-
Відкриті торги з особливостями
-
Однолотова
-
КЕП
- 1
Розроблення проєктної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт міжнародної автомобільної дороги державного значення М-01 Київ – Чернігів – Нові Яриловичі (на Гомель), км 61+160 – км 66+784, Чернігівська область». Коригування (ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування)
Категорія замовників: 3) підприємства, установи, організації, зазначені у пункті 3 частини першої Ст.2 ЗУ "Про публічні закупівлі". Служба відновлення та розвитку інфраструктури у Чернігівській області, 14005 м.Чернігів, вул. Київська,17, код ЄДРПОУ 25901106. Усі документи пропозиції, що підготовлені безпосередньо Учасником повинні бути складені українською мовою .
Завершена
4 238 888.00
UAH з ПДВ
мін. крок: 1% або 42 388.88 UAH
мін. крок: 1% або 42 388.88 UAH
Період оскарження:
26.05.2025 12:29 - 07.06.2025 00:00
Скарга
Скасована
КЕП
Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Номер:
45fa9aebddf14566986869cd3a0b43e5
Ідентифікатор запиту:
UA-2025-05-26-005456-a.a1
Назва:
Скарга про порушення законодавства в сфері публічних закупівель
Скарга:
ТОВ «ДОРТРАНС» не погоджується з рішенням Замовника викладеним у Протоколі, оскільки вважає, що Пропозиція ТОВ «ДОРТРАНС» повністю відповідала умовам тендерної документації (надалі – Документація) та була відхилена безпідставно.
Замовником були порушені принципи здійснення закупівель, визначені статтею 5 Закону, а також права та законні інтереси ТОВ «ДОРТРАНС», що призвело до порушення норм законодавства, у зв'язку з чим, користуючись своїми законними правами, ТОВ «ДОРТРАНС» подає скаргу на наступні дії, бездіяльність, рішення Замовника.
Вважаємо, що незаконними, дискримінаційними та такими, що порушують права та законні інтереси суб'єкта оскарження, є рішення Замовника стосовно відхилення Пропозиції ТОВ «ДОРТРАНС».
Рішення Замовника, що викладене у Протоколі порушує, зокрема, права ТОВ «ДОРТРАНС» на об'єктивний та неупереджений розгляд Пропозицій учасників Процедури закупівлі, недискримінаційний підхід, прозорість на всіх стадіях закупівель тощо, а також інші права та законні інтереси.
Пов'язані документи:
Учасник
- Скарга 1.docx 15.07.2025 20:54
- Додаток 7.docx 15.07.2025 20:54
- Додаток 1.pdf 15.07.2025 20:54
- Додаток 4.pdf 15.07.2025 20:54
- Додаток 2.pdf 15.07.2025 20:54
- Додаток 5.PDF 15.07.2025 20:54
- Додаток 6.pdf 15.07.2025 20:54
- Додаток 10.pdf 15.07.2025 20:54
- Додаток 9.pdf 15.07.2025 20:54
- Додаток 8.PDF 15.07.2025 20:54
- Додаток 3.pdf 15.07.2025 20:54
- sign.p7s 15.07.2025 22:48
Причина:
Період оскарження закінчився
Дата скасування:
16.07.2025 00:00
Пункт скарги
Порядковий номер пункту скарги:
1
Номер:
f4895e7eabc94de0aa7fcef22703c56a
Заголовок пункту скарги:
ТОВ «ДОРТРАНС» не погоджується з відхиленням його Пропозиції, виходячи з наступного:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Документи, які надаються переможцем
Тип порушення:
Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги:
1. Згідно Протоколу Замовник зазначає наступне: «Договір про закупівлю не вдалось укласти у строк, визначений для укладення договору, у зв'язку з невиконанням Учасником-переможцем умов тендерної документації, визначених Додатком 7 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації, зокрема Учасник-переможець, не надав лист від розробника проекту про делегування авторських прав щодо розробленого даного робочого проекту, як це передбачено Додатком № 7 «Перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі» до тендерної документації.
Вказана вимога встановлена замовником у тендерній документації відповідно до чинного законодавства України та виключно з метою запобігання та захисту від безпідставного та незаконного порушення майнових прав інтелектуальної власності враховуючи наступне.
Водночас, згідно проекту договору про закупівлю робіт за публічні кошти, що є додатком № 5 до тендерної документації, підрядник має авторські права на створену за цим Договором проектну продукцію (пункт 10.9 проекту договору), що в свою чергу, під час підписання такого договору у даному випадку, створює загрозу порушення авторських прав.
Ураховуючи наведене вище, ненадання учасником-переможцем листа від розробника проекту про делегування авторських прав щодо робочого проекту для підтвердження Учасником факту, що автор проекту надає дозвіл та не забороняє використання. його твору іншими особами, оцінюється замовником як відмова переможця процедури закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, та призведе до подальшого відхилення його тендерної пропозиції на підставі абзацу другого підпункту 3 пункту 44 Особливостей».
Абзацом 14 пункту 47 Особливостей встановлено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Пунктом 1 розділу 3 Документації встановлено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, встановлені в Додатку № 3 (для переможця).
Додатком 3 Документації встановлено, що містить перелік документів переможця щодо підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах, а саме:
- довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі / фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі, на виконання абзацу 15 пункту 47 Особливостей надається переможцем торгів. Документ повинен бути виданий / сформований / отриманий в поточному році;
- повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» про те, що керівник* учасника процедури закупівлі до кримінальної відповідальності не притягується, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває. Документ повинен бути виданий / сформований / отриманий в поточному році.
Також, Додатком 3 Документації встановлено, що у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання пропозиції учасником-нерезидентом/переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника/переможця/учасника-нерезидента/переможця-нерезидента й завірений печаткою (у разі наявності), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів.
Додатком 7 Документації встановлений перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі:
- інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей – Додаток № 3;
- договірна ціна згідно інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ЗАВДАННЯ НА КОРИГУВАННЯ);
– Додаток № 4 (для переможця відповідно до частини 1 Розділу 5 тендерної документації);
- переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю (наказ про призначення керівника підприємства на посаду та/або протокол (рішення) зборів засновників / виписка з протоколу зборів засновників з рішенням про призначення керівника та/або довіреність на право підпису договору про закупівлю (у випадку підписання договору про закупівлю не керівником підприємства, а іншою особою).
- Учасник – переможець ,обов’язково повинен надати лист від розробника проекту про делегування авторських прав щодо розробленого даного робочого проекту.
1.1. Повідомляємо, що нами було наступні для переможця згідно абзацу 14 пункту 47 Особливостей та Додатку 3 Документації, а саме:
- Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення № 1848821 від 25.06.2025 року (Додаток 2);
- Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення № 1848818 від 25.06.2025 року (Додаток 3);
- Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи
до кримінальної відповідальності та наявності судимості» № ФОВА-004122225 від 25.06.2025 року (Додаток 4);
- Інформація щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей № 1 від 25.06.2025 року (Додаток 5).
Наведене вище свідчить, що нами було виконано всі вимоги встановлені абзацом 14 пункту 47 Особливостей та Додатку 3 Документації.
Вважаємо за необхідне зазначити, що пунктом 1 розділу 3 Документації встановлено необхідність надання документів переможця виключно, що зазначені у Додатку 3 Документації. Вимога щодо надання документів переможця згідно Додатку 7 Документації відсутня, а отже Переможець не зобов’язаний надавати документи, що зазначені у Додатку 7 Документації.
1.2. Повідомляємо, що нами було надано Лист-роз’яснення № 4 від 25.06.2025 року (Додаток 6), в якому зазначено наступне: «На момент підписання договору проектна документація ще не зазнавала коригування, а тому обов'язок погодження відповідно до законодавства ще не виникає. Згідно з п. 15.4 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженим Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 № 45 (у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23.03.2012 № 122) у разі прийняття рішення щодо коригування проектної документації проектною організацією, яка не є її розробником, скоригована проектна документація підлягає погодженню з проектувальником - розробником проекту, крім випадку передачі відповідно до законодавства авторських майнових прав іншій особі.
Таким чином, положення п. 15.4 Порядку прямо пов'язують обов'язок погодження лише з уже наявною скоригованою документацією, а не з договором, що ще не підписано. Отже, погодження вимагається після внесення змін, а не на етапі наміру або підписання договору про закупівлю.
На даний момент ми не володіємо інформацією про розробника проектної документації, а також про те, чи були передані авторські майнові права замовнику. З метою отримання відповідної інформації нами направлено адвокатський запит до замовника, однак відповідь наразі отримана не була. При цьому ні в тендерній документації, ні в завданні на проектування не зазначено, хто саме є розробником проєкту, що унеможливлює звернення для отримання погодження.
Жодних порушень прав інтелектуальної власності на цьому етапі не відбувається: договір про закупівлю ще не укладено, змін до проекту не вносилось, отже - немає правового підґрунтя для погодження з розробником проекту про делегування авторських прав щодо розробленого даного проекту».
Нагадуємо, що згідно Додатку 3 Документації у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання пропозиції учасником-нерезидентом/переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника/переможця/учасника-нерезидента/переможця-нерезидента й завірений печаткою (у разі наявності), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів.
Отже нами було надано вичерпні роз’яснення чому надати лист від розробника проекту про делегування авторських прав щодо розробленого даного робочого проекту є неможливим на даному етапі закупівлі та чому вказана вимога є нікчемною.
Наведене вище свідчить, що нами було виконано всі вимоги Документації в цій частині.
Додатково підкреслюємо, що згідно інформації наведеної в пункті 1.1. даної скарги ми не були зобов’язані надавати лист від розробника проекту, у зв’язку з тим, що Документацією не було встановлено вимоги щодо надання документів переможця згідно Додатку 7 Документації.
1.3. Замовник Зазначає, що згідно проекту договору про закупівлю робіт за публічні кошти, що є додатком № 5 до тендерної документації, підрядник має авторські права на створену за цим Договором проектну продукцію (пункт 10.9 проекту договору), що в свою чергу, під час підписання такого договору у даному випадку, створює загрозу порушення авторських прав.
Відповідно до пункту 10.9 Проєкту договору (Додаток 7) підрядник має авторські права на створену за цим Договором проектну продукцію.
Повідомляємо, що пункт 10.9 Проєкту договору встановлює авторські права сторони цього договору.
Даний пункт проєкту договору жодним чином не створює загрози порушення авторських прав та не встановлює вимоги щодо надання листа від розробника проекту про делегування авторських прав щодо розробленого робочого проекту.
1.4. Підпункт 4 пункту 44 Особливостей чітко встановлює єдині випадки, коли замовник зобов'язаний відхилити пропозицію переможця відкритих торгів, а саме:
- переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
- переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах З, 5, б і 12 пункту 47 цих особливостей;
- переможець процедури закупівлі не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
- переможець процедури закупівлі надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Важливо, що жодна інша підстава, наприклад, ненадання додаткових документів, які не передбачені Законом та Особливостями, не може бути підставою для відхилення.
Отже, законодавець встановив вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції. Будь-які інші порушення не є підставою для обов'язкового відхилення тендерної пропозиції замовником.
Авторські права ж щодо проектної документації враховуються вже на стадіях використання чи внесення змін, а сам факт укладення договору про закупівлю жодним чином не впливають на такі права.
1.5. Замовник у Протоколі зазначає, що ненадання учасником-переможцем листа від розробника проекту про делегування авторських прав щодо робочого проекту для підтвердження Учасником факту, що автор проекту надає дозвіл та не забороняє використання. його твору іншими особами, оцінюється замовником як відмова переможця процедури закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, та призведе до подальшого відхилення його тендерної пропозиції на підставі абзацу другого підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
Повідомляємо, що ТОВ «ДОРТРАНС» не відмовлялось від підписання договору з Замовником та станом на день подачі цієї скарги ми готові підписати договір з Замовником за результатами даної закупівлі.
На підтвердження готовності до підписання договору нами було особисто через канцелярію було передано Довідку б/н від 09.07.2025 року (Додаток 8) разом з заповненим проєктом договору в 2 примірниках на 22 аркушах.
Довідка б/н від 09.07.2025 року містить відмітку Замовника про отримання документу 09.07.2025 року та вхідний номер отриманих документів 01-05/907.
Наведене вище свідчить, що нами були виконані всі вимоги до переможця процедури закупівлі та нами було докладено всіх зусиль для підписання договору з Замовником, а отже відхилення згідно підпункту 3 пункту 44 Особливостей є безпідставним.
Додатково наголошуємо, що у подібних порушеннях Комісією було встановлено, що Замовник не довів та документально не підтвердив, що Скаржник відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави. Приклали побідних рішень:
- Рішення №24983-р/пк-пз від 04.11.2021 року (Додаток 9);
- Рішення № 24998-р/пк-пз від 04.11.2021 року (Додаток 10);
Підсумовуючи все наведене вище, ТОВ «ДОРТРАНС» було виконано вимоги передбачені пунктом 1 розділу 3 Документації та Додатку 3 Документації. Також, ми готові до підписання договору та нами було надано підписаний проєкт договору Замовнику. А отже, Протокол щодо відхилення ТОВ «ДОРТРАНС» повинен бути скасованим.
Вказана вимога встановлена замовником у тендерній документації відповідно до чинного законодавства України та виключно з метою запобігання та захисту від безпідставного та незаконного порушення майнових прав інтелектуальної власності враховуючи наступне.
Водночас, згідно проекту договору про закупівлю робіт за публічні кошти, що є додатком № 5 до тендерної документації, підрядник має авторські права на створену за цим Договором проектну продукцію (пункт 10.9 проекту договору), що в свою чергу, під час підписання такого договору у даному випадку, створює загрозу порушення авторських прав.
Ураховуючи наведене вище, ненадання учасником-переможцем листа від розробника проекту про делегування авторських прав щодо робочого проекту для підтвердження Учасником факту, що автор проекту надає дозвіл та не забороняє використання. його твору іншими особами, оцінюється замовником як відмова переможця процедури закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, та призведе до подальшого відхилення його тендерної пропозиції на підставі абзацу другого підпункту 3 пункту 44 Особливостей».
Абзацом 14 пункту 47 Особливостей встановлено, що переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, що підтверджують відсутність підстав, зазначених у підпунктах 3, 5, 6 і 12 цього пункту. Замовник не вимагає документального підтвердження публічної інформації, що оприлюднена у формі відкритих даних згідно із Законом України «Про доступ до публічної інформації» та/або міститься у відкритих публічних електронних реєстрах, доступ до яких є вільним, або публічної інформації, що є доступною в електронній системі закупівель, крім випадків, коли доступ до такої інформації є обмеженим на момент оприлюднення оголошення про проведення відкритих торгів.
Пунктом 1 розділу 3 Документації встановлено, що Переможець процедури закупівлі у строк, що не перевищує чотири дні з дати оприлюднення в електронній системі закупівель повідомлення про намір укласти договір про закупівлю, повинен надати замовнику шляхом оприлюднення в електронній системі закупівель документи, встановлені в Додатку № 3 (для переможця).
Додатком 3 Документації встановлено, що містить перелік документів переможця щодо підтвердження відсутності підстав для відмови в участі у відкритих торгах, а саме:
- довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення, згідно з якою не буде знайдено інформації про корупційні або пов'язані з корупцією правопорушення керівника учасника процедури закупівлі / фізичної особи, яка є учасником процедури закупівлі, на виконання абзацу 15 пункту 47 Особливостей надається переможцем торгів. Документ повинен бути виданий / сформований / отриманий в поточному році;
- повний витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості» про те, що керівник* учасника процедури закупівлі до кримінальної відповідальності не притягується, незнятої чи непогашеної судимості не має та в розшуку не перебуває. Документ повинен бути виданий / сформований / отриманий в поточному році.
Також, Додатком 3 Документації встановлено, що у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання пропозиції учасником-нерезидентом/переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника/переможця/учасника-нерезидента/переможця-нерезидента й завірений печаткою (у разі наявності), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів.
Додатком 7 Документації встановлений перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі:
- інформацією щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей – Додаток № 3;
- договірна ціна згідно інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ЗАВДАННЯ НА КОРИГУВАННЯ);
– Додаток № 4 (для переможця відповідно до частини 1 Розділу 5 тендерної документації);
- переможець процедури закупівлі під час укладення договору про закупівлю повинен надати відповідну інформацію про право підписання договору про закупівлю (наказ про призначення керівника підприємства на посаду та/або протокол (рішення) зборів засновників / виписка з протоколу зборів засновників з рішенням про призначення керівника та/або довіреність на право підпису договору про закупівлю (у випадку підписання договору про закупівлю не керівником підприємства, а іншою особою).
- Учасник – переможець ,обов’язково повинен надати лист від розробника проекту про делегування авторських прав щодо розробленого даного робочого проекту.
1.1. Повідомляємо, що нами було наступні для переможця згідно абзацу 14 пункту 47 Особливостей та Додатку 3 Документації, а саме:
- Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення № 1848821 від 25.06.2025 року (Додаток 2);
- Інформаційна довідка з Єдиного державного реєстру осіб, які вчинили корупційні або пов’язані з корупцією правопорушення № 1848818 від 25.06.2025 року (Додаток 3);
- Витяг з інформаційно-аналітичної системи «Облік відомостей про притягнення особи
до кримінальної відповідальності та наявності судимості» № ФОВА-004122225 від 25.06.2025 року (Додаток 4);
- Інформація щодо відсутності підстав, установлених в пункті 47 Особливостей № 1 від 25.06.2025 року (Додаток 5).
Наведене вище свідчить, що нами було виконано всі вимоги встановлені абзацом 14 пункту 47 Особливостей та Додатку 3 Документації.
Вважаємо за необхідне зазначити, що пунктом 1 розділу 3 Документації встановлено необхідність надання документів переможця виключно, що зазначені у Додатку 3 Документації. Вимога щодо надання документів переможця згідно Додатку 7 Документації відсутня, а отже Переможець не зобов’язаний надавати документи, що зазначені у Додатку 7 Документації.
1.2. Повідомляємо, що нами було надано Лист-роз’яснення № 4 від 25.06.2025 року (Додаток 6), в якому зазначено наступне: «На момент підписання договору проектна документація ще не зазнавала коригування, а тому обов'язок погодження відповідно до законодавства ще не виникає. Згідно з п. 15.4 Порядку розроблення проектної документації на будівництво об'єктів, затвердженим Наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 16.05.2011 № 45 (у редакції наказу Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 23.03.2012 № 122) у разі прийняття рішення щодо коригування проектної документації проектною організацією, яка не є її розробником, скоригована проектна документація підлягає погодженню з проектувальником - розробником проекту, крім випадку передачі відповідно до законодавства авторських майнових прав іншій особі.
Таким чином, положення п. 15.4 Порядку прямо пов'язують обов'язок погодження лише з уже наявною скоригованою документацією, а не з договором, що ще не підписано. Отже, погодження вимагається після внесення змін, а не на етапі наміру або підписання договору про закупівлю.
На даний момент ми не володіємо інформацією про розробника проектної документації, а також про те, чи були передані авторські майнові права замовнику. З метою отримання відповідної інформації нами направлено адвокатський запит до замовника, однак відповідь наразі отримана не була. При цьому ні в тендерній документації, ні в завданні на проектування не зазначено, хто саме є розробником проєкту, що унеможливлює звернення для отримання погодження.
Жодних порушень прав інтелектуальної власності на цьому етапі не відбувається: договір про закупівлю ще не укладено, змін до проекту не вносилось, отже - немає правового підґрунтя для погодження з розробником проекту про делегування авторських прав щодо розробленого даного проекту».
Нагадуємо, що згідно Додатку 3 Документації у разі якщо учасник або переможець не повинен складати або відповідно до норм чинного законодавства (у разі подання пропозиції учасником-нерезидентом/переможцем-нерезидентом відповідно до норм законодавства країни реєстрації) не зобов’язаний складати якийсь зі вказаних в положеннях документації документ, то він надає лист-роз’яснення в довільній формі, за власноручним підписом уповноваженої особи учасника/переможця/учасника-нерезидента/переможця-нерезидента й завірений печаткою (у разі наявності), в якому зазначає законодавчі підстави ненадання відповідних документів.
Отже нами було надано вичерпні роз’яснення чому надати лист від розробника проекту про делегування авторських прав щодо розробленого даного робочого проекту є неможливим на даному етапі закупівлі та чому вказана вимога є нікчемною.
Наведене вище свідчить, що нами було виконано всі вимоги Документації в цій частині.
Додатково підкреслюємо, що згідно інформації наведеної в пункті 1.1. даної скарги ми не були зобов’язані надавати лист від розробника проекту, у зв’язку з тим, що Документацією не було встановлено вимоги щодо надання документів переможця згідно Додатку 7 Документації.
1.3. Замовник Зазначає, що згідно проекту договору про закупівлю робіт за публічні кошти, що є додатком № 5 до тендерної документації, підрядник має авторські права на створену за цим Договором проектну продукцію (пункт 10.9 проекту договору), що в свою чергу, під час підписання такого договору у даному випадку, створює загрозу порушення авторських прав.
Відповідно до пункту 10.9 Проєкту договору (Додаток 7) підрядник має авторські права на створену за цим Договором проектну продукцію.
Повідомляємо, що пункт 10.9 Проєкту договору встановлює авторські права сторони цього договору.
Даний пункт проєкту договору жодним чином не створює загрози порушення авторських прав та не встановлює вимоги щодо надання листа від розробника проекту про делегування авторських прав щодо розробленого робочого проекту.
1.4. Підпункт 4 пункту 44 Особливостей чітко встановлює єдині випадки, коли замовник зобов'язаний відхилити пропозицію переможця відкритих торгів, а саме:
- переможець процедури закупівлі відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю;
- переможець процедури закупівлі не надав у спосіб, зазначений в тендерній документації, документи, що підтверджують відсутність підстав, визначених у підпунктах З, 5, б і 12 пункту 47 цих особливостей;
- переможець процедури закупівлі не надав забезпечення виконання договору про закупівлю, якщо таке забезпечення вимагалося замовником;
- переможець процедури закупівлі надав недостовірну інформацію, що є суттєвою для визначення результатів процедури закупівлі, яку замовником виявлено згідно з абзацом першим пункту 42 цих особливостей.
Важливо, що жодна інша підстава, наприклад, ненадання додаткових документів, які не передбачені Законом та Особливостями, не може бути підставою для відхилення.
Отже, законодавець встановив вичерпний перелік підстав для відхилення тендерної пропозиції. Будь-які інші порушення не є підставою для обов'язкового відхилення тендерної пропозиції замовником.
Авторські права ж щодо проектної документації враховуються вже на стадіях використання чи внесення змін, а сам факт укладення договору про закупівлю жодним чином не впливають на такі права.
1.5. Замовник у Протоколі зазначає, що ненадання учасником-переможцем листа від розробника проекту про делегування авторських прав щодо робочого проекту для підтвердження Учасником факту, що автор проекту надає дозвіл та не забороняє використання. його твору іншими особами, оцінюється замовником як відмова переможця процедури закупівлі від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації, та призведе до подальшого відхилення його тендерної пропозиції на підставі абзацу другого підпункту 3 пункту 44 Особливостей.
Повідомляємо, що ТОВ «ДОРТРАНС» не відмовлялось від підписання договору з Замовником та станом на день подачі цієї скарги ми готові підписати договір з Замовником за результатами даної закупівлі.
На підтвердження готовності до підписання договору нами було особисто через канцелярію було передано Довідку б/н від 09.07.2025 року (Додаток 8) разом з заповненим проєктом договору в 2 примірниках на 22 аркушах.
Довідка б/н від 09.07.2025 року містить відмітку Замовника про отримання документу 09.07.2025 року та вхідний номер отриманих документів 01-05/907.
Наведене вище свідчить, що нами були виконані всі вимоги до переможця процедури закупівлі та нами було докладено всіх зусиль для підписання договору з Замовником, а отже відхилення згідно підпункту 3 пункту 44 Особливостей є безпідставним.
Додатково наголошуємо, що у подібних порушеннях Комісією було встановлено, що Замовник не довів та документально не підтвердив, що Скаржник відмовився від підписання договору про закупівлю відповідно до вимог тендерної документації або укладення договору про закупівлю та Пропозиція Скаржника була неправомірно відхилена Замовником з наведеної вище підстави. Приклали побідних рішень:
- Рішення №24983-р/пк-пз від 04.11.2021 року (Додаток 9);
- Рішення № 24998-р/пк-пз від 04.11.2021 року (Додаток 10);
Підсумовуючи все наведене вище, ТОВ «ДОРТРАНС» було виконано вимоги передбачені пунктом 1 розділу 3 Документації та Додатку 3 Документації. Також, ми готові до підписання договору та нами було надано підписаний проєкт договору Замовнику. А отже, Протокол щодо відхилення ТОВ «ДОРТРАНС» повинен бути скасованим.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Визнати неправомірним та скасувати Протокол № 318 від 10.07.2025 року щодо відхилення Пропозиції ТОВ «ДОРТРАНС» в закупівлі Розроблення проєктної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт міжнародної автомобільної дороги державного значення М-01 Київ – Чернігів – Нові Яриловичі (на Гомель), км 61+160 – км 66+784, Чернігівська область». Коригування (ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування), ідентифікатор UA-2025-05-26-005456-a.
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Визнати неправомірним та скасувати Протокол № 318 від 10.07.2025 року щодо відхилення Пропозиції ТОВ «ДОРТРАНС» в закупівлі Розроблення проєктної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт міжнародної автомобільної дороги державного значення М-01 Київ – Чернігів – Нові Яриловичі (на Гомель), км 61+160 – км 66+784, Чернігівська область». Коригування (ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування), ідентифікатор UA-2025-05-26-005456-a.
Порядковий номер пункту скарги:
2
Номер:
ab06a85ed164492a92b9e1ab6f7264bf
Заголовок пункту скарги:
ТОВ «ДОРТРАНС» не погоджується з відхиленням його Пропозиції, виходячи з наступного:
Тип пов'язаного елемента:
Скарга на кваліфікацію
Тип порушення:
Порушення, пов'язані з вимогами законодавства
Ідентифікатор класифікації:
Документи, які надаються переможцем
Тип порушення:
Документи, які надаються переможцем
Опис суті пункту скарги:
2. Згідно Протоколу Замовник зазначає наступне: «За результатами перевірки Договірної ціни, яку Учасник-переможець завантажив на веб порталі Уповноваженого органу із закупівель, у строк визначений умовами тендерної документації, Замовником були виявлені невідповідності у розрахунку наданої Договірної ціни, у зв’язку з чим 01 липня 2025 року Замовииком були надіслані зауваження до такої договірної ціни та кошторисів за предметом Закупівлі, шляхом направлення відповідного електронного листа на електронну адресу Учасиика-переможця, зазначену ним як контакту у тендерній пропозиції.
03 липня 2025 року Учасиик-переможцеь завантажив на веб-порталі Уповноваженого органу із закупівель виправлену Договірну ціну (файл: Договірна ціна № 420 (UA-2025-05-26- 006057-a).pdf), однак за результатами перевірки виправленої договірної ціни були виявлені наступні невідповідності:
1. У відповідності до п.5.4.1 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації» (далі - Настанова) договірна ціна може встановлюватись твердою або приблизною (динамічною).
Згідно пункту 2.2 Розділу 2 Додатку 5 «Проект договору» до тендерної документації передбачено: «Договірна ціна (Додаток №4) встановлюється тверда і може уточнюватись в таких випадках:
Замовник змінює технічне завдання або технічні умови, що викликає зміну обсягів проектування та їх вартості;
виникають обставини непереборної сили - надзвичайні обставини та події, які не можуть бути передбачені сторонами під час укладання договору.
Перегляд договірної ціни здійснюється на підставі обґрунтованих розрахунків і оформлюється додатковою угодою»
В Договірній ціні завантаженій Учасником-переможцем договірна ціна визначена як «стала». Зауважуємо, що такого виду договірної ціни, як «стала» нормативними актами непередбачено. Тобто вид договірної ціни - «стала», Учасником-переможцем вказано в порушення вимог тендерної документації та Настанови.
Водночас, надана Договірна ціна оформлена з порушеннями Додатку 8 Настанови, а саме: відсутня посада та підпис спеціаліста, який складав договірну ціну.
2. Кошторис З Проектні. До вартості робіт не включено кошти на проектування. В кошторисі не враховані кошти на проектування частини робіт, передбачених п. 16 «Потужність або характеристика об'єкта, виробнича програма» Додатку № 4 «ЗАВДАННЯ НА КОРИГУВАННЯ» до тендерної документації, а саме: світлофорів на вимогу, проектування яких включається додатково».
Пунктом 43 Особливостей визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Додатком 7 Документації встановлений перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, зокрема, договірна ціна згідно інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ЗАВДАННЯ НА КОРИГУВАННЯ).
2.1. Вважаємо за необхідне зазначити, що пунктом 1 розділу 3 Документації встановлено необхідність надання документів переможця виключно, що зазначені у Додатку 3 Документації. Вимога щодо надання документів переможця згідно Додатку 7 Документації відсутня, а отже Переможець не зобов’язаний надавати документи, що зазначені у Додатку 7 Документації.
2.2. Необхідно зазначити, що Законом та Особливостями, не встановлено механізму усунення недоліків у документах, що налаються переможцем. Отже, зазначені Замовником вимоги щодо усунення порушень в договірній ціні не підлягають обов’язковому виконанню та обов’язковому завантаженню на веб-портал уповноваженого органу.
Також, не усунення даних невідповідностей не може бути підставою для відхилення Пропозиції Учасників.
2.3. На підтвердження готовності до підписання договору нами було особисто через канцелярію було передано Довідку б/н від 09.07.2025 року (Додаток 8) разом з заповненим проєктом договору в 2 примірниках на 22 аркушах.
Зокрема, в наданому проєкті договору міститься Додаток 4 Договірна ціна з усіма виправленими недоліками, що були зазначені Замовником.
Довідка б/н від 09.07.2025 року містить відмітку Замовника про отримання документу 09.07.2025 року та вхідний номер отриманих документів 01-05/907. А отже, замовник отримав Договірну ціну з усіма виправленими зауваження.
Наведене вище свідчить, що нами були виконані всі вимоги Замовника та нами було докладено всіх зусиль для підписання договору з Замовником.
Нагадуємо, що згідно Протоколу підставою відхилення Пропозиції ТОВ «ДОРТРАНС» є відмова від підписання договору, а не невідповідності в Договірній ціні тощо, а отже відхилення згідно підпункту 3 пункту 44 Особливостей є безпідставним.
Підсумовуючи все наведене вище, ТОВ «ДОРТРАНС» було виконано вимоги Документації. Також, ми готові до підписання договору та нами було надано підписаний проєкт договору Замовнику з усунутими недоліками в договірній ціні. А отже, Протокол щодо відхилення ТОВ «ДОРТРАНС» повинен бути скасованим.
03 липня 2025 року Учасиик-переможцеь завантажив на веб-порталі Уповноваженого органу із закупівель виправлену Договірну ціну (файл: Договірна ціна № 420 (UA-2025-05-26- 006057-a).pdf), однак за результатами перевірки виправленої договірної ціни були виявлені наступні невідповідності:
1. У відповідності до п.5.4.1 Кошторисних норм України «Настанова з визначення вартості проектних, науково-проектних, вишукувальних робіт та експертизи проектної документації» (далі - Настанова) договірна ціна може встановлюватись твердою або приблизною (динамічною).
Згідно пункту 2.2 Розділу 2 Додатку 5 «Проект договору» до тендерної документації передбачено: «Договірна ціна (Додаток №4) встановлюється тверда і може уточнюватись в таких випадках:
Замовник змінює технічне завдання або технічні умови, що викликає зміну обсягів проектування та їх вартості;
виникають обставини непереборної сили - надзвичайні обставини та події, які не можуть бути передбачені сторонами під час укладання договору.
Перегляд договірної ціни здійснюється на підставі обґрунтованих розрахунків і оформлюється додатковою угодою»
В Договірній ціні завантаженій Учасником-переможцем договірна ціна визначена як «стала». Зауважуємо, що такого виду договірної ціни, як «стала» нормативними актами непередбачено. Тобто вид договірної ціни - «стала», Учасником-переможцем вказано в порушення вимог тендерної документації та Настанови.
Водночас, надана Договірна ціна оформлена з порушеннями Додатку 8 Настанови, а саме: відсутня посада та підпис спеціаліста, який складав договірну ціну.
2. Кошторис З Проектні. До вартості робіт не включено кошти на проектування. В кошторисі не враховані кошти на проектування частини робіт, передбачених п. 16 «Потужність або характеристика об'єкта, виробнича програма» Додатку № 4 «ЗАВДАННЯ НА КОРИГУВАННЯ» до тендерної документації, а саме: світлофорів на вимогу, проектування яких включається додатково».
Пунктом 43 Особливостей визначено, якщо замовником під час розгляду тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі виявлено невідповідності в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у тендерній пропозиції та/або подання яких передбачалося тендерною документацією, він розміщує у строк, який не може бути меншим, ніж два робочі дні до закінчення строку розгляду тендерних пропозицій, повідомлення з вимогою про усунення таких невідповідностей в електронній системі закупівель.
Під невідповідністю в інформації та/або документах, що подані учасником процедури закупівлі у складі тендерної пропозиції та/або подання яких вимагається тендерною документацією, розуміється у тому числі відсутність у складі тендерної пропозиції інформації та/або документів, подання яких передбачається тендерною документацією (крім випадків відсутності забезпечення тендерної пропозиції, якщо таке забезпечення вимагалося замовником, та/або відсутності інформації (та/або документів) про технічні та якісні характеристики предмета закупівлі, що пропонується учасником процедури в його тендерній пропозиції). Невідповідністю в інформації та/або документах, які надаються учасником процедури закупівлі на виконання вимог технічної специфікації до предмета закупівлі, вважаються помилки, виправлення яких не призводить до зміни предмета закупівлі, запропонованого учасником процедури закупівлі у складі його тендерної пропозиції, найменування товару, марки, моделі тощо.
Додатком 7 Документації встановлений перелік документів та/або інформації, які подаються переможцем процедури закупівлі, зокрема, договірна ціна згідно інформації про технічні, якісні та кількісні характеристики предмета закупівлі (ЗАВДАННЯ НА КОРИГУВАННЯ).
2.1. Вважаємо за необхідне зазначити, що пунктом 1 розділу 3 Документації встановлено необхідність надання документів переможця виключно, що зазначені у Додатку 3 Документації. Вимога щодо надання документів переможця згідно Додатку 7 Документації відсутня, а отже Переможець не зобов’язаний надавати документи, що зазначені у Додатку 7 Документації.
2.2. Необхідно зазначити, що Законом та Особливостями, не встановлено механізму усунення недоліків у документах, що налаються переможцем. Отже, зазначені Замовником вимоги щодо усунення порушень в договірній ціні не підлягають обов’язковому виконанню та обов’язковому завантаженню на веб-портал уповноваженого органу.
Також, не усунення даних невідповідностей не може бути підставою для відхилення Пропозиції Учасників.
2.3. На підтвердження готовності до підписання договору нами було особисто через канцелярію було передано Довідку б/н від 09.07.2025 року (Додаток 8) разом з заповненим проєктом договору в 2 примірниках на 22 аркушах.
Зокрема, в наданому проєкті договору міститься Додаток 4 Договірна ціна з усіма виправленими недоліками, що були зазначені Замовником.
Довідка б/н від 09.07.2025 року містить відмітку Замовника про отримання документу 09.07.2025 року та вхідний номер отриманих документів 01-05/907. А отже, замовник отримав Договірну ціну з усіма виправленими зауваження.
Наведене вище свідчить, що нами були виконані всі вимоги Замовника та нами було докладено всіх зусиль для підписання договору з Замовником.
Нагадуємо, що згідно Протоколу підставою відхилення Пропозиції ТОВ «ДОРТРАНС» є відмова від підписання договору, а не невідповідності в Договірній ціні тощо, а отже відхилення згідно підпункту 3 пункту 44 Особливостей є безпідставним.
Підсумовуючи все наведене вище, ТОВ «ДОРТРАНС» було виконано вимоги Документації. Також, ми готові до підписання договору та нами було надано підписаний проєкт договору Замовнику з усунутими недоліками в договірній ціні. А отже, Протокол щодо відхилення ТОВ «ДОРТРАНС» повинен бути скасованим.
Вимоги:
Зобов'язати замовника скасувати рішення (повністю чи частково)
×
-
Визнати неправомірним та скасувати Протокол № 318 від 10.07.2025 року щодо відхилення Пропозиції ТОВ «ДОРТРАНС» в закупівлі Розроблення проєктної документації по об’єкту: «Капітальний ремонт міжнародної автомобільної дороги державного значення М-01 Київ – Чернігів – Нові Яриловичі (на Гомель), км 61+160 – км 66+784, Чернігівська область». Коригування (ДК 021:2015: 71320000-7 — Послуги з інженерного проектування), ідентифікатор UA-2025-05-26-005456-a.