• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП
  • 1

код ДК 021:2015: 85140000-2 — Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги медичних лабораторій, код ДК 021:2015 - 85145000-7)

Закупівля здійснюється щодо предмета закупівлі в цілому.

Завершена

893 157.87 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 8 931.58 UAH
Період оскарження: 28.05.2025 11:17 - 07.06.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації

Номер: 4667ca2f6ab3472fa6851f7fdbc4e717
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-28-003825-a.a1
Назва: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
Скарга на порушення Замовником порядку проведення процедури закупівлі (умов закупівлі). 28 травня 2025 р. КОМУНАЛЬНЕ НЕКОМЕРЦІЙНЕ ПІДПРИЄМСТВО "МІСЬКА ПОЛІКЛІНІКА №24" ХАРКІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ (далі - Замовник) оголосило відкриті торги з особливостями на закупівлю код ДК 021:2015: 85140000-2 — Послуги у сфері охорони здоров’я різні (Послуги медичних лабораторій, код ДК 021:2015 - 85145000-7). Так, у п. 1.1 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації передбачено надання учасниками, зокрема: «Дoвiдкa в довільній формі, щo мiстить iнфopмaцiю пpo нaявнiсть у учaсникa працівників вiдпoвiднoї квaлiфiкaцiї, якi мaють нeoбхiднi знaння тa дoсвiд. Наявність у штаті лаборанта-бактеріолога, що пройшов навчання зі знань Правил охорони праці НПАОП 0.00-1.81-18 та має відповідне діюче посвідчення (надати у складі тендерної пропозиції)». У процесі розгляду умов закупівлі, ПП МЛ «Аналітика» встановила, що ця умова є дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство. Ставлячи таку умову, Замовник повинен був передбачити наявність інших посад, указавши про пов‘язані або еквіваленти посад, що відповідає принципу недискримінації учасників та рівне ставлення до них (п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»). Отже, вимога наявності посади «лаборанта-бактеріолога» суперечить Класифікатору професій (Наказ Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327), є дискримінаційною умовою, оскільки виключає інші посади, пов‘язані із бактеріологією, направлена виключно на неправомірне обмеження конкуренції та надання переваг лише учаснику, який має у своєму штаті посаду «лаборанта-бактеріолога». Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи: ПП МЛ «Аналітика» є потенційним учасником цієї закупівлі та у найближчий час подасть свою тендерну пропозицію. Також у штаті ПП МЛ «Аналітика» наявні працівники на посадах бактеріолог та лікар-бактеріолог, водночас відсутня посада «лаборанта-бактеріолога» (оскільки вона не передбачена Класифікатором професій). Тому вказана невідповідність призведе до прийняття рішенням Замовником про дискваліфікацію та відхилення тендерної пропозиції учасника, навіть з найнижчою ціною тендерної пропозиції. Згідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами: 1) добросовісна конкуренція серед учасників; 2) максимальна економія, ефективність та пропорційність; 3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; 4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них; 5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; 6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Дата розгляду скарги: 10.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 03.06.2025 16:21
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 13.06.2025 12:51
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 13.06.2025 12:51
Автор: ПРИВАТНЕ ПІДПРИЄМСТВО МЕДИЧНА ЛАБОРАТОРІЯ "АНАЛІТИКА", Ольга Федець OFEDETS@GMAIL.COM

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a96acd3590004be78246eb0a40d124f7
Заголовок пункту скарги: Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: У п. 1.1 Додатку №1 «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» до тендерної документації передбачено надання учасниками, зокрема:
«Дoвiдкa в довільній формі, щo мiстить iнфopмaцiю пpo нaявнiсть у учaсникa працівників вiдпoвiднoї квaлiфiкaцiї, якi мaють нeoбхiднi знaння тa дoсвiд. Наявність у штаті лаборанта-бактеріолога, що пройшов навчання зі знань Правил охорони праці НПАОП 0.00-1.81-18 та має відповідне діюче посвідчення (надати у складі тендерної пропозиції)».

У процесі розгляду умов закупівлі, ПП МЛ «Аналітика» встановила, що ця умова є дискримінаційною та такою, що порушує чинне законодавство.

По-перше, посада «лаборанта-бактеріолога» суперечить та не передбачена у Класифікаторі професій (Наказ Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327).
Натомість згідно роз‘яснень Держпраці: «керівники підприємств, оформляючи кадрову документацію (трудові книжки, накази, штатні розписи тощо), мають записувати назви посад відповідно до Класифікатора професій» (посилання на джерело: https://lviv.dsp.gov.ua/osnovnym-dokumentom-shcho-pidtverdzhuie-s/14475/ )

По-друге, така умова є дискримінаційною, оскільки виключає інші посади, пов‘язані із бактеріологією, направлена виключно на неправомірне обмеження конкуренції та надання переваг лише учаснику, який має у своєму штаті посаду «лаборанта-бактеріолога».
Так, умови Тендерної документації безальтернативно визначає про наявність у штаті учасника працівника з посадою «лаборанта-бактеріолога».
Натомість відсутнє будь-яке логічне обґрунтування у наявності саме цієї посади «лаборанта-бактеріолога» для виконання договору, а не будь-якої іншої пов‘язаної посади працівника, який пройшов навчання зі знань Правил охорони праці НПАОП 0.00-1.81-18 та має відповідне діюче посвідчення.
При цьому, Класифікатор професій містить інші посади, пов‘язані із бактеріологією:
• Бактеріолог;
• Лікар-бактеріолог;
• Лаборант хіміко-бактеріологічного аналізу.
Тобто ставлячи таку умову, Замовник повинен був передбачити наявність інших посад, указавши про пов‘язані або еквіваленти посад, що відповідає принципу недискримінації учасників та рівне ставлення до них (п. 4 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі»).

Отже, вимога наявності посади «лаборанта-бактеріолога» суперечить Класифікатору професій (Наказ Держспоживстандарту України від 28.07.2010 № 327), є дискримінаційною умовою, оскільки виключає інші посади, пов‘язані із бактеріологією, направлена виключно на неправомірне обмеження конкуренції та надання переваг лише учаснику, який має у своєму штаті посаду «лаборанта-бактеріолога».

Обґрунтування наявності у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи:
ПП МЛ «Аналітика» є потенційним учасником цієї закупівлі та у найближчий час подасть свою тендерну пропозицію. Також у штаті ПП МЛ «Аналітика» наявні працівники на посадах бактеріолог та лікар-бактеріолог, водночас відсутня посада «лаборанта-бактеріолога» (оскільки вона не передбачена Класифікатором професій).
Тому вказана невідповідність призведе до прийняття рішенням Замовником про дискваліфікацію та відхилення тендерної пропозиції учасника, навіть з найнижчою ціною тендерної пропозиції.

Згідно до ч. 1 ст. 5 Закону України «Про публічні закупівлі», закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації