-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Страхові послуги (Страхування відповідальності керівника)
Торги не відбулися
1 198 935.40
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 11 989.35 UAH
мін. крок: 1% або 11 989.35 UAH
Період оскарження:
30.05.2025 12:28 - 06.06.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
Дискримінаційні вимоги ТД
Номер:
704595c616244b6b9ec8502ddad018e6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-30-004030-a.b1
Назва:
Дискримінаційні вимоги ТД
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга до АМКУ - АТ УКРТРАНСГАЗ.pdf.p7s 05.06.2025 11:09
- 9773.pdf.p7s 05.06.2025 11:09
- Рішення Окружного адм суду.pdf 05.06.2025 11:09
- 9773.pdf 05.06.2025 11:09
- Наказ від 01.07.2024 р..pdf 05.06.2025 11:09
- Скарга до АМКУ - АТ УКРТРАНСГАЗ.docx 05.06.2025 11:09
- Скарга до АМКУ - АТ УКРТРАНСГАЗ.pdf 05.06.2025 11:09
- sign.p7s 05.06.2025 11:10
- Додаткові пояснення АТ Укртрансгаз.pdf 15.06.2025 20:57
- Додаткові пояснення АТ Укртрансгаз.pdf.p7s 15.06.2025 20:57
- рішення від 09.06.2025 № 9082.pdf 09.06.2025 14:44
- Інформація про резолютивну частину рішення від 16.06.2025 №9531.pdf 17.06.2025 14:04
- рішення від 16.06.2025 № 9531.pdf 18.06.2025 19:16
- Пояснення по суті скарги UA-2025-05-30-004030-a.pdf 11.06.2025 14:35
- Пояснення по суті скарги UA-2025-05-30-004030-a.docx 11.06.2025 14:35
Дата прийняття скарги до розгляду:
05.06.2025 12:14
Дата розгляду скарги:
16.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
09.06.2025 14:45
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
18.06.2025 19:16
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d227b333fff34cc2bd9c935c571a49da
Заголовок пункту скарги:
Підпунктом 5.2. пункту 5 додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові умови, які, на думку Скаржника, є дискримінаційними
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Підпунктом 5.2. пункту 5 додатку № 1 до Тендерної документації Замовником встановлені обов’язкові умови, які повинен виконати Учасник закупівлі, а саме: учасник повинен забезпечити перестрахування на міжнародному ринку страхових послуг, за виключенням ринку Російської Федерації та Республіки Білорусь та без залучення суб'єктів Російської Федерації та Республіки Білорусь у якості самостійних перестраховиків або у складі синдикатів чи інших об'єднань або інших суб'єктів, в яких суб'єкти Російської Федерації та Республіки Білорусь приймають участь прямо або опосередковано. Перестраховики - нерезиденти мають відповідати Вимогам до рейтингів фінансової надійності (стійкості) страховиків та перестраховиків-нерезидентів та порядок їх підтвердження.
Виконавець повинен мати можливість перестрахування страхових ризиків, що є предметом закупівлі при виконанні договору, у перестраховика із рівнем рейтингу за класифікацією одного з нижченаведених міжнародних рейтингових агентств не нижче ніж:
A.M.Best (США) – «A-»;
Moody’s Investors Service (США) – «A-»;
Fitch Ratings (Великобританія) – «A-»;
Standard & Poor’s (США) – «A-».
На підтвердження можливості перестрахування страхових ризиків, що є предметом закупівлі при виконанні договору Виконавець за вимогою Замовника надає листа на бланку із зазначенням контактних даних перестраховика/перестрахового брокера щодо можливості перестрахування від перестраховика з вищезазначеним рейтингом (перестрахового брокера, через або за посередництвом якого страховик планує укласти договір перестрахування з перестраховиком з вищезазначеним рейтингом) за підписом із зазначенням посади, імені і прізвища посадової особи перестраховика/перестрахового брокера та/або наявність договору перестрахування з перестраховиком з вищезазначеним рейтингом завіреного оригінальною печаткою (у разі використання) і підписом посадової особи такого перестраховика/перестрахового брокера з вказанням посади, імені і прізвища підписанта.
У випадку факультативного перестрахування страхових ризиків, що є предметом закупівлі при виконанні договору Виконавець за вимогою Замовника надає листа для підтвердження виданого котирування із зазначенням періоду дії або терміну до якого дійсні надані умови та частини (долі), що перестраховується згідно з наданим котируванням.
В посилення вищенаведеної обов’язкової вимоги, Замовником в пункті 2 Додатку № І-а регламентовано обов’язок учасника надати гарантійний лист із підтвердженням Можливість перестрахування страхових ризиків, що є предметом закупівлі при виконанні договору, у перестраховика із рівнем рейтингу за класифікацією одного з нижченаведених міжнародних рейтингових агентств не нижче ніж:
- A.M.Best (США) – «A-»;
- Moody’s Investors Service (США) – «A-»;
- Fitch Ratings (Великобританія) – «A-»;
- Standard & Poor’s (США) – «A-».
Отже, прийняти участь у даній процедурі закупівлі може лише той страховик (учасник), який може забезпечити перестрахування на міжнародному ринку страхових послуг у перестраховиків – нерезидентів із рівнем рейтингу за класифікацією одного з міжнародних рейтингових агентств не нижче ніж: A.M.Best (США) – «A-»; Moody’s Investors Service (США) – «A-»; Fitch Ratings (Великобританія) – «A-»; Standard & Poor’s (США) – «A-» та може надати про це гарантійний лист.
Скаржник зауважує на тому, що чинним законодавством (новим ЗУ «Про страхування» в редакції від 01.07.2024 р.) не передбачено обов’язку страховика перестраховувати власні ризики, тим більше, у страховиків-нерезидентів, ще й які мають визначені Замовником міжнародні рейтинги!
Підпунктом 1 пункту 22 глави 3 розділу ІІ Положення НБУ № 194 визначено, що Політика перестрахування визначається страховиком з метою врегулювання порядку здійснення вихідного перестрахування та повинна містити спосіб та процедури перестрахування, ліміти власного утримання та порядок їх розрахунку, які використовує страховик.
Відповідно до резулятивної частини Листа НБУ від 07.02.2025 р. за вих. № 33-0005/9773 (копія листа додається):
«... Обов’язком страховика є визначення політики перестрахування, зокрема, порядку визначення потреби страховика у перестрахуванні, порядку вибору перестраховиків, зокрема, перестраховиків-нерезидентів, умов перестрахування та власного утримання. Водночас страховику не заборонено під час визначення політики перестрахування брати до уваги потреби та вимоги клієнтів у страхуванні…»
Слід зауважити на тому, що згідно наказу № 10/1-ІН/10 від 01.07.2024 р., Скаржник має обов’язок із перестрахування ризиків за договорами страхування із загальною страховою сумою (ліміт відповідальності) 60 млн. грн. (копія наказу додається).
Згідно п. 1.7 проекту договору страхування, який є Додатком № 4 до ТД, страхова сума та ліміти відповідальності за договором страхування складає 1 млн дол. США, що у гривневому еквіваленті за офіційним курсом НБУ становить 41 480 000,00 грн. (доказ: https://bank.gov.ua/ua/markets/exchangerates) та не перевищує 60 млн. грн.
Отже, згідно чинного законодавства та локальних актів, Скаржник не має обов’язку із перестрахування ризику за договором по даній закупівлі, що підтверджується листом регулятора фінансового ринку (НБУ) від 07.02.2025 р. за вих. № 33-0005/9773 (копія листа додається). Скаржник має право, а не зобов’язаний брати до уваги вимоги клієнтів у страхуванні. Відповідно до розрахунків і відповідної політики Скаржника, перестрахування даного ризику у перестраховиків-нерезидентів є економічно недоцільним і невигідним.
Крім того, абсолютна більшість страхових компаній України, у тому числі і Скаржник, не мають договорів перестрахування ризиків (договорів про співпрацю) саме із перестраховиками-нерезидентами, які ще в додаток мають визначені Замовником міжнародні рейтинги, адже, у більшості страховиків розмір страхових сум за договорами страхування вкладаються у власне утримання страховика.
Скаржник не має чинного договору перестрахування за видом страхування, що відповідає предмету закупівлі, укладеного з нерезидентом України, не може надати про це гарантійний лист, та відповідно, - не може прийняти участь у закупівлі, що порушує права та інтереси Скаржника в першу чергу як потенційного учасника даної закупівлі.
Замовник ніяким чином не пояснив та законодавчо не обґрунтував обов’язковість перестраховувати зазначені у тендерній документації ризики саме у страховиків-нерезидентів, які в додаток мають визначені Замовником міжнародні рейтинги.
Ця вимога є дискримінаційною і по відношенню до перестраховиків-резидентів, адже Скаржник має право (а не обов’язок), відповідно до діючого законодавства, перестраховувати ризики у страховиків-резидентів, що забезпечить розрахунки у гривні, а не витік валюти за кордон, особливо під час повномасштабного вторгнення російської федерації.
Отже, вищезазначені умови Тендерної документації Замовника є дискримінаційними і суперечать чинному законодавству України, зокрема і у сфері публічних закупівель, що значно обмежило (звузило) кількість учасників закупівлі, у тому числі і права та законні інтереси на участь у процедурі закупівлі й самого Скаржника.
Звертаємо увагу АМКУ на той факт, що АМКУ неодноразово розглядав скарги по повністю аналогічним вимогам тендерних документацій різних замовників і визнала подібні вимоги дискримінаційними. Такі висновки Колегії АМКУ викладені, зокрема, і в рішеннях № 15955-р/пк-пз від 13.07.2021 р., № 15645-р/пк-пз від 23.09.2024 р. та є усталеними.
Слід також зауважити на тому, що 12.07.2022 р. Окружним адміністративним судом м. Києва у своєму рішенні від 12.07.2022 р. у справі № 640/23532/21 зроблено правовий висновок про те, що умови тендерної документації про обов’язкову наявність у учасника закупівлі договору перестрахування із іншим страховиком (в тому числі і з перестраховиками-нерезидентами) та/або з обов’язком перестрахування ризику, тим більше у перестраховиків-нерезидентів, - є нічим іншим, як дискримінаційними умовами.
Отже, вище встановлені у Тендерній документації умови порушують положення ст. 5 та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.
Виконавець повинен мати можливість перестрахування страхових ризиків, що є предметом закупівлі при виконанні договору, у перестраховика із рівнем рейтингу за класифікацією одного з нижченаведених міжнародних рейтингових агентств не нижче ніж:
A.M.Best (США) – «A-»;
Moody’s Investors Service (США) – «A-»;
Fitch Ratings (Великобританія) – «A-»;
Standard & Poor’s (США) – «A-».
На підтвердження можливості перестрахування страхових ризиків, що є предметом закупівлі при виконанні договору Виконавець за вимогою Замовника надає листа на бланку із зазначенням контактних даних перестраховика/перестрахового брокера щодо можливості перестрахування від перестраховика з вищезазначеним рейтингом (перестрахового брокера, через або за посередництвом якого страховик планує укласти договір перестрахування з перестраховиком з вищезазначеним рейтингом) за підписом із зазначенням посади, імені і прізвища посадової особи перестраховика/перестрахового брокера та/або наявність договору перестрахування з перестраховиком з вищезазначеним рейтингом завіреного оригінальною печаткою (у разі використання) і підписом посадової особи такого перестраховика/перестрахового брокера з вказанням посади, імені і прізвища підписанта.
У випадку факультативного перестрахування страхових ризиків, що є предметом закупівлі при виконанні договору Виконавець за вимогою Замовника надає листа для підтвердження виданого котирування із зазначенням періоду дії або терміну до якого дійсні надані умови та частини (долі), що перестраховується згідно з наданим котируванням.
В посилення вищенаведеної обов’язкової вимоги, Замовником в пункті 2 Додатку № І-а регламентовано обов’язок учасника надати гарантійний лист із підтвердженням Можливість перестрахування страхових ризиків, що є предметом закупівлі при виконанні договору, у перестраховика із рівнем рейтингу за класифікацією одного з нижченаведених міжнародних рейтингових агентств не нижче ніж:
- A.M.Best (США) – «A-»;
- Moody’s Investors Service (США) – «A-»;
- Fitch Ratings (Великобританія) – «A-»;
- Standard & Poor’s (США) – «A-».
Отже, прийняти участь у даній процедурі закупівлі може лише той страховик (учасник), який може забезпечити перестрахування на міжнародному ринку страхових послуг у перестраховиків – нерезидентів із рівнем рейтингу за класифікацією одного з міжнародних рейтингових агентств не нижче ніж: A.M.Best (США) – «A-»; Moody’s Investors Service (США) – «A-»; Fitch Ratings (Великобританія) – «A-»; Standard & Poor’s (США) – «A-» та може надати про це гарантійний лист.
Скаржник зауважує на тому, що чинним законодавством (новим ЗУ «Про страхування» в редакції від 01.07.2024 р.) не передбачено обов’язку страховика перестраховувати власні ризики, тим більше, у страховиків-нерезидентів, ще й які мають визначені Замовником міжнародні рейтинги!
Підпунктом 1 пункту 22 глави 3 розділу ІІ Положення НБУ № 194 визначено, що Політика перестрахування визначається страховиком з метою врегулювання порядку здійснення вихідного перестрахування та повинна містити спосіб та процедури перестрахування, ліміти власного утримання та порядок їх розрахунку, які використовує страховик.
Відповідно до резулятивної частини Листа НБУ від 07.02.2025 р. за вих. № 33-0005/9773 (копія листа додається):
«... Обов’язком страховика є визначення політики перестрахування, зокрема, порядку визначення потреби страховика у перестрахуванні, порядку вибору перестраховиків, зокрема, перестраховиків-нерезидентів, умов перестрахування та власного утримання. Водночас страховику не заборонено під час визначення політики перестрахування брати до уваги потреби та вимоги клієнтів у страхуванні…»
Слід зауважити на тому, що згідно наказу № 10/1-ІН/10 від 01.07.2024 р., Скаржник має обов’язок із перестрахування ризиків за договорами страхування із загальною страховою сумою (ліміт відповідальності) 60 млн. грн. (копія наказу додається).
