-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
поточний ремонт гамма-терапевтичного апарату Cobalt-60F
Торги відмінено
352 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 760.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 760.00 UAH
Період оскарження:
27.05.2025 15:22 - 03.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Номер:
c8bd105e20294fa3945581b8498d691f
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-27-010302-a.b2
Назва:
Скарга, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «УДВП ІЗОТОП» (далі – Суб’єкт оскарження, Скаржник) не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, викладеним у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.06.2025, так як вважає, що Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника у процедурі закупівлі, при цьому Замовник не надав 24 години для виправлення невідповідностей, що підлягають усуненню відповідно до пункту 43 Особливостей. Просить усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації щодо надання Сертифікату з навчального семінару
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Додаток №1 Перелік документів та_або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (3).docx 12.06.2025 10:16
- 2.Протокольне ріш УО про відхилення.pdf 12.06.2025 10:16
- 3.10. Щодо надання сертифікатів з навчального семінару.pdf 12.06.2025 10:16
- Скрага до Комісії АМКУ.docx 12.06.2025 10:16
- 4. Ліцензія зі змінами ДІЯРУ.pdf 12.06.2025 10:16
- 6. Довіреність_ЛЕЛЮХ_02_2025_pdf.pdf 12.06.2025 10:16
- Скрага до Комісії АМКУ.pdf 12.06.2025 10:16
- sign.p7s 12.06.2025 10:16
- Платіжна інструкція 12.06.25.pdf 12.06.2025 11:46
- рішення від 16.06.2025 № 9491.pdf 16.06.2025 16:52
- Інформація про резолютивну частину рішення від 23.06.2025 № 9920.pdf 24.06.2025 15:24
- рішення від 23.06.2025 № 9920.pdf 26.06.2025 10:33
- Пояснення по суті скарги від 18.06.2025.docx 18.06.2025 10:45
- Пояснення по суті скарги від 18.06.2025.pdf 18.06.2025 10:45
Дата прийняття скарги до розгляду:
12.06.2025 11:34
Дата розгляду скарги:
23.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
16.06.2025 16:53
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
26.06.2025 10:33
Дата виконання рішення Замовником:
27.06.2025 12:52
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Комунальним некомерційним підприємством "Прикарпатський клінічний
онкологічний центр Івано-Франківської обласної ради" (код ЄДРПОУ: 13648033)
скасовано рішення про відхилення тендерної пропозиції державного підприємства "УДВП 9 ІЗОТОП" (код ЄДРПОУ: 14308322) та рішення про визначення приватного підприємства "Реммед" (код ЄДРПОУ: 31803954) переможцем процедури закупівлі — "поточний ремонт гамма-терапевтичного апарату Cobalt-60F", оголошення про проведення якої оприлюднене на веб-порталі Уповноваженого органу за № UA-2025-05-27-010302-a.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ae0ebb7303e54133894b83c970463fb5
Заголовок пункту скарги:
Неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника у процедурі закупівлі, при цьому Замовник не надав 24 години для виправлення невідповідностей
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «УДВП ІЗОТОП» (далі – Суб’єкт оскарження, Скаржник) не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, викладеним у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.06.2025, так як вважає, що Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника у процедурі закупівлі, при цьому Замовник не надав 24 години для виправлення невідповідностей, що підлягають усуненню відповідно до пункту 43 Особливостей.
В свою чергу, позбавлення Скаржника права на виконання вищезазначеної імперативної норми на виправлення невідповідностей у своїй тендерній пропозиції, свідчить про наявність порушення прав та законних інтересів Суб'єкта оскарження.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Вимоги тендерної документації
1 ДОДАТОК №1
ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА
(Розділ 4. Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме:
1. Сертифікат з навчального семінару «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ».
У складі тендерної пропозиції Скаржником надано підтверджуючі документи, що стосуються кваліфікації персоналу та досвіду, надано Лист «10. Щодо надання сертифікатів з навчального семінару у форматі *pdf на 14 аркушах в якому зокрема зазначені: Копія титульної сторінки інструкції виробника; копія свідоцтв про отримання теоретичних знань та практичної підготовки з ремонту і технічного обслуговування гамма-терапевтичних апаратів; Копія дипломів про закінчену вищу освіту, Копії свідоцтв про проходження навчання з «Радіаційної безпеки в сфері використання ядерної енергії».
Суб’єкт оскарження не завантажив у своїй тендерній документації «Сертифікат з навчального семінару «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ».
При цьому відсутність документа, надання якого є вимогою тендерної документації, є невідповідністю інформації, що вимагалося тендерної документацією.
Проте, відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.06.2025 (Протоколу відхилення тендерної пропозиції), Замовником зазначено наступне:
«Відхилити пропозицію учасника ДП "УДВП ІЗОТОП" відповідно до пп.2 п. 44 Особливостей: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Відповідно до вимоги розділу 4 додатку 1 тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме: сертифікат з навчального семінару «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ. Однак в супереч зазначеного Учасником не подано такого сертифікату, в складі пропозиції наявні свідоцтва про отримання теоретичних знань та практичної підготовки з ремонту і технічного обслуговування гамма-терапевтичних апаратів, серед яких відсутній ГТА КОБАЛЬТ, свідоцтво про підвищення кваліфікації про проходження навчання за професійною програмою підвищення кваліфікації, що не відповідає вимозі, яка міститься у розділі 4 додатку 1 тендерної документації. Слід зазначити, що дана невідповідність не підпадає під виправлення відповідно до п. 43 Особливостей, оскільки стосується вимоги щодо про технічної та якісної характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей»
Виходячи з вищевикладеного, Скаржник вважає такі дії Замовника неправомірними, в частині відхилення його тендерної пропозиції та ненадання йому можливості виправити встановлені невідповідності шляхом дозавантаження нових документів.
Крім цього, Суб’єкт оскарження переконаний, що надання Сертифікату з навчального семінару «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ», (далі - Сертифікат або Сертифікат з навчального семінару) взагалі не стосується технічних чи якісних характеристик предмета закупівлі, а є елементом перевірки кваліфікації учасника, а саме — наявності у потенційних учасників закупівлі персоналу відповідного досвіду чи підготовки.
Сертифікат з навчального семінару – видається за результатами проходження короткострокового тематичного підвищення кваліфікації за програмою семінару, тренінгу, спеціалізованого навчального курсу, на відміну від Свідоцтва про проходження навчання, яке видається за результатами опанування в повному обсязі професійної програми загальним обсягом не менше ніж 90 годин (3 кредити ECTS), щодо ремонту та обслуговування гамма-терапевтичного обладнання та в подальшому підвищення кваліфікації в результаті успішного складання підсумкового контролю.
Тому, зазначений сертифікат з навчального семінару не є характеристикою або частиною предмета закупівлі (надання послуг з обслуговування обладнання, продукції тощо), і не впливає на властивості та якість надання послуг в цілому. Така вимога є додатковим документом, що підтверджує відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям, передбаченим ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами).
Окремо Суб’єкт оскарження звертає увагу Органу оскарження, що навчальний семінар «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ», сертифікат з якого Замовник вимагає надати в складі тендерної пропозиції, проводився виключно Національною академією післядипломної освіти імені П. Л. Шупика в 2009 році.
На сьогоднішній день повторне проходження такого семінару не є доступним, про що свідчить відсутність відкритих наборів, публікацій чи оголошень щодо його проведення.
Таким чином, вимога Замовника фактично зводиться до надання документа, який може мати лише обмежене коло осіб, що пройшли навчання понад 15 років тому.
Встановлення такої вимоги, яка не стосується предмета закупівлі та не може бути виконана більшістю потенційних учасників на конкурентних умовах, є ознакою дискримінаційного підходу та може свідчити про спотворення умов добросовісної конкуренції.
Більше того, це викликає обґрунтовані сумніви щодо відсутності попередньої домовленості Замовника з майбутнім переможцем цієї закупівлі або підлаштування його вимог до заздалегідь визначеного учасника.
Крім цього, відповідно до пункту 43 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 року (зі змінами), у разі виявлення невідповідностей в інформації або документах, що стосуються кваліфікації Учасника (зокрема — персоналу, досвіду, матеріально-технічної бази тощо), Замовник зобов’язаний надати 24 години на їх виправлення.
Однак, Замовник не виконав свого обов’язку надати учаснику можливість виправити виявлену невідповідність, чим порушив фундаментальні принципи публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), зокрема добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них і об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, та пунктами Особливостей, а саме: пункт 43 — ненадання 24 годин на виправлення невідповідності, яка стосується інформації; порушивши право Скаржника на справедливу участь у процедурі закупівлі.
Крім цього Замовником неправомірно застосовано пп. 2 п. 44 Особливостей, оскільки ця норма, не відповідає суті виявленої невідповідності.
В свою чергу, позбавлення Скаржника права на виконання вищезазначеної імперативної норми на виправлення невідповідностей у своїй тендерній пропозиції, свідчить про наявність порушення прав та законних інтересів Суб'єкта оскарження.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Вимоги тендерної документації
1 ДОДАТОК №1
ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА
(Розділ 4. Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме:
1. Сертифікат з навчального семінару «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ».
У складі тендерної пропозиції Скаржником надано підтверджуючі документи, що стосуються кваліфікації персоналу та досвіду, надано Лист «10. Щодо надання сертифікатів з навчального семінару у форматі *pdf на 14 аркушах в якому зокрема зазначені: Копія титульної сторінки інструкції виробника; копія свідоцтв про отримання теоретичних знань та практичної підготовки з ремонту і технічного обслуговування гамма-терапевтичних апаратів; Копія дипломів про закінчену вищу освіту, Копії свідоцтв про проходження навчання з «Радіаційної безпеки в сфері використання ядерної енергії».
Суб’єкт оскарження не завантажив у своїй тендерній документації «Сертифікат з навчального семінару «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ».
При цьому відсутність документа, надання якого є вимогою тендерної документації, є невідповідністю інформації, що вимагалося тендерної документацією.
Проте, відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.06.2025 (Протоколу відхилення тендерної пропозиції), Замовником зазначено наступне:
«Відхилити пропозицію учасника ДП "УДВП ІЗОТОП" відповідно до пп.2 п. 44 Особливостей: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Відповідно до вимоги розділу 4 додатку 1 тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме: сертифікат з навчального семінару «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ. Однак в супереч зазначеного Учасником не подано такого сертифікату, в складі пропозиції наявні свідоцтва про отримання теоретичних знань та практичної підготовки з ремонту і технічного обслуговування гамма-терапевтичних апаратів, серед яких відсутній ГТА КОБАЛЬТ, свідоцтво про підвищення кваліфікації про проходження навчання за професійною програмою підвищення кваліфікації, що не відповідає вимозі, яка міститься у розділі 4 додатку 1 тендерної документації. Слід зазначити, що дана невідповідність не підпадає під виправлення відповідно до п. 43 Особливостей, оскільки стосується вимоги щодо про технічної та якісної характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей»
Виходячи з вищевикладеного, Скаржник вважає такі дії Замовника неправомірними, в частині відхилення його тендерної пропозиції та ненадання йому можливості виправити встановлені невідповідності шляхом дозавантаження нових документів.
Крім цього, Суб’єкт оскарження переконаний, що надання Сертифікату з навчального семінару «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ», (далі - Сертифікат або Сертифікат з навчального семінару) взагалі не стосується технічних чи якісних характеристик предмета закупівлі, а є елементом перевірки кваліфікації учасника, а саме — наявності у потенційних учасників закупівлі персоналу відповідного досвіду чи підготовки.
Сертифікат з навчального семінару – видається за результатами проходження короткострокового тематичного підвищення кваліфікації за програмою семінару, тренінгу, спеціалізованого навчального курсу, на відміну від Свідоцтва про проходження навчання, яке видається за результатами опанування в повному обсязі професійної програми загальним обсягом не менше ніж 90 годин (3 кредити ECTS), щодо ремонту та обслуговування гамма-терапевтичного обладнання та в подальшому підвищення кваліфікації в результаті успішного складання підсумкового контролю.
Тому, зазначений сертифікат з навчального семінару не є характеристикою або частиною предмета закупівлі (надання послуг з обслуговування обладнання, продукції тощо), і не впливає на властивості та якість надання послуг в цілому. Така вимога є додатковим документом, що підтверджує відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям, передбаченим ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами).
Окремо Суб’єкт оскарження звертає увагу Органу оскарження, що навчальний семінар «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ», сертифікат з якого Замовник вимагає надати в складі тендерної пропозиції, проводився виключно Національною академією післядипломної освіти імені П. Л. Шупика в 2009 році.
На сьогоднішній день повторне проходження такого семінару не є доступним, про що свідчить відсутність відкритих наборів, публікацій чи оголошень щодо його проведення.
Таким чином, вимога Замовника фактично зводиться до надання документа, який може мати лише обмежене коло осіб, що пройшли навчання понад 15 років тому.
Встановлення такої вимоги, яка не стосується предмета закупівлі та не може бути виконана більшістю потенційних учасників на конкурентних умовах, є ознакою дискримінаційного підходу та може свідчити про спотворення умов добросовісної конкуренції.
Більше того, це викликає обґрунтовані сумніви щодо відсутності попередньої домовленості Замовника з майбутнім переможцем цієї закупівлі або підлаштування його вимог до заздалегідь визначеного учасника.
Крім цього, відповідно до пункту 43 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 року (зі змінами), у разі виявлення невідповідностей в інформації або документах, що стосуються кваліфікації Учасника (зокрема — персоналу, досвіду, матеріально-технічної бази тощо), Замовник зобов’язаний надати 24 години на їх виправлення.
Однак, Замовник не виконав свого обов’язку надати учаснику можливість виправити виявлену невідповідність, чим порушив фундаментальні принципи публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), зокрема добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них і об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, та пунктами Особливостей, а саме: пункт 43 — ненадання 24 годин на виправлення невідповідності, яка стосується інформації; порушивши право Скаржника на справедливу участь у процедурі закупівлі.
Крім цього Замовником неправомірно застосовано пп. 2 п. 44 Особливостей, оскільки ця норма, не відповідає суті виявленої невідповідності.
×
-
Назва доказу:
3. Підтвердження поданих документів у складі пропозиції.
-
Повʼязаний документ:
3.10. Щодо надання сертифікатів з навчального семінару.pdf
-
-
Назва доказу:
2. Повідомлення про відхилення тендерної пропозиції.
-
Повʼязаний документ:
2.Протокольне ріш УО про відхилення.pdf
-
-
Назва доказу:
1. Копія тендерної документації (витяг з вимог до Учасника).
-
Повʼязаний документ:
1. Додаток №1 Перелік документів та_або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (3).docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
відповідно до пункту 43 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 року (зі змінами), у разі виявлення невідповідностей в інформації або документах, що стосуються кваліфікації Учасника (зокрема — персоналу, досвіду, матеріально-технічної бази тощо), Замовник зобов’язаний надати 24 години на їх виправлення. Однак, Замовник не виконав свого обов’язку надати учаснику можливість виправити виявлену невідповідність, чим порушив фундаментальні принципи публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), зокрема добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них і об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, та пунктами Особливостей, а саме: пункт 43 — ненадання 24 годин на виправлення невідповідності, яка стосується інформації; порушивши право Скаржника на справедливу участь у процедурі закупівлі. Крім цього Замовником неправомірно застосовано пп. 2 п. 44 Особливостей, оскільки ця норма, не відповідає суті виявленої невідповідності. Виходячи з вищевикладеного, Скаржник вважає такі дії Замовника неправомірними, в частині відхилення його тендерної пропозиції та ненадання йому можливості виправити встановлені невідповідності шляхом дозавантаження нових документів. Тому, просить 1. Встановити порушення Замовником Процедури закупівлі № UA-2025-05-27-010302-a поточний ремонт гамма-терапевтичного апарату Cobalt-60F 2. Визнати дії Замовника, що полягали у відхиленні тендерної пропозиції Скаржника без надання 24 годин на усунення невідповідності, неправомірними. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, та поновити участь Скаржника у процедурі закупівлі.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
7e8dff914142430893e4318e785f8af7
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Додатково Суб’єкт оскарження, на підтвердження своєї спроможності надання послуг, що є предметом закупівлі, зазначає, що виконання робіт з поточного ремонту гамма-терапевтичного апарату Cobalt-60F належить до виду діяльності з використанням джерел іонізуючого випромінювання, що підлягає ліцензуванню згідно із законодавством України.
Така діяльність здійснюється виключно за наявності чинної ліцензії, виданої Державною інспекцією ядерного регулювання України (ДІЯРУ). У ліцензії в розділах «Види робіт та послуг» і «Умови провадження діяльності» чітко визначено перелік обладнання, з яким Ліцензіат має право здійснювати роботи, включаючи конкретні моделі гамма-терапевтичних апаратів та ліцензовані види робіт.
У зв’язку з цим, саме наявність відповідної ліцензії, а не сертифіката з навчального семінару, є ключовим документом, що підтверджує законне право суб’єкта господарювання на провадження такої діяльності, а отже — його кваліфікацію та відповідність предмету закупівлі.
Таким чином, вимога Замовника про надання сертифіката з єдиного навчального семінару без урахування фактичного ліцензування діяльності та технічної спроможності учасника, є надмірною, необ’єктивною та такою, що не відображає реального професійного підходу до безпечного обслуговування гамма-терапевтичних апаратів в яких використовуються джерела іонізуючого випромінювання.
Крім цього, Суб’єкт оскарження переконаний, що надання Сертифікату з навчального семінару «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ», (далі - Сертифікат або Сертифікат з навчального семінару) взагалі не стосується технічних чи якісних характеристик предмета закупівлі, а є елементом перевірки кваліфікації учасника, а саме — наявності у потенційних учасників закупівлі персоналу відповідного досвіду чи підготовки.
Сертифікат з навчального семінару – видається за результатами проходження короткострокового тематичного підвищення кваліфікації за програмою семінару, тренінгу, спеціалізованого навчального курсу, на відміну від Свідоцтва про проходження навчання, яке видається за результатами опанування в повному обсязі професійної програми загальним обсягом не менше ніж 90 годин (3 кредити ECTS), щодо ремонту та обслуговування гамма-терапевтичного обладнання та в подальшому підвищення кваліфікації в результаті успішного складання підсумкового контролю.
Тому, зазначений сертифікат з навчального семінару не є характеристикою або частиною предмета закупівлі (надання послуг з обслуговування обладнання, продукції тощо), і не впливає на властивості та якість надання послуг в цілому. Така вимога є додатковим документом, що підтверджує відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям, передбаченим ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами).
Окремо Суб’єкт оскарження звертає увагу Органу оскарження, що навчальний семінар «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ», сертифікат з якого Замовник вимагає надати в складі тендерної пропозиції, проводився виключно Національною академією післядипломної освіти імені П. Л. Шупика в 2009 році.
На сьогоднішній день повторне проходження такого семінару не є доступним, про що свідчить відсутність відкритих наборів, публікацій чи оголошень щодо його проведення.
Таким чином, вимога Замовника фактично зводиться до надання документа, який може мати лише обмежене коло осіб, що пройшли навчання понад 15 років тому.
Встановлення такої вимоги, яка не стосується предмета закупівлі та не може бути виконана більшістю потенційних учасників на конкурентних умовах, є ознакою дискримінаційного підходу та може свідчити про спотворення умов добросовісної конкуренції.
Більше того, це викликає обґрунтовані сумніви щодо відсутності попередньої домовленості Замовника з майбутнім переможцем цієї закупівлі або підлаштування його вимог до заздалегідь визначеного учасника.
Така діяльність здійснюється виключно за наявності чинної ліцензії, виданої Державною інспекцією ядерного регулювання України (ДІЯРУ). У ліцензії в розділах «Види робіт та послуг» і «Умови провадження діяльності» чітко визначено перелік обладнання, з яким Ліцензіат має право здійснювати роботи, включаючи конкретні моделі гамма-терапевтичних апаратів та ліцензовані види робіт.
У зв’язку з цим, саме наявність відповідної ліцензії, а не сертифіката з навчального семінару, є ключовим документом, що підтверджує законне право суб’єкта господарювання на провадження такої діяльності, а отже — його кваліфікацію та відповідність предмету закупівлі.
Таким чином, вимога Замовника про надання сертифіката з єдиного навчального семінару без урахування фактичного ліцензування діяльності та технічної спроможності учасника, є надмірною, необ’єктивною та такою, що не відображає реального професійного підходу до безпечного обслуговування гамма-терапевтичних апаратів в яких використовуються джерела іонізуючого випромінювання.
Крім цього, Суб’єкт оскарження переконаний, що надання Сертифікату з навчального семінару «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ», (далі - Сертифікат або Сертифікат з навчального семінару) взагалі не стосується технічних чи якісних характеристик предмета закупівлі, а є елементом перевірки кваліфікації учасника, а саме — наявності у потенційних учасників закупівлі персоналу відповідного досвіду чи підготовки.
Сертифікат з навчального семінару – видається за результатами проходження короткострокового тематичного підвищення кваліфікації за програмою семінару, тренінгу, спеціалізованого навчального курсу, на відміну від Свідоцтва про проходження навчання, яке видається за результатами опанування в повному обсязі професійної програми загальним обсягом не менше ніж 90 годин (3 кредити ECTS), щодо ремонту та обслуговування гамма-терапевтичного обладнання та в подальшому підвищення кваліфікації в результаті успішного складання підсумкового контролю.
Тому, зазначений сертифікат з навчального семінару не є характеристикою або частиною предмета закупівлі (надання послуг з обслуговування обладнання, продукції тощо), і не впливає на властивості та якість надання послуг в цілому. Така вимога є додатковим документом, що підтверджує відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям, передбаченим ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами).
Окремо Суб’єкт оскарження звертає увагу Органу оскарження, що навчальний семінар «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ», сертифікат з якого Замовник вимагає надати в складі тендерної пропозиції, проводився виключно Національною академією післядипломної освіти імені П. Л. Шупика в 2009 році.
На сьогоднішній день повторне проходження такого семінару не є доступним, про що свідчить відсутність відкритих наборів, публікацій чи оголошень щодо його проведення.
Таким чином, вимога Замовника фактично зводиться до надання документа, який може мати лише обмежене коло осіб, що пройшли навчання понад 15 років тому.
Встановлення такої вимоги, яка не стосується предмета закупівлі та не може бути виконана більшістю потенційних учасників на конкурентних умовах, є ознакою дискримінаційного підходу та може свідчити про спотворення умов добросовісної конкуренції.
Більше того, це викликає обґрунтовані сумніви щодо відсутності попередньої домовленості Замовника з майбутнім переможцем цієї закупівлі або підлаштування його вимог до заздалегідь визначеного учасника.
×
-
Назва доказу:
4. Копія ліцензії ДІЯРУ
-
Повʼязаний документ:
4. Ліцензія зі змінами ДІЯРУ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Встановити порушення Замовником Процедури закупівлі № UA-2025-05-27-010302-a поточний ремонт гамма-терапевтичного апарату Cobalt-60F та Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації.
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Номер:
e934d721b2924e35abc2aec6d436cd4a
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-27-010302-a.c1
Назва:
Скарга, що стосуються прийнятих рішень, дій чи бездіяльності замовника, які відбулися після оцінки тендерних пропозицій учасників
Скарга:
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «УДВП ІЗОТОП» (далі – Суб’єкт оскарження, Скаржник) не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, викладеним у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.06.2025, так як вважає, що Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника у процедурі закупівлі, при цьому Замовник не надав 24 години для виправлення невідповідностей, що підлягають усуненню відповідно до пункту 43 Особливостей. Просить усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації щодо надання Сертифікату з навчального семінару
Пов'язані документи:
Учасник
- 1. Додаток №1 Перелік документів та_або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (3).docx 12.06.2025 09:52
- 2.Протокольне ріш УО про відхилення.pdf 12.06.2025 09:52
- 3.10. Щодо надання сертифікатів з навчального семінару.pdf 12.06.2025 09:52
- 5. Платіжна інструкція про оплату скарги.pdf 12.06.2025 09:52
- 4. Ліцензія зі змінами ДІЯРУ.pdf 12.06.2025 09:52
- 6. Довіреність_ЛЕЛЮХ_02_2025_pdf.pdf 12.06.2025 09:52
- Скрага до Комісії АМКУ.pdf 12.06.2025 09:53
- Скрага до Комісії АМКУ.docx 12.06.2025 09:53
- sign.p7s 12.06.2025 09:55
Причина:
Скарга скасована суб'єктом оскарження
Дата скасування:
12.06.2025 10:55
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
66674ce5ed0746b4970182d3a2e569b0
Заголовок пункту скарги:
Неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника у процедурі закупівлі, при цьому Замовник не надав 24 години для виправлення невідповідностей
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Тип порушення:
Інші дії/бездіяльність замовника (у т.ч. ненадання роз’яснень тощо)
Опис суті пункту скарги:
ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО «УДВП ІЗОТОП» (далі – Суб’єкт оскарження, Скаржник) не погоджується з рішенням Замовника про відхилення його тендерної пропозиції, викладеним у Протоколі щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.06.2025, так як вважає, що Замовником неправомірно відхилено тендерну пропозицію Скаржника у процедурі закупівлі, при цьому Замовник не надав 24 години для виправлення невідповідностей, що підлягають усуненню відповідно до пункту 43 Особливостей.
В свою чергу, позбавлення Скаржника права на виконання вищезазначеної імперативної норми на виправлення невідповідностей у своїй тендерній пропозиції, свідчить про наявність порушення прав та законних інтересів Суб'єкта оскарження.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Вимоги тендерної документації
1 ДОДАТОК №1
ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА
(Розділ 4. Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме:
1. Сертифікат з навчального семінару «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ».
У складі тендерної пропозиції Скаржником надано підтверджуючі документи, що стосуються кваліфікації персоналу та досвіду, надано Лист «10. Щодо надання сертифікатів з навчального семінару у форматі *pdf на 14 аркушах в якому зокрема зазначені: Копія титульної сторінки інструкції виробника; копія свідоцтв про отримання теоретичних знань та практичної підготовки з ремонту і технічного обслуговування гамма-терапевтичних апаратів; Копія дипломів про закінчену вищу освіту, Копії свідоцтв про проходження навчання з «Радіаційної безпеки в сфері використання ядерної енергії».
Суб’єкт оскарження не завантажив у своїй тендерній документації «Сертифікат з навчального семінару «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ».
При цьому відсутність документа, надання якого є вимогою тендерної документації, є невідповідністю інформації, що вимагалося тендерної документацією.
Проте, відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.06.2025 (Протоколу відхилення тендерної пропозиції), Замовником зазначено наступне:
«Відхилити пропозицію учасника ДП "УДВП ІЗОТОП" відповідно до пп.2 п. 44 Особливостей: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Відповідно до вимоги розділу 4 додатку 1 тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме: сертифікат з навчального семінару «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ. Однак в супереч зазначеного Учасником не подано такого сертифікату, в складі пропозиції наявні свідоцтва про отримання теоретичних знань та практичної підготовки з ремонту і технічного обслуговування гамма-терапевтичних апаратів, серед яких відсутній ГТА КОБАЛЬТ, свідоцтво про підвищення кваліфікації про проходження навчання за професійною програмою підвищення кваліфікації, що не відповідає вимозі, яка міститься у розділі 4 додатку 1 тендерної документації. Слід зазначити, що дана невідповідність не підпадає під виправлення відповідно до п. 43 Особливостей, оскільки стосується вимоги щодо про технічної та якісної характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей»
Виходячи з вищевикладеного, Скаржник вважає такі дії Замовника неправомірними, в частині відхилення його тендерної пропозиції та ненадання йому можливості виправити встановлені невідповідності шляхом дозавантаження нових документів.
Крім цього, Суб’єкт оскарження переконаний, що надання Сертифікату з навчального семінару «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ», (далі - Сертифікат або Сертифікат з навчального семінару) взагалі не стосується технічних чи якісних характеристик предмета закупівлі, а є елементом перевірки кваліфікації учасника, а саме — наявності у потенційних учасників закупівлі персоналу відповідного досвіду чи підготовки.
Сертифікат з навчального семінару – видається за результатами проходження короткострокового тематичного підвищення кваліфікації за програмою семінару, тренінгу, спеціалізованого навчального курсу, на відміну від Свідоцтва про проходження навчання, яке видається за результатами опанування в повному обсязі професійної програми загальним обсягом не менше ніж 90 годин (3 кредити ECTS), щодо ремонту та обслуговування гамма-терапевтичного обладнання та в подальшому підвищення кваліфікації в результаті успішного складання підсумкового контролю.
Тому, зазначений сертифікат з навчального семінару не є характеристикою або частиною предмета закупівлі (надання послуг з обслуговування обладнання, продукції тощо), і не впливає на властивості та якість надання послуг в цілому. Така вимога є додатковим документом, що підтверджує відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям, передбаченим ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами).
Окремо Суб’єкт оскарження звертає увагу Органу оскарження, що навчальний семінар «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ», сертифікат з якого Замовник вимагає надати в складі тендерної пропозиції, проводився виключно Національною академією післядипломної освіти імені П. Л. Шупика в 2009 році.
На сьогоднішній день повторне проходження такого семінару не є доступним, про що свідчить відсутність відкритих наборів, публікацій чи оголошень щодо його проведення.
Таким чином, вимога Замовника фактично зводиться до надання документа, який може мати лише обмежене коло осіб, що пройшли навчання понад 15 років тому.
Встановлення такої вимоги, яка не стосується предмета закупівлі та не може бути виконана більшістю потенційних учасників на конкурентних умовах, є ознакою дискримінаційного підходу та може свідчити про спотворення умов добросовісної конкуренції.
Більше того, це викликає обґрунтовані сумніви щодо відсутності попередньої домовленості Замовника з майбутнім переможцем цієї закупівлі або підлаштування його вимог до заздалегідь визначеного учасника.
Крім цього, відповідно до пункту 43 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 року (зі змінами), у разі виявлення невідповідностей в інформації або документах, що стосуються кваліфікації Учасника (зокрема — персоналу, досвіду, матеріально-технічної бази тощо), Замовник зобов’язаний надати 24 години на їх виправлення.
Однак, Замовник не виконав свого обов’язку надати учаснику можливість виправити виявлену невідповідність, чим порушив фундаментальні принципи публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), зокрема добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них і об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, та пунктами Особливостей, а саме: пункт 43 — ненадання 24 годин на виправлення невідповідності, яка стосується інформації; порушивши право Скаржника на справедливу участь у процедурі закупівлі.
Крім цього Замовником неправомірно застосовано пп. 2 п. 44 Особливостей, оскільки ця норма, не відповідає суті виявленої невідповідності.
В свою чергу, позбавлення Скаржника права на виконання вищезазначеної імперативної норми на виправлення невідповідностей у своїй тендерній пропозиції, свідчить про наявність порушення прав та законних інтересів Суб'єкта оскарження.
№ пункту Скарги Частина та розділ тендерної документації Вимоги тендерної документації
1 ДОДАТОК №1
ПЕРЕЛІК ДОКУМЕНТІВ, ЯКІ ВИМАГАЮТЬСЯ ДЛЯ ПІДТВЕРДЖЕННЯ ВІДПОВІДНОСТІ ПРОПОЗИЦІЇ УЧАСНИКА КВАЛІФІКАЦІЙНИМ ТА ІНШИМ ВИМОГАМ ЗАМОВНИКА
(Розділ 4. Перелік документів та/або інформації на підтвердження інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі) «Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме:
1. Сертифікат з навчального семінару «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ».
У складі тендерної пропозиції Скаржником надано підтверджуючі документи, що стосуються кваліфікації персоналу та досвіду, надано Лист «10. Щодо надання сертифікатів з навчального семінару у форматі *pdf на 14 аркушах в якому зокрема зазначені: Копія титульної сторінки інструкції виробника; копія свідоцтв про отримання теоретичних знань та практичної підготовки з ремонту і технічного обслуговування гамма-терапевтичних апаратів; Копія дипломів про закінчену вищу освіту, Копії свідоцтв про проходження навчання з «Радіаційної безпеки в сфері використання ядерної енергії».
Суб’єкт оскарження не завантажив у своїй тендерній документації «Сертифікат з навчального семінару «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ».
При цьому відсутність документа, надання якого є вимогою тендерної документації, є невідповідністю інформації, що вимагалося тендерної документацією.
Проте, відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення уповноваженою особою від 10.06.2025 (Протоколу відхилення тендерної пропозиції), Замовником зазначено наступне:
«Відхилити пропозицію учасника ДП "УДВП ІЗОТОП" відповідно до пп.2 п. 44 Особливостей: Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей. Відповідно до вимоги розділу 4 додатку 1 тендерної документації Учасники процедури закупівлі повинні надати в складі тендерної пропозицій документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, а саме: сертифікат з навчального семінару «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ. Однак в супереч зазначеного Учасником не подано такого сертифікату, в складі пропозиції наявні свідоцтва про отримання теоретичних знань та практичної підготовки з ремонту і технічного обслуговування гамма-терапевтичних апаратів, серед яких відсутній ГТА КОБАЛЬТ, свідоцтво про підвищення кваліфікації про проходження навчання за професійною програмою підвищення кваліфікації, що не відповідає вимозі, яка міститься у розділі 4 додатку 1 тендерної документації. Слід зазначити, що дана невідповідність не підпадає під виправлення відповідно до п. 43 Особливостей, оскільки стосується вимоги щодо про технічної та якісної характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції. Враховуючи викладене, тендерна пропозиція Учасника не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації. Згідно з підпунктом 2 пункту 44 Особливостей замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей»
Виходячи з вищевикладеного, Скаржник вважає такі дії Замовника неправомірними, в частині відхилення його тендерної пропозиції та ненадання йому можливості виправити встановлені невідповідності шляхом дозавантаження нових документів.
Крім цього, Суб’єкт оскарження переконаний, що надання Сертифікату з навчального семінару «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ», (далі - Сертифікат або Сертифікат з навчального семінару) взагалі не стосується технічних чи якісних характеристик предмета закупівлі, а є елементом перевірки кваліфікації учасника, а саме — наявності у потенційних учасників закупівлі персоналу відповідного досвіду чи підготовки.
Сертифікат з навчального семінару – видається за результатами проходження короткострокового тематичного підвищення кваліфікації за програмою семінару, тренінгу, спеціалізованого навчального курсу, на відміну від Свідоцтва про проходження навчання, яке видається за результатами опанування в повному обсязі професійної програми загальним обсягом не менше ніж 90 годин (3 кредити ECTS), щодо ремонту та обслуговування гамма-терапевтичного обладнання та в подальшому підвищення кваліфікації в результаті успішного складання підсумкового контролю.
Тому, зазначений сертифікат з навчального семінару не є характеристикою або частиною предмета закупівлі (надання послуг з обслуговування обладнання, продукції тощо), і не впливає на властивості та якість надання послуг в цілому. Така вимога є додатковим документом, що підтверджує відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям, передбаченим ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами).
Окремо Суб’єкт оскарження звертає увагу Органу оскарження, що навчальний семінар «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ», сертифікат з якого Замовник вимагає надати в складі тендерної пропозиції, проводився виключно Національною академією післядипломної освіти імені П. Л. Шупика в 2009 році.
На сьогоднішній день повторне проходження такого семінару не є доступним, про що свідчить відсутність відкритих наборів, публікацій чи оголошень щодо його проведення.
Таким чином, вимога Замовника фактично зводиться до надання документа, який може мати лише обмежене коло осіб, що пройшли навчання понад 15 років тому.
Встановлення такої вимоги, яка не стосується предмета закупівлі та не може бути виконана більшістю потенційних учасників на конкурентних умовах, є ознакою дискримінаційного підходу та може свідчити про спотворення умов добросовісної конкуренції.
Більше того, це викликає обґрунтовані сумніви щодо відсутності попередньої домовленості Замовника з майбутнім переможцем цієї закупівлі або підлаштування його вимог до заздалегідь визначеного учасника.
Крім цього, відповідно до пункту 43 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 року (зі змінами), у разі виявлення невідповідностей в інформації або документах, що стосуються кваліфікації Учасника (зокрема — персоналу, досвіду, матеріально-технічної бази тощо), Замовник зобов’язаний надати 24 години на їх виправлення.
Однак, Замовник не виконав свого обов’язку надати учаснику можливість виправити виявлену невідповідність, чим порушив фундаментальні принципи публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), зокрема добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них і об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, та пунктами Особливостей, а саме: пункт 43 — ненадання 24 годин на виправлення невідповідності, яка стосується інформації; порушивши право Скаржника на справедливу участь у процедурі закупівлі.
Крім цього Замовником неправомірно застосовано пп. 2 п. 44 Особливостей, оскільки ця норма, не відповідає суті виявленої невідповідності.
×
-
Назва доказу:
3. Підтвердження поданих документів у складі пропозиції.
-
Повʼязаний документ:
3.10. Щодо надання сертифікатів з навчального семінару.pdf
-
-
Назва доказу:
2. Повідомлення про відхилення тендерної пропозиції.
-
Повʼязаний документ:
2.Протокольне ріш УО про відхилення.pdf
-
-
Назва доказу:
1. Копія тендерної документації (витяг з вимог до Учасника).
-
Повʼязаний документ:
1. Додаток №1 Перелік документів та_або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (3).docx
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
відповідно до пункту 43 Особливостей, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1178 від 12.10.2022 року (зі змінами), у разі виявлення невідповідностей в інформації або документах, що стосуються кваліфікації Учасника (зокрема — персоналу, досвіду, матеріально-технічної бази тощо), Замовник зобов’язаний надати 24 години на їх виправлення. Однак, Замовник не виконав свого обов’язку надати учаснику можливість виправити виявлену невідповідність, чим порушив фундаментальні принципи публічних закупівель, визначені статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі» (зі змінами), зокрема добросовісна конкуренція серед учасників, відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель, недискримінація учасників та рівне ставлення до них і об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, та пунктами Особливостей, а саме: пункт 43 — ненадання 24 годин на виправлення невідповідності, яка стосується інформації; порушивши право Скаржника на справедливу участь у процедурі закупівлі. Крім цього Замовником неправомірно застосовано пп. 2 п. 44 Особливостей, оскільки ця норма, не відповідає суті виявленої невідповідності. Виходячи з вищевикладеного, Скаржник вважає такі дії Замовника неправомірними, в частині відхилення його тендерної пропозиції та ненадання йому можливості виправити встановлені невідповідності шляхом дозавантаження нових документів. Тому, просить 1. Встановити порушення Замовником Процедури закупівлі № UA-2025-05-27-010302-a поточний ремонт гамма-терапевтичного апарату Cobalt-60F 2. Визнати дії Замовника, що полягали у відхиленні тендерної пропозиції Скаржника без надання 24 годин на усунення невідповідності, неправомірними. 3. Зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції Скаржника, та поновити участь Скаржника у процедурі закупівлі.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
5eff98cd65c54ee6954f192e26474b84
Заголовок пункту скарги:
Дискримінаційні умови тендерної документації
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
Додатково Суб’єкт оскарження, на підтвердження своєї спроможності надання послуг, що є предметом закупівлі, зазначає, що виконання робіт з поточного ремонту гамма-терапевтичного апарату Cobalt-60F належить до виду діяльності з використанням джерел іонізуючого випромінювання, що підлягає ліцензуванню згідно із законодавством України.
Така діяльність здійснюється виключно за наявності чинної ліцензії, виданої Державною інспекцією ядерного регулювання України (ДІЯРУ). У ліцензії в розділах «Види робіт та послуг» і «Умови провадження діяльності» чітко визначено перелік обладнання, з яким Ліцензіат має право здійснювати роботи, включаючи конкретні моделі гамма-терапевтичних апаратів та ліцензовані види робіт.
У зв’язку з цим, саме наявність відповідної ліцензії, а не сертифіката з навчального семінару, є ключовим документом, що підтверджує законне право суб’єкта господарювання на провадження такої діяльності, а отже — його кваліфікацію та відповідність предмету закупівлі.
Таким чином, вимога Замовника про надання сертифіката з єдиного навчального семінару без урахування фактичного ліцензування діяльності та технічної спроможності учасника, є надмірною, необ’єктивною та такою, що не відображає реального професійного підходу до безпечного обслуговування гамма-терапевтичних апаратів в яких використовуються джерела іонізуючого випромінювання.
Крім цього, Суб’єкт оскарження переконаний, що надання Сертифікату з навчального семінару «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ», (далі - Сертифікат або Сертифікат з навчального семінару) взагалі не стосується технічних чи якісних характеристик предмета закупівлі, а є елементом перевірки кваліфікації учасника, а саме — наявності у потенційних учасників закупівлі персоналу відповідного досвіду чи підготовки.
Сертифікат з навчального семінару – видається за результатами проходження короткострокового тематичного підвищення кваліфікації за програмою семінару, тренінгу, спеціалізованого навчального курсу, на відміну від Свідоцтва про проходження навчання, яке видається за результатами опанування в повному обсязі професійної програми загальним обсягом не менше ніж 90 годин (3 кредити ECTS), щодо ремонту та обслуговування гамма-терапевтичного обладнання та в подальшому підвищення кваліфікації в результаті успішного складання підсумкового контролю.
Тому, зазначений сертифікат з навчального семінару не є характеристикою або частиною предмета закупівлі (надання послуг з обслуговування обладнання, продукції тощо), і не впливає на властивості та якість надання послуг в цілому. Така вимога є додатковим документом, що підтверджує відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям, передбаченим ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами).
Окремо Суб’єкт оскарження звертає увагу Органу оскарження, що навчальний семінар «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ», сертифікат з якого Замовник вимагає надати в складі тендерної пропозиції, проводився виключно Національною академією післядипломної освіти імені П. Л. Шупика в 2009 році.
На сьогоднішній день повторне проходження такого семінару не є доступним, про що свідчить відсутність відкритих наборів, публікацій чи оголошень щодо його проведення.
Таким чином, вимога Замовника фактично зводиться до надання документа, який може мати лише обмежене коло осіб, що пройшли навчання понад 15 років тому.
Встановлення такої вимоги, яка не стосується предмета закупівлі та не може бути виконана більшістю потенційних учасників на конкурентних умовах, є ознакою дискримінаційного підходу та може свідчити про спотворення умов добросовісної конкуренції.
Більше того, це викликає обґрунтовані сумніви щодо відсутності попередньої домовленості Замовника з майбутнім переможцем цієї закупівлі або підлаштування його вимог до заздалегідь визначеного учасника.
Така діяльність здійснюється виключно за наявності чинної ліцензії, виданої Державною інспекцією ядерного регулювання України (ДІЯРУ). У ліцензії в розділах «Види робіт та послуг» і «Умови провадження діяльності» чітко визначено перелік обладнання, з яким Ліцензіат має право здійснювати роботи, включаючи конкретні моделі гамма-терапевтичних апаратів та ліцензовані види робіт.
У зв’язку з цим, саме наявність відповідної ліцензії, а не сертифіката з навчального семінару, є ключовим документом, що підтверджує законне право суб’єкта господарювання на провадження такої діяльності, а отже — його кваліфікацію та відповідність предмету закупівлі.
Таким чином, вимога Замовника про надання сертифіката з єдиного навчального семінару без урахування фактичного ліцензування діяльності та технічної спроможності учасника, є надмірною, необ’єктивною та такою, що не відображає реального професійного підходу до безпечного обслуговування гамма-терапевтичних апаратів в яких використовуються джерела іонізуючого випромінювання.
Крім цього, Суб’єкт оскарження переконаний, що надання Сертифікату з навчального семінару «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ», (далі - Сертифікат або Сертифікат з навчального семінару) взагалі не стосується технічних чи якісних характеристик предмета закупівлі, а є елементом перевірки кваліфікації учасника, а саме — наявності у потенційних учасників закупівлі персоналу відповідного досвіду чи підготовки.
Сертифікат з навчального семінару – видається за результатами проходження короткострокового тематичного підвищення кваліфікації за програмою семінару, тренінгу, спеціалізованого навчального курсу, на відміну від Свідоцтва про проходження навчання, яке видається за результатами опанування в повному обсязі професійної програми загальним обсягом не менше ніж 90 годин (3 кредити ECTS), щодо ремонту та обслуговування гамма-терапевтичного обладнання та в подальшому підвищення кваліфікації в результаті успішного складання підсумкового контролю.
Тому, зазначений сертифікат з навчального семінару не є характеристикою або частиною предмета закупівлі (надання послуг з обслуговування обладнання, продукції тощо), і не впливає на властивості та якість надання послуг в цілому. Така вимога є додатковим документом, що підтверджує відповідність Учасника кваліфікаційним критеріям, передбаченим ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі" (зі змінами).
Окремо Суб’єкт оскарження звертає увагу Органу оскарження, що навчальний семінар «Експлуатація, технічне обслуговування та ремонт ГТА КОБАЛЬТ», сертифікат з якого Замовник вимагає надати в складі тендерної пропозиції, проводився виключно Національною академією післядипломної освіти імені П. Л. Шупика в 2009 році.
На сьогоднішній день повторне проходження такого семінару не є доступним, про що свідчить відсутність відкритих наборів, публікацій чи оголошень щодо його проведення.
Таким чином, вимога Замовника фактично зводиться до надання документа, який може мати лише обмежене коло осіб, що пройшли навчання понад 15 років тому.
Встановлення такої вимоги, яка не стосується предмета закупівлі та не може бути виконана більшістю потенційних учасників на конкурентних умовах, є ознакою дискримінаційного підходу та може свідчити про спотворення умов добросовісної конкуренції.
Більше того, це викликає обґрунтовані сумніви щодо відсутності попередньої домовленості Замовника з майбутнім переможцем цієї закупівлі або підлаштування його вимог до заздалегідь визначеного учасника.
×
-
Назва доказу:
4. Копія ліцензії ДІЯРУ
-
Повʼязаний документ:
4. Ліцензія зі змінами ДІЯРУ.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Встановити порушення Замовником Процедури закупівлі № UA-2025-05-27-010302-a поточний ремонт гамма-терапевтичного апарату Cobalt-60F та Зобов’язати Замовника усунути дискримінаційні вимоги тендерної документації.