Обґрунтування технічних та якісних характеристик предмета закупівлі: Вимоги до предмету закупівлі, детальний опис предмета закупівлі, у т.ч. інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, що визначенні у відповідності до вимог частини 4 статті 5;частини 2 статті 22; частини 5,6 статті 23 Закону з урахуванням Особливостей, викладено у Додатку 3 до тендерної документації.Технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, а також очікувана вартість визначені на підставі реальних виробничих потреб замовника, за результатами проведеного моніторингу ринку та оптимального співвідношення ціни та якості. Замовник здійснює закупівлю товару, оскільки є наявна потреба у визначеному товарі для безперебійного виробничого процесу замовника (зазначено враховуючи вимоги Постанови КМУ від 11.10.2016 № 710 (зі змінами) «Про ефективне використання державних коштів»).Мова тендерних пропозицій - українська
Період оскарження:26.05.2025 16:21 - 02.06.2025 00:00
Вимога
Є відповідь
Скарга
Номер:1dd075a71a6546d78c5c0b0de5368bea
Пов'язана кваліфікація:ФОП Гудков Олексій Михайлович, UA-EDR 3150017593
Ідентифікатор запиту:UA-2025-05-26-012069-a.b2
Назва:Скарга
Вимога:
Тродат 4928 з розміром 60х33 не має аналогів по розмірах, ні у Colop, ні у Shiny, ні у Wograf, ні у Twins, ні у будь яких інших. Всі мають розмір поля 60х40 мм, що і був вам запропонований, який цілком відповідає розміру кліше 60х33 мм. Вимога про оснастку Тродат 4928 є прямою формою дискримінації інших учасників, що є грубим порушенням українського законодавства.
Trodat 4638 з розміром 38 мм також не має аналогів по розміру поля, всі мають розмір 40 та 42 мм, що цілком підходить під ваш розмір кліше 38 мм. Для якісної роботи печатки та штампу завжди повинен залишатися запас. Печатка з розміром кліше 38 мм буде погано працювати в оснастці розміром 38 мм.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:16.06.2025 17:59
Вирішення:Доброго дня! За результатами розгляду Вашої вимоги повідомляємо наступне.
Відповідно до пункту 3 частини 2 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (зі змінами) (далі – Закон)), у тендерній документації зазначаються, зокрема, такі відомості: інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби - плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону;
Згідно частини 1 статті 23 Закону, технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
У разі якщо вичерпний опис характеристик скласти неможливо, технічні специфікації можуть містити посилання на стандартні характеристики, технічні регламенти та умови, вимоги, умовні позначення та термінологію, пов’язані з товарами, роботами чи послугами, що закуповуються, передбачені існуючими міжнародними, європейськими стандартами, іншими спільними технічними європейськими нормами, іншими технічними еталонними системами, визнаними європейськими органами зі стандартизації або національними стандартами, нормами та правилами. До кожного посилання повинен додаватися вираз "або еквівалент", відповідно до абзацу 2 частини 3 статті 23 Закону.
Частиною 4 статті 23 Закону встановлено, що технічні специфікації не повинні містити посилання на конкретні марку чи виробника або на конкретний процес, що характеризує продукт чи послугу певного суб’єкта господарювання, чи на торгові марки, патенти, типи або конкретне місце походження чи спосіб виробництва. У разі якщо таке посилання є необхідним, воно повинно бути обґрунтованим та містити вираз "або еквівалент".
Таким чином, згідно приписів чинного законодавства України у сфері публічних закупівель, якщо Замовником встановлено у технічній специфікації щодо предмету закупівлі посилання «або еквівалент», то учасник процедури закупівлі повинен під час подання тендерної пропозиції вказати технічні характеристики тих позицій обладнання, устаткування, матеріалів, інвентарю тощо, які він планує замінити, для підтвердження технічної, функціональної та якісної відповідності еквівалента технічним вимогам Замовника.
Відповідно до вимог пп.2.4. п.2 Додатку 1 тендерної документації Замовником були визначені необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, які викладені у Додатку 3 до тендерної документації.
Разом з тим, Учасником було надано документ «Технічні вимоги, Офісне устаткування та приладдя різне (Офісне устаткування та приладдя різне за кодом ДК 021:2015 - 30190000-7)», в якому було виявлено невідповідність тендерної пропозиції учасника умовам тендерної документації Замовника щодо предмету закупівлі, а саме: Учасником було запропоновано еквівалент товару (кругла печатка, штамп прямокутний), який не відповідає технічним вимогам Замовника, відповідно до Протоколу щодо прийняття рішення Уповноваженою особою Замовника від 13.06.2025р.
Відповідно пункту 43 Особливостей, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Відповідно до абзацу 2 частини 2 статті 31 Закону та абзацу 2 підпункт 2 пункт 44 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України “Про публічні закупівлі”, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 № 1178 (зі змінами) (далі – Особливості), Замовник відхиляє тендерну пропозицію із зазначенням аргументації в електронній системі закупівель у разі, коли тендерна пропозиція не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації, крім невідповідності в інформації та/або документах, що може бути усунена учасником процедури закупівлі відповідно до пункту 43 цих Особливостей.
Враховуючи те, що виявлені Замовником невідповідності відносяться до вимог технічної специфікації щодо предмета закупівлі, виправлення яких призводить до зміни предмета закупівлі, рішення щодо відхилення такої пропозиції відповідає вимогам чинного законодавства України у сфері публічних закупівель.
Окрім наведеного, відповідно до пункту 54 Особливостей фізична/юридична особа має право не пізніше ніж за три дні до закінчення строку подання тендерної пропозиції звернутися через електронну систему закупівель до замовника за роз’ясненнями щодо тендерної документації. Замовник має право з власної ініціативи або за результатами звернень учасників процедури закупівлі внести зміни до тендерної документації. У разі внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів строк для подання тендерних пропозицій продовжується Замовником в електронній системі закупівель, а саме - в оголошенні про проведення відкритих торгів таким чином, щоб з моменту внесення змін до тендерної документації та/або оголошення про проведення відкритих торгів до закінчення кінцевого строку подання тендерних пропозицій залишалося не менше чотирьох днів. Таким чином, Учасник мав можливість звернутись до Замовника щодо внесення змін до умов тендерної документації на етапі прийому пропозицій, якщо на його думку умови тендерної документації Замовника містять дискримінаційні вимоги до учасників тендеру.
Статус вимоги:Не задоволено
5d1904937ed841c99b0604eadcc47fb3
invalid
answered
Вимога
Є відповідь
Скарга
Номер:d1a0a136628c411ab8461f87e2e2d39a
Пов'язана кваліфікація:ФОП Гудков Олексій Михайлович, UA-EDR 3150017593
Ідентифікатор запиту:UA-2025-05-26-012069-a.b1
Назва:Скарга
Вимога:
Згідно п. 2 ч.1 ст. 28 ЗУ «Про публічні закупівлі» головним критерієм оцінки є ціна. П. 2 ч.1 ст. 2 Умови, порядок та процедури закупівель товарів, робіт і послуг регулюються виключно цим Законом. В тендерній документації зазначені оснастки та розмір кліше.
Аналогічні оснастки були надані для суттєвої економії бюджетних коштів під час військового стану, якість яких цілком відповідає технічним та якісним вимогам тендерної документації.
Trodat 4642 з кліше діаметром 40 мм, оснастка Твінс R40 повністю підходить під зазначений розмір та відповідає якістю, який підтверджується гарантійними термінами зазначених в договорі.
Штамп прямокутний із розміром поля 60х40 мм (еквівалент Trodat 4927) та по пункту 27 із розміром поля 60х33 мм, було запропоновано еквівалент «Twins 60х40» з розміром поля 60х40 мм, що цілком підпадає під зазначений вами розмір кліше. Посилання на недотримання еквіваленту оснастки є прямим обмеженням з ознакою дискримінаційних вимог, що прямо заборонено ч.4 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі».
Згідно ч.4 ст.5 ЗУ «Про публічні закупівлі», Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників.
Відповідно до ч.1 ст. 5 ЗУ «Про публічні закупівлі», Закупівлі здійснюються за такими принципами:
1) добросовісна конкуренція серед учасників;
2) максимальна економія, ефективність та пропорційність;
3) відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель;
4) недискримінація учасників та рівне ставлення до них;
5) об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі;
6) запобігання корупційним діям і зловживанням.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:13.06.2025 15:01
Вирішення:Доброго дня! За результатами розгляду Вашої вимоги про усунення порушення повідомляємо наступне.
Частиною другою статті 22 Закону визначено, що Замовником в тендерній документації зазначається інформація про необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі, у тому числі відповідну технічну специфікацію (у разі потреби ‒ плани, креслення, малюнки чи опис предмета закупівлі). Технічні, якісні характеристики предмета закупівлі та технічні специфікації до предмета закупівлі повинні визначатися замовником з урахуванням вимог, визначених частиною четвертою статті 5 цього Закону.
Відповідно до частини першої статті 23 Закону технічна специфікація повинна містити опис усіх необхідних характеристик товарів, робіт або послуг, що закуповуються, у тому числі їх технічні, функціональні та якісні характеристики. Характеристики товарів, робіт або послуг можуть містити опис конкретного технологічного процесу або технології виробництва чи порядку постачання товару (товарів), виконання необхідних робіт, надання послуги (послуг).
Відповідно до вимог пп.2.4. п.2 Додатку 1 тендерної документації, учасником надається опис предмета закупівлі (який містить інформацію про технічні, якісні та кількісні характеристики запропонованого учасником товару, що підтверджує відповідність запропонованого учасником товару вимогам замовника до предмету закупівлі, викладеним у Додатку 3 до тендерної документації).
У Додатку 3 до тендерної документації, Замовником визначені необхідні технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі.
На виконання вимог п. 2.4. р. 2 Додатка 1 до ТД Учасником надано документ: Технічні вимоги. Офісне устаткування та приладдя різне (Офісне устаткування та приладдя різне за кодом ДК 021:2015 - 30190000-7), відповідно до якого встановлені наступні невідповідності умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі.
Замовником вимагалася кругла печатка (еквівалент Trodat 4642) із діаметром оснастки 42 мм по пунктах 1-14, 16-17,20, 22-26, 28-34, 36-37,39, 41-42, 44-45, 51,53, також вимагалася кругла печатка (еквівалент Trodat 4638) із діаметром оснастки - 38 мм по пунктах 46-50.
Так, по всім зазначеним вище позиціям учасником було запропоновано лише один еквівалент товару, а саме: «Twins R40». Згідно сайту www.stamp-capital.com.uа оснастка Twins R40 має діаметр 40мм. Таким чином, зазначена оснастка «Twins R40» не може бути застосована відповідно до пунктів 1-14, 16-17,20, 22-26, 28-34, 36-37,39, 41-42, 44-45, 51,53 Додатка 3 (Технічні вимоги) до тендерної документації замовника.
Також, Замовником вимагався прямокутний штамп (згідно пунктів 15,18,21,35,40, 43,52) із розміром поля 60х40 мм (еквівалент Trodat 4927) та по пункту 27 із розміром поля 60х33 мм (еквівалент Trodat 4928).
Так, по всім зазначеним вище позиціям учасником було запропоновано лише один еквівалент товару, а саме: «Twins 60х40». Але, згідно сайту www.stamp-capital.com.uа розмір кліше «Twins 60х40» дорівнює 60х40мм.
Таким чином зазначена оснастка Twins 60х40 не може бути застосована згідно пункту 27 Додатка 3 (Технічні вимоги) до тендерної документації Замовника.
Отже, Замовник скориставшись імперативною нормою чинного законодавства у сфері публічних закупівель, відхилив тендерну пропозицію учасника процедури закупівлі на підставі абзацу 2 ч. 2 ст. 31 Закону та абзацу 2 підпункт 2 пункт 44 Особливостей, оскільки тендерна пропозиція учасника процедури закупівлі не відповідає умовам технічної специфікації та іншим вимогам щодо предмета закупівлі тендерної документації Замовника.