-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Поточний ремонт приміщення їдальні в Гімназії № 258 Дніпровського району м. Києва
Торги не відбулися
1 800 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 9 000.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 9 000.00 UAH
Період оскарження:
29.05.2025 16:59 - 03.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Номер:
428c0f879d1746d488e88cbef6431ac1
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-29-011760-a.a1
Назва:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації оголосило процедуру публічних закупівель (відкриті торги з особливостями), ідентифікатор процедури закупівлі: UA-2025-05-29-011760-a
ПП «СПЕЦСЕРВІС» подало тендерну пропозицію та взяло участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
При цьому, Замовником були порушені права та законні інтереси Скаржника, що призвело до порушення норм законодавства, у зв’язку з чим, користуючись своїми правами, ПП «СПЕЦСЕРВІС» подає цю скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними та такими, що порушують права та законні інтереси Скаржника, є рішення Замовника про відхилення пропозиції учасника по закупівлі UA-2025-05-29-011760-a, а саме: Протокол (Рішення) уповноваженої особи Замовника про відхилення пропозиції кандидата № 06/386 від 12 червня 2025 року.
Відповідно до абзацу 3 пункту 59 Особливостей скарги, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників, подаються протягом п’яти днів з дати, коли суб’єкт оскарження дізнався або повинен був дізнатися про порушення своїх прав внаслідок рішення, дії чи бездіяльності замовника, але до дня укладення договору про закупівлю.
ПП «СПЕЦСЕРВІС» вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга - .docx 17.06.2025 11:46
- 142_ДЦ_ЗКР_4.pdf 17.06.2025 11:46
- Скарга - .pdf 17.06.2025 11:46
- Протокол відхилення кандидата (Поточний ремонт приміщення їдальні в Гімназії № 258).pdf 17.06.2025 11:46
- sign.p7s 17.06.2025 11:46
- Рішення від 19.06.2025 №9786.pdf 19.06.2025 15:57
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.06.2025 №10191.pdf 27.06.2025 14:52
- Рішення від 26.06.2025 №10191.pdf 01.07.2025 14:58
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.06.2025 14:35
Дата розгляду скарги:
26.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.06.2025 15:57
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
01.07.2025 14:58
Дата виконання рішення Замовником:
07.07.2025 16:55
Коментар замовника щодо усунення порушень:
На підставі рішення від 26.06.2025 № 10191-р/пк-пз Постійно діючої адміністративної Колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель, управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації скасувало рішення про відхилення тендерної пропозиції приватного підприємства «СПЕЦСЕРВІС» (код ЄДРПОУ: 30518990) за процедурою закупівлі — «Інші завершальні будівельні роботи» код 45450000-6 за ЄЗС ДК 021:2015 (поточний ремонт приміщення їдальні в Гімназії № 258 Дніпровського району м. Києва), оголошення про проведення якої оприлюднене на вебпорталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-29-011760-a, з метою усунення порушень.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
0ebd3d0a4a5a48c7a169106721f8d888
Заголовок пункту скарги:
Неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Щодо неправомірного відхилення пропозиції учасника
ПП «СПЕЦСЕРВІС»
Згідно інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель та Протоколі (Рішенні) уповноваженої особи Замовника про відхилення пропозиції кандидата № 06/386 від 12 червня 2025 року уповноважена особа Замовника
ПРИЙНЯЛА РІШЕННЯ:
Враховуючи наявні підстави, відхилити пропозицію ПП «СПЕЦСЕРВІС», керуючись абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей
Уважно проаналізувавши вимоги тендерної документації Замовника та подану тендерну пропозицію ПП «СПЕЦСЕРВІС», вважаємо, що Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію ПП «СПЕЦСЕРВІС», а мав обов’язок визнати ПП «СПЕЦСЕРВІС» переможцем та прийняти рішення про намір укласти договір з ПП «СПЕЦСЕРВІС», виходячи з наступного.
Як вбачається зі змісту Протоколу (Рішення) уповноваженої особи Замовника про відхилення пропозиції кандидата № 06/386 від 12 червня 2025 року підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника виявилась невідповідність рівня мінімально допустимого значення середньомісячної заробітної плати, яке може бути враховане при складанні інвесторської кошторисної документації у 2025 році, рівню середньомісячної заробітної плати, зазначеної в кошторисній документації Скаржника.
Так, на думку Замовника, оскільки предметом закупівлі є поточний ремонт, середньомісячна заробітна плата не може перевищувати 18 570,02 грн. (ілюстрація - додається).
Звертаємо Вашу увагу, що Замовником у пункті 2.2. додатку 2 до тендерної документації «Специфікація (технічні вимоги)» було встановлено вимогу:
«2.2. Кошторисна документація (розроблена в програмному комплексі АВК-5 або аналог), (пропечатана та підписана організацією учасником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника) (подається додатково у форматі Word або Excel) у складі:
2.2.1. Дефектний акт;
2.2.2. Договірна ціна (з врахуванням вартості проходження експертизи кошторисної документації та без витрат на технічний нагляд);
2.2.3. Зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту з пояснювальною запискою (з врахуванням вартості проходження експертизи кошторисної документації та без витрат на технічний нагляд);
2.2.4. Локальні кошториси;
2.2.5. Підсумкова відомість ресурсів до локального кошторисного розрахунку.»
В свою чергу, Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції було надано вищевказану інформацію в повному обсязі.
Між іншим, ПП «СПЕЦСЕРВІС» у складі своєї тендерної пропозиції було подано пояснювальну записку до зведеного кошторисного розрахунку – файл: «142_ДЦ_ЗКР_4.pdf».
У вищевказаному розрахунку нашим підприємством було зазначено розмір середньомісячної заробітної плати на одного робітника - 25 000,00 грн. (ілюстрація - додається).
Вважаємо, що Замовником було неправомірно відхилено пропозицію ПП «СПЕЦСЕРВІС», оскільки порядок розрахунку розміру кошторисної заробітної плати визначений в Наказі Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.10.2016 року № 281 «Про затвердження Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів» (далі – Порядок № 281).
Так, Замовник самостійно визначає розмір кошторисної заробітної плати лише на стадії формування інвесторської кошторисної документації, що використовується для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Такий показник має бути не нижчим за середньомісячну заробітну плату у будівництві за попередній рік, оприлюднену Державною службою статистики з урахуванням прогнозного індексу споживчих цін на поточний рік.
Рішенням Київської міської Ради від 30.01.2025 року № 5/10472 «Про розмір кошторисної заробітної плати, що враховується при визначення вартості будівництва об’єктів, які споруджуються із залученням коштів бюджету міста Києва, коштів комунальних підприємств, установ та організацій» було встановлено у 2025 році розмір кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення) об’єктів, що споруджуються із залученням коштів бюджету міста Києва, коштів комунальних підприємств, установ та організацій, у розмірі 26 514 гривень 56 копійок та відповідає середньому розряду складності робіт у будівництві 3,8 при виконанні робіт у звичайних умовах.
Отже, саме це значення є умовним граничним орієнтиром для Замовника у місті Києві на стадії формування інвесторської кошторисної документації.
Разом з вищевказаним, учасник процедури закупівлі самостійно визначає рівень заробітної плати в складі договірної ціни.
Дане твердження ґрунтується на пункті 5 Порядку № 281, згідно положень якого, учасник формує цінову пропозицію, виходячи з розрахунків щодо середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку участь планує отримувати на об’єкті.
При цьому, враховуються власна кадрова політика та структура витрат такого учасника.
До того ж, згідно п. 5.3. Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі - Наказ № 281) заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів.
Ні в Порядку № 281, ані в Наказі № 281 прямо не вказано, що заробітна плата не може перевищувати мінімально допустиме значення, розраховане на підставі даних оприлюднених на офіційному веб сайті Державної служби статистики щодо середньомісячної заробітної плати у будівництві за 2024 рік та індексу споживчих цін за 2025 рік.
Таким чином, обмеження Замовником рівня заробітної плати 18 570,02 грн., а також вимога щодо не можливості перевищення рівня середньомісячної заробітної плати є неправомірними, оскільки порушують ключові принципи вільного ціноутворення і суперечать вимогам Порядку № 281, Наказу № 281 та порушують законодавство про публічні закупівлі в цілому.
Наголошуємо, що Замовник не має права обмежувати право учасника самостійно визначати структуру своїх витрат, у тому числі на оплату праці.
Отже, Замовник не мав права відхиляти пропозицію ПП «СПЕЦСЕРВІС», у зв’язку з перевищенням середньомісячної заробітної плати 18 570,02 грн.
на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Підсумовуючи викладене, вважаємо, що відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ПП «СПЕЦСЕРВІС» у відповідності до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Вважаємо, що таким прийнятим рішенням та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Таким чином, з огляду на все вищевикладене, вважаємо, що Замовником було неправомірно відхилено пропозицію Скаржника, а Протокол (Рішення) уповноваженої особи Замовника про відхилення пропозиції кандидата № 06/386 від 12 червня 2025 року є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
На виконання вимог пункту 56 Особливостей та частини 5 статті 18 Закону, для підтвердження зазначеного в Скарзі надаємо всі необхідні документальні підтвердження/докази.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua. – ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-29-011760-a
ПП «СПЕЦСЕРВІС»
Згідно інформації, оприлюдненої в електронній системі закупівель та Протоколі (Рішенні) уповноваженої особи Замовника про відхилення пропозиції кандидата № 06/386 від 12 червня 2025 року уповноважена особа Замовника
ПРИЙНЯЛА РІШЕННЯ:
Враховуючи наявні підстави, відхилити пропозицію ПП «СПЕЦСЕРВІС», керуючись абзацом 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей
Уважно проаналізувавши вимоги тендерної документації Замовника та подану тендерну пропозицію ПП «СПЕЦСЕРВІС», вважаємо, що Замовник не мав права відхиляти тендерну пропозицію ПП «СПЕЦСЕРВІС», а мав обов’язок визнати ПП «СПЕЦСЕРВІС» переможцем та прийняти рішення про намір укласти договір з ПП «СПЕЦСЕРВІС», виходячи з наступного.
Як вбачається зі змісту Протоколу (Рішення) уповноваженої особи Замовника про відхилення пропозиції кандидата № 06/386 від 12 червня 2025 року підставою для відхилення тендерної пропозиції Скаржника виявилась невідповідність рівня мінімально допустимого значення середньомісячної заробітної плати, яке може бути враховане при складанні інвесторської кошторисної документації у 2025 році, рівню середньомісячної заробітної плати, зазначеної в кошторисній документації Скаржника.
Так, на думку Замовника, оскільки предметом закупівлі є поточний ремонт, середньомісячна заробітна плата не може перевищувати 18 570,02 грн. (ілюстрація - додається).
Звертаємо Вашу увагу, що Замовником у пункті 2.2. додатку 2 до тендерної документації «Специфікація (технічні вимоги)» було встановлено вимогу:
«2.2. Кошторисна документація (розроблена в програмному комплексі АВК-5 або аналог), (пропечатана та підписана організацією учасником і підписом та печаткою сертифікованого інженера-проектувальника) (подається додатково у форматі Word або Excel) у складі:
2.2.1. Дефектний акт;
2.2.2. Договірна ціна (з врахуванням вартості проходження експертизи кошторисної документації та без витрат на технічний нагляд);
2.2.3. Зведений кошторисний розрахунок вартості ремонту з пояснювальною запискою (з врахуванням вартості проходження експертизи кошторисної документації та без витрат на технічний нагляд);
2.2.4. Локальні кошториси;
2.2.5. Підсумкова відомість ресурсів до локального кошторисного розрахунку.»
В свою чергу, Скаржником у складі своєї тендерної пропозиції було надано вищевказану інформацію в повному обсязі.
Між іншим, ПП «СПЕЦСЕРВІС» у складі своєї тендерної пропозиції було подано пояснювальну записку до зведеного кошторисного розрахунку – файл: «142_ДЦ_ЗКР_4.pdf».
У вищевказаному розрахунку нашим підприємством було зазначено розмір середньомісячної заробітної плати на одного робітника - 25 000,00 грн. (ілюстрація - додається).
Вважаємо, що Замовником було неправомірно відхилено пропозицію ПП «СПЕЦСЕРВІС», оскільки порядок розрахунку розміру кошторисної заробітної плати визначений в Наказі Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 20.10.2016 року № 281 «Про затвердження Порядку розрахунку розміру кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва об’єктів» (далі – Порядок № 281).
Так, Замовник самостійно визначає розмір кошторисної заробітної плати лише на стадії формування інвесторської кошторисної документації, що використовується для визначення очікуваної вартості предмета закупівлі. Такий показник має бути не нижчим за середньомісячну заробітну плату у будівництві за попередній рік, оприлюднену Державною службою статистики з урахуванням прогнозного індексу споживчих цін на поточний рік.
Рішенням Київської міської Ради від 30.01.2025 року № 5/10472 «Про розмір кошторисної заробітної плати, що враховується при визначення вартості будівництва об’єктів, які споруджуються із залученням коштів бюджету міста Києва, коштів комунальних підприємств, установ та організацій» було встановлено у 2025 році розмір кошторисної заробітної плати, який враховується при визначенні вартості будівництва (нового будівництва, реконструкції, реставрації, капітального ремонту, технічного переоснащення) об’єктів, що споруджуються із залученням коштів бюджету міста Києва, коштів комунальних підприємств, установ та організацій, у розмірі 26 514 гривень 56 копійок та відповідає середньому розряду складності робіт у будівництві 3,8 при виконанні робіт у звичайних умовах.
Отже, саме це значення є умовним граничним орієнтиром для Замовника у місті Києві на стадії формування інвесторської кошторисної документації.
Разом з вищевказаним, учасник процедури закупівлі самостійно визначає рівень заробітної плати в складі договірної ціни.
Дане твердження ґрунтується на пункті 5 Порядку № 281, згідно положень якого, учасник формує цінову пропозицію, виходячи з розрахунків щодо середньомісячної заробітної плати одного працівника в режимі повної зайнятості, яку участь планує отримувати на об’єкті.
При цьому, враховуються власна кадрова політика та структура витрат такого учасника.
До того ж, згідно п. 5.3. Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва», затверджених Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 року № 281 (далі - Наказ № 281) заробітна плата в складі прямих витрат розраховується учасником процедури закупівлі (підрядником) на підставі нормативних трудовитрат на певний обсяг робіт і вартості людино-години середнього нормативного розряду цих робіт для ланки робітників-будівельників і монтажників та середнього нормативного розряду ланки робітників, зайнятих на керуванні та обслуговуванні будівельних машин і механізмів.
Ні в Порядку № 281, ані в Наказі № 281 прямо не вказано, що заробітна плата не може перевищувати мінімально допустиме значення, розраховане на підставі даних оприлюднених на офіційному веб сайті Державної служби статистики щодо середньомісячної заробітної плати у будівництві за 2024 рік та індексу споживчих цін за 2025 рік.
Таким чином, обмеження Замовником рівня заробітної плати 18 570,02 грн., а також вимога щодо не можливості перевищення рівня середньомісячної заробітної плати є неправомірними, оскільки порушують ключові принципи вільного ціноутворення і суперечать вимогам Порядку № 281, Наказу № 281 та порушують законодавство про публічні закупівлі в цілому.
Наголошуємо, що Замовник не має права обмежувати право учасника самостійно визначати структуру своїх витрат, у тому числі на оплату праці.
Отже, Замовник не мав права відхиляти пропозицію ПП «СПЕЦСЕРВІС», у зв’язку з перевищенням середньомісячної заробітної плати 18 570,02 грн.
на підставі абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Підсумовуючи викладене, вважаємо, що відсутні підстави для відхилення тендерної пропозиції ПП «СПЕЦСЕРВІС» у відповідності до абзацу 2 підпункту 2 пункту 44 Особливостей.
Вважаємо, що таким прийнятим рішенням та діями Замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону: «Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Таким чином, з огляду на все вищевикладене, вважаємо, що Замовником було неправомірно відхилено пропозицію Скаржника, а Протокол (Рішення) уповноваженої особи Замовника про відхилення пропозиції кандидата № 06/386 від 12 червня 2025 року є неправомірним, необґрунтованим та підлягає скасуванню.
На виконання вимог пункту 56 Особливостей та частини 5 статті 18 Закону, для підтвердження зазначеного в Скарзі надаємо всі необхідні документальні підтвердження/докази.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua. – ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-29-011760-a
×
-
Назва доказу:
Файл «142_ДЦ_ЗКР_4.pdf»
-
Повʼязаний документ:
142_ДЦ_ЗКР_4.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
ПП «СПЕЦСЕРВІС» просить: 1) Прийняти дану скаргу до розгляду. 2) Встановити органом оскарження наявність порушень законодавства у сфері публічних закупівель з боку Замовника під час здійснення процедури закупівлі за предметом: поточний ремонт приміщення їдальні в Гімназії № 258 Дніпровського району м. Києва (код ДК 021:2015:45450000-6 Інші завершальні будівельні роботи), ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-29-011760-a. 3) Зобов’язати Замовника – Управління освіти Дніпровської районної в місті Києві державної адміністрації скасувати Протокол (Рішення) уповноваженої особи Замовника про відхилення пропозиції кандидата № 06/386 від 12 червня 2025 року, яким було відхилено тендерну пропозицію ПП «СПЕЦСЕРВІС».