• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт по установці системи внутрішнього протипожежного водопроводу та автоматизації внутрішнього протипожежного водопроводу на об’єкті Одеський ліцей № 80 Одеської міської ради, за адресою: м. Одеса, вул. Ільфа і Петрова, 13/1, код 45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника

Торги не відбулися

2 904 266.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 14 521.33 UAH
Період оскарження: 27.05.2025 17:13 - 11.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на визначення переможця

Номер: d8a04f9ae7a148c6b0b312cf80263f2f
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-27-013310-a.a2
Назва: Скарга на визначення переможця
Скарга:
Дата розгляду скарги: 22.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 15.07.2025 17:04
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.07.2025 17:34
Дата виконання рішення Замовником: 04.08.2025 09:06
Коментар замовника щодо усунення порушень: На виконання рішення Комісії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель №11442-р/пк-пз від 22.07.2025 року за результатами Скарги ТОВ "СПАС" замовником скасовано рішення щодо визначення переможцем закупівлі ТОВ "ВБ СТРАЖ" (рішення УО від 04.08.2025 року, протокол №157).
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: baf54f174f214a0fa7918215add7be79
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 3.2. додатку 2 до тендерної документації: у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати розрахункові кошторисні документи відповідно до технічного завдання.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: 1. Відповідно до пункту 3.2. додатку 2 до тендерної документації: у складі тендерної пропозиції учасник повинен надати розрахункові кошторисні документи відповідно до технічного завдання. Кошторисна документація має бути розроблена у програмному комплексі АВК-5 (або аналог) останньої версії з наданням ліцензії/сертифікату/свідоцтва на програмний комплекс, в якому буде розрахована ціна тендерної пропозиції, з врахуванням вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», скріплена печаткою та підписана Учасником, а також підписом та печаткою сертифікованого інженера – проектувальника в частині кошторисної документації, у складі:
- договірна ціна;
- зведений кошторисний розрахунок;
- відомість обсягів робіт;
- підсумкова відомість ресурсів;
- об’єктний кошторис;
- локальний(-і) кошторис(-и);
- календарний графік виконання робіт.
Надані розрахунки повинні підтверджувати відповідність встановленим в технічному завданні вимогам як в частині технології виконання робіт, так і в частині усіх обсягів та показників. Договірна ціна повинна бути визначена згідно з КНУ «Настанова з визначення вартості будівництва» та технічного завдання. Надати підтверджуючі розрахунки на складові прямих витрат та інші витрати: загальновиробничі, адміністративні, прибуток, інфляційні витрати, ризик, з урахуванням показників, визначених ресурсними нормами. Кошторисні розрахунки повинні бути надані у пропозиції у форматі .pdf та у форматі .imd. При складанні пояснювальної записки до розділу «Договірна ціна», учасник повинен враховувати показник середньомісячної норми тривалості робочого часу з урахуванням Закону України «Про правовий режим воєнного стану» № 389-VIII, Указу Президента України «Про введення воєнного стану в Україні» № 64/2022, у редакціях, що стосуються періоду (дати), у якій здійснюється розрахунок Договірної ціни.
Якщо пропозиція учасника містить не весь перелік робіт або зміну обсягів та складу робіт (та/або не розцінені всі пункти технічного завдання) згідно з технічним завданням або відсутня взагалі, ця пропозиція вважається такою, що не відповідає умовам технічної специфікації, та відхиляється замовником.
Відповідно до підсумкової відомості ресурсів
2 – Середній розряд робіт, що виконуються робітниками-будівельниками – розряд – 4,0;
4 – Середній розряд робіт, що виконуються робітниками-монтажниками – розряд – 3,4;
6 – Середній розряд ланки робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин – розряд 3,7;
Середній розряд робіт – розряд – 4,5.

В складі тендерної пропозицій Переможця міститься підсумкова відомість ресурсів (файл: 26.9. 114_ДЦ_ПВР), відповідно до якої зазначено:
2 – Середній розряд робіт, що виконуються робітниками-будівельниками – розряд – 4,0;
4 – Середній розряд робіт, що виконуються робітниками-монтажниками – розряд – 3,4;
6 – Середній розряд ланки робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин – розряд 3,7;
Середній розряд робіт – розряд – 4,5.
Також, Переможцем надано локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-01 (файл: + 26.2. 114_ДЦ_ЛК1_02-01-01) відповідно до якого середній розряд робіт – 3,9 розряд, локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-02 (файл: 26.3. 114_ДЦ_ЛК1_02-01-02) відповідно до якого середній розряд робіт – 3,5 розряд, локальний кошторис на будівельні роботи №02-01-03 (файл: 26.4. 114_ДЦ_ЛК1_02-01-03) відповідно до якого середній розряд робіт – 6,0 розряд.
Враховуючи вищенаведене інформація про середній розряд робіт не узгоджується між кошторисними документами учасника та додатком 2 до тендерної документації.
Разом з тим, відповідно до кошторисних розрахунків, що міститься в інформаційній моделі (файл: 26.1. 114_(П).imd), зокрема:
- відомість ресурсів до локального кошторису №02-01-01
2 – Середній розряд робіт, що виконуються робітниками-будівельниками – розряд – 4,0;
4 – Середній розряд робіт, що виконуються робітниками-монтажниками – розряд – 3,2;
6 – Середній розряд ланки робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин – розряд – 3,7;

- відомість ресурсів до локального кошторису №02-01-02
2 – Середній розряд робіт, що виконуються робітниками-будівельниками – розряд – -;
4 – Середній розряд робіт, що виконуються робітниками-монтажниками – розряд – 3,5;
6 – Середній розряд ланки робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин – розряд – 3,7;

- відомість ресурсів до локального кошторису №02-01-03
2 – Середній розряд робіт, що виконуються робітниками-будівельниками – розряд – -;
4 – Середній розряд робіт, що виконуються робітниками-монтажниками – розряд – -;
6 – Середній розряд ланки робітників, зайнятих керуванням та обслуговуванням машин – розряд – -;

Враховуючи вищенаведене інформація про середній розряд робіт працівників не узгоджується між кошторисними документами учасника та додатком 2 до тендерної документації.
Таким чином, тендерна пропозиція ТОВ "ВБ СТРАЖ" не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 82414a39bb0647249e34c2484444a5dd
Заголовок пункту скарги: Відповідно до пункту 1.1.1 додатку 1 до тендерної документації: довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт та передбачених відомістю ресурсів, із зазначенням найменування, кількості та підстави користування (власне/залучене).
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до пункту 1.1.1 додатку 1 до тендерної документації: довідка в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт та передбачених відомістю ресурсів, із зазначенням найменування, кількості та підстави користування (власне/залучене).
Учасник повинен документально підтвердити наявність в учасника або у субпідрядника/співвиконавця будівельних машин та механізмів, які передбачені підсумковою відомістю ресурсів, згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації.
У складі тендерної пропозиції учасник повинен надати розрахункові кошторисні документи відповідно до технічного завдання. Кошторисна документація має бути розроблена у програмному комплексі АВК-5 (або аналог) останньої версії з наданням ліцензії/сертифікату/свідоцтва на програмний комплекс, в якому буде розрахована ціна тендерної пропозиції, з врахуванням вимог Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості будівництва» відповідно до Наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 01.11.2021 № 281 «Про затвердження кошторисних норм України у будівництві», скріплена печаткою та підписана Учасником, а також підписом та печаткою сертифікованого інженера – проектувальника в частині кошторисної документації, у складі:
- договірна ціна;
- зведений кошторисний розрахунок;
- відомість обсягів робіт;
- підсумкова відомість ресурсів;
- об’єктний кошторис;
- локальний(-і) кошторис(-и);
- календарний графік виконання робіт.

В складі тендерної пропозиції Переможця міститься підсумкова відомість ресурсів, відповідно до якої зазначено наступні будівельні машини та механізми в множині:
- Компресори пересувні з електродвигуном, тиск 600 кПа [6 ат ], продуктивність 0,5 м 3/ хв;
- Насоси для водозниження та водовідливу, потужність 2,8 кВт;
- Машини свердлильні електричні;
- Агрегати фарбувальні з пневматичним розпилюванням для фарбування фасадів будівель, продуктивність 500 м3/год;
- Лебідки електричні, тягове зусилля до 31,39кН [3,2 т];
- Машини шліфувальні електричні;
Варто наголосити, що ці позиції зазначені в множні, тобто, за кожною з них залучається не менше 2 одиниць.
На вимогу про усунення невідповідностей Переможцем було надано довідку №1 від 04.07.2025 (файл: 1_1_Довідка_матеріально_технична_база_виправлена), відповідно до якої зазначено наступні будівельні машини та механізми в однині:
№ з/п Назва машини, механізму або обладнання Наявна кількість
92 Компресор ПКСД-5,25
Виконує функції: - Компресори пересувні з електродвигуном, тиск 600 кПа [6 ат], продуктивність 0,5 м3/хв 1
94 Насос Pedrollo BC 10/50-N
Виконує функції: - Насоси для водозниження та водовідливу, потужність 2,8 кВт - Насос гідравлічний ручний 1
98 Гідропоршневий агрегат фарбувальний (пневматичний) HeavyCoat
Агрегати фарбувальні з пневматичним розпилюванням для фарбування фасадів будівель, продуктивність 500 м3/год 1
101 Лебідка ручна важільна 13-315
Виконує функції: - Лебідки електричні, тягове зусилля до 31,39 кН [3,2 т] 1
103 Шліфмашина кутова W 26-230
Виконує функції: - Машини шліфувальні електричні 1
Варто наголосити, що зазначення в довідці «виконує функції» певної матеріально-технічної бази не збільшує її кількість.
Таким чином, Переможець не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції.

Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
1. Протокол № 102 від 07.07.2025.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.

Вважаємо, що Замовник порушив наступні принципи здійснення закупівель встановлених ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі»:
1. добросовісна конкуренція серед учасників;
2. об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі.
Вважаємо, що Замовник необ’єктивно та упереджено оцінив і розглянув пропозицію ТОВ "ВБ СТРАЖ", не звернув увагу на відсутність необхідних документів та в супереч власних вимог визначив переможцем ТОВ "ВБ СТРАЖ", хоча мав відхилити таку пропозицію відповідно ЗУ «Про публічні закупівлі», але не зробивши цього порушив наше право на добросовісну та справедливу конкуренцію.
Вищенаведені незаконні дії Замовника призвели до неправомірного визначення переможцем ТОВ "ВБ СТРАЖ", що в свою чергу призвело до порушення майнових прав Скаржника. Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник є Учасником відповідної процедури, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку, що підтверджується документами з його пропозиції.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: 2bc0b6e461ba4485b21e2f154b823fda
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-27-013310-a.b1
Назва: Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 17.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.06.2025 16:26
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 19.06.2025 16:33
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 19.06.2025 16:33
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: a04e1c59fd554203a5b73e17d4a55f6e
Заголовок пункту скарги: додаток 2 до тендерної документації, п. 5.8. додатку 1 до тендерної документації. Щодо надання письмового погодження розробника проектно-кошторисної документації для погодження даних змін з замовником та за власний рахунок провести коригування, погодження та експертизу
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до додатку 2 до тендерної документації: у разі запропонування учасником заміни устаткування на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектними рішеннями, учасник у складі пропозиції повинен надати письмове погодження розробника проектно-кошторисної документації для погодження даних змін з замовником та за власний рахунок провести коригування, погодження та експертизу у відповідності до чинного законодавства України.
Відповідно до п. 5.8. додатку 1 до тендерної документації: у разі запропонування учасником заміни устаткування на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектними рішеннями, учасник у складі пропозиції повинен надати письмове погодження розробника проектно-кошторисної документації для погодження даних змін з замовником та за власний рахунок провести коригування, погодження та експертизу у відповідності до чинного законодавства України.
Варто зазначити, що дана вимога ставить учасників, що мають змогу запропонувати інше устаткування та (або) змінити технічні рішення, що відміні від передбачених проектними рішеннями у невигідне становище, у порівнянні із учасниками торгів, які мають змогу запропонувати таке, що було вказано в умовах тендерної документації.
Порядок проведення затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи регулюється Постановою КМУ від 11 травня 2011 р. № 560.
Відповідно до п.5: Перед схваленням та затвердженням проектів будівництва у випадках, визначених статтею 31 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”, проводиться експертиза проектів будівництва, а у випадках, визначених Законом України “Про інвестиційну діяльність”, - державна експертиза інвестиційного проекту, складовою якого є проект будівництва.
Відповідно до п.4-1. Проекти будівництва, що реалізуються за рахунок власних коштів державних та комунальних підприємств, незалежно від вартості проектів затверджуються такими підприємствами за погодженням з органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, до сфери управління яких вони належать, крім проектів будівництва, визначених пунктом 4-2 цього Порядку.
Відповідно до п.8: Експертна організація, яка проводить експертизу, визначається замовником будівництва.
Відповідно до п.14: Строк проведення експертизи не повинен перевищувати: для об’єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками (відповідальності), - 30 календарних днів;
На підтвердження надаємо копію Постановою КМУ від 11 травня 2011 р. № 560 та рішення № 8630-р/пк-пз від 15.05.2024 року.
Відповідно до норм Закону та Постанови у переможця торгів немає обовзяку надавати будь-які документи, окрім тих, що визначені пп.17, 47 Постанови. Умова не узгоджується із нормами чинного законодавства.
Тендерна документація не містить критеріїв, за якими можна підібрати еквівалентне/аналогічне устаткування.
Скаржник планує замінити насоси, що містяться у п.142-143 підсумкової відомості ресурсів, що міститься у додатку 2 до тендерної документації:
142 Насосна станція ВПВ, в комплекті:Насоси
підвищувачі, 18м3/год, 40м.в.ст. (між патр.
станції), 5,5кВт; 380V AC NKP-G 32-200.
1/250 Dab шт. 2 шт 1

у тому числі витрати підрядника на
устаткування, що монтується шт 1

143 Погружний насос Q=6 м3/час, 9 м.в.ст,400
Вт,230 V AC шт 1
На ось цей Насос ВПВ 10SV05F022T Lowara.

При цьому, до учасників, які пропонують еквівалентне устаткування встановлено дискримінаційні вимоги у вигляді здійснення додаткових дій та надання необґрунтовано надлишкових документів (письмове погодження розробника проектно-кошторисної документації для погодження даних змін з замовником та за власний рахунок провести коригування, погодження та експертизу у відповідності до чинного законодавства України).
Дана вимога ставить учасників, що мають змогу запропонувати еквівалентне/аналогічне устаткування у невигідне становище, у порівнянні із учасниками торгів, які мають зможу поставити устаткування, що було вказано в умовах тендерної документації.
Окремо варто зазначити, що тендерна документація не містить проектно-кошторисної документації, що не дозволяє провести будь-які її коригування.
Ба більше, при зверненні до Замовника з проханням погодити зміни, порушається конфіденційність учасників торгів. При цьому, Замовник може не погодити зміни. Замовник не є уповноваженим органом, до компетенції якого відноситься експертне погодження змін проектних рішень. ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постанова №1178 від 12.10.2022 року не міститься обов’язкових вимог стосовно погодження будь-яких документів із Замовником перед поданням своєї тендерної пропозиції.
Підсумовуючи варто зазначити, що:
1. тендерна документація не містить критеріїв аналогічності еквівалентного/аналогічності устаткування;
2. тендерна документація не містить проектно-кошторисної документації, а отже учасники позбавлені можливості зробити будь-яке його коригування;
3. заміна певного устаткування еквівалентним не є достатніми підставами для проведення коригування проектно-кошторисної документації та подальшого отримання повторного експертного висновку;
4. строк коригування складає до 30 календарних днів, що виходить за межі строків подання тендерних пропозицій.
На підтвердження надаємо копію вказаних у цьому пункті нормативно-правових актів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: f94a65032be14e429f790cd064aedde5
Заголовок пункту скарги: п. 1.1.1. додатку 1 до тендерної документації.Щодо відсутності інформації про будівельні машини та механізмів, які передбачені робочим проектом.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 1.1.1. додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт та передбачених відомістю ресурсів, із зазначенням найменування, кількості та підстави користування (власне/залучене).Учасник повинен документально підтвердити наявність в учасника або у субпідрядника/співвиконавця будівельних машин та механізмів, які передбачені робочим проектом та підсумковою відомістю ресурсів, згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації.
У тендерній документації відсутня інформація про будівельні машини та механізмів, які передбачені робочим проектом.
На підтвердження надаємо копію тендерної документації.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації