• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Капітальний ремонт по установці системи внутрішнього протипожежного водопроводу та автоматизації внутрішнього протипожежного водопроводу на об’єкті: Одеський заклад дошкільної освіти «Ясла – садок» № 138 Одеської міської ради, за адресою: м. Одеса, просп. Небесної Сотні, 87А, код 45453000-7 – Капітальний ремонт і реставрація за ДК 021:2015 Єдиного закупівельного словника

Завершена

1 615 610.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 8 078.05 UAH
Період оскарження: 26.05.2025 17:02 - 11.06.2025 00:00
Скарга
Розгляд припинено
КЕП

Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель

Номер: cc42a0e336f84e5bb44e2d4e5ff32bdc
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-26-012970-a.a1
Назва: Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
Пов'язані документи: Учасник Замовник Орган оскарження
Дата розгляду скарги: 17.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 10.06.2025 16:27
Причина: Замовником відповідно до Закону про публічні закупівлі усунено порушення
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 19.06.2025 16:38
Дата прийняття рішення про припинення розгляду скарги: 19.06.2025 16:38
Автор: ТОВ "СПАС", Юлія Димитрова +380975686464 spas.odesa@ukr.net

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: ffcad8a3d74f43ba87672cb7f11eb32e
Заголовок пункту скарги: додаток 2 до тендерної документації, п. 5.8. додатку 1 до тендерної документації. Щодо надання письмового погодження розробника проектно-кошторисної документації для погодження даних змін з замовником та проведення за власний рахунок коригування, погодження та експертизи.
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до додатку 2 до тендерної документації: у разі запропонування учасником заміни устаткування на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектними рішеннями, учасник у складі пропозиції повинен надати письмове погодження розробника проектно-кошторисної документації для погодження даних змін з замовником та за власний рахунок провести коригування, погодження та експертизу у відповідності до чинного законодавства України.
Відповідно до п. 5.8. додатку 1 до тендерної документації: у разі запропонування учасником заміни устаткування на аналогічне та (або) зміни технічних рішень, відмінних від передбачених проектними рішеннями, учасник у складі пропозиції повинен надати письмове погодження розробника проектно-кошторисної документації для погодження даних змін з замовником та за власний рахунок провести коригування, погодження та експертизу у відповідності до чинного законодавства України.

Варто зазначити, що дана вимога ставить учасників, що мають змогу запропонувати інше устаткування та (або) змінити технічні рішення, що відміні від передбачених проектними рішеннями у невигідне становище, у порівнянні із учасниками торгів, які мають змогу запропонувати таке, що було вказано в умовах тендерної документації.
Порядок проведення затвердження проектів будівництва і проведення їх експертизи регулюється Постановою КМУ від 11 травня 2011 р. № 560.
Відповідно до п.5: Перед схваленням та затвердженням проектів будівництва у випадках, визначених статтею 31 Закону України “Про регулювання містобудівної діяльності”, проводиться експертиза проектів будівництва, а у випадках, визначених Законом України “Про інвестиційну діяльність”, - державна експертиза інвестиційного проекту, складовою якого є проект будівництва.
Відповідно до п.4-1. Проекти будівництва, що реалізуються за рахунок власних коштів державних та комунальних підприємств, незалежно від вартості проектів затверджуються такими підприємствами за погодженням з органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування, до сфери управління яких вони належать, крім проектів будівництва, визначених пунктом 4-2 цього Порядку.
Відповідно до п.8: Експертна організація, яка проводить експертизу, визначається замовником будівництва.
Відповідно до п.14: Строк проведення експертизи не повинен перевищувати: для об’єктів, які за класом наслідків (відповідальності) належать до об’єктів із середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками (відповідальності), - 30 календарних днів;
На підтвердження надаємо копію Постановою КМУ від 11 травня 2011 р. № 560 та рішення № 8630-р/пк-пз від 15.05.2024 року.
Відповідно до норм Закону та Постанови у переможця торгів немає обовзяку надавати будь-які документи, окрім тих, що визначені пп.17, 47 Постанови. Умова не узгоджується із нормами чинного законодавства.
Тендерна документація не містить критеріїв, за якими можна підібрати еквівалентне/аналогічне устаткування.
При цьому, до учасників, які пропонують еквівалентне устаткування встановлено дискримінаційні вимоги у вигляді здійснення додаткових дій та надання необґрунтовано надлишкових документів (письмове погодження розробника проектно-кошторисної документації для погодження даних змін з замовником та за власний рахунок провести коригування, погодження та експертизу у відповідності до чинного законодавства України).
Дана вимога ставить учасників, що мають змогу запропонувати еквівалентне/аналогічне устаткування у невигідне становище, у порівнянні із учасниками торгів, які мають змогу поставити устаткування, що було вказано в умовах тендерної документації.
Окремо варто зазначити, що тендерна документація не містить проектно-кошторисної документації, що не дозволяє провести будь-які її коригування.
Ба більше, при зверненні до Замовника з проханням погодити зміни, порушається конфіденційність учасників торгів. При цьому, Замовник може не погодити зміни. Замовник не є уповноваженим органом, до компетенції якого відноситься експертне погодження змін проектних рішень. ЗУ «Про публічні закупівлі» та Постанова №1178 від 12.10.2022 року не міститься обов’язкових вимог стосовно погодження будь-яких документів із Замовником перед поданням своєї тендерної пропозиції.
Підсумовуючи варто зазначити, що:
1. тендерна документація не містить критеріїв аналогічності еквівалентного/аналогічності устаткування;
2. тендерна документація не містить проектно-кошторисної документації, а отже учасники позбавлені можливості зробити будь-яке його коригування;
3. заміна певного устаткування еквівалентним не є достатніми підставами для проведення коригування проектно-кошторисної документації та подальшого отримання повторного експертного висновку;
4. строк коригування складає до 30 календарних днів, що виходить за межі строків подання тендерних пропозицій.
На підтвердження надаємо копію вказаних у цьому пункті нормативно-правових актів.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації

Порядковий номер пункту скарги: 2
Номер: 191aa577124340f0beb73fede5562119
Заголовок пункту скарги: п. 1.1.1. додатку 1 до тендерної документації. Щодо відсутності інформації про будівельні машини та механізмів, які передбачені робочим проектом
Тип пов'язаного елемента: Скарга на закупівлю
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Технічна специфікація предмета закупівлі
Тип порушення: Технічна специфікація предмета закупівлі
Опис суті пункту скарги: Відповідно до п. 1.1.1. додатку 1 до тендерної документації учасники мають надати: довідку в довільній формі про наявність обладнання, матеріально-технічної бази, необхідних для виконання робіт та передбачених відомістю ресурсів, із зазначенням найменування, кількості та підстави користування (власне/залучене). Учасник повинен документально підтвердити наявність в учасника або у субпідрядника/співвиконавця будівельних машин та механізмів, які передбачені робочим проектом та підсумковою відомістю ресурсів, згідно з Додатком 2 до цієї тендерної документації.
У тендерній документації відсутня інформація про будівельні машини та механізмів, які передбачені робочим проектом.
На підтвердження надаємо копію тендерної документації.
Вищенаведена дискримінаційна вимога може бути усунена шляхом видалення із тендерної документації або її зміни.

Висловлюємо своє бажання бути присутніми на засіданні з розгляду скарги про порушення законодавства у сфері публічних закупівель для надання додаткових пояснень.
Частиною четвертою статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» передбачено, що тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Дії Замовника в частині встановлення у Документації наведених вище вимог та формування предмета закупівлі у спосіб, наведений вище, порушують вимоги частини четвертої статті 5 та частини четвертої статті 22 Закону, якими передбачена недискримінація учасників, а також, права та законні інтереси Скаржника, пов'язані з його участю у Процедурі закупівлі, та принципи недискримінації учасників, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівель, передбачені статтею 5 Закону.
Наявність порушених прав обґрунтовується тим фактом, що Скаржник бажає взяти участь у відповідній процедурі та реально претендує на укладення договору з Замовником у майбутньому, крім того Скаржник є реальним учасником відповідного ринку. Проте, через дискримінаційні та незаконні вимоги Замовника до предмету закупівлі, Скаржник не може прийняти участь у закупівлі.
Вимоги: Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації