-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Послуги з охорони майна на об’єктах КПТМ «Криворіжтепломережа»
Відкриті торги відповідно до Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 за № 1178
Завершена
238 849.90
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 388.50 UAH
мін. крок: 1% або 2 388.50 UAH
Період оскарження:
27.05.2025 17:33 - 18.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
СКАРГА на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі
Номер:
1b515b96cb79464292affb3eee747bc1
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-27-013514-a.b1
Назва:
СКАРГА
на дискримінаційні вимоги тендерної документації при проведенні процедури закупівлі
Скарга:
Пов'язані документи:
Учасник
- Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання,… - Постанова № 97 від 11.02.2013 - d394225-20130211.pdf 30.05.2025 17:40
- Скарга АМКУ дискримінаційні вимоги.pdf 30.05.2025 17:40
- Скарга АМКУ дискримінаційні вимоги.docx 30.05.2025 17:40
- Рішення від 27.12.2024 № 20739 частоти.pdf 30.05.2025 17:40
- sign.p7s 30.05.2025 17:41
- Заперечення на Пояснення Замовника.docx 06.06.2025 16:46
- Заперечення на Пояснення Замовника.pdf 06.06.2025 16:46
- рішення від 03.06.2025 № 8810.pdf 03.06.2025 17:10
- інформація про резолютивну частину рішення від 10.06.2025 № 9277.pdf 11.06.2025 12:07
- рішення від 10.06.2025 № 9277.pdf 12.06.2025 16:58
- Пояснення на скаргу.pdf 04.06.2025 15:37
- Пояснення на скаргу.docx 04.06.2025 15:37
- 124-3 ПРОТОКОЛ внесення змін до ТД.doc 13.06.2025 14:26
Дата прийняття скарги до розгляду:
30.05.2025 17:42
Дата розгляду скарги:
10.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.06.2025 17:10
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
12.06.2025 16:58
Дата виконання рішення Замовником:
13.06.2025 14:26
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Відповідно до рішення комісії Антимонопольного комітету України №9277-р/пк-пз від 10.06.2025 внести зміни до ч.2.1. пп.2 п. 9 Додатка №1
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
878632c24e9a421ba85f461d19cd930e
Заголовок пункту скарги:
на дискримінаційні вимоги тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Комунальним підприємством теплових мереж "Криворіжтепломережа» (надалі – Замовник) 27.05.2025 року було оприлюднено оголошення за ідентифікатором UA- UA-2025-05-27-013514-aпро проведення відкритих торгів з особливостями за предметом закупівлі: Послуги з охорони об’єктів КПТМ «Криворіжтепломережа», відповідно до тендерної документації, затвердженої Рішенням уповноваженої особи.
Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 04 червня 2025 року до 00:00 години.
Кінцевий строк оскарження умов закупівлі – 01 червня 2025 00:00.
Керуючись частиною 8 статті 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Ознайомившись з умовами тендерної документації Приватне підприємство «Безпека Нова Центр» (далі – Скаржник), виявило умови які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принципи недискримінації серед учасників, що обмежує право ПП «Безпека Нова Центр» на участь у цій закупівлі а саме:
Дискримінаційна вимога №1
В Додатку №1 п. 9 вказана Вимога:
п. 2 Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
.1. Для надання послуг, що є предметом закупівлі цих торгів Учасник повинен бути забезпечений обладнанням та матеріально-технічною базою, а саме: засобами індивідуального бронезахисту (не нижче ІV класу захисту або еквівалент); спеціальними засобами «ПР-73», «Терен 4», кайданками БРМ-92; або еквівалент; персональним нагрудним відеореєстратором; цифровою радіостанцією за системою PoC або еквівалент; аналоговим радіозв’язком*; медичною аптечкою; протигазом; ліхтарем. На підтвердження Учасник надає витяг з інвентаризаційної відомості або копії видаткових накладних.
Однак, слід зазначити, що ані Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960, ані Закон України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI, не передбачають обов’язкової наявності у суб’єкта охоронної діяльності саме спеціальних засобів конкретної марки або моделі.
Також відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2013 року № 97, якою затверджено Перелік спеціальних засобів, дозволених до придбання, зберігання та використання суб’єктами охоронної діяльності, металеві кайданки (в т.ч. моделі БРМ-92) не входять до дозволеного переліку. Натомість дозволяється використання пластикових (текстильних) наручників одноразового використання.
Таким чином, вказана вимога щодо використання конкретної моделі металевих кайданок, наявність саме спеціальних засобів «ПР-73», «Терен 4», а персональний нагрудний відеореєстратор взагалі відсутній, як обов’язковий засіб.
Тобто, ця вимога є невідповідною чинному законодавству, дискримінаційною а отже — потребує приведення у відповідність до нормативно-правової бази.
Враховуючи вищенаведене, просимо Колегію зобов’язати Замовника прибрати дану дискримінаційну вимогу з тендерної документації.
Дискримінаційна вимога №2
В Додатку №1 п. 9 вказана Вимога:
Учасник повинен надати «оригінал або копію діючого договору між Учасником та ДП «Українським державним центром радіочастот» на радіочастотний моніторинг та забезпечення електромагнітної сумісності. На використання радіочастот Учасник повинен мати дозволи Українського державного центру радіочастот на експлуатацію радіоелектронного засобу УКХ радіозв’язку з регіоном експлуатації в межах території Дніпропетровської області, та максимальною потужністю не менше 15 Вт., та не менше 6 шт. Підтвердити документально.»
Скаржник зазначає, що дана вимога є штучною, не обґрунтованою і дискримінаційною та прописана під ймовірного переможця, оскільки положеннями Закону України «Про охоронну діяльність» встановлено, а саме:
Стаття 9. Права суб'єкта охоронної діяльності
1. Суб'єкт охоронної діяльності має право:
1) для забезпечення охоронної діяльності придбавати, зберігати та використовувати в установленому законодавством порядку спеціальні засоби, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України;
2) для забезпечення радіозв'язку використовувати в установленому порядку радіочастоти;
3) використовувати в охоронній діяльності службових собак;
4) використовувати в охоронній діяльності технічні засоби охоронного призначення;
5) використовувати транспорт реагування;
6) одержувати за своїм письмовим запитом від замовника послуг з охорони відомості та копії документів, необхідні для здійснення заходів охорони на об'єкті охорони;
7) за згодою замовника послуг з охорони (його представника) оглядати територію, будинки, приміщення, майно, що охороняються.
Тобто вказаним документом передбачено, можливість використовувати при надання послуг охорони, різноманітними засобами зв’язку на вибір суб’єкта охоронної діяльності, а не конкретний вид радіоелектронних засобів, який чомусь вимагається Замовником від потенційних учасників Закупівлі, а тим більше з конкретними характеристиками та потужністю вихідного сигналу.
Отже, законодавством не визначається потужність вихідного сигналу передавача радіостанції, а отже, будь-які вимоги щодо її конкретної потужності є не законними.
Зазначаємо, що Скаржник має цифрові радіоелектронні засоби (переносні рації) потужністю не менше 5 Вт, а саме Модель Motorola MP300 — це переносна компактна цифрова радіостанція. Пристрій здатний працювати в аналоговому режимі та сумісний, відповідно, з актуальними аналоговими системами. Ця модель радіостанції має потужність вихідного сигналу 4 Вт. Водночас дана модель радіостанції має наступні характеристики, що повністю задовольнять вимоги Замовника, а саме:
- Супутникова система навігації GPS (опціональна). Вбудований модуль GPS підтримує програми ГІС (географічна інформаційна система);
- Радіостанція MP300 дає змогу вмикати та вимикати радіозв'язок (тільки з декодуванням), вести віддалений контроль (тільки з декодуванням) і має функцію пріоритетного переривання;
- Переривання радіозв'язку на основі пріоритету. Ця функція дає змогу переривати зв'язок, який використовується для адміністративної мети, щоб у першочерговому порядку забезпечити екстрений і оперативний зв'язок;
- Два слоти, які дають змогу на одній частоті використовувати два розмовних тракти;
- Орієнтовна дальність у відкритій місцевості 6 - 10 км.
Маючи радіостанції 5 Вт, Скаржник ще жодного разу не стикався з поганим зв'язком у м. Кривий Ріг маючи ретранслятори. Окрім цього є стільниковий зв'язок. Конкретний результат, а саме стійкій зв’язок між МГР та ПЦС, можливо забезпечити не тільки засобами радіозв’язку з потужністю вихідного сигналу передавача не менш 5 Вт.
Відповідно суб'єкт охоронної діяльності має право на власний розсуд та відповідно до вимог законодавства самостійно вирішувати якими засобами і в якій кількості йому краще забезпечувати постійний зв'язок та координацію своїх працівників та підрозділів.
Для забезпечення виконання технічних вимог Замовника, визначених у додатку 1 до Тендерної документації, а саме: Послуги з охорони приміщень КПТМ «Криворіжтепломережа», є достатнім користування радіостанціями з потужністю вихідного сигналу передавача до 5 Вт.
Оскільки, в Законі України «Про охоронну діяльність» та Ліцензійних умовах наголошено, що суб'єкт охоронної діяльності має право використовувати в охоронній діяльності технічні засоби охоронного призначення, а не обов’язок їх мати в наявності. При цьому, вище зазначені нормативні документи не визначають радіочастотний спектор та потужність передавача, яким зобов’язаний користуватися суб'єкт охоронної діяльності.
Як наслідок, Замовник самовільно визначив потужність та не зазначив інші засоби зв'язку, передбачених законодавством, чим обмежив охоронювані законом права на участь в Закупівлі, в першу чергу Скаржника, який має намір брати участь в Закупівлі, а також інших потенційних учасників.
Встановивши дану вимогу, Замовник порушує законні права та інтереси учасників, які могли б прийняти участь у закупівлі, прописавши дану вимогу під конкретного учасника.
Крім того, Замовника має в першу чергу цікавити ціна та якість надання послуг, а обов’язок забезпечення постійного зв’язку між персоналом охорони та іншими структурними підрозділами покладається на суб’єкта охоронної діяльності. Відповідно суб’єкт охоронної діяльності має право на власний розсуд та відповідно до вимог законодавства самостійно вирішувати якими засобами йому краще забезпечувати постійний зв'язок та координацію своїх працівників та підрозділів.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають в наявності цифрові радіоелектронні засоби (переносні рації) потужністю виключно не менше 15 Вт, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Скаржник зазначає, що Замовник безпідставно, необґрунтовано та з метою обмеження конкуренції і дискримінації встановив вищевказану вимогу, чим обмежив законні права на участь в закупівлі, в першу чергу нашої компанії, яка має намір брати участь в Закупівлі, а також інших потенційних учасників, що є порушенням принципів здійснення публічних закупівель, визначених положенням п.1 ч.1 статті 5 Закону, зокрема: - добросовісна конкуренція серед учасників.
Також, жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язку мати в наявності вищевказані засоби зв’язку.
Скаржник наголошує про те, що Колегія винесла рішення від 27.12.2024р № 20739-р/пк-пз щодо аналогічної позиції, зобов’язавши замовника усунути невідповідності шляхом внесення змін до тендерної документації.
Враховуючи вищенаведене, просимо Колегію зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію прибравши дискримінаційну вимогу щодо використання дозволів Українського державного центру радіочастот на експлуатацію радіоелектронного засобу УКХ радіозв’язку з регіоном експлуатації в межах території Дніпропетровської області, та максимальною потужністю не менше 15 Вт., та не менше 6 шт.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», пунктом 59 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі»,
Кінцева дата подання учасниками тендерних пропозицій – 04 червня 2025 року до 00:00 години.
Кінцевий строк оскарження умов закупівлі – 01 червня 2025 00:00.
Керуючись частиною 8 статті 18 ЗУ «Про публічні закупівлі» Скарги, що стосуються тендерної документації та/або прийнятих рішень, дії чи бездіяльності замовника, що відбулися до закінчення строку, установленого для подання тендерних пропозицій, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі, але не пізніше ніж за чотири дні до дати, установленої для подання тендерних пропозицій.
Ознайомившись з умовами тендерної документації Приватне підприємство «Безпека Нова Центр» (далі – Скаржник), виявило умови які обмежують конкуренцію серед учасників та порушують принципи недискримінації серед учасників, що обмежує право ПП «Безпека Нова Центр» на участь у цій закупівлі а саме:
Дискримінаційна вимога №1
В Додатку №1 п. 9 вказана Вимога:
п. 2 Наявність обладнання, матеріально-технічної бази та технологій
.1. Для надання послуг, що є предметом закупівлі цих торгів Учасник повинен бути забезпечений обладнанням та матеріально-технічною базою, а саме: засобами індивідуального бронезахисту (не нижче ІV класу захисту або еквівалент); спеціальними засобами «ПР-73», «Терен 4», кайданками БРМ-92; або еквівалент; персональним нагрудним відеореєстратором; цифровою радіостанцією за системою PoC або еквівалент; аналоговим радіозв’язком*; медичною аптечкою; протигазом; ліхтарем. На підтвердження Учасник надає витяг з інвентаризаційної відомості або копії видаткових накладних.
Однак, слід зазначити, що ані Ліцензійні умови провадження охоронної діяльності, затверджені постановою Кабінету Міністрів України від 18 листопада 2015 року № 960, ані Закон України «Про охоронну діяльність» від 22 березня 2012 року № 4616-VI, не передбачають обов’язкової наявності у суб’єкта охоронної діяльності саме спеціальних засобів конкретної марки або моделі.
Також відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України від 11 лютого 2013 року № 97, якою затверджено Перелік спеціальних засобів, дозволених до придбання, зберігання та використання суб’єктами охоронної діяльності, металеві кайданки (в т.ч. моделі БРМ-92) не входять до дозволеного переліку. Натомість дозволяється використання пластикових (текстильних) наручників одноразового використання.
Таким чином, вказана вимога щодо використання конкретної моделі металевих кайданок, наявність саме спеціальних засобів «ПР-73», «Терен 4», а персональний нагрудний відеореєстратор взагалі відсутній, як обов’язковий засіб.
Тобто, ця вимога є невідповідною чинному законодавству, дискримінаційною а отже — потребує приведення у відповідність до нормативно-правової бази.
Враховуючи вищенаведене, просимо Колегію зобов’язати Замовника прибрати дану дискримінаційну вимогу з тендерної документації.
Дискримінаційна вимога №2
В Додатку №1 п. 9 вказана Вимога:
Учасник повинен надати «оригінал або копію діючого договору між Учасником та ДП «Українським державним центром радіочастот» на радіочастотний моніторинг та забезпечення електромагнітної сумісності. На використання радіочастот Учасник повинен мати дозволи Українського державного центру радіочастот на експлуатацію радіоелектронного засобу УКХ радіозв’язку з регіоном експлуатації в межах території Дніпропетровської області, та максимальною потужністю не менше 15 Вт., та не менше 6 шт. Підтвердити документально.»
Скаржник зазначає, що дана вимога є штучною, не обґрунтованою і дискримінаційною та прописана під ймовірного переможця, оскільки положеннями Закону України «Про охоронну діяльність» встановлено, а саме:
Стаття 9. Права суб'єкта охоронної діяльності
1. Суб'єкт охоронної діяльності має право:
1) для забезпечення охоронної діяльності придбавати, зберігати та використовувати в установленому законодавством порядку спеціальні засоби, перелік яких визначається Кабінетом Міністрів України;
2) для забезпечення радіозв'язку використовувати в установленому порядку радіочастоти;
3) використовувати в охоронній діяльності службових собак;
4) використовувати в охоронній діяльності технічні засоби охоронного призначення;
5) використовувати транспорт реагування;
6) одержувати за своїм письмовим запитом від замовника послуг з охорони відомості та копії документів, необхідні для здійснення заходів охорони на об'єкті охорони;
7) за згодою замовника послуг з охорони (його представника) оглядати територію, будинки, приміщення, майно, що охороняються.
Тобто вказаним документом передбачено, можливість використовувати при надання послуг охорони, різноманітними засобами зв’язку на вибір суб’єкта охоронної діяльності, а не конкретний вид радіоелектронних засобів, який чомусь вимагається Замовником від потенційних учасників Закупівлі, а тим більше з конкретними характеристиками та потужністю вихідного сигналу.
Отже, законодавством не визначається потужність вихідного сигналу передавача радіостанції, а отже, будь-які вимоги щодо її конкретної потужності є не законними.
Зазначаємо, що Скаржник має цифрові радіоелектронні засоби (переносні рації) потужністю не менше 5 Вт, а саме Модель Motorola MP300 — це переносна компактна цифрова радіостанція. Пристрій здатний працювати в аналоговому режимі та сумісний, відповідно, з актуальними аналоговими системами. Ця модель радіостанції має потужність вихідного сигналу 4 Вт. Водночас дана модель радіостанції має наступні характеристики, що повністю задовольнять вимоги Замовника, а саме:
- Супутникова система навігації GPS (опціональна). Вбудований модуль GPS підтримує програми ГІС (географічна інформаційна система);
- Радіостанція MP300 дає змогу вмикати та вимикати радіозв'язок (тільки з декодуванням), вести віддалений контроль (тільки з декодуванням) і має функцію пріоритетного переривання;
- Переривання радіозв'язку на основі пріоритету. Ця функція дає змогу переривати зв'язок, який використовується для адміністративної мети, щоб у першочерговому порядку забезпечити екстрений і оперативний зв'язок;
- Два слоти, які дають змогу на одній частоті використовувати два розмовних тракти;
- Орієнтовна дальність у відкритій місцевості 6 - 10 км.
Маючи радіостанції 5 Вт, Скаржник ще жодного разу не стикався з поганим зв'язком у м. Кривий Ріг маючи ретранслятори. Окрім цього є стільниковий зв'язок. Конкретний результат, а саме стійкій зв’язок між МГР та ПЦС, можливо забезпечити не тільки засобами радіозв’язку з потужністю вихідного сигналу передавача не менш 5 Вт.
Відповідно суб'єкт охоронної діяльності має право на власний розсуд та відповідно до вимог законодавства самостійно вирішувати якими засобами і в якій кількості йому краще забезпечувати постійний зв'язок та координацію своїх працівників та підрозділів.
Для забезпечення виконання технічних вимог Замовника, визначених у додатку 1 до Тендерної документації, а саме: Послуги з охорони приміщень КПТМ «Криворіжтепломережа», є достатнім користування радіостанціями з потужністю вихідного сигналу передавача до 5 Вт.
Оскільки, в Законі України «Про охоронну діяльність» та Ліцензійних умовах наголошено, що суб'єкт охоронної діяльності має право використовувати в охоронній діяльності технічні засоби охоронного призначення, а не обов’язок їх мати в наявності. При цьому, вище зазначені нормативні документи не визначають радіочастотний спектор та потужність передавача, яким зобов’язаний користуватися суб'єкт охоронної діяльності.
Як наслідок, Замовник самовільно визначив потужність та не зазначив інші засоби зв'язку, передбачених законодавством, чим обмежив охоронювані законом права на участь в Закупівлі, в першу чергу Скаржника, який має намір брати участь в Закупівлі, а також інших потенційних учасників.
Встановивши дану вимогу, Замовник порушує законні права та інтереси учасників, які могли б прийняти участь у закупівлі, прописавши дану вимогу під конкретного учасника.
Крім того, Замовника має в першу чергу цікавити ціна та якість надання послуг, а обов’язок забезпечення постійного зв’язку між персоналом охорони та іншими структурними підрозділами покладається на суб’єкта охоронної діяльності. Відповідно суб’єкт охоронної діяльності має право на власний розсуд та відповідно до вимог законодавства самостійно вирішувати якими засобами йому краще забезпечувати постійний зв'язок та координацію своїх працівників та підрозділів.
Виходячи з наведеного, взяти участь у Процедурі закупівлі зможуть лише ті суб'єкти господарювання, які мають в наявності цифрові радіоелектронні засоби (переносні рації) потужністю виключно не менше 15 Вт, що є дискримінаційним по відношенню до інших суб’єктів господарювання, у тому числі, Скаржника.
Скаржник зазначає, що Замовник безпідставно, необґрунтовано та з метою обмеження конкуренції і дискримінації встановив вищевказану вимогу, чим обмежив законні права на участь в закупівлі, в першу чергу нашої компанії, яка має намір брати участь в Закупівлі, а також інших потенційних учасників, що є порушенням принципів здійснення публічних закупівель, визначених положенням п.1 ч.1 статті 5 Закону, зокрема: - добросовісна конкуренція серед учасників.
Також, жодним нормативно-правовим актом не передбачено обов’язку мати в наявності вищевказані засоби зв’язку.
Скаржник наголошує про те, що Колегія винесла рішення від 27.12.2024р № 20739-р/пк-пз щодо аналогічної позиції, зобов’язавши замовника усунути невідповідності шляхом внесення змін до тендерної документації.
Враховуючи вищенаведене, просимо Колегію зобов’язати Замовника внести зміни у тендерну документацію прибравши дискримінаційну вимогу щодо використання дозволів Українського державного центру радіочастот на експлуатацію радіоелектронного засобу УКХ радіозв’язку з регіоном експлуатації в межах території Дніпропетровської області, та максимальною потужністю не менше 15 Вт., та не менше 6 шт.
Враховуючи вищевикладене та керуючись ст. 7 Закону України «Про Антимонопольний комітет України», пунктом 59 Особливостей та статтями 5, 18, 22, 24 Закону України «Про публічні закупівлі»,
×
-
Назва доказу:
Рішення 20739-р/пк-п3
-
Повʼязаний документ:
Рішення від 27.12.2024 № 20739 частоти.pdf
-
-
Назва доказу:
Постанова КМУ №97
-
Повʼязаний документ:
Про затвердження переліку спеціальних засобів, придбання,… - Постанова № 97 від 11.02.2013 - d394225-20130211.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду; 2. Призупинити процедуру закупівлі; 3. Зобов’язати Замовника внести зміни в документацію та всі її додатки та виключити дискримінаційні вимоги зазначені у Скарзі.