-
Відкриті торги
-
Безлотова
-
КЕП
Розрахункове обґрунтування динамічних задач обладнання енергоблоку №5 ВП ЗАЕС
Завершена
3 120 000.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 0.5% або 15 600.00 UAH
мін. крок: 0.5% або 15 600.00 UAH
Період оскарження:
13.09.2018 11:46 - 04.10.2018 00:00
Вимога
Відхилено
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору
Номер:
06e3eff635cf4f1999cda8753897e406
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-09-13-000928-c.c2
Назва:
Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору
Вимога:
Відповідно вимог Тендерної документації, до внесення змін №1 27 вересня 2018 року, учаснику необхідно було підтвердити наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів за напрямками: виконання розрахунків на міцність елементів реактора ВВЕР-1000, виконання розрахунків обладнання на міцність при динамічних навантаженнях та міцність від сейсмічних впливів та розробка аналітично-чисельних процедур для розрахунків обладнання при динамічних та сейсмічних навантаженнях. Вищезазначені вимоги щодо аналогічного досвіду відповідали задачам та специфіці розрахунків, які планується виконати в рамках надання даних послуг. Після внесення змін в Тендерну документацію, Замовник виставив вимогу до потенційних учасників щодо підтвердження виконання аналогічних договорів за наступними напрямками: виконання розрахунків на міцність корпусу реактора та барботажного баку ВВЕР-1000, виконання розрахунків обладнання першого контуру ВВЕР-1000 на міцність від сейсмічних впливів або сейсмостійкість, розробка та побудова кінцево-елементних моделей обладнання першого контуру ВВЕР-1000. Вважаємо, що дані зміни в частині представлення аналогічного досвіду є необґрунтованими, та такими що штучно звужують коло потенційних учасників. На даний момент є лише одна компанія, яка може пройти успішно кваліфікацію по даним кваліфікаційним вимогам. Згідно з Додатком 2 до Тендерної документації (Технічні вимоги) «Розрахункове обґрунтування динамічних задач обладнання енергоблоку №5 ВП ЗАЕС» складається з трьох незалежних аналітичних досліджень, а саме: міцності елементів ББ при розриві трубопроводів скидання від ІЗП до ББ; впливу МПА на елементи ВКП реактора та оцінки їх віброміцності; сейсмостійкості КР із кришкою, опорними елементами, ВКП реактора та ТВЗ. В загальному випадку при розрахунковому обґрунтуванні міцності КР найбільш складним є розрахунок на опір крихкому руйнуванню (ОКР), особливо в частині аналізу аварійних режимів з термошоком під тиском. Саме ці дослідження вимагають від виконавця особливого досвіду виконання послуги. Обґрунтування міцності КР, що викладені в Технічних вимогах не мають істотних відмінностей в порівнянні з розрахунками іншого обладнання АЕС та виконуються з застосуванням одних і тих же нормативних та методичних документів. Як вбачається з Технічних вимог розрахунок на ОКР в даному дослідженні не вимагається. Цілковито незрозумілою також є вимога участі у завершених послугах конкретного обладнання корпусу реактора та барботажного баку саме ВВЕР-1000. Тому зміни Тендерної документації в частині підтвердження наявності документально підтвердженого досвіду виконання аналогічних договорів є надмірними та дискримінаційними щодо претендентів на надання даної технічної послуги. Відповідно до п. 4 ст. 22 Закону України «Про публічні закупівлі» Тендерна документація не повинна містити вимог, що обмежують конкуренцію та призводять до дискримінації учасників. Очевидні навмисні дії Замовника з метою «штучно» ліквідувати потенційних учасників та знизити рівень конкуренції, тим самим дати можливість прийняти участь у даних торгах «своїм учасникам». Вимагаємо від замовника відмінити зміни №1 до Тендерної документації в частині підтвердження досвіду виконання аналогічних договорів.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
28.09.2018 14:25
Вирішення:
Відповідь підготовлена підрозділом-ініціатором процедури закупівлі (ВП "Науково-технічний центр"):
В Тендерну документацію внесені зміни №1 від 27 вересня 2018 року до кваліфікаційних критеріїв «Наявність працівників відповідної кваліфікації, які мають необхідні знання та досвід» і «Наявність документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору».
Замість вимог:
• виконання розрахунків на міцність елементів реактора ВВЕР-1000;
• виконання розрахунків обладнання на міцність при динамічних навантаженнях та міцність від сейсмічних впливів;
• розробка аналітично-чисельних процедур для розрахунків обладнання при динамічних та сейсмічних навантаженнях,
до Тендерної документації внесені наступні вимоги:
• виконання розрахунків на міцність корпусу реактора та барботажного баку ВВЕР-1000;
• виконання розрахунків обладнання першого контуру ВВЕР-1000 на міцність від сейсмічних впливів або сейсмостійкість;
• розробка та побудова кінцево-елементних моделей обладнання першого контуру ВВЕР-1000.
Ці зміни виникли за результатами розгляду скарг в частині кваліфікаційних вимог до Тендерної документації закупівель, які проводить ДП НАЕК «Енергоатом», за наступними адресами веб-сторінок сайту Prozorro:
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-07-13-000524-c
https://prozorro.gov.ua/tender/UA-2018-07-18-001125-b
Внесені зміни з одного боку конкретизують в напрямках аналогічних договорів об’єкти аналізу, які вказані у п.1.4 Технічних вимог (залишено корпус реактора і барботажний бак енергоблоків ВВЕР-1000, при чому ВКП і опорні елементи реактора залишені повз уваги, як дуже специфічні об’єкти).
З другого боку внесені зміни розширюють можливості учасників під час надання документального підтвердження про їх відповідність кваліфікаційним критеріям (тобто максимально виключають дискремінаційність). Так, замість розрахунків на міцність при динамічних навантаженнях і сейсмічних впливах залишено тільки розрахунки на сейсміку, які зараз в змозі виконувати велика кількість підприемств. Крім того, замість досвіду розробки аналітично-чисельних процедур, як дуже специфічної роботи, залишені лише розробка та побудова кінцево-елементних моделей обладнання, що не є проблематичним для сучасних виконавців розрахунків на міцність.
Таким чином, внесені зміни до Тендерної документації надають більше можливостей для Замовників прийняти участь у закупівлі і обґрунтувати свої кваліфікаційні здібності. Крім того, внесені зміни більш детально конкретизують об’єкт закупівлі відповідно до Технічних вимог, що важливо для Замовника з точки зору отримання якісних послуг.
Статус вимоги:
Відхилено
Вимога
Відхилено
Залучення субпідрядних організацій
Номер:
beeafa4260e6419882ae47ddef68c8a3
Ідентифікатор запиту:
UA-2018-09-13-000928-c.a1
Назва:
Залучення субпідрядних організацій
Вимога:
У відповідності до діючого законодавства України учасник має право залучати субпідрядні організації до виконання певного обсягу робіт / надання послуг. Звертаємо увагу на той факт, що субпідрядники залучаються з метою виконати певний обсяг робіт з підтверджуючими кваліфікаційними документами, по яких організація-виконавець (учасник торгів) не має відповідної компетенції та/або ресурсів. У відповідності до положень статей 838, 893 Цивільного кодексу України та статті 319 Господарського кодексу України підрядник (організація-виконавець) має право, якщо інше не встановлено договором, залучити до виконання роботи інших осіб (субпідрядників), залишаючись відповідальним перед замовником за результат їхньої роботи. Замовник не має права пред’являти субпідряднику вимоги, пов’язані з порушенням договорів, укладених кожним з них з генеральним підрядником, а також прирівнювати його по правам та відповідальності до організації-виконавця (генерального підрядника). Норми кодексів є нормами прямої дії та не можуть бути скасовані або обмежені нормами інших законодавчих актів. Крім того, Проектом договору, який розроблений та доданий Замовником до Тендерної документації (Додаток №3 до ТД), передбачене безпосереднє залучення виконавцем (учасником-переможцем торгів) субпідрядників, а саме (витяг з проекту договору ТД): "3.7. В тому випадку, якщо в рамках даного договору виконуються послуги науково-дослідного, дослідно-конструкторського та технологічного характеру, ВИКОНАВЕЦЬ має право залучати до надання цих послуг інших осіб (субпідрядників) лише за попередньою письмовою згодою ЗАМОВНИКА та надає інформацію про фактичних виконавців з документальним підтвердженням їх спроможності надати відповідні послуги. 3.8. ВИКОНАВЕЦЬ несе перед ЗАМОВНИКОМ повну відповідальність за результати надання послуг інших осіб (субпідрядників)". При цьому в п. 7 "Інформація про субпідрядника" Розділу ІІІ "Інструкція з підготовки тендерної пропозиції" Тендерної документації відсутня жодна інформація про можливість залучення учасником субпідрядних організацій, а також відсутні вимоги щодо кваліфікаційних критеріїв щодо субпідрядних організацій. Кваліфікаційні критерії в частині наявності обладнання та матеріально-технічної бази, працівників відповідної кваліфікації та документально підтвердженого досвіду виконання аналогічного договору виставлені тільки для учасника, для субпідрядника такі критерії не визначені. Відповідно до попереднього рішення Антимонопольного комітету України від 21.09.2018 по Скарзі ТОВ "УкрЦНІІТМАШ" №UA-2018-07-13-000524-с.с1 в частині відсутності в Тендерній документації замовника виставлених кваліфікаційних критеріїв до субпідрядних організацій, при тому що законодавством України не заборонено їх залучення, а також Проектом договору замовника передбачено їх залучення, вимагаємо від замовника включити у склад Тендерної документації інформацію про субпідрядника, яку необхідно надати учаснику торгів, та визначити в Тендерній документації кваліфікаційні критерії, які відносяться до субпідрядних організацій.
Пов'язані документи:
Документів не завантажено.
Дата подачі:
21.09.2018 13:09
Вирішення:
Відповідь підготовлена підрозділом-ініціатором процедури закупівлі (ВП "Науково-технічний центр"):
Відповідно ч. 1 ст. 16 Закону України "Про публічні закупівлі" від 25.12.2015 № 922-VIII (далі - Закон) зазначено, що Замовник вимагає від учасників подання ними документально підтвердженої інформації про їх відповідність кваліфікаційним критеріям.
Згідно п. 35 ч. 1 ст. 1 Закону учасником є фізична особа, у тому числі фізична особа - підприємець, юридична особа (резидент або нерезидент), яка подала тендерну пропозицію або взяла участь у переговорах у разі застосування переговорної процедури закупівлі.
Таким чином, в рамках чинного законодавства України оцінка від-повідності учасників кваліфікаційним критеріям, встановленим у тендерній документації, буде відбуватись без врахування документів наданих субпідрядними організаціями.
Статус вимоги:
Відхилено