-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
«Капітальний ремонт 6-го поверху для розміщення торакально-пульманологічного відділення Комунального некомерційного підприємства «Київська міська клінічна лікарня №12, м. Київ, вул. Професора Підвисоцького, 4-А». ( ДК 021:2015: 71320000-7 - ПОСЛУГИ З ІНЖЕНЕРНОГО ПРОЕКТУВАННЯ)
Завершена
1 300 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 6 500.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 6 500.00 UAH
Період оскарження:
28.05.2025 09:34 - 13.06.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП
невідповідність пропозиції ПП "САБІ" умовам технічної специфікації
Номер:
bb566fe3f0ca434ab188ddea27221ee8
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-28-000815-a.b3
Назва:
невідповідність пропозиції ПП "САБІ" умовам технічної специфікації
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Додаток 2 Завдання на проєктування.docx 24.06.2025 18:09
- Додаток 3 (Проєкт договору).doc 24.06.2025 18:09
- Електронний протокол наміру укласти договір.pdf 24.06.2025 18:09
- Протокол_переможця_.pdf 24.06.2025 18:09
- Скарга проти САБІ-АМКУ у ворді.docx 24.06.2025 18:09
- Вимога-2 - оскарження САБІ-коефіцієнти.pdf 24.06.2025 18:09
- Вимога-1 - оскарження САБІ-ЕЕ.pdf 24.06.2025 18:09
- 2.12. Цінова.pdf 24.06.2025 18:09
- Скарга проти САБІ-АМКУ.pdf 24.06.2025 18:09
- sign.p7s 24.06.2025 18:10
- рішення від 26.06.2025 № 10131.pdf 26.06.2025 15:10
- інформація про резолютивну частину рішення від 03.07.2025 № 10510.pdf 03.07.2025 18:29
- рішення від 03.07.2025 № 10510.pdf 04.07.2025 17:49
- Відповіді на скаргу.docx 30.06.2025 09:45
- Відповіді на скаргу.pdf 30.06.2025 09:45
- ДБН А.3.2-2-2009 Охорона праці і промислова безпека у будівництві. Основні положення BN01_4225-0075-3925-9371_c4fd1cf928.pdf 30.06.2025 09:46
- ДБН В.2.6-312021 Теплова ізоляція та енергоефективність будівель BN01_0295-4277-0874-8932_2e343ab014.pdf 30.06.2025 09:46
- коштор. № 2 .pdf 30.06.2025 09:46
- Настанова 281 з додатками.pdf 30.06.2025 09:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
24.06.2025 18:12
Дата розгляду скарги:
03.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
26.06.2025 15:10
Дата прийняття рішення про відхилення скарги:
04.07.2025 17:49
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
d8aa3975ac33474db47bda1b959ecf9f
Заголовок пункту скарги:
Енергоефективність
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно вимог розділу 3, п.6 оголошення (Інформація про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі), Вимоги до предмета закупівлі (технічні, якісні та кількісні характеристики) згідно з пунктом третім частини другої статті 22 Закону зазначено в Додатку № 2 до цієї тендерної документації.
Згідно п. 19 додатку № 2 до ТД (завдання на проектування) передбачено наявність розділу «Енергоефективність»:
19 Вимоги з енергозбереження та енергоефективності. Згідно:
- ДБН В.2.6-31:2021 Теплова ізоляція та енергоефективність будівель;
- ДБН В.1.2-11:2021 «Основні вимоги до будівель і споруд. Енергозбереження та енергоефективність.»
В наданих учасником ПП "САБІ" кошторисах відсутній кошторис на розробку необхідного розділу проєкту, а саме «Енергоефективність» згідно п.19 дод.2, та чинних нормативних документів.
Згідно п.2.12 дод.1 до ТД зазначено:
2.12. Вартість пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені.
До ціни пропозиції мають бути надані:
- заповнений та підписаний зведений кошторис на проектні і вишукувальні роботи та заповнені та підписані кошториси на проєктні роботи (стадія - робочий проєкт;
Згідно розділу 5- Оцінка тендерної пропозиції, п.3 (відхилення тендерних пропозицій) :
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 особливостей;
Скаржник звернувся з вимогою UA-2025-05-28-000815-a.b1 від 19.06.2025 до замовника з цього порушення, на що Замовник надав наступну відповідь:
«Замовником у складі тендерної документації надано Завдання на проектування, п.19 якого зазначено «вимоги з енергозбереження та енергоефективності». П.16,п.17,п.18,п.21,п.22,п.25,п.26 зазначено вимоги до інших розділів та видів робіт. І тільки п.29 Завдання визначено Склад проекту, яким не передбачено розроблення розділу щодо енергоефективності.
