-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
Бензин марки А-92, А-95, дизельне паливо (талони) на основі CPV за ДК 021:2015 – 09130000-9 нафта і дистиляти (09132000-3 – бензин, 09134200-9 - дизельне паливо)
Призупинено
8 893 260.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 88 932.60 UAH
мін. крок: 1% або 88 932.60 UAH
Період оскарження:
26.05.2025 13:33 - 31.05.2025 00:00
Скарга
Задоволена, очікує виконання
КЕП
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Номер:
b5ac68e91eb3482ba604c9a3f219d5b4
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-26-006949-a.a1
Назва:
Скарга на неправомірні умови тендерної документації
Скарга:
У тендерній документації щодо закупівлі UA-2025-05-26-006949-a, затвердженій рішенням уповноваженої особи замовника (Комунальне підприємство Кам’янської міської ради «ДОБРОБУТ»), протокол від 26.05.2025 № 36 (далі – Тендерна документація), встановлено умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є неправомірними, і як наслідок, унеможливлюють результативну участь у закупівлі окремих учасників (в т.ч., ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ»).
В наслідок таких дій замовника порушене право ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» на участь у процедурі закупівлі на недискримінаційних засадах, право на об’єктивне та неупереджене визначення переможця процедури закупівлі, право на відкритість та прозорість на всіх стадіях закупівель.
В наслідок таких дій замовника, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» незаконно позбавлене можливості перемогти у процедурі закупівлі, а також порушено інтереси ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», пов’язані з можливістю отримання законної вигоди в наслідок виконання договору про закупівлю, укладеного за результатами процедури закупівлі.
Пов'язані документи:
Учасник
- ТД (бензин А-95, 92, ДП) на 2025 - 2026 рік.pdf 29.05.2025 12:11
- Договір ПАТ УКРНАФТА.pdf 29.05.2025 12:11
- Зразки талонів.pdf 29.05.2025 12:11
- sign.p7s 29.05.2025 12:11
- рішення від 02.06.2025 № 8681.pdf 02.06.2025 17:31
- Інформація про резолютивну частину рішення від 09.06.2025 № 9160.pdf 10.06.2025 11:50
- рішення від 09.06.2025 № 9160.pdf 11.06.2025 17:02
- 6. лист про номінал для Транспорт.pdf 04.06.2025 12:30
- пояснення УО по скарзі до АМКУ_02.06.2025 8681.doc 04.06.2025 12:30
- 7. лист про номінали для Лікарні АЗС MANGO.pdf 04.06.2025 12:30
- 5. лист про номінали для КП АУЛИ.pdf 04.06.2025 12:30
- 3. довідка від 03.06.25.PDF 04.06.2025 12:30
- 2. рішення 233 в частині прибирання.pdf 04.06.2025 12:30
- 4. мапа АЗС правий берег м. Камянське.pdf 04.06.2025 12:30
- 1. 236 конкурс 2022_Рішення.pdf 04.06.2025 12:30
- пояснення УО по скарзі до АМКУ_02.06.2025 8681.pdf 04.06.2025 12:30
- пояснення УО по скарзі до АМКУ_02.06.2025 8681.pdf.asice.zip 04.06.2025 13:49
- 320-33250-25_ухвала відкриття.zip 09.07.2025 11:10
Дата прийняття скарги до розгляду:
29.05.2025 16:17
Дата розгляду скарги:
09.06.2025 10:00
Місце розгляду скарги:
Антимонопольний комітет України
Дата прийняття рішення про прийняття скарги до розгляду:
02.06.2025 17:32
Дата прийняття рішення по скарзі:
11.06.2025 17:03
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
ca0450260d0e497aaa999dac4366fa36
Заголовок пункту скарги:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-26-006949-a містить умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, оскільки унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на закупівлю
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Тип порушення:
Підстави для відмови в участі у процедурі закупівлі
Опис суті пункту скарги:
Товариство з обмеженою відповідальністю «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» (04053, м. Київ, провулок Несторівський, 3-5; тел. +38 044 239 1480) має намір взяти участь у закупівлі UA-2025-05-26-006949-a, оголошеній Комунальним підприємством Кам’янської міської ради «ДОБРОБУТ» (далі – Замовник). Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-26-006949-a містить умови, згідно з якими:
1. Встановлено додаткові вимоги до паливних талонів, які не передбачені законодавством.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо додаткових вимог до паливних талонів.
Відповідно до умов Додатку 3 до Тендерної документації, «Учасник повинен мати єдині зразки талонів, по яких буде можливість заправки по всіх запропонованих АЗС. Талони повинні бути номіналом 5, 15, 20 літрів […]».
Зі змісту зазначених умов вбачається, що замовник допускає до участі у закупівлі лише тих учасників, які зможуть запропонувати талони усіх перелічених номіналів, а саме, 5л, 15л, 20л. Також вбачається, що тендерні пропозиції учасників, які не зможуть запропонувати талони усіх зазначених номіналів, будуть відхилені Замовником.
З цього приводу слід зазначити, що для участі у закупівлі UA-2025-05-26-006949-a, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати партнерські АЗС «UKRNAFTA», власником яких є ПАТ «УКРНАФТА». При цьому, правовою підставою для здійснення відпуску палива на АЗС «UKRNAFTA» на підставі талонів, емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є Договір про партнерство та поставку від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25, укладений між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та ПАТ «УКРНАФТА».
Зазначеним Договором визначено, що:
- перелік АЗС, ня яких може бути здійснених відпуск палива, визначений у Додатку № 1 до Договору (пункт 1.1. Договору);
- […] Особа, що звертається на АЗС за отриманням Товару з використанням бланку-дозволу вважається належним пред’явником, окрім випадків, коли бланк-дозволу недійсний та/або який не має належних знаків захисту, вказаних в Додатку № 2 (пункт 1.2. Договору);
- Бланк-дозволу (талон) – паперовий бланки, який є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, містять обов’язкові реквізити, та мають визначені ступені захисту, вказані у Додатку № 2 […] (пункт 1.3. Договору);
- Дійсний бланк-дозволу – бланк-дозволу, який при пред’явленні був позитивно ідентифікований (дозволений для обслуговування) в програмному апаратному комплексі і термін дії якого на момент пред’явлення не закінчився (пункт 1.8. Договору);
- […] Передача Товару Постачальником здійснюється шляхом його відпуску через мережу АЗС, визначену у п. 1.1. даного Договору, по факту пред’явлення Покупцем (фактичним держателем) ДІЙСНИХ бланків-дозволу (пункт 2.1. Договору);
- Постачальник НЕ ПРОВОДИТЬ відпуск Товару по погашеному та/або НЕДІЙСНОМУ бланку-дозволу (пункт 3.9. Договору);
- Постачальник зобов’язаний НЕ ЗДІЙСНЮВАТИ відпуск Товару, зокрема, у випадку пред’явлення бланків-дозволів, що є підробленим чи викликає сумніви щодо його відповідності або термін якого скінчився (не відповідає зразкам, наведеним у Додатку № 2 до Договору (пункт 4.1.6. Договору).
При цьому, Додатком № 2 до Договору НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО талонів номіналом 5л. Навіть у разі здійснення ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» емісії паливних талонів номіналом 5л, або талонів інших номіналів, не передбачених Договором, їх обслуговування на АЗС «UKRNAFTA» здійснюватися не буде, оскільки такі номінали не передбачені Договором та не будуть позитивно ідентифіковані (дозволені для обслуговування) в програмному апаратному комплексі, за допомогою якого здійснюється обслуговування талонів.
За таких умов, взяти участь у закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати талони/скретч картки)номіналом саме 5л, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» є емітентом талонів, зокрема, на бензин А-95 та дизельне паливо, відпуск товару за якими здійснюється відповідно до вимог Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за № 805/15496, а також відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442.
Невідповідність талонів, які емітує ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», вимогам Замовника щодо наявності талонів номіналом 5 літрів, призведе до відхилення тендерної пропозиції, яку буде подано ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Отже, встановлення Замовником таких вимог може призвести до ПОРУШЕННЯ ВИМОГ частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-26-006949-a.
2. Договір з ПАТ «УКРНАФТА».
3. Зразки талонів.
1. Встановлено додаткові вимоги до паливних талонів, які не передбачені законодавством.
Зазначені умови є такими, що не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства, є дискримінаційними, та унеможливлюють результативну участь у закупівлі ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
З цього приводу слід зауважити наступне.
1. Щодо додаткових вимог до паливних талонів.
Відповідно до умов Додатку 3 до Тендерної документації, «Учасник повинен мати єдині зразки талонів, по яких буде можливість заправки по всіх запропонованих АЗС. Талони повинні бути номіналом 5, 15, 20 літрів […]».
Зі змісту зазначених умов вбачається, що замовник допускає до участі у закупівлі лише тих учасників, які зможуть запропонувати талони усіх перелічених номіналів, а саме, 5л, 15л, 20л. Також вбачається, що тендерні пропозиції учасників, які не зможуть запропонувати талони усіх зазначених номіналів, будуть відхилені Замовником.
З цього приводу слід зазначити, що для участі у закупівлі UA-2025-05-26-006949-a, ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» має намір запропонувати партнерські АЗС «UKRNAFTA», власником яких є ПАТ «УКРНАФТА». При цьому, правовою підставою для здійснення відпуску палива на АЗС «UKRNAFTA» на підставі талонів, емітентом яких є ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», є Договір про партнерство та поставку від 01.04.2025 № 24/02/1578-МТР/25, укладений між ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» та ПАТ «УКРНАФТА».
Зазначеним Договором визначено, що:
- перелік АЗС, ня яких може бути здійснених відпуск палива, визначений у Додатку № 1 до Договору (пункт 1.1. Договору);
- […] Особа, що звертається на АЗС за отриманням Товару з використанням бланку-дозволу вважається належним пред’явником, окрім випадків, коли бланк-дозволу недійсний та/або який не має належних знаків захисту, вказаних в Додатку № 2 (пункт 1.2. Договору);
- Бланк-дозволу (талон) – паперовий бланки, який є документом встановленого зразку та форми, одноразового використання, містять обов’язкові реквізити, та мають визначені ступені захисту, вказані у Додатку № 2 […] (пункт 1.3. Договору);
- Дійсний бланк-дозволу – бланк-дозволу, який при пред’явленні був позитивно ідентифікований (дозволений для обслуговування) в програмному апаратному комплексі і термін дії якого на момент пред’явлення не закінчився (пункт 1.8. Договору);
- […] Передача Товару Постачальником здійснюється шляхом його відпуску через мережу АЗС, визначену у п. 1.1. даного Договору, по факту пред’явлення Покупцем (фактичним держателем) ДІЙСНИХ бланків-дозволу (пункт 2.1. Договору);
- Постачальник НЕ ПРОВОДИТЬ відпуск Товару по погашеному та/або НЕДІЙСНОМУ бланку-дозволу (пункт 3.9. Договору);
- Постачальник зобов’язаний НЕ ЗДІЙСНЮВАТИ відпуск Товару, зокрема, у випадку пред’явлення бланків-дозволів, що є підробленим чи викликає сумніви щодо його відповідності або термін якого скінчився (не відповідає зразкам, наведеним у Додатку № 2 до Договору (пункт 4.1.6. Договору).
При цьому, Додатком № 2 до Договору НЕ ПЕРЕДБАЧЕНО талонів номіналом 5л. Навіть у разі здійснення ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» емісії паливних талонів номіналом 5л, або талонів інших номіналів, не передбачених Договором, їх обслуговування на АЗС «UKRNAFTA» здійснюватися не буде, оскільки такі номінали не передбачені Договором та не будуть позитивно ідентифіковані (дозволені для обслуговування) в програмному апаратному комплексі, за допомогою якого здійснюється обслуговування талонів.
За таких умов, взяти участь у закупівлі зможуть лише ті суб’єкти господарювання, які зможуть запропонувати талони/скретч картки)номіналом саме 5л, що є дискримінаційним по відношенню до ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ» є емітентом талонів, зокрема, на бензин А-95 та дизельне паливо, відпуск товару за якими здійснюється відповідно до вимог Інструкції про порядок приймання, транспортування, зберігання, відпуску та обліку нафти і нафтопродуктів на підприємствах і організаціях України, затвердженої Наказом Мінпаливенерго України, Мінтрансзв'язку України, Мінекономіки України, Держспоживстандарту України від 20.05.2008 № 281/171/578/155, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 02.09.2008 за № 805/15496, а також відповідно до Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 20.12.1997 № 1442.
Невідповідність талонів, які емітує ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», вимогам Замовника щодо наявності талонів номіналом 5 літрів, призведе до відхилення тендерної пропозиції, яку буде подано ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ».
Отже, встановлення Замовником таких вимог може призвести до ПОРУШЕННЯ ВИМОГ частини 4 статті 22 Закону України «Про публічні закупівлі», відповідно до якої тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників.
Перелік доказів:
1. Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-26-006949-a.
2. Договір з ПАТ «УКРНАФТА».
3. Зразки талонів.
×
-
Назва доказу:
Зразки талонів.
-
Повʼязаний документ:
Зразки талонів.pdf
-
-
Назва доказу:
Договір з ПАТ «УКРНАФТА».
-
Повʼязаний документ:
Договір ПАТ УКРНАФТА.pdf
-
-
Назва доказу:
Тендерна документація щодо закупівлі UA-2025-05-26-006949-a.
-
Повʼязаний документ:
ТД (бензин А-95, 92, ДП) на 2025 - 2026 рік.pdf
Вимоги:
Зобов'язати замовника внести зміни до тендерної документації
×
-
Зобов’язати замовника внести зміни до Тендерної документації щодо закупівлі UA-2025-05-26-006949-a, а саме, усунути зазначені вище умови, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними. Виконання зазначеної вимоги призведе до усунення умов Тендерної документації, які не ґрунтуються на вимогах чинного законодавства та є дискримінаційними, а також створить підстави для поновлення порушених під час здійснення Процедури закупівлі прав та інтересів ТОВ «УКРНАФТА-ПОСТАЧ», наведених вище.