Згідно п. 1.7 проекту договору страхування, який є Додатком № 4 до ТД, страхова сума та ліміти відповідальності за договором страхування складає 1 млн дол. США, що у гривневому еквіваленті за офіційним курсом НБУ становить 41 480 000,00 грн. (доказ: https://bank.gov.ua/ua/markets/exchangerates) та не перевищує 60 млн. грн.
Отже, згідно чинного законодавства та локальних актів, Скаржник не має обов’язку із перестрахування ризику за договором по даній закупівлі, що підтверджується листом регулятора фінансового ринку (НБУ) від 07.02.2025 р. за вих. № 33-0005/9773 (копія листа додається). Скаржник має право, а не зобов’язаний брати до уваги вимоги клієнтів у страхуванні. Відповідно до розрахунків і відповідної політики Скаржника, перестрахування даного ризику у перестраховиків-нерезидентів є економічно недоцільним і невигідним.
Крім того, абсолютна більшість страхових компаній України, у тому числі і Скаржник, не мають договорів перестрахування ризиків (договорів про співпрацю) саме із перестраховиками-нерезидентами, які ще в додаток мають визначені Замовником міжнародні рейтинги, адже, у більшості страховиків розмір страхових сум за договорами страхування вкладаються у власне утримання страховика.
Скаржник не має чинного договору перестрахування за видом страхування, що відповідає предмету закупівлі, укладеного з нерезидентом України, не може надати про це гарантійний лист, та відповідно, - не може прийняти участь у закупівлі, що порушує права та інтереси Скаржника в першу чергу як потенційного учасника даної закупівлі.
Замовник ніяким чином не пояснив та законодавчо не обґрунтував обов’язковість перестраховувати зазначені у тендерній документації ризики саме у страховиків-нерезидентів, які в додаток мають визначені Замовником міжнародні рейтинги.
Ця вимога є дискримінаційною і по відношенню до перестраховиків-резидентів, адже Скаржник має право (а не обов’язок), відповідно до діючого законодавства, перестраховувати ризики у страховиків-резидентів, що забезпечить розрахунки у гривні, а не витік валюти за кордон, особливо під час повномасштабного вторгнення російської федерації.
Отже, вищезазначені умови Тендерної документації Замовника є дискримінаційними і суперечать чинному законодавству України, зокрема і у сфері публічних закупівель, що значно обмежило (звузило) кількість учасників закупівлі, у тому числі і права та законні інтереси на участь у процедурі закупівлі й самого Скаржника.
Звертаємо увагу АМКУ на той факт, що АМКУ неодноразово розглядав скарги по повністю аналогічним вимогам тендерних документацій різних замовників і визнала подібні вимоги дискримінаційними. Такі висновки Колегії АМКУ викладені, зокрема, і в рішеннях № 15955-р/пк-пз від 13.07.2021 р., № 15645-р/пк-пз від 23.09.2024 р. та є усталеними.
Слід також зауважити на тому, що 12.07.2022 р. Окружним адміністративним судом м. Києва у своєму рішенні від 12.07.2022 р. у справі № 640/23532/21 зроблено правовий висновок про те, що умови тендерної документації про обов’язкову наявність у учасника закупівлі договору перестрахування із іншим страховиком (в тому числі і з перестраховиками-нерезидентами) та/або з обов’язком перестрахування ризику, тим більше у перестраховиків-нерезидентів, - є нічим іншим, як дискримінаційними умовами.
Отже, вище встановлені у Тендерній документації умови порушують положення ст. 5 та ст. 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», а також права та законні інтереси Скаржника, пов’язані з його участю у процедурі закупівлі та мають бути видалені Замовником.
×
-
Назва доказу:
4. Рішення Окружного адміністративного суду м. Києва від 12.07.2022 р. у справі № 640/23532/21.
-
Повʼязаний документ:
Рішення Окружного адм суду.pdf
-
-
Назва доказу:
3. Наказ № 10/1-ІН/10 від 01.07.2024 р.;
-
Повʼязаний документ:
Наказ від 01.07.2024 р..pdf
-
-
Назва доказу:
2. Файл підпису листа НБУ від 07.02.2025 р. (файл 9773.pdf.p7s);
-
Повʼязаний документ:
9773.pdf.p7s
-
-
Назва доказу:
1. Лист НБУ від 07.02.2025 р. (файл 9773.pdf);
-
Повʼязаний документ:
9773.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Зобов’язати Акціонерне товариство «Укртрансгаз» внести зміни в Тендерну документацію у відповідності із вимогами чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, а саме - усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації та вимоги, які не відповідають чинному законодавству, зазначені у тексті цієї скарги.