Відповідно до п.4.1а ДБНА.2.2-3:2014 проектна документація на капітальний ремонт існуючого об’єкту або його частини виконується в обсязі, необхідному для реалізації передбачених проектних рішень, при цьому зміст проектних рішень виконується в межах відповідної частини об’єкту.
Вимога п.19 Завдання щодо енергоефективності включена до Завдання на проектування задля забезпечення при проектуванні оптимізації споживання енергії інженерними системами, що обумовлено п.5.2 ДБН В.1.2-11:2021.
Замовник не потребує розроблення розділу із забезпечення енергоефективності на окремо визначений поверх, однак потребує застосування при проектуванні інженерних систем та енергоефективного обладнання та технологій. Протягом останніх десяти років Замовником вживались заходи щодо енергоефективності будівлі вцілому ( утеплення фасаду, заміна теплопункту, встановлення сонячних панелей, тощо). Після отримання нового Паспорту енергоефективності замовником, за необхідності, будуть прийматись рішення щодо будівлі, а не окремого поверху.
Додаток Д ДБНА.2.2-3:2014 , п.11 якого зазначено енергоефективність як розділ, має довідковий характер».
Коментуючи надану Замовником відповідь на вимогу, повідомляємо наступне:
Згідно вимог ст.29 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності, п.4 Наказу Мінрегіону від 16.05.2011 № 45 «Про затвердження Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів», та п.4.3 ДБН А.2.2.3-2014 зі змінами, було чітко визначено перелік вихідних даних для проєктування, один із яких є завдання на проєктування, що є оприлюдненим Замовником додатком №2 до ТД.
Вказаний дод. 2 містить чіткий перелік розділів проєкту який повинен бути розроблений в складі проєктно-кошторисної документації, зокрема п.19: Вимоги з енергозбереження та енергоефективності. Згідно:
- ДБН В.2.6-31:2021 Теплова ізоляція та енергоефективність будівель;
ДБН В.1.2-11:2021 «Основні вимоги до будівель і споруд. Енергозбереження та енергоефективність.».
Отже, відповідь замовника, про те що: «Завдання визначено Склад проекту, яким не передбачено розроблення розділу щодо енергоефективності» суперечить дод.2 до ТД, а отже не відповідає дійсності.
Крім того слід зазначити, що Замовник у своїй відповіді вірно зазначив:
«… проектна документація на капітальний ремонт існуючого об’єкту або його частини виконується в обсязі, необхідному для реалізації передбачених проектних рішень, при цьому зміст проектних рішень виконується в межах відповідної частини об’єкту.
Вимога п.19 Завдання щодо енергоефективності включена до Завдання на проектування задля забезпечення при проектуванні оптимізації споживання енергії інженерними системами, що обумовлено п.5.2 ДБН В.1.2-11:2021», «… потребує застосування при проектуванні інженерних систем та енергоефективного обладнання та технологій…».
Вище зазначені технічні рішення, в тому числі, щодо забезпечення споживання енергії інженерними системами» мають бути висвітлені та обґрунтовані у відповідному розділі проєкту «Енергоефективність» згідно вимог вказаних в п.19 «Завдання на проектування» нормативних документів.
У випадку, якщо Замовником було визначено, що необхідності в розробленні певного розділу проекту відсутня, Замовник повинен був у відповідній комірці навпроти необхідного розділу (в даному випадку п.19 – вимоги з енергозбереження та енергоефективності) зазначити: «не вимагається», або «не потребує», як це було зроблено замовником в інших розділах додатку №2 завдання на проектування, а саме: 6, 10, 14, 16, 23, 24.
Хибне твердження Замовника про те, що додаток Д ДБНА.2.2-3:2014 , п.11 якого зазначено енергоефективність як розділ, має довідковий характер (очевидно Замовник вважає, що якщо додаток «довідковий» - і це означає, що виконувати його не потрібно.
Але, згідно Закону УКРАЇНИ «Про будівельні норми» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1704-17#Text
Стаття 11. Застосування будівельних норм
Застосування будівельних норм або їх ОКРЕМИХ положень є ОБОВЯЗКОВИМ для всіх суб’єктів містобудування. Будівельні норми, правила іноземних держав застосовуються в Україні відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
Таким чином, слід вважати, що відповідь Замовника на вимогу №1 не відповідає вимогам чинного законодавства.
Отже, пропозиція надана ПП "САБІ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію ПП "САБІ" на підставі п.п.2 п. 44 Особливостей.
Аналогічну правову позицію, щодо обов’язкової необхідності надання учасниками кошторисних розрахунків на окремі розділи проекту згідно вимог завдання на проектування, також приймає АМКУ в аналогічних порушеннях допущених іншими замовниками:
Рішення АМКУ № 9841-р/пк-пз від 19.06.2025 по закупівлі UA-2025-05-09-005070-a
https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-05-09-005070-a
Рішення АМКУ № 6582-р/пк-пз від 24.04.2025, №4743-р/пк-пз від 26/03/25 закупівлі : UA-2025-01-20-018869-a
https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-01-20-018869-a
Рішення АМКУ № 1731р/пк-пз від 05.02.2025р по закупівлі UA-2024-12-09-005715-a
https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2024-12-09-005715-a
Згідно п. 19 додатку № 2 до ТД (завдання на проектування) передбачено наявність розділу «Енергоефективність»:
19 Вимоги з енергозбереження та енергоефективності. Згідно:
- ДБН В.2.6-31:2021 Теплова ізоляція та енергоефективність будівель;
- ДБН В.1.2-11:2021 «Основні вимоги до будівель і споруд. Енергозбереження та енергоефективність.»
В наданих учасником ПП "САБІ" кошторисах відсутній кошторис на розробку необхідного розділу проєкту, а саме «Енергоефективність» згідно п.19 дод.2, та чинних нормативних документів.
Згідно п.2.12 дод.1 до ТД зазначено:
2.12. Вартість пропозиції та всі інші ціни повинні бути чітко визначені.
До ціни пропозиції мають бути надані:
- заповнений та підписаний зведений кошторис на проектні і вишукувальні роботи та заповнені та підписані кошториси на проєктні роботи (стадія - робочий проєкт;
Згідно розділу 5- Оцінка тендерної пропозиції, п.3 (відхилення тендерних пропозицій) :
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 особливостей;
Скаржник звернувся з вимогою UA-2025-05-28-000815-a.b1 від 19.06.2025 до замовника з цього порушення, на що Замовник надав наступну відповідь:
«Замовником у складі тендерної документації надано Завдання на проектування, п.19 якого зазначено «вимоги з енергозбереження та енергоефективності». П.16,п.17,п.18,п.21,п.22,п.25,п.26 зазначено вимоги до інших розділів та видів робіт. І тільки п.29 Завдання визначено Склад проекту, яким не передбачено розроблення розділу щодо енергоефективності.
Відповідно до п.4.1а ДБНА.2.2-3:2014 проектна документація на капітальний ремонт існуючого об’єкту або його частини виконується в обсязі, необхідному для реалізації передбачених проектних рішень, при цьому зміст проектних рішень виконується в межах відповідної частини об’єкту.
Вимога п.19 Завдання щодо енергоефективності включена до Завдання на проектування задля забезпечення при проектуванні оптимізації споживання енергії інженерними системами, що обумовлено п.5.2 ДБН В.1.2-11:2021.
Замовник не потребує розроблення розділу із забезпечення енергоефективності на окремо визначений поверх, однак потребує застосування при проектуванні інженерних систем та енергоефективного обладнання та технологій. Протягом останніх десяти років Замовником вживались заходи щодо енергоефективності будівлі вцілому ( утеплення фасаду, заміна теплопункту, встановлення сонячних панелей, тощо). Після отримання нового Паспорту енергоефективності замовником, за необхідності, будуть прийматись рішення щодо будівлі, а не окремого поверху.
Додаток Д ДБНА.2.2-3:2014 , п.11 якого зазначено енергоефективність як розділ, має довідковий характер».
Коментуючи надану Замовником відповідь на вимогу, повідомляємо наступне:
Згідно вимог ст.29 ЗУ Про регулювання містобудівної діяльності, п.4 Наказу Мінрегіону від 16.05.2011 № 45 «Про затвердження Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів», та п.4.3 ДБН А.2.2.3-2014 зі змінами, було чітко визначено перелік вихідних даних для проєктування, один із яких є завдання на проєктування, що є оприлюдненим Замовником додатком №2 до ТД.
