• Відкриті торги з особливостями
  • Однолотова
  • КЕП

Модульна збірно-розбірна споруда (їдальня)

Завершена

24 500 000.00 UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 122 500.00 UAH
Період оскарження: 26.05.2025 14:58 - 01.06.2025 00:00
Скарга
Відхилено
КЕП

Неправомірне рішення замовника

Номер: 7d3766086269457d8c50a36f4af434ad
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-26-009390-a.b2
Назва: Неправомірне рішення замовника
Скарга:
Головним центром підготовки особового складу державної прикордонної служби України імені генерал-майора Ігоря Момота (військова частина 9930) надалі Замовник, оголошено проведення відкритих торгів з особливостями на процедуру закупівлі код ДК 021:2015: 44211100-3 Модульні та переносні споруди, ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-26-009390-a На дану процедуру закупівлі свої тендерні пропозиції подали учасники, що підтверджується інформацією опублікованою в електронній системі закупівель: 1. ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» 2. ТОВ «ПАРТНЕР-ВС» 3. ТОВ «РЕД БУД» «06» червня 2025 року Замовником визнано переможцем ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ», про що опубліковано повідомлення про намір укласти договір (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №9 від 06.06.2025 року) Відповідно Закону України «Про публічні закупівлі», метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції. Так, Замовник всупереч принципам добросовісної конкуренції серед учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, в порушення вимог ст. ст.16, 29, 31 Закону та вимог тендерної документації визначив переможцем ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ», тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам та умовам тендерної документації. Такий вибірковий підхід Замовника до оцінювання тендерних пропозицій учасників порушує права нашого підприємства на добросовісну конкуренцію, неупереджену оцінку тендерної пропозиції та інші, що витікають з основоположних принципів здійснення публічних закупівель та вимог Закону. ТОВ «ПАРТНЕР-ВС», як суб’єкт оскарження, не погоджується із рішенням Замовника про відповідність тендерної пропозиції та визнання переможцем учасника ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» та вважає його безпідставним, прийнятим з порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі». Проаналізувавши тендерну пропозицію ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» та в обґрунтування наявності порушених прав та посилання на порушення процедури закупівлі, прийняття незаконного рішення Замовником та фактичні обставини, що це можуть підтверджувати наводимо нижче. Відповідно до п.1 Розділу ІІІ Тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону. Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження:  документів та/або інформацію, які подаються Учасником процедури закупівлі у відповідності до вимог визначених у Додатку № 1 до тендерної документації;  документів та/або інформацію, які подаються Переможцем процедури закупівлі у відповідності до вимог визначених у Додатку № 2 до тендерної документації;  документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку № 3;  у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;  документи, які підтверджують повноваження особи на підписання тендерної пропозиції, якщо підписантом тендерної пропозиціє є не керівник учасника;  інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками.  Згідно ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон) Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв: 1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій; 2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід; 3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів); 4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю. В п. 3 додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі» на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям згідно статті 16 Закону Замовником була встановлений один критерій, а саме наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Учасники повинні самостійно завантажити в електронну систему закупівель для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) – сканована копія попередньо укладеного договору на постачання аналогічного товару, з усіма додатками та невід’ємними їх частинами, та документів, що підтверджують його повне виконання (актів або накладних), із зазначенням в них дати і номеру договору. Згідно даної закупівлі, аналогічним товаром є модульна збірно-розбірна споруда (їдальня). ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» завантажило в електронну систему закупівель Договір №04-04/2025 від 04 квітня 2025 року (далі – Договір) укладеного з ТОВ «ШОБЕЛІ УКРАЇНА». На підтвердження виконання Договору завантажено акт приймання-передачі від 09.05.2025 року. ТОВ «Партнер-ВС» за час своєї господарської діяльності має велику кількість укладених Договорів з державними замовниками та державними замовниками в сфері оборони. Маючи великий досвід в закупівлях оголошених за допомогою електронної системи та без застосовування електронної закупівлі легко орієнтується в змісті договорів укладених з державними замовниками. Проаналізувавши положення вказаного Договору №04-04/2025 від 04.04.2025 року, який був завантажений ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» в систему електронних закупівель в складі своєї тендерної пропозиції на підтвердження кваліфікаційного критерію, можна дійти висновку, що вказаний аналогічний договір на постачання аналогічного товару (модульної збірно-розбірної споруди (їдальні) укладений формально, а Замовником не перевірено належним чином ні зміст вказаного договору, ні його виконання. Так, відповідно п.1.1. Договору Постачальник зобов’язується в порядку та умовах визначених цим Договором поставити та передати у власність Замовника збірно-розбірну модульну споруду «Будівля мобільна побутова» у кількості 1 комплект (далі – Товар), а Замовник прийняти й оплатити товар, який постачається згідно з умовами цього Договору. Проаналізувавши детально зміст даного Договору необхідно звернути увагу на наступне: - п. 3.3. Договору Ціна цього договору може бути зменшена за взаємною згодою Сторін, залежно від зміни обсягів фактичного бюджетного фінансування Замовника; - згідно пп. 7.2.5 п. 7.2. Замовник звільняється від відповідальності за несвоєчасну сплату товару у разі ненадходження коштів на рахунки; - згідно п.3 Додатку №2 до Договору «Технічне завдання на розробку збірно-розбірної модульної споруди «Будівля мобільна побутова» Замовником є Фермерське господарство «Доля». Виходячи зі змісту Договору він має бути укладений з державним замовником котрий є розпорядником бюджетних коштів, але жодних чином не з юридичною особою котра має форму товариства з обмеженою відповідальністю. Товариство з обмеженою відповідальністю це - одна з найпоширеніших організаційно-правових форм підприємств в Україні, де статутний капітал поділений на частки, а учасники відповідають за зобов'язаннями лише в межах своєї частки. Тобто, дана організаційно-правова форма підприємства жодним чином не може бути розпорядником бюджетних коштів. Аналізуючи попередні закупівлі Замовника, складається таке відчуття, що йому все одно кого визнавати переможцем і зовсім не цікавий зміст документів котрі Учасники завантажують в систему в складі своєї тендерної пропозиції, що Договора можуть бути фіктивними, документи «намальовані на колінах», головне, щоб звучало словосполучення модульна збірно-розбірна споруда, без перевірки виконання договору. Кваліфікаційні критерії – це вимоги, які замовник публічної закупівлі встановлює до учасників, щоб переконатися, що вони можуть належно надати послуги чи роботи або постачати товари у потрібному обсязі. Ці критерії допомагають замовнику відібрати найбільш компетентних учасників, які можуть успішно виконати закупівлю. Критерій "аналогічний договір" у публічних закупівлях – це кваліфікаційний критерій, який замовник може вимагати від учасників, щоб підтвердити їхній досвід виконання схожих договорів. Цей критерій перевіряє, чи має учасник досвід виконання договорів, що мають подібний предмет закупівлі, що вказує на його спроможність виконати поточну закупівлю. Тому можна зробити висновок, що Замовник порушує вимоги статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» котра дає йому можливість залучити до закупівлі лише надійних Учасників, які мають досвід та можуть надати впевненість в своєчасній поставці якісного товару. Вважаємо, що Замовник визнав переможцем ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» не дослідивши належним чином його тендерну пропозицію. Також, окрему увагу постійно діючої адміністративної колегії потрібно звернути на наступні порушення. Згідно п. 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовник вимагає завантаження учасником в складі своєї тендерної пропозиції документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі зазначеним в Додатку 3 до тендерної документації: - чинну ліцензію або документ дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом; - технічний паспорт (проект технічного паспорту) виробника на товар, що пропонується; - сертифікат відповідності (якості) або аналогічний документ, що підтверджує якість товару. Відповідно до сертифікату відповідності на товар котрий був наданий ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» виробником такого товару є «Villa Yapi Prefabrik». ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» завантажено технічний паспорт та інструкція з експлуатації модульна збірно-розбірна споруда (їдальня) за кодом ДК 021:2015 – 44210000-5 Конструкції та їх частини. Даний паспорт був розроблений ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» з зазначенням інформації про дату та підпис директором Підприємства та адресою виробництва 04202, КИЇВСЬКА ОБЛ., МІСТО КИЇВ, ВУЛИЦЯ КАЛНИШЕВСЬКОГО ПЕТРА, БУДИНОК 6, ПРИМІЩЕННЯ 65 і всіма реквізитами Учасника, а не дійсного виробника товару. Зазначений технічний паспорт не містить підпису ні Виробника, ні Учасника закупівлі, що дає підстави стверджувати про недійсність вказаного паспорта, а отже введення в оману Замовника Учасником закупівлі. Враховуючи вищевикладене Учасник не надав належний технічний паспорт, чим в свою чергу не виконав вимогу Замовника. Згідно умов чинного законодавства України Замовник мав відхилити дану тендерну пропозицію, а не визнавати ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» переможцем. Не можемо не звернути увагу, на той факт, що в нашій державі з 24 лютого 2022 року введений воєнний стан через мовномаштабне вторгнення російської федерації на територію України. За три роки боротьби нашої країни з окупантом державний замовник в сфері оборони вибирає для будування споруд в яких будуть перебувати військовослужбовці компанію ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» в якій засновник Мамедов Вячеслав Анатолійович одночасно є засновником ТОВ «ГВ» котре має кінцевого бенефіціарного власника та засновників громадянку російської федерації Серебрянська Маргарита Вікторівна. Додатково зазначаємо, що відповідно абзацу 15 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) передбачає, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5,6 і 12 цього пункту. У відповідності до зазначеної норми, у переможця процедури закупівлі виникає обов’язок виконати вимоги, які встановленні законодавцем щодо строків (чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю), способу подання документів (шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель) та вимог, які встановленні у тендерній документації Замовником. Відповідно Додатку 2 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Переможцем процедури закупівлі» Переможець (юридична особа) повинна надати наступні документи: - повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа; - надати відповідну інформацію в довільній формі про право підписання договору про закупівлю: протокол/рішення про призначення керівника, наказ про призначення керівника та довіреність або доручення (у разі підписання іншою уповноваженою особою Учасника) на вчинення правочинів. 09 червня 2025 року ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» в електронну систему закупівель завантажив документи Переможця: - інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення; - витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості». Учасником ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» як переможцем закупівлі не завантажено будь-якого документа про право підписання договору про закупівлю, як того вимагав Замовник. Підсумовуючи викладене, вбачається очевидна невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» вимогам тендерної документації, а Замовником визнано його переможцем закупівлі та опубліковано намір про укладання договору із порушеннями законодавства про публічні закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених ст.5 Закону, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Дата розгляду скарги: 20.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги: Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду: 13.06.2025 15:48
Дата прийняття рішення про відхилення скарги: 24.06.2025 17:37
Автор: Товариство з обмеженою відповідальністю "ПАРТНЕР-ВС", Поплавська Дана 380660150395 ZSV@VIBROSEPARATOR.UA http://www.partner-vs.com

Пункт скарги

Порядковий номер пункту скарги: 1
Номер: 5ec0d184bcf04f4bbac6258699c775b1
Заголовок пункту скарги: Скарга на неправомірне рішення замовника
Тип пов'язаного елемента: Скарга на кваліфікацію
Тип порушення: Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації: Кваліфікаційні критерії учасників
Тип порушення: Кваліфікаційні критерії учасників
Опис суті пункту скарги: Головним центром підготовки особового складу державної прикордонної служби України імені генерал-майора Ігоря Момота (військова частина 9930) надалі Замовник, оголошено проведення відкритих торгів з особливостями на процедуру закупівлі код ДК 021:2015: 44211100-3 Модульні та переносні споруди, ідентифікатор закупівлі UA-2025-05-26-009390-a

На дану процедуру закупівлі свої тендерні пропозиції подали учасники, що підтверджується інформацією опублікованою в електронній системі закупівель:
1. ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ»
2. ТОВ «ПАРТНЕР-ВС»
3. ТОВ «РЕД БУД»

«06» червня 2025 року Замовником визнано переможцем ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ», про що опубліковано повідомлення про намір укласти договір (протокол щодо прийняття рішення уповноваженою особою №9 від 06.06.2025 року)

Відповідно Закону України «Про публічні закупівлі», метою Закону є забезпечення ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвиток добросовісної конкуренції.
Так, Замовник всупереч принципам добросовісної конкуренції серед учасників, об’єктивної та неупередженої оцінки тендерних пропозицій, в порушення вимог ст. ст.16, 29, 31 Закону та вимог тендерної документації визначив переможцем ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ», тендерна пропозиція якого не відповідає вимогам та умовам тендерної документації. Такий вибірковий підхід Замовника до оцінювання тендерних пропозицій учасників порушує права нашого підприємства на добросовісну конкуренцію, неупереджену оцінку тендерної пропозиції та інші, що витікають з основоположних принципів здійснення публічних закупівель та вимог Закону.
ТОВ «ПАРТНЕР-ВС», як суб’єкт оскарження, не погоджується із рішенням Замовника про відповідність тендерної пропозиції та визнання переможцем учасника ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» та вважає його безпідставним, прийнятим з порушенням вимог Закону України «Про публічні закупівлі».
Проаналізувавши тендерну пропозицію ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» та в обґрунтування наявності порушених прав та посилання на порушення процедури закупівлі, прийняття незаконного рішення Замовником та фактичні обставини, що це можуть підтверджувати наводимо нижче.
Відповідно до п.1 Розділу ІІІ Тендерної документації «Інструкція з підготовки тендерної пропозиції» Тендерні пропозиції подаються відповідно до порядку, визначеного статтею 26 Закону, крім положень частин четвертої, шостої та сьомої статті 26 Закону.
Тендерна пропозиція подається в електронному вигляді через електронну систему закупівель шляхом заповнення електронних форм з окремими полями, де зазначається інформація про ціну, інші критерії оцінки (у разі їх встановлення замовником), інформація від учасника процедури закупівлі про його відповідність кваліфікаційним (кваліфікаційному) критеріям, наявність / відсутність підстав, установлених у пункті 47 Особливостей і в тендерній документації, та шляхом завантаження:
 документів та/або інформацію, які подаються Учасником процедури закупівлі у відповідності до вимог визначених у Додатку № 1 до тендерної документації;
 документів та/або інформацію, які подаються Переможцем процедури закупівлі у відповідності до вимог визначених у Додатку № 2 до тендерної документації;
 документи, які підтверджують відповідність тендерної пропозиції учасника технічним, якісним, кількісним та іншим вимогам до предмета закупівлі, встановленим замовником у Додатку № 3;
 у разі якщо тендерна пропозиція подається об’єднанням учасників, до неї обов’язково включається документ про створення такого об’єднання;
 документи, які підтверджують повноваження особи на підписання тендерної пропозиції, якщо підписантом тендерної пропозиціє є не керівник учасника;
 інших документів та / або інформації визначені тендерною документацією та додатками.


Згідно ч. 2 ст. 16 Закону України «Про публічні закупівлі» № 922-VIII від 25.12.2015 (далі – Закон) Замовник установлює один або декілька з таких кваліфікаційних критеріїв:
1) наявність в учасника процедури закупівлі обладнання, матеріально-технічної бази та технологій;
2) наявність в учасника процедури закупівлі працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід;
3) наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів);
4) наявність фінансової спроможності, яка підтверджується фінансовою звітністю.
В п. 3 додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі» на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям згідно статті 16 Закону Замовником була встановлений один критерій, а саме наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Учасники повинні самостійно завантажити в електронну систему закупівель для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) – сканована копія попередньо укладеного договору на постачання аналогічного товару, з усіма додатками та невід’ємними їх частинами, та документів, що підтверджують його повне виконання (актів або накладних), із зазначенням в них дати і номеру договору. Згідно даної закупівлі, аналогічним товаром є модульна збірно-розбірна споруда (їдальня).
ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» завантажило в електронну систему закупівель Договір №04-04/2025 від 04 квітня 2025 року (далі – Договір) укладеного з ТОВ «ШОБЕЛІ УКРАЇНА». На підтвердження виконання Договору завантажено акт приймання-передачі від 09.05.2025 року.
ТОВ «Партнер-ВС» за час своєї господарської діяльності має велику кількість укладених Договорів з державними замовниками та державними замовниками в сфері оборони. Маючи великий досвід в закупівлях оголошених за допомогою електронної системи та без застосовування електронної закупівлі легко орієнтується в змісті договорів укладених з державними замовниками.
Проаналізувавши положення вказаного Договору №04-04/2025 від 04.04.2025 року, який був завантажений ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» в систему електронних закупівель в складі своєї тендерної пропозиції на підтвердження кваліфікаційного критерію, можна дійти висновку, що вказаний аналогічний договір на постачання аналогічного товару (модульної збірно-розбірної споруди (їдальні) укладений формально, а Замовником не перевірено належним чином ні зміст вказаного договору, ні його виконання.
Так, відповідно п.1.1. Договору Постачальник зобов’язується в порядку та умовах визначених цим Договором поставити та передати у власність Замовника збірно-розбірну модульну споруду «Будівля мобільна побутова» у кількості 1 комплект (далі – Товар), а Замовник прийняти й оплатити товар, який постачається згідно з умовами цього Договору.
Проаналізувавши детально зміст даного Договору необхідно звернути увагу на наступне:
- п. 3.3. Договору Ціна цього договору може бути зменшена за взаємною згодою Сторін, залежно від зміни обсягів фактичного бюджетного фінансування Замовника;
- згідно пп. 7.2.5 п. 7.2. Замовник звільняється від відповідальності за несвоєчасну сплату товару у разі ненадходження коштів на рахунки;
- згідно п.3 Додатку №2 до Договору «Технічне завдання на розробку збірно-розбірної модульної споруди «Будівля мобільна побутова» Замовником є Фермерське господарство «Доля».
Виходячи зі змісту Договору він має бути укладений з державним замовником котрий є розпорядником бюджетних коштів, але жодних чином не з юридичною особою котра має форму товариства з обмеженою відповідальністю. Товариство з обмеженою відповідальністю це - одна з найпоширеніших організаційно-правових форм підприємств в Україні, де статутний капітал поділений на частки, а учасники відповідають за зобов'язаннями лише в межах своєї частки. Тобто, дана організаційно-правова форма підприємства жодним чином не може бути розпорядником бюджетних коштів.
Аналізуючи попередні закупівлі Замовника, складається таке відчуття, що йому все одно кого визнавати переможцем і зовсім не цікавий зміст документів котрі Учасники завантажують в систему в складі своєї тендерної пропозиції, що Договора можуть бути фіктивними, документи «намальовані на колінах», головне, щоб звучало словосполучення модульна збірно-розбірна споруда, без перевірки виконання договору.
Кваліфікаційні критерії – це вимоги, які замовник публічної закупівлі встановлює до учасників, щоб переконатися, що вони можуть належно надати послуги чи роботи або постачати товари у потрібному обсязі. Ці критерії допомагають замовнику відібрати найбільш компетентних учасників, які можуть успішно виконати закупівлю.
Критерій "аналогічний договір" у публічних закупівлях – це кваліфікаційний критерій, який замовник може вимагати від учасників, щоб підтвердити їхній досвід виконання схожих договорів. Цей критерій перевіряє, чи має учасник досвід виконання договорів, що мають подібний предмет закупівлі, що вказує на його спроможність виконати поточну закупівлю.
Тому можна зробити висновок, що Замовник порушує вимоги статті 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» котра дає йому можливість залучити до закупівлі лише надійних Учасників, які мають досвід та можуть надати впевненість в своєчасній поставці якісного товару.
Вважаємо, що Замовник визнав переможцем ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» не дослідивши належним чином його тендерну пропозицію.
Також, окрему увагу постійно діючої адміністративної колегії потрібно звернути на наступні порушення.
Згідно п. 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовник вимагає завантаження учасником в складі своєї тендерної пропозиції документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі зазначеним в Додатку 3 до тендерної документації:
- чинну ліцензію або документ дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом;
- технічний паспорт (проект технічного паспорту) виробника на товар, що пропонується;
- сертифікат відповідності (якості) або аналогічний документ, що підтверджує якість товару.
Відповідно до сертифікату відповідності на товар котрий був наданий ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» виробником такого товару є «Villa Yapi Prefabrik».
ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» завантажено технічний паспорт та інструкція з експлуатації модульна збірно-розбірна споруда (їдальня) за кодом ДК 021:2015 – 44210000-5 Конструкції та їх частини. Даний паспорт був розроблений ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» з зазначенням інформації про дату та підпис директором Підприємства та адресою виробництва 04202, КИЇВСЬКА ОБЛ., МІСТО КИЇВ, ВУЛИЦЯ КАЛНИШЕВСЬКОГО ПЕТРА, БУДИНОК 6, ПРИМІЩЕННЯ 65 і всіма реквізитами Учасника, а не дійсного виробника товару. Зазначений технічний паспорт не містить підпису ні Виробника, ні Учасника закупівлі, що дає підстави стверджувати про недійсність вказаного паспорта, а отже введення в оману Замовника Учасником закупівлі.
Враховуючи вищевикладене Учасник не надав належний технічний паспорт, чим в свою чергу не виконав вимогу Замовника. Згідно умов чинного законодавства України Замовник мав відхилити дану тендерну пропозицію, а не визнавати ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» переможцем.
Не можемо не звернути увагу, на той факт, що в нашій державі з 24 лютого 2022 року введений воєнний стан через мовномаштабне вторгнення російської федерації на територію України. За три роки боротьби нашої країни з окупантом державний замовник в сфері оборони вибирає для будування споруд в яких будуть перебувати військовослужбовці компанію ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» в якій засновник Мамедов Вячеслав Анатолійович одночасно є засновником ТОВ «ГВ» котре має кінцевого бенефіціарного власника та засновників громадянку російської федерації Серебрянська Маргарита Вікторівна.
Додатково зазначаємо, що відповідно абзацу 15 пункту 47 Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування, затверджених постановою Кабміну від 12.10.2022 № 1178 (далі – Особливості) передбачає, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5,6 і 12 цього пункту.
У відповідності до зазначеної норми, у переможця процедури закупівлі виникає обов’язок виконати вимоги, які встановленні законодавцем щодо строків (чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю), способу подання документів (шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель) та вимог, які встановленні у тендерній документації Замовником.
Відповідно Додатку 2 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Переможцем процедури закупівлі» Переможець (юридична особа) повинна надати наступні документи:
- повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» сформований у паперовій або електронній формі, що містить інформацію про відсутність судимості або обмежень, передбачених кримінальним процесуальним законодавством України щодо керівника учасника процедури закупівлі. Документ повинен бути не більше тридцятиденної давнини від дати подання документа;
- надати відповідну інформацію в довільній формі про право підписання договору про закупівлю: протокол/рішення про призначення керівника, наказ про призначення керівника та довіреність або доручення (у разі підписання іншою уповноваженою особою Учасника) на вчинення правочинів.
09 червня 2025 року ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» в електронну систему закупівель завантажив документи Переможця:
- інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення;
- витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості».

Учасником ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» як переможцем закупівлі не завантажено будь-якого документа про право підписання договору про закупівлю, як того вимагав Замовник.
Підсумовуючи викладене, вбачається очевидна невідповідність тендерної пропозиції ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» вимогам тендерної документації, а Замовником визнано його переможцем закупівлі та опубліковано намір про укладання договору із порушеннями законодавства про публічні закупівлі. Зазначені дії Замовника є порушенням принципів здійснення закупівель, передбачених ст.5 Закону, зокрема, недискримінація учасників та рівне ставлення до них, об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі.
Вимоги: Зобов’язати замовника скасувати рішення про визначення переможця процедури закупівлі та повідомлення про намір укласти договір
Вимога
Є відповідь

Неправомірне рішення Замовника

Номер: ea5700e962e04626a7dfe2b22d29c6d4
Ідентифікатор запиту: UA-2025-05-26-009390-a.a1
Назва: Неправомірне рішення Замовника
Вимога:
Замовником (ГОЛОВНИЙ ЦЕНТР ПІДГОТОВКИ ОСОБОВОГО СКЛАДУ ДЕРЖАВНОЇ ПРИКОРДОННОЇ СЛУЖБИ УКРАЇНИ ІМЕНІ ГЕНЕРАЛ-МАЙОРА ІГОРЯ МОМОТА(ВІЙСЬКОВА ЧАСТИНА 9930)) було прийнято незаконне рішення, а саме визнано переможцем закупівлі UA-2025-05-26-009390-a Учасника ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ». В п. 3 додатку 1 до тендерної документації «Перелік документів та/або інформації, які подаються Учасником процедури закупівлі» на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям згідно статті 16 Закону Замовником була встановлений один критерій, а саме наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). Учасники повинні самостійно завантажити в електронну систему закупівель для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) – сканована копія попередньо укладеного договору на постачання аналогічного товару, з усіма додатками та невід’ємними їх частинами, та документів, що підтверджують його повне виконання (актів або накладних), із зазначенням в них дати і номеру договору. Згідно даної закупівлі, аналогічним товаром є модульна збірно-розбірна споруда (їдальня). ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» завантажило в електронну систему закупівель Договір №04-04/2025 від 04 квітня 2025 року ( далі – Договір) укладеного з ТОВ «ШОБЕЛІ УКРАЇНА». На підвердження виконання Договору завантажено акт приймання-передачі від 09.05.2025 року. ТОВ «Партнер-ВС» за час своєї господарської діяльності має велику кількість укладених Договорів з державними замовниками та державними замовниками в сфері оборони. Маючи великий досвід в закупівлях за допомогою електронної системи та без застосовування електронної закупівлі легко орієнтується в змісті договорів укладених з державними замовниками. Не минуло й нашої уваги зміст Договору №04-04/2025 від 04.04.2025 року, який був завантажений ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» в систему електронних закупівель в складі своєї тендерної пропозиції. Відповідно п.1.1. Договору Постачальник зобов’язується в порядку та умовах визначених цим Договором поставити та передати у власність Замовника збірно-розбірну модульну споруду «Будівля мобільна побутова» у кількості 1 комплект (далі – Товар), а Замовник прийняти й оплатити т, який постачається згідно з умовами цього Договору. Вивчивши більш детально зміст даного Договору було помічено пару цікавих моментів, а саме: - п. 3.3. Договору Ціна цього договору може бути зменшена за взаємною згодою Сторін, залежно від зміни обсягів фактичного бюджетного фінансування Замовника; - згідно пп. 7.2.5 п. 7.2. Замовник звільняється від відповідальності за несвоєчасну сплату товару у разі ненадходження коштів на рахунки; - згідно п.3 Додатку №2 до Договору «Технічне завдання на розробку збірно-розбірної модульної споруди «Будівля мобільна побутова» Замовником є Фермерське господарство «Доля». Виходячи зі змісту Договору він має бути укладений з державним замовником котрий є розпорядником бюджетних коштів, але жодних чином не з юридичною особою котра має форму товариства з обмеженою відповідальністю. Товариство з обмеженою відповідальністю це - одна з найпоширеніших організаційно-правових форм підприємств в Україні, де статутний капітал поділений на частки, а учасники відповідають за зобов'язаннями лише в межах своєї частки. Тобто, дана організаційно-правова форма підприємства жодним чином не може бути розпорядником бюджетних коштів. Аналізуючи ваші попередні закупівлі шановний Замовнику, складається таке відчуття, що Вам все одно кого визнавати переможцем і зовсім не цікавий зміст документів котрі Учасники завантажують в систему в складі своєї тендерної пропозиції, що Договора можуть бути фіктивними, документи «намальовані на колінах», головне, щоб звучало словосполучення модульна збірно-розбірна споруда. Кваліфікаційні критерії – це вимоги, які замовник публічної закупівлі встановлює до учасників, щоб переконатися, що вони можуть належно надати послуги чи роботи або постачати товари у потрібному обсязі. Ці критерії допомагають замовнику відібрати найбільш компетентних учасників, які можуть успішно виконати закупівлю. Критерій "аналогічний договір" у публічних закупівлях – це кваліфікаційний критерій, який замовник може вимагати від учасників, щоб підтвердити їхній досвід виконання схожих договорів. Цей критерій перевіряє, чи має учасник досвід виконання договорів, що мають подібний предмет закупівлі, що вказує на його спроможність виконати поточну закупівлю. Тоді постає питання, для чого ж Замовник застосовує статтю 16 ЗУ «Про публічні закупівлі» котра дає йому можливість залучити до закупівлі лише надійних Учасників котрі мають досвід та можуть надати впевненість в своєчасній поставці якісного товару коли готовий визнати переможцем будь-якого учасника не дослідивши в такий час належним чином його тендерну пропозицію? Згідно п. 3 Додатку 1 до тендерної документації Замовник вимагає завантаження учасником в складі своєї тендерної пропозиції документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі зазначеним в Додатку 3 до тендерної документації: - чинну ліцензію або документ дозвільного характеру на провадження виду господарської діяльності, якщо отримання дозволу або ліцензії на провадження такого виду діяльності передбачено законом; - технічний паспорт (проект технічного паспорту) виробника на товар, що пропонується; - сертифікат відповідності (якості) або аналогічний документ, що підтверджує якість товару. Відповідно до сертифікату відповідності на товар котрий був наданий ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» виробником такого товару є «Villa Yapi Prefabrik». ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» завантажено технічний паспорт та інструкція з експлуатації модульна збірно-розбірна споруда (їдальня) за кодом ДК 021:2015 – 44210000-5 Конструкції та їх частини. Даний паспорт був розроблений ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» з зазначенням інформації про дату та підпис директором Підприємства та адресою виробництва 04202, КИЇВСЬКА ОБЛ., МІСТО КИЇВ, ВУЛИЦЯ КАЛНИШЕВСЬКОГО ПЕТРА, БУДИНОК 6, ПРИМІЩЕННЯ 65 і всіма реквізитами Учасника, а не дійсного виробника товару. Але навіть не зважаючи на це технічний паспорт не містить підпису ні Виробника ні Учасника закупівлі. Враховуючи вищевикладене Учасник не надав належний технічний паспорт, чим в свою чергу не виконав вимогу Замовника. Згідно умов чинного законодавства України Замовник мав відхилити дану тендерну пропозицію, а не визнавати ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» переможцем. Не можемо не звернути увагу, на той факт, що в нашій державі з 24 лютого 2022 року введений воєнний стан через мовномаштабне вторгнення російської федерації на територію України. За три роки боротьби нашої країни з окупантом державний замовник в сфері оборони вибирає для будування споруд в яких будуть перебувати військовослужбовці компанію ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» в якій засновник Мамедов Вячеслав Анатолійович одночасно є засновником ТОВ «ГВ» котре має серед засновників та кінцевого бенефіціарного власника громадянку російської федерації Серебрянська Маргарита Вікторівна.
Пов'язані документи:

Документів не завантажено.

Вирішення: З урахуванням призупинення строків у процедурі закупівлі UA-2025-05-26-009390-a у зв’язку з поданням скарги надаєм відповідь на вимогу: Предметом Договору була модульна збірно-розбірна споруда, але не ЇДАЛЬНЯ, як зазначено у вимозі Замовника до ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ». Відповідно до пункту 28 Особливостей Тендерна документація формується замовником відповідно до вимог статті 22 Закону з урахуванням цих Особливостей. У тендерній документації зазначаються: один або кілька кваліфікаційних критеріїв відповідно до статті 16 Закону з урахуванням положень цих особливостей та інформація про спосіб підтвердження відповідності учасників процедури закупівлі установленим критеріям і вимогам згідно із законодавством. Відповідно пункту 15 Особливостей предмет закупівлі визначається замовником відповідно до вимог Закону України «Про публічні закупівлі» та Порядку визначення предмета закупівлі, затвердженого наказом Мінекономіки від 15 квітня 2020 року № 708 (далі - Порядок), зокрема: пунктом 22 частини 1 статті 1 Закону вказано, що предмет закупівлі - товари, роботи чи послуги, що закуповуються замовником у межах єдиної процедури закупівлі або в межах проведення спрощеної закупівлі, щодо яких учасникам дозволяється подавати тендерні пропозиції/пропозиції або пропозиції на переговорах (у разі застосування переговорної процедури закупівлі). Предмет закупівлі визначається замовником у порядку, встановленому Уповноваженим органом, із застосуванням Єдиного закупівельного словника, затвердженого наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749; пунктом 3 розділу І Порядку, відповідно до якого предмет закупівлі товарів визначається за показником четвертої цифри класифікатора ДК 021:2015; пунктом 5 розділу І Порядку, який передбачає, що у разі відсутності конкретного коду необхідно застосовувати найбільш наближений код з урахуванням функціональних, технічних та експлуатаційних характеристик товару. Відповідно до Розділу 2 Загальні положення Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015 затверджений наказом Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 23 грудня 2015 року № 1749 основний словник базується на системі кодів, що мають ієрархічну структуру і складаються з дев’яти цифр; групи цифр, у свою чергу, відповідають найменуванню, що описує товари, роботи і послуги, які становлять предмет контракту. Останні три цифри коду дають більший ступінь деталізації в межах кожної категорії, що описує товар. Клас Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015:44210000-5: «Конструкції та їх частини» чітко не описує предмет закупівлі Замовника «Модульна збірно-розбірна споруда (їдальня)», але визначено конкретно в назві категорії Єдиного закупівельного словника ДК 021:2015: 44211100-3: «Модульні та переносні споруди», і ця категорія входить до класу «Конструкції та їх частини» і відповідає предмету закупівлі Замовника, у зв’язку з цим Замовник прописує у своїй затвердженій тендерній документації два коди державного класифікатора «Єдиного закупівельного словника»: по четвертому знаку, а саме 44210000-5, якому відповідає предмет закупівлі. Враховуючи вище викладене, процедура закупівлі «Модульна збірно-розбірна споруда (їдальня)» відбувається за кодом категорії 021:2015: 44211100-3: «Модульні та переносні споруди», що входить до класу 021:2015:44210000-5: «Конструкції та їх частини» (Оголошення про проведення відкритих торгів, Додаток 2). Відповідно частини 2 статті 16 Закону Замовник вибирає одну із кваліфікаційних критерій. Враховуючи Рекомендації Антимонопольного комітету України від 23 липня 2021 №18-рк, при оприлюдненні Закупівлі Замовник вибрав як кваліфікаційну критерію - наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів). При цьому, в жодному нормативно-правовому акті не має визначення, що таке «аналогічний договір» та переліку документів, які підтверджують наявність такого кваліфікаційного критерію. Згідно абзацу 1 пункту 2 наказу Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільськогосподарського України №275 від 18.02.2020 року, є визначення, що таке аналогічний товар - це товари, які, не будучи ідентичними, мають подібні характеристики і складаються зі схожих компонентів, що дозволяє їм виконувати одні і ті ж функції та (або) бути технічно взаємозамінними. Тобто, Замовник, залежно від свого предмету закупівлі самостійно в тендерній документації встановлює, що вважатиметься аналогічним договором, при цьому він повинен дотримуватись частини 4 статті 5 Закону – Замовники не мають права встановлювати жодних дискримінаційних вимог до учасників. 26.05.2025 року Замовником оприлюднено процедуру закупівлі відкриті торги з особливостями - «Модульна збірно-розбірна споруда (їдальня)», за кодом ДК 021:201:44210000–5: Конструкції та їх частини (021:2015: 44211100-3: «Модульні та переносні споруди»). Предметом закупівлі Замовник визначив «Модульна збірно-розбірна споруда (їдальня)» та Додатком 1 до тендерної документації (Додаток 3 Кваліфікаційні критерії) визначив конкретні вимоги до даного предмета. Згідно вимог тендерної документації додатку №1 Перелік документів та/або інформації (далі – Додаток 1 до ТД), які подаються Учасником процедури закупівлі зазначалось що на підтвердження відповідності кваліфікаційним критеріям згідно статті 16 Закону Учасники повинні самостійно завантажити в електронну систему закупівель скановані копії таких документів: - для підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) – сканована копія попередньо укладеного договору на постачання аналогічного товару, з усіма додатками та невід’ємними їх частинами, та документів, що підтверджують його повне виконання (актів або накладних), із зазначенням в них дати і номеру договору. Тобто, тендерною документацією Замовника передбачено підтвердити досвід виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів), зокрема, надати попередньо укладений договір на постачання аналогічного товару, не ідентичного товару. Підсумовуючи вище сказане, якщо предмет закупівлі у запропонованому Учасником аналогічному договорі, відповідає визначенню аналогічного товару та підпадає під код ДК, згідно якого проводиться закупівля Замовника, такий договір буде вважатись аналогічним договором. На підтвердження наявності документально – підтвердженого досвіду виконання аналогічного (аналогічних) за предметом закупівлі договору (договорів) є його повне виконання (актів або накладних), із зазначенням в них дати і номеру договору. Аналогічний договір № 04-04/2025 від 04.04.2025 року, файл в електронній системі закупівель «Аналогічний договір. pdf» (далі – Договір №04-04/2025, Додаток 4) укладений із ТОВ «ШОБЕЛІ УКРАЇНА» за предметом закупівлі, що вказаний у Специфікації договору – Модульна збірно-розбірна споруда «Будівля мобільна побутова». ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» завантажив акт приймання-передачі від 09.05.2025 року. У акті приймання-передачі до Договору №04-04/2025 від 04 травня 2025 року (Додаток 5) є посилання на дату і номер Договору, що і вимагалось Додатком 1 до ТД Замовника. В повноваженнях Замовника не передбачено визначення аналогічного договору фіктивним. Скаржник також не може самостійно визначати договір іншої установи, підприємства чи організації фіктивним (недійсним). Замовник не є слідчим органом. Це є сфера відповідальності Учасника. Тільки суд виносить рішення про визнання договору фіктивним (недійсним). В повноваженнях Замовника не передбачено перевірку технічних характеристик предмету закупівлі аналогічного товару і суми договору між зареєстрованими товариствами з обмеженою відповідальністю. Враховуючи вище викладене, Договір №04-04/2025 від 04 травня 2025 року відповідає вимогам Додатку 1 до ТД Замовника. Згідно п.3 Додатку 1 до тендерної документації Замовник вимагає завантаження учасником в складі своєї тендерної пропозиції документи, що підтверджують відповідність тендерної пропозиції Учасника технічним, якісних та кількісних характеристик предмету закупівлі зазначеним в Додатку 3 до тендерної документації, зокрема, але не виключно, технічний паспорт (проект технічного паспорту) виробника на товар, що пропонується та сертифікат відповідності (якості) або аналогічний документ, що підтверджує якість товару. Відповідно до сертифікату відповідності на товар, що був наданий ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» в складі тендерної пропозиції, виробником такого товару є Villa Yapi Prefabrik. Враховуючи, що оригінал технічного паспорту формується вже на готовий виріб, постачальник має його сформувати і затвердити вже після остаточного виготовлення. Підзавантажений учасником документ, згідно інформації, що зазначена у ньому, повністю відповідає заданим технічним характеристикам. Замовником не було вказано, що він має бути з оригінальними підписами. Це є сфера відповідальності Учасника, він відповідає за достовірність наданої інформації. Тому будь-які порушення в частині технічного паспорту відсутні. Також звертаєм Вашу увагу, що керуючись Особливостями та ЗУ «Про публічні закупівлі» Замовником перевіряється інформація про підтвердження відсутності підстав, визначених пунктом 47 Особливостей (крім підпунктів 1 і 7) у відкритих реєстрах щодо керівника (та/або підписанта) та кінцевого бенефіціарного власника. Підстави для відхилення на дату визначення переможця в відкритих реєстрах відсутні. ТОВ «ГВ» не є Учасником Закупівлі, у зв’язку із цим питання щодо його пов’язаності із ТОВ «ГЛОБАЛУКРСТРОЙ» не розглядається Замовником.
Статус вимоги: Відхилено