• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

ДК 021:2015 (CPV 2008) 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (послуги з повірки газових приладів)

Завершена

212 340.86 UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 2 123.41 UAH
Період оскарження: 27.05.2025 14:35 - 01.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП

Скарга на дії та рішення Замовника

Номер: 0b853d573986462bb3b72253edc3b305
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-27-009005-a.a1
Назва: Скарга на дії та рішення Замовника
Скарга:
Антимонопольний комітет України (Комісія Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель) Код ЄДРПОУ 00032767 Адреса: 03035, м. Київ, вул. Митрополита Василя Липківського, 45 Суб’єкта оскарження: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «УА-СИСТЕМИ» Код ЄДРПОУ 41210946 Місцезнаходження: Україна, 61004, Харківська обл. м. Харків, вул. Москалівська, буд. 93 електронна пошта: info@systemsua.com.ua Телефон: +380 (095) 570-72-58, +380 (050)-399-80-89 Замовник: Відділ освіти, молоді та спорту Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області код ЄДРПОУ 44133660 Місцезнаходження: 37800, Україна, Полтавська область, м. Хорол, вул. Незалежності, будинок 88, корпус 2 електронна пошта: osvitahorol@gmail.com телефон: +3805362 332 39 електронна пошта: osvitahorol1-tender@ukr.net телефон: +38099 253 48 77 Номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-05-27-009005-a СКАРГА на дії та рішення Замовника Відділ освіти, молоді та спорту Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області (далі – Замовник) в електронній системі закупівель 27.05.2025 року розпочав проведення процедури відкритих торгів (з особливостями) на закупівлю по предмету ДК 021:2015 (CPV 2008) 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (послуги з повірки газових приладів), номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-05-27-009005-a В закупівлі прийняли участь наступні учасники: 1.ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УА-СИСТЕМИ" (Скаржник) Первинна пропозиція: 148 344,00 UAH з ПДВ Остаточна пропозиція: 148 344,00 UAH з ПДВ 2.АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ "ПОЛТАВАГАЗ" Первинна пропозиція: 212 340,86 UAH з ПДВ Остаточна пропозиція: 212 340,86 UAH з ПДВ Наша тендерна пропозиція виявилася найбільш економічно вигідною. Однак, Замовником було вирішено відхилити нашу тендерну пропозицію, а потім – оголосити переможцем АКЦІОНЕРНЕ ТОВАРИСТВО "ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ "ПОЛТАВАГАЗ". Проаналізувавши рішення та дії Замовника, умови тендерної документації, норми українського закупівельного права – вважаємо вказані дії замовника неправомірними, такими що порушують процедуру закупівлі та підлягають скасуванню. Замовником допущено одразу два порушення – неправомірне відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції та неправомірне визначення переможця. 1.Неправомірне відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції. Позиція Замовника: В своєму рішенні (Протокол розгляду учасника №134 від 06.06.2025) Замовник стверджує, що відхиляє нашу тендерну пропозицію згідно абз.2 пп.2 п.44 Особливостей. Ніби то тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей – а саме: учасником у складі тендерної пропозиції не надано свідоцтво про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології (далі – Свідоцтво про уповноваження). Замовник аргументує це тим, що Додатком 4 ТД вимагалося: «Виконавець послуг повинен бути уповноважений на повірку та акредитований на калібрування робочих ЗВТ та робочих еталонів. ( Наявність свідоцтва про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології. У разі залучення учасником для підтвердження своєї відповідності цьому критерію працівників інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/ співвиконавців, документи надаються також для кожного такого суб’єкта господарювання». Позиція Скаржника: 1) Додаток 4 ТД не містить жодних вимог щодо надання будь яких документів учасником у складі тендерної пропозиції, окрім випадку «залучення учасником для підтвердження своєї відповідності цьому критерію працівників інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/ співвиконавців». Також в додатку відсутній будь-який перелік документів. Нами, як учасником, ніколи не стверджувалося і не декларувалося таке залучення. 2) Вимоги до Виконавця не є вимогами до складу тендерної пропозиції та/або вимогами до учасників на етапі закупівлі. Правовий статус Виконавця виникає після укладання договору і не поширюється на учасників процедури. Наявність Свідоцтва про уповноваження до моменту укладання договору не вимагається. 3) Згідно абз.1 п.28 Особливостей тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закон, а згідно ч.4 ст. 22 Закону - тендерна документація не повинна містити вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із ЗУ "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним. Згідно ст.10-1 ЗУ "Про доступ до публічної інформації", ч.8 ст.18 ЗУ «“Про метрологію та метрологічну діяльність” та Наказу Міністерства економічного розвитку та торгівлі № 1164 від 21.09.2015 року Орган з уповноваження забезпечує на своєму офіційному веб-сайті вільний доступ до відомостей бази даних організацій що уповноважені на проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації (мають Свідоцтво про уповноваження), а також оприлюднює і регулярно оновлює її на єдиному державному веб-порталі відкритих даних. (Посилання на Єдиний державний веб-портал відкритих даних https://data.gov.ua/dataset/698494a8-056a-4b8f-b8b1-1b59f7cc15b8) Оскільки інформація є публічною і опублікована згідно законодавства, протиправним буде тлумачити положення Додатку 4 ТД у бік наявності вимог що прямо заборонені ч.4 ст.22 Закону і абз.1 п.28 Особливостей. 4) Останнім абзацом п.44 Особливостей прямо заборонено відхиляти тендерні пропозиції учасників відповідно до цього пункту (у т.ч. абз.2 пп.2 п.44), якщо інформації та/або документів не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей. Згідно цієї норми тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та перелік документів, та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації. Згідно умов тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» (стор.4 ТД) Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до тендерної документації. Перелік документів та інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі наведені у Додатку № 6 до тендерної документації. Інших переліків в інших додатках, у т.ч. Додатку 4 ТД умовами цієї закупівлі не передбачено. Додатком 1 ТД «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» не передбачено надання Свідоцтва про уповноваження. Окремо хочемо відзначити правову конструкцію, яку нині встановлено українським закупівельним правом - інформація та/або документи згідно абзацу десятого пункту 28 Особливостей мають бути у відповідному переліку, який має бути оформлений як окремий додаток до тендерної документації. Отже цей перелік є вичерпним. Відсутність у переліку інформація та/або документів повністю виключає відхилення тендерної пропозиції учасника за пунктом 44 Особливостей. Можливість створення бланкетних норм, які б відсилали до інших додатків чи пунктів ТД не передбачено, рівно як й суперечило самому сенсу наявності цієї норми. Вважаємо вартим уваги наголосити на діях та рішеннях Замовника: Замовник від початку склав ТД до закупівлі в заплутаному вигляді, приймає рішення про відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції на підставі вимог яких немає у ТД або додатках та специфікації до неї, здійснює безпідставні та некоректні дії з поняттями та термінологією (зокрема вимоги до виконавця подано як вимоги до учасника процедури). Водночас Замовник по іншому починає тлумачити ту саму норму вже щодо іншого учасника якого визнав переможцем - АТ "ПОЛТАВАГАЗ" (код ЄДРПОУ: 03351912). Контекстом до цього є і той факт, що згідно публічних даних, зокрема (але не виключно) порталу opendatabot (інтернет посилання https://opendatabot.ua/ ) АТ "ПОЛТАВАГАЗ" (код ЄДРПОУ: 03351912) є серед топ-7 найбільших контрагентів з якими укладено договір Замовником - Відділом освіти, молоді та спорту Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області (код ЄДРПОУ 44133660). Водночас Відділ освіти, молоді та спорту Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області (код ЄДРПОУ 44133660) серед топ-10 найбільших контрагентів з якими укладено договір Учасником - АТ "ПОЛТАВАГАЗ" (код ЄДРПОУ: 03351912). 2.Неправомірне визначення переможця. Позиція Замовника: В своєму рішенні (Протокол розгляду учасника №135 від 06.06.2025) Замовник стверджує, що визнає АТ "ПОЛТАВАГАЗ" (код ЄДРПОУ: 03351912) переможцем процедури закупівлі та стверджує, що в ході розгляду Тендерної пропозиції цього учасника на відповідність вимогам тендерної документації – Замовником не встановлено невідповідностей та підстав до відхилення. Позиція Скаржника: 1) Замовником до цього було відхилена тендерна пропозиція ТОВ «УА-СИСТЕМИ» з посиланням на положення Додатку 4 ТД: «Виконавець послуг повинен бути уповноважений на повірку та акредитований на калібрування робочих ЗВТ та робочих еталонів. ( Наявність свідоцтва про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології. У разі залучення учасником для підтвердження своєї відповідності цьому критерію працівників інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/ співвиконавців, документи надаються також для кожного такого суб’єкта господарювання.» Замовник стверджував, що відхилений учасник повинен був надати у складі тендерної пропозиції Свідоцтво про уповноваження. Всупереч цьому, Замовник акцептував тендерну пропозицію АТ "ПОЛТАВАГАЗ" в складі тендерної пропозиції якого відсутнє Свідоцтво про уповноваження учасника АТ "ПОЛТАВАГАЗ". Натомість, вказаним учасником надано Свідоцтво про уповноваження ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПОЛТАВСЬКИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ НАУКОВО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ ТА СЕРТИФІКАЦІЇ (ДП "ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ" код ЄДРПОУ 04725987) - файл «Свідоцтво про уповноваження.pdf» (таймкод 3 червня 2025 12:11), а також файли «Довідка про субпідрядника.pdf» (таймкод 3 червня 2025 12:11) й «Договір № М-20-25П від 15.01.2025р..pdf» (таймкод 3 червня 2025 12:11) зі змісту яких випливає намір залучення учасником інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців – що мало вважатися Замовником недостатнім. Замовником повністю проігноровано те, що саме те положення Додатку 4 ТД, з посиланням на яке ним було вже було відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію в цій закупівлі, вимагає - у разі залучення учасником для підтвердження своєї відповідності цьому критерію працівників інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців, документи надаються ТАКОЖ для кожного такого суб’єкта господарювання. Тобто одночасно і на учасника що залучає, і на кожного такого суб’єкта господарювання. Термін «також», у т.ч. в контексті аналізу його використання в Законі та Особливостях, як і самій тендерній документації у цій закупівлі в цілому - не передбачає здійснення одного замість іншого. Не відхиливши тендерну пропозицію АТ "ПОЛТАВАГАЗ", яке не надало у складі тендерної пропозиції Свідоцтво про уповноваження також на учасника, але відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «УА-СИСТЕМИ» через ненадання такого свідоцтва – Замовник грубо порушив принципи проведення публічних закупівель, що передбачені статтею 5 Закону, і дотримання яких також прямо передбачено пунктом 3 Особливостей. Загалом було порушено такі принципи: - максимальна економія, ефективність та пропорційність; Відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції по надуманим підставам. Але акцептовано ігноруючи ті самі підстави максимально можливо дорогу пропозицію. - відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель; Тендерна документація складена в заплутаному вигляді і непрозоре тлумачення Замовником понять та термінів під час ухвалення рішень. - недискримінація учасників та рівне ставлення до них; Неоднакове ставлення до учасників у діях та рішеннях Замовника. Дискримінація ТОВ «УА-СИСТЕМИ» з поблажливим ставленням до АТ "ПОЛТАВАГАЗ" - об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі; Оголошення переможцем АТ "ПОЛТАВАГАЗ" (одного з найбільших контрагентів) необ’єктивно ігноруючи зміст того самого положення Додатку 4 ТД, з посиланням на упереджене тлумачення якого відхилено ТОВ «УА-СИСТЕМИ». - запобігання корупційним діям і зловживанням. В результаті своїх цілеспрямованих дій та рішень Замовник оголосив про намір укласти договір з одним зі своїх найбільших контрагентів ціна тендерної пропозиції якого (212 340,86 грн. з ПДВ) копійка в копійку відповідає верхній межі для подання тендерних пропозицій згідно умов закупівлі. Дорожче вже просто не давав зробити закон та умови ТД. При цьому закрито очі на те, що ця пропозиція не відповідала конкретно тій же самій нормі, з посиланням на яку відхилено найбільш економічно вигідну пропозицію. На підставі вищенаведеного, дії та рішення Замовника є порушенням процедури закупівлі, і як наслідок - порушенням прав і законних інтересів ТОВ «УА-СИСТЕМИ» та суперечать принципам здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі». Враховуючи, що Замовником за результатами оцінки тендерної пропозиції ТОВ «УА-СИСТЕМИ» не виявив будь яких інших підстав для відхилення нашої тендерної пропозиції, вважаємо, що після усунення порушень процедури закупівлі № UA-2025-05-27-009005-a, правомірним переможцем має бути оголошено ТОВ «УА-СИСТЕМИ» з наступним укладанням договору. Відновити права і законі інтереси ТОВ «УА-СИСТЕМИ» можна, зокрема, зобов’язавши Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УА-СИСТЕМИ» та скасувати рішення про визнання переможцем АТ "ПОЛТАВАГАЗ" (код ЄДРПОУ: 03351912) Просимо: 1. Прийняти Скаргу щодо процедури закупівлі за № UA-2025-05-27-009005-a до розгляду. 2. Визнати в діях та рішеннях Замовника (код ЄДРПОУ: 44133660) наявність порушень процедури закупівлі за № UA-2025-05-27-009005-a. 3. Зобов'язати Відділ освіти, молоді та спорту Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області (код ЄДРПОУ: 44133660) скасувати рішення про визнання переможцем й відмовитися від наміру укласти договір щодо АТ "ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ "ПОЛТАВАГАЗ" (код ЄДРПОУ: 03351912) в процедурі закупівлі за № UA-2025-05-27-009005-a. 4. Зобов'язати Відділ освіти, молоді та спорту Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області (код ЄДРПОУ: 44133660) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "УА-СИСТЕМИ" (код ЄДРПОУ: 41210946) в процедурі закупівлі за № UA-2025-05-27-009005-a. Перелік документів/доказів: 1.Тендерна документація 2.Протокол уповноваженої особи Замовника №134 від 06.06.2025 року 3.Протокол уповноваженої особи Замовника №135 від 06.06.2025 року 4.Файл «Свідоцтво про уповноваження.pdf» учасника АТ «ПОЛТАВАГАЗ» 5.Файл «Довідка про субпідрядника.pdf» учасника АТ «ПОЛТАВАГАЗ» 6.Файл «Договір № М-20-25П від 15.01.2025р..pdf» учасника АТ «ПОЛТАВАГАЗ» Всі докази по скарзі також доступні в електронній системі закупівель За посиланням: https://prozorro.gov.ua/uk/tender/UA-2025-05-27-009005-a Директор Володимир СИДОРЧУК
Дата розгляду скарги: 20.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.06.2025 16:25
Дата прийняття рішення про вирішення скарги: 25.06.2025 11:58
Дата виконання рішення Замовником: 26.06.2025 13:12
Коментар замовника щодо усунення порушень: ВИРІШИЛА: 1. Виконати рішення Комісії про скасування рішення уповноваженої щодо відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "УА-СИСТЕМИ" (код ЄДРПОУ: 41210946) та рішення про визначення акціонерного товариства "ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ "ПОЛТАВАГАЗ" (код ЄДРПОУ: 03351912) 9 переможцем процедури у відкритих торгах на закупівлю згідно коду ДК 021:2015 (CPV 2008) 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (послуги з повірки газових приладів), № UA-2025-05-27-009005-a. 2. Оприлюднити інформацію про скасування рішення уповноваженої особи щодо відхилення тендерної пропозиції товариства з обмеженою відповідальністю "УА-СИСТЕМИ" (код ЄДРПОУ: 41210946) та рішення про визначення акціонерного товариства "ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ "ПОЛТАВАГАЗ" (код ЄДРПОУ: 03351912) 9 переможцем процедури у відкритих торгах на закупівлю згідно коду ДК 021:2015 (CPV 2008) 50410000-2 - Послуги з ремонту і технічного обслуговування вимірювальних, випробувальних і контрольних приладів (послуги з повірки газових приладів), № UA-2025-05-27-009005-a.
Автор: ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "УА-СИСТЕМИ", Олег Незнанов 380503097077 TD@SYSTEMSUA.COM.UA http://ua-systems.com.ua

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: d0befc10321b4f70b5f93a99e9901268
Заголовок пункту скарги: Оскарження неправомірного відхилення ТОВ "УА-СИСТЕМИ" та неправомірного визнання переможцем АТ "ПОЛТАВАГАЗ"
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Проаналізувавши рішення та дії Замовника, умови тендерної документації, норми українського закупівельного права – вважаємо вказані дії замовника неправомірними, такими що порушують процедуру закупівлі та підлягають скасуванню. Замовником допущено одразу два порушення – неправомірне відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції та неправомірне визначення переможця.
1.Неправомірне відхилення найбільш економічно вигідної тендерної пропозиції.

Позиція Замовника:
В своєму рішенні (Протокол розгляду учасника №134 від 06.06.2025) Замовник стверджує, що відхиляє нашу тендерну пропозицію згідно абз.2 пп.2 п.44 Особливостей. Ніби то тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих особливостей – а саме: учасником у складі тендерної пропозиції не надано свідоцтво про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології (далі – Свідоцтво про уповноваження).
Замовник аргументує це тим, що Додатком 4 ТД вимагалося: «Виконавець послуг повинен бути уповноважений на повірку та акредитований на калібрування робочих ЗВТ та робочих еталонів. ( Наявність свідоцтва про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології. У разі залучення учасником для підтвердження своєї відповідності цьому критерію працівників інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/ співвиконавців, документи надаються також для кожного такого суб’єкта господарювання».

Позиція Скаржника:
1) Додаток 4 ТД не містить жодних вимог щодо надання будь яких документів учасником у складі тендерної пропозиції, окрім випадку «залучення учасником для підтвердження своєї відповідності цьому критерію працівників інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/ співвиконавців». Також в додатку відсутній будь-який перелік документів.
Нами, як учасником, ніколи не стверджувалося і не декларувалося таке залучення.
2) Вимоги до Виконавця не є вимогами до складу тендерної пропозиції та/або вимогами до учасників на етапі закупівлі. Правовий статус Виконавця виникає після укладання договору і не поширюється на учасників процедури.
Наявність Свідоцтва про уповноваження до моменту укладання договору не вимагається.
3) Згідно абз.1 п.28 Особливостей тендерна документація формується Замовником відповідно до вимог статті 22 Закон, а згідно ч.4 ст. 22 Закону - тендерна документація не повинна містити вимог щодо документального підтвердження інформації про відповідність вимогам тендерної документації, якщо така інформація є публічною, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із ЗУ "Про доступ до публічної інформації" та/або міститься у відкритих єдиних державних реєстрах, доступ до яких є вільним.
Згідно ст.10-1 ЗУ "Про доступ до публічної інформації", ч.8 ст.18 ЗУ «“Про метрологію та метрологічну діяльність” та Наказу Міністерства економічного розвитку та торгівлі № 1164 від 21.09.2015 року Орган з уповноваження забезпечує на своєму офіційному веб-сайті вільний доступ до відомостей бази даних організацій що уповноважені на проведення повірки законодавчо регульованих засобів вимірювальної техніки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації (мають Свідоцтво про уповноваження), а також оприлюднює і регулярно оновлює її на єдиному державному веб-порталі відкритих даних. (Посилання на Єдиний державний веб-портал відкритих даних https://data.gov.ua/dataset/698494a8-056a-4b8f-b8b1-1b59f7cc15b8)
Оскільки інформація є публічною і опублікована згідно законодавства, протиправним буде тлумачити положення Додатку 4 ТД у бік наявності вимог що прямо заборонені ч.4 ст.22 Закону і абз.1 п.28 Особливостей.
4) Останнім абзацом п.44 Особливостей прямо заборонено відхиляти тендерні пропозиції учасників відповідно до цього пункту (у т.ч. абз.2 пп.2 п.44), якщо інформації та/або документів не передбачені додатками до тендерної документації, зазначеними в абзаці десятому пункту 28 Особливостей. Згідно цієї норми тендерна документація повинна містити перелік документів та/або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та перелік документів, та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі. Зазначені переліки оформляються як окремі додатки до тендерної документації.
Згідно умов тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» (стор.4 ТД) Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції (в тому числі відомості, які має містити тендерна документація згідно статті 22 Закону з урахуванням Особливостей) наведені у Додатку № 1 до тендерної документації. Перелік документів та інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі наведені у Додатку № 6 до тендерної документації. Інших переліків в інших додатках, у т.ч. Додатку 4 ТД умовами цієї закупівлі не передбачено.
Додатком 1 ТД «Перелік документів та / або інформації, які подаються учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції» не передбачено надання Свідоцтва про уповноваження.

Окремо хочемо відзначити правову конструкцію, яку нині встановлено українським закупівельним правом - інформація та/або документи згідно абзацу десятого пункту 28 Особливостей мають бути у відповідному переліку, який має бути оформлений як окремий додаток до тендерної документації. Отже цей перелік є вичерпним. Відсутність у переліку інформація та/або документів повністю виключає відхилення тендерної пропозиції учасника за пунктом 44 Особливостей. Можливість створення бланкетних норм, які б відсилали до інших додатків чи пунктів ТД не передбачено, рівно як й суперечило самому сенсу наявності цієї норми.

Вважаємо вартим уваги наголосити на діях та рішеннях Замовника:
Замовник від початку склав ТД до закупівлі в заплутаному вигляді, приймає рішення про відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції на підставі вимог яких немає у ТД або додатках та специфікації до неї, здійснює безпідставні та некоректні дії з поняттями та термінологією (зокрема вимоги до виконавця подано як вимоги до учасника процедури). Водночас Замовник по іншому починає тлумачити ту саму норму вже щодо іншого учасника якого визнав переможцем - АТ "ПОЛТАВАГАЗ" (код ЄДРПОУ: 03351912).
Контекстом до цього є і той факт, що згідно публічних даних, зокрема (але не виключно) порталу opendatabot (інтернет посилання https://opendatabot.ua/ ) АТ "ПОЛТАВАГАЗ" (код ЄДРПОУ: 03351912) є серед топ-7 найбільших контрагентів з якими укладено договір Замовником - Відділом освіти, молоді та спорту Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області (код ЄДРПОУ 44133660). Водночас Відділ освіти, молоді та спорту Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області (код ЄДРПОУ 44133660) серед топ-10 найбільших контрагентів з якими укладено договір Учасником - АТ "ПОЛТАВАГАЗ" (код ЄДРПОУ: 03351912).


2.Неправомірне визначення переможця.

Позиція Замовника:
В своєму рішенні (Протокол розгляду учасника №135 від 06.06.2025) Замовник стверджує, що визнає АТ "ПОЛТАВАГАЗ" (код ЄДРПОУ: 03351912) переможцем процедури закупівлі та стверджує, що в ході розгляду Тендерної пропозиції цього учасника на відповідність вимогам тендерної документації – Замовником не встановлено невідповідностей та підстав до відхилення.



Позиція Скаржника:
1) Замовником до цього було відхилена тендерна пропозиція ТОВ «УА-СИСТЕМИ» з посиланням на положення Додатку 4 ТД: «Виконавець послуг повинен бути уповноважений на повірку та акредитований на калібрування робочих ЗВТ та робочих еталонів. ( Наявність свідоцтва про уповноваження на проведення повірки засобів вимірювальної техніки, що перебувають в експлуатації та застосовуються у сфері законодавчо регульованої метрології. У разі залучення учасником для підтвердження своєї відповідності цьому критерію працівників інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/ співвиконавців, документи надаються також для кожного такого суб’єкта господарювання.»
Замовник стверджував, що відхилений учасник повинен був надати у складі тендерної пропозиції Свідоцтво про уповноваження. Всупереч цьому, Замовник акцептував тендерну пропозицію АТ "ПОЛТАВАГАЗ" в складі тендерної пропозиції якого відсутнє Свідоцтво про уповноваження учасника АТ "ПОЛТАВАГАЗ".
Натомість, вказаним учасником надано Свідоцтво про уповноваження ДЕРЖАВНЕ ПІДПРИЄМСТВО ПОЛТАВСЬКИЙ РЕГІОНАЛЬНИЙ НАУКОВО-ТЕХНІЧНИЙ ЦЕНТР СТАНДАРТИЗАЦІЇ, МЕТРОЛОГІЇ ТА СЕРТИФІКАЦІЇ (ДП "ПОЛТАВАСТАНДАРТМЕТРОЛОГІЯ" код ЄДРПОУ 04725987) - файл «Свідоцтво про уповноваження.pdf» (таймкод 3 червня 2025 12:11), а також файли «Довідка про субпідрядника.pdf» (таймкод 3 червня 2025 12:11) й «Договір № М-20-25П від 15.01.2025р..pdf» (таймкод 3 червня 2025 12:11) зі змісту яких випливає намір залучення учасником інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців – що мало вважатися Замовником недостатнім.
Замовником повністю проігноровано те, що саме те положення Додатку 4 ТД, з посиланням на яке ним було вже було відхилено найбільш економічно вигідну тендерну пропозицію в цій закупівлі, вимагає - у разі залучення учасником для підтвердження своєї відповідності цьому критерію працівників інших суб’єктів господарювання як субпідрядників/співвиконавців, документи надаються ТАКОЖ для кожного такого суб’єкта господарювання. Тобто одночасно і на учасника що залучає, і на кожного такого суб’єкта господарювання. Термін «також», у т.ч. в контексті аналізу його використання в Законі та Особливостях, як і самій тендерній документації у цій закупівлі в цілому - не передбачає здійснення одного замість іншого.

Не відхиливши тендерну пропозицію АТ "ПОЛТАВАГАЗ", яке не надало у складі тендерної пропозиції Свідоцтво про уповноваження також на учасника, але відхиливши тендерну пропозицію ТОВ «УА-СИСТЕМИ» через ненадання такого свідоцтва – Замовник грубо порушив принципи проведення публічних закупівель, що передбачені статтею 5 Закону, і дотримання яких також прямо передбачено пунктом 3 Особливостей.

Загалом було порушено такі принципи:
- максимальна економія, ефективність та пропорційність;
Відхилення найбільш економічно вигідної пропозиції по надуманим підставам. Але акцептовано ігноруючи ті самі підстави максимально можливо дорогу пропозицію.
- відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
Тендерна документація складена в заплутаному вигляді і непрозоре тлумачення Замовником понять та термінів під час ухвалення рішень.
- недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
Неоднакове ставлення до учасників у діях та рішеннях Замовника. Дискримінація ТОВ «УА-СИСТЕМИ» з поблажливим ставленням до АТ "ПОЛТАВАГАЗ"
- об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
Оголошення переможцем АТ "ПОЛТАВАГАЗ" (одного з найбільших контрагентів) необ’єктивно ігноруючи зміст того самого положення Додатку 4 ТД, з посиланням на упереджене тлумачення якого відхилено ТОВ «УА-СИСТЕМИ».
- запобігання корупційним діям і зловживанням.
В результаті своїх цілеспрямованих дій та рішень Замовник оголосив про намір укласти договір з одним зі своїх найбільших контрагентів ціна тендерної пропозиції якого (212 340,86 грн. з ПДВ) копійка в копійку відповідає верхній межі для подання тендерних пропозицій згідно умов закупівлі. Дорожче вже просто не давав зробити закон та умови ТД. При цьому закрито очі на те, що ця пропозиція не відповідала конкретно тій же самій нормі, з посиланням на яку відхилено найбільш економічно вигідну пропозицію.

На підставі вищенаведеного, дії та рішення Замовника є порушенням процедури закупівлі, і як наслідок - порушенням прав і законних інтересів ТОВ «УА-СИСТЕМИ» та суперечать принципам здійснення публічних закупівель, передбачених статтею 5 Закону України «Про публічні закупівлі».

Враховуючи, що Замовником за результатами оцінки тендерної пропозиції ТОВ «УА-СИСТЕМИ» не виявив будь яких інших підстав для відхилення нашої тендерної пропозиції, вважаємо, що після усунення порушень процедури закупівлі № UA-2025-05-27-009005-a, правомірним переможцем має бути оголошено ТОВ «УА-СИСТЕМИ» з наступним укладанням договору.

Відновити права і законі інтереси ТОВ «УА-СИСТЕМИ» можна, зокрема, зобов’язавши Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ «УА-СИСТЕМИ» та скасувати рішення про визнання переможцем АТ "ПОЛТАВАГАЗ" (код ЄДРПОУ: 03351912)

Просимо:
1. Прийняти Скаргу щодо процедури закупівлі за № UA-2025-05-27-009005-a до розгляду.
2. Визнати в діях та рішеннях Замовника (код ЄДРПОУ: 44133660) наявність порушень процедури закупівлі за № UA-2025-05-27-009005-a.
3. Зобов'язати Відділ освіти, молоді та спорту Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області (код ЄДРПОУ: 44133660) скасувати рішення про визнання переможцем й відмовитися від наміру укласти договір щодо АТ "ОПЕРАТОР ГАЗОРОЗПОДІЛЬНОЇ СИСТЕМИ "ПОЛТАВАГАЗ" (код ЄДРПОУ: 03351912) в процедурі закупівлі за № UA-2025-05-27-009005-a.
4. Зобов'язати Відділ освіти, молоді та спорту Хорольської міської ради Лубенського району Полтавської області (код ЄДРПОУ: 44133660) скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "УА-СИСТЕМИ" (код ЄДРПОУ: 41210946) в процедурі закупівлі за № UA-2025-05-27-009005-a.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника