• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Послуг зі збору, перевезення, та подальшої утилізації відходів за кодом ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами: 18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров'ю та консервовану кров (медичні відходи кат"В" – органні (плацента); 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (Медичні відходи категорія В)

Завершена

118 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 590.00 UAH
Період оскарження: 29.05.2025 10:39 - 07.06.2025 00:00
Скарга
Залишено без розгляду
КЕП

Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації

Номер: 880e2f506c024299b226fccff1db8b21
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-29-002559-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Орган оскарження
Причина: Скарга не відповідає вимогам частин 2-5 та 9 статті 18 Закону про публічні закупівлі
Дата прийняття рішення про залишення скарги без розгляду: 05.06.2025 16:34
Автор: ТОВ "А-ЕНЕРГО", Володимир Андреєв +380502507677 andreev.aenergo@gmail.com https://aenergo.com.ua/

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 779cc9a1363a4abeb0473c868391d08b
Заголовок пункту скарги: Уважно ознайомившись зі умовами до Тендерної документації (далі- Документація) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: СКАРГА
На умови тендерної документації

29.05.2025 року КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО БІЛОЦЕРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ "БІЛОЦЕРКІВСЬКИЙ ПОЛОГОВИЙ БУДИНОК" (далі – Замовник) було опубліковано оголошення про проведення процедури відкритих торгів за предметом закупівлі Послуг зі збору, перевезення, та подальшої утилізації відходів за кодом ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами: 18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров'ю та консервовану кров (медичні відходи кат"В" – органні (плацента); 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (Медичні відходи категорія В) з особливостями з очікуваною вартістю 118 000 грн. з ПДВ (далі – Процедура закупівлі)
Уважно ознайомившись зі умовами до Тендерної документації (далі- Документація) ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «А-ЕНЕРГО» (далі – Скаржник), як потенційний учасник відповідної процедури закупівлі, вважає, що документація містить дискримінаційні вимоги до учасників процедури закупівлі, що грубо порушує процедуру закупівлі згідно норм чинного законодавства України, саме:
- Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII (далі – Закон);
- Постанови №1178 від 12 жовтня 2022 року «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» (далі – Особливості).
-Закону України «Про управління відходами»

ПОРУШЕННЯ ПРОЦЕДУРИ ЗАКУПІВЛІ, ДІЇ ЗАМОВНИКА, ФАКТИЧНІ ОБСТАВИНИ, ЩО ЦЕ ПІДТВЕРДЖУЮТЬ.

1 Відповідно до п.7 Розділу 3. «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерної документації , Замовник зазначає :

«Інформація про субпідрядника /співвиконавця (у випадку закупівлі робіт чи послуг)не передбачена»

Скаржник не погоджується з встановленням вимоги:«Інформація про субпідрядника /співвиконавця (у випадку закупівлі робіт чи послуг)не передбачена» що є грубим порушення Закону, який дозволяє залучати співвиконавців/субпідрядників для виконання умов договору відповідно до абзацу другого частини 3 статті 16 Закону :

«Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців».

Тобто Закон дозволяє залучення субпідрядників, а не забороняє.
Крім того у пункті 2 Додатку 1 «Наявність обладнання та матеріально-технічної бази» до тендерної документації Замовник зазначив таку вимогу:

2.3. У разі залучення субпідрядника/співвиконавця для надання послуг перевезення небезпечних відходів чи вантажів, учасник має надати перелічені у п. 2.2. документи на кожен вказаний автотранспортний засіб субпідрядника/співвиконавця. А також лист-згоду від субпідрядника/співвиконавця щодо його залучення для виконання умов договору.

Таким чином, в документації є внутрішня суперечність: з одного боку – інформація про субпідрядника не передбачена, з іншого боку – її подання прямо вимагається, якщо учасник залучає їх до виконання вимог.
Це створює правову невизначеність, порушує ч.2 ст 22 Закону, а також принципи недискримінації та добросовісної конкуренції ( ст. 5 Закону )

Відповідно до пункту 16 Постанови КМУ № 1278 від 05.12.2023 року визначено, що ліцензіат зобов’язаний «мати цивільно-правовий договір про передачу небезпечних відходів з метою їх оброблення іншому суб’єктові господарювання, який має відповідну ліцензію на право провадження господарської діяльності.». Відповідно, якщо ліцензіат не має право провадити діяльність з певними видами відходів, він зобов’язаний передати їх іншому суб’єкту господарювання, що має право на провадження діяльності з цими відходами.

