-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Предмети, призначені для відзначення, нагородження - папка Дніпровської міської ради
Завершена
295 200.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 476.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 476.00 UAH
Період оскарження:
27.05.2025 15:48 - 10.07.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Номер:
0585aa843c794130adfa706d249e0749
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-27-011304-a.c1
Назва:
Скарга на дискримінаційні умови тендерної документації
Скарга:
27 травня 2025 року ДНІПРОВСЬКОЮ МІСЬКОЮ РАДОЮ (далі – Замовник) було оголошено закупівлю за предметом: Предмети, призначені для відзначення, нагородження - папка Дніпровської міської ради, ідентифікатор: UA-2025-05-27-011304-a
Фізична особа-підприємець ПАНОВ АНДРІЙ МИКОЛАЙОВИЧ має намір взяти участь у вищевказаній процедурі, оголошеній Замовником.
Відповідно до абзацу 1 пункту 59 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 (далі – Особливості), скарги, що стосуються тендерної документації, можуть подаватися до органу оскарження з моменту оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів, але не пізніше ніж за три дні до кінцевого строку подання тендерних пропозицій, установленого до внесення змін до тендерної документації.
Фізична особа-підприємець ПАНОВ АНДРІЙ МИКОЛАЙОВИЧ вбачає у діях Замовника порушення норм Закону в частині відкритості та прозорості, в тому числі встановлення дискримінаційних вимог до потенційних учасників процедури закупівлі з огляду на наступне.
Згідно з пунктом 3 Особливостей, Замовники, що зобов’язані здійснювати публічні закупівлі товарів, робіт і послуг відповідно до Закону, проводять закупівлі з урахуванням цих особливостей та з дотриманням принципів здійснення публічних закупівель, визначених Законом.
Відповідно до частини 4 статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Разом з тим, тендерна документація, затверджена Протоколом уповноваженої особи №52 від 27 травня 2025 року містить умови, що є дискримінаційними щодо учасників та які неможливо виконати, а також містить вимоги, які суперечать нормам чинного законодавства та обмежують участь в процедурі закупівлі.
Звертаємо увагу Комісії, скарга на умови тендерної документації подана у відповідний строк, встановлений пунктом 59 Особливостей, підстави для залишення скарги без розгляду згідно з пунктом 63 Особливостей – відсутні.
Вважаємо, що такими прийнятими рішеннями та діями замовника були порушені права та законні інтереси суб’єкта оскарження, що призвело до порушення норм законодавства, зокрема вимог ст. 5 Закону:
«Закупівлі здійснюються за такими принципами: добросовісна конкуренція серед учасників; максимальна економія та ефективність; відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; недискримінація учасників; об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; запобігання корупційним діям і зловживанням».
Пов'язані документи:
Учасник
- Публічний звіт про банкрутство .pdf 01.06.2025 23:14
- Скарга ФОП Панов 01.06.pdf 01.06.2025 23:14
- Публічний звіт про банкрутство переклад.pdf 01.06.2025 23:14
- Протокол відкриті торги.pdf 01.06.2025 23:14
- Скарга ФОП Панов 01.06.docx 01.06.2025 23:14
- Додаток 5 Технічні (якісні) вимоги.doc 01.06.2025 23:14
- ТД папка.docx 01.06.2025 23:14
- Сайт офіційного дистрибютора (повідомлення про банкрутство виробника).png 01.06.2025 23:14
- Сайт виробника.png 01.06.2025 23:14
- Веб-архів сайту виробника (дистрибютори-1).png 01.06.2025 23:14
- Повідомлення про банкрутство.png 01.06.2025 23:14
- Веб-архів сайту виробника (дистрибютори-2).png 01.06.2025 23:14
- Веб-архів сайту виробника (каталог).png 01.06.2025 23:14
- sign.p7s 01.06.2025 23:22
- рішення від 03.06.2025 № 8744.pdf 03.06.2025 17:01
- інформація про резолютивну частину рішення від 10.06.2025 № 9246.pdf 11.06.2025 14:00
- рішення від 10.06.2025 № 9246.pdf 13.06.2025 13:16
- Комерційна пропозиція папки ФОП Журавель О.П. (1).PDF 05.06.2025 16:23
- Відповідь_на_скаргу_АМКУ.docx 05.06.2025 16:23
- Гарантійний лист папки ФОП Журавель О.П..PDF 05.06.2025 16:23
- Ком. Ярова Н.М..pdf 05.06.2025 16:23
- Коммерческое папирсервис.pdf 05.06.2025 16:23
- Відповідь в АМКУ.pdf 05.06.2025 16:23
- Протокол 2.pdf 08.07.2025 11:47
Дата прийняття скарги до розгляду:
01.06.2025 23:26
Дата розгляду скарги:
10.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
03.06.2025 17:01
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
13.06.2025 13:17
Дата виконання рішення Замовником:
08.07.2025 11:47
Коментар замовника щодо усунення порушень:
З метою усунення порушення Замовником було внесено зміни до тендерної документації. Оприлюднено зміни до тендерної документації через електронну систему закупівель. Подовжено кінцевий строк подання тендерних пропозицій.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
26ae09649d0e44f0a2b4aac4ccc76f1f
Заголовок пункту скарги:
Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно з пунктом 28 Особливостей, тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих особливостей.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
1. Згідно з пунктом 6 розділу 3 Тендерної документації, Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація (опис предмета закупівлі) та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам, запропонованих ним товарів/послуг/робіт, визначені у Додатку 5 до Документації.
Відповідно до Додатку №5 до тендерної документації, в якому містяться Технічні (якісні) вимоги до товару, в описі та характеристиках товару зазначено: «(обов’язкове узгодження кольору). У строк 1-2 робочих дня надати зразок товару.». Крім того, у Додатку №5 до тендерної документації вказано: «Замовник залишає за собою право для прийняття остаточного рішення вимагати від переможця аукціону в строк одного робочого дня надати зразки усіх товарів, які плануються постачатись. У разі невідповідності зразків вимогам замовника, замовник має право відхилити пропозицію.»
Відповідно до частин другої та чертвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з частиною четвертою статті 22, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Надання зразків продукції до моменту укладання договору не передбачено жодним нормативно-правовим актом у сфері публічних закупівель. Встановлення такої вимоги може свідчити про імовірну змову, упередженого ставлення та є проявом дискримінації до потенційних учасників.
Відповідно до частини першої статті 26 Закону, Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Враховуючи частину першу статті 26 Закону, документи та інша інформація, що надається поза електронною системою, не можуть стосуватися документів тендерної пропозиції.
Крім того, відповідно до пунктів 44, 45, 47 Особливостей (Постанова КМУ №1178 від 12.10.2022) така підстава для відхилення тендерної пропозиції учасника/переможця як "ненадання переможцем процедури закупівлі зразків продукції" - відсутня.
Причиною неможливості взяти участь у процедури закупівлі для мене, як для підприємця, який має значний позитивний досвід співпраці з клієнтами, зокрема замовниками у розумінні Закону є необґрунтована та незаконна вимога Замовника щодо: «Замовник залишає за собою право для прийняття остаточного рішення вимагати від переможця аукціону в строк одного робочого дня надати зразки усіх товарів, які плануються постачатись. У разі невідповідності зразків вимогам замовника, замовник має право відхилити пропозицію.»
Встановлення Замовником вимоги, щодо надання зразків товару до укладення договору містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки обмежує можливість Скаржника взяти участь у процедурі закупівлі.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації оскаржувану вимогу або привести її у відповідність до Закону, що міститься у Додатку №5 до тендерної документації, «(обов’язкове узгодження кольору). У строк 1-2 робочих дня надати зразок товару» та «Замовник залишає за собою право для прийняття остаточного рішення вимагати від переможця аукціону в строк одного робочого дня надати зразки усіх товарів, які плануються постачатись. У разі невідповідності зразків вимогам замовника, замовник має право відхилити пропозицію.», забезпечивши можливість для інших учасників взяти участь у процедурі закупівлі та відновити можливість для конкуренції.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення вищевказаних вимог. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для виконання вимог пункту 56 Особливостей та частини 5 статті 18 Закону, для підтвердження зазначеного в пунктах Скарги надаємо всі необхідні документальні підтвердження/докази.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua.
Відповідно до ч. 3 ст. 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Відповідно до ч. 4 ст. 22 Закону, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Уважно вивчивши Тендерну документацію, скаржник вважає, що вона містить вимоги та положення, які є дискримінаційними та/або суперечать нормам чинного законодавства у зв'язку з наступним.
1. Згідно з пунктом 6 розділу 3 Тендерної документації, Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація (опис предмета закупівлі) та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам, запропонованих ним товарів/послуг/робіт, визначені у Додатку 5 до Документації.
Відповідно до Додатку №5 до тендерної документації, в якому містяться Технічні (якісні) вимоги до товару, в описі та характеристиках товару зазначено: «(обов’язкове узгодження кольору). У строк 1-2 робочих дня надати зразок товару.». Крім того, у Додатку №5 до тендерної документації вказано: «Замовник залишає за собою право для прийняття остаточного рішення вимагати від переможця аукціону в строк одного робочого дня надати зразки усіх товарів, які плануються постачатись. У разі невідповідності зразків вимогам замовника, замовник має право відхилити пропозицію.»
