• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

згідно коду ДК 021:2015:33160000-9 — Устаткування для операційних блоків (33162000-3 Апаратура та інструменти для операційних блоків) НК 024:2023:44491 Багатофункційний дриль/пилка хірургічна, що живиться від електромережі

якісні та кількісні характеристики предмету закупівлі зазначені у Тендерній документації та Додатках до неї

Завершена

510 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 2 550.00 UAH
Період оскарження: 28.05.2025 13:46 - 02.06.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників

Номер: dc88c7b0d4e94e169eb8d90982b0f3f2
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-28-006986-a.b2
Назва: Скарга щодо виявлених порушень законодавства у сфері публічних закупівель на прийняті рішення, дії чи бездіяльність замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
Дата розгляду скарги: 24.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 17.06.2025 16:37
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 26.06.2025 16:32
Автор: ФОП "Іванов Володимир Вадимович", Володимир Іванов +380961272420 ivanovtender1983@gmail.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 0f5f5addadab4bffbcbc8a98f1897d07
Заголовок пункту скарги: Безпідставна дискваліфікація, ненадання часу на усунення виявлених невідповідностей
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення: Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги: Замовником 28 травня 2025 року було оголошено процедуру відкритих торгів з особливостями на закупівлю устаткування для операційних блоків, а саме: дриль електрична медична (5 шт.) та пилка електрична медична (5 шт.), з очікуваною вартістю 510 000,00 грн з ПДВ.
Фізична особа-підприємець Іванов Володимир Вадимович подав тендерну пропозицію на суму 419 990,00 грн без ПДВ відповідно до вимог тендерної документації, зокрема відповідно до вимог Додатку 2 (Доказ 1), включаючи заповнений Додаток 2 (Доказ 2) з інформацією про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
Рішенням Замовника від «09» червня 2025 року тендерну пропозицію ФОП Іванов В.В. було відхилено. При цьому Замовник не оприлюднив належним чином оформлене рішення, а лише розмістив в системі ProZorro описовий текст з наступним обґрунтуванням (знімок екрана – Доказ 3):
"Тендерна пропозиція учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 Особливостей.
Згідно Додатку 2 до тендерної документації Медико-технічних характеристик медичного виробу (товару), встановлених Замовником вимагалось вказати «Відповідність (так/ні) з посиланням на сторінку паспорту/інструкції або іншої документації», а Учасник ФОП "Іванов Володимир Вадимович" код ЄДРПОУ 3220802375 , надає документ «Додаток 2 тех вимоги.pdf» в якому відсутні посилання на сторінку паспорту/інструкції або іншої документації.
Згідно Додатку 2 до тендерної документації «Відсутність підтвердження відповіді на будь-який пункт медико - технічних вимог з посиланням на відповідний пункт (сторінку) в технічній документації виробника устаткування буде означати, що такий параметр у Учасника відсутній, що призведе до відхилення його пропозиції як такої, що не відповідає медико - технічним вимогам.»
Згідно п. 43 Особливостей затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 12 травня 2023 р. № 471) «Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції)".

При цьому Замовник не направляв Скаржнику повідомлення з вимогою про усунення виявлених невідповідностей, передбачене пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель.
Замовник не опублікував належним чином оформлене рішення про відхилення тендерної пропозиції, обмежившись лише розміщенням описового тексту в електронній системі закупівель без дотримання вимог щодо оформлення та оприлюднення такого рішення.

ПОРУШЕННЯ ВИМОГ ЗАКОНОДАВСТВА
Порушення процедурних вимог пункту 43 Особливостей
Відповідно до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб оборони під час дії воєнного стану, затверджених постановою КМУ від 12.10.2022 № 1178 (в редакції постанови КМУ від 12.05.2023 № 471):
"Якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель."

Замовник, виявивши формальну невідповідність у вигляді відсутності посилань на конкретні сторінки технічної документації, був зобов'язаний направити повідомлення з вимогою про усунення такої невідповідності, однак не зробив цього, що є прямим порушенням імперативної норми законодавства.

Неправомірне застосування виключень з пункту 43 Особливостей
Виключення з правила про надання можливості усунути невідповідності стосується лише випадків:
• відсутності забезпечення тендерної пропозиції;
• відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі.
У даному випадку інформація про технічні та якісні характеристики була надана в повному обсязі - Скаржник підтвердив відповідність всіх вимог технічної специфікації, зазначивши "ТАК" по кожному параметру та вказавши документи-джерела (технічні паспорти). Відсутність номерів сторінок є виключно формальною невідповідністю оформлення, а не відсутністю інформації про характеристики.

Порушення принципів публічних закупівель
Дії Замовника порушують основоположні принципи публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України "Про публічні закупівлі":
1. Принцип недискримінації - Скаржник був позбавлений можливості виправити формальну помилку, хоча законодавство передбачає таке право.
2. Принцип об'єктивної та неупередженої оцінки - застосування надмірно формального підходу до оцінки пропозиції, коли суть вимог була дотримана.
3. Принцип ефективності та економності - відхилення конкурентної пропозиції через формальні недоліки, які можна було усунути, зменшує конкуренцію та може призвести до закупівлі за завищеними цінами.

Порушення вимог щодо оформлення та оприлюднення рішень
Відповідно до статті 10 Закону України "Про публічні закупівлі", замовник зобов'язаний оприлюднювати в електронній системі закупівель інформацію про закупівлю, включаючи інформацію про відхилення тендерної пропозиції учасника протягом одного дня з дня прийняття рішення про відхилення.
Відповідно до принципів публічних закупівель та вимог належного адміністрування, рішення про відхилення тендерної пропозиції повинно бути:
• належним чином оформлене як офіційний документ замовника;
• містити чіткі підстави відхилення з посиланням на конкретні норми законодавства та пункти тендерної документації;
• оприлюднене в електронній системі закупівель у формі офіційного документа.
Практика АМКУ та судів свідчить, що всі рішення замовника в процедурі закупівлі повинні бути оформлені відповідними документами з чітким обґрунтуванням та посиланням на норми законодавства.
Замовник порушив ці вимоги, розмістивши лише описовий текст без належного оформлення рішення, що:
• унеможливлює належний захист прав Скаржника через відсутність офіційного документа для оскарження;
• порушує принцип прозорості та відкритості процедур закупівель;
• свідчить про недотримання вимог щодо документального оформлення процедур закупівель.

ПРАВОВА ПОЗИЦІЯ
Щодо характеру виявленої невідповідності
Відсутність вказівок на конкретні сторінки технічної документації при підтвердженні наявності всіх технічних характеристик є невідповідністю, яка підлягає усуненню відповідно до пункту 43 Особливостей.
Верховний Суд у своїй практиці неодноразово зазначав, що формальні недоліки оформлення документів, які не впливають на зміст пропозиції та можуть бути виправлені, не можуть бути підставою для відхилення тендерної пропозиції без надання учаснику можливості усунути такі недоліки.

Щодо обов'язку замовника
Використання Замовником слова "розміщує" в пункті 43 Особливостей вказує на імперативний характер норми. Замовник не має дискреційних повноважень щодо вирішення питання про направлення повідомлення - він зобов'язаний це зробити при виявленні невідповідностей, які можуть бути усунені.

Щодо наслідків порушення
Відхилення тендерної пропозиції без дотримання процедури, передбаченої пунктом 43 Особливостей, є істотним порушенням процедури закупівлі, яке вплинуло на об'єктивність та неупередженість визначення переможця, що відповідно до частини 1 статті 18 Закону України "Про публічні закупівлі" є підставою для визнання торгів недійсними.

Щодо порушення вимог до оформлення рішень
Відсутність належним чином оформленого рішення про відхилення тендерної пропозиції є грубим порушенням процедури закупівлі. Розміщення в системі електронних закупівель лише текстового повідомлення без належного оформлення рішення органу замовника не може вважатися дотриманням вимог законодавства щодо прозорості та документального оформлення процедур закупівель.
АМКУ у своїй практиці неодноразово звертав увагу на необхідність належного документального оформлення всіх рішень замовника в процедурі закупівлі. Відсутність офіційного рішення позбавляє учасника можливості ефективно захистити свої права та інтереси, оскільки неможливо оскаржити документ, який не існує в належній формі.



ЗАПОДІЯНА ШКОДА
Внаслідок неправомірних дій та бездіяльності Замовника Скаржнику завдано шкоди у вигляді:
• втрати можливості укласти договір про закупівлю на суму 419 990,00 грн;
• втрати очікуваного прибутку від виконання договору;
• неможливості реалізації конкурентної пропозиції, яка на 90 010,00 грн (17,6%) нижча за очікувану вартість закупівлі;
• порушення права на належний захист через відсутність офіційно оформленого рішення для оскарження;
• підриву ділової репутації;
• марних витрат на підготовку тендерної пропозиції та участь в аукціоні.

На підставі викладеного, керуючись статтею 18 Закону України "Про публічні закупівлі", статтею 18-1 Закону України "Про Антимонопольний комітет України", пунктом 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб оборони під час дії воєнного стану,

ПРОШУ:
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
Вимога
Є відповідь

Щодо відсутності оприлюдненого рішення про відхилення пропозиції учасника у закупівлі UA-2025-05-28-006986-a

Номер: a45e74612a634fae82a6844de9d3f621
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-28-006986-a.c1
Назва: Щодо відсутності оприлюдненого рішення про відхилення пропозиції учасника у закупівлі UA-2025-05-28-006986-a
Вимога:
Шановна уповноважена особо! Відповідно до частини 1 статті 10 Закону України «Про публічні закупівлі», замовник забезпечує вільний доступ усіх осіб до інформації про закупівлю, передбаченої цим Законом. Згідно з пунктом 18 частини 1 статті 10 вищезазначеного Закону, обов'язковому оприлюдненню підлягає інформація про відхилення тендерної пропозиції учасника - протягом одного дня з дня прийняття рішення про відхилення Закон України про публічні закупівлі. Також, відповідно до частини 2 статті 31 Закону України «Про публічні закупівлі», інформація про відхилення тендерної пропозиції, у тому числі підстави такого відхилення (з посиланням на відповідні норми цього Закону та умови тендерної документації, яким така тендерна пропозиція та/або учасник не відповідають, із зазначенням, у чому саме полягає така невідповідність), протягом одного дня з дня ухвалення рішення оприлюднюється в електронній системі закупівель Відхиляємо пропозиції учасників правомірно: як правильно обрати підставу - Інфобокс Prozorro +2. У зв'язку з вищевикладеним, прошу надати пояснення щодо причин неоприлюднення в електронній системі закупівель рішення про дискваліфікацію учасника ФОП "Іванов В.В." (закупівля UA-2025-05-28-006986-a) та інформації про підстави такої дискваліфікації, а також вжити заходів щодо усунення виявленого порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель.
Пов'язані документи: Замовник
Вирішення: Шановний учасник закупівлі. Визначена Вами вимога обгрунтована. Дійно рішенням уповноваженої особи від 09.06.2025 року (протокол 361) було прийнято рішення, а саме: ВИРІШИЛА: 1. Відповідно до п.2 ч.1 ст.32 ЗУ «Про публічні закупівлі» та пункту 43 Особливостей Замовник відхиляє тендерну пропозицію у разі, якщо тендерна пропозиція учасника: не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. 2. Відхилити тендерну пропозицію учасника, в зв’язку із тим, що тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, відповідно до п.2 ч.1 ст.32 ЗУ «Про публічні закупівлі» та пункту 43 Особливостей. Текст зазначений у протоколі був скопійований та вставлений до обгрунтування, однак, як виявилося пізніше сам протокол з технічних підстав було не оприлюднено в електронній системі закупівель. У підтвердження наявності зазначеного протоколуу додатках до відповід на Вашу вимогу уповноважена особи завантажує зазначений протокол. Не дивлячись на те, що рішення уповноваженої особи було прийнято не на Вашу користь, висловлюємо Вам свою вдячність за участь у процедурі.
Статус вимоги: Задоволено