу № 342 від 11.06.2025 р. тендерну пропозицію учасника – Товариство з обмеженою відповідальністю «Баско» було відхилено, виходячи з наступного: Учасник у складі тендерної пропозиції не надав сертифікат відповідності, який вимагався у тендерній документації Замовника, який є діючий згідно ДСТУ 10230-1:2005 та надається документально.
Запитувана Замовником інформація згідно Розділу 4 Додатку 1 до тендерної документації (кваліфікаційні критерії, вимоги) зазначено:
Перелік документів та/або інформації щодо інформації про маркування, протоколи випробувань або сертифікати, що підтверджують відповідність предмета закупівлі встановленим замовником вимогам:
- декларацію та/або сертифікат відповідності. При відсутності одного чи двох документів, довідкою довільної форми має обґрунтувати відсутність/ненадання з обов'язковим посиланням на нормативно правовий акт (не підлягає обов’язковій сертифікації, тощо).
Звертаємо увагу, що з 01 січня 2018 року скасовується обов'язкова сертифікація продукції, що виконувалась відповідно до Декрету Кабінету Міністрів України від 10.05.1993 р. №46-93 «Про стандартизацію і сертифікацію» (сам Декрет втратив свою чинність).
Це означає що з цієї дати вся продукція, яка сертифікується та входить до Переліку продукції, що підлягає обов'язковій сертифікації в Україні, затвердженому Наказом Державного комітету України з питань технічного регулювання та споживчої політики від 01 лютого 2005 року №28, не підлягатиме обов'язковій сертифікації.
Таким чином, в Україні відповідно до наказу ДП «УкрНДНЦ» №500 від 29 грудня 2017 року «Про скасування національних нормативних документів» з 01 січня 2018 року органи сертифікації не тільки не сертифікують продукцію, а й не видають жодних довідок про те, чи підлягає товар сертифікації. Оскільки сертифікація відсутня повністю - жоден товар не підлягає сертифікації.
Відповідно до вимог Замовника та вищезазначеного, Товариство з обмеженою відповідальністю «Баско», надає у складі своєї пропозиції відповідну довідку довільної форми №1707/1178-е від 06 червня 2025р. «23 Довідка про не сертифікацію», яка цілком містить обґрунтування щодо відсутності/ненадання з обов'язковим посиланням на нормативно правовий акт, а також Декларацію Постачальника «24 Декларація про відповідність Цвяхи» № 017/07/117 від 06.06.2025 р. із зазначенням всіх технічних, якісних та кількісних характеристик предмета закупівлі, а також із вказанням діючого ДСТУ 10230-1:2005.
Одже, Товариство з обмеженою відповідальністю «Баско» надало всю інформацію, яка вимагалась Замовником в повному обсязі.
Окремо слід зауважити, що відповідно до п. 1 розділу 3 ТД «Інструкції з підготовки тендерної пропозиції» відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції, не може бути підставою для її відхилення замовником.
Також відповідно до п.п. 3 п.2 розділу 5 ТД «Оцінка тендерної пропозиції» відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб - підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Також, просимо при розгляді даного повідомлення врахувати наступне.
Відповідно до ст.16 Закону України «Про публічні закупівлі» документи що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, не подаються ними у складі тендерної пропозиції та не вимагаються під час проведення переговорів з учасником (у разі застосування переговорної процедури закупівлі).
Відсутність документів, що не передбачені законодавством для учасників - юридичних, фізичних осіб, у тому числі фізичних осіб-підприємців, у складі тендерної пропозиції не може бути підставою для її відхилення замовником.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог також порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси ТОВ «Баско», пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені частиною першою статті 5 Закону.
Разом з цим, ч. 4 ст. 22 Закону заборонено встановлювати у ТД вимоги, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників (далі — дискримінаційні вимоги або дискримінаційні умови). Заборона на встановлення дискримінаційних вимог випливає також з інших вимог Закону. Зокрема, ст. 5 Закону визначено, що одним із принципів здійснення закупівель є недискримінація учасників та рівне ставлення до них. Ст. 5 Закону встановлює наступні правила, покликані забезпечити недискримінацію учасників: рівність умов участі у закупівлях учасників всіх форм власності та організаційно правових форм; обов'язок замовника забезпечити вільний доступ всім учасникам до інформації про закупівлю; заборона замовнику встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників. Ч. 1 ст. 12 Закону встановлює вимоги, зокрема до Prozorro, зазначаючи про те, що електронна система закупівель повинна бути загальнодоступною та гарантувати недискримінацію.
Отже, головна ознака умов ТД, за якою їх можна віднести до дискримінаційних — це негативні наслідки, зумовлені такими умовами, якими є обмеження конкуренції та дискримінація учасників. Тобто замовник встановлює такі вимоги до учасника торгів або до предмета закупівлі, які є надмірними або занадто деталізованими у порівнянні з вимогами, які звичайно висуваються та вважаються об'єктивно необхідними для успішного виконання договору про закупівлю. Шляхом включення до тендерної документації дискримінаційних умов замовник (навмисно або ні) необґрунтовано звужує коло потенційних учасників закупівель, перешкоджаючи певним постачальникам, які спроможні виконати умови договору, брати участь у конкурсі.
Підсумовуючи все вище викладене,
ПРОСИМО:
скасувати рішення щодо відхилення тендерної пропозиції Товариство з обмеженою відповідальністю «Баско» в рамках відкритих торгів з особливостями UA-2025-05-30-008938-a та прийняти тендерну пропозицію Товариство з обмеженою відповідальністю «Баско» .
Вирішення:Протокол про відхилення тендерної пропозиції Учасника в електронній системі закупівель від 11.06.2025 № 342 зазначене рішення прийнято помилково.