Замовник не довів та документально не підтвердив необхідності встановлення вищезазначених вимог в тендерній документації.
Як доказ надається Постанова КМУ №1278 від 05.12.2023 року «Про затвердження Ліцензійних умов провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (далі – Ліцензійні умови) , Закон та Особливості

2. Відповідно до пункту 9, розділу 3, Додатку 1 «Кваліфікаційні критерії та перелік документів, що підтверджують інформацію учасників про відповідність їх таким критеріям» Тендерної документації, Замовник вимагає надати:
9) наявність спеціального навчання серед посадових осіб Учасника (посвідчення/ свідоцтва тощо):
- «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників» (НПАОП 0.00-7.11-12);
- у сфері цивільного захисту;

Скаржник не погоджується з вищезазначеним встановленням вимоги та вважає що вимога «у сфері цивільного захисту» є надмірною та дискримінаційною, оскільки:
Скаржник має дійсне посвідчення про проходження навчання, а саме «Загальні вимоги стосовно забезпечення роботодавцями охорони праці працівників (НПАОП 0.00-7.11-12), що підтверджує дотримання відповідної кваліфікаційної вимоги ( надається, як доказ) .
Разом з тим, вважаємо вимогу щодо наявності спеціального навчання у сфері цивільного захисту дискримінаційною, оскільки:
1.Ст.20 Закону України «Про цивільний захист» не встановлює обов’язку проходити таке навчання для всіх суб’єктів господарювання.
2.Навчання у сфері цивільного захисту проходять лише ті особи, які призначені відповідальними за цивільний захист, або ті, хто працює на об’єктах підвищеної небезпеки.
3.Скаржник не є об’єктом критичної інфраструктури чи об’єктом підвищеної небезпеки, не має відповідального за цивільний захист, тому не підпадає під вимоги ст.20 Закону України «Про цивільний захист».
4.Замовник не обґрунтував, яким чином наявність зазначеного посвідчення впливає на якість послуг.


3. Відповідно до пунктам 2.5 та 2.5.2 розділу 2 Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» Замовник вимагає надати:
2.5 Виписка з балансу, що підтверджує наявність власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу) а також:
2.5.2 Копії договорів, що підтверджують право власності на піч та обладнання для переробки люмінесцентних ламп з усіма невід’ємними додатками та актами-приймання передачі.

Скаржник не погоджується з встановленням вищезазначених вимог, тому що:

Відповідно Статті 16 до Закону:
Стаття 16. Кваліфікаційні критерії процедури закупівлі
1. Замовник вимагає від учасників процедури закупівлі подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
2. Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.

Абзац 2 частини 3 статті 16 Закону:
«Якщо для закупівлі робіт або послуг замовник встановлює кваліфікаційний критерій такий як наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій та/або наявність працівників, які мають необхідні знання та досвід, учасник може для підтвердження своєї відповідності такому критерію залучити спроможності інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців.»

Встановлення вимоги саме у редакції: « Виписка з балансу, що підтверджує наявність власної сміттєспалювальної печі (інсенераторного комплексу) а також:
Копії договорів, що підтверджують право власності на піч та обладнання для переробки люмінесцентних ламп з усіма невід’ємними додатками та актами-приймання передачі» - є дискримінаційною по відношенню до Скаржника, адже саме з таким формулюванням Замовник не дає можливості залучення співвиконавця до виконання умов договору, в супереч законодавству, яке дозволяє залучати співвиконавців а також виписка з балансу-втручання у господарську діяльність, що також не передбачено законом.

Як доказ, Скаржник надає договір з співвиконавцем та виписку з балансу співвиконавця про наявність демеркуризатору.

4. Відповідно до пункту 2.5.3 розділу 2 Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» Замовник вимагає надати:

Копія атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» (відповідно до статті 55 Закону України «Про охорону навколишнього середовища»).

Скаржник не погоджується з встановленням вимоги саме у редакції:

«Копія атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог Закону України «Про управління відходами» (відповідно до статті 55 Закону України «Про охорону навколишнього середовища»), оскільки це є дискримінуючим по відношенню до Скаржника.

Відповідно до предмету закупівлі закуповуються: «Послуг зі збору, перевезення, та подальшої утилізації відходів за кодом ДК 021:2015 90520000-8 Послуги у сфері поводження з радіоактивними, токсичними, медичними та небезпечними відходами: 18 01 02 Частини тіла та органи, включаючи посудини з кров'ю та консервовану кров (медичні відходи кат"В" – органні (плацента); 18 01 03* Відходи, збирання та видалення яких обумовлено спеціальними вимогами для запобігання виникненню інфекції (Медичні відходи категорія В». Предметом закупівлі НЕ передбачено надання послуг з відновлення. Відповідно вимога щодо надання атестату виробництва, який підтверджує, що стан виробництва з оброблення (відновлення, видалення включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної продукції (види продукції згідно додатку), забезпечує стабільність процесу видалення відповідно до вимог ЗУ «Про управління з відходами» (Відповідно до ст.55 ЗУ ««Про охорону навколишнього середовища»)»

Скаржник відповідно до умов Документації та предмету закупівлі, має Атестат виробництва, що засвідчує, що стан виробництва з оброблення (видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції (згідно додатків №1-6) забезпечує стабільність процесу виробництва на відповідність вимогам Закону України «Про вилучення з обігу, переробку, утилізацію, знищення або подальше використання неякісної та небезпечної продукції» від 14.01.2000 року №1393-XIV, Закону України «Про управління відходами» від 20.06.2022 року №2320- ІХ, Закону України «Про охорону навколишнього середовища» від 25.06.1991 року №1264-ХІІ.

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Як доказ Скаржник надає Атестат виробництва №UA.3.032.0002-24 від 10.07.2024 року що засвідчує, що стан виробництва з оброблення (видалення, включаючи підготовку відходів до таких операцій) вилученої з обігу неякісної та небезпечної продукції (згідно додатків №1-6).


5. Відповідно до пункту 3.3 розділу 3 Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» Замовник вимагає надати:

Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці».
Скаржник не погоджується з встановленням вимоги Копія діючого на момент подачі пропозиції сертифікату відповідності Учасника ISO 45001:2018 «Системи менеджменту охорони здоров’я та безпеки праці».

Скаржник , як потенціальний учасник процедури закупівлі, володіє чинним сертифікатом відповідності ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT ), що є національним стандартом, прийнятим в Україні шляхом ідентичного впровадження міжнародного стандарту ISO 45001:2018, що прямо підтверджується позначенням «IDT” ( Identical ).У тексті відповідного сертифіката визначено формулювання «система управління охорони здоров’я та безпеки праці»., якій повністю відповідають ISO 45001:2018. Оскільки сертифікат видано до стандарту, то вимога Замовника щодо надання документа саме з терміном «система менеджменту» не має об’єктивної технічної або правової необхідності, а її застосування виявляє ознаки дискримінації.

Така вимога порушує частину першу статті 5 Закону, відповідно до якої публічні закупівлі здійснюються за принципами, зокрема:
- добросовісна конкуренція серед учасників;
- недискримінація учасників ;
- рівне ставлення до всіх учасників.

Крім того, слід зазначити, що положення частини четвертої статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено:
«4. Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.»

Зазначена вимога є дискримінаційною по відношенню до скаржника та створює обмеження конкуренції серед учасників.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення зазначеної вимоги в тендерній документації.

Як доказ Скаржник надає сертифікат ДСТУ ISO 45001:2019 (ISO 45001:2018, IDT).

6. Відповідно до розділу 11 Додатку 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі — технічні вимоги до предмета закупівлі ТЕХНІЧНА СПЕЦИФІКАЦІЯ» Замовник вимагає надати:

Надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.

Звертаємо увагу Комісії, що відповідно до цього пункту, було прийнято рішення Комісії АМКУ №10115-р/пк-пз від 10.06.2024 року, в якому Замовника зобов’язали внести зміни (надається як доказ).

Згідно з вимогами Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність» від 05.06.2014 №1314-VII законодавчо регульовані засоби вимірювальної техніки (ЗВТ), які перебувають в експлуатації, підлягають періодичній повірці і повірці після ремонту.
Перелік категорій законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, які підлягають періодичній повірці, регламентований постановою Кабінету Міністрів України від 04.06.2015 № 374.
Повірка проводиться відповідно до Порядку проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки, які перебувають в експлуатації, і оформлення її результатів, затвердженого наказом Мінекономрозвитку України від 08.02.2016 № 193, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 24.02.2016 за № 278/28408.
Відповідно до Ліцензійних умов визначено:
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Ліцензійними умовами НЕ визначено, що Ліцензіат зобов’язаний здійснювати повірку засобів вимірювальної техніки у сфері управління небезпечними відходами. Як доказ Скаржник надає ліцензійні умови та Наказ про видачу ліцензії ТОВ «А-ЕНЕРГО» з управління небезпечними відходами.
Повірка засобів вимірювальної техніки, які не застосовуються в сфері законодавчо регульованої метрології та знаходяться в експлуатації, проводиться на добровільних засадах
Тобто повірка законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки проводиться в добровільному порядку та не є обов’язковою вимогою до суб’єкта господарювання.

Виходячи з вищезазначеного, встановлювати вимогу «Надати у складі пропозиції чинне свідоцтво про повірку законодавчо регульованого засобу вимірювальної техніки.» є дискримінаційним по відношенню до Скаржника та таким що порушую принципи здійснення публічних закупівель.


7. Відповідно до Додатку 4 «Документальне підтвердження відповідності послуг Учасника екологічним характеристикам»Тендерної документації, Замовник вимагає надати:

копію висновку з оцінки впливу на довкілля, який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, містить щодо відходів що є предметом закупівлі: коди та назви (види) відходів згідно Національного переліку відходів; коди операцій з управління (відновлення та/або видалення) відходами відповідно до Закону України «Про управління відходами»
або
копію висновку державної екологічної експертизи, яким підтверджено, що оцінена діяльність відповідає вимогам Закону України «Про управління відходами» (а саме: код відходів, операції з управління відходами та інше)
Скаржник не погоджується з встановленням вимоги «На підтвердження відповідності послуг Учасника екологічним характеристикам надає: Висновок з оцінки впливу на довкілля (або інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі, оскільки даний висновок видається одноразово.

Відповідно до частини 3 статті 17 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» :
«3. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля»
Відповідно до Ліцензійних умов визначено:
1. Ці Ліцензійні умови встановлюють вичерпний перелік документів, які додаються до заяви про отримання ліцензії на провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами (далі - ліцензія), а також визначають вичерпний перелік організаційних, кадрових, технологічних вимог, обов’язкових до виконання під час провадження такої діяльності.
Ці Ліцензійні умови не поширюються на ліцензування господарської діяльності з перевезення небезпечних відходів.»
(…)
«Документи, що подаються для отримання, переоформлення, анулювання ліцензії, зупинення або відновлення дії ліцензії, про розширення або звуження виду господарської діяльності з управління небезпечними відходами» (…)
6. До заяви про отримання ліцензії або розширення провадження виду господарської діяльності додаються засвідчені підписом здобувача ліцензії (ліцензіата) або іншої уповноваженої особи такі документи: (…)
3) відомості про:
абзац третій підпункту 3 частини 6 Ліцензійних умов: «наявність документів дозвільного характеру за формою згідно з додатком 6»
Витяг з Додатку 6 до Ліцензійних умов:
Додаток 6
до Ліцензійних умов
_______________________________________
(найменування органу ліцензування)
ВІДОМОСТІ
про наявність документів дозвільного характеру
Найменування документа дозвільного характеру Номер і дата видачі документа Ким виданий Об’єкт експертизи/оцінки (повне найменування документа) Перелік видів небезпечних відходів та/або операцій із ними, на які отримано висновок Адреса об’єкта проведення експертизи/ оцінки
Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля”

Підбиваючи підсумки – Законодавством визначено, що:

1. Під час проходження процедури ліцензійної перевірки на отримання/розширення ліцензії органу ліцензування Ліцензіат надає «Висновок з оцінки впливу на довкілля у випадках, визначених Законом України “Про оцінку впливу на довкілля».
2. Висновки державної екологічної експертизи, одержані до введення в дію цього Закону, зберігають чинність та мають статус висновку з оцінки впливу на довкілля.

Відповідно до вимог Державних санітарних норм та правил «Порядок управління медичними відходами, у тому числі вимоги щодо безпечності для здоров’я людини під час утворення, збирання, зберігання, перевезення, оброблення таких відходів»,затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України 31.10.2024. № 1827:

«5. Провадження господарської діяльності з видалення та оброблення небезпечних відходів проводиться суб’єктами господарювання у сфері управління відходами, які отримали дозвіл на здійснення операції з оброблення відходів, відповідно до Порядку видачі, відмови у видачі, анулювання дозволу на здійснення дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 19 грудня 2023 року №1328 (далі – Дозвіл), та ліцензію на право поводження господарської діяльності з управління небезпечними відходами, відповідно до Ліцензійних умов провадження діяльності з управління небезпечними відходами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 05 грудня 2023 року №1278 ( далі-Ліцензія )»


Відповідно до ЗУ «Про управління відходами»:
«Ст. 27
3. Суб’єкт господарювання у сфері управління відходами для провадження господарської діяльності з управління небезпечними відходами зобов’язаний:

1) мати дозвіл на здійснення операцій з оброблення відходів та ліцензію на здійснення господарської діяльності з управління небезпечними відходами»

Тобто, діючими нормативними документами, які регламентують діяльність у сфері управління медичними відходами не передбачено надання документу з назвою «висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі»
Нормативні документи, на які посилається Замовник в тендерній документації, передбачають наявність саме дозволу та ліцензії на управління небезпечними відходами.
Враховуючи наведене, участь у закупівлі, в супереч вимогам діючого законодавства, зможуть прийняти участь лише ті учасники, які нададуть «висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі»

До того ж, Порядок класифікації відходів затверджений постановою КМУ №1102 від 20 жовтня 2023 року, а отже встановлення вимоги щодо наявності «висновок з оцінки впливу на довкілля (інший документ, що має такий статус), який підтверджує допустимість провадження Учасником планової діяльності здійснення господарської діяльності з управління відходами, та містить коди відходів згідно Національного переліку відходів, що є предметом закупівлі.» обмежує у участі учасників, які отримали висновок оцінки впливу на довкілля та документів що мають статус висновку оцінки на довкілля до набрання чинності Постанови КМУ №1102 від 20.10.2023 року.
Вимога, встановлена Замовником є дискримінаційною та порушує право Скаржника.
Тому, вимагаємо внести зміни до тендерної документації, задля дотримання принципів публічних закупівель та дотримання вимог недискримінації учасників.

Як доказ Скаржник надає Висновок №08/13.12.2017-55 від 15.12.2017 виданий Департаментом екології та природних ресурсів Запорізької обласної державної адміністрації.


Суб'єкт оскарження дійшов висновку, що у даній процедурі закупівлі Замовник порушує основні принципи здійснення процедури закупівель, зокрема принцип добросовісної конкуренції серед учасників, принцип відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, не дотримується вимог чинного законодавства України,

В силу вимог ст.5 Закону публічні закупівлі здійснюються за такими принципами, як відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників та рівне ставлення до них.

Враховуючи інформацію викладену цій Скарзі, виниклі порушення Замовником вимог Закону та Особливостей, можна виправити шляхом зобов'язання Замовника внести зміни до умов тендерної документації визначені в мотивувальній частині Скарги.

З огляду на вищевказане, керуючись вимогами Закону, з метою захисту своїх прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, що суперечить законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок якого порушено права та законні інтереси Скаржника

Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації