-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Дезінфекційні засоби
Закупівля здійснюється відповідно до ЗУ «Про публічні закупівлі» з урахуванням постанови Кабінету міністрів України «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами).
Завершена
1 125 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 5 625.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 5 625.00 UAH
Період оскарження:
29.05.2025 09:46 - 03.06.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
СКАРГА на неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції та неправомірне визначення переможця
Номер:
f9b8f63fd3af4f91840263d238dea7ca
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-29-001166-a.c2
Назва:
СКАРГА на неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції та неправомірне визначення переможця
Скарга:
Рішенням уповноваженої особи, яке оформлене протоколом №5 від 11.06.2025р., відхилив тендерну пропозицію Скаржника посилаючись на п.п.2 п.44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМ України №1178 від 12.10.2022р.
Як наслідок, відповідно до протоколу уповноваженої особи Замовника від 12.06.2025р. №6, наступний учасник - ТОВ Моршинське виробничо-торгове підприємство «Медтехніка» визнано переможцем Закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір.
Пов'язані документи:
Учасник
- Протокол дискваліфікації.PDF 17.06.2025 16:56
- Протокол переможця.PDF 17.06.2025 16:56
- Скарга.docx 17.06.2025 16:56
- sign.p7s 17.06.2025 17:04
- рішення від 19.06.2025 №9801.pdf 19.06.2025 15:15
- Інформація про резолютивну частину рішення від 26.06.2025 №10199.pdf 27.06.2025 14:41
- рішення від 26.06.2025 №10199.pdf 01.07.2025 16:06
- 1. Протокол _10 про надання відповіді на запит АМКУ Скаржник 2 (ворд).docx 20.06.2025 12:01
- 2. Протокол _10 про надання відповіді на запит АМКУ Скаржник 2 (ПДФ).PDF 20.06.2025 12:01
- 3. Протокол _8 виправлення помилки.PDF 20.06.2025 12:01
- 5. Кваліфікаційна частина ФОП ДУМБРАВА І.О. (1).pdf 20.06.2025 12:01
- 4. Кваліфікаційна частина ФОП Яремчук А (1).pdf 20.06.2025 12:01
- 6. ДОВІДКИ ФОП Трофименко Л..pdf 20.06.2025 12:01
- 7.Скарга ЯРЕМЧУК АНАСТАСІЯ ВАЛЕНТИНІВНА.docx 20.06.2025 12:01
- 8. Скарга ДУМБРАВА ІРИНА ОЛЕКСАНДРІВНА.docx 20.06.2025 12:01
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.06.2025 17:09
Дата розгляду скарги:
26.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.06.2025 15:15
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
01.07.2025 16:06
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
fd7cda9e09904a7a9b78494a294ac8d6
Заголовок пункту скарги:
СКАРГА на неправомірне рішення про відхилення тендерної пропозиції та неправомірне визначення переможця
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
Рішенням уповноваженої особи, яке оформлене протоколом №5 від 11.06.2025р., відхилив тендерну пропозицію Скаржника посилаючись на п.п.2 п.44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМ України №1178 від 12.10.2022р. (надалі по тексту – Особливості), зазначивши наступні невідповідності:
- не надано скан-копію сертифікату виробника, що товар виготовлений на виробництві сертифікованому згідно стандарту ISO 9001;
- не надано скан-копію сертифікату виробника, що товар виготовлений на виробництві, яке має сертифікат на систему екологічного управління на відповідність ДСТУ ISO 14001, виданий органом з сертифікації згідно чинного законодавства, дійсний на дату розкриття пропозицій;
- не надано інформацію із Державного реєстру дезінфекційних засобів - копію сторінки з Реєстру із інформацією щодо реєстрації запропонованого до закупівлі дезінфекційного засобу, або копію Витягу з Реєстру, або копію наказу МОЗ України про внесення дезінфекційного засобу в Реєстр).
- не надано гарантійний лист виробника - з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, які передбачено цією Документацією, Учасник надає скан-копію з оригіналу гарантійного/авторизаційного листа виробника (представництва, філії виробника, якщо її відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені цією Документацією та Пропозицією Учасника торгів. Гарантійний лист виробника повинен включати: повне найменування Учасника, номер оголошення, а також повну назву предмету закупівлі відповідно до оголошення.
Таким чином, Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника з причини ненадання сертифікатів на відповідність виробництва товару системам ISO 9001 та ISO 14001, ненадання інформації з Державного реєстру дезинфекційних засобів та довідки від виробника (гарантійного листа).
Як наслідок, відповідно до протоколу уповноваженої особи Замовника від 12.06.2025р. №6, наступний учасник - ТОВ Моршинське виробничо-торгове підприємство «Медтехніка» визнано переможцем Закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір.
Закон України «Про державні закупівлі» (надалі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Частиною1 ст.5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Будь-які рішення щодо закупівель приймаються замовниками з дотриманням мети Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Скаржник, як учасник торгів, ознайомившись з Протоколами №5 від 11.06.2025р. та №6 від 12.06.2025р. вважає, що Замовник дискваліфікував Скаржника та визнав переможцем іншого учасника через необ?єктивні умови оцінки тендерної пропозиції Скаржника, прийнятим рішенням порушено права та законні інтереси Скаржника у вигляді неотриманого доходу в результаті порушення Замовником норм законодавства у сфері публічних закупівель, а саме вимог ст. 5 Закону щодо принципів проведення публічних закупівель виходячи з наступного:
1. Як свідчить зафіксована системою торгів «Прозорро» дата та час вчинення дій Замовником при оцінці пропозицій учасників Закупівлі,
- пропозиція першого учасника (ФОП Трофименко Л.Г.) була відхилена 12.06.2025р. о 11год. 34 хв. Протокольним рішенням (протокол) №3 від 12.06.2025р.;
- пропозиція другого учасника (ФОП Думбрава І.О.) була відхилена 12.06.2025р. о 11год. 49хв. Протокольним рішенням (протокол) №4 від 12.06.2025р. – через 15 хвилин після дискваліфікації попереднього учасника;
- пропозиція третього учасника (Скаржника) була відхилена 12.06.2025р. о 12год. 06хв. Протокольним рішенням (протокол) №5 від 11.06.2025р. - через 15 хвилин після дискваліфікації попереднього учасника;
- пропозиція четвертого (останнього) учасника (ТОВ Моршинське виробничо-торгове підприємство «Медтехніка») була визнана переможцем та прийнято рішення про намір укласти договір 12.06.2025р. о 12год. 21хв. Протокольним рішенням (протокол) №6 від 12.06.2025р. - через 15 хвилин після дискваліфікації Скаржника.
Тобто, замовник за 15 хвилин оцінював тендерні пропозиції та додані документи учасників, складав протоколи відхилення, вносив їх систему електронних торгів та накладав електронний підпис.
Також за 15 хвилин Замовник оцінив тендерну пропозицію та додані документи останнього учасника, перевірив його дані у відкритих реєстрах та визнав його переможцем.
Тим більше, пропозиції 2х попередніх перед Скаржником учасників відхилені протоколами від 12.06.2025р., пропозиція Скаржника (яка наступна) відхилена протоколом від 11.06.2025р.
Вказане свідчить, що в діях Замовника вбачається дискримінація учасників та нерівне ставлення до них, необ'єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі.
2. Замовником в протоколі відхилення тендерної пропозиції Скаржника зазначено, що тендерну пропозицію відхилено на підставі п.п.2 п.44 оскільки вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам предмета закупівлі тендерної документації, в зв’язку із чим відсутні підстави для надання 24 годин на виправлення недоліків.
Підпунктом 2 п.44 Особливостей передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей
Як вказано вище, причиною відхилення стало ненадання Скаржником скан-копій сертифікату виробника на відповідність виробництва системам якості стандарту ISO 9001 та системі екологічного управління на відповідність ISO 14001.
Але, системи управління виробництвом не є технічною характеристикою товару, стосується лише самого процесу виробництва товару, тому відхилення пропозиції Скаржника без надання 24 годин на виправлення невідповідностей є протиправним.
3. Іншою причиною відхилення пропозиції Скаржника, вказаною в протоколі, є ненадання інформації із Державного реєстру дезінфекційних засобів - копії сторінки з Реєстру із інформацією щодо реєстрації запропонованого до закупівлі дезінфекційного засобу, або копію Витягу з Реєстру, або копію наказу МОЗ України про внесення дезінфекційного засобу в Реєстр).
Пунктом 5.5. тендерної документації, затвердженої протокольним рішенням (протоколом) №2 уповноваженої особи Замовника 29.05.2025р. передбачено, що Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, якщо доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Інформація Державного реєстру дезінфекційних засобів знаходиться у формі відкритих даних у вільному доступі, тому Замовник міг сам взяти необхідну йому інформацію про товар з вказаного реєстру. В іншому випадку, він повинен був надати скаржнику 24 години на усунення невідповідностей, поскільки інформація щодо реєстрації запропонованого до закупівлі дезінфекційного засобу не є технічною характеристикою товару.
4. Також причиною відхилення пропозиції Скаржника, вказаною в протоколі, є ненадання ним гарантійного/авторизаційного листа виробника (представництва, філії виробника, якщо її відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником.
Але, гарантійний лист, як свідчать Додатки №1 та №2 до Тендерної документації, повинен містити інформацію про те, що Учасник має можливість поставки запропонованого товару для потреб Замовника у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені цією Документацією та Пропозицією Учасника торгів.
Тобто, гарантійний лист не містить інформації про технічні характеристики предмету закупівлі, тому відсутність такого гарантійного листа не підпадає під причину відхилення, передбачену п.п.2 п.44 Особливостей.
Таким чином, відсутність гарантійного листа не свідчить про те, що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає технічним характеристикам товару.
5. Пунктом 43 Особливостей передбачено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, Замовник повинен був надати Скаржнику 24 години на усунення невідповідностей.
Згідно приписів ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінації учасників.
Враховуючи вищевикладені докази, які свідчить про дискримінаційність прийнятого Замовником рішення, оформленого Протоколом №5 від 11.06.2025р., яким відхилено тендерну пропозицію учасника - ФОП Яремчук А.В., рішення є таким, що свідчить про необ'єктивне та упереджене здійснення процедури закупівлі, прийняте всупереч законодавству про публічні закупівлі, безпосередньо порушує права та законні інтереси Скаржника, в зв’язку із чим підлягає скасуванню, належним способом захисту відновлення порушеного права Скаржника є оскарження до Уповноваженого органу.
Також, враховуючи дискримінаційність Протоколу №5 від 11.06.2025р. про розгляд тендерної пропозиції на відповідність тендерної документації та про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Яремчук А.В., наступне рішення Замовника в цій закупівлі – Протокол №6 від 12.06.2025р. про визнання ТОВ Моршинське виробничо-торгове підприємство «Медтехніка» переможцем Закупівлі та намір укласти договір, є таким, що свідчить про необ'єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, прийняте всупереч законодавству про публічні закупівлі, безпосередньо порушує права та законні інтереси Скаржника, в зв’язку із чим підлягає скасуванню.
- не надано скан-копію сертифікату виробника, що товар виготовлений на виробництві сертифікованому згідно стандарту ISO 9001;
- не надано скан-копію сертифікату виробника, що товар виготовлений на виробництві, яке має сертифікат на систему екологічного управління на відповідність ДСТУ ISO 14001, виданий органом з сертифікації згідно чинного законодавства, дійсний на дату розкриття пропозицій;
- не надано інформацію із Державного реєстру дезінфекційних засобів - копію сторінки з Реєстру із інформацією щодо реєстрації запропонованого до закупівлі дезінфекційного засобу, або копію Витягу з Реєстру, або копію наказу МОЗ України про внесення дезінфекційного засобу в Реєстр).
- не надано гарантійний лист виробника - з метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, які передбачено цією Документацією, Учасник надає скан-копію з оригіналу гарантійного/авторизаційного листа виробника (представництва, філії виробника, якщо її відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені цією Документацією та Пропозицією Учасника торгів. Гарантійний лист виробника повинен включати: повне найменування Учасника, номер оголошення, а також повну назву предмету закупівлі відповідно до оголошення.
Таким чином, Замовник відхилив тендерну пропозицію Скаржника з причини ненадання сертифікатів на відповідність виробництва товару системам ISO 9001 та ISO 14001, ненадання інформації з Державного реєстру дезинфекційних засобів та довідки від виробника (гарантійного листа).
Як наслідок, відповідно до протоколу уповноваженої особи Замовника від 12.06.2025р. №6, наступний учасник - ТОВ Моршинське виробничо-торгове підприємство «Медтехніка» визнано переможцем Закупівлі та прийнято рішення про намір укласти договір.
Закон України «Про державні закупівлі» (надалі – Закон) визначає правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави, територіальних громад та об’єднаних територіальних громад.
Метою цього Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Частиною1 ст.5 Закону передбачено, що закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об'єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі / спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Будь-які рішення щодо закупівель приймаються замовниками з дотриманням мети Закону, якою є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції та принципів, закріплених у статті 5 Закону.
Скаржник, як учасник торгів, ознайомившись з Протоколами №5 від 11.06.2025р. та №6 від 12.06.2025р. вважає, що Замовник дискваліфікував Скаржника та визнав переможцем іншого учасника через необ?єктивні умови оцінки тендерної пропозиції Скаржника, прийнятим рішенням порушено права та законні інтереси Скаржника у вигляді неотриманого доходу в результаті порушення Замовником норм законодавства у сфері публічних закупівель, а саме вимог ст. 5 Закону щодо принципів проведення публічних закупівель виходячи з наступного:
1. Як свідчить зафіксована системою торгів «Прозорро» дата та час вчинення дій Замовником при оцінці пропозицій учасників Закупівлі,
- пропозиція першого учасника (ФОП Трофименко Л.Г.) була відхилена 12.06.2025р. о 11год. 34 хв. Протокольним рішенням (протокол) №3 від 12.06.2025р.;
- пропозиція другого учасника (ФОП Думбрава І.О.) була відхилена 12.06.2025р. о 11год. 49хв. Протокольним рішенням (протокол) №4 від 12.06.2025р. – через 15 хвилин після дискваліфікації попереднього учасника;
- пропозиція третього учасника (Скаржника) була відхилена 12.06.2025р. о 12год. 06хв. Протокольним рішенням (протокол) №5 від 11.06.2025р. - через 15 хвилин після дискваліфікації попереднього учасника;
- пропозиція четвертого (останнього) учасника (ТОВ Моршинське виробничо-торгове підприємство «Медтехніка») була визнана переможцем та прийнято рішення про намір укласти договір 12.06.2025р. о 12год. 21хв. Протокольним рішенням (протокол) №6 від 12.06.2025р. - через 15 хвилин після дискваліфікації Скаржника.
Тобто, замовник за 15 хвилин оцінював тендерні пропозиції та додані документи учасників, складав протоколи відхилення, вносив їх систему електронних торгів та накладав електронний підпис.
Також за 15 хвилин Замовник оцінив тендерну пропозицію та додані документи останнього учасника, перевірив його дані у відкритих реєстрах та визнав його переможцем.
Тим більше, пропозиції 2х попередніх перед Скаржником учасників відхилені протоколами від 12.06.2025р., пропозиція Скаржника (яка наступна) відхилена протоколом від 11.06.2025р.
Вказане свідчить, що в діях Замовника вбачається дискримінація учасників та нерівне ставлення до них, необ'єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі.
2. Замовником в протоколі відхилення тендерної пропозиції Скаржника зазначено, що тендерну пропозицію відхилено на підставі п.п.2 п.44 оскільки вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам предмета закупівлі тендерної документації, в зв’язку із чим відсутні підстави для надання 24 годин на виправлення недоліків.
Підпунктом 2 п.44 Особливостей передбачено, що Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей
Як вказано вище, причиною відхилення стало ненадання Скаржником скан-копій сертифікату виробника на відповідність виробництва системам якості стандарту ISO 9001 та системі екологічного управління на відповідність ISO 14001.
Але, системи управління виробництвом не є технічною характеристикою товару, стосується лише самого процесу виробництва товару, тому відхилення пропозиції Скаржника без надання 24 годин на виправлення невідповідностей є протиправним.
3. Іншою причиною відхилення пропозиції Скаржника, вказаною в протоколі, є ненадання інформації із Державного реєстру дезінфекційних засобів - копії сторінки з Реєстру із інформацією щодо реєстрації запропонованого до закупівлі дезінфекційного засобу, або копію Витягу з Реєстру, або копію наказу МОЗ України про внесення дезінфекційного засобу в Реєстр).
Пунктом 5.5. тендерної документації, затвердженої протокольним рішенням (протоколом) №2 уповноваженої особи Замовника 29.05.2025р. передбачено, що Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, якщо доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Інформація Державного реєстру дезінфекційних засобів знаходиться у формі відкритих даних у вільному доступі, тому Замовник міг сам взяти необхідну йому інформацію про товар з вказаного реєстру. В іншому випадку, він повинен був надати скаржнику 24 години на усунення невідповідностей, поскільки інформація щодо реєстрації запропонованого до закупівлі дезінфекційного засобу не є технічною характеристикою товару.
4. Також причиною відхилення пропозиції Скаржника, вказаною в протоколі, є ненадання ним гарантійного/авторизаційного листа виробника (представництва, філії виробника, якщо її відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником.
Але, гарантійний лист, як свідчать Додатки №1 та №2 до Тендерної документації, повинен містити інформацію про те, що Учасник має можливість поставки запропонованого товару для потреб Замовника у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені цією Документацією та Пропозицією Учасника торгів.
Тобто, гарантійний лист не містить інформації про технічні характеристики предмету закупівлі, тому відсутність такого гарантійного листа не підпадає під причину відхилення, передбачену п.п.2 п.44 Особливостей.
Таким чином, відсутність гарантійного листа не свідчить про те, що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає технічним характеристикам товару.
5. Пунктом 43 Особливостей передбачено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції).
Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Таким чином, Замовник повинен був надати Скаржнику 24 години на усунення невідповідностей.
Згідно приписів ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників, закупівля відбувається, зокрема, за принципами добросовісної конкуренції серед учасників, максимальної економії та ефективності, недискримінації учасників.
Враховуючи вищевикладені докази, які свідчить про дискримінаційність прийнятого Замовником рішення, оформленого Протоколом №5 від 11.06.2025р., яким відхилено тендерну пропозицію учасника - ФОП Яремчук А.В., рішення є таким, що свідчить про необ'єктивне та упереджене здійснення процедури закупівлі, прийняте всупереч законодавству про публічні закупівлі, безпосередньо порушує права та законні інтереси Скаржника, в зв’язку із чим підлягає скасуванню, належним способом захисту відновлення порушеного права Скаржника є оскарження до Уповноваженого органу.
Також, враховуючи дискримінаційність Протоколу №5 від 11.06.2025р. про розгляд тендерної пропозиції на відповідність тендерної документації та про відхилення тендерної пропозиції учасника ФОП Яремчук А.В., наступне рішення Замовника в цій закупівлі – Протокол №6 від 12.06.2025р. про визнання ТОВ Моршинське виробничо-торгове підприємство «Медтехніка» переможцем Закупівлі та намір укласти договір, є таким, що свідчить про необ'єктивне та упереджене визначення переможця процедури закупівлі, прийняте всупереч законодавству про публічні закупівлі, безпосередньо порушує права та законні інтереси Скаржника, в зв’язку із чим підлягає скасуванню.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника - Комунальне некомерційне підприємство Стрийської міської ради «Територіальне медичне об’єднання «Стрийська міська об’єднана лікарня» скасувати рішення - Протокол №6 від 12.06.2025р. про визнання ТОВ Моршинське виробничо-торгове підприємство «Медтехніка» переможцем Закупівлі та намір укласти договір по процедурі закупівлі відкриті торги на закупівлю Товару код ДК 021:2015 - код 24455000-8 Дезинфекційні засоби, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі «Прозорро» за №UA-2025-05-29-001166-a
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника - Комунальне некомерційне підприємство Стрийської міської ради «Територіальне медичне об’єднання «Стрийська міська об’єднана лікарня» скасувати рішення - Протокол №5 від 11.06.2025р. - про відхилення тендерної пропозиції учасника Фізична особа-підприємець Яремчук Анастасія Валентинівна по процедурі закупівлі відкриті торги на закупівлю Товару код ДК 021:2015 - код 24455000-8 Дезинфекційні засоби, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі «Прозорро» за №UA-2025-05-29-001166-a
Скарга
Відхилено
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Номер:
c3936ac7b6ce48b485ac9486d10e00b6
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-29-001166-a.b1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Скарга:
Замовник, рішенням уповноваженої особи, яке оформлене протоколом №4 від 12.06.2025р., відхилив тендерну пропозицію Скаржника посилаючись на п.п.2 п.44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою КМ України №1178 від 12.10.2022р. (надалі – Особливості), зазначивши наступні невідповідності:
1. Засіб повинен бути виготовлений на виробництві сертифікованому згідно стандарту ISO 9001 (надати скан-копію сертифікату виробника).
2. Засіб повинен бути виготовлений на виробництві яке має сертифікат на систему екологічного управління на відповідність ДСТУ ISO 14001, виданий органом з сертифікації згідно чинного законодавства, дійсний на дату розкриття пропозицій (потрібно надати копії сертифікатів виробника).
3. Надати інформацію із Державного реєстру дезінфекційних засобів - далі Реєстр (копію сторінки з Реєстру із інформацією щодо реєстрації запропонованого до закупівлі дезінфекційного засобу, або копію Витягу з Реєстру, або копію наказу МОЗ України про внесення дезінфекційного засобу в Реєстр).
4. З метою запобігання закупівлі фальсифікатів та отримання гарантій на своєчасне постачання товару у кількості, якості та зі строками придатності, які передбачено цією Документацією, Учасник надає скан-копію з оригіналу гарантійного/авторизаційного листа виробника (представництва, філії виробника, якщо її відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником, яким підтверджується можливість поставки товару, який є предметом закупівлі цих торгів, у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені цією Документацією та Пропозицією Учасника торгів. Гарантійний лист виробника повинен включати: повне найменування Учасника, номер оголошення, а також повну назву предмету закупівлі відповідно до оголошення.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга.docx 17.06.2025 12:43
- Скарга.pdf 17.06.2025 12:43
- Протокол дискваліфікації.PDF 17.06.2025 12:43
- sign.p7s 17.06.2025 13:29
- рішення від 19.06.2025 №9780.pdf 19.06.2025 15:31
- інформація про резоюлитивну частину рішення від 26.06.2025 №10177.pdf 27.06.2025 12:55
- рішеннявід 26.06.2025 №10177.pdf 01.07.2025 16:35
- 1. Протокол _9 про надання відповіді на запит АМКУ Скаржник 1 (ворд).docx 20.06.2025 11:31
- 7. Скарга ЯРЕМЧУК АНАСТАСІЯ ВАЛЕНТИНІВНА.docx 20.06.2025 11:31
- 2. Протокол _9 про надання відповіді на запит АМКУ Скаржник 1 (ПДФ).PDF 20.06.2025 11:31
- 3. Кваліфікаційна частина ФОП ДУМБРАВА І.О. (1).pdf 20.06.2025 11:32
- 4. Кваліфікаційна частина ФОП Яремчук А (1).pdf 20.06.2025 11:32
- 5. ДОВІДКИ ФОП Трофименко Л..pdf 20.06.2025 11:32
- 6. Скарга ДУМБРАВА ІРИНА ОЛЕКСАНДРІВНА.docx 20.06.2025 11:32
Дата прийняття скарги до розгляду:
17.06.2025 15:51
Дата розгляду скарги:
26.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
19.06.2025 15:32
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
01.07.2025 16:36
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
790538b9e33b49bc9ee7ecac32c683e4
Заголовок пункту скарги:
неправомірне відхилення тендерної пропозиції
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші умови тендерної документації
Тип порушення:
Інші умови тендерної документації
Опис суті пункту скарги:
По-перше. Замовником в протоколі відхилення тендерної пропозиції Скаржника зазначено, що тендерну пропозицію відхилено на підставі п.п.2 п.44 оскільки вона не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам предмета закупівлі тендерної документації, в зв’язку із чим відсутні підстави для надання 24 годин на виправлення недоліків.
Як вказано вище, причиною відхилення стало ненадання Скаржником скан-копій сертифікату виробника на відповідність виробництва системам якості стандарту ISO 9001 та системі екологічного управління на відповідність ISO 14001.
Але, системи управління виробництвом не є технічною характеристикою товару, стосується лише самого процесу виробництва товару, тому відхилення пропозиції Скаржника без надання 24 годин на виправлення невідповідностей є протиправним.
По-друге. Іншою причиною відхилення пропозиції Скаржника, вказаною в протоколі, є ненадання інформації із Державного реєстру дезінфекційних засобів - копії сторінки з Реєстру із інформацією щодо реєстрації запропонованого до закупівлі дезінфекційного засобу, або копію Витягу з Реєстру, або копію наказу МОЗ України про внесення дезінфекційного засобу в Реєстр).
Пунктом 5.5. тендерної документації, затвердженої протокольним рішенням (протоколом) №2 уповноваженої особи Замовника 29.05.2025р. передбачено, що Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, якщо доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Інформація Державного реєстру дезінфекційних засобів знаходиться у формі відкритих даних у вільному доступі, тому Замовник міг сам взяти необхідну йому інформацію про товар з вказаного реєстру. В іншому випадку, він повинен був надати скаржнику 24 години на усунення невідповідностей, поскільки інформація щодо реєстрації запропонованого до закупівлі дезінфекційного засобу не є технічною характеристикою товару.
По-третє. Також причиною відхилення пропозиції Скаржника, вказаною в протоколі, є ненадання ним гарантійного/авторизаційного листа виробника (представництва, філії виробника, якщо її відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником.
Але, гарантійний лист, як свідчать Додатки №1 та №2 до Тендерної документації, повинен містити інформацію про те, що Учасник має можливість поставки запропонованого товару для потреб Замовника у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені цією Документацією та Пропозицією Учасника торгів.
Тобто, гарантійний лист не містить інформації про технічні характеристики предмету закупівлі, тому відсутність такого гарантійного листа не підпадає під причину відхилення, передбачену п.п.2 п.44 Особливостей.
Таким чином, відсутність гарантійного листа не свідчить про те, що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає технічним характеристикам товару.
Як вказано вище, причиною відхилення стало ненадання Скаржником скан-копій сертифікату виробника на відповідність виробництва системам якості стандарту ISO 9001 та системі екологічного управління на відповідність ISO 14001.
Але, системи управління виробництвом не є технічною характеристикою товару, стосується лише самого процесу виробництва товару, тому відхилення пропозиції Скаржника без надання 24 годин на виправлення невідповідностей є протиправним.
По-друге. Іншою причиною відхилення пропозиції Скаржника, вказаною в протоколі, є ненадання інформації із Державного реєстру дезінфекційних засобів - копії сторінки з Реєстру із інформацією щодо реєстрації запропонованого до закупівлі дезінфекційного засобу, або копію Витягу з Реєстру, або копію наказу МОЗ України про внесення дезінфекційного засобу в Реєстр).
Пунктом 5.5. тендерної документації, затвердженої протокольним рішенням (протоколом) №2 уповноваженої особи Замовника 29.05.2025р. передбачено, що Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, якщо доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Інформація Державного реєстру дезінфекційних засобів знаходиться у формі відкритих даних у вільному доступі, тому Замовник міг сам взяти необхідну йому інформацію про товар з вказаного реєстру. В іншому випадку, він повинен був надати скаржнику 24 години на усунення невідповідностей, поскільки інформація щодо реєстрації запропонованого до закупівлі дезінфекційного засобу не є технічною характеристикою товару.
По-третє. Також причиною відхилення пропозиції Скаржника, вказаною в протоколі, є ненадання ним гарантійного/авторизаційного листа виробника (представництва, філії виробника, якщо її відповідні повноваження поширюються на територію України) або представника, дилера, дистриб’ютора уповноваженого на це виробником.
Але, гарантійний лист, як свідчать Додатки №1 та №2 до Тендерної документації, повинен містити інформацію про те, що Учасник має можливість поставки запропонованого товару для потреб Замовника у кількості, зі строками придатності та в терміни, визначені цією Документацією та Пропозицією Учасника торгів.
Тобто, гарантійний лист не містить інформації про технічні характеристики предмету закупівлі, тому відсутність такого гарантійного листа не підпадає під причину відхилення, передбачену п.п.2 п.44 Особливостей.
Таким чином, відсутність гарантійного листа не свідчить про те, що тендерна пропозиція Скаржника не відповідає технічним характеристикам товару.
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
Зобов’язати Замовника - Комунальне некомерційне підприємство Стрийської міської ради «Територіальне медичне об’єднання «Стрийська міська об’єднана лікарня» скасувати рішення - Протокол №4 від 12.06.2025р. - про відхилення тендерної пропозиції учасника Фізична особа-підприємець Думбрава Ірина Олександрівна по процедурі закупівлі відкриті торги на закупівлю Товару код ДК 021:2015 - код 24455000-8 Дезинфекційні засоби, оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі «Прозорро» за №UA-2025-05-29-001166-a.