-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Фармацевтична продукція (Севофлуран/Sevoflurane)
Завершена
375 890.40
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 1 879.45 UAH
мін. крок: 0.5% або 1 879.45 UAH
Період оскарження:
06.09.2018 15:23 - 15.10.2018 00:00
Вимога
Відхилено
Усунення дискримінаційних умов
Номер:
1f2751dd2fe4478eb57c3079a89b589d
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-09-06-001529-a.c2
Назва:
Усунення дискримінаційних умов
Вимога:
Посилання Замовника у тендерній документації на чітко визначений тип предмету закупівлі «Рідина для інгаляцій 100% у пластиковому флаконі 250 мл з ковпачком системи Quik-Fil №1» є дискримінаційною умовою, яка повністю обмежує інших учасників в участі у відкритих торгах UA-2018-09-06-001529-a. Згідно ч. 3 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» документація конкурсних торгів не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. У відповідності до вимог Закону України «Про публічні закупівлі», а саме п.3 ч.2 статті 22 – «Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим, а специфікація повинна містити вираз "або еквівалент"».
В порушення відповідних вимог Закону, Замовник у тендерній документації у Додатку 2 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ: вказує на конкретні вимоги стосовно форми випуску, типу предмету закупівлі та конструкції лікарського засобу, а саме: Рідина для інгаляцій 100% у пластиковому флаконі 250 мл з ковпачком системи Quik-Fil №1», чим зробив пряме посилання на препарат під торговою назвою «Севоран» (Реєстраційне посвідчення на лікарський засіб № UA/4139/01/01, від 30.12.2015). Описані Замовником технічні вимоги, а саме «характеристики форми випуску – пластиковий флакон» та характеристики конструкції лікарського засобу «ковпачок системи Quik-Fil №1», точно повторюють медико-технічні характеристики препарату «Севоран» та є дискримінаційною умовою, яка повністю обмежує конкуренцію, даючи можливість виробнику лиже одного торгівельного найменування брати участь у даній закупівлі, оскільки лише лікарський засіб «Севоран» виробництва Аесіка Квінборо ЛТД Великобританія Еббві С.р.л., Італія, випускає даний лікарський засіб у пластиковому флаконі, а відповідний ковпачок системи Quik-Fil запатентований також виключно для флаконів лікарського засобу під найменуванням «Севоран». Такими діями, Замовник створив умови, якими повністю обмежив інші препарати з аналогічною діючою речовиною брати участь у даній закупівлі та повністю дискримінує їх оскільки форма випуску лікарського засобу «Севофлуран, ЮСП», виробництва Галокарбон Продактс Корп., який є абсолютним аналогом (еквівалентом) препарату Севофлуран, з тією ж діючою речовиною «Севофлуран»,- це рідина для інгаляцій 100%, форма випуску та матеріал первинної упаковки: скляний флакон, який поставляється з відповідним конектором (адаптером) для системи Quiсk-Fill». Встановлювати у тендерній документації технічні вимоги щодо матеріалу флакону, зокрема прописувати матеріал первинної упаковки «пластиковий флакон» та посилатися на запатентовану конструкцію лікарського засобу (ковпачок системи Quik-Fil №1)– є дискримінаційною умовою відносно інших учасників та прямим порушенням процедури відкритих торгів і основоположних принципів публічних закупівель, зокрема порушення вимог ч.1. ст. 3 ЗУ «Про публічні закупівлі»: добросовісна конкуренція серед учасників та недискримінація учасників; та ч.2 ст. 20 ЗУ «Про публічні закупівлі» для проведення процедури закупівлі має бути подано не менше двох пропозицій (що зробити неможливо, якщо зазначається матеріал упаковки- пластиковий флакон та запатентовану конструкції предмету закупівлі, оскільки аналогів у пластиковому флаконі з ковпачком системи Quik-Fil №1 не існує на ринку). Відповідна позиція підтверджується рішенням Постійно діючою адміністративною колегією Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель № 5830-р/пк-пз від 15.06.2018.
Крім того, у Додатку 2 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ зокрема пункт 14 «Інформації та документи для підтвердження відповідності технічним, якісним вимогам та вимогам тендерної документації запропонованого предмета закупівлі» вказує на обов’язкову вимогу: «У разі якщо пропонується флакон з конектором (адаптером) для системи Quik-fil надати підтвердження виробника чи офіційного представника виробника наркозного апарату Leon про сумісність та безпеку використання такого конектору (адаптеру) із випаровувачем системи Quik-fil до апарату Leon виробництва Heinen Lowenstein GmbH & Co, Німеччина.» Проте, відповідна вимога є дискримінаційною по відношенню до учасників даних торгів та повністю обмежує конкуренцію, даючи можливість виробнику лиже одного торгівельного найменування брати участь у даній закупівлі, оскільки відповідне підтвердження може отримати лише дистриб’ютор або інший представник, який безпосередньо співпрацює з виробником Heinen Lowenstein GmbH & Co, Німеччина, зокрема це компанія виробник лікарського засобу «Севоран» - виробництва Аесіка Квінборо Лтд, Великобританія, Еббві С.р.л., Італія та цілком очевидно, що відповідний висновок не буде наданий іншим учасникам даної процедури закупівлі. До того ж, відповідний висновок щодо сумісності та безпеки може бути наданий будь-якою іншою незалежною, компетентною, уповноваженою на це чинним законодавством організацією.
Також, слід зазначити, що на сьогоднішній день в Україні взагалі не зареєстровано будь-якого офіційного представництва виробника наркозного апарату Leon - «Heinen Lowenstein GmbH & Co, Німеччина, крім того, відповідна вимога суперечить вимогам законодавства про публічні закупівлі.
Враховуючи усе вищевикладене, просимо внести відповідні зміни до Додатку 2 до тендерної документації ІНФОРМАЦІЯ ПРО НЕОБХІДНІ ТЕХНІЧНІ, ЯКІСНІ ТА КІЛЬКІСНІ ХАРАКТЕРИСТИКИ ПРЕДМЕТА ЗАКУПІВЛІ: 1) виключити з вимог до предмету закупівлі зазначення форми випуску (матеріалу первинної упаковки) – «пластиковий флакон» та посилання на конструкцію лікарського засобу, а саме зазначити у Додатку 2 до тендерної документації наступне: «Рідина для інгаляцій 100 % у флаконі 250 мл або еквівалент»; 2) виключити з п. 14 Додатку 2 до тендерної документації «Інформації та документи для підтвердження відповідності технічним, якісним вимогам та вимогам тендерної документації запропонованого предмета закупівлі» вимогу: «У разі якщо пропонується флакон з конектором (адаптером) для системи Quik-fil надати підтвердження виробника чи офіційного представника виробника наркозного апарату Leon про сумісність та безпеку використання такого конектору (адаптеру) із випаровувачем системи Quik-fil до апарату Leon виробництва Heinen Lowenstein GmbH & Co, Німеччина.»
У випадку відсутності належного реагування з Вашого боку, будемо змушені звернутись за захистом своїх прав до Антимонопольного комітету України із відповідною скаргою.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
11.09.2018 16:39
Вирішення:
Щодо першої частини вимоги повідомляємо наступне: тендерну документацію розроблено відповідно до вимог ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та передбачено можливість надання еквіваленту. Також звертаємо увагу на Рішення АМКУ від 25.05.2018р. №5002-р/пк-пз, в якому чітко зазначено, що дії Тендерного комітету Кіровоградської обласної лікарні були правомірними у відхиленні тендерної пропозиції по причині невідповідності скляного флакона по відношенню до пластикового. Щодо другої частини вимоги повідомляємо наступне: зазначена вимога вже була предметом розгляду ПДАК АМКУ (UA-2018-05-24-003359-a.a1), в результаті чого ПДАК АМКУ було встановлено, що відсутні порушення законодавства в частині встановлення в документації цієї вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Вимога щодо медико-технічних вимог до предмету закупівлі
Номер:
83cad1a85aaf4778be2e6cdbef9862b6
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-09-06-001529-a.a1
Назва:
Вимога щодо медико-технічних вимог до предмету закупівлі
Вимога:
За тендером
внести зміни в тендерну документацію
Добрий день, Шановний Замовнику, звертаємось до Вас з вимогою внести зміни в медико- технічні вимоги Додаток 2 «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі» ДК 021:2015 – код 33600000-6 Фармацевтична продукція (Севофлуран/Sevoflurane).
Медико-технічні вимоги до препарату з діючою речовиною Севофлуран (Sevoflurane), що прописані в Додатку 2 в таблиці, в рядку « Характеристика» точно повторюють медико-технічні характеристики препарату з торговою назвою «Севоран». Також наголошуємо, що «ковпачок системи Quik fil» запатентований виключно для флаконів лікарського засобу під торговим найменуванням «Севоран» і, як наслідок, аналоги обладнуватися ним не можуть, відповідно така вимога обмежує виробників аналогів пропонувати свою продукцію, і як наслідок – обмежує конкуренцію, даючи можливість виробникам лиже одного торгівельного найменування брати участь у даній закупівлі. Також звертаємо вашу увагу, що виробники еквівалентів «Севоран» (препаратів з такою ж діючою речовиною та ідентичними властивостями) вправі оснащувати свою продукцію конструкціями, які не повторюють ковпачок системи Quiсk-Fill (наприклад, адаптерами), але придатні для заповнення випарників із системою заливки Quiсk-Fill. Зважаючи на всю вищенаведену інформацію, можна дійти до висновку, що Замовник, прописавши медико-технічні вимоги одного з найменувань предмету закупівлі під препарат з торговим найменуванням «Севоран», порушив вимогу Закону України «Про публічні закупівлі», а саме п.3 частини другої статті 22 – «Технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника». І хоча Замовник в п.12 розяснює, що є «еквівалентом (аналогом) лікарського засобу в розумінні даної тендерної документації», вимоги до «еквіваленту» прописані таким чином, що жоден інший виробник аналогу не зможе повністю відповідати таким вимогам. Відповідно до п.3 частини другої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі», технічна специфікація не повинна містити посилання на конкретну торговельну марку чи фірму, патент, конструкцію або тип предмета закупівлі, джерело його походження або виробника. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим. У випадку технічної специфікації Додатку 2, Замовник зробив посилання на препарат з торговою назвою «Севоран», медико технічні вимоги в точності повторюють медико-технічні характеристики «Севорану» та не притаманні будь-якому іншому аналогу. І хоча у Додатку 2 п.12 міститься вираз «еквівалент», Замовник не обгрунтував необхідність посилання на конкретну торгівельну марку чи фірму, патент, конструкцію предмета закупівлі, як цього вимагає п.3 частини другої статті 22 ЗУ «Про публічні закупівлі». На підставі вищенаведеного, з метою недопущення порушень ЗУ «Про публічні закупівлі» та обмеження конкуренції, вимагаємо внести наступні зміни до тендерної документації: в медико-технічних вимогах препарата з діючою речовиною Севофлуран (Sevoflurane) у Додатку 2 до тендерної документації замінити на такі, які не порушують права учасників, які пропонують аналоги, наприклад «Севофлуран 100% у флаконах по 250 мл, який сумісний з системою quick-fill» або аналогічне за змістом формулювання.
Також зазначаємо, що Згідно Додатку 2 до тендерної документації «Інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі»,в п.14 зазначена наступна вимога: «У разі якщо пропонується флакон з конектором (адаптером) для системи Quik-fil надати підтвердження виробника чи офіційного представника виробника наркозного апарату Leon про сумісність та безпеку використання такого конектору (адаптеру) із випаровувачем системи Quik-fil до апарату Leon виробництва Heinen Lowenstein GmbH & Co, Німеччина». Вважаємо дану вимогу необґрунтованою та дискримінаційною. Оскільки останній рік на фармацевтичному ринку Україні лікарський препарат з аналогічною діючою речовиною представлений трьома виробниками, а саме:
1.СЕВОРАН, рідина для інгаляцій 100 % по 250 мл у пластиковому флаконі з ковпачком системи Quik fil; по 1 флакону в картонній коробці (Аесіка Квінборо Лтд, Великобританія, Еббві С.р.л., Італія).
2.СЕВОФЛУРАН, рідина для інгаляцій 100 %, по 250 мл препарату у флаконі (Пірамал Крітікал Кер Інк, США).
3.СЕВОФЛУРАН, ЮСП рідина для інгаляцій 100 %, по 250 мл у флаконі, по 1 флакону в картонній коробці (Галокарбон Продактс Корп., Сполучені Штати Америки (США).
З усіх вище перелічених виробників, тільки один виробник Севофлурану ( МНН), а саме лікарській засіб Севоран (Еббві) має флакон оснащений ковпачком Quik fil, виходячи з вищезазначеного, вимога, що викладена в Додатку 2, п.14 стосується не всіх виробників, а тільки виробників Севофлуран (Пірамал) та Севофлуран ЮСП (Галакарбон), що надалі створює додаткові вимоги учасникам тендерної закупівлі. Такі дії Замовника є свідомим обмеженням в участі виробників севофлурана і призводять до порушення статті 3 ЗУ «Про публічні закупівлі», а саме Принципів здійснення закупівель: добросовісна конкуренція серед учасників, недискримінація учасників.
На підставі вищенаведеного, з метою недопущення порушень ЗУ «Про публічні закупівлі» та обмеження конкуренції, вимагаємо внести наступні зміни до тендерної документації: в Додатку 2 п.14, видаливши вимогу: «у разі якщо пропонується флакон з конектором (адаптером) для системи Quik-fil надати підтвердження виробника чи офіційного представника виробника наркозного апарату Leonпро сумісність та безпеку використання такого конектору (адаптеру) із випаровувачем системи Quik-fil до апарату Leon виробництва а Heinen Lowenstein GmbH & Co, Німеччина».
Пов'язані документи:
Учасник
- sign.p7s 10.09.2018 13:54
Дата подачі:
10.09.2018 13:55
Вирішення:
Щодо першої частини вимоги повідомляємо наступне: тендерну документацію розроблено відповідно до вимог ст.22 ЗУ «Про публічні закупівлі» та передбачено можливість надання еквіваленту.
Також звертаємо увагу на Рішення АМКУ від 25.05.2018р. №5002-р/пк-пз, в якому чітко зазначено, що дії Тендерного комітету Кіровоградської обласної лікарні були правомірними у відхиленні тендерної пропозиції по причині невідповідності скляного флакона по відношенню до пластикового.
Щодо другої частини вимоги повідомляємо наступне: зазначена вимога вже була предметом розгляду ПДАК АМКУ (UA-2018-05-24-003359-a.a1), в результаті чого ПДАК АМКУ було встановлено, що відсутні порушення законодавства в частині встановлення в документації цієї вимоги.
Статус вимоги:
Відхилено
Скарга
Виконана замовником
Скарга на умови тендерної документації
Номер:
79a0e4fe60bb4e07a00d709bdbc2ae16
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-09-06-001529-a.b3
Назва:
Скарга на умови тендерної документації
Скарга:
Текст скарги та супровідні документи у прикріпленому файлі
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга Зайдекс УА на UA-2018-09-06-001529-a.pdf 14.09.2018 16:42
- Рішення вд 19.09.2018 № 9666 + лист Замовнику.pdf 19.09.2018 16:27
- Інформація про резолютивну частину рішення від 03.10.2016 №10174.pdf 04.10.2018 15:06
- Рішення від 03.10.2018 № 10174.pdf 08.10.2018 17:55
- Протокол № 229.pdf 12.10.2018 17:30
Дата прийняття скарги до розгляду:
14.09.2018 16:42
Дата прийняття рішення про вирішення скарги:
08.10.2018 17:56
Дата виконання рішення Замовником:
12.10.2018 17:30
Коментар замовника щодо усунення порушень:
Рішення Постійно діючої адміністративної колегії Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель від 03.10.2018р №10174-р/пк-пз членами тендерного комітету Кіровоградської обласної лікарні виконано повністю.