-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
-
Скасування закупівлі
Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудит фінансової звітності АТ "Укртрансгаз" за 2025-2026 роки)
Пропозиції розглянуті
період кваліфікації завершився 40 днів назад
7 990 438.00
UAH без ПДВ
мін. крок: 1% або 79 904.38 UAH
мін. крок: 1% або 79 904.38 UAH
Період оскарження:
26.05.2025 17:09 - 01.06.2025 00:00
Скарга
Виконана замовником
КЕП
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Номер:
5b5e82a609664cf6873dc650ed87eb3e
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-26-013058-a.a1
Назва:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Скарга:
Замовник неправомірно відхилив пропозицію скаржника без достатніх підстав.
Скаржник ТОВ «Грант Торнтон Легіс» у повному обсязі підтвердив відповідність учасника встановленому замовником у тендерній документації кваліфікаційному критерію. Надав усю необхідну інформацію та документальне підтвердження відповідності умовам тендерної документації.
Пов'язані документи:
Учасник
- Додатки до Скарги.zip 18.07.2025 13:49
- Скарга на відхилення УТГ_18072025.pdf.p7s.zip 18.07.2025 13:49
- Додатки до Скарги.zip 18.07.2025 13:50
- Скарга на відхилення УТГ_18072025.pdf.p7s.zip 18.07.2025 13:50
- sign.p7s 18.07.2025 13:51
- рішення від 22.07.2025 № 11398.pdf 22.07.2025 17:43
- Інформація про резолютивну частину рішення від 30.07.2025 № 11838.pdf 31.07.2025 16:28
- рішення від 30.07.2025 № 11838.pdf 04.08.2025 15:07
- Пояснення по суті скарги UA-2025-05-26-013058-a.docx 24.07.2025 15:08
- Пояснення по суті скарги UA-2025-05-26-013058-a.pdf 24.07.2025 15:08
Дата прийняття скарги до розгляду:
18.07.2025 14:13
Дата розгляду скарги:
30.07.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
22.07.2025 17:43
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
04.08.2025 15:07
Дата виконання рішення Замовником:
06.08.2025 11:31
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Скасувано рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВАРИСТВА З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС" (код ЄДРПОУ 34764976) по процедурі закупівлі «Бухгалтерські та аудиторські послуги (Аудит фінансової звітності АТ "Укртрансгаз" за 2025-2026 роки)» (номер оголошення в електронній системі закупівель UA-2025-05-26-013058-a), затверджене протоколом № 25/ПО/088-р-2 від 14.07.2025.
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
4a1b04a75521428cafd4110eb2c12518
Заголовок пункту скарги:
Скарга на неправомірне відхилення тендерної пропозиції скаржника
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з процедурою 24 годин
Ідентифікатор класифікації:
Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення:
Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги:
СКАРГА
щодо порушення Акціонерним товариством "Укртрансгаз" законодавства у сфері публічних закупівель
Акціонерним товариством "Укртрансгаз", ідентифікаційний код: 30019801 (надалі – Замовник), оголошено закупівлю № UA-2025-05-26-013058-a, про проведення відкритих торгів (з особливостями) за предметом: ДК 021:2015: 79210000-9 — Бухгалтерські та аудиторські послуги.
ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС" (надалі – Учасник, Скаржник) є учасником закупівлі № UA-2025-05-26-013058-a за предметом: ДК 021:2015: 79210000-9 — Бухгалтерські та аудиторські послуги.
Відповідно з вимогами пункту 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Нашим підприємством подано тендерну пропозицію у повній відповідності з нормами права та умовами тендерної документації цієї закупівлі.
Однак, рішенням уповноваженої особи Замовника, відповідно до протоколу від 13.07.2025 № 25/ПО/088-р-2 (надалі – Протокол), пропозиція Скаржника була відхилена з наступних підстав:
«Тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС" (код ЄДРПОУ 34764976) відхиляється у зв’язку з тим, що:
- У складі тендерної пропозиції на виконання вимоги підпункту 2.2.1. пункту 2.2 розділу І Додатку ІІ до тендерної документації, учасником надано Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. (файл: 1.Довідка про наявність працівників_08072025.). Згідно зазначеної у даній довідці інформації, до складу чисельності професіоналів у галузі аудиту включаються працівники, які не працюють на посаді аудитора/експерта з аудиту/ревізора та їх еквівалентів (наприклад, молодший, старший, провідний, головний, керівник або начальник відділу аудиту), а саме:
- Андрусік Сергій Олександрович, Молодший бухгалтер-експерт;
- Блага Христина Орестівна, Бухгалтер-експерт;
- Гридова Марія Олексіївна, Молодший бухгалтер-експерт;
- Дзюбинська Анастасія Богданівна, Молодший бухгалтер-експерт;
- Малиновська Тетяна Миколаївна Старший бухгалтер-експерт
- Матвіїшин Марія-Марта Петрівна, Бухгалтер-експерт;
- Метошоп Олександра-Анна Юріївна, Старший бухгалтер-експерт;
- Огірко Олена Тарасівна, Молодший бухгалтер-експерт;
- Павлик Аделіна Валентинівна, Бухгалтер-експерт;
- Ткач Юліана Володимирівна, Бухгалтер-експерт;
- Толмачова Іванна Олегівна, Бухгалтер-експерт;
- Шанковська Яна Русланівна, Бухгалтер-експерт.
З метою виправлення наявних невідповідностей у тендерній пропозиції учасника, Замовником у відповідності до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (із змінами) (далі – Особливості), в електронній системі закупівель у встановлений Особливостями строк, було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією до 08 липня 2025 11:46 годин, але Учасник не виправив виявлені невідповідності.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС" (код ЄДРПОУ 34764976) відхиляється у відповідності до абзацу п’ятого підпункту 1 (не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей) пункту 44 Особливостей».
З наведеним рішенням Замовника не можливо погодитись з підстав наступного.
Відповідно до пункту 2.2.1 додатку 2 до тендерної документації передбачено – Сканована копія довідки учасника за формою Таблиці 2, що містить інформацію про чисельність працівників, які виконують завдання з аудиту (не менш ніж 100 професіоналів у галузі аудиту) та працюють на умовах зайнятості та/або з якими укладений трудовий договір, з підтвердженням їх практичного досвіду роботи та посади, дана довідка надається за підписом керівника або уповноваженої особи учасника, скріплена печаткою Учасника (за наявності печатки).
У довідці зазначити Прізвище, ім’я, по батькові працівника; посаду працівника, стаж роботи працівника в області аудиту кожного фахівця. Учасник має вказати з-поміж працівників на 1 особу - Керівника проекту. До складу чисельності професіоналів у галузі аудиту включаються працівники, які мають практичний досвід з аудиту (стаж роботи на відповідній посаді становить від 6 місяців) та працюють на посаді аудитора/експерта з аудиту/ревізора та їхні еквіваленти (наприклад, молодший, старший, провідний, головний, керівник або начальник відділу аудиту). До складу чисельності професіоналів у галузі аудиту не можуть включатися експерти аудитора у термінології МСА 620 “Використання роботи експерта аудитора”.
Наголошуємо, що додатком 2 до тендерної документації передбачено необхідність залучення працівників працюють на посаді аудитора/експерта з аудиту/ревізора та їхні еквіваленти.
Разом з тим, тендерною документацією не визначено що саме є еквівалентом посадам аудитора/експерта з аудиту/ревізора, лише наведено деякі приклади, тобто вичерпного переліку еквівалентів не визначено, як і не передбачено критеріїв, яким має відповідати «еквівалент».
Наголошуємо, що Замовник вимагав підтвердити наявність саме 100 професіоналів саме у галузі аудиту.
На виконання пункту 2.2.1 додатку 2 до тендерної документації нами у складі тендерної пропозиції було надано довідку про наявність працівників від 04.06.2025, в якій наведено перелік аудиторів/експертів з аудиту та їхні еквіваленти, зокрема, бухгалтерів експертів, що повністю відповідає вимогам тендерної документації.
08.07.2025 на виправлення недоліків (на думку Замовника) нами було завантажено оновлену довідку про наявність працівників від 08.07.2025, яка також містить перелік аудиторів/експертів з аудиту та їхні еквіваленти, зокрема, бухгалтерів експертів, що також повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Натомість Замовником було відхилено нашу тендерну пропозицію, з чим ми категорично не погоджуємось.
Звертаємо вашу увагу також на те, що враховуючи положення до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтери (бухгалтери-експерти): забезпечують ведення бухгалтерського обліку (процесу виявлення, вимірювання, реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про діяльність підприємства зовнішнім та внутрішнім користувачам для прийняття рішень), метою якою, відповідно до частини 1 статті 3 зазначеного Закону, є «надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан та результати діяльності підприємства»; здійснюють контроль за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій; забезпечує перевірку стану бухгалтерського обліку у філіях, представництвах, відділеннях та інших відокремлених підрозділах підприємства. Таким чином, за своїм функціональним та посадовим спрямуванням, бухгалтери (бухгалтери-експерти) виконують завдання, аналогічні та еквіваленті аудиту фінансової звітності – «перевірці даних бухгалтерського обліку і показників фінансової звітності та/або консолідованої фінансової звітності юридичної особи або представництва іноземного суб’єкта господарювання, або іншого суб’єкта, який подає фінансову звітність та консолідовану фінансову звітність групи, з метою висловлення незалежної думки аудитора про її відповідність в усіх суттєвих аспектах вимогам національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку, міжнародних стандартів фінансової звітності або іншим вимогам».
Також хочемо наголосити, що відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» принципи та методи ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності підприємствами визначаються національними та/або міжнародними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, якими керуються як бухгалтери (бухгалтери-експерти), так і аудитори при здійсненні своєї професійної діяльності.
Крім того, чинний Національний класифікатор України ДК 003:2010 «Класифікатор професій» (наказ Держспоживстандарту від 28 липня 2010 р. № 327) відносить посаду «бухгалтер-експерт» до групи професій із кодом 2411.2 — у тій самій групі перебуває і посада «бухгалтер-ревізор».
Окремо хочемо наголосити, що еквівалентність посади бухгалтера (бухгалтера-експерта) посаді аудитора/ревізора підтверджується також Кодексом етики професійних бухгалтерів (IESBA Code) та Міжнародними стандартами аудиту (МСА), в яких відсутнє чітке розмежування між бухгалтером (бухгалтером-експертом) та аудитором на рівні назв посад, оскільки зазначені стандарти орієнтовані на функціональність та відповідальність, а не на конкретні назви професій чи посад.
Відповідно до Кодексу етики професійних бухгалтерів (IESBA Code), Професійний бухгалтер у публічній практиці (Professional accountant in public practice) – це Професійний бухгалтер, незалежно від функціональної класифікації (наприклад, аудит, оподаткування чи консалтинг) у фірмі, яка надає професійні послуги. Термін "професійний бухгалтер у публічній практиці" також вживається для позначення фірми професійних бухгалтерів у публічній практиці. Крім того, згідно із згаданим Кодексом, Завдання з аудиту (Audit engagement) – це Завдання з надання достатньої впевненості, в якому професійний бухгалтер у публічній практиці висловлює думку про те, чи складена фінансова звітність, в усіх суттєвих аспектах (або чи відображає справедливо та достовірно, або чи подана достовірно, в усіх суттєвих аспектах) відповідно до застосовної концептуальної основи фінансового звітування, наприклад, завдання, виконане відповідно до Міжнародних стандартів аудиту.
У розумінні Міжнародних стандартів аудиту (МСА) термін «аудитор» прямо ототожнюється з професійним бухгалтером, що діє в межах аудиторської фірми. Так, у МСА 200 «Загальні цілі незалежного аудитора…» у пункті 13(d) зазначено, що «аудитор – це особа або особи, які проводять аудит (як правило, партнер-керівник завдання чи інші члени команди, або, за потреби, сама фірма)». Отже, усі вимоги МСА поширюються на кожного члена команди аудиту – незалежно від посадової назви – за умови, що він/вона бере участь у виконанні завдання з аудиту. Аналогічну позицію закріплено в Кодексі етики для професійних бухгалтерів (IESBA Code), офіційно затвердженому в Україні рішенням СОВАУ. Глосарій визначає «професійного бухгалтера у публічній практиці» як фізичну особу (партнера, працівника, власника тощо), що надає професійні послуги клієнтам від імені фірми. Відповідно, будь-який співробітник фірми, залучений до аудиту, вважається професійним бухгалтером у публічній практиці, а відтак – частиною аудиторської функції. Іншими словами, Міжнародні стандарти аудиту прямо ототожнюють “аудитора” з професійним бухгалтером, який діє в межах аудиторської фірми та виконує завдання з аудиту у відповідності до встановлених стандартів.
Згідно з вимогами Міжнародного стандарту аудиту 220 «Контроль якості завдання з аудиту фінансової звітності» (далі – МСА 220 (переглянутий)), аудиторська група може включати не лише сертифікованих аудиторів, а й інших фахівців, які мають належну кваліфікацію та виконують аудиторські процедури під належним наглядом.
Підсумовуючи, наголошуємо, що нашим підприємством у повному обсязі виконано умови пункту 2.2.1 додатку 2 і до тендерної документації та залучено працівників саме аудиторів/експертів з аудиту/ревізор та їхні еквіваленти, зокрема, бухгалтерів експертів, що вимагались до надання у складі тендерної пропозиції. Враховуючи зазначене вище, вважаємо, що Бухгалтер експерт є професіоналом у галузі аудиту та є еквівалентом аудитору/експерту з аудиту/ревізора.
Таким чином, відхилення нашої тендерної пропозиції з наведеної вище підстави є неправомірним та таким що підлягає скасуванню.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС".
Відхиливши нашу тендерну пропозицію Замовник порушив вимоги пунктів 43 та 44 Особливостей, а також законі права та інтереси Скаржника.
За цих умов прийняте Замовником у Протоколі рішення про невідповідність пропозиції Учасника вимогам тендерної документації, прийнято з порушенням вимог Закону «Про публічні закупівлі» та Особливостей, що як наслідок є дискримінацією Учасника, яка полягає у протиправній дискваліфікації його пропозиції.
Просимо задовільнити скаргу у повному обсязі.
Всі наявні докази вищенаведеним обставинам додаються до даної скарги.
На підставі вищевказаного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2.Прийняти рішення про наявність порушення з боку Акціонерного товариства "Укртрансгаз" у закупівлі № UA-2025-05-26-013058-a.
3. Зобов’язати Акціонерне товариство "Укртрансгаз" скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС" у закупівлі № UA-2025-05-26-013058-a.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 04.06.2025;
- Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 08.07.2025;
- Копії посадових інструкцій Працівників «Старший бухгалтер-експерт», «Бухгалтер експерт», «Молодший бухгалтер-експерт»
щодо порушення Акціонерним товариством "Укртрансгаз" законодавства у сфері публічних закупівель
Акціонерним товариством "Укртрансгаз", ідентифікаційний код: 30019801 (надалі – Замовник), оголошено закупівлю № UA-2025-05-26-013058-a, про проведення відкритих торгів (з особливостями) за предметом: ДК 021:2015: 79210000-9 — Бухгалтерські та аудиторські послуги.
ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС" (надалі – Учасник, Скаржник) є учасником закупівлі № UA-2025-05-26-013058-a за предметом: ДК 021:2015: 79210000-9 — Бухгалтерські та аудиторські послуги.
Відповідно з вимогами пункту 31 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178 (надалі – Особливості) тендерна пропозиція подається в електронній формі через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, у яких зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям (у разі їх (його) встановлення, наявність/відсутність підстав, установлених у пункті 47 цих особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження необхідних документів, що вимагаються замовником у тендерній документації.
Нашим підприємством подано тендерну пропозицію у повній відповідності з нормами права та умовами тендерної документації цієї закупівлі.
Однак, рішенням уповноваженої особи Замовника, відповідно до протоколу від 13.07.2025 № 25/ПО/088-р-2 (надалі – Протокол), пропозиція Скаржника була відхилена з наступних підстав:
«Тендерна пропозиція учасника ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС" (код ЄДРПОУ 34764976) відхиляється у зв’язку з тим, що:
- У складі тендерної пропозиції на виконання вимоги підпункту 2.2.1. пункту 2.2 розділу І Додатку ІІ до тендерної документації, учасником надано Довідку про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід. (файл: 1.Довідка про наявність працівників_08072025.). Згідно зазначеної у даній довідці інформації, до складу чисельності професіоналів у галузі аудиту включаються працівники, які не працюють на посаді аудитора/експерта з аудиту/ревізора та їх еквівалентів (наприклад, молодший, старший, провідний, головний, керівник або начальник відділу аудиту), а саме:
- Андрусік Сергій Олександрович, Молодший бухгалтер-експерт;
- Блага Христина Орестівна, Бухгалтер-експерт;
- Гридова Марія Олексіївна, Молодший бухгалтер-експерт;
- Дзюбинська Анастасія Богданівна, Молодший бухгалтер-експерт;
- Малиновська Тетяна Миколаївна Старший бухгалтер-експерт
- Матвіїшин Марія-Марта Петрівна, Бухгалтер-експерт;
- Метошоп Олександра-Анна Юріївна, Старший бухгалтер-експерт;
- Огірко Олена Тарасівна, Молодший бухгалтер-експерт;
- Павлик Аделіна Валентинівна, Бухгалтер-експерт;
- Ткач Юліана Володимирівна, Бухгалтер-експерт;
- Толмачова Іванна Олегівна, Бухгалтер-експерт;
- Шанковська Яна Русланівна, Бухгалтер-експерт.
З метою виправлення наявних невідповідностей у тендерній пропозиції учасника, Замовником у відповідності до пункту 43 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету міністрів України від 12.10.2022 р. №1178 (із змінами) (далі – Особливості), в електронній системі закупівель у встановлений Особливостями строк, було розміщено повідомлення з вимогою про усунення невідповідностей в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією до 08 липня 2025 11:46 годин, але Учасник не виправив виявлені невідповідності.
Таким чином, тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС" (код ЄДРПОУ 34764976) відхиляється у відповідності до абзацу п’ятого підпункту 1 (не виправив виявлені замовником після розкриття тендерних пропозицій невідповідності в інформації та/або документах, що подані ним у складі своєї тендерної пропозиції, та/або змінив предмет закупівлі (його найменування, марку, модель тощо) під час виправлення виявлених замовником невідповідностей, протягом 24 годин з моменту розміщення замовником в електронній системі закупівель повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей) пункту 44 Особливостей».
З наведеним рішенням Замовника не можливо погодитись з підстав наступного.
Відповідно до пункту 2.2.1 додатку 2 до тендерної документації передбачено – Сканована копія довідки учасника за формою Таблиці 2, що містить інформацію про чисельність працівників, які виконують завдання з аудиту (не менш ніж 100 професіоналів у галузі аудиту) та працюють на умовах зайнятості та/або з якими укладений трудовий договір, з підтвердженням їх практичного досвіду роботи та посади, дана довідка надається за підписом керівника або уповноваженої особи учасника, скріплена печаткою Учасника (за наявності печатки).
У довідці зазначити Прізвище, ім’я, по батькові працівника; посаду працівника, стаж роботи працівника в області аудиту кожного фахівця. Учасник має вказати з-поміж працівників на 1 особу - Керівника проекту. До складу чисельності професіоналів у галузі аудиту включаються працівники, які мають практичний досвід з аудиту (стаж роботи на відповідній посаді становить від 6 місяців) та працюють на посаді аудитора/експерта з аудиту/ревізора та їхні еквіваленти (наприклад, молодший, старший, провідний, головний, керівник або начальник відділу аудиту). До складу чисельності професіоналів у галузі аудиту не можуть включатися експерти аудитора у термінології МСА 620 “Використання роботи експерта аудитора”.
Наголошуємо, що додатком 2 до тендерної документації передбачено необхідність залучення працівників працюють на посаді аудитора/експерта з аудиту/ревізора та їхні еквіваленти.
Разом з тим, тендерною документацією не визначено що саме є еквівалентом посадам аудитора/експерта з аудиту/ревізора, лише наведено деякі приклади, тобто вичерпного переліку еквівалентів не визначено, як і не передбачено критеріїв, яким має відповідати «еквівалент».
Наголошуємо, що Замовник вимагав підтвердити наявність саме 100 професіоналів саме у галузі аудиту.
На виконання пункту 2.2.1 додатку 2 до тендерної документації нами у складі тендерної пропозиції було надано довідку про наявність працівників від 04.06.2025, в якій наведено перелік аудиторів/експертів з аудиту та їхні еквіваленти, зокрема, бухгалтерів експертів, що повністю відповідає вимогам тендерної документації.
08.07.2025 на виправлення недоліків (на думку Замовника) нами було завантажено оновлену довідку про наявність працівників від 08.07.2025, яка також містить перелік аудиторів/експертів з аудиту та їхні еквіваленти, зокрема, бухгалтерів експертів, що також повністю відповідає вимогам тендерної документації.
Натомість Замовником було відхилено нашу тендерну пропозицію, з чим ми категорично не погоджуємось.
Звертаємо вашу увагу також на те, що враховуючи положення до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» бухгалтери (бухгалтери-експерти): забезпечують ведення бухгалтерського обліку (процесу виявлення, вимірювання, реєстрації, накопичення, узагальнення, зберігання та передачі інформації про діяльність підприємства зовнішнім та внутрішнім користувачам для прийняття рішень), метою якою, відповідно до частини 1 статті 3 зазначеного Закону, є «надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан та результати діяльності підприємства»; здійснюють контроль за відображенням на рахунках бухгалтерського обліку всіх господарських операцій; забезпечує перевірку стану бухгалтерського обліку у філіях, представництвах, відділеннях та інших відокремлених підрозділах підприємства. Таким чином, за своїм функціональним та посадовим спрямуванням, бухгалтери (бухгалтери-експерти) виконують завдання, аналогічні та еквіваленті аудиту фінансової звітності – «перевірці даних бухгалтерського обліку і показників фінансової звітності та/або консолідованої фінансової звітності юридичної особи або представництва іноземного суб’єкта господарювання, або іншого суб’єкта, який подає фінансову звітність та консолідовану фінансову звітність групи, з метою висловлення незалежної думки аудитора про її відповідність в усіх суттєвих аспектах вимогам національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку, міжнародних стандартів фінансової звітності або іншим вимогам».
Також хочемо наголосити, що відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» принципи та методи ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності підприємствами визначаються національними та/або міжнародними положеннями (стандартами) бухгалтерського обліку, якими керуються як бухгалтери (бухгалтери-експерти), так і аудитори при здійсненні своєї професійної діяльності.
Крім того, чинний Національний класифікатор України ДК 003:2010 «Класифікатор професій» (наказ Держспоживстандарту від 28 липня 2010 р. № 327) відносить посаду «бухгалтер-експерт» до групи професій із кодом 2411.2 — у тій самій групі перебуває і посада «бухгалтер-ревізор».
Окремо хочемо наголосити, що еквівалентність посади бухгалтера (бухгалтера-експерта) посаді аудитора/ревізора підтверджується також Кодексом етики професійних бухгалтерів (IESBA Code) та Міжнародними стандартами аудиту (МСА), в яких відсутнє чітке розмежування між бухгалтером (бухгалтером-експертом) та аудитором на рівні назв посад, оскільки зазначені стандарти орієнтовані на функціональність та відповідальність, а не на конкретні назви професій чи посад.
Відповідно до Кодексу етики професійних бухгалтерів (IESBA Code), Професійний бухгалтер у публічній практиці (Professional accountant in public practice) – це Професійний бухгалтер, незалежно від функціональної класифікації (наприклад, аудит, оподаткування чи консалтинг) у фірмі, яка надає професійні послуги. Термін "професійний бухгалтер у публічній практиці" також вживається для позначення фірми професійних бухгалтерів у публічній практиці. Крім того, згідно із згаданим Кодексом, Завдання з аудиту (Audit engagement) – це Завдання з надання достатньої впевненості, в якому професійний бухгалтер у публічній практиці висловлює думку про те, чи складена фінансова звітність, в усіх суттєвих аспектах (або чи відображає справедливо та достовірно, або чи подана достовірно, в усіх суттєвих аспектах) відповідно до застосовної концептуальної основи фінансового звітування, наприклад, завдання, виконане відповідно до Міжнародних стандартів аудиту.
У розумінні Міжнародних стандартів аудиту (МСА) термін «аудитор» прямо ототожнюється з професійним бухгалтером, що діє в межах аудиторської фірми. Так, у МСА 200 «Загальні цілі незалежного аудитора…» у пункті 13(d) зазначено, що «аудитор – це особа або особи, які проводять аудит (як правило, партнер-керівник завдання чи інші члени команди, або, за потреби, сама фірма)». Отже, усі вимоги МСА поширюються на кожного члена команди аудиту – незалежно від посадової назви – за умови, що він/вона бере участь у виконанні завдання з аудиту. Аналогічну позицію закріплено в Кодексі етики для професійних бухгалтерів (IESBA Code), офіційно затвердженому в Україні рішенням СОВАУ. Глосарій визначає «професійного бухгалтера у публічній практиці» як фізичну особу (партнера, працівника, власника тощо), що надає професійні послуги клієнтам від імені фірми. Відповідно, будь-який співробітник фірми, залучений до аудиту, вважається професійним бухгалтером у публічній практиці, а відтак – частиною аудиторської функції. Іншими словами, Міжнародні стандарти аудиту прямо ототожнюють “аудитора” з професійним бухгалтером, який діє в межах аудиторської фірми та виконує завдання з аудиту у відповідності до встановлених стандартів.
Згідно з вимогами Міжнародного стандарту аудиту 220 «Контроль якості завдання з аудиту фінансової звітності» (далі – МСА 220 (переглянутий)), аудиторська група може включати не лише сертифікованих аудиторів, а й інших фахівців, які мають належну кваліфікацію та виконують аудиторські процедури під належним наглядом.
Підсумовуючи, наголошуємо, що нашим підприємством у повному обсязі виконано умови пункту 2.2.1 додатку 2 і до тендерної документації та залучено працівників саме аудиторів/експертів з аудиту/ревізор та їхні еквіваленти, зокрема, бухгалтерів експертів, що вимагались до надання у складі тендерної пропозиції. Враховуючи зазначене вище, вважаємо, що Бухгалтер експерт є професіоналом у галузі аудиту та є еквівалентом аудитору/експерту з аудиту/ревізора.
Таким чином, відхилення нашої тендерної пропозиції з наведеної вище підстави є неправомірним та таким що підлягає скасуванню.
Враховуючи викладене, просимо зобов’язати Замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС".
Відхиливши нашу тендерну пропозицію Замовник порушив вимоги пунктів 43 та 44 Особливостей, а також законі права та інтереси Скаржника.
За цих умов прийняте Замовником у Протоколі рішення про невідповідність пропозиції Учасника вимогам тендерної документації, прийнято з порушенням вимог Закону «Про публічні закупівлі» та Особливостей, що як наслідок є дискримінацією Учасника, яка полягає у протиправній дискваліфікації його пропозиції.
Просимо задовільнити скаргу у повному обсязі.
Всі наявні докази вищенаведеним обставинам додаються до даної скарги.
На підставі вищевказаного, керуючись статтею 18 Закону України «Про публічні закупівлі», Особливостями здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 р. № 1178,
ПРОСИМО:
1. Прийняти скаргу до розгляду.
2.Прийняти рішення про наявність порушення з боку Акціонерного товариства "Укртрансгаз" у закупівлі № UA-2025-05-26-013058-a.
3. Зобов’язати Акціонерне товариство "Укртрансгаз" скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС" у закупівлі № UA-2025-05-26-013058-a.
Перелік документів (доказів), що підтверджують наявність у суб’єкта оскарження порушених прав та охоронюваних законом інтересів з приводу рішення, дії чи бездіяльності замовника, що суперечать законодавству у сфері публічних закупівель і внаслідок яких порушено право чи законні інтереси такої особи, пов’язані з його участю в процедурі закупівлі:
- Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 04.06.2025;
- Довідка про наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід від 08.07.2025;
- Копії посадових інструкцій Працівників «Старший бухгалтер-експерт», «Бухгалтер експерт», «Молодший бухгалтер-експерт»
Вимоги:
Зобов’язати замовника скасувати рішення про відхилення тендерної пропозиції скаржника
×
-
1. Прийняти скаргу до розгляду. 2.Прийняти рішення про наявність порушення з боку Акціонерного товариства "Укртрансгаз" у закупівлі № UA-2025-05-26-013058-a. 3. Зобов’язати Акціонерне товариство "Укртрансгаз" скасувати рішення про відхилення пропозиції ТОВ "ГРАНТ ТОРНТОН ЛЕГІС" у закупівлі № UA-2025-05-26-013058-a.