• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Портативна ендоскопічна камера з чохлом. Жорсткий синускоп (ендоскоп)

Завершена

300 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 3 000.00 UAH
Період оскарження: 30.05.2025 11:07 - 26.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга про неправомірне відхилення пропозиції Учасника

Номер: fc066a9696594c18b45905571817ef3a
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-30-002508-a.a2
Назва: Скарга про неправомірне відхилення пропозиції Учасника
Скарга:
І. Підстави подання скарги та обґрунтування Скаржника Хронологія подій: Замовником було розміщено оголошення про проведення публічної закупівлі: Портативна ендоскопічна камера з чохлом. Жорсткий синускоп (ендоскоп) згідно CPV за ДК 021:2015 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків (Портативна ендоскопічна камера з чохлом (код НК 024:2019: 35958 - Ендоскоп-відеокамера); Жорсткий синускоп (ендоскоп) (код НК: 36906 - Назальний ендоскоп)), Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-30-002508-a. ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕЙРОТЕК" (Скаржник надалі за текстом скарги) взято участь в процедурі закупівлі. 06.06.2025 року Замовником було розміщено ПРОТОКОЛ №92 уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства «Центральна міська лікарня Ренійської міської ради» щодо відміни відкритих торгів з особливостями на закупівлю, відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-05-30-002508-a в електронній системі PROZORRO. ТОВ «НЕЙРОТЕК» було оскаржено рішення Замовника щодо відміни відкритих торгів з особливостями до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі по тексту – Комісія). Згідно рішення №9944-р/пк-пз від 23.06.2025 року Комісія постановила: Зобов'язати Комунальне некомерційне підприємство "Центральна міська лікарня Ренійської міської ради" (код ЄДРПОУ: 01998868) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Портативна ендоскопічна камера. Жорсткий синускоп (ендоскоп).", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-30-002508-a. Уповноважена особа Замовника 22.07.2025 року виконала рішення Комісії, після чого 23.07.2025 уповноваженою особою Замовника (далі по тексту -УО Замовника) було внесено зміни до даної закупівлі та повністю змінено медико-технічні параметри предмету закупівлі. Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі кінцевий термін подання тендерних пропозицій до 01:00 29.07.2025 року. 30.07.2025 року згідно інформації електронної системи закупівель участь у процедурі закупівлі прийняли участь наступні учасники: - ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕЙРОТЕК", код ЄДРПОУ 45159192; - ФОП Кучер Валерій Миколайович, код ЄДРПОУ 2331707377 01.08.2025 року Замовником через електронну систему закупівель (далі – ЕСЗ) було надано ТВО «НЕЙРОТЕК» Вимогу про усунення порушення: «1.1. Учасником було не повністю надано інформацію про предмет закупівлі у Додатку 4 тендерної документації «Форма «Тендерна пропозиція». Учасником було зазначено предмет закупівлі «Портативна ендоскопічна камера з чохлом. Жорсткий синускоп (ендоскоп) згідно CPV за ДК 021:2015 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків (Портативна ендоскопічна камера з чохлом (код НК 024:2019: 35958 - Ендоскоп-відеокамера); Жорсткий синускоп (ендоскоп) (код НК: 36906 - Назальний ендоскоп)).» Однак у п. 1 Таблиці визначено лише «Медична ендоскопічна камера НСМ 8261» без вказання наявності чохла (або його комплектації). 1.2. Користуючись правом п. 43 Особливостей, учасник повинен внести зміни до Тендерної пропозиції для усунення виявлених невідповідностей. Надати виправлений документ «Тендерна пропозиція» протягом 24-х годин.» 01.08.2025р. ТОВ «НЕЙРОТЕК» було виправлено невідповідності в повному обсязі та опубліковано оновлені документи через ЕСЗ. В Замовника були відсутні зауваження до виправлень невідповідностей. Підстави для подання Скарги: 06.08.20205 року УО Замовника було опубліковано ПРОТОКОЛ уповноваженої особи № 137 від 06.08.2025 року про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕЙРОТЕК". В Протоколі УО зазначено: «Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника виявлено невідповідності вимогам, встановленим Додатком 2 «Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі»: 1. Відсутність посилання на декларацію відповідності щодо чохла: У складі тендерної пропозиції учасника відсутнє посилання на декларацію відповідності та сам документ, що підтверджує відповідність чохла вимогам чинного законодавства, як цього вимагає тендерна документація замовника. Вказана декларація є обов’язковою для всіх складових предмета закупівлі, згідно з вимогами тендерної документації, проте надана лише для камери. 2. Невідповідність комплектності та декларації відповідності: Учасник зазначає, що чохол входить до комплекту камери, однак у декларації відповідності, наданій до камери, немає жодної згадки про наявність або відповідність чохла. Декларація відповідності надана на камеру, без вказання наявного чохла, який визначений у ціновій пропозиції як «комплект». 3. Відсутність чохла в гарантійному листі: У наданому гарантійному листі відсутня будь-яка згадка про чохол, як про частину поставки, що покривається гарантійними зобов’язаннями. Це свідчить про можливу відсутність гарантійного покриття на дану частину товару або про її неналежне включення до предмета закупівлі.» Дане рішення вважаємо таким, що ухвалене з порушенням законодавства про публічні закупівлі. Таке рішення вважаємо незаконним та таким, що підлягає скасуванню з огляду на наступне. Звертаємо увагу Комісії, що в Замовника відповідно до опублікованого оголошення в ЕСЗ наявна потреба в закупівлі таких товарів: - Портативна ендоскопічна камера, ДК 021:2015: 33160000-9 Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 35958 Ендоскоп-відеокамера -1 штука - Жорсткий синускоп (ендоскоп), ДК 021:2015: 33160000-9 Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 36906 Назальний ендоскоп – 2 штуки - Жорсткий синускоп (ендоскоп), ДК 021:2015: 33160000-9 Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 36906 Назальний ендоскоп – 1 штука Зображення 1 (Інформація з Prozorro) Посилання: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-30-002508-a?oldVersion=true 1. Щодо Відсутності посилання на декларацію відповідності щодо чохла: Слово «чохол» фігурує в загальній назві предмета закупівлі Замовника, проте згідно інформації з ЕСЗ не закуповується Замовником як окрема частина предмету закупівлі. Нижче наводимо детальний розгляд положень тендерної документації Замовника: Пунктом 1 Додатку 2 до тендерної документації встановлено вимогу: «Товар, запропонований Учасником, повинен бути введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку. На підтвердження Учасник повинен надати завірену копію декларації або копію документів, що підтверджують можливість введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) медичного виробу за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно вимог вимог ПКМУ від 2 жовтня 2013 р. № 753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів». Оскільки, згідно оголошення про проведення процедури закупівлі встановлено вичерпний перелік товарів до якого не входить «чохол», Скаржником в складі пропозиції було надано Декларацію про відповідність № Nantong/01, яка в повній мірі підтверджує виконання Скаржником вимоги Пункту 1 Додатку 2 та надана на запропонований товар, медико-технічні параметри якого в повній мірі відповідають вимогам Додатку 2 тендерної документації Замовника. Звертаємо увагу Комісії, що «чохол» у відповідності з вимогами Таблиці технічних специфікацій Додатку 2 тендерної документації не є окремим товаром що закуповує замовник таким як Портативна ендоскопічної камера та Жорсткі синускопи (ендоскопи), а являється одним із технічних параметрів Портативної ендоскопічної камери. За логікою Замовника документи про проходження процедури оцінки відповідності потрібно було б надавати на усі технічні параметри до прикладу, такі як: - вбудований LCD монітор з захисним склом (пункт 1.5. Таблиці); - оптичний адаптер з оптичним зумом (пункт 1.7. Таблиці), та ін. Що, в свою чергу, є неможливим, оскільки такі документи, відповідно до своєї правової природи, не містять обов’язкової вимоги щодо відображення в них детальних технічних характеристик товару. Тендерною документацією не встановлено окремих вимог стосовно надання Учасниками документів на підтвердження оцінки відповідності окремо кожного технічного параметру товару, тому в Скаржника відсутній обов’язок надавати в складі пропозиції Декларації відповідності окремо на чохол. В пункті 1 протокольного рішення Замовника додатково зазначено: «Вказана декларація є обов’язковою для всіх складових предмета закупівлі, згідно з вимогами тендерної документації, проте надана лише для камери». Аналізуючи вимоги тендерної документації дана вимога відсутня в тендерній документації Замовника, в тому числі Додатку 2. Проте, Скаржником в свою чергу в складі пропозиції було надано Декларації відповідності саме на позиції товарів, які є складовими предмета закупівлі. В тендерній документації Замовника, в тому числі Додатку 2 відсутня конкретна вимога стосовно надання Учасниками будь яких заповнених таблиць (якщо товаром не є еквівалент) чи обов’язок надання Учасниками заповненого Додатку 2 в складі своїх пропозицій, про те Скаржником додатково у складі тендерної пропозиції було надано файл «22. Додаток 2 МТВ (таблиця технічних специфікацій).pdf», який містить заповнену Таблицю технічних специфікацій, а також зазначені посилання на технічну документацію виробника та декларацію відповідності, оформлені відповідно до законодавчо встановлених вимог щодо змісту таких документів, що підтверджують відповідність запропонованого Скаржником товару вимогам Замовника. З огляду на вищевикладене, Скаржником в повній мірі було підтверджено відповідність запропонованого товару вимогам Додатку 2 тендерної документації Замовника, в тому числі Пункту 1 цього додатку та надано документи, що підтверджують введення в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку. Акцентуємо увагу Комісії на те, що відповідно до пункту 28 Особливостей зазначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Відповідно до пункту 44 Особливостей зазначено, зокрема, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту. Варто підкреслити, що зазначені вимоги Додатку 2 тендерної документації містяться не в окремому додатку тендерної документації які повинні бути подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції. Вбачаємо, що Замовником навмисно та суб’єктивно було вирішено, що пропозиція Скаржника містить невідповідності, які є питанням даного оскарження. 2. Щодо Невідповідності комплектності та декларації відповідності: Повторно звертаємо увагу Комісії, що 01.08.2025 року Замовником через електронну систему закупівель (далі – ЕСЗ) було надано Вимогу про усунення порушення: «1.1. Учасником було не повністю надано інформацію про предмет закупівлі у Додатку 4 тендерної документації «Форма «Тендерна пропозиція». Учасником було зазначено предмет закупівлі «Портативна ендоскопічна камера з чохлом. Жорсткий синускоп (ендоскоп) згідно CPV за ДК 021:2015 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків (Портативна ендоскопічна камера з чохлом (код НК 024:2019: 35958 - Ендоскоп-відеокамера); Жорсткий синускоп (ендоскоп) (код НК: 36906 - Назальний ендоскоп)).» Однак у п. 1 Таблиці визначено лише «Медична ендоскопічна камера НСМ 8261» без вказання наявності чохла (або його комплектації). 1.2. Користуючись правом п. 43 Особливостей, учасник повинен внести зміни до Тендерної пропозиції для усунення виявлених невідповідностей. Надати виправлений документ «Тендерна пропозиція» протягом 24-х годин.» Скаржником було виправлено невідповідності в повному обсязі та опубліковано оновлені документи через ЕСЗ, а саме файл 10. Тендерна пропозиція.pdf та Лист-роз'яснення.pdf. В файлі 10. Тендерна пропозиція.pdf Скаржником на вимогу Замовника, було уточнено дані про запропонований товар, а саме, що в комплект до Медичної ендоскопічної камери НСМ8261 входить чохол. Скаржник у своїй тендерній пропозиції пропонує товар, який відповідає списку позицій даної процедури закупівлі, а саме Портативна ендоскопічна камера, ДК 021:2015: 33160000-9 Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 35958 Ендоскоп-відеокамера -1 штука, та додатково в складі пропозиції надає Лист-роз'яснення.pdf. в якому інформує Замовника, що інформація про наявність чохла до Медичної ендоскопічної камери НСМ8261 знаходиться на сторінці 3 Інструкції з експлуатації медична ендоскопічної камери НСМ8261, що надана в складі пропозиції файл 14.Інструкції з експлуатації медична ендоскопічна камера HCM8261.pdf. Звертаємо увагу, що чинним законодавством у сфері публічних закупівель не встановлено обов’язку для учасників подавати пропозиції з товаром, назва якого ідентична орфографічній назві, зазначеній у тендерній документації Замовника. Як вже було вище зазначено, «чохол» у відповідності з вимогами Таблиці технічних специфікацій Додатку 2 тендерної документації не є окремим товаром що закуповує замовник, а являється одним із технічних параметрів Портативної ендоскопічної камери. Також чохол не є окремою позицією товару, що закупляє Замовник у відповідності до опублікованого оголошення. До того ж в тендерній документації Замовника відсутні вимоги, стосовно надання Учасниками документів на підтвердження оцінки відповідності окремо кожного технічного параметру товару, в тому числі саме для чохла. З огляду на вищевикладене, Скаржником в повній мірі було підтверджено відповідність запропонованого товару вимогам Додатку 2 тендерної документації Замовника, в тому числі Пункту 1 цього додатку та надано документи, що підтверджують введення в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку. 3. Щодо Відсутності чохла в гарантійному листі Пунктом 3 Протокольного рішення замовника встановлено: «У наданому гарантійному листі відсутня будь-яка згадка про чохол, як про частину поставки, що покривається гарантійними зобов’язаннями. Це свідчить про можливу відсутність гарантійного покриття на дану частину товару або про її неналежне включення до предмета закупівлі.». Звертаємо увагу Комісії, що Пунктом 1.8. Таблиці технічних специфікацій Додатку 2 тендерної документації Замовника передбачений вичерпний перелік комплекту поставки, проте в даному переліку відсутній чохол, а саме: «Комплект поставки: блок управління камерою, голівка камери, DVI кабель, оптоволоконний кабель для освітлювача, 2м, USB флеш накопичувач об'ємом не менше ніж 128 Гб, оптичний адаптер (зумовий), кабель живлення». Проте, Скаржником в складі пропозиції надана інформація (файли 10. Тендерна пропозиція.pdf , Лист-роз'яснення.pdf, 14.Інструкції з експлуатації медична ендоскопічна камера HCM8261.pdf.,) що чохол є частиною камери, як це передбачено вимогами Таблиці технічних специфікацій Додатку 2 тендерної документації. Гарантійний лист уповноваженого представника виробника товару Медична ендоскопічна камера НСМ8261, що був наданий Скаржником в складі своєї пропозиції у вигляді файлу 15. Гарантійний лист представника Nantong.pdf в повній мірі відповідає вимогам, встановленим Замовником до такого документу, що встановлені в пункті 3 Додатку 2 тендерної документації Замовника. Гарантійний лист включає в себе інформацію : назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, а також гарантії щодо терміну гарантійного обслуговування. Вимога, стосовно зазначення в листі інформації про чохол та/або окремо кожного технічного параметру запропонованого товару відсутня в тендерній документації. Крім того, Скаржник наголошує, що Замовник мав можливість скористатися правом ст. 29 Закону України «Про Публічні закупівлі» та пункту 42 Особливостей (Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції) та звернутись до Учасника, Виробника або Організації (уповноваженого представника Виробника) відповідної компетенції за уточнюючою інформацією, в тому числі для підтвердження гарантійного покриття на запропонований Скаржником товар. Разом з тим, Замовник самостійно встановлює (припускає) не відповідність в пропозиції Скаржника побудовану лише на власних припущеннях. Складається обґрунтоване враження, що Замовником було штучно сформульовано додаткову вимогу, яка не передбачена тендерною документацією та стосується товару, що окремо не є предметом закупівлі як самостійна позиція. Такі дії можуть свідчити про необ'єктивний підхід до оцінки тендерної пропозиції, що суперечить принципам відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації, передбаченим статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Аналогічна практика органу оскарження, викладена рішенні №10309-р/пк-пз від 30.06.2025 за результатами розгляду скарги UA-2025-05-30-005585-a.a1 Підсумовуючи все вищезазначене Скоржник висновує наступне на основі аналізу Протоколу №137 від 06.08.2025 року, дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НЕЙРОТЕК» видаються неправомірними з наступних причин: Порушення принципу об’єктивності та неупередженості: Замовник застосував вимоги, не передбачені тендерною документацією (окремі декларації та згадка про чохол у гарантійному листі), що суперечить пункту 44 Особливостей та статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (принципи відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації). Неправомірне відхилення: Відповідно до пункту 44 Особливостей, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 (Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.) цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.. Недостатнє використання права на уточнення: Замовник не скористався можливістю, передбаченою статтею 29 Закону та пунктом 42 Особливостей, звернутися до Скаржника за уточненнями щодо гарантійного покриття чи інших аспектів пропозиції. З урахуванням наведеного, УО Замовника упереджено прийняла рішення про відхилення пропозиції Скаржника чим порушила підпункт 2 пункту 44 Особливостей. Вбачаємо дане рішення уповноваженої особи Замовника неправомірним та таким що не відповідає пункту 2 частини 1 статті 31 Закону «Про публічні закупівлі» та підпункту 2 пункту 44 Особливостей, оскільки при прийнятті даного рішення уповноважена особа Замовника керується лише власними мотивами, що свідчить про недобросовісність дій замовника. Замовник неправомірним відхилення пропозиції Скаржника порушив права ТОВ «НЕЙРОТЕК» на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій, а також позбавляє можливості укласти Договір про закупівлю і отримати економічний ефект від реалізації Замовнику товару, що складає предмет закупівлі. Враховуючи наведене, ПРОТОКОЛ уповноваженої особи № 137 від 06.08.2025 року про відхилення пропозиції Скаржника, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню. Замовник прийнявши рішення про відхилення пропозиції Скаржника порушив основні принципи здійснення публічних закупівель, зокрема принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель. Приймаючи зазначене рішення, Замовник порушив права Скаржника та охоронювані законом інтереси. Права нашого підприємства були порушені, оскільки замовник порушив наше право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі. Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати ПРОТОКОЛ уповноваженої особи № 137 від 06.08.2025 року про відхилення пропозиції ТОВ «НЕЙРОТЕК».
Дата розгляду скарги: 21.08.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.08.2025 16:36
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.08.2025 10:17
Дата виконання рішення Замовником: 26.08.2025 16:48
Коментар замовника щодо усунення порушень: Відповідно до рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 21.08.2025 № 12904-р/пк-пз скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "НЕЙРОТЕК" (код ЄДРПОУ: 45159192) та рішення про визначення фізичної особи-підприємця Кучера Валерія Миколайовича (код ЄДРПОУ: 36839409) переможцем за процедурою закупівлі — "Портативна ендоскопічна камера з чохлом. Жорсткий синускоп (ендоскоп)", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025 05-30-002508-a
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕЙРОТЕК", Кондратович Ірина Миколаївна 380636764699 neurotec.tov@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ffa61b888c204c828c444fb5e7900931
Заголовок пункту скарги: І. Підстави подання скарги та обґрунтування Скаржника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: І. Підстави подання скарги та обґрунтування Скаржника

Хронологія подій:

Замовником було розміщено оголошення про проведення публічної закупівлі: Портативна ендоскопічна камера з чохлом. Жорсткий синускоп (ендоскоп) згідно CPV за ДК 021:2015 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків (Портативна ендоскопічна камера з чохлом (код НК 024:2019: 35958 - Ендоскоп-відеокамера); Жорсткий синускоп (ендоскоп) (код НК: 36906 - Назальний ендоскоп)), Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-30-002508-a.
ТОВАРИСТВОМ З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕЙРОТЕК" (Скаржник надалі за текстом скарги) взято участь в процедурі закупівлі.
06.06.2025 року Замовником було розміщено ПРОТОКОЛ №92 уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства «Центральна міська лікарня Ренійської міської ради» щодо відміни відкритих торгів з особливостями на закупівлю, відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-05-30-002508-a в електронній системі PROZORRO.
ТОВ «НЕЙРОТЕК» було оскаржено рішення Замовника щодо відміни відкритих торгів з особливостями до Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель (далі по тексту – Комісія). Згідно рішення №9944-р/пк-пз від 23.06.2025 року Комісія постановила: Зобов'язати Комунальне некомерційне підприємство "Центральна міська лікарня Ренійської міської ради" (код ЄДРПОУ: 01998868) скасувати рішення про відміну процедури закупівлі — "Портативна ендоскопічна камера. Жорсткий синускоп (ендоскоп).", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-30-002508-a.
Уповноважена особа Замовника 22.07.2025 року виконала рішення Комісії, після чого 23.07.2025 уповноваженою особою Замовника (далі по тексту -УО Замовника) було внесено зміни до даної закупівлі та повністю змінено медико-технічні параметри предмету закупівлі.
Відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі кінцевий термін подання тендерних пропозицій до 01:00 29.07.2025 року.
30.07.2025 року згідно інформації електронної системи закупівель участь у процедурі закупівлі прийняли участь наступні учасники:
- ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕЙРОТЕК", код ЄДРПОУ 45159192;
- ФОП Кучер Валерій Миколайович, код ЄДРПОУ 2331707377

01.08.2025 року Замовником через електронну систему закупівель (далі – ЕСЗ) було надано ТВО «НЕЙРОТЕК» Вимогу про усунення порушення: «1.1. Учасником було не повністю надано інформацію про предмет закупівлі у Додатку 4 тендерної документації «Форма «Тендерна пропозиція». Учасником було зазначено предмет закупівлі «Портативна ендоскопічна камера з чохлом. Жорсткий синускоп (ендоскоп) згідно CPV за ДК 021:2015 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків (Портативна ендоскопічна камера з чохлом (код НК 024:2019: 35958 - Ендоскоп-відеокамера); Жорсткий синускоп (ендоскоп) (код НК: 36906 - Назальний ендоскоп)).» Однак у п. 1 Таблиці визначено лише «Медична ендоскопічна камера НСМ 8261» без вказання наявності чохла (або його комплектації). 1.2. Користуючись правом п. 43 Особливостей, учасник повинен внести зміни до Тендерної пропозиції для усунення виявлених невідповідностей. Надати виправлений документ «Тендерна пропозиція» протягом 24-х годин.»
01.08.2025р. ТОВ «НЕЙРОТЕК» було виправлено невідповідності в повному обсязі та опубліковано оновлені документи через ЕСЗ.
В Замовника були відсутні зауваження до виправлень невідповідностей.

Підстави для подання Скарги:

06.08.20205 року УО Замовника було опубліковано ПРОТОКОЛ уповноваженої особи № 137 від 06.08.2025 року про відхилення пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕЙРОТЕК".
В Протоколі УО зазначено:
«Під час розгляду тендерної пропозиції Учасника виявлено невідповідності вимогам, встановленим Додатком 2 «Медико-технічні вимоги до предмету закупівлі»:
1. Відсутність посилання на декларацію відповідності щодо чохла:
У складі тендерної пропозиції учасника відсутнє посилання на декларацію відповідності та сам документ, що підтверджує відповідність чохла вимогам чинного законодавства, як цього вимагає тендерна документація замовника.
Вказана декларація є обов’язковою для всіх складових предмета закупівлі, згідно з вимогами тендерної документації, проте надана лише для камери.
2. Невідповідність комплектності та декларації відповідності:
Учасник зазначає, що чохол входить до комплекту камери, однак у декларації відповідності, наданій до камери, немає жодної згадки про наявність або відповідність чохла. Декларація відповідності надана на камеру, без вказання наявного чохла, який визначений у ціновій пропозиції як «комплект».
3. Відсутність чохла в гарантійному листі:
У наданому гарантійному листі відсутня будь-яка згадка про чохол, як про частину поставки, що покривається гарантійними зобов’язаннями. Це свідчить про можливу відсутність гарантійного покриття на дану частину товару або про її неналежне включення до предмета закупівлі.»

Дане рішення вважаємо таким, що ухвалене з порушенням законодавства про публічні закупівлі. Таке рішення вважаємо незаконним та таким, що підлягає скасуванню з огляду на наступне.

Звертаємо увагу Комісії, що в Замовника відповідно до опублікованого оголошення в ЕСЗ наявна потреба в закупівлі таких товарів:
- Портативна ендоскопічна камера, ДК 021:2015: 33160000-9 Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 35958 Ендоскоп-відеокамера -1 штука

- Жорсткий синускоп (ендоскоп), ДК 021:2015: 33160000-9 Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 36906 Назальний ендоскоп – 2 штуки

- Жорсткий синускоп (ендоскоп), ДК 021:2015: 33160000-9 Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 36906 Назальний ендоскоп – 1 штука

Зображення 1 (Інформація з Prozorro)

Посилання: https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2025-05-30-002508-a?oldVersion=true

1. Щодо Відсутності посилання на декларацію відповідності щодо чохла:

Слово «чохол» фігурує в загальній назві предмета закупівлі Замовника, проте згідно інформації з ЕСЗ не закуповується Замовником як окрема частина предмету закупівлі.

Нижче наводимо детальний розгляд положень тендерної документації Замовника:
Пунктом 1 Додатку 2 до тендерної документації встановлено вимогу: «Товар, запропонований Учасником, повинен бути введений в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку. На підтвердження Учасник повинен надати завірену копію декларації або копію документів, що підтверджують можливість введення в обіг та/або експлуатацію (застосування) медичного виробу за результатами проходження процедури оцінки відповідності згідно вимог вимог ПКМУ від 2 жовтня 2013 р. № 753 «Про затвердження Технічного регламенту щодо медичних виробів».
Оскільки, згідно оголошення про проведення процедури закупівлі встановлено вичерпний перелік товарів до якого не входить «чохол», Скаржником в складі пропозиції було надано Декларацію про відповідність № Nantong/01, яка в повній мірі підтверджує виконання Скаржником вимоги Пункту 1 Додатку 2 та надана на запропонований товар, медико-технічні параметри якого в повній мірі відповідають вимогам Додатку 2 тендерної документації Замовника.
Звертаємо увагу Комісії, що «чохол» у відповідності з вимогами Таблиці технічних специфікацій Додатку 2 тендерної документації не є окремим товаром що закуповує замовник таким як Портативна ендоскопічної камера та Жорсткі синускопи (ендоскопи), а являється одним із технічних параметрів Портативної ендоскопічної камери.
За логікою Замовника документи про проходження процедури оцінки відповідності потрібно було б надавати на усі технічні параметри до прикладу, такі як:
- вбудований LCD монітор з захисним склом (пункт 1.5. Таблиці);
- оптичний адаптер з оптичним зумом (пункт 1.7. Таблиці), та ін.
Що, в свою чергу, є неможливим, оскільки такі документи, відповідно до своєї правової природи, не містять обов’язкової вимоги щодо відображення в них детальних технічних характеристик товару.
Тендерною документацією не встановлено окремих вимог стосовно надання Учасниками документів на підтвердження оцінки відповідності окремо кожного технічного параметру товару, тому в Скаржника відсутній обов’язок надавати в складі пропозиції Декларації відповідності окремо на чохол.
В пункті 1 протокольного рішення Замовника додатково зазначено: «Вказана декларація є обов’язковою для всіх складових предмета закупівлі, згідно з вимогами тендерної документації, проте надана лише для камери».
Аналізуючи вимоги тендерної документації дана вимога відсутня в тендерній документації Замовника, в тому числі Додатку 2.
Проте, Скаржником в свою чергу в складі пропозиції було надано Декларації відповідності саме на позиції товарів, які є складовими предмета закупівлі.

В тендерній документації Замовника, в тому числі Додатку 2 відсутня конкретна вимога стосовно надання Учасниками будь яких заповнених таблиць (якщо товаром не є еквівалент) чи обов’язок надання Учасниками заповненого Додатку 2 в складі своїх пропозицій, про те Скаржником додатково у складі тендерної пропозиції було надано файл «22. Додаток 2 МТВ (таблиця технічних специфікацій).pdf», який містить заповнену Таблицю технічних специфікацій, а також зазначені посилання на технічну документацію виробника та декларацію відповідності, оформлені відповідно до законодавчо встановлених вимог щодо змісту таких документів, що підтверджують відповідність запропонованого Скаржником товару вимогам Замовника.
З огляду на вищевикладене, Скаржником в повній мірі було підтверджено відповідність запропонованого товару вимогам Додатку 2 тендерної документації Замовника, в тому числі Пункту 1 цього додатку та надано документи, що підтверджують введення в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку.
Акцентуємо увагу Комісії на те, що відповідно до пункту 28 Особливостей зазначено, що тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Відповідно до пункту 44 Особливостей зазначено, зокрема, що відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту.
Варто підкреслити, що зазначені вимоги Додатку 2 тендерної документації містяться не в окремому додатку тендерної документації які повинні бути подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції.
Вбачаємо, що Замовником навмисно та суб’єктивно було вирішено, що пропозиція Скаржника містить невідповідності, які є питанням даного оскарження.

2. Щодо Невідповідності комплектності та декларації відповідності:

Повторно звертаємо увагу Комісії, що 01.08.2025 року Замовником через електронну систему закупівель (далі – ЕСЗ) було надано Вимогу про усунення порушення: «1.1. Учасником було не повністю надано інформацію про предмет закупівлі у Додатку 4 тендерної документації «Форма «Тендерна пропозиція». Учасником було зазначено предмет закупівлі «Портативна ендоскопічна камера з чохлом. Жорсткий синускоп (ендоскоп) згідно CPV за ДК 021:2015 33160000-9 — Устаткування для операційних блоків (Портативна ендоскопічна камера з чохлом (код НК 024:2019: 35958 - Ендоскоп-відеокамера); Жорсткий синускоп (ендоскоп) (код НК: 36906 - Назальний ендоскоп)).» Однак у п. 1 Таблиці визначено лише «Медична ендоскопічна камера НСМ 8261» без вказання наявності чохла (або його комплектації). 1.2. Користуючись правом п. 43 Особливостей, учасник повинен внести зміни до Тендерної пропозиції для усунення виявлених невідповідностей. Надати виправлений документ «Тендерна пропозиція» протягом 24-х годин.»
Скаржником було виправлено невідповідності в повному обсязі та опубліковано оновлені документи через ЕСЗ, а саме файл 10. Тендерна пропозиція.pdf та Лист-роз'яснення.pdf.
В файлі 10. Тендерна пропозиція.pdf Скаржником на вимогу Замовника, було уточнено дані про запропонований товар, а саме, що в комплект до Медичної ендоскопічної камери НСМ8261 входить чохол.
Скаржник у своїй тендерній пропозиції пропонує товар, який відповідає списку позицій даної процедури закупівлі, а саме Портативна ендоскопічна камера, ДК 021:2015: 33160000-9 Устаткування для операційних блоків НК 024:2023: 35958 Ендоскоп-відеокамера -1 штука, та додатково в складі пропозиції надає Лист-роз'яснення.pdf. в якому інформує Замовника, що інформація про наявність чохла до Медичної ендоскопічної камери НСМ8261 знаходиться на сторінці 3 Інструкції з експлуатації медична ендоскопічної камери НСМ8261, що надана в складі пропозиції файл 14.Інструкції з експлуатації медична ендоскопічна камера HCM8261.pdf.
Звертаємо увагу, що чинним законодавством у сфері публічних закупівель не встановлено обов’язку для учасників подавати пропозиції з товаром, назва якого ідентична орфографічній назві, зазначеній у тендерній документації Замовника.
Як вже було вище зазначено, «чохол» у відповідності з вимогами Таблиці технічних специфікацій Додатку 2 тендерної документації не є окремим товаром що закуповує замовник, а являється одним із технічних параметрів Портативної ендоскопічної камери.
Також чохол не є окремою позицією товару, що закупляє Замовник у відповідності до опублікованого оголошення. До того ж в тендерній документації Замовника відсутні вимоги, стосовно надання Учасниками документів на підтвердження оцінки відповідності окремо кожного технічного параметру товару, в тому числі саме для чохла.
З огляду на вищевикладене, Скаржником в повній мірі було підтверджено відповідність запропонованого товару вимогам Додатку 2 тендерної документації Замовника, в тому числі Пункту 1 цього додатку та надано документи, що підтверджують введення в обіг відповідно до законодавства у сфері технічного регулювання та оцінки відповідності, у передбаченому законодавством порядку.

3. Щодо Відсутності чохла в гарантійному листі

Пунктом 3 Протокольного рішення замовника встановлено: «У наданому гарантійному листі відсутня будь-яка згадка про чохол, як про частину поставки, що покривається гарантійними зобов’язаннями. Це свідчить про можливу відсутність гарантійного покриття на дану частину товару або про її неналежне включення до предмета закупівлі.».

Звертаємо увагу Комісії, що Пунктом 1.8. Таблиці технічних специфікацій Додатку 2 тендерної документації Замовника передбачений вичерпний перелік комплекту поставки, проте в даному переліку відсутній чохол, а саме: «Комплект поставки: блок управління камерою, голівка камери, DVI кабель, оптоволоконний кабель для освітлювача, 2м, USB флеш накопичувач об'ємом не менше ніж 128 Гб, оптичний адаптер (зумовий), кабель живлення».
Проте, Скаржником в складі пропозиції надана інформація (файли 10. Тендерна пропозиція.pdf , Лист-роз'яснення.pdf, 14.Інструкції з експлуатації медична ендоскопічна камера HCM8261.pdf.,) що чохол є частиною камери, як це передбачено вимогами Таблиці технічних специфікацій Додатку 2 тендерної документації.

Гарантійний лист уповноваженого представника виробника товару Медична ендоскопічна камера НСМ8261, що був наданий Скаржником в складі своєї пропозиції у вигляді файлу 15. Гарантійний лист представника Nantong.pdf в повній мірі відповідає вимогам, встановленим Замовником до такого документу, що встановлені в пункті 3 Додатку 2 тендерної документації Замовника.
Гарантійний лист включає в себе інформацію : назву Учасника, номер оголошення, що оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу, назву предмета закупівлі відповідно до оголошення про проведення процедури закупівлі, а також гарантії щодо терміну гарантійного обслуговування.
Вимога, стосовно зазначення в листі інформації про чохол та/або окремо кожного технічного параметру запропонованого товару відсутня в тендерній документації.
Крім того, Скаржник наголошує, що Замовник мав можливість скористатися правом ст. 29 Закону України «Про Публічні закупівлі» та пункту 42 Особливостей (Замовник має право звернутися за підтвердженням інформації, наданої учасником, до органів державної влади, підприємств, установ, організацій відповідно до їх компетенції) та звернутись до Учасника, Виробника або Організації (уповноваженого представника Виробника) відповідної компетенції за уточнюючою інформацією, в тому числі для підтвердження гарантійного покриття на запропонований Скаржником товар.
Разом з тим, Замовник самостійно встановлює (припускає) не відповідність в пропозиції Скаржника побудовану лише на власних припущеннях.

Складається обґрунтоване враження, що Замовником було штучно сформульовано додаткову вимогу, яка не передбачена тендерною документацією та стосується товару, що окремо не є предметом закупівлі як самостійна позиція. Такі дії можуть свідчити про необ'єктивний підхід до оцінки тендерної пропозиції, що суперечить принципам відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації, передбаченим статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».
Аналогічна практика органу оскарження, викладена рішенні №10309-р/пк-пз від 30.06.2025 за результатами розгляду скарги UA-2025-05-30-005585-a.a1
Підсумовуючи все вищезазначене Скоржник висновує наступне на основі аналізу Протоколу №137 від 06.08.2025 року, дії Замовника щодо відхилення тендерної пропозиції ТОВ «НЕЙРОТЕК» видаються неправомірними з наступних причин:
Порушення принципу об’єктивності та неупередженості: Замовник застосував вимоги, не передбачені тендерною документацією (окремі декларації та згадка про чохол у гарантійному листі), що суперечить пункту 44 Особливостей та статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (принципи відкритості, добросовісної конкуренції та недискримінації).
Неправомірне відхилення: Відповідно до пункту 44 Особливостей, відсутність документів або інформації, що не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 (Тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції, та перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.) цих особливостей, не є підставою для відхилення замовником тендерної пропозиції такого учасника процедури закупівлі відповідно до цього пункту..
Недостатнє використання права на уточнення: Замовник не скористався можливістю, передбаченою статтею 29 Закону та пунктом 42 Особливостей, звернутися до Скаржника за уточненнями щодо гарантійного покриття чи інших аспектів пропозиції.

З урахуванням наведеного, УО Замовника упереджено прийняла рішення про відхилення пропозиції Скаржника чим порушила підпункт 2 пункту 44 Особливостей.
Вбачаємо дане рішення уповноваженої особи Замовника неправомірним та таким що не відповідає пункту 2 частини 1 статті 31 Закону «Про публічні закупівлі» та підпункту 2 пункту 44 Особливостей, оскільки при прийнятті даного рішення уповноважена особа Замовника керується лише власними мотивами, що свідчить про недобросовісність дій замовника.
Замовник неправомірним відхилення пропозиції Скаржника порушив права ТОВ «НЕЙРОТЕК» на об’єктивний та неупереджений розгляд тендерних пропозицій, а також позбавляє можливості укласти Договір про закупівлю і отримати економічний ефект від реалізації Замовнику товару, що складає предмет закупівлі.
Враховуючи наведене, ПРОТОКОЛ уповноваженої особи № 137 від 06.08.2025 року про відхилення пропозиції Скаржника, є незаконним та таким, що підлягає скасуванню.
Замовник прийнявши рішення про відхилення пропозиції Скаржника порушив основні принципи здійснення публічних закупівель, зокрема принципи об’єктивного та неупередженого визначення переможця процедури закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
Приймаючи зазначене рішення, Замовник порушив права Скаржника та охоронювані законом інтереси. Права нашого підприємства були порушені, оскільки замовник порушив наше право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Права та законні інтереси Скаржника можуть бути захищені шляхом зобов’язання Замовника скасувати ПРОТОКОЛ уповноваженої особи № 137 від 06.08.2025 року про відхилення пропозиції ТОВ «НЕЙРОТЕК».
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга про порушення законодавства про публічні закупівлі

Номер: 5f52f1a9b97c47129f4f388989f76f12
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-30-002508-a.c1
Назва: Скарга про порушення законодавства про публічні закупівлі
Скарга:
Замовником було розміщено оголошення про проведення публічної закупівлі: Портативна ендоскопічна камера. Жорсткий синускоп (ендоскоп) згідно ДК 021:2015 33160000-9 Устаткування для операційних блоків (Портативна ендоскопічна камера (код НК 024:2019: 35958 - Ендоскоп-відеокамера); Жорсткий синускоп (ендоскоп) (код НК: 36906 - Назальний ендоскоп). Ідентифікатор закупівлі: UA-2025-05-30-002508-a. 06.06.2025 Замовником було розміщено ПРОТОКОЛ №92 уповноваженої особи Комунального некомерційного підприємства «Центральна міська лікарня Ренійської міської ради» щодо відміни відкритих торгів з особливостями на закупівлю, відповідно до оприлюдненого оголошення № UA-2025-05-30-002508-a в електронній системі PROZORRO. Дане рішення вважаємо таким, що ухвалене з порушенням законодавства про публічні закупівлі. Таке рішення вважаємо незаконним та таким, що підлягає скасуванню з огляду на наступне.
Дата розгляду скарги: 23.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.06.2025 18:07
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 26.06.2025 11:19
Дата виконання рішення Замовником: 22.07.2025 15:55
Коментар замовника щодо усунення порушень: Скасувати рішення від 06 червня 2025 року № 92 про відміну процедури закупівлі UA-2025-05-30-002508-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "НЕЙРОТЕК", Роман Сокуренко 380636764699 neurotec.tov@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: db97bf11799d428c8f7e26c0aabe1d24
Заголовок пункту скарги: Скарга про порушення законодавства про публічні закупівлі
Тип пов'язаного елемента: Скарга на відміну
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Відміна процедури закупівлі
Тип порушення: Відміна процедури закупівлі
Опис суті пункту скарги: Замовник відмінив торги, використовуючи підставу відповідно до підпункту 1 пункту 50 Особливостей: Замовник відміняє відкриті торги на підставі відсутності подальшої потреби в закупівлі товарів, робіт чи послуг. Також слід зазначити, що дана підстава жодним чином не підтверджена, ані протокольним рішенням (протоколом) уповноваженої особи від 06.06.2025р., ані будь-якими додатковими документами.
Протоколом визначено лише, що Замовнику потрібен товар з іншими технічними характеристиками.
Це твердження щодо відсутньої подальшої потреби є хибним, оскільки сам Замовник не заперечує необхідність проведення закупівлі, а лише планує зміну технічних характеристик, тобто сама потреба в закупівлі існує, що не відповідає підпункту 1 пункту 50 Особливостей.
Вимоги: Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)