Відповідно до частин другої та чертвертої статті 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (далі – Закон), закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до частини третьої статті 22 Закону, Тендерна документація може містити іншу інформацію, вимоги щодо наявності якої передбачені законодавством та яку замовник вважає за необхідне включити до тендерної документації.
Згідно з частиною четвертою статті 22, Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників, а також вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Надання зразків продукції до моменту укладання договору не передбачено жодним нормативно-правовим актом у сфері публічних закупівель. Встановлення такої вимоги може свідчити про імовірну змову, упередженого ставлення та є проявом дискримінації до потенційних учасників.
Відповідно до частини першої статті 26 Закону, Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність/відсутність підстав, установлених у статті 17 цього Закону і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Враховуючи частину першу статті 26 Закону, документи та інша інформація, що надається поза електронною системою, не можуть стосуватися документів тендерної пропозиції.
Крім того, відповідно до пунктів 44, 45, 47 Особливостей (Постанова КМУ №1178 від 12.10.2022) така підстава для відхилення тендерної пропозиції учасника/переможця як "ненадання переможцем процедури закупівлі зразків продукції" - відсутня.
Причиною неможливості взяти участь у процедури закупівлі для мене, як для підприємця, який має значний позитивний досвід співпраці з клієнтами, зокрема замовниками у розумінні Закону є необґрунтована та незаконна вимога Замовника щодо: «Замовник залишає за собою право для прийняття остаточного рішення вимагати від переможця аукціону в строк одного робочого дня надати зразки усіх товарів, які плануються постачатись. У разі невідповідності зразків вимогам замовника, замовник має право відхилити пропозицію.»
Встановлення Замовником вимоги, щодо надання зразків товару до укладення договору містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки обмежує можливість Скаржника взяти участь у процедурі закупівлі.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Просимо зобов’язати Замовника виключити з тендерної документації оскаржувану вимогу або привести її у відповідність до Закону, що міститься у Додатку №5 до тендерної документації, «(обов’язкове узгодження кольору). У строк 1-2 робочих дня надати зразок товару» та «Замовник залишає за собою право для прийняття остаточного рішення вимагати від переможця аукціону в строк одного робочого дня надати зразки усіх товарів, які плануються постачатись. У разі невідповідності зразків вимогам замовника, замовник має право відхилити пропозицію.», забезпечивши можливість для інших учасників взяти участь у процедурі закупівлі та відновити можливість для конкуренції.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення вищевказаних вимог. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для виконання вимог пункту 56 Особливостей та частини 5 статті 18 Закону, для підтвердження зазначеного в пунктах Скарги надаємо всі необхідні документальні підтвердження/докази.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua.
×
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТД папка.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
У зв’язку із вищевикладеним, керуючись п. 59 Особливостей, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2025-05-27-011304-a. 3. Зобов'язати Замовника усунути порушення шляхом внесення змін до тендерної документації по закупівлі за ідентифікатором UA-2025-05-27-011304-a.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
7cd727b1f2a14ab196d247f4a20a2f0a
Заголовок пункту скарги:
Щодо дискримінаційних вимог тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення:
Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Згідно з пунктом 6 розділу 3 Тендерної документації, Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, в тому числі технічна специфікація (опис предмета закупівлі) та документи, які повинен надати учасник для підтвердження відповідності зазначеним характеристикам, запропонованих ним товарів/послуг/робіт, визначені у Додатку 5 до Документації.
Відповідно до Додатку №5 до тендерної документації, в якому містяться Технічні (якісні) вимоги до товару, в описі та характеристиках товару зазначено: «Матеріал: покровний матеріал –балакрон- аріан 27111 (Голландія) льон синього кольору».
Скаржником було здійснено аналіз ринку на предмет наявності вказаного матеріалу, при цьому виявлено, що єдиним виробником «балакрон-аріан 27111 (Голландія) льон синього кольору» є BN INTERNATIONAL В.V. (Нідерланди). Крім того, за інформацією, розміщеною на сайті одного з дилерів даного матеріалу – ТОВ “Юнайтед Форест” (код ЄДРПОУ: 22902499), виробництво цього матеріалу наразі не здійснюється, замовлення неможливе. Текст повідомлення за 27. 12. 2023: «Шановні клієнти!
Із сумом інформуємо, що після 98 років роботи компанія BN International, що була провідним постачальником покрівельних матеріалів, повідомила про початок процедури банкрутства. Станом на зараз нові замовлення не приймаються, відвантаження раніше розміщених замовлень припинені на невизначений час.
Ми розуміємо, що зупинення виробництва BN може мати негативні наслідки для вашого виробництва, через це пропонуємо зв’язатися з менеджером нашої компанії для обговорення ситуації та резервування наявного на наших складах матеріалу.
З повагою, ваш «ЮНАЙТЕД ФОРЕСТ»!» (джерело: https://u-forest.com/bn-international/)
Відповідно до Виробник цього матеріалу вже більш ніж рік проходить процедуру банкрутства у судовому порядку, виробництво вказаного матеріалу не здійснюється. Наразі на ринку такий матеріал відсутній.
Офіційний веб-сайт виробника покрівних матеріалів (зокрема «балакрон-аріан 27111 (Голландія) льон синього кольору») наразі недоступний - http://www.bncovermaterials.com/. У мережі Інтернет збереглися архівовані сторінки сайту цього виробника, де вказано:
1) Офіційним дистриб?ютором продукції в Україні є ТОВ «ЮНАЙТЕД ФОРЕСТ» (джерело: https://web.archive.org/web/20180202112326/http://www.bncovermaterials.com/distributors).
2) Серед переліку продукції також є й балакрон-аріан 2711 (джерело: https://web.archive.org/web/20171013005918/http://www.bncovermaterials.com/cover-materials/5-balacron/136-ariane/739-mystere).
Таким чином, взяти участь у процедурі закупівлі можуть тільки учасники, які мають складські запаси матеріалу «балакрон-аріан 27111 (Голландія) льон синього кольору».
Причиною неможливості взяти участь у процедури закупівлі для мене, як для підприємця, який має значний позитивний досвід співпраці з клієнтами, зокрема замовниками у розумінні Закону є необґрунтована та незаконна вимога Замовника щодо: «балакрон-аріан 27111 (Голландія) льон синього кольору» без зазначення інших характеристик або переліку еквівалентних матеріалів, що не містить обґрунтування посилання на конкретного виробника.
Встановлення Замовником вимоги, щодо виготовлення папки саме з матеріалу «балакрон-аріан 27111 (Голландія) льон синього кольору» містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки обмежує можливість Скаржника взяти участь у процедурі закупівлі.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Відповідно до частини четвертої статті 23 Закону, Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовник не обґрунтував необхідність зазначення в тендерній документації посилання на конкретного виробника - BN INTERNATIONAL В.V. Крім того, Замовник не вказав жодних параметрів, за якими розглядає продукцію інших виробників та вважає еквівалентом.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення вищевказаних вимог. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для виконання вимог пункту 56 Особливостей та частини 5 статті 18 Закону, для підтвердження зазначеного в пунктах Скарги надаємо всі необхідні документальні підтвердження/докази.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua.
Відповідно до Додатку №5 до тендерної документації, в якому містяться Технічні (якісні) вимоги до товару, в описі та характеристиках товару зазначено: «Матеріал: покровний матеріал –балакрон- аріан 27111 (Голландія) льон синього кольору».
Скаржником було здійснено аналіз ринку на предмет наявності вказаного матеріалу, при цьому виявлено, що єдиним виробником «балакрон-аріан 27111 (Голландія) льон синього кольору» є BN INTERNATIONAL В.V. (Нідерланди). Крім того, за інформацією, розміщеною на сайті одного з дилерів даного матеріалу – ТОВ “Юнайтед Форест” (код ЄДРПОУ: 22902499), виробництво цього матеріалу наразі не здійснюється, замовлення неможливе. Текст повідомлення за 27. 12. 2023: «Шановні клієнти!
Із сумом інформуємо, що після 98 років роботи компанія BN International, що була провідним постачальником покрівельних матеріалів, повідомила про початок процедури банкрутства. Станом на зараз нові замовлення не приймаються, відвантаження раніше розміщених замовлень припинені на невизначений час.
Ми розуміємо, що зупинення виробництва BN може мати негативні наслідки для вашого виробництва, через це пропонуємо зв’язатися з менеджером нашої компанії для обговорення ситуації та резервування наявного на наших складах матеріалу.
З повагою, ваш «ЮНАЙТЕД ФОРЕСТ»!» (джерело: https://u-forest.com/bn-international/)
Відповідно до Виробник цього матеріалу вже більш ніж рік проходить процедуру банкрутства у судовому порядку, виробництво вказаного матеріалу не здійснюється. Наразі на ринку такий матеріал відсутній.
Офіційний веб-сайт виробника покрівних матеріалів (зокрема «балакрон-аріан 27111 (Голландія) льон синього кольору») наразі недоступний - http://www.bncovermaterials.com/. У мережі Інтернет збереглися архівовані сторінки сайту цього виробника, де вказано:
1) Офіційним дистриб?ютором продукції в Україні є ТОВ «ЮНАЙТЕД ФОРЕСТ» (джерело: https://web.archive.org/web/20180202112326/http://www.bncovermaterials.com/distributors).
2) Серед переліку продукції також є й балакрон-аріан 2711 (джерело: https://web.archive.org/web/20171013005918/http://www.bncovermaterials.com/cover-materials/5-balacron/136-ariane/739-mystere).
Таким чином, взяти участь у процедурі закупівлі можуть тільки учасники, які мають складські запаси матеріалу «балакрон-аріан 27111 (Голландія) льон синього кольору».
Причиною неможливості взяти участь у процедури закупівлі для мене, як для підприємця, який має значний позитивний досвід співпраці з клієнтами, зокрема замовниками у розумінні Закону є необґрунтована та незаконна вимога Замовника щодо: «балакрон-аріан 27111 (Голландія) льон синього кольору» без зазначення інших характеристик або переліку еквівалентних матеріалів, що не містить обґрунтування посилання на конкретного виробника.
Встановлення Замовником вимоги, щодо виготовлення папки саме з матеріалу «балакрон-аріан 27111 (Голландія) льон синього кольору» містить корупційні та дискримінаційні ознаки, оскільки обмежує можливість Скаржника взяти участь у процедурі закупівлі.
Статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» визначено, що закупівлі здійснюються, зокрема, за принципом недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель.
Згідно з частиною четвертою статті 5 Закону замовник не може встановлювати дискримінаційні вимоги до учасників.
Частиною четвертою статті 22 Закону передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, які обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Для нас, як для учасника, дана вимога є дискримінаційною, необґрунтованою, а також такою, що обмежує коло учасників, штучно створюючи нерівні умови для учасників та порушує наші охоронювані законом права та інтереси учасника, який має бажання взяти участь у процедурі закупівлі.
Відповідно до частини четвертої статті 23 Закону, Технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Замовник не обґрунтував необхідність зазначення в тендерній документації посилання на конкретного виробника - BN INTERNATIONAL В.V. Крім того, Замовник не вказав жодних параметрів, за якими розглядає продукцію інших виробників та вважає еквівалентом.
Замовник не обґрунтував необхідність встановлення вищевказаних вимог. Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також права та законні інтереси учасника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Для виконання вимог пункту 56 Особливостей та частини 5 статті 18 Закону, для підтвердження зазначеного в пунктах Скарги надаємо всі необхідні документальні підтвердження/докази.
Файли/документи, які можуть підтвердити все вищезазначене, знаходяться у вільному доступі в електронній системі закупівель, зокрема, на сайті prozorro.gov.ua.
×
-
Назва доказу:
Публічний звіт про банкрутство (переклад)
-
Повʼязаний документ:
Публічний звіт про банкрутство переклад.pdf
-
-
Назва доказу:
Публічний звіт про банкрутство (ориг.)
-
Повʼязаний документ:
Публічний звіт про банкрутство .pdf
-
-
Назва доказу:
Скріншот з сайту-5
-
Повʼязаний документ:
Сайт виробника.png
-
-
Назва доказу:
Скріншот з сайту-4
-
Повʼязаний документ:
Веб-архів сайту виробника (дистрибютори-2).png
-
-
Назва доказу:
Скріншот з сайту-3
-
Повʼязаний документ:
Веб-архів сайту виробника (дистрибютори-1).png
-
-
Назва доказу:
Скріншот з сайту-2
-
Повʼязаний документ:
Веб-архів сайту виробника (каталог).png
-
-
Назва доказу:
Скріншот з сайту-1
-
Повʼязаний документ:
Сайт офіційного дистрибютора (повідомлення про банкрутство виробника).png
-
-
Назва доказу:
Додаток 5
-
Повʼязаний документ:
Додаток 5 Технічні (якісні) вимоги.doc
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація
-
Повʼязаний документ:
ТД папка.docx
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
У зв’язку із вищевикладеним, керуючись п. 59 Особливостей, ПРОСИМО: 1. Прийняти скаргу до розгляду. 2. Встановити наявність порушень процедури закупівлі за ідентифікатором UA-2025-05-27-011304-a. 3. Зобов'язати Замовника усунути порушення шляхом внесення змін до тендерної документації по закупівлі за ідентифікатором UA-2025-05-27-011304-a.