Вказаний дод. 2 містить чіткий перелік розділів проєкту який повинен бути розроблений в складі проєктно-кошторисної документації, зокрема п.19: Вимоги з енергозбереження та енергоефективності. Згідно:
- ДБН В.2.6-31:2021 Теплова ізоляція та енергоефективність будівель;
ДБН В.1.2-11:2021 «Основні вимоги до будівель і споруд. Енергозбереження та енергоефективність.».
Отже, відповідь замовника, про те що: «Завдання визначено Склад проекту, яким не передбачено розроблення розділу щодо енергоефективності» суперечить дод.2 до ТД, а отже не відповідає дійсності.
Крім того слід зазначити, що Замовник у своїй відповіді вірно зазначив:
«… проектна документація на капітальний ремонт існуючого об’єкту або його частини виконується в обсязі, необхідному для реалізації передбачених проектних рішень, при цьому зміст проектних рішень виконується в межах відповідної частини об’єкту.
Вимога п.19 Завдання щодо енергоефективності включена до Завдання на проектування задля забезпечення при проектуванні оптимізації споживання енергії інженерними системами, що обумовлено п.5.2 ДБН В.1.2-11:2021», «… потребує застосування при проектуванні інженерних систем та енергоефективного обладнання та технологій…».
Вище зазначені технічні рішення, в тому числі, щодо забезпечення споживання енергії інженерними системами» мають бути висвітлені та обґрунтовані у відповідному розділі проєкту «Енергоефективність» згідно вимог вказаних в п.19 «Завдання на проектування» нормативних документів.
У випадку, якщо Замовником було визначено, що необхідності в розробленні певного розділу проекту відсутня, Замовник повинен був у відповідній комірці навпроти необхідного розділу (в даному випадку п.19 – вимоги з енергозбереження та енергоефективності) зазначити: «не вимагається», або «не потребує», як це було зроблено замовником в інших розділах додатку №2 завдання на проектування, а саме: 6, 10, 14, 16, 23, 24.
Хибне твердження Замовника про те, що додаток Д ДБНА.2.2-3:2014 , п.11 якого зазначено енергоефективність як розділ, має довідковий характер (очевидно Замовник вважає, що якщо додаток «довідковий» - і це означає, що виконувати його не потрібно.
Але, згідно Закону УКРАЇНИ «Про будівельні норми» https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1704-17#Text
Стаття 11. Застосування будівельних норм
Застосування будівельних норм або їх ОКРЕМИХ положень є ОБОВЯЗКОВИМ для всіх суб’єктів містобудування. Будівельні норми, правила іноземних держав застосовуються в Україні відповідно до міжнародних договорів України, згода на обов’язковість яких надана Верховною Радою України.
Таким чином, слід вважати, що відповідь Замовника на вимогу №1 не відповідає вимогам чинного законодавства.
Отже, пропозиція надана ПП "САБІ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію ПП "САБІ" на підставі п.п.2 п. 44 Особливостей.
Аналогічну правову позицію, щодо обов’язкової необхідності надання учасниками кошторисних розрахунків на окремі розділи проекту згідно вимог завдання на проектування, також приймає АМКУ в аналогічних порушеннях допущених іншими замовниками:
Рішення АМКУ № 9841-р/пк-пз від 19.06.2025 по закупівлі UA-2025-05-09-005070-a
https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-05-09-005070-a
Рішення АМКУ № 6582-р/пк-пз від 24.04.2025, №4743-р/пк-пз від 26/03/25 закупівлі : UA-2025-01-20-018869-a
https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-01-20-018869-a
Рішення АМКУ № 1731р/пк-пз від 05.02.2025р по закупівлі UA-2024-12-09-005715-a
https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2024-12-09-005715-a
×
-
Назва доказу:
дод.2
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 Завдання на проєктування.docx
-
-
Назва доказу:
цінова
-
Повʼязаний документ:
2.12. Цінова.pdf
-
-
Назва доказу:
вимога 1
-
Повʼязаний документ:
Вимога-1 - оскарження САБІ-ЕЕ.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.06.2025р. про визнання переможцем закупівлі ПП "САБІ". 2. Скасувати повідомлення про намір укласти договір.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
aeab6c1a43ae4a5d83f3ef711626f037
Заголовок пункту скарги:
Показник варт. проєкт. робіт = 4,796
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
В оприлюдненому ПП "САБІ" кошторисі №2 на проектні роботи було застосовано «Показник варт. проєкт. робіт = 4,796».
При цьому ПП "САБІ" не було надано відповідний розрахунок коефіцієнта для договірної вартості проєктних робіт в зв'язку зі зміною рівня заробітної плати згідно вимого КНУ Настанова п.3.3.
Скаржник звертався до замовника із вимогою UA-2025-05-28-000815-a.a2 щодо виявленого порушення від 19.06.2025, на що замовником було надано наступну відповідь:
«ПП «Сабі» в кошторисі №2 надано розрахунок проектних робіт згідно КНУ Настанова з визначення вартості ПВР (наказ №281), додаток 1, таблиця 1 "Усереднені відсоткові показники вартості проектних робіт для об’єктів невиробничого призначення" ;Показник вартості станом на 13.06.2025, Інформація на сайті Мінрегіону України від 15 січня 2019 р., Лист Мінрегіону України від 17.10.2018 №7/15.3/10900-18.
Показник вартості проектних робіт=4.796. надано в кошторисі №2 розрахунок виконано методом ІНТЕРПОЛЯЦІЇ від розрахункової бази вартості будівництва, т.я. вартісні показники розрахункової бази встановлені із значним інтервалом ( від 500тис грн. до 50000 тис грн)
Ваше Посилання на КНУ Настанова п.3.3. III. Визначення кошторисної вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт із застосуванням збірників цін не має жодного відношення, до ІІ. Визначення кошторисної вартості проектних робіт шляхом застосування відсоткових показників вартості проектних робіт Це різні розрахунки».
Скаржник не заперечує, що коефіцієнти можуть розраховуватися методом інтерполяції.
Замовник у своїй відповіді, НЕ ЗАПЕРЕЧУЄ про необхідність проведення розрахунку коефіцієнту, та НЕ ПОЯСНИВ, чому ПП «САБІ» НЕ БУЛО надано розрахунок вказаного коефіцієнту «Показник варт. проєкт. Робіт» в складі наданого ним кошторису!!!.
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 особливостей;
Отже, пропозиція надана ПП "САБІ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію ПП "САБІ" на підставі п.п.2 п. 44 Особливостей.
Аналогічну правову позицію, щодо необхідності надання учасниками розрахунку коефіцієнту в складі кошторисної вартості проектних робіт, приймає АМКУ в аналогічних порушеннях допущених іншими замовниками:
Рішення № 9841-р/пк-пз від 19.06.2025 по закупівлі UA-2025-05-09-005070-a
https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-05-09-005070-a
Рішення АМКУ № 1731р/пк-пз від 05.02.2025р по закупівлі UA-2024-12-09-005715-a
https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2024-12-09-005715-a
При цьому ПП "САБІ" не було надано відповідний розрахунок коефіцієнта для договірної вартості проєктних робіт в зв'язку зі зміною рівня заробітної плати згідно вимого КНУ Настанова п.3.3.
Скаржник звертався до замовника із вимогою UA-2025-05-28-000815-a.a2 щодо виявленого порушення від 19.06.2025, на що замовником було надано наступну відповідь:
«ПП «Сабі» в кошторисі №2 надано розрахунок проектних робіт згідно КНУ Настанова з визначення вартості ПВР (наказ №281), додаток 1, таблиця 1 "Усереднені відсоткові показники вартості проектних робіт для об’єктів невиробничого призначення" ;Показник вартості станом на 13.06.2025, Інформація на сайті Мінрегіону України від 15 січня 2019 р., Лист Мінрегіону України від 17.10.2018 №7/15.3/10900-18.
Показник вартості проектних робіт=4.796. надано в кошторисі №2 розрахунок виконано методом ІНТЕРПОЛЯЦІЇ від розрахункової бази вартості будівництва, т.я. вартісні показники розрахункової бази встановлені із значним інтервалом ( від 500тис грн. до 50000 тис грн)
Ваше Посилання на КНУ Настанова п.3.3. III. Визначення кошторисної вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт із застосуванням збірників цін не має жодного відношення, до ІІ. Визначення кошторисної вартості проектних робіт шляхом застосування відсоткових показників вартості проектних робіт Це різні розрахунки».
Скаржник не заперечує, що коефіцієнти можуть розраховуватися методом інтерполяції.
Замовник у своїй відповіді, НЕ ЗАПЕРЕЧУЄ про необхідність проведення розрахунку коефіцієнту, та НЕ ПОЯСНИВ, чому ПП «САБІ» НЕ БУЛО надано розрахунок вказаного коефіцієнту «Показник варт. проєкт. Робіт» в складі наданого ним кошторису!!!.
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 особливостей;
Отже, пропозиція надана ПП "САБІ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію ПП "САБІ" на підставі п.п.2 п. 44 Особливостей.
Аналогічну правову позицію, щодо необхідності надання учасниками розрахунку коефіцієнту в складі кошторисної вартості проектних робіт, приймає АМКУ в аналогічних порушеннях допущених іншими замовниками:
Рішення № 9841-р/пк-пз від 19.06.2025 по закупівлі UA-2025-05-09-005070-a
https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-05-09-005070-a
Рішення АМКУ № 1731р/пк-пз від 05.02.2025р по закупівлі UA-2024-12-09-005715-a
https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2024-12-09-005715-a
×
-
Назва доказу:
дод.2
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 Завдання на проєктування.docx
-
-
Назва доказу:
цінова
-
Повʼязаний документ:
2.12. Цінова.pdf
-
-
Назва доказу:
вимога 2
-
Повʼязаний документ:
Вимога-2 - оскарження САБІ-коефіцієнти.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.06.2025р. про визнання переможцем закупівлі ПП "САБІ". 2. Скасувати повідомлення про намір укласти договір.
Порядковий номер пункту скарги:
3
Номер:
330928e2a4a5439b921d4ee9b946dc01
Заголовок пункту скарги:
договірна ціна
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно вимог п.32 дод.2 Завдання на проєктування передбачено:
32 Вимоги до кількості та виду проєктної документації. Розрахунок вартості проєктних та вишукувальних робіт виконується в нормативних показниках за формами наведеними у Додатках 4 та 5 Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи, із застосуванням коефіцієнта для визначення договірної ціни, з обов’язковим наданням електронної моделі кошторису (бази даних) (файли з розширенням APR, SPR тощо) у складі пропозиції для імпортування в програмні комплекси.
В оприлюдненому ПП "САБІ" кошторисі на проектні роботи НЕ БУЛО застосовано вказаний коефіцієнт для визначення договірної ціни.
Також, ПП "САБІ" не було надано договірну ціну, що є що суперечить розділу V Настанови «Визначення ціни пропозиції (договірної ціни) на виконання проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт», а також є додатком №1 до договору:
XIII. ДОДАТКИ ДО ДОГОВОРУ
13.1. Невід’ємною частиною цього Договору є:
13.1.1. Договірна ціна (Додаток № 1 до Договору).
32 Вимоги до кількості та виду проєктної документації. Розрахунок вартості проєктних та вишукувальних робіт виконується в нормативних показниках за формами наведеними у Додатках 4 та 5 Настанови з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи, із застосуванням коефіцієнта для визначення договірної ціни, з обов’язковим наданням електронної моделі кошторису (бази даних) (файли з розширенням APR, SPR тощо) у складі пропозиції для імпортування в програмні комплекси.
В оприлюдненому ПП "САБІ" кошторисі на проектні роботи НЕ БУЛО застосовано вказаний коефіцієнт для визначення договірної ціни.
Також, ПП "САБІ" не було надано договірну ціну, що є що суперечить розділу V Настанови «Визначення ціни пропозиції (договірної ціни) на виконання проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт», а також є додатком №1 до договору:
XIII. ДОДАТКИ ДО ДОГОВОРУ
13.1. Невід’ємною частиною цього Договору є:
13.1.1. Договірна ціна (Додаток № 1 до Договору).
×
-
Назва доказу:
проект договору
-
Повʼязаний документ:
Додаток 3 (Проєкт договору).doc
-
-
Назва доказу:
цінова
-
Повʼязаний документ:
2.12. Цінова.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.06.2025р. про визнання переможцем закупівлі ПП "САБІ". 2. Скасувати повідомлення про намір укласти договір.
Порядковий номер пункту скарги:
4
Номер:
14643a9480c848a89ecefe6ae24db552
Заголовок пункту скарги:
відсутність кошторисів на окремі розділи проєкту
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно вимог дод.2 (Завдання на проєктування) передбачено розробка наступних розділів проекту:
21 Вимоги до режиму безпеки та охорони праці. Згідно ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки праці. Охорона праці і промислова безпека в будівництві. Основні положення» та інших діючих нормативних документів.
22 Вимоги щодо розроблення розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту. Згідно ДСТУ 8773:2018 «Склад та зміст розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту в складі проектної документації на будівництво об`єктів. Основні положення.» та інших діючих нормативних документів.
25 Вимоги з пожежної безпеки об'єкта. Згідно ДБН В.1.2-7:2021 «Основні вимоги до будівель і споруд. Пожежна безпека».
26 Вимоги щодо створення умов для безперешкодного доступу маломобільних груп населення. Згідно ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд», ДСТУ Б ISO 21542:2013 «Будинки і споруди. Доступність і зручність використання побудованого життєвого середовища»
В оприлюдненому ПП "САБІ" кошторисі на проектні роботи не було враховано вище вказані розділи проекту: ОП- охорона праці, ІТЗ ЦЗ- інженерно-технічних заходи цивільного захисту, ПБ - пожежна безпека, а також заходи інклюзивності.
Згідно розділу 5- Оцінка тендерної пропозиції, п.3 (відхилення тендерних пропозицій) :
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 особливостей;
Отже, пропозиція надана ПП "САБІ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію ПП "САБІ" на підставі п.п.2 п. 44 Особливостей.
Аналогічну правову позицію, щодо обов’язкової необхідності надання учасниками кошторисних розрахунків на окремі розділи проекту згідно вимог завдання на проектування, також приймає АМКУ в аналогічних порушеннях допущених іншими замовниками:
№ 9841-р/пк-пз від 19.06.2025 по закупівлі UA-2025-05-09-005070-a
https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-05-09-005070-a
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи підтверджується наступним.
Дії Замовника щодо прийняття рішення про визначення переможцем торгів ПП "САБІ" є неправомірними, суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, чим порушують права та охоронювані законом інтереси учасника процедури закупівлі.
Замовником було порушено основні принципи здійснення закупівель, визначених ст. 5 Закону, зокрема, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
У зв’язку з вищевикладеним, та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
21 Вимоги до режиму безпеки та охорони праці. Згідно ДБН А.3.2-2-2009 «Система стандартів безпеки праці. Охорона праці і промислова безпека в будівництві. Основні положення» та інших діючих нормативних документів.
22 Вимоги щодо розроблення розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту. Згідно ДСТУ 8773:2018 «Склад та зміст розділу інженерно-технічних заходів цивільного захисту в складі проектної документації на будівництво об`єктів. Основні положення.» та інших діючих нормативних документів.
25 Вимоги з пожежної безпеки об'єкта. Згідно ДБН В.1.2-7:2021 «Основні вимоги до будівель і споруд. Пожежна безпека».
26 Вимоги щодо створення умов для безперешкодного доступу маломобільних груп населення. Згідно ДБН В.2.2-40:2018 «Інклюзивність будівель і споруд», ДСТУ Б ISO 21542:2013 «Будинки і споруди. Доступність і зручність використання побудованого життєвого середовища»
В оприлюдненому ПП "САБІ" кошторисі на проектні роботи не було враховано вище вказані розділи проекту: ОП- охорона праці, ІТЗ ЦЗ- інженерно-технічних заходи цивільного захисту, ПБ - пожежна безпека, а також заходи інклюзивності.
Згідно розділу 5- Оцінка тендерної пропозиції, п.3 (відхилення тендерних пропозицій) :
Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли:
2) тендерна пропозиція:
не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 особливостей;
Отже, пропозиція надана ПП "САБІ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей.
Замовник повинен був відхилити тендерну пропозицію ПП "САБІ" на підставі п.п.2 п. 44 Особливостей.
Аналогічну правову позицію, щодо обов’язкової необхідності надання учасниками кошторисних розрахунків на окремі розділи проекту згідно вимог завдання на проектування, також приймає АМКУ в аналогічних порушеннях допущених іншими замовниками:
№ 9841-р/пк-пз від 19.06.2025 по закупівлі UA-2025-05-09-005070-a
https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-05-09-005070-a
Обґрунтування наявності порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи підтверджується наступним.
Дії Замовника щодо прийняття рішення про визначення переможцем торгів ПП "САБІ" є неправомірними, суперечать законодавству України у сфері публічних закупівель, чим порушують права та охоронювані законом інтереси учасника процедури закупівлі.
Замовником було порушено основні принципи здійснення закупівель, визначених ст. 5 Закону, зокрема, недискримінація учасників, об’єктивна та неупереджена оцінка тендерних пропозицій.
У зв’язку з вищевикладеним, та керуючись Законом України «Про публічні закупівлі» від 25.12.2015 року № 922-VIII та Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178.
×
-
Назва доказу:
дод.2
-
Повʼязаний документ:
Додаток 2 Завдання на проєктування.docx
-
-
Назва доказу:
цінова
-
Повʼязаний документ:
2.12. Цінова.pdf
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
×
-
1. Скасувати протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 19.06.2025р. про визнання переможцем закупівлі ПП "САБІ". 2. Скасувати повідомлення про намір укласти договір.
Вимога
Є відповідь
відсутність розрахунку коефіцієнта
Номер:
e6fccb896f694629a0292b0b9414cd6b
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-28-000815-a.a2
Назва:
відсутність розрахунку коефіцієнта
Вимога:
у файлі
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога-2 - оскарження САБІ-коефіцієнти.pdf 19.06.2025 17:26
Дата подачі:
19.06.2025 17:26
Вирішення:
ПП «Сабі» в кошторисі №2 надано розрахунок проектних робіт згідно КНУ Настанова з визначення вартості ПВР (наказ №281), додаток 1, таблиця 1 "Усереднені відсоткові показники вартості проектних робіт для об’єктів невиробничого призначення" ;Показник вартості станом на 13.06.2025, Інформація на сайті Мінрегіону України від 15 січня 2019 р., Лист Мінрегіону України від 17.10.2018 №7/15.3/10900-18.
Показник вартості проектних робіт=4.796. надано в кошторисі №2 розрахунок виконано методом ІНТЕРПОЛЯЦІЇ від розрахункової бази вартості будівництва,т.я. вартісні показники розрахункової бази встановлені із значним інтервалом( від 500тис грн.до 50000 тис грн)
Ваше Посилання на КНУ Настанова п.3.3. III. Визначення кошторисної вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт із застосуванням збірників цін не має жодного відношення, до ІІ. Визначення кошторисної вартості проектних робіт шляхом застосування відсоткових показників вартості проектних робіт Це різні розрахунки
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Є відповідь
Відсутність кошторису на розділ енергоефективність.
Номер:
781e5cbcefed41ab851272f03528ebcb
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-28-000815-a.b1
Назва:
Відсутність кошторису на розділ енергоефективність.
Вимога:
у файлі
Пов'язані документи:
Учасник
- Вимога-1 - оскарження САБІ-ЕЕ.pdf 19.06.2025 17:11
Дата подачі:
19.06.2025 17:11
Вирішення:
Замовником у складі тендерної документації надано Завдання на проектування, п.19 якого зазначено «вимоги з енергозбереження та енергоефективності». П.16,п.17,п.18,п.21,п.22,п.25,п.26 зазначено вимоги до інших розділів та видів робіт. І тільки п.29 Завдання визначено Склад проекту, яким не передбачено розроблення розділу щодо енергоефективності.
Відповідно до п.4.1а ДБНА.2.2-3:2014 проектна документація на капітальний ремонт існуючого об’єкту або його частини виконується в обсязі, необхідному для реалізації передбачених проектних рішень, при цьому зміст проектних рішень виконується в межах відповідної частини об’єкту.
Вимога п.19 Завдання щодо енергоефективності включена до Завдання на проектування задля забезпечення при проектуванні оптимізації споживання енергії інженерними системами, що обумовлено п.5.2 ДБН В.1.2-11:2021.
Замовник не потребує розроблення розділу із забезпечення енергоефективності на окремо визначений поверх, однак потребує застосування при проектуванні інженерних систем та енергоефективного обладнання та технологій. Протягом останніх десяти років Замовником вживались заходи щодо енергоефективності будівлі вцілому ( утеплення фасаду, заміна теплопункту, встановлення сонячних панелей, тощо). Після отримання нового Паспорту енергоефективності замовником, за необхідності, будуть прийматись рішення щодо будівлі, а не окремого поверху.
Додаток Д ДБНА.2.2-3:2014 , п.11 якого зазначено енергоефективність як розділ, має довідковий характер.
Статус вимоги:
